Alternator BOSCH 0 120 339 531 od przewoźnego kompresora. Jest stosowany w traktorze FENDT FARMER, trudno dostępny. Alternator ma spalone uzwojenie wirnika. Czy to się naprawia, czy jednak szukać nowego nowego.
Witam! nie trzeba od razu wymieniać całego alternatora. Ale po kolei, w warunkach domowych sprawdziłbym połączenia przewodami z alternatorem. Możesz jechać do mechaniora i on to sprawdzi, jeśli będzie wyglądało ok. to po prostu wyciągnie alternator, sprawdzi uzwojenie wirnika, komutator, szczotki, uzwojenie stojanu, dalej zespół diodowy i regulator...
czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór To oznacza, że alternator jest zepsuty czy zwarcie w instalacji? odłączyć przewód B+ od alternatora, zabezpieczyć go by nie dotknął masy i powtórzyć pomiar. A ten drugi pozostawić podłączony, tak? Czy wirnik alternatora swobodnie się obraca, czy po odłączeniu przewodu wzbudzenia znika ładowanie, jakie...
Volvo F12 nie potrzebuje drugiego alternatora ,natomiast potrzebuje dobrego chlodzenia . Gdyż czesto jest tak ze kierowcy wydoją akumulatory i potem przez pół dnia sa ładowane. Alternator ma wtedy ponad 100' po 2 minutach i tak przez pół dnia. Regulator wewnętrzny tego nie wytrzymuje gdyż non stop dmucha na niego brudem- strumien powietrza . Lecz nawet...
A może ktoś mi powie czy moge przełożyć sam wirnik alternatora 55a do stojana alternatora 70A? Mechanicznei pasuje ale czy nie spalę uzwojeń wirnika?
Nie możesz tam założyć pierwszego lepszego rezystora ponieważ spalisz uzwojenie wirnika albo uszkodzisz instalację. Dzięki żarówce 2W prąd o określonej wartości (~0.2A) przepływa przez wirnik wytwarzając pole magnetyczne i czym większy przepływ prądu przez wirnik tym wcześniej wzbudza się alternator stąd zmiana żarówki na 4W wyraźnie przesuwa zakreś...
Dajesz mu na początek 75 stopni i jak mało to podnosisz po 25 czy 50 stopni. Tak zrobiłem. Zmieniałem tem. od 75 do 200 z krokiem co 25st. Od 100st. lakier zaczął kruszeć, ale nie popłynął do 200st. To skruszenie, to i tak duże ułatwienie w jego usuwaniu, przynajmniej wokół komutatora. Niestety, kilka żył uszkodziłem. Drut obecnie jest już w takim...
Cześć! Żeby stwierdzić jaki jest powód uszkodzenia alternatora to trzeba go rozebrać i po sprawdzeniu i ustaleniu uszkodzonych części można wydać opinię. Należy sprawdzić diody ,stan uzwojenia /czy nie jest spalone-zwarte/ wirnik czy nie ma przerwy, sprawdzić regulator. Sprawdzić łożyska. W samochodzie przewody, masę, klemy. Alternator można uszkodzić...
te alternatory są dość awaryjne,ale żęby sie spalił to wirnik musiałby obcierac o stojan
Ja będę wykonywać te uproszczone - żeby powiedzieć komuś czy działa czy ma kupić nowy alternator/regulator. W sumie to nie zajmuję się elektryką samochodową ale już kilka osób mnie pytało czy bym im nie sprawdził itp, a akurat mam silnik który mogę wykorzystać do budowy takiego stołu i sporo innych rzeczy to postanowiłem to wykorzystać. Amperomierz...
Witam wszystkich po pierwszych testach : ) Alternator IVECO 28V 90A. Po zdemontowaniu mostka prostowniczego miła niespodzianka, uzwojenia stojana nawinięte podwójnym drutem. Połączyłem je szeregowo zwiększając tym samym napięcie robocze z 28 na 56V. W porównaniu do pierwszego alternatora (pomimo iż uważałem go za silny motor), różnica jest ogromna....
Autko jak w temacie Alternator Bosch 14V 90 A. Jakiś czas temu okazało sie że akumulator nie trzyma, standardowa procedura dolania Wody destylowanej i pod ładowania pomogła . Po jakiś 1000 km po tym zabiegu przy ponownym rozruchu silnika kontrolka od ładowania nie zgasła zdemontowałem alternator i okazało sie ze dwie diody ma spalone (zwarcie ). Teraz...
Może ktoś zna sposób inny niż uszkodzenie łożysk i tarcie wirnikiem po stojanie? Bo z przeciążenia to pali się wszystko inne oprócz uzwojenia, a najczęściej diody. Chodzi mi o alternator bosch, valeo.
Kolego nie patrz na rezystancję tylko na prąd jaki pobiera wirnik.Nawiasem to rezystancja dla tego typu wirnika wynosi 2,7 ohma a prąd pobierany przez wirnik w granicach 4,4 ampera. Oczywiście dopuszczalne są odchyłki około 0,1 amp. Wygląd zewnętrzny o niczym nie świadczy,mam takie ładne a prąd pobierany ponad 6 amper. 5.5 amperowy regulator tego nie...
I po kłopocie dzięki za pomoc Widzę że ,,Fachowcy,, dla was najlepsza rada, to zmiana alternatora. Drogi kolegi, bardzo dobrze że cię nie posłuchałem, koszt naprawy to 31 zł i 5 godzin pracy Sprawdziłem najpierw instalacje i jest OK Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i...
Kolego zacznij od : Szczotki są właściwej długości , czy są wytarte? Pierścienie na wirniku pod szczotkami są równe czy są tam wyżłobienia po szczotkach regulatora? Zacznij od tych pytań. Sprawdzanie uzwojeń sobie odpuść. Uzwojenie "uwalone " ocenisz na 90% już gołym okiem. Takie uzwojenie jest z reguły spalone. hey
Witam. Mam taki problem z alternatorem Mitsubishi w danym aucie. Klient mi przyniósł ze nie ładuje. Rozebrałem, mostek diodowy był spalony, szczotki przy końcu. To zmieniłem regulator że szczotkami, mostek i łożyska. Sprawdzam wiertarka, zapiąłem kontrolkę pod wejscie L regulatora, plus gruby i masę. Podczas kręcenia ładuje na ponad 14v. Kontrolka nie...
Mechanicznie wszystko jest w jak najlepszym porządku. Wirnik chodzi lekko, łożyska nie "grzechoczą" pasek się nie ślizga, jest prawidłowo naciągnięty. Diody w prostowniku sprawdziłem miernikiem uniwersalnym i to chyba ze trzy razy, ponieważ alternator co chwilę loduje na stole i za każdym razem mam obawy czy się nie spaliły. Pomiar zawsze jest taki...
Jak obudowa pękła to wirnik tarł o stojan, stąd zablokowany wał silnika, smród etc. Alternator do wymiany Ps. Kabli nie da się zamienić miejscami, kabeloczka Φ5mm i 8mm
Witam. mam następujący problem który nie dotyczy auta a motocykla Honda Cb650. ktoś wymodził sobie ładowanie i na wzbudzenie puścił 14V prosto z instalacji... na szczęście nie zdążyła sie spalić.. lekko przypalić. w każdym razie brak ładowania , rozebrałem układ wyczyściłem powierzchnie styku szczotek wirnika i na probe przez żarówkę puściłem mu 14...
Regulator założony a alternator dalej nie ładuje. Widocznie koniec szczotek to zbieg okoliczności. Zastanawiam się czy nie spaliła się któraś dioda. Tylko nie mam dużej lutownicy odlutować diody od stojanu :/ Wirnik ma przejście między pierścieniami. Alternator daje tylko 200-80mV Możliwe że poszły diody od wzbudzenia wirnika?
Znawca się znalazł?! Jesteś w stanie wytłumaczyć dlatego tak się nie robi "geniuszu"? Bo spaliłem w ten "genialny" sposób 2 razy diody wzb. Może sie tak stać (nie zawsze się stanie) ponieważ diody wzb (zwykle 3A) nie wytrzymają prądu pobieranego przez aku. Spalą sie na pewno jeśli diody wzb będą miały niższe napięcie przewodzenia niż plusowe diody...
Dlaczego bo na wirniku nie ma napięcia zawsze jak alternator dobrze działał dawał opór podczas kręcenia nim a teraz nic i jak sprawdziłem napięcie na szczotkach to było 0V, objawy były takie że podczas przekręcenia stacyjką nie zapalała się dioda ładowania przy odpalonym silniku też nic więc myślałem że żaróweczka się spaliła ale po 4 godzinnej jeździe...
To, co nazywasz sprzęgłem, to jest wolne koło od rozrusznika. Przynajmniej tak widać z rysunku. Jeśli jest to alternator taplający sie w zbiorniku oleju (to są silniki z suchą miską olejową), to może on mieć już przegrzane uzwojenia i zwarcia między zwojowe. NIE DO WYŁAPANIA zwykłym miernikiem. Alternatory kiedyś sprawdzało się na przebicia wysokim...
Sprawdź kontrolkę od ładowania,gdy jest spalona żarówka są takie objawy.Żarówka daje wstępne namagnesowanie wirnika przeważnie ma moc ok.4W.
to ograniczenie prądu wzbudzenia przez kontrolkę ma na celu ochronę wirnika w altku żeby się nie spalił bo tak się stanie jeśli podasz + prosto z aku a wirnik nie będzie się kręcił ale dla celów eksperymentu możesz tak zrobić - wirnik się nie spali w ciągu kilku minut bez obrotów co do usterki to sprawdź diody wzbudzenia (te małe) a jeśli ok to raczej...
ople isuzu tak miały, jak w starym alternatorze spalił się wirnik co skutkowało "spaleniem" się przekaźnika który znajduje się głęboko pod kierownicą, wystarczy go wyciągnąć i włożyć z powrotem to zazwyczaj pomaga
Widzisz ten prostokąt po lewej stronie na twoim obrazku? To jest regulator. Po jego prawej masz wirnik a dalej stojan i diody. Widzisz że przewód od góry regulatora idzie właśnie do D+? Stąd właśnie ma zasilanie plusem przez żarówkę połączoną w szeregu. Pozniej z diod wzbudzenia (tych po prawej w poziomie) idzie zasilanie na niego. Czyli w tym przypadku...
Ktoś wcześniej wsadził wirnik 12V i dlatego się spalił. Skąd taki wirnik 12V ?Chyba nie było Celmy 12V.
1. Tego typu "klasyczne" regulatory nadal dają znać, że się starzeją właśnie spadkiem napięcia ładowania (częsty objaw, wbrew temu co ktoś tam wyżej wypunktował). Ładuje (reguluje prawidłowo, znaczy PWM pracuje itd.), ale za nisko. W ramach eksperymentów można to ładowanie podbić, ale to rzeźba. 2. Do "wzbudzenia" powinna wystarczyć dioda LED z rezystorem,...
Dziękuje za poradę, ale Ja nie twierdzę, że firma naprawiła nieprawidłowo alternator, tylko że naprawiła nieprawidłowo , poprzez niezachowanie konkretnych wymiarów ustalających położenie wirnika względem obudowy. Przed wysłaniem takiej wiadomości proponuję poświęcić chwilę na zastanowienie się nad jej treścią. Przykro mi, ale to jest wypowiedź wewnętrznie...
Pomysł jest bardzo specyficzny ale bardzo dobry prób takich nie robiłem (i to co piszę jest moim domysłem) siłe hamowania wyregulujesz ilością prądu wzbudzenia jeżeli się spalą diody to i bez nich "hamulec" powinien działać tylko trzeba pozwierać oczywiście. Jeżeli uzwojenia się bedą grzać to zamontuj wirnik (łopatki) do studzenia na tym alternatorze...
Składałem alternator Hitachi w Corsie i co mogę powiedzieć - mostek, regulator i stojan identyczne jak oryginał, bez problemu się wpasowały. Tak samo miałem z rozrusznikiem - oryginał Robert Bosch - spalony wirnik, "chińczyk" - popękana głowiczka - bez problemu chiński silnik podszedł do glowiczki i przekładni Bosch. Koleś u którego się zaopatruję w...
krzysiek7 miałem już taki jeden jak ten na tym linku od ciebie i ładował dobrze ale spalił się po 2 tygodniach. Tzn nie wiem bo wirnik i stojan wygląda na nie zakopcony i szczotko trzymacz cały jednak nie ładuje. Co możne być przyczyna? A szczotko trzymacz którego potrzebuje wygląda tak nie wiem od czego jest ten altek ale tez ładował i to dosyć długo......
Witam W warunkach domowych różnie się sprawdzało alternatory i każdy sposób był dobry.Najprościej to zasilić go bezpośrednio do szczotek wirnika na wolnych obrotach i obserwować efekt.Wzbudzeni podłączyć tylko na chwile.Powinien ładować dużym prądem .Nie stosuj takiej metody w pojazdach bo spalisz światła i elektronike ale na osobnym stole można zaryzykować.
Witam, Nabyłem taki alternator jak poniżej i zamierzam użyć, go nie w samochodzie, a do ładowania akumulatora 12V w EV min. w połączeniu z kołem zamachowym rozpędzanym mechanicznie za pomocą pedałów rowerowych, ewentualnie do akumulatora energii mechanicznej (mini FES), ponieważ takie altki mają całkiem spore maksymalne prędkości obrotowe, a nie potrzebuję...
Wirnik spalony w alternatorze? Raczej stojan kolego. Przebicie i zwarcie w uzwojeniach może mieć zarówno stojan jak i wirnik.Sam miałem kiedyś na "własnej skórze" przypadek gdzie uzwojenia wirnika powiedziały "Pa"... A pisząc swój post miałem na myśli sprawdzenie uzwojeń w alternatorze a wymiana wirnika była przykładem aby nie inwestować w regulator...
Nic ci to nie da . Jeśli nie ma zwarcia na masę i nie jest wzrokowo spalony to jest ok. Diody mierz żarówką 55W. Wirnik także. Po podaniu plusa na szczotkę ma ładować. Sprawdz zasilanie regulatorą próbówką i czy dochodzi plus z niego na szczotki. Finito.
Może i koło puszcza po zalaniu. Ale spalić stojan w tym typie to już kozaka potrzeba. Nie trzeba kozaka, wystarczy że wirnik dostaje przebicie na masę i napięcie idzie na max, idzie na max to go regulator obniża, gdy go obniży to znowu jest zwarcie do masy i tak w koło Macieju. Co to za szpec że się poddaje, co to za miasto że nie ma alternatorów po...
Na razie walczę z alternatorem. Ale nic nie wywalczę bo spalone jest uzwojenie wirnika. Silnik działa, powietrze pompuje ale nie mam na razie żadnej kontroli prawidłowej pracy.
Witam wszystkich, tak jak w temacie mam starą yamahe xj650, podczas próby odpalenia spaliła mi bezpiecznik główny po jego wymianie sprawdziłem napięcie na akumulatorze i ku mojemu zdziwieniu na mierniku zobaczyłem 17V. Po dodaniu gazu było jeszcze kilka więcej. Mam pytanie jak mogę zlokalizować usterkę. Obstawiam że uszkodzony jest regulator napięcia...
Witam wszystkich, tak jak w temacie mam starą yamahe xj650, podczas próby odpalenia spaliła mi bezpiecznik główny po jego wymianie sprawdziłem napięcie na akumulatorze i ku mojemu zdziwieniu na mierniku zobaczyłem 17V. Po dodaniu gazu było jeszcze kilka więcej. Mam pytanie jak mogę zlokalizować usterkę. Obstawiam że uszkodzony jest regulator napięcia...
Lampka powinna się zapalić po przekręceniu kluczyka i zgasnąć z chwilą uruchomienia silnika. Brak kontrolki po przekręceniu kluczyka może być spowodowany: 1. uszkodzonym alternatorem- regulator napięcia- szczotki -wirnik 2. przerwanym kablem od kontrolki 3. spalona żarówką w desce rozdzielczej. Poszukiwania zaczął bym od odłączenia kabla od kontrolki...
Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
Witam Te obroty są podane na tabliczce znamionowej na silniku. Napięcie stałe podłączasz do wyprowadzeń stojana, a ze szczotek "zbierasz" napięcie. Ja sugerowałem się zasadą działania alternatora, gdzie wzbudzenie podajesz na wirnik a napięcie odbierasz ze stojanu. Pozatym jak ludzie budują prądnice samowzbudne z silników to na wirniku zamiast uzwojenia...
Mianowicie po 15 minutach grzania 60A, 3000obr/min diody miały tyle samo stopni co rdzeń ok 125'C i dalej temp nie rosłą Co praktycznie potwierdza to co napisałem w poście, który wywołał taką burzę i gromy moderatorów: Dobrze zaprojektowany alternator ogranicza maksymalny prąd na tyle aby przerażająco wysoka (dla laika) temperatura nie wyrządziła mu...
Cytat: "Zmierzyłem napięcie z alternatora po uruchomieniu silnika i odpięciu przewodu(+) z aku 13,8V" Jeszcze kilka takich eksperymentów a alternator szlak trafi, może ECU, ogólnie będą wydatki. Masz racje poczytałem o ecu i mam nadzieje że mam więcej szczęścia niż rozumu, używany ecu to 1000złociszy, reg. napięcia to 45zł, co do uzwojeń altka to raczej...
Winny okazał się cały alternator - spalony wirnik, stojan, regulator i diody (dziwne, że w ogóle czasem ładował). Wymiana na nowy Bosch (chińskich nie można regenerować) oraz nowy pasek z montażem wyniósł 700 PLN i problem rozwiązany. Tym samym zamykam temat i dziękuję za udzieloną pomoc.
Witam Zachęcony Waszymi opisami, postanowiłem samodzielnie przerobić mój agregat. Ordynarna chińszczyzna za 350 zł kupiona w markecie. Znalazłem nawet później w innym markecie taki sam za 300 zł. Wygląda prawie identycznie jak ten z początku tego wątku. Na Allegro jest dostępnych kilka wykonań różniących się kolorem zbiornika i układem przedniego panela....
Kolega grypol dobrze streścił i przypomniał wiedzę szkolną na temat alternatorów. Ja dodam, że też osobiście widziałem efekty po odłączeniu akumulatora od instalacji przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Włączone były światła i pojawiło się ich silne migotanie z częstotliwością około 5...10 Hz. Na szczęście nie spaliło żarówek, ani elektroniki...
Witam, Ma taki przypadek, traktor Ursus C-360 3P. Alternator chyba Elmot A115, regulator RNc-12. Instalacja częściowo spalona ponieważ ktoś zamiast często palących się bezpieczników włożył kawałek drutu. Odłączyłem wszystko poza stacyjką, starterem i alternatorem. Poprawiłem nadpalone przewody, zapalam traktor a kontrolka ładowania wciąż się świeci....
Stator ma 3 przewody , To dlaczego podałeś jedną rezystancję ? Jeżeli jest taka sama dla każdej pary z trzech przewodów to trzeba było to wyraźnie napisać aby nie było wątpliwośći. Potrzebuje pewnej informacji jakie warunki muszą być spełnione do wzbudzenia tej prądnicy ? Aby prądnica się zaczęła oddawać prąd musi płynąć prąd stały w uzwojeniu wzbudzenia....
Nie rób tak, chociaż gdy wszystko sprawne nic się nie stanie. Jakieś dziwne porady o wzroście napięcia, tak wzrośnie do 14,5 może do 14,6 w zależności od regulatora. Alternator seicento mierzy napięcie bezpośrednio z wyjścia, co innego w japońcach, tam może wzrosnąć do kilkudziesięciu V. Ja na maszynie do testów alternatora rozpędzam wirnik do ponad...
Sprawa wygląda następująco: alternator posiada 2 pierscienie ślizgowe do których dochodzą klocki węglowe. To jest obwód wzbudzenia. Podczas załącznia przycisku "ignitation"(zapłon) pojawia się napięcie rzędu 10,5V (instalacja w motocyklu jest 12V). Wyprowadzenie z alternatora to 3 przewody. Napięcie między fazowe to 80V, napięcie między przwodem a masą...
Może niedokładnie się wyraziłem. Sorry. Chodziło mi o zostawienie regulatora, ale bez prostownika, to nie ma sensu. Jeszcze raz przepraszam. Zrób próbę z żarówkami na wyjściu 3f z alternatora, a wirnik zasil przez żarówkę i mierz napięcia AC między fazami. Uważaj na RPM, bo spalisz żarówki obciążające alternator. Przy okazji można pomierzyć napięcia...
Silnik ten przypomina posiadany przeze mnie pochodzący z elektrycznego wspomagania kierownicy w KIA CEED. Mój przypadek też ma trzy grube wyprowadzenia plus kabelki. Po rozebraniu na płytce miałem trzy hallotrony plus wzmacniacz operacyjny którego roli nie rozumiem - hallotrony są scalone ze wzmacniaczami, na wyjściu są sygnały logiczne. Na pewno trudno...
waljo prośba. Nie powtarzaj swoich wniosków. Wg mnie niesłusznych. Drgania mają niewielki wpływ na pracę tak mechanicznego regulatora napięcia, a już zupełnie nie mają wpływu na regulator elektroniczny. Musisz mieć jakąś inną usterkę. Załóż temat, to będziemy się zastanawiać. Chętnie pomogę. Naprawdę zjadłem na tym zęby. Nie zniechęcaj też kolegi Iluminator...
(at)chisel A może byś tak zastanowił się nad sobą i poszedł doradzać gdzie indziej? Przy braku masy, silnik by albo nie odpalał, albo głupiała by elektryka - gasnące światła itp. Żaden chiński zamiennik w cenie 30-50 zł do alternatora Bosch nie pożyje długo. Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że...
witam jest walnięta dioda w alternatorze miałem kiedyś tak ze kabelek od szcotek odczepił mi sie od obudowy szczotek i dotknął masy spalił mi sie wtedy wirnik i diody poszły i kontrolka cały czas swieciła, po wymianie tego wszystko chodziło, regulator się nie spalił !!!! a u Ciebie będzie napewno dioda walnięta oczywiście jeżeli nic nie robi zwarcia...
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest tu dużo większa niż w sieci energetycznej. Można taki...
Witam, mam problem w Golfie II otóż jest za małe ładowanie. Po odpaleniu samochodu i wyłączonych wszystkich odbiornikach za zaciskach akumulatora jest 13,8V , po włączeniu świateł spada do 13,4V a po włączeniu jeszcze radia i dmuchawy spada do 13,1V. Napięcie między akumulatorem a alternatorem jest prawie identyczny, malutki spadek. Z tego co się oriętuję...
Witam W pierwszej kolejności sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli kontrola nie świeci to sprawdź dlaczego.Odłącz przewód od kontrolki przy alternatorze D+ i przyłóż na masę.Jak się zapali kontrolka ,to świadczy o uszkodzeniu regulatora lub przerwie na uzwojeniu wirnika ,krótkich szczotkach,zużytych pierścieniach ślizgowych na wirniku . Gdy nadal kontrolka...
robiłem regulator do prądnicy siemens 30kv i przy obrotach 800obr dawała 380v na biegu jałowym ,znamionowe 1500obr, miała ciekawe rozwiązania bo bez szczotek ,kupiłem ją uszkodzoną ze spalonym regulatorem i stojanem wzbudzenia naprawdę jebitna maszyna,wzbudzany był [wirnik] alternatora który stał w miejscu,a dalej na osi kręci się stojan i djody co...
Ewidentny brak ładowania. Jeśli nie świeci kontrolka, to trzeba ją sprawdzić. Może być spalona albo odłączona. Istnieje druga ewentualność i chyba pewna w 90%. Luźny jest pasek klinowy. Obraca on wirnikiem alternatora, jednakże po włączeniu obciążenia nie daje rady utrzymać obrotów alternatora i tenże ślizga się. Jedynie lampka ładowania gaśnie. Rada:...
A wokół niego wiruje sobie koło magnesowe. Wszystko jasne. Ten regulator z jawy to już możesz sobie w buty wsadzić lub przerobić pokrywkę na popielniczkę. Ten alternator to właściwie duże dynamo rowerowe, do tego trzyfazowe. Regulacja tam polega nie na regulowaniu prądu wzbudzenia wirnika/magneśnicy jak to robi regulator, który właśnie niepotrzebnie...
Do adam 20 Najtaniej jest wybrać mocny mostek z alternatora. A ta scalona kostka nawet 3 fazowa. A są takie do 25 amper jest delikatna, izaraz byś ją spalił. To moje skromne zdanie.Sa takie francuskie alternatory. Co w srodku też maja takie scalone mostki. Ale diabelnie mocne. Dodano po 3 Jak wyprostujesz 3 fazy mostkiem to i napięcie podskoczy.I amperki....
Sprawdź napięcie na alternatorze, może problem leży w przewodzie do akumulatora, złe styki na tym przewodzie. Należy sprawdzić pierścienie na wirniku, diody w alternatorze, czy się wzbudza ( Świeci się żarówka na desce(czerwona z takim akumulatorkiem) może być spalona nie chce się wzbudzić. Tak więc jak wyżej post Sprawdź cały układ ładowania!!!
Tez mam Weste Forse 72Ah i polecam. Nie sciemniane akumulatory z tona olowiu w sobie ;) Dobrze zywotne i odporne na rozladowania. Co do Centry Furury to ja sam nie polecam, siedze w zawodzie elektromechanika, i o ile sa dosc mocne, to zywotnosc ich jest dosc kaszaniasta. A Westa Forse ma juz ponad rok, katowana dosc glebokim rozladowaniem jak i "szybkim...
Szanowny kolego, Czy wiadome jest jakim napięciem powinna być zasilana cewka L1 /prawdop.elektromagnes/. Powinno być napisane na uzwojeniu tej cewki. Prawidłowo pracujący regulator napięcia: utrzymuje – niezależnie od obciążenia - takie same lub zbliżone napięcie. Poważnym błędem jest bezpośrednie zasilanie jego uzwojenia wzbudzanie od akumulatora....
Zmierz napięcie pomiędzy masą alternatora a minusem akumulatora w czasie kiedy nie ładuje. To samo zrób z grubym przewodem plusowym. Jak nie będziesz miał napięcia to możliwe że akumulator na klemie przerywa i nie dochodzi napięcie do celi. Wówczas nie masz obciążenia i żarówki powinny jaśniej świecić przy większych obrotach, możesz tak spalić wszystko...
Przeszukałem całe forum i nie mogę znależć na mój problem odpowiedzi. Posiadam Astre z silnikiem 1.7 DTI ISUZU z 2003 r., alternator chitachi i mam problem z elektryką w aucie. Przy przekręceniu raz kluczyka włącza się wspomaganie, i mimo, że silnik nie pracuje to wspomaganie pracuje i ja mogę kręcić kierownicą tak samo jak gdyby był silnik włączony....
Tak prądnice były montowane w wielu maszynach budowlanych,z którymi borykałem się na budowach i nie tylko.Chwilowe odłączenie akumulatorów od prądnicy nie robiło szkody,z alternatorem wiadomo inna sprawa.Lecz miej silnik z prądnicą na wysokich obrotach przy dobrze działającej prądnicy ,to żarówki moment spalone gdy odłączysz akumulator.W alternatorze...
Po wymianie akumulatora wszystko wydaje się ok póki co. Poboru prądu już nie sprawdzałem, z tego co widzę opinie są podzielone co do granicznych wartości. W serwisie skody 0,3 powiedzieli że jest akceptowalne ale może chcieli mnie zbyć. Poza tym sprawdzając spadało do 0,1 - możliwe że po zamknięciu zamka centralnego spadło by jeszcze więc póki co nic...
Maszyna asynchroniczna ma taką samą sprawność w czasie pracy silnikowej i prądnicowej. Nie słyszałem by sprawność silnika asynchronicznego była znikoma. Silniki buduje się jako silniki, a prądnice jako prądnice. Zróbmy prosty test. Wyciągnij dynamo od rowera, albo lepiej alternator od samochodu i spróbuj to zasilić. Ciekawy jestem jaką moc na wale...
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Alternator nie musi się od razu spalić ,może padł regulator napięcia,albo po prostu szczotki się skończyły.Może być też zepsute sprzęgło jednokierunkowe koła pasowego. Wiem że nie odrazu, troche się na mechanice znam ;) Szczotki nie skończyłyby sie tak odrazu a gdyby padł regulator to byłoby jakiekolwiek ładowanie a tak to nie ma ani 1V, tylko to wszystko...
A kontrolka ładowania się pali ??? Jak nie to masz uszkodzony albo regulator napięcia (ten stabilizator :) ) lub mogły się skończyć szczotki ale wtedy nie ma kontrolki. Mógło paść ci wszystko opisz co się dzieje z kontrolką ładowania. Prostownik Stojan ma przebicie do masy lub sie spalił Wirnik brak przejścia itp .. przez neta niewiele ci pomoge musiał...
1. W wersji fl malucha były juz alternatory (chyba że to jakaś hybryda) 2. Czy na pewno nie masz ładowania? Bo jeżeli lampka zaśiweca się tym jaśniej im wyzsze obroty, to znaczy że prądu przybywa. Weź woltomierz i zmierz na akumulatorze jakie jest napięcie przy wyłączonym silniku i w czasie pracy na różnych obrotach. 3. Nie grzebał ktoś w aucie przy...
Tak tam jest 24V koleś przywiózł orginlany spalony alternator rez. wirnika 10 OM. A ktoś inny wepchał 12V chyba od Transita i skasował jak za zboże.
Spalona żarówka kontrolki, lub uszkodzony obwód Alternator zaczyna ładować z magnetyzmu szczątkowego wirnika
Jak napiszesz ile masz żłobków, biegunów w stojanie i na wirniku to wtedy Ja Cię zrozumiem.Osiągi dla tego drutu wystarczające.Trzeba wcisnąć tyle samo zwoi dwa razy grubszym drutem w to dosc skomplikowane uzwojenie . A w Moim przypadku tylko raz spalił się prostownik od alternatora - to było dużo Ognia.
DF to połączenie pomiędzy regulatorem napięcia a uzwojeniem wirnika (oczywiście poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe) Napięcie na tym zacisku zależy od regulatora napięcia w alternatorze, przeciętnie 5, 6 V, jeśli przewód podłączony do DF będzie miał gdzieś zwarcie, to ładowania nie będzie, w dodatku może sie spalić tranzystor sterujący w regulatorze...
Auto niema retardera. Jeśli coś by bardzo rozladowywalo akumulator to by ewentualnie miał problem z odpaleniem a takich nie bylo. Ładowanie na poziomie 27.2 V. Odebrałam właśnie alternator z naprawy (czwartek raz)zajęło im to 10 minut i nawet nie wystawili faktury powiedzieli że w ramach reklamacji poprzednio tak jak pisałem powiedzieli że wirnik spalony...
Alternator przewoltowany na 24 V nie uszkodzi się, najpierw zniszczy odbiorniki na 12 V i nic mu nie będzie. Nie mów hop dopóki nie przeskoczysz ;) W latach osiemdziesiątych ub, wieku pojechałem Wartburgiem na wczasy do Karpacza. Auto miało prądnicę z mechanicznym regulatorem napięcia, który padł a czego nie zauważyłem. Efekt - spalone uzwojenie wirnika...
Waraz : wez cegi pomiarowe zaloż na kabel od akumulatora i odpal samochod przy rozładowanym aku : 50A ladowania to nic nietypowego ( skad bzdure o tym ze alternatory maja ogranicznik wzieleś to nie wiem ) Jedynie ogranicznik pradowy mialy pradnice ale tylko dlatego by wirnika nie spalić.