Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu wraz z rezystancją wewnętrzną. https://obrazki.elektroda.pl/1523612800_... Wolne obroty BEZ OBCIĄŻENIA: Zaraz po odpaleniu bez włączonych odbiorników napięcie na aku: 14,31 V / 14,32 V Napięcie mierzone na alternatorze bez obciążenia: 14,42 V / 14,43 V Spadek napięcia: "na alternatorze" z "na...
Ciekawy jestem czy udało Ci się z wymianą na mocniejszy alternator bo kupiłem teraz sprzet 1.5kw i też mi brakuje prądu ale boję się obciążać silnik większym alternatorem
OK, ale jak teraz to można sprawdzić ? Sama wtyczka co wchodzi do alternatora to można coś ohmomierzem sprawdzić ? Czy zero idzie bezpośrednio do masy ? Bo plus to pewnie przez kontrolkę ładowania i łatwo nie będzie. A pod styki alternatora to może żarówkę podłączyć ? Dodano po 9 Problem załatwiony. Po przeczytaniu książki serwisowej i pomierzeniu okazało...
Przepraszam że dokładam zapytanie w ten sposób. Golf 3 1.9 tdi alternator Bosch 120 A do alternatora przychodzą 2 przewody czerwony i niebieski. Chciałem z kolegą zmierzyć napięcie na nich, odpięliśmy niebieska kostkę która jest przymocowana do rozrusznika, pomiary wykonywaliśmy ok. 15 min. W czasie pomiaru nagle alternator przestał ładować, założyliśmy...
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator sie wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka??
Skoda fabia 1,4 MPI 68KM kod silnika AME (silnik czeski). Ok zregeneruje alternator i napisze co i jak. Dzięki za podpowiedzi.
alternator na pewno jest sprawny
Jak ma alternatorze masz ponizej 14v a kontrolka gasnie to alternator do wyjecia
Z tego co pamiętam to tam jest alternator o małej wydajności prądowej, więc nie wiem czy coś uzyskasz, ale na początek możesz wymienić regulator jest do niego dobry dostęp.
Alternator nic nie ma do odpalania silnika. Pompkę w zbiorniku słychać? Kontrolka świecy zapala sie na sekundę?
co by nie mówić to raczej zbieg okoliczności. raczej nie słyszałem aby przez diagnozę coś innego uszkodzić co innego że wspomaganie w fabii to ciekawa i dość awaryjna sprawa Ale wytłumacz to klientowi :| Ostatnio usiłował mi wmówić ,że przez podłączenie testera zepsułem oświetlenie wnętrza i elek. szyby. Co do Skody musiał być przypadek . Wątpie zeby...
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
Witam, mam taką samą sytuację w Rapidzie. Alternator wymieniony, Aku sprawne a obroty podwyższone.
Brak napięcia +12 na zacisk D+ alt. (dopiero obroty na poziomie 3tRPM wzbudzają alt i ładuje) Sprawdź kabel na tym złączu alt. włącz zapłon i dotknij tym kablem do masy kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jeśli nie świeci szukaj usterki w kablach jeśli natomiast zaświeci sprawdź dokładnie alt. może przyśniedziały styki.
Witam wszystkich serdecznie . Problem dotyczy skoda fabia 1.9 SDI silnik ASY 2004 r. Przebieg 500.000 km. Otóż od jakiegoś czasu zaczął się pojawiać błąd zacisk DF + alternatora. Pojawiał się sporadycznie w międzyczasie został zregenerowany alternator i rozrusznik w jednej z dobrych firm w Warszawie . Ale problem w zasadzie dotyczy przekładni kierowniczej....
Witam! Jeżdżę Fabią 1.4 44kW z 2002 r. Ostatnio dwukrotnie całkowicie rozładował mi się akumulator - nie chciał odpalić i zresetował się zegar. Akumulator (50Ah) sprawdziłem - był ładowany przez ok. 10 godzin prądem 5A i podłączono do niego żarówkę H4 100W na parę minut - napięcie spadło o ok. 0,3V. Podczas pomiaru napięcia przy włączonym silniku, wynik...
Witam mam problem ze skodą felicją 2001 r jestem pierwszym właścicielem . mianowicie problem zaczą się od pracy silnika jak by w pół - niskie obroty, słabo świecące światła , świecąca się dioda aku lecz objawy te zanikały po pewnym czasie dluższm lub krótszym nie wiem od czego to zależało. Problem zaczą się pewnego poranka co mroz pożadny przyszedł...
Witam Serdecznie. Posiadam Skodę Fabię z 2003r. Mam pytanie czy u was też palą się często światła H7 ? Słyszałem że trzeba zamontować jakiś regulator napięcia. Czy na zdjęciu na alternatorze jest on zamontowany czy to coś innego ? https://obrazki.elektroda.pl/3736942600_...
Czy ktoś ma pewną stronę z której można ściągnąć schematy elektryczne skody 1.4 16v (fabia)?
Witam, pacjent alternator Fabia, dziś wymieniłem łożysko tylne, wszystko chodzi OK, ale jest problem, bo jak podpinam przewód ten cienki, chyba od wzbudzenia, to blokuje alternator i wtedy oczywiście nie można uruchomić silnika, kurcze przed wymianą było OK, co się mogło stać? Ma ktoś jakiś pomysł? Pozdrawiam
w fabii 1.4 68km 2000r padł alternator- upaiła się szczotka i wypalił pierścień z którym współpracuje na ok 0,7mm-moim zdaniem alternator nie do naprawy-chyba że się mylę? alternator BOSCH 14V 70A oznaczenia: 047 903 015 Q i 0 124 315 014 085. w jakich autach grupy vw wystepuje taki alternator? chyba muszę zacząc szukać używanego. z góry dzięki za odp.
https://obrazki.elektroda.pl/8061406400_... Witam Wszystkich Czy może kogoś się orientuje jakie szczotki należy kupić do tego Alternatora ? A może lepiej cały szczotkotrzymacz ? Z góry dziękuję za odpowiedzi Pozdrawiam .
Witam Skoda Fabia 1.9 TDI 101KM silnik ATD 2001 rok. Alternator 120A Bosch Występuje problem z ładowaniem akumulatora. Zaczęło się od tego że 1-2 razy dziennie mignęła kontrolka ładowania. Ale ładowanie było i wszystko OK. Następnie podczas jazdy wyczerpał się akumulator "do dna". Diagnoza - brak ładowania. Napięcie w instalacji podczas pracy silnika...
witam Forumowiczów potrzebuję pomocy zgasło mi podświetlenie tak jak w tytule + podświetlenie rejestracji, problem zaczął się jak skończył się komutator w alternatorze, regenerowałem alternator wymieniłem przy okazji szczotki razem z regulatorem napięcia i nic się nie zmieniło. opisze trochę całą sytuację: nie działa potencjometr(nie można ściemniać...
Witam, mam skodę fabia 1,9tdi 2001r. i następujący problem - kontrolka ładowania akumulatora nie zapala się po przekręceniu kluczyka ale nie ma żadnych problemów z odpaleniem auta. Po jakimś czasie - w trakcie jazdy na moment włącza się sygnał dźwiękowy razem z kontrolką ładowania akumulatora - nie ma to jednak wpływu na pracę silnika ani inne wskaźniki....
Witam wszystkich. Było słabe ładowanie akumulatora. Wymieniłem pasek alternatora (był już zużyty). po napięciu nowego paska ładowanie nadal było słabe tzn. wartości napięcia nie były stałe a skakały z 12,5 na 13,8V i nie chciało być więcej po zwiększeniu obrotów i włączeniu wszystkich odbiorników prądu. Bez włączonych odbiorników, napięcie na akumulatorze...
nietety wag nie łączy sie ze wsspomaganiem po pierwszej awari pompy przestał sie łączyĆ Dodano po 6 co do lampki sprawdż ładowanie bardzo czesto sie zdaża że słaby akumulator lub późno wzbudzający sie alternator powoduje wyłączenie wspomagania u kolegi też był taki problem zbyt niskie wolne obroty i wspom. sie wyłączało sprawdz ładowanie powinno byĆ...
Jeżeli, w co bardzo wątpię, ale jeżeli wzmacniacz ma te 1kW to potrzebuje 84A prądu, alternator w tej skodzie o ile pamiętam ma 100A, więc tak będzie.
Witam. Skoda Fabia 2022r 1.0 benzyna. Przyjechała na podejrzenie dużego poboru prądu na postoju bo po postawieniu na moment nie odpala. Nie mierzyłem nawet prądu spoczynkowego bo ewidentnie problem jest z ładowaniem akumulatora. Zaraz po odpaleniu napięcie wynosi około 12,5V i gdy silnik pracuje na biegu jałowym spada pomału ale poniżej 12V nie zeszło,...
Może się nigdy nie otworzyć na wolnych,jest za zimno Przy obecnych temperaturach, po jeździe i jak dłużej postoi to powinien, ale też ciężko będzie to zauważyć bo dolny wąż może być cały czas zimny (zanim ciepły płyn przeleci przez chłodnicę to już zdąży się zamknąć). Warto by też uzupełnić - najlepiej zostawić pokrywę silnika przymkniętą i włączyć...
Sprawdzałeś czy wszystkie węże są gorące , jeśli coś hałasuje pod maską zdejmij pasek klinowy i odpal na chwilę aby wykluczyć pompę wspomagania i alternator ,
Sprawć ładowanie bezpośrednio przy alternatorze(napięcie i prąd) oraz przewód i dący do aku. Tylko dokładnie zwracając uwagę na połączenia oraz przewód-otarcia itp.
Pewnie należy zdemontować alternator i jego wspornik.
Niestety wymiana pompy nie pomogła. Dziwne jest że trochę światła przygasają jak się kręci pompa. Podejrzenie padło na przewody zasilające jednak dorobienie tak owych nie zmienia sytuacji. Masy są w porządku. Alternator sprawdzony. Ładowanie jest na poziomie 14,3v podczas ruchu kierownica spada do 12-12,5v już sam nie wiem czy to zatkane przewody czy...
Odłącz alternator i wtedy sprawdź pobór
częsta przyczyna to brak masy między silnikiem a nadwoziem lub słaby prąd ładowania uszkodzony alternator
Trochę odbiegamy od tematu pierwszego postu. Było pytanie - Czy większy /pojemniejszy / akumulator będzie w takiej sytuacji lepszy ? Tak . Będzie kilka rozruchów więcej - jednak saldo będzie ujemne. Jeżdżąc ciągle na krótkich trasach nie doładuje go alternator
Alternator jest wzbudzany ze sterownika silnika I jeśli potrzebuję to ładuje 14, a jak nie to 12,5. Takie rzeczy są ale nie Fabii 1. Tam jest tylko sygnał zwrotny z alternatora do ECU jakie jest jego aktualne obciążenie. I nie jest wzbudzany z ECU ,od tego alternator ma wbudowany regulator a jego zasilanie/wzbudzenie idzie z modułu centralnej elektryki...
Witam, niedawno ni stąd ni zowąd zepsuło mi się wspomaganie. Padło nagle, kiedy odpaliłem auto po 20 min postoju. Podmieniłem pompę wspomagania na sprawną, lecz VAG w dalszym ciągu pokazuje błąd: 01309 - Power Steering Control Module (J500) 49-00 - No Communications. Bezpieczniki sprawdziłem, alternator ok, aku też ok. Nie mam pomysłu co jeszcze może...
Witam. Od pewnego czasu mam problemy z ładowaniem, przed wymianą regulatora było 11,8V na wolnych i 12,5V przy 3000obr. Wymieniłem szczotki z regulatorem nic się nie zmieniło. Pomyślałem więc że szczotki muszą się dotrzeć i ułożyć i tak też było ładowanie wzrosło do 13,5 przy pełnym obciążeniu. Dzisiaj jednak miałem problemy z odpaleniem, po sprawdzeniu...
To nie wina alternatora skoro pobór 80A to skąd alternator ma wziąć moc, chyba wspomaganie się kończy.P
Witajcie ! Od pewnego czasu zaczęła mi migać kontrolka od ładowania (czasami się zapali na krótka ,a czasami wcale jej nie ma ) . Został zregenerowany alternator i dalej to samo . Została również wymieniona wtyczka od alternatora . W warsztacie powiedzieli ,że to właśnie pomoże i główną winę ma luźna wtyczka i alternator ale niestety to w niczym nie...
Alternator dobry,ładowanie 14,5V
Zacznij od sprawdzenia wszystkich mas. Dodano po 2 Chociaż wzrastające do 18V napięcie może również wskazywać na regulator napięcia bądź inne problemy z alternatorem.
Miałem podobny problem, ale w 1.4 8v, potrafiło w trakcie jazdy się odłączyć, razem ze wspomaganiem, źródłem okazał się uszkodzony alternator i akumulator. Zmierz miernikiem jakie masz napięcie na akumulatorze przed odpaleniem i po odpaleniu. Po odpaleniu powinno być coś między 13-14,5v.
nie ma mozliwosci uszkodzenia sie lusterek przez zle działajacy alternator badz akumulator. sprawdz w modułach drzwi czy nie masz błedów, moze switch dostał wilgoci i w srodku zielono.sprawdz tez co w module 46 komfortu czy cos w błedach jest .
witam, mam podobny problem w fabii 1.4 mpi, na niskich obrotach elektryka głupieje, wywala wspomaganie, światła migoczą, deska też po chwili gasnie silnik, po ponownym uruchomieniu jest przeważnie ok, czasem trzeba kilka razy, jak wkładam kluczyk do stacyjki to na wyswietlaczach tam gdzie jest przebieg i spalanie itp pojawiają się "chińskie krzaczki"...
Witam . Chciałem zapytać jakie diody i ile sztuk jest potrzebnych do alternatora w skodzie Fabi MAGNETON 70A. Alternator nie ładuje akumulatora a elektryk powiedział że diody są do wymiany. Chciałem podjechać do elektronicznego ale mam tylko jedno auto i nie mogę wyjąć alternatora żeby go rozebrać i podjechać po diody więc chciałbym się dowiedzieć jakie...
Według mnie alternator i rozrusznik odpada alternator ezeli by pobierał prąd to 10 razy więcej
Witam, takie trzy błędy: Address 08: Auto HVAC Labels: 6Q0-820-045.LBL Controller: 6Y0 820 045 Component: Klimaanlage X0840 VCID: F297D9CBADB7 1 Fault Found: 00819 - High Pressure Sensor (G65) 07-00 - Signal too Low ----------------------------------------... Address 09: Cent. Elect. Labels: 6Qx-937-049-B.LBL Controller:...
Co tam za alternator siedzi? Nie podał kolega marki/modelu. Mierzył kolega choćby z ciekawości miernikiem napięcie ładowania? Gdy zaświeci się kontrolka, zmierz napięcie ładowania zarówno na alternatorze jak i na klemach.
Wymień sensory i centralkę na takie, które pochodzą z jednego "kompletu - pudełka". Często przy wymianie tylko sensorów występuje niedopasowanie częstotliwości rezonansowej czujnika i centrali lub kiepska jakość ekranu na przewodach sensorów. Można zastosować filtr przeciwzakłóceniowy na zasilaniu centralki lub naprawić alternator lub układ zapłonowy,...
Sprawdziłem też alternator lecz było jednak to samo.. :/ Sprawdziłem amperomierzem to pobiera około 150mA z aku przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki. Jak sprawdziłeś alternator? Jaką pojemność ma aku? Ten pobór nie jest straszny. Sprawdź ładowanie.
Witam Od dłuższego czasu mam kłopot z mrugającymi światłami w Fabii. Ale może od początku zakupiłem auto ładnych kilka lat temu. zaraz po zakupie zaświeciła się kontrolka od wspomagania, mechanik wymienił czujnik kąta skrętu i wszystko grało przez jakiś czas. Po kilku latach użytkowania auta padła pompa od wspomagania. Już wcześniej pojawiały się kłopoty...
może wymiana zegarów coś da. Może to być ich wina ale może też dostawać się coś po zasilaniu. Tak więc alternator i jako ciekawostkę powiem, że te liczniki są czułe na jakość i odpowiedni dobór świec zapłonowych :) Próbowałeś podmienić pamięć?
Kontroluj napięcie podczas jazdy np w gnieździe zapalniczki, możliwe, że alternator ma chwilowe skoki napięcia. (oczywiście w górę).
Dzień dobry, Mój problem wygląda następująco: W samochodzie Skoda Fabia mk1 2004 , w tym samym momencie wysiadło wspomaganie (pompa KOYO) i ładowanie. Alternator został naprawiony (regulator napięcia). Jeśli chodzi o wspomaganie to została wymieniona pompa na regenerowaną oraz założony nowy czujnik skrętu. Pompa wspomagania kręci się. Błędy zostały...
Witam serdecznie. Kupiłem Skoda Fabia 2004r. 1,2 z uszkodzonym przodem. Uszkodzony był również alternator oraz podstawa filtra oleju. Po wymianie tych części auto odpaliło . Na początku tak jak by coś nie tak było z alternatorem raz jakby ładował a raz nie. (nie łączyła rozbita wtyczka). Auto odpalone chodzi ok 10min i nagle coś trzasło w silniku i...
Witajcie, W mojej Fabi wymieniłem miesiąc temu akulumator, napięcie po odpaleniu silnika 14V z małym hakiem ale niestety zostawiłem samochód na lampce do czytania i teraz pomimo przejechaniu 3kkm od tego incydentu napięcie z włączonymi światłami, nawiew na drugi "tryb" napięcie na aku po włączeniu jest 13.5V do ~13.7V Bez świateł, nawiewu oraz radia...
Nic nie odłączałem. Nie kupowałem żadnych wtrysków i jakie LPG ? Na postoju te 2 filmiki były pierwszy na LPG drugi na benzynie i potem byłem się przejechać. Błąd skasuje i gaz mu dam i wraca błąd zbyt uboga dawka a i zbyt mały przepływ też wraca . Alternator wymieniałem regulator napiecia 2 tygodnie temu to odłączyłem kleme. Dodano po 19 Filmiki te...
skoda fabia alternator fabia fabia alternator alternator fabia
licznik energia dwutaryfowy dioda pilocie megane podłączenie drukarki routera
arduino telefon zasilacz laboratoryjny
Q-Smart Monaco SW2020 – instalacja sterowników, tryby HID/X-Input, panel utility, wibracje Audi A1 felgi aluminiowe – nakładki śrub, śruba zabezpieczająca, kompatybilność kapsli