U mnie ten silniczek krokowy znajduje się niedaleko parownika. To takie czarne plastikowe urządzenie z przyczepioną wtyczką ( 4 żyły kabli ) Ono znajduje się na metalowym lub plastikowym łączniku węża gumowego i jest przykręcone 2 śrubkami ... co do świateł ... hm....Fiaty maja ten minus że często padaj im uzwojenia w alternatorze ... Tak że mówie ci...
Zapodałbym 90A spokojnie wydoła
Zdejm pasek i zobacz co cię nie kręci wtedy można szukać przyczyny jeśli alternator zrób co napisano wyżej.
Pasuje czasem trzeba podkładkę 4mm pod kółko podłożyć ale rzadko.
W tym samochodzie alternatory miały tendencję do pękania, ale skoro poprawiłeś odpływ wody z podszybia to powinno być OK. Świst świadczy o pęknięciu alternatora lub kończących się szczotkach.
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
633 212 00, 633 216 00. P
O ile aku jest w miarę nowy, to sprawdziłbym pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Powinien być mniejszy niż 0,6xpojemność aku wyrażona w Ah [mA], czyli dla aku 40 Ah: 0,6x40=24 mA. Jeżeli pobór jest większy o kilka mA, to może pomóc wymiana aku na większy. Jeżeli pobór jest znacznie za wysoki, to trzeba znaleźć odbiornik pobierający...
Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
Zdejmij pasek osprzętu i wtedy zobacz. Prawdopodobnie skorodowany i zablokowany alternator
Masz na myśli rdzeń ? Jeśli uzwojenie nie ruszone, to raczej nie będzie to miało żadnego wpływu, ale warto spradzić co było przyczyną tego przytarcia.
Witajcie. Jakie łożyska idą do alternatora DENSO 46530261 Fiat Punto II 1.2 16V? Pozdrawiam
Wymienię również szczotki, Typ JX42 http://www.mada-czesci.pl/oferta.html?pa...
trzeba ten alternator wyciągnąć,podejżewam skorodowane styki,przy regulatorze+kable ,ew.coś ze szczotkami.
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Musisz raczej wymienić alternator, tam siedzi Magneti/denso i one typowo pękają. Jak np. w Punto, obudowy itd.
Odwróć jeszcze spływ z podszybia, by woda z niego nie leciała na alternator. Nie pamiętam które spływy ma Grande Punto, ale w większości Fiatów woda leci równo na alternator. Jak masz długie spływy w kształcie "L" to zamontuj go odwrotnie. Jeśli masz te króciutkie wypustki to poszukaj np na Allegro tych w kształcie "L" Była kiedyś na to dla jakiegoś...
Zdecydowanie przewinąć, obudowę trzeba wydrapac do czystego aluminium, jarzmo zalakierować i wtłoczyc na smar.
Z wadliwego alternatora.
Wadliwa obudowa alternatorów w Fiatach np. Seicento, Siena, Punto i inne...wytrzymują od 30.000 do 70.000 km. Producent upiera się że jest ok.
(at)posraldescu No toś wymyślił. A wiesz, do czego w aucie służy alternator? Nie, nie do ładowania akumulatora.
dzięki za pomoc, oprócz tego można jeszcze odkręcić wydech (dwie minuty) znacznie ułatwia to robotę.
nie zależy mi na pięknie alternatora,tylko na tym,żeby działał dłużej niż pół roku.Gdzie mogę znależć schemat wew. podłączeń alternatora od Punto?
Jest tam 6 diodowy w regulatorem który wykrywa obroty wirnika za pomocą pomiaru na jednym z uzwojeń i zasila wirnik z głównego plusa. Mam pytanie w jaki sposób jest sterowana kontrolka i jak regulator rozpoznaje właczenie zapłonu? I w jaki sposób jest wykrywane ładowanie w body komputer który to steruje ta lampka.?
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
Tam najczęściej pękały obudowy powodując trudności w obracaniu wirnika i zniszczenie alternatora .
Sprawdzałeś jakie jest napięcie ładowania?? Ogólnie na zaciskach akumulatora? Przejrzyj wszystkie kabelki jak i styki pomiędzy alternatorem i akumulatorem. Nie będziesz miał lekko.... Też mam dokładnie takie autko i wiem jaki jest tam dostęp. Prawdopodobnie autko po nagrzaniu traci styk na którymś złączu.
Demontuj alternator.
Ale niekoniecznie wszyscy maja od punto może akurat od punto wymaga większych obrotów.
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona. Czy Accord z 2000r czy Punto 1 mają jeszcze obcowzbudny alternator?
To już musisz sam zdecydować co łatwiej zrobić czy wyciągnąć klimatyzację czy półoś , na dodatek nie piszesz jaki silnik ale obstawiam że diesel.P
Z tego co pamiętam to Fiat przyjął w małych modelach ok. 4mA, że jest ok. Na początek odłącz radio i zrób pomiary. Później alternator. Ewentualnie autoalarm, c.z.
Jak najbardziej.
Mam problem z alternatorem w punto 55 -brak ładowania świeci kontrolka wymontowałem sprzęt, jak go sprawdzić może ktoś ma jakiś schemacik -ew wskazówki do tematu proszę o pomoc
Tam ma byc łożysko 6003 ale w minusie na srednicy wew. SKF. Specjalne pod te alternatory.
Witam,Fiat Punto 2013,wymieniony akumulator i alternator z powodu braku zasilania-lampka akumulatora na tablicy i brak wspomagania.Po naprawie raz na kilka odpaleń auta ponownie pojawia się lampka akumulatora i brak wspomagania.Po cofnięciu kluczyka i ponownym odpaleniu wszystko ok.Gdzie szukać rozwiązania problemu?
Jak najbardziej, Punto nie zapaliło, jak zblokował się mechanicznie alternator (spuchnięta obudowa)W Range roverze Sport spalił się nawet bezpiecznik od rozrusznika po zatarciu sprężarki. Zdejmij pasek osprzętu i próbuj.
Jednak się okazało, że rozrząd w porządku. Zablokował alternator-łożyska.
Peknięta obudowa alternatora,typowe w tym modelu.
13,6-13,7V, między alternatorem i akumulatorem było nawet do 0,5V różnicy.
Jeżeli Valeo pewnie we Fiacie. Jeżeli Fiat to może Grande Punto. Jeżeli tak to znaczy, że odpływ wody z przedniej szyby jest tak głupio zrobiony, że zalewa alternator i wykańcz go.
Obudowa nie jest pęknięta - wyjmowałem alternator czyściłem ....... nie był wcześniej naprawiany (znam pierwszą właścicielkę tylko ASO ja jestem drugi cęgą jak sprawdzę podczas wadliwej pracy a nie będzie poboru na akumulator to na 100% usterka alternatora.
Dobrze byłoby zmierzyć to napięcie przy alternatorze i wtedy wyciągnąć wnioski alternator czy instalacja.
sprawdż najpierw dokładnie obudowę tego alternatora. W tycz modelach często jest pęknięta i teoretycznie alternator do wyrzucenia.
Masz uszkodzony regulator alternatora.
To zobacz do alternatora masz mieć podłączony jeden gruby i jeden cienki.P
Ok. Dzięki za pomoc.
Witajcie. Mam problem z punto. Wymieniłem alternator na inny i dalej brak ładowania. Kontrolka ładowania po podpięciu do alternatora świeci i nie gaśnie nawet po odpaleniu. Jak odpiąłem kabel wzbudzenia od alternatora to kontrolka zgasła ale gdy podpinam do tego kabla żarówkę 12V, żarówka nie świeci! Co jest? Czy punto ma jakoś inaczej sterowane wzbudzenie...
Czy na tej aukcji jest nowy oryginał alternatora? Tak wynika z opisu, ale na samym alternatorze brak nalepki z oznaczeniem modelu, cena niższa niż typowa, a zdarza się że sprzedający podbijają cenę przez wyczyszczenie części (na takich nie ma nalepek producenta) https://allegro.pl/oferta/alternator-den...
alternator prawie na wieszchu, wytrzec szmatka kabelek od altka i juz wiadamo (bodaj niebieski).
Czyli na razie nie ma potrzeby grzebać przy alternatorze?? a przy jakich wartościach powinienem go "zregenerować"
Odkręć plus od alternatora, zapali.
. Akumulator w samochodzie pełni także rolę bezpiecznika i odbiera ampery z alternatora które poszły w instalację Wstydził byś się takie coś pisać.
Witam mam pytanie jaką moc wzmacniacza wybrac do glosnikow: 2x80W 2x 160W mam punto 1.1 i martwie sie o to aby alternator pociągnał wzmaniacz bez problemu radio ma 4x40W POMOCY!!!
wzbudzany jest za zacisku 30 (sruba) poprzez regulator,lampka ładowania która się zaświeci z chwilą włączenia kluczyka,a przed uruchomieniem silnika to sygnał dla regulatora aby właczył prąd na wirnik. Po prostu lampka to zezwolenie na właczenie prądu wzbudzenia. Póżniej,gdy regulator wykryje wzrost napięcia powyżej pewnej granicy,lub też wykryje pojawienie...
jest to napewno alternator od punto i napewno daje 19v sprawdzałem dwoma miernikami cyfrowym i analogiem
Sprawdź napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze.
Również, się podepnę pod temat potrzebuję symbol łożysk do alternatora Punto I 1995r silnik 1.2 benzyna SPI a alternator Magneti Marelli 65 A, również proszę o poradę czy koniecznie muszą to być łożyska w technologii C3 czyli o zwiększonym luzie?
Który rocznik tego Fiata , masz długi czy krótki odpływ z podszybia. Przy krótkim woda leje się wprost na alternator.
Witam, szukam schematu do wykonania bardzo prostego obrotomierza elektronicznego (np. na diodach) do Punto II z 8-zaworowym silnikiem 1.2. Przy okazji mam pytanie, czy można go przyłączyć do zacisków alternatora?
PĘKŁ CI alternator, będzie to kosztowało min. 300zł. Pozdrawiam.
Jezeli pasuje fizycznie zmiast twojego to zakladaj.A 45 zupelnie wystarczy do punto.Daje slowo.
Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem.
elektrit ma rację ,w puntach pękają alternatory!
Dlaczego nie wykryje? (Swoja drogą zoscyloskopuję kiedy jakie punto z ciekawości)
Ooo, regulator nie. Prędzej prostownik. Miłej zabawy przy wyciągniu alternatora.
Posprawdzaj wszystkie masy na silniku i przewody od alternatora, chociaż z tego co piszesz to definitywnie alternator.
Witam. Tak jak napisałeś: "...to poprostu zbieg okolicznosci..." Układ taki nie "potrafi" uszkodzić mostka prostowniczego w alternatorze. Pozdrawiam
Posiadam Punto z 96 r. (1,1), podczas jazdy gdy rozgrzeje się silnik zaczynają się pojawiać piski z silnika szczególnie podczas ruszania czy ktoś wie co to może być - może alternator?? Z góry dzieki
Ostatnio miałem taki przypadek w punto2. Pomogła wymiana alternatora:-).
Wspomaganie jest elektryczne i gdy nie ma ładowania się wyłącza. A w alternatorze może padł regulator napięcia. Może warto by sprawdzić prąd ładowania. Miałem taką usterkę w C15.
Skoro wyskoczyła kontrolka ładowania to i tak czeka cię wymiana alternatora.
Zdejmij pasek i zakręć kołem alternatora , jak pęknięta obudowa to początek jego końca. Takie objawy występują czasami właśnie przy niesprawnym alternatorze.
...możliwe, że jak to w Puncie bywa, zaciera się alternator.
za brak wspomagania w punto 2 moze odpowiadac alternator , a najczestsze usterki to silnik wspomagania zimne luty na przekaznikach i tensometryczny czujnik skretu .
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Kupiłem kiedyś 10 rozruszników D6RA do opli, były najtańsze. Myslę sobie poprzekładam głowiczki i będa do renault, peugeotów. Poodpadały szybko magnesy, popekały szczotkotrzymacze. Alternatory do punto czy innych fiatów to taka sama padlina. Już wolę pospawać oryginał i przewinąć uzwojenie.
Miałem podobnie w Punto I - uszkodzony był alternator - pęknięta obudowa, ściśnięte przez to łożyska - wymieniłem alternator na regenerowany z wzmocnioną obudową - rezultat pozytywny cztery lata działa bezawaryjnie - to jest ok!, teraz mam inne problemy :)
6 kwadrat -trochę chudy , dołóż przewod masowy między alternatorem i aku .
Rdza rozsadza stojany i to nawet tak, że nie widać bo obudowa nie pęka. Układ prosty. winny na 99% alternator.
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
Pompy nie słychać a bezpieczniki oba są całe.
Jeśli tak to można wykluczyć usterkę alternatora, jego diod i regulatora. Pozostaje więc albo upływ prądu (pobór przy wyłączonych wszystkich odbiornikach piał o tym JAFO),albo poprostu twój 4-letni aku.skończył się
Dorzuciłem dziś ten dodatkowy kabel i trochę się poprawiło tzn przy obciążeniu było 13,70V a teraz jest trochę ponad 13,80V na gorącym silniku jeśli to ma znaczenie.
Ale i auto nie szwankowało. Pora to sprawdzić jeszcze raz i wypisać błędy tutaj. A sprawdzałeś co kolwiek w tym aucie? Ładowanie, masy, Przewody od alternatora?
Witam. Przez miesiąc nie zaglądałem do mojego Punto 2 gdyż kupiłem inny samochód. Dzisiaj stwierdziłem że się nim przejadę ale juz nie odpalił a kontrolka akumulatora mruga. Stwierdziłem że rozładował się akumulator. Podłączyłem kable od do drugiego samochodu ale Punto nawet nie zakręciło rozrusznikiem. Możliwe że jest za mały prąd. Przed zostawieniem,...
Może być wspomaganie elektryczne na kolumnie kierowniczej nad nogami kierowcy - jak w punto/panda. Jak to elektryczne wspomaganie to sprawdź pasek alternatora - potrafiło takie wspomaganie nawet ~100A pobierać w wersji z silnikiem bezszczotkowym. Dla testu możesz wyjąć bezpiecznik zasilania dla wspomagania i zobaczyć czy dalej będzie hałasować.
Co za escort?Jeżeli 1,8 diesel po roku 95 to pewnie peknięty alternator (włoska robota,problem znzny z punto) Jezeli benzyniak to pewnie uwalony stojan.
Benzyniak. - przewody i świece wymieniałem niespełna rok temu. Od czego więc zacząć?
Auto jak piszesz stało 9 miesięcy więc nie dziwota że nie możesz odpalić zaśniedziałe może być wszystko , więc radze posprawdzać wszystkie połączenia masowe , rozrusznik-alternator-akumulator.
75 sx Dodano po 58 lampka gaśnie
Boże mój, zwykły alternator Denso, takie rozrośnięte Marelli znane np z fiata Punto/Brava. Co tam można spieprzyć? Znam problem z Astry H/ VectryC/Signum i zaręczam, że problem nie w alternatorze,
Plus do złącza śrubowego na alternatorze, a minus na obudowie alternatora. Oczywiście oczyszczone miejsce przed pomiarem.
Auto jest wyprodukowane przed 2005 czy po? Jeśli przed to silnik jest bezkolizyjny i jak pasek przeskoczył to nie problem. Po 2005 moze być juz problem. Jeśli pasek przeskoczył to najlepiej go wymienić i nie zakładać starego, bo do ustawienia i tak trzeba pasek zdjąć. Ustawienie sie sprawdza jak zdjęciu, górne i dolne koło pasowe musi mieć kreski pokryte...
Witam. Na początku autor podaje że ma problemy z akumulatorem. Dodatkowe pytanie nie masz problemu że wspomaganiem elektrycznym? Tam ewidetnie coś kradnie prąd a dodatkowo jest słabe ładowanie niestety jak to we Fiatach. Wiele razy stosowane i po taniości. Wymiana paska wielorowkowego na nowy. I szukać co bierze prąd po uśpieniu. Stawiał bym na sam...
Dokładnie, jak napisano powyżej. Kup regenerowany na wiadomym portalu i święty spokój. Przerabiałem u siebie 3 lata temu i do dzisiaj wszystko OK. U mnie jak alternator "chycił" to rozrusznik nie mógł zakręcić silnikiem, silnik jak zatarty na amen. Pomogło zdjęcie paska - zdziwiony byłem, że aż tak może blokować cały układ pasek od alternatora.
winny alternator
Witam! Ja nie byłbym takim detalistom (nie szukałbym 68 mA, "bilans nie koniecznie musi wyjść na zero"). Osobiście z listy wyeliminował bym wszystko co ma tylko żarówkę (w żarówce nie ma się za bardzo co zepsuć, chyba że przewody doprowadzające do niej prąd a znalezienie takiej usterki to jak "szukanie igły w stogu siana"). W moim autku alarm pobiera...
Problem w alternatorze.
alternator punto grande punto alternator alternator grande punto
livebox router bezprzewodowo prosty regulator oświetlenia czujnik odciąć paliwo
spawarka uc3825 zmywarka zanussi
Długość kapilary do lodówki Polar P Max 189/1 Amica ZZM 436l - Mrugający program, brak zmiany