W tym samochodzie alternatory miały tendencję do pękania, ale skoro poprawiłeś odpływ wody z podszybia to powinno być OK. Świst świadczy o pęknięciu alternatora lub kończących się szczotkach.
O ile aku jest w miarę nowy, to sprawdziłbym pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Powinien być mniejszy niż 0,6xpojemność aku wyrażona w Ah [mA], czyli dla aku 40 Ah: 0,6x40=24 mA. Jeżeli pobór jest większy o kilka mA, to może pomóc wymiana aku na większy. Jeżeli pobór jest znacznie za wysoki, to trzeba znaleźć odbiornik pobierający...
Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
633 212 00, 633 216 00. P
Pasuje czasem trzeba podkładkę 4mm pod kółko podłożyć ale rzadko.
Mam problem z alternatorem w punto 55 -brak ładowania świeci kontrolka wymontowałem sprzęt, jak go sprawdzić może ktoś ma jakiś schemacik -ew wskazówki do tematu proszę o pomoc
Zapodałbym 90A spokojnie wydoła
Zdejmij pasek osprzętu i wtedy zobacz. Prawdopodobnie skorodowany i zablokowany alternator
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Zdejm pasek i zobacz co cię nie kręci wtedy można szukać przyczyny jeśli alternator zrób co napisano wyżej.
Trzy lata temu wymieniałem alternator na nowy oryginalny. POjezdzij z 15 minut jak będzie gorąca obudowa to zwarcie w stojanie , altek do wymiany.
Pierwsze cztery odpowiedzi to o kant d..y rozbić. Co do wyjęcia stojana z obudowy to mnie się kilka razy zdarzyło to robić. Najpierw dobrze rozgrzewam palnikiem obudowę, następnie wybijakiem i młotkiem stuk puk aż wyjdzie (stojan i tak do wyrzucenia). Dokładne czyszczenie i usunięcie tlenku glinu, solidne podgrzanie wyczyszczonej obudowy i montaż nowego...
trzeba ten alternator wyciągnąć,podejżewam skorodowane styki,przy regulatorze+kable ,ew.coś ze szczotkami.
W altku Marelli z Punciaka jak z obciążeniem nie daje, ale daje bez obciążenia, to najwcześniej stojan do wyrzucenia, czyli na dobrą metę alternator do wyrzucenia. Radzę więc od razu zrobić rzetelny test obciążeniowy, a nie szukać kij wie czego. 12.2V na odpalonym to brak ładowania. Disel miałby problemy z rozruchem.
alternator prawie na wieszchu, wytrzec szmatka kabelek od altka i juz wiadamo (bodaj niebieski).
Jak najbardziej, Punto nie zapaliło, jak zblokował się mechanicznie alternator (spuchnięta obudowa)W Range roverze Sport spalił się nawet bezpiecznik od rozrusznika po zatarciu sprężarki. Zdejmij pasek osprzętu i próbuj.
https://as-pl.com/c/kola_pasowe_do_alter... tu sobie dopasuj , parametry OD , ID , G masz z boku.
Mi alternator wychodzi od dołu bez odkręcania niczego więcej.
wzbudzany jest za zacisku 30 (sruba) poprzez regulator,lampka ładowania która się zaświeci z chwilą włączenia kluczyka,a przed uruchomieniem silnika to sygnał dla regulatora aby właczył prąd na wirnik. Po prostu lampka to zezwolenie na właczenie prądu wzbudzenia. Póżniej,gdy regulator wykryje wzrost napięcia powyżej pewnej granicy,lub też wykryje pojawienie...
wymiana akumlatora i to ze przez tydzien bylo ok, sugeruje, ze w aucie jest slabe ladowanie owego akumulatora, tylko dziwne by bylo gdyby elektronik tego nie sprawdzil. Uszkodzony rozrusznik tez potrafi rozne figle platac w fiacie, tydzien temu mialem auto ktore zgaslo podczas jazdy, przy probie odpalania krecil troche slabo ale krecil na tyle ze powinien...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
U mnie ten silniczek krokowy znajduje się niedaleko parownika. To takie czarne plastikowe urządzenie z przyczepioną wtyczką ( 4 żyły kabli ) Ono znajduje się na metalowym lub plastikowym łączniku węża gumowego i jest przykręcone 2 śrubkami ... co do świateł ... hm....Fiaty maja ten minus że często padaj im uzwojenia w alternatorze ... Tak że mówie ci...
Witam! Ja nie byłbym takim detalistom (nie szukałbym 68 mA, "bilans nie koniecznie musi wyjść na zero"). Osobiście z listy wyeliminował bym wszystko co ma tylko żarówkę (w żarówce nie ma się za bardzo co zepsuć, chyba że przewody doprowadzające do niej prąd a znalezienie takiej usterki to jak "szukanie igły w stogu siana"). W moim autku alarm pobiera...
Kolego miałem takich usterek mnóstwo. Odpal silnik włącz wszystkie odbiorniki w aucie i niech silnik pracuje na wolnych obrotach, miernikiem zmierz napięcie między zaciskiem B+ alternatora a jego obudową, jeśli tam masz napięcie około 13,5V~ 14V, a na akumulatorze jest znacznie mniej, to 99% słaba masa silnika. Mądre głowy w fabrykach wymyśliły, że...
Auto jest wyprodukowane przed 2005 czy po? Jeśli przed to silnik jest bezkolizyjny i jak pasek przeskoczył to nie problem. Po 2005 moze być juz problem. Jeśli pasek przeskoczył to najlepiej go wymienić i nie zakładać starego, bo do ustawienia i tak trzeba pasek zdjąć. Ustawienie sie sprawdza jak zdjęciu, górne i dolne koło pasowe musi mieć kreski pokryte...
Tam najczęściej pękały obudowy powodując trudności w obracaniu wirnika i zniszczenie alternatora .
http://obrazki.elektroda.pl/2302730900_1... Proszę o pomoc w doborze rodzaju łożysk w moim alternatorze. Jest to Alternator od Fiata Punto 1.2 16V 80KM. Dziekuje i pozdrawiam serdecznie
Jezeli pasuje fizycznie zmiast twojego to zakladaj.A 45 zupelnie wystarczy do punto.Daje slowo.
Nie wiem jak Peugeot ale w wielu przypadkach sterownik silnika bierze informację o obciążeniu silnika z alternatora. Tylko nie wymieniaj alternatora na pał..... Najlepiej by bylo zrobić test drogowy i patrzec w parametry na kompie: obroty, dawka paliwa, kwz, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika. Możesz też w sumie zdjąć pasek pk i przegazować...
Obudowa nie jest pęknięta - wyjmowałem alternator czyściłem ....... nie był wcześniej naprawiany (znam pierwszą właścicielkę tylko ASO ja jestem drugi cęgą jak sprawdzę podczas wadliwej pracy a nie będzie poboru na akumulator to na 100% usterka alternatora.
Witajcie, czy alternator MM z punto II można sprawdzić tradycyjnie za pomocą żarówki czy jest to jakiś super model który tak nie zadziała? Przywiozłem go dziś wymontowanego podobno z dobrego auta. Chciałem go sprawdzić na stola ale kontrolka cały czas świeci i ładowania brak. http://obrazki.elektroda.pl/2757265000_1... http://obrazki.elektroda.pl/1333947000_1...
Fiat Punto II 1.2 alternator - regularnie pękająca obudowa - jest nisko i nieosłonięty - jak jest rozgrzany to wystarczy zimna woda z kałuży i pęka
Witam, moj problem polega na tym ze od kilku tygodni wycieka mi olej od strony paska rozrzadu i rozchlapoje sie na alternator . Wymianilem uszczelke pod zaworami jak i simmering od strony rozrzadu. Wymianie podlegaly tez 4 szt srob od strony rozrzadu . Mechanik mowi ze sroby sa dokrecone i nie moze tam kapac, ale olej nadal ubywa.
Witam,Fiat Punto 2013,wymieniony akumulator i alternator z powodu braku zasilania-lampka akumulatora na tablicy i brak wspomagania.Po naprawie raz na kilka odpaleń auta ponownie pojawia się lampka akumulatora i brak wspomagania.Po cofnięciu kluczyka i ponownym odpaleniu wszystko ok.Gdzie szukać rozwiązania problemu?
Teraz mam zagwozdkę jaki alternator będzie do auta pasować. Ponoć nie pasują te montowane do wersji z klimą choć nie wiem czym się różnią. Mój punto ii 1,2 60KM jest bez klimy. Ale pytając sprzedawców na allegro odpisują że nie mają pewności czy dany model jest w pełni kompatybilny. Mój stary altek jest jakiś inny niż te w większości zakładane do tego...
Też miałem taki problem, okazało się, że winny jest alternator - pęknięty w dwóch miejscach, zrobił się owalny. Wina to lejąca się woda z podszybia na alternator, no i wiek swoje zrobił. W takim przypadku chyba kupno nowego będzie najrozsądniejszym rozwiązaniem.
Ja osobiście założyłem od senica myślę że od punto może być za słabe waga scenica jest podobna do c 330 a punto jednak jest dużo lżejsze Dodano po 4 a co do prądnicy to raczej nie zadziała bo scenic ma minus na masę a oryginał c330 ma plus na masę ja kupiłem na allegro alternator regenerowany za 120 zł i śmiga już 2 rok
Witam. Mam gdzieś stary regulator. Trzeba go tylko poszukać. Ale wydaje mi się kolego BANANvanDYK że to taki archaik jak na swoja datę produkcji. Dodam tylko że w drugim aucie Punto II 1,2 8V i problematycznym wspomaganiem kierownicy na elektryce. Co jakiś spadek to wywalało owe wspomaganie. Pomogło przeczyszczenie styków na trasie alternator ->akumulator...
Zabieg okoliczności z tymi kluczykami. Na początku sprawdź napięcia ładowania akumulatora. Z twojego opisu wynika że alternator kończy żywot. Częsty przypadek w fiacie benzyna.
Akumulator Topla nie wiem nawet jakiej to produkcji ma 12 lat wcześniej w oplu kadecie 1,7 diesel teraz w oplu combo 1,7 diesel używany praktycznie codziennie w ostatnie mrozy nie wyciągany z auta i działa!!!!Niewiarygodne co? Ja miałem akumulator Topla to wytrzymał 9 lat. 5 lat w oplu 1,7 gdzie opel bardzo ciężko palił, przy -5st.C już trzeba długo...
Pewnego dnia poprostu wirnik zatrzyma sie na uzwojeniu i bedzie po pasku i po całym altku lepeij to zrobic za wczasu natomist ja osobiscie polecam zaadoptowac alternator z Uno. Pasuje idealnie . i ma mocniejsza obudowe
Mialem taki przypadek , uszkodzony byl alternator - zwieral z masą
Witam. Mam również punto 2 1.2 16V. Od ponad miesiąca szumi mi radio. Gdy stoję na parkingu pod blokiem gra czysto. Alternator wymieniony dwa lata temu, świece i kable zapłonowe wymienione niecały miesiąc temu, a już przed wymianą świec radio szumiało podczas jazdy. Ktoś ma jakiś pomysł co jest u mnie nie tak? Radio Sony, antena w całości kupiona oryginalna...
Witam. Regulatory i pękanie alternatorów we fiacie punto to normalka.... Niedawno ten sam zabieg miałem... Jakiś miesiąc temu wymieniałem regulator...oczywiście dostać ten regulator to jak odkryć nową wyspę....nigdzie nie ma, a jak był to dopiero za 2 tygodznie, ale przypomniało mi się że sąsiad wymieniał alternator bo mu niedawno pęknął. On ma bobajże...
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
Dokładnie, jak napisano powyżej. Kup regenerowany na wiadomym portalu i święty spokój. Przerabiałem u siebie 3 lata temu i do dzisiaj wszystko OK. U mnie jak alternator "chycił" to rozrusznik nie mógł zakręcić silnikiem, silnik jak zatarty na amen. Pomogło zdjęcie paska - zdziwiony byłem, że aż tak może blokować cały układ pasek od alternatora.
Również, się podepnę pod temat potrzebuję symbol łożysk do alternatora Punto I 1995r silnik 1.2 benzyna SPI a alternator Magneti Marelli 65 A, również proszę o poradę czy koniecznie muszą to być łożyska w technologii C3 czyli o zwiększonym luzie?
Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem.
Dobrze byłoby zmierzyć to napięcie przy alternatorze i wtedy wyciągnąć wnioski alternator czy instalacja.
punto alternator grande punto alternator alternator fiata punto
oporność głośnik podłączenie wzmacniacza smartfona pogodynka czujnik
zg40c zwrotnica zg40c zwrotnica
Kodowanie pilota Kia Carens 2 po wymianie baterii Vaillant F.324 - Jak naprawić błąd wentylacji?