W tym samochodzie alternatory miały tendencję do pękania, ale skoro poprawiłeś odpływ wody z podszybia to powinno być OK. Świst świadczy o pęknięciu alternatora lub kończących się szczotkach.
O ile aku jest w miarę nowy, to sprawdziłbym pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Powinien być mniejszy niż 0,6xpojemność aku wyrażona w Ah [mA], czyli dla aku 40 Ah: 0,6x40=24 mA. Jeżeli pobór jest większy o kilka mA, to może pomóc wymiana aku na większy. Jeżeli pobór jest znacznie za wysoki, to trzeba znaleźć odbiornik pobierający...
Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
633 212 00, 633 216 00. P
Pasuje czasem trzeba podkładkę 4mm pod kółko podłożyć ale rzadko.
Zapodałbym 90A spokojnie wydoła
Zdejmij pasek osprzętu i wtedy zobacz. Prawdopodobnie skorodowany i zablokowany alternator
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Zdejm pasek i zobacz co cię nie kręci wtedy można szukać przyczyny jeśli alternator zrób co napisano wyżej.
Trzy lata temu wymieniałem alternator na nowy oryginalny. POjezdzij z 15 minut jak będzie gorąca obudowa to zwarcie w stojanie , altek do wymiany.
Pierwsze cztery odpowiedzi to o kant d..y rozbić. Co do wyjęcia stojana z obudowy to mnie się kilka razy zdarzyło to robić. Najpierw dobrze rozgrzewam palnikiem obudowę, następnie wybijakiem i młotkiem stuk puk aż wyjdzie (stojan i tak do wyrzucenia). Dokładne czyszczenie i usunięcie tlenku glinu, solidne podgrzanie wyczyszczonej obudowy i montaż nowego...
trzeba ten alternator wyciągnąć,podejżewam skorodowane styki,przy regulatorze+kable ,ew.coś ze szczotkami.
W altku Marelli z Punciaka jak z obciążeniem nie daje, ale daje bez obciążenia, to najwcześniej stojan do wyrzucenia, czyli na dobrą metę alternator do wyrzucenia. Radzę więc od razu zrobić rzetelny test obciążeniowy, a nie szukać kij wie czego. 12.2V na odpalonym to brak ładowania. Disel miałby problemy z rozruchem.
Jak najbardziej, Punto nie zapaliło, jak zblokował się mechanicznie alternator (spuchnięta obudowa)W Range roverze Sport spalił się nawet bezpiecznik od rozrusznika po zatarciu sprężarki. Zdejmij pasek osprzętu i próbuj.
alternator prawie na wieszchu, wytrzec szmatka kabelek od altka i juz wiadamo (bodaj niebieski).
https://as-pl.com/c/kola_pasowe_do_alter... tu sobie dopasuj , parametry OD , ID , G masz z boku.
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Mi alternator wychodzi od dołu bez odkręcania niczego więcej.
wzbudzany jest za zacisku 30 (sruba) poprzez regulator,lampka ładowania która się zaświeci z chwilą włączenia kluczyka,a przed uruchomieniem silnika to sygnał dla regulatora aby właczył prąd na wirnik. Po prostu lampka to zezwolenie na właczenie prądu wzbudzenia. Póżniej,gdy regulator wykryje wzrost napięcia powyżej pewnej granicy,lub też wykryje pojawienie...
wymiana akumlatora i to ze przez tydzien bylo ok, sugeruje, ze w aucie jest slabe ladowanie owego akumulatora, tylko dziwne by bylo gdyby elektronik tego nie sprawdzil. Uszkodzony rozrusznik tez potrafi rozne figle platac w fiacie, tydzien temu mialem auto ktore zgaslo podczas jazdy, przy probie odpalania krecil troche slabo ale krecil na tyle ze powinien...
Witam! Ja nie byłbym takim detalistom (nie szukałbym 68 mA, "bilans nie koniecznie musi wyjść na zero"). Osobiście z listy wyeliminował bym wszystko co ma tylko żarówkę (w żarówce nie ma się za bardzo co zepsuć, chyba że przewody doprowadzające do niej prąd a znalezienie takiej usterki to jak "szukanie igły w stogu siana"). W moim autku alarm pobiera...
Mam problem z alternatorem w punto 55 -brak ładowania świeci kontrolka wymontowałem sprzęt, jak go sprawdzić może ktoś ma jakiś schemacik -ew wskazówki do tematu proszę o pomoc
U mnie ten silniczek krokowy znajduje się niedaleko parownika. To takie czarne plastikowe urządzenie z przyczepioną wtyczką ( 4 żyły kabli ) Ono znajduje się na metalowym lub plastikowym łączniku węża gumowego i jest przykręcone 2 śrubkami ... co do świateł ... hm....Fiaty maja ten minus że często padaj im uzwojenia w alternatorze ... Tak że mówie ci...
Kolego miałem takich usterek mnóstwo. Odpal silnik włącz wszystkie odbiorniki w aucie i niech silnik pracuje na wolnych obrotach, miernikiem zmierz napięcie między zaciskiem B+ alternatora a jego obudową, jeśli tam masz napięcie około 13,5V~ 14V, a na akumulatorze jest znacznie mniej, to 99% słaba masa silnika. Mądre głowy w fabrykach wymyśliły, że...
Auto jest wyprodukowane przed 2005 czy po? Jeśli przed to silnik jest bezkolizyjny i jak pasek przeskoczył to nie problem. Po 2005 moze być juz problem. Jeśli pasek przeskoczył to najlepiej go wymienić i nie zakładać starego, bo do ustawienia i tak trzeba pasek zdjąć. Ustawienie sie sprawdza jak zdjęciu, górne i dolne koło pasowe musi mieć kreski pokryte...
Tam najczęściej pękały obudowy powodując trudności w obracaniu wirnika i zniszczenie alternatora .
http://obrazki.elektroda.pl/2302730900_1... Proszę o pomoc w doborze rodzaju łożysk w moim alternatorze. Jest to Alternator od Fiata Punto 1.2 16V 80KM. Dziekuje i pozdrawiam serdecznie
Jezeli pasuje fizycznie zmiast twojego to zakladaj.A 45 zupelnie wystarczy do punto.Daje slowo.
Nie wiem jak Peugeot ale w wielu przypadkach sterownik silnika bierze informację o obciążeniu silnika z alternatora. Tylko nie wymieniaj alternatora na pał..... Najlepiej by bylo zrobić test drogowy i patrzec w parametry na kompie: obroty, dawka paliwa, kwz, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika. Możesz też w sumie zdjąć pasek pk i przegazować...
Obudowa nie jest pęknięta - wyjmowałem alternator czyściłem ....... nie był wcześniej naprawiany (znam pierwszą właścicielkę tylko ASO ja jestem drugi cęgą jak sprawdzę podczas wadliwej pracy a nie będzie poboru na akumulator to na 100% usterka alternatora.
Jak najbardziej.
Fiat Punto II 1.2 alternator - regularnie pękająca obudowa - jest nisko i nieosłonięty - jak jest rozgrzany to wystarczy zimna woda z kałuży i pęka
Witam, moj problem polega na tym ze od kilku tygodni wycieka mi olej od strony paska rozrzadu i rozchlapoje sie na alternator . Wymianilem uszczelke pod zaworami jak i simmering od strony rozrzadu. Wymianie podlegaly tez 4 szt srob od strony rozrzadu . Mechanik mowi ze sroby sa dokrecone i nie moze tam kapac, ale olej nadal ubywa.
Witam,Fiat Punto 2013,wymieniony akumulator i alternator z powodu braku zasilania-lampka akumulatora na tablicy i brak wspomagania.Po naprawie raz na kilka odpaleń auta ponownie pojawia się lampka akumulatora i brak wspomagania.Po cofnięciu kluczyka i ponownym odpaleniu wszystko ok.Gdzie szukać rozwiązania problemu?
Teraz mam zagwozdkę jaki alternator będzie do auta pasować. Ponoć nie pasują te montowane do wersji z klimą choć nie wiem czym się różnią. Mój punto ii 1,2 60KM jest bez klimy. Ale pytając sprzedawców na allegro odpisują że nie mają pewności czy dany model jest w pełni kompatybilny. Mój stary altek jest jakiś inny niż te w większości zakładane do tego...
Też miałem taki problem, okazało się, że winny jest alternator - pęknięty w dwóch miejscach, zrobił się owalny. Wina to lejąca się woda z podszybia na alternator, no i wiek swoje zrobił. W takim przypadku chyba kupno nowego będzie najrozsądniejszym rozwiązaniem.
Ja osobiście założyłem od senica myślę że od punto może być za słabe waga scenica jest podobna do c 330 a punto jednak jest dużo lżejsze Dodano po 4 a co do prądnicy to raczej nie zadziała bo scenic ma minus na masę a oryginał c330 ma plus na masę ja kupiłem na allegro alternator regenerowany za 120 zł i śmiga już 2 rok
Witam. Mam gdzieś stary regulator. Trzeba go tylko poszukać. Ale wydaje mi się kolego BANANvanDYK że to taki archaik jak na swoja datę produkcji. Dodam tylko że w drugim aucie Punto II 1,2 8V i problematycznym wspomaganiem kierownicy na elektryce. Co jakiś spadek to wywalało owe wspomaganie. Pomogło przeczyszczenie styków na trasie alternator ->akumulator...
Akumulator Topla nie wiem nawet jakiej to produkcji ma 12 lat wcześniej w oplu kadecie 1,7 diesel teraz w oplu combo 1,7 diesel używany praktycznie codziennie w ostatnie mrozy nie wyciągany z auta i działa!!!!Niewiarygodne co? Ja miałem akumulator Topla to wytrzymał 9 lat. 5 lat w oplu 1,7 gdzie opel bardzo ciężko palił, przy -5st.C już trzeba długo...
Zabieg okoliczności z tymi kluczykami. Na początku sprawdź napięcia ładowania akumulatora. Z twojego opisu wynika że alternator kończy żywot. Częsty przypadek w fiacie benzyna.
Pewnego dnia poprostu wirnik zatrzyma sie na uzwojeniu i bedzie po pasku i po całym altku lepeij to zrobic za wczasu natomist ja osobiscie polecam zaadoptowac alternator z Uno. Pasuje idealnie . i ma mocniejsza obudowe
Witam. Mam również punto 2 1.2 16V. Od ponad miesiąca szumi mi radio. Gdy stoję na parkingu pod blokiem gra czysto. Alternator wymieniony dwa lata temu, świece i kable zapłonowe wymienione niecały miesiąc temu, a już przed wymianą świec radio szumiało podczas jazdy. Ktoś ma jakiś pomysł co jest u mnie nie tak? Radio Sony, antena w całości kupiona oryginalna...
Mialem taki przypadek , uszkodzony byl alternator - zwieral z masą
Dokładnie, jak napisano powyżej. Kup regenerowany na wiadomym portalu i święty spokój. Przerabiałem u siebie 3 lata temu i do dzisiaj wszystko OK. U mnie jak alternator "chycił" to rozrusznik nie mógł zakręcić silnikiem, silnik jak zatarty na amen. Pomogło zdjęcie paska - zdziwiony byłem, że aż tak może blokować cały układ pasek od alternatora.
Witam. Regulatory i pękanie alternatorów we fiacie punto to normalka.... Niedawno ten sam zabieg miałem... Jakiś miesiąc temu wymieniałem regulator...oczywiście dostać ten regulator to jak odkryć nową wyspę....nigdzie nie ma, a jak był to dopiero za 2 tygodznie, ale przypomniało mi się że sąsiad wymieniał alternator bo mu niedawno pęknął. On ma bobajże...
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
Również, się podepnę pod temat potrzebuję symbol łożysk do alternatora Punto I 1995r silnik 1.2 benzyna SPI a alternator Magneti Marelli 65 A, również proszę o poradę czy koniecznie muszą to być łożyska w technologii C3 czyli o zwiększonym luzie?
Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem.
Dobrze byłoby zmierzyć to napięcie przy alternatorze i wtedy wyciągnąć wnioski alternator czy instalacja.
Najprędzej Alternator jak kolega pisze. Jak będziesz miał jeszcze raz taki pobór to odłącz B+ na alternatorze, ten największy przewód. Rozrusznik to strata czasu. Piszesz 2A - 2.5A, alternator dioda na 100 procent.
winny alternator
Takie kupiłem. Alternator jakoś poskładałem, ale nie ładował, więc kupiłem używkę Magneti marelli, który też nie ładuje :( Podobno alternator sprawny, z demontażu sprawnego auta. Na przewodzie idącym do akumulatora jest napięcie 12V, na drugim przewodzie (wzbudzenie) też jest 12V, po włączeniu zapłonu. Jak mogę sprawdzić, czy to na pewno alternator?
Co znaczy wyrzuciłem " czarną skrzynkę"? Chodzi Ci o wymianę przekaźnika na nowy, lub wykluczenie w znaczeniu "wyeliminowałem" go, jako przyczynę randomowego czyli sporadycznego gaśnięcia swiateł mijania? Przyczyną może było to, że przy większym obciążeniu systemu poprzez włączenie tylnej szyby podgrzewanej, włączeniu wentylatora nawiewu powietrza na...
jest to napewno alternator od punto i napewno daje 19v sprawdzałem dwoma miernikami cyfrowym i analogiem
Jeżeli nie jest pęknięta obudowa, to należy alternator wymontować i sprawdzić stojan oraz diody. Oczywiście, że pęknięcie alternatora nie jest jedyną usterką w tym alternatorze. Pozdrawiam.
Alternator też wymieniłeś, żeby akumulator był prawidłowo ładowany? Czy ty wiesz o czym piszesz? Szkoła podstawowa się kłania i podstawowe prawa elektryczne + ich zrozumienie, poczytaj też o tym na tym szanownym forum bo temat był wałkowany. A skoro tak cię ten alternator tak interesuje to zmieniłem 65A na 60A.
Alternator do roboty.
sprawdż najpierw dokładnie obudowę tego alternatora. W tycz modelach często jest pęknięta i teoretycznie alternator do wyrzucenia.
Ja też miałem w maluchu prądnicę i jak w regulatorze napięcia wypaliły się styki załączające prądnicę do instalacji, zamiast tych styków założyłem dwie diody 10A na radiatorze i efekt był lepszy niż przy oryginalnym regulatorze napięcia. Efekt mógł być faktycznie lepszy bo regulator podłączał prądnicę do instalacji przy konkretnym napięciu wytwarzanym...
Kupiłem kiedyś 10 rozruszników D6RA do opli, były najtańsze. Myslę sobie poprzekładam głowiczki i będa do renault, peugeotów. Poodpadały szybko magnesy, popekały szczotkotrzymacze. Alternatory do punto czy innych fiatów to taka sama padlina. Już wolę pospawać oryginał i przewinąć uzwojenie. A ja zakładam Chińskie stojany do D6RA i żaden nie wrócił....
Na allegro znalazłem taki: Dodano po 12 A i jeszcze jedno czy gdy wypięty jest alternator nie powinna się świecić kontrolka?
Ale czujnik skrętu wyjdzie na komputerze. A tu parę stopni różnicy i taki problem. Wytłumaczcie mi dlaczego potrzebny jest alternator 75 A w samochodach ze wspomaganiem a nie 65 A Bo wydaje mi się,że tu problem
Pomiar robiłeś na klemach akumulatora ? Jeśli tak to pomierz jeszcze tak. Ostatni pomiar z opisanych tylko miernik na (+) alternatora a (-) na obudowie alternatora. Tylko uwarzaj na wirójace koło pasowe od alternatora i pasek. Jakiej mocy jest alternator w sęsie ile Amper ?
Witam. Kupiłem inne alternator zmieniłem regulator i lądowania nie ma a kontrolka nie świeci. W czym problem?
To wejdź pod spód samochodu (z kanału)i zobacz czy alternator nie pękł.Typowe w kompaktowych alternatorach marelli
Zrobiłem kolejne pomiary, napięcie dochodzące do sterownika takie jak na aku, okolo 14V. Wychodzace 3,7 - 3,9V. Alternator łąduje, wszystko ok. Czyli walnął silniczek.
Witam mam pytanie jaką moc wzmacniacza wybrac do glosnikow: 2x80W 2x 160W mam punto 1.1 i martwie sie o to aby alternator pociągnał wzmaniacz bez problemu radio ma 4x40W POMOCY!!!
Witam. W fiatach spotykam się dość często z pękającymi obudowami, a objawy tego są różne np. pisk, brak ładowania w deszcz. Co do kosztów naprawy to nieopłacalne jest wymiana obudów, klient dokłada parę groszy i ma alternator po regeneracji za 350 zł. Mam do sprzedania nowiutki alternator do punto w dobrej cenie (250 zł). Klient który miał poprzednio...
Nie spotkałem półosłon w handlu. Pełne są ok, chłodzenie i tak będzie ok, a nawet może i lepsze. Wlatując dolnym wlotem w zderzaku nie ucieknie od razu pod auto, "omiecie" miskę, a wyleci między sankami a karoserią i wydechem... Komora silnika będzie za to ci wdzięczna za ograniczenie dostępu wody. Głównie alternator i wiązki. Jak i nawet sam kolektor...
Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim aby przewód masowy wychodził z alternatora Żartujesz. Każdy alternator osadzony na tulejkach gumowych ma masę wyprowadzoną.
Jezeli to przewod od alternatora wisi, to wtedy nie masz wzbudzenia na alternatorze. Aby alternator zaczal ladowac poprawnie musi dostac prad wzbudzenia wlasnie plynacy przez zaroweczke. Mozesz w prosty sposob sprawdzic czy wiszacy kabelek jest od zarowki ladowania. Wlacz zaplon, nastepnie tym kabelkiem dotknij do masy ( obudowa alternatora, blok silnika,...
Witajcie. Mam problem z punto. Wymieniłem alternator na inny i dalej brak ładowania. Kontrolka ładowania po podpięciu do alternatora świeci i nie gaśnie nawet po odpaleniu. Jak odpiąłem kabel wzbudzenia od alternatora to kontrolka zgasła ale gdy podpinam do tego kabla żarówkę 12V, żarówka nie świeci! Co jest? Czy punto ma jakoś inaczej sterowane wzbudzenie...
zmienic alternator i deske wskaźników a tak seriuo to odczytaj błedy
Chcialbym dodac ze piszczacy pasek przewaznie piszczy jak jest silnik zimny .To znaczy ,jak silnik zimny to znaczy ze stal dlugi okres czasu i spadlo napiecie akumulatora.Po odpaleniu zimnego silnika nastepuje doladowanie akumulatora i stad duze obciazenie dla alternatora.Wiec dlatego piszczą paski.Jesli silnik cieply to akumulator naładowany i alternator...
W Punto 2 nie ma diod wzbudzenia i zasadniczo rzadko są straty na instalacji a głównie w nich siadają mostki i regulatory. Napięcie 13.8V jest napięciem niskim. Dla mnie napięciem właściwym jest 14.2 V a po włączeniu świateł spadek 0.1V. I oczywiście wiemy że alternator nie jest pęknięty.P
Witam, mam pytanie odnoście alternatora Denso, 51700675, MS1022118280 14V, 70A. Jest on w moim Grande Punto i strasznie huczy. Po wymontowaniu stwierdziłem, że są to łożyska i wypadałoby je wymienić, ale jest pewien problem, nie znam ich rozmiaru. Nie chce rozbierać alternatora i szukać Bóg wie gdzie tych łożysk bo mieszkam w Szkocji a tutaj alternator...
Witam. Przez miesiąc nie zaglądałem do mojego Punto 2 gdyż kupiłem inny samochód. Dzisiaj stwierdziłem że się nim przejadę ale juz nie odpalił a kontrolka akumulatora mruga. Stwierdziłem że rozładował się akumulator. Podłączyłem kable od do drugiego samochodu ale Punto nawet nie zakręciło rozrusznikiem. Możliwe że jest za mały prąd. Przed zostawieniem,...
Jest ok, czyścić nie ma sensu, ja puściłem dodatkowy kabel łączący alternator bezpośrednio z klemą akumulatora (tej samej grubości co oryginalny, z zalutowanymi końcówkami, włożony w peszel jak oryginał i spięty z nim opaskami). Oryginalnie to są 2 kable: alternator-rozrusznik i rozrusznik-akumulator. Problemem jest styk obsadki z przewodem, także...
Miałem podobnie w Punto I - uszkodzony był alternator - pęknięta obudowa, ściśnięte przez to łożyska - wymieniłem alternator na regenerowany z wzmocnioną obudową - rezultat pozytywny cztery lata działa bezawaryjnie - to jest ok!, teraz mam inne problemy :)
Dlaczego nie wykryje? (Swoja drogą zoscyloskopuję kiedy jakie punto z ciekawości)
Witam, mam problem z moim kropkiem. Wczoraj i dziś z rana rozrusznik ledwo kręcił (nie zapalił), po południu natomiast odpala bez problemu. Stawiam początkowo na akumulator (z 5-6 lat nie wymieniany) jednakże po odczytaniu napięć miernikiem wszystko jest w normie. Dodam, że taki problem miałem też rok temu, ale przy mrozach -20, a nie przy dodatniej...
Jest już okey. Podłączyłem czerwony pod zapalniczkę i żółty do kostki z auta gdzie jest stale +12vGaśnie po kluczyku radio i wzmacniacz też, podłączony pod kabel,,remote"w radiu. Radio JVC KDR avx-22. Zrobiłem może 6km i zaświeciła cała deska wraz z ładowaniem i przestało grać. Dodam że jest dołożony kondensator 1f. Alternator teraz nie wyrabia?przed...
Najprawdopodobniej regulator jak pisze kolega, lecz alternator tez bym sprawdził dla pewnosci
Witam, Fiat Punto 2 2003r polift, po całkowitym rozładowaniu akumulatora pojawił się problem ze wspomaganiem, gdy odpalę samochód po czasie odłącza mi wspomaganie i wyskakuje błąd (czerwona kierownica) dzieje się tak na zwykłym wspomaganiu jak i na tym city. gdy zgaszę samochód i na nowo go odpalę błąd znika i kierownica chodzi normalnie, ale nie zawsze...
za brak wspomagania w punto 2 moze odpowiadac alternator , a najczestsze usterki to silnik wspomagania zimne luty na przekaznikach i tensometryczny czujnik skretu .
Zwarcie diod w alternatorze i jak tradycyjnie alternator do wymiany bo naprawa nie wchodzi w grę /za duże koszty/. A konkretnie pęknięty i stojan może również zwierać.P
Witam Mam problem z obrotomierzem w fiacie punto I 1,7 TD, a mianowicie nie działa on. Z tego co wiem jest on elektryczny i powinien być podłączony pod alternator lub skrzyni biegów. Może ktoś będzie potrafił mi pomóc jaka jest przyczyna tego, że on nie działą. pozdrawiam
Witam. W moim punto II (elx 2002) co pewien czas podczas uruchamiania silnika słychać było jakiś pisk. Później gdy silnik wszedł na obroty zjawisko to ustawało, aż do wczoraj, kiedy to po pojawieniu się tych dźwięków auto zgasło. Gdy ponownie zapaliłem silnik zaświeciła się kontrolka braku ładowania, brak również wspomagania. Sprawdziłem pasek alternatora,...
Witam Problem rozwiązany alternator regenerowny w firmie z tradycjami ale niestety włożyli płytkę od fiata Punto upierali się że to jest to samo wizualnie może tak ale elektrycznie niestety nie i musi być tylko i wyłącznie od smarta kupiłem orginalną płytkę i samochód natychmiast wrócił do normy.Wielu ludzi ma ten problem bo są pewni zregenerowanego...
Witam.Jutro mam zamiar się zabrać za przeczyszczenie wszystkich styków w przewodzie od alternatora do akumulatora gdyż gubi ok 0,10V Myślałem również o założeniu dodatkowego kabla łączącego bezpośrednio alternator i akumulator.Kupiłem dziś kabel trochę cieńszy niż oryginalny bo o średnicy 6mm.Oryginał ma chyba 10mm.Proszę mi powiedzieć czy jeśli chcę...
Witam Mam problem z autkiem (jak w tytule). Dwa dni temu zapalila mi sie kontrolka ładowania i padło wspomaganie (brak ładowania). Przeprowadziłem testy z żarówką i wypadły na nie kożyść alternatora. Napięcie na kabelku wzbudzenia 1 V, po jego odpięciu od alternatora 12,5V. Ziwera alternator..... Po podłączeniu wzbudzenia alternatora przez żarówkę do...
Popieram tzok. Zdjąłbym pasek i sprawdził ręką czy alternator lekko się obraca. A może to WD było psiknięte na wirnik alternatora? Tak robią "fachowcy".
Alternator pękł i wirnik trze o stojan
Witam.Mam Fiata GP 1.4 8v z 2006 roku.Zauważyłem,że jak włączę kilka odbiorników na raz(halogeny,ogrzewanie szyby,nadmuch),to nie ma alternator ładowania.Na samych światłach mijania ma 13,86 v.To za mało.Co trzeba sprawdzić w alternatorze najpierw przy tych objawach?
Witam, mam pytanko czy ten układzik może zrobić zwarcie w instalacji elektrycznej auta, pytam dlatego ze jak podłączyłem ten układzik to po przejechaniu kilku kilometrow uszkodzil mi się alternator a dokladnie mostek prostowniczy, może to poprostu zbieg okolicznosci ale chcialem sie upewnic, uklad dzialal tak jak powinien.tutaj podaje link do schematu...
Ciśnienie w kolektorze po naprawie wężyka jest dobre - 380hPa. Prawidłowe wartości są w zakresie 340-390hPa. Na tym pierwszym zdjęciu ciężko było ocenić, bo silnik był zimny. Zwracam uwagę, że to nie jest podciśnienie tylko ciśnienie bezwzględne. Tam nie ma czujnika ciśnienia atmosferycznego, więc nie da się dokładnie określić podciśnienia, ale jest...
miałem taki przypadek przebite diody w mostku w alternatorze po odwrotnym podłaczeniu biegunów akmulatora odłacz alternator i powinno zgasnać .pozdr.
11,5V widziałem , a mechanik powiedział,że prąd 150A - poleciał dymek z tych oporników / nie wiem jaką one mają oporność /. Nie cały rok temu miałem wymieniany alternator bo pękła obudowa.
Spalnie - nie wiem czy wzrosło bo jeszcze nie wyjezdziłem LPG, a z mojego domku równo do Zgorzelca -500km- butla starcza. Pytanie do autora. W swoim aucie raczej nie znasz pojęcia bagażnik? Mam również LPG, ale w Punto i do zbiornika wchodzi mi góra 28l, a Tobie musi przynajmniej 36.
punto alternator grande punto alternator alternator fiata punto
ekspres bosch wyczyść zaparzacz instalacja transformator separacyjny bootowanie samsung
boiler elektryczny sterownik smarta
Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 - Zmiana komfortu jazdy Suszarka Electrolux wydłuża czas suszenia - przyczyny i rozwiązania