Witam Mam pytanie odnośnie napięcia ładowania. Nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi ( jak źle szukam poproszę o linka ). Sprawdzałem ładowanie i przy wyłączonych odbiornikach 14,3V ( czyli dobrze ). Włączyłem halogeny ( tzw. "krótkie" ) i napięcie siada do 13,7 V od razu. Narazie...
Jest tam 6 diodowy w regulatorem który wykrywa obroty wirnika za pomocą pomiaru na jednym z uzwojeń i zasila wirnik z głównego plusa. Mam pytanie w jaki sposób jest sterowana kontrolka i jak regulator rozpoznaje właczenie zapłonu? I w jaki sposób jest wykrywane ładowanie w body komputer który...
mam problem z wyciągnięciem alternatora punto 1.9 jtd 2000. z tego co widzę zamontowany jest na dwóch śrubach. problem pojawił się przy tej dolnej, nie da się jej wyciągnąć bo blokuje ją blach od strony koła- brakuje około 1 cm czy ktoś ma sposób na to dziadostwo?
Ale niekoniecznie wszyscy maja od punto może akurat od punto wymaga większych obrotów.
Również, się podepnę pod temat potrzebuję symbol łożysk do alternatora Punto I 1995r silnik 1.2 benzyna SPI a alternator Magneti Marelli 65 A, również proszę o poradę czy koniecznie muszą to być łożyska w technologii C3 czyli o zwiększonym luzie?
Witajcie. Mam problem z punto. Wymieniłem alternator na inny i dalej brak ładowania. Kontrolka ładowania po podpięciu do alternatora świeci i nie gaśnie nawet po odpaleniu. Jak odpiąłem kabel wzbudzenia od alternatora to kontrolka zgasła ale gdy podpinam do tego kabla żarówkę 12V, żarówka...
Witam zrobiłem tak jak pisałes. wskazówki wczoraj wieczorem dobrze działały. dzisiaj chce odpalić auto i wskazówki zaczeły sie ruszać we wszystkie strony i auto nawet nie chce krecic co moze byc przyczyna ? Dodano po 1 jak podłączyłem komputer do samochodu to jest taki bład: ECU...
Witam Mam problem z autkiem (jak w tytule). Dwa dni temu zapalila mi sie kontrolka ładowania i padło wspomaganie (brak ładowania). Przeprowadziłem testy z żarówką i wypadły na nie kożyść alternatora. Napięcie na kabelku wzbudzenia 1 V, po jego odpięciu od alternatora 12,5V. Ziwera...
Alternator do sc900 - 55A Pasuje do następujących modeli FIAT : CINQUECENTO 0,9dm3, 29kW, 1991.07 do 1998.01 CINQUECENTO 0,9dm3, 30kW, 1991.07 do 1993.12 PANDA 0,9dm3, 29kW 1992.04 do 1996.12 SEICENTO 0,9dm3, 29kW, od 1998.01 Zamienniki: BOSCH 0986039501 BOSCH 3950 FIAT/MARELLI 46231650...
W Punto jest skrzynka ECVT (bezstopniowa). Pierwszą czynność, którą należy wykonać to sprawdzić szczotki (podobne jak w alternatorze, tylko większe) sprzęgła elektromagnetycznego ( klapka na dwie śrubki w górnej części skrzyni, bliżej silnika). Jeżeli szczotki są dobre i nie są uszkodzone...
Po pierwsze to w Punto II nie było silnika 1.2 75KM... 1.2 8V miał 60KM, a 1.2 16V miał 80KM. Po drugie to jaki masz olej w silniku? Po trzecie zmierz napięcie ładowania przy akumulatorze i bezpośrednio przy alternatorze, bo mimo że te przewody "wyglądają dobrze" to często tracą styk...
Miałem podobnie w Punto I - uszkodzony był alternator - pęknięta obudowa, ściśnięte przez to łożyska - wymieniłem alternator na regenerowany z wzmocnioną obudową - rezultat pozytywny cztery lata działa bezawaryjnie - to jest ok!, teraz mam inne problemy :)
Witam! Posiadam Fiata Punto I, 1997r. Benzyna - Gaz. Od jakiegoś czasu mam taki problem, że na biegu jałowym nie trzyma mi obrotów i gaśnie. Objawia się to tak, że np. odpalam auto, dojeżdżam do świateł, skrzyżowania czy czegokolwiek po czym wciskam pedał sprzęgła, aby się zatrzymać...
Witam jestem posiadaczka punto 2 1.2 16v mam problem od jakiegoś czasu miałam przy odpalaniu rozrusznika zgrzyty zwłaszcza na zimnym silniku.teraz objaw był inny rozrusznik nie kręcił.Objaw jak przy rozładowanym akumulatorze, przy przekręceniu auta gasły zupełnie kontrolki i głucho.Oddałam...
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu...
Witam. Od pewnego czasu mam problem z Fiacikiem. Mianowicie nie zapala się kontrolka od ciśnienia oleju po przekręceniu stacyjki dodatkowo dochodzi palenie się na środku deski żółtego trój konta ostrzegawczego z wykrzyknikiem. FES pokazuje błąd P0520 - styk ciśnienia oleju. Czujnik oczywiście...
Jak zgasisz silnik, to otwórz maskę i odłącz cienki przewód od alternatora. Jak kontrolka zgaśnie, to pewnie jakaś dioda w alternatorze, albo regulator napięcia nawalił (może dobrze ładować i jednocześnie powodować cyrki z kontrolką - takie rzeczy się zdarzają).
Mam do rozłożenia na części siene 98 rok 1,6 16V z metalowym kolektorem i trafiło mi się ostatnio kupić punto z 95 roku z silnikiem 1,2. Punto jest po małym pożarze, spaliła się wiązka elektryczna, przewody wodne, paliwowe i takie tam... pytanie brzmi: 1. czy silnik 1,6 16v ze skrzynią...
To jest prawidłowe, ale do sprawdzenia sam włącznik elektromagnetyczny (a włącza się w ogóle włącznik - "cyka"?) i przewody między akumulatorem a rozrusznikiem. Przy okazji warto je wymienić w całości - tj. też odcinek między alternatorem a rozrusznikiem. Końcówki przewodów korodują...
Wygląda na kumulację. Prawdopodobnie wcześniej zaczęły się problemy z alternatorem, a teraz padł rozrusznik. Aby sprawdzić alternator wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze, przy pracującym silniku. Powinno być w granicach 14,5 - 14,7 V. Co do rozrusznika, to może być błaha sprawa,...
Witam, mam problem z kontrolką w postaci klucza na wyświetlaczu, zapaliła się po awari alternatora i rozładowaniu pojazdu, alternator wymieniony, a kontrolka jest dalej, jak jej się pozbyć? prawdopodobnie taka kontrolka zapala się, też np. jak jest czas wymiany oleju etc..
Witam.Mam Fiata GP 1.4 8v z 2006 roku.Zauważyłem,że jak włączę kilka odbiorników na raz(halogeny,ogrzewanie szyby,nadmuch),to nie ma alternator ładowania.Na samych światłach mijania ma 13,86 v.To za mało.Co trzeba sprawdzić w alternatorze najpierw przy tych objawach?
Ciśnienie w kolektorze po naprawie wężyka jest dobre - 380hPa. Prawidłowe wartości są w zakresie 340-390hPa. Na tym pierwszym zdjęciu ciężko było ocenić, bo silnik był zimny. Zwracam uwagę, że to nie jest podciśnienie tylko ciśnienie bezwzględne. Tam nie ma czujnika ciśnienia atmosferycznego,...
Witam Zacznę krótko, po czyszczeniu przepustnicy w ów fiacie coś się podziało i od czasu do czasu auto dostaje wysokich obrotów tzn. do odcięcia... Przepustnice czyściłem sam za pomocą denaturatu i płynu do mysia silników. Pod przepustnicę założyłem nową uszczelkę poskręcałem mocno...
Spadek 0,2 V to już jest spory spadek. Pytanie też, czy mierzyłeś "-" na obudowie alternatora, a "+" na zacisku śrubowym "B+" alternatora, czy jedna z sond miernika była podłączona poza alternatorem? U mnie największą strata była na połączeniu przewodu "plusowego" na rozruszniku, przy...
Witam! Oj "Elektrit" widać że nie jesteś w temacie. Alternator w astrze 1,4 ośmiozaworowej jest po prawej stronie za silnikiem, i jak nie ma w nadkolu osłony to koło prawe zwłaszcza przy skręcie w prawo jak "Karcher" wtłacza wodę spod kół (na mokrej nawierzchni) prosto na alternator....
Witam, w Fiacie Stilo 1.9 mam Alternator Denso o numerze katalogowym 46782213 mam wrażenie że akumulator jest niedoładowany, przy pomiarze napięcia ładowania z wyłączonymi odbiornikami jest 14.2 ale chwilowo spada do 13.7 a nawet 12.9 światła nie mrugają, czyli: szczotki, koło sprzęgłowe...
Witam, mam punto 1 z 1995 roku, silnik 1.1, wersje s, który się posypał. planuję włożyć nieco mocniejszy silnik i z tego co się zorientowałem najmniej kłopotliwy będzie silnik 1,2 ale czy to prawda? Chodzi o to czy wystarczy podmienić silnik a cały osprzęt jak np. alternator, rozrusznik,...
Kilka lat temu w ASO wymienili mi pasek rozrządu razem z napinaczami. Przy odbiorze samochodu (w idealnym stanie wtedy był) zapaliła się kontrolka żółta silnika, a samochód w ogóle nie miał mocy. Powiedzieli, że nie podpięli sondy lambda i że ją podepną. Faktycznie, wtedy błąd zgasł,...
Alternatory nigdy nie były mocną stroną fiatów. Jeśli auto ma przebujane 220tys to ma prawo nie działać prawidłowo z samego zużycia dodatkowo gorący został potraktowany wodą. Bo skoro poszła po pasku to do alternatora też doszła. Alternatora ma więcej dziur niż szwajcarski ser. Temperatura...
Witam, wczoraj dopadła mnie mała awaria, a więc fiat brava 1.6 16v 97r. wracam sobie do domku z pracy, dojechałem do skrzyżowania i zapaliła sie kontrolka od ładowania(miałem 5km do domu to się nie zatrzymywałem) ruszam ze skrzyżowania i patrze że powyżej 3000rpm kontrolka gaśnie, po dojechaniu...
Witam! Mam taki problem z alternatorem w Punto I: sporadycznie (ostatnio coraz czesciej) zdarza sie ze w deszczowe dni zaczyna wyc alternator. Przez kilka minut od uruchomienia silnika, grzeje sie przy tym mocno, czuc swad palonej izolacji... zatrzymanie silnika na chwilke i odpalenie od nowa zazwyczaj...
Musisz raczej wymienić alternator, tam siedzi Magneti/denso i one typowo pękają. Jak np. w Punto, obudowy itd.
Witam Mam problem z moim samochodzikiem. Jest to Punto 2 1.2 8V. Gdy silnik jest zimny, jezdzi jak marzenie. Prawie wciska w fotel jak przyspiesza. Jednak gdy tylko wskaznik temperatury sie troche podniesie, autko zaczyna dusic sie i dlawic, i przyspieszenie wynosi 7 minut do setki. Autko jest po dosyc...
za brak wspomagania w punto 2 moze odpowiadac alternator , a najczestsze usterki to silnik wspomagania zimne luty na przekaznikach i tensometryczny czujnik skretu .
Cześć, przeczytałem chyba wszystkie problemy przedstawione na tym forum dotyczące wspomagania elektrycznego kierownicy w fiacie punto 2, ale mój problem jest nieco inny, polega on na tym iż wspomaganie potrafi się czasami wyłączyć ,ale dzieje sie to tylko przy skręcie w lewo, po ponownym uruchomieniu...
Witam, Wkładając inny silnik do samochodu rozwiązałem problem rozrusznika, alternatora itp. duperel. Lecz, posiadając kompletną wiązkę instalacyjną z komputerem do silnika Fiata Punto 1.2 8V wersja 75KM, nie działa nic nie mam iskry zasilanie na pompie się nie pokazuje. Zamieszczam schemat...
Witam posiadam Fiata Punto z 97 roku i mam problem z odpaleniem . Czasami się uda normalnie odpalić z kluczyka, a czasami w ogóle nie odpali z kluczyka ( nie kreci rozrusznik), wtedy trzeba tylko wziąć i odpalić z po pychu i odrazu odpala. Nie wiem co może być źle , akumulator jest nowy,...
Witam Mam problem z obrotomierzem w fiacie punto I 1,7 TD, a mianowicie nie działa on. Z tego co wiem jest on elektryczny i powinien być podłączony pod alternator lub skrzyni biegów. Może ktoś będzie potrafił mi pomóc jaka jest przyczyna tego, że on nie działą. pozdrawiam
proszę o pomoc gdyż mam taki problem.Posiadam punto 1 z 98r i mam problem z elektryka a dokładniej z akumulatorem ponieważ jest nowy założony z 3m temu a dniem dzisiejszym sie wyładował,a konkretnie jak nim jechałem to po prostu zgasł.Co może być tego przyczyną?dodam jeszcze że gdy przekręcam...
google Jest tego sporo na form. Wystarczy poszukać. Do alternatora podpina się tylko obrotomierze do diesla. Musisz mieć specjalne wyjście W w alternatorze.
Witam, sprawa ma się tak, ostatnio nagłaśniam swojego kropka. Ot, impuls mnie dopadł i nabyłem na przód Focal 165 A1, założyłem i fajnie. na tyle fajnie że trzeba było wygłuszyć drzwi - po wygłuszeniu to już w ogóle zrobiło się fajnie :) na tyle fajnie że trzeba było wyskrobać...
Jakie auto bym nie wpisał na forum: Punto II, 206, Corsa C, Golf IV, Astra U wszystkich na pierwszej stroine jest po kilka watków, na temat: Gaśnie po odpaleniu, szarpie, nie odpala, za niskie obroty na biegu jałowym. Jedynie przy samochodach mniej popularnych, takich których jest mniej na...
Boże mój, zwykły alternator Denso, takie rozrośnięte Marelli znane np z fiata Punto/Brava. Co tam można spieprzyć? Znam problem z Astry H/ VectryC/Signum i zaręczam, że problem nie w alternatorze,
Kolego w takim roczniku to oba auta są podobne pod względem awaryjności. Słabością Punto na pewno jest alternator. O kolektor plastikowy przy sekwencji nie masz się co martwić, bo właśnie taka instalacja rozwiązała problem plastikowych kolektorów. Zresztą gaz jest do zapalniczek... Zamiast...
Bardzo proszę o pomoc bo nie chcę wymieniać połowy samochodu. Otóż kupiłam 3 miesiące temu 6-letnie Punto II FL silnik 1,2l. Od początku na wybojach coś piszczy w prawym przednim kole. Jak jadę szybko to nie piszczy tylko lekko stuka. Zaznaczam to jeszcze bo to chyba istotne - piski czy stuki...
Kolego miałem takich usterek mnóstwo. Odpal silnik włącz wszystkie odbiorniki w aucie i niech silnik pracuje na wolnych obrotach, miernikiem zmierz napięcie między zaciskiem B+ alternatora a jego obudową, jeśli tam masz napięcie około 13,5V~ 14V, a na akumulatorze jest znacznie mniej,...
Witam Mam problem z moim Punto samochód nie opala . Czyli kręcę kluczykiem i nic wszystko chodzi tak jak powinno, rozrusznik się kręci alternator na pewno sprawny. komputer IAW 8F5T Sprawdzałem na programie IAW-Scan2 wykrył tylko błąd napięcie akumulatora. Testy przechodzi wszystkie jakie...
Cześć. Pacjentem jest fiat punto I 55 KM poj. 1.1 8V PB i LPG. Silnik po zagrzaniu gaśnie. Zmrożony odpala od strzała, utrzymuje właściwe obroty, jednak po zagrzaniu obroty zaczynają spadać poniżej 500 obr. min, zaczyna się dusić po czym gaśnie całkowicie. Jeśli jadę przez pierwsze...
Witam ,posiadam fiata grande punto z silnikiem 1.2 8v 65km 2008r. Silniczek już swoje najechał bo ma prawie 550 tyś przelotu :) wiem , wiem ciężko w to uwierzyć . Każdy ma z tym problem . A Ja mam w związku z tym do was pytanie , ponieważ nie chce remontować silnika bo wiadomo jak to jest jak...
Cześć. Fiat Punto w wersji I, silnik 1.1 8V 98r PB+LPG. Auto stało 4 miesiące przez zimę i przed tym działało na każdym paliwie. Obecnie nie odpala na benzynie ale odpala na gazie. Jak sprawdzić przekaźniki, bezpieczniki i pompę paliwa czy są sprawne? Ewentualnie co mogę jeszcze sprawdzić?...
Witam. Przez miesiąc nie zaglądałem do mojego Punto 2 gdyż kupiłem inny samochód. Dzisiaj stwierdziłem że się nim przejadę ale juz nie odpalił a kontrolka akumulatora mruga. Stwierdziłem że rozładował się akumulator. Podłączyłem kable od do drugiego samochodu ale Punto nawet nie...
Witam - postanowiłem założyc nowy temat ponieważ podobny już był ale sporo czasu temu, a pisząc pod tamtym nie uzyskałem odpowiedzi. Przypomnę: 08 Lut 2015 14:24 ktoś napisał: Witam Problem dotyczy Fiata Grande Punto 2008r. 1.3 JTD 75 KM Na biegach od 1 do 5 samochód nie odpala. Po...
Punto 1.2 8v jak silnik ostygnie trzeba 6-7 razy próbować żeby go odpalić. Po pierwszym odpaleniu pochodzi chwilę i gaśnie. Potem dwa trzy pokręcenia i z nogą w pedale gazu się bujnie. Jak złapie temperaturę to pali od strzala. Miał wymieniany silnik, nagrzewnice, alternator rozrusznik...
Punto nie miał alternatora z wentylatorem zewnętrznym,a alternator typu internal fan.Jeżeli tak jest,to ktoś założył alternator od CC sporting,lub fiata uno. Niemożliwe raczej to 19V,weź no sprawdź innym miernikiem,albo w swoim bateryjkę wymień
wzbudzany jest za zacisku 30 (sruba) poprzez regulator,lampka ładowania która się zaświeci z chwilą włączenia kluczyka,a przed uruchomieniem silnika to sygnał dla regulatora aby właczył prąd na wirnik. Po prostu lampka to zezwolenie na właczenie prądu wzbudzenia. Póżniej,gdy regulator...
Kupiłem kiedyś 10 rozruszników D6RA do opli, były najtańsze. Myslę sobie poprzekładam głowiczki i będa do renault, peugeotów. Poodpadały szybko magnesy, popekały szczotkotrzymacze. Alternatory do punto czy innych fiatów to taka sama padlina. Już wolę pospawać oryginał i przewinąć...
Nie bardzo w dół i rwać do między wahaczami bo nie puści rama podsilnikowa. Można by ją od biedy popuścić, ale wiesz jak jest w tych alfach-zazwyczaj podłuznice się już sypią, ruszysz śrubę i Bóg wie z czym ją wykręcisz. Gdyby wyrwać półoś, odkrecić dolną łapę (skrzynia->nawozie),...
Witam Proszę o pomoc. Jakie łożyska do alternatora Bosch 0124525092 Dzięki Hmm, skasowali mi posta. Odp. 6303 (17x47x14)] i 6003 (17x35x10) Dodano po 2 Proszę o pomoc w doborze rodzaju łożysk w moim alternatorze. Jest to Alternator od Fiata Punto 1.2 16V 80KM. Dziekuje...
Są dwa typy tych pękaczy, różnice w łapach. Ale w zasadzie silniki 1,1 i 1,2 (punto) mają swój, reszta ma swój. No i ja jakoś zawsze 10 koronek na stanie mam. :lol: A co do alternatora ze zomu to bym się naprawdę bał, bo gwarantuję ci, pół roku i masz powtórkę z rozrywki. Jak nie chcesz...
Rzeczywiście jak są rowki na pierścieniach to wirnik do wymiany. Bo to się nie da wymienić samych pierścieni, te same co np. do fiata punto. 12 zł pierścienie. Jak do wirnika musi być dopasowany regulator? Wyjaśnisz tą zawiłość? Trzecie- widzisz pudełko? Więc z pewnością regulator...
Jeżeli Valeo pewnie we Fiacie. Jeżeli Fiat to może Grande Punto. Jeżeli tak to znaczy, że odpływ wody z przedniej szyby jest tak głupio zrobiony, że zalewa alternator i wykańcz go.
Jak bym miała wybierać naprawiany, regenerowany to już wolała bym nowy. Nowy to tylko przez serwis i koszt to coś między 2000 a 3000 zł. Ale nawet te z serwisu mają nalepkę że był regenerowany, tylko nie przez firmę "Józek i Wacek" ale przez Valeo, czy Bosch (ekologia). Największe różnice...
jak samochód bywał w serwisie to pewnie określono co jest uszkodzone ewent. w czym tkwi problem.... może być to taśma, może być problem z alternatorem....za wysokie/za niskie napięcie na akumulatorze i..juz nikt tak czytając ten post nie stwierdzi co dolega airbag'owi...ani nie powie ile...
Nie wiem jakiego rodzaju są te trzeszczenia czy jest to po prostu słaby sygnał,czy jakieś trzaski ,generalnie w samochodze podczas jazdy występują zakłucenia od alternatora ale to się objawia gwizdem zmieniającym się przy dodaniu gazu,jeżeli występują przy wyłączonym śilniku to jeżeli...
Witam. Pytanie czy to to j/w w temacie ma jakąś pamięć błędów, jeśli tak, to jak skasować? Problemy zaczęły się kiedy coś zaczęło w silniku hałasować, a punciak zaczął szarpać przy mocniejszym wdepnięciu gazu i po redukcji biegu. Dwóch mechaników zdiagnozowało że hałas pochodzi...
Temat jak na razie uważam za zamknięty.Problem ustąpił po wymianie pękniętej obudowy alternatora.Myślę że przyczyną mogło być zbyt niskie napięcie spowodowane nieprawidlowym ładowaniem.A może po prostu problem wróci kiedy wyjadę w dalszą drogę i postoję trochę w korkach.
zmienic alternator i deske wskaźników a tak seriuo to odczytaj błedy
dziś jeszcze raz spojrzałem z miernikiem na to... sytuacja mnie trochę przytłacza :(. Zmierzyłem masę silnika (głowicy), alternatora i klemy akumulatora a różnica to zaledwie 0,2 ohma. Czyli masa zkładam że jest. Posłuchałem dłużej rozgrzanego silnika i pojawia sie jeszcze delikatnie...
Witam. W moim punto II (elx 2002) co pewien czas podczas uruchamiania silnika słychać było jakiś pisk. Później gdy silnik wszedł na obroty zjawisko to ustawało, aż do wczoraj, kiedy to po pojawieniu się tych dźwięków auto zgasło. Gdy ponownie zapaliłem silnik zaświeciła się kontrolka...
Już wszystko jasne - napięcie mierzone na akumulatorze bez włączonych jakichkolwiek odbiorników wynosiło 13,8V po włączeniu świateł, ogrzewania szyby i wentylatora spadało do 13,25V, gdy zmierzyłem napięcie na alternatorze ku mojemu ździwieniu pokazało mi 14,02 V (miłe zaskoczenie bo...
Pewnie padł alternator, zdarza się bez jakichkolwiek objawów.P
Witam, sytuacja zaczęła się objawiać "świrowaniem" centralnego (zamykał, otwierał, lub nie chciał zamknąć), potem już wcale nie odpalił. Wyglądało to na słaby akumulator i rzeczywiście był w stanie agonii. Niestety po wymianie akumulatora problem pozostał bo nadal nie mogę uruchomić...
Dziękuje za wszystkie propozycje temat uznaje jako zamknięty. Około 2 miesięcy temu zaczęło coś piszczeć w okolicy alternatora a gdy kręciłem rozrusznikiem i paliwo szło do góry filtrem zakupiłem pasek rozrządu i okazało sie ze zawory przestawiły sie o około 180 stopni a w napinaczy...
Auto jak piszesz stało 9 miesięcy więc nie dziwota że nie możesz odpalić zaśniedziałe może być wszystko , więc radze posprawdzać wszystkie połączenia masowe , rozrusznik-alternator-akumulator.
witam ! jeżeli wymienili silnik oczywiscie na NOWY i centralke też na nową(uwaga nie kazda centralka pasuje) musieli na komputerze zrobic reset jak tego nie zrobili to moze nie dzialac.Jeżeli zrobili i dalej to samo to mozesz jeszcze sprawdzic wydolnosc ładowania i akumulatora poniewaz jezeli jest...
Diesle bez elektroniki brały sygnał przewaznie z alternatora
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. <- sprawdź to łączenie przewodu...
Witam! Mam dość skomplikowany problem z moim samochodem (Fiat Punto II FL r. 2004): 1. Jadę spokojnie, wszystko wydaje się być w najlepszym porządku, nagle zapala się kontrolka wspomagania kierownicy (wspomaganie wyłącza się), kilka chwil później zapala się kontrolka sterowania poduszką...
Alternator mam wymieniony na oryginalny włoski, w porzednim pękła obudowa. Ale sprawdze go ponownie. A czy oprócz alternatora coś może się jeszcze trzeć? Jak praktycznie stwierdzić czy nie przegrzał się silnik?
czujnik lambda, cewka zapłonowa, stabilizator alternatora, świece, przewody WN, silniczek krokowy.
Witam i proszę o radę: Jeszcze wczoraj wszystko było ok i samochodzik palil bez problemów, no pozatym ze piszczał czasem chwile na 1 czy 2 ale przestawal zaraz (zamierzalem sprawdzic pasek od alternatora ale juz nie zdarzylem)Dzisiaj wogole nie chcial odpalić akumulator na poczatku "kiełtał"...
Witam, dzisiaj mi się zdażył taki sam przypadek przez to że przebiegunował mi się akumulator. Po podpięciu go do samochodu, poleciał jakiś dymek od strony alternatora i teraz świeci się ikonka oleju na desce, mimo tego że mam wyciągnięte kluczyki. Pytanie do Was, co teraz powinienem zrobić??...
Ok dziś odebrałem punciaka mechanik wymienił mi sondę (150zł) i kostkę stacyjki (415zł :(.. ) ale znowu jest problem... jakoś 1-2 miesiące temu kupiłem nowy akumulator wszystko chodziło cacy dziś wpadam do mechanika a on mówi że mam akumulator do wymiany, mówię ze kupiłem go niedawno...
Zdejmij pasek i zakręć kołem alternatora , jak pęknięta obudowa to początek jego końca. Takie objawy występują czasami właśnie przy niesprawnym alternatorze.
Witam.Pierwszy raz wymieniałem silnik w tym fiacie.Pękł blok i łatwiej i taniej było kupić drugi silnik.Silnik oczywiście używany lecz ma być sprawny.Po zamontowaniu silnik nieodpala.Po załączeniu zapłonu słychać tylko cykanie jakiegoś stycznika.Też myślałem że to może być masa lecz...
Auto wcześniej jeździło bez żadnych zastrzeżeń, co do "dzwona" to był wjazd w tyłek.... Omijając części blacharskie to wymieniana była chłodnica i alternator. Przewierciłem tłumik końcowy aby spuścić wodę, która się tam znajdowała, woda zeszła lecz pojawia się znowu. Oprócz...
Witam, mam problem ze swoim autem. A mianowicie po przejechaniu kilku km usłyszałem dziś dziwne buczenie ( coś jakby tłumik tyle że spod maski) odczuwalne drgania, a w dodatku po wyłączeniu silnika miałem wrażenie, że jest on cały czas włączony + wentylator pracował dłużej niż zwykle. Ponadto...
Kup normalne żarówki H4, ew. jakieś markowe, jak chcesz mieć więcej światła. Ale zapłacisz więcej. Jeżeli masz słabe światła, to przede wszystkim zmierz napięcie na samych żarówkach. Spadek 1V względem alternatora jest już widoczny.
Ja nie mowie ze kondek jest tylko zabawka bo przy duzych mocach jest przydatny ale ja uwazam ze podstawa to dobre kable dobry aku i alternator a jak naddal jest malo to ja prywatnie wole rozwiazanie z aku buforujacym
Mam taki dość dziwny problem, jak odpalam rano autko to wszystko jest ok, jednak jak przejade już trochę i zgasze auto to jak odpalam po krótkiej przerwie to swieci mi sie kontrolka ładowania, nie działa wspomaganie. Po kilku chwilach ładowanie wraca i już działa. Miałem jechać do Krakowa,...
Witam! Ja nie byłbym takim detalistom (nie szukałbym 68 mA, "bilans nie koniecznie musi wyjść na zero"). Osobiście z listy wyeliminował bym wszystko co ma tylko żarówkę (w żarówce nie ma się za bardzo co zepsuć, chyba że przewody doprowadzające do niej prąd a znalezienie takiej usterki...
Podłączyłam pod prostownik i rzeczywiście, odpala. Kontrolka od ładowania cały czas się świeci, wiec to na pewno alternator, a jeżeli o niego chodzi to wiem gdzie się znajduje jednak poproszę znajomego żeby sprawdził czy wszystko jest na swoim miejscu. Mam jeszcze tylko jedno pytanie, czy...
Ten bzdurny mit o tym, że większego akumulatora nie doładuje alternator, pokutuje jeszcze z czasów komuny. Powiem więcej, nawet w maluchu z prądnicą przez wiele lat stosowałem 45Ah i nie miałem z nim żadnych problemów. Wystarczy zadbać o właściwą pracę alternatora lub prądnicy (w przypadku...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i...
Bardzo możliwe że uległa uszkodzeniu obudowa alternatora (taka uroda ich). Więc jeśli pasek masz w dobrym mniejscu to jedynie wyciągnąć alternator i sprawdzić co i jak. Jednak sądząc po opisie to masz Punto MK1 więc jedź po pasek i po sprawie...
masa na silniku jest na pewno te 2 przewody masowe na pokrywie zaworów i koło alternatora też OK. autko stało dwa dni w serwisie Fiata ale nic nie zrobili więcej jutro wiozę gdzie indziej zobaczymy.
Jest tam instalacja LPG? Linka gazu kategorycznie nie służy do regulacji wolnych obrotów! W neutralnej pozycji pedału przyspieszenia musi być na niej niewielki luz. Czy działa układ regulacji wolnych obrotów - obciążenie silnika (np. "przyduszenie" go na "półsprzęgle" na hamulcu ręcznym)...
Akumulator nowy, przecież dopiero co kupiony. ;) Rozrusznik nawet nie piernął, nie było "tyknięć", nie opłacało mi się go ładować, dopiero jak wróciłem z roboty to podładowałem. Ale coś musi być nie halo, co jakiś czas pasuje go uruchomić, żeby alternator troszkę go "kopnął"....
Może masz pęknięty alternator, zobacz go od spodu.
Na przykład pękł alternator i nie masz ładowania, ale nie ma co gdybać bez podpięcia samochodu pod tester
Kropek naprawiony, przyczyną dziwnych odgłosów z tyłu były zapewne uderzające o podwozie... strzępki paska od alternatora. Pasek udało mi się kupić dosłownie w "sklepie po drugiej stronie ulicy" i po wymianie zapalił od pierwszego razu.
Proszę dokładnie sprawdzić alternator, gdyż w tych autach montowano awaryjne alternatory - przeważnie pękały ich obudowy, w wyniku czego dochodziło do blokowania obracania się wirnika, a nawet rozsypania się alternatora. Myślę, że w Twoim przypadku również może tak być tj. podczas...
Witam, Jestem tu nowa i mam-mam nadzieję-banalny problem. Ostatnio miałam problemy z autem - spięcie na alternatorze spowodowało większy pobór prądu i musiałam wymienić alternator. Co zrobił elektryk - trochę walczył ze starym alternatorem, ale ostatecznie wymienił na nowy, przy okazji...
Popieram tzok. Zdjąłbym pasek i sprawdził ręką czy alternator lekko się obraca. A może to WD było psiknięte na wirnik alternatora? Tak robią "fachowcy". Jasne, tylko jak pracuje alternator "na sucho" a jak kiedy produkuje prąd??? Ręką tego NIE SPRAWDZI!!! I jak koledzy pisali albo...
Mam jeszcze jeden problem. Mianowicie: Prąd na czuwaniu, wynosi 750mA utrzymuje się on tak 2min po wyłączeniu zapłonu poczym coś „pstryknie” (przy silniku, koło listwy wtryskowej) i prąd zmniejsza się do 50mA Za każdym razem jest tak samo, wystarczy włączyć zapłon, wyłączyć...
Odkopie troche temat bo ostatnio słyszałem że ludzie montują i w ogole nie interesując sie Body kompem. Po prostu wspomaganie działa bez funkcji CITY, co nie jest jakimś problemem bo i tak mało kto tego używa. Można podpiąć sygnały do sterownika bezposrednio z czujnikow pomijając Body i...
alternator prawie na wieszchu, wytrzec szmatka kabelek od altka i juz wiadamo (bodaj niebieski).
Z tego co pamiętam to Fiat przyjął w małych modelach ok. 4mA, że jest ok. Na początek odłącz radio i zrób pomiary. Później alternator. Ewentualnie autoalarm, c.z.
Sprawdź połączenie przewodu wzbudzania między alternatorem, a kontrolką w liczniku. W tych Puntach zazwyczaj uszkadzały się stacyjki i alternatory (pękały obudowy). Odłącz przewód idący do kontrolki (D+) od alternatora i zewrzyj go do masy, a następnie sprawdź czy przy każdym włączeniu...
Nie strasz.....:) A co do części: na allegro są tańsze części niż w hurtowniach (skf i inne) Warto dla niższych kosztów kupować niektóre części z allegro? Np alternator. Ile może kosztowac alternator? Na alledrogo są po 350zł ale czy to jest chiński syf to tego niewiem
Potwierdzam, ratuje cię drugi alternator jak z resztą w każdym fiacie pb. Albo pękł albo ugotował się stojan - tak czy owak pewniej i na dłużej będzie wymiana alternatora, na nie chiński, bo takie akurat rok wytrzymują. U mnie po regenracji klientci jeżdzą po 4-5lat.
Wskazywałbym na czyszczenie przepustnicy ale skoro to było wykonywane to może jakieś nieszczelności pod przepustnicą? Na uszczelkach lub na przewodach podciśnieniowych i "fałszywe powietrze" powoduje zamieszanie w regulacji biegu jałowego silnika?Włączenie odbiornika o dużym poborze prądu...
wykonywałem auto kalibrację Co wykonywałeś?!? Ładowanie jeszcze jakoś ujdzie ale wymień albo dołóż kabel bezpośrednio między alternatorem a akumulatorem. Możesz ściągnąć wersję polskojęzyczną IAW ECU SCAN Każda wersja jest polskojęzyczna, pod warunkiem wybrania właściwej...
Wiem jaki jest dostęp do alternatora:) jutro jak będę się lepiej czuł to zmierzę napięcie ładowania. A prostownik może coś mieć do wspomagania na postoju? Alternator wtedy i tak nie działa.
Witam. Sprawdz szczotki w alternatorze mogą być wytarte. I dlatego na małych obrotach ci nie ładuje.
Trudno powiedzieć czy było, ciężko coś tam źle podłączyć. Odłącz alternator (napęd i kable, chyba że możesz to sprawdzić bez uruchamiania silnika to wtedy wystarczy tylko kable) i zobacz czy "się naprawiło". Jeśli tak to masz uszkodzony alternator, jeśli nie - to stacyjkę. Konsekwencją...
Witam, W moim punciaku coś dziwnie zaczęło piszczeć. Dźwięk dochodzi z okolic rozrządu. Wykluczyłem alternator, bo zdjąłem pasek i dźwięk był dalej obecny. Zmieniłem tez pasek rozrządu, rolkę i pompę i nic. Macie może jakieś typu, co to może być. Dźwięk na filmiku w linku poniżej. Dzwięk...
W tym gnieździe gromadzi się też olej spod pokrywy zaworów (te silniki zawsze mają tam wyciek) więc nawet przedmuchanie kompresorem może nie pomóc... pisząc pierwszy miałem na myśli ten od strony napędu rozrządu/alternatora, licząc zgodnie ze sztuką od koła zamachowego chodzi o 4. Jeszcze...
Ale i auto nie szwankowało. Pora to sprawdzić jeszcze raz i wypisać błędy tutaj. A sprawdzałeś co kolwiek w tym aucie? Ładowanie, masy, Przewody od alternatora?
Ok już się mechanik za wymianę zabrał tylko jak się okazało po zdjęciu miski jest ponoć do wymiany uszczelniacz .Powiedzcie proszę ile może wziąść za wymianę pompy,pasek rozrządu,napinacz,ponoć uszczelniacze 2 są górny i dolny ,demontaż miski ,uszczelnienie miski ,pasek od alternatora...
Witam, mam pytanko czy ten układzik może zrobić zwarcie w instalacji elektrycznej auta, pytam dlatego ze jak podłączyłem ten układzik to po przejechaniu kilku kilometrow uszkodzil mi się alternator a dokladnie mostek prostowniczy, może to poprostu zbieg okolicznosci ale chcialem sie upewnic,...
Nie mam nawet centralnego.Całkowity golas... Przy pomiarze na alternatorze brałem masę z silnika. Przeczyszczę styki,dołożę kabel 6mm2 do alternatora i sprawdzimy czy pomogło.A powiedzcie mi czy takie ciągłe odpinanie akumulatora na nic może mieć negatywny wpływ np na komputer itp??
Pomożemy. Posprawdzaj główne zasilania i masy w samochodzie. Prawdopodobnie pomiar spadków napięć naprowadzi Cię na usterkę. Wszystkie czynności, które wykonałeś wcześniej, zdają się być bezcelowe. Możliwe, że ubijesz alternator jeśli nie znajdziesz przyczyny.
Jakoś ciężko uwierzyć, ze alarm ciągnie 0.7A. Zdiagnozuj poprawnie instalację elektryczną. Jak tzok pisze. nie zapomnij o alternatorze. A jeśli jednak to alarm, to nie ma możliwości przełączenia go tak, by nagle przestał pobierać tyle prądu.
Alternator też wymieniłeś, żeby akumulator był prawidłowo ładowany? Czy ty wiesz o czym piszesz? Szkoła podstawowa się kłania i podstawowe prawa elektryczne + ich zrozumienie, poczytaj też o tym na tym szanownym forum bo temat był wałkowany. A skoro tak cię ten alternator tak interesuje...
Podłączyłem dzisiaj się kompem do tego auta i jest kilka błędów. Niestety program nie zapisał mi logów i nie pamiętam co to były za błędy, jutro spróbuję jeszcze raz. Natomiast okazuje się że na styku D+ alternatora jest cały czas 11,5V nawet po wyłączeniu stacyjki. Odłączenie...
Witam Wiem, stary temat ale przypadkiem trafiłem na ten wątek. Kolego piękny przebieg i jeśli stan auta jest faktycznie tak dobry to są dwie drogi. Poszukać jakiegoś w miarę nowego silnika na aukcjach i zrobić swapa lub remont obecnego silnika ( - zaleta że za parę lat autko będzie zabytkowe...
Z tego co wyczytałam w nocy - wychodzi na to że nie ma objawów uszkodzenia krokowego. Auto zachowuje się tak: Na zimnym: - odpala nawet na mrozie od razu - obroty są wtedy na poziomie 1200 - trzymają się równo i nie falują - po minucie zaczynają pomału spadać - po przejechaniu 2,3...
No tak ale ciśnienie sprawdzałem w auto dacie i ma być 18 czyli na tych dwóch mam wzorowe Dziś podszedłem do tematu na świeżo auto mi odpaliło ale chodzi na dwa cylindry i problem jest dalej z 3 i 4 lecz jak go przegazujesz do 3 tyś obrotów to wszystko mija i chodzi normalnie na wszystkie...
Dla mnie to jakoś strasznie zagmatwane... skoro jest iskra, powietrze, paliwo i sprężanie dlaczego miałby nie zapalać i jaka niby jest koniunkcja z zapłonem a wciśniętym pedałem gazu... jeśli wszystko jest oki? Nic nie wspominałeś o pompce paliwa więc zakładam że i ona jest super. ECU...
Jeżeli rozrusznik jest 100% pewny sprawdziłbym podłączenie raz jeszcze. Ewentualnie co innego przychodzi mi do głowy to przytarty jakiś element na pasku osprzętu typu alternator który nagminnie przyciera się we fiatach. Ale tym zająłbym się dopiero po wykluczeniu niepoprawnej pracy...
Bez sensu była wymiana czujnika. Po takiej trasie akumulator będzie naładowany, oczywiście o ile ładuje alternator. Sprawdź napięcia akumulatora podczas pracy silnika i na postoju . Ładowanie powinno być około 14,4 V.
Witam wszystkich. pisałem w tej sprawie na forum fiata ale nikt nie potrafi mi pomoc dlatego zasięgnę waszej opinii. Więc zaczęło się tak. W drodze do pracy podczas jazdy zapalił się airbag po dojechaniu stwierdziłem że mam rozładowany akumulator. po pracy odpaliłem z pychu wróciłem...
Dziękuje kolego za dokładne opisanie. Może coś źle zapisałem z pośpiechu. Ale raczej nie było dwóch przewodów do jednego pinu (31). A jeszcze mam problem z akumulatorem. Z tego co wiem to alternator jest po regeneracji i to jest potwierdzone aktualną plombą. Akumulator wymieniony rok temu....
Nie, komputera raczej nie uszkodzisz, za to regulator napięcia z dużym prawdopodobieństwem tak. W żadnym współczesnym samochodzie kategorycznie nie wolno odłączać akumulatora przy pracującym silniku. Awaryjny akumulator lepiej podłączyć na porządnych kablach i użyć jako rozruchowy,...
Alternator!, a ja przeczytałem akumulator. :-) (film oglądam) To z alternatorem to standard. Nadal ciekawe, dlaczego Ci czasami nie odpala. Akumulator, jak pisałeś, ma jednak już swoje lata.
Jak nie wiesz gdzie podłączyć, to kup takie z automatem. Podłączasz do akumulatora i zaświecają się jak alternator zacznie ładować, czyli po uruchomieniu silnika.
Teraz tyle tego sprzętu pomiarowego każdy posiada więc nie problem podłączyć oscyloskop pod wyjście B+ alternatora i masę samochodu i zobaczyć co pokaże po zdjęciu minusowej klemy z akumulatora. Po co te filozofie i wytykanie sobie niewiedzy, podłącz i sam zobacz a szybko ci szczenna opadnie...
Utopił się nawet wentylator. Kilka godzin mielił wodę.. aż stanął. Wymontowałem go wtedy, osuszyłem porządnie i ruszył. Jednak ostatnio nie załączał 3 pierwszych biegów. Działa tylko na 4 najmocniejszym. Standard - wentylator się zatarł, pobierał za duży prąd i przepalił się rezystor...
Ale czujnik skrętu wyjdzie na komputerze. A tu parę stopni różnicy i taki problem. Wytłumaczcie mi dlaczego potrzebny jest alternator 75 A w samochodach ze wspomaganiem a nie 65 A Bo wydaje mi się,że tu problem
dzięki, silnik odpala trochę ciężko (nie wiem czy to jest potrzebne ale da się wyjąć kluczy na uruchomionym silniku )jest cały do wymiany czy jak a wspomaganie wogóle nie działa , kiedyś wspomaganie nie działało i okazało się ze był pęknięty alternator czy możliwe ze znowu pękł .
A sprawdziłeś alternator? Zwykle tam jest źle po uszkodzeniu diody
Czyli jesli bedzie takie samo slabe ladowanie również na alternatorze to świadczy o problemie z alternatorem ? A jesli bedzie prawidlowe na alternatorze to cos z przewodami ? Tak, choć przy objawach to alternator a raczej regulator. Równie dobrze mogą to być szczotki lub grafitowy "syfek"...
Problemem tego Fiata jest też słaba masa nadwozia, poszarp za nią , bo lubi trzymać się na paru drucikach. Co do pękniętego alternatora to jest to jak najbardziej możliwe . Sprawdź odpływy z podszybia, czy nie leje się z odpływu prosto na alernator, załóż odpływ z Punto EVO.
Przecież tam jest łatwy dostęp do wszystkiego. Podnieś auto na lewarek prawą stroną, zdejmij nadkole, zdejmij osłonę i raz jeszcze osłuchaj wszystko od a do z. Dobrym sposobem jest osłuchiwanie długą gumową rurką, jedna strona w ucho, druga w badane podzespoły. Słychać cuda. Właśnie...
Witam mam pytanie jaką moc wzmacniacza wybrac do glosnikow: 2x80W 2x 160W mam punto 1.1 i martwie sie o to aby alternator pociągnał wzmaniacz bez problemu radio ma 4x40W POMOCY!!!
Odpaliłem auto na "popych" i zaraz po tym zgasiłem go i z kluczyka od razu palił z pierwszego. Podjechałem do znajomego mechanika, zmierzył akumulator - jest w porządku. Kazał jutro z rana, jeżeli auto nie odpali odłączyć czujnik temperatury i jeżeli zapali po odłączeniu - będzie do...
Sam silnik z głowicą zamontuj bez kolektora ssącego. Kolektor ssący z instalacja pozostaw to samo dotyczy alternatora i rozrusznika. Nie pamiętam jak wydechy ,jak są od strony grodziowej to tez kolektor wydechowy pozostaw swój dotychczasowy. Skrzynia biegów będzie pasować.
Nie wiem jak jest w tym modelu ale nie odczytasz kodu z radia. Trzeba zgrać pamięć programatorem i wtedy wyliczyć kod. Jeżeli nie masz kodu a radio może go wołać po odłączeniu zasilania to weź kogoś do pomocy i wymień akumulator mając podłączony prostownik pod klemy czy alternator lub...