Winny okazał się cały alternator - spalony wirnik, stojan, regulator i diody (dziwne, że w ogóle czasem ładował). Wymiana na nowy Bosch (chińskich nie można regenerować) oraz nowy pasek z montażem wyniósł 700 PLN i problem rozwiązany. Tym samym zamykam temat i dziękuję za udzieloną pomoc.
Jak obudowa pękła to wirnik tarł o stojan, stąd zablokowany wał silnika, smród etc. Alternator do wymiany Ps. Kabli nie da się zamienić miejscami, kabeloczka Φ5mm i 8mm
Tak tam jest 24V koleś przywiózł orginlany spalony alternator rez. wirnika 10 OM. A ktoś inny wepchał 12V chyba od Transita i skasował jak za zboże.
Wirnik spalony w alternatorze? Raczej stojan kolego.
jesli gorący to może łożyska się zacierają????.....wyjmij go i sprawdz czy swobodnie wirnik sie obraca
Możliwe że wirnik spalony w rozruszniku :|
Wszystko zależy od rodzaju alternatora. Z tym silnikiem były montowane dwa typy alternatorów Boscha. W jednych są diody wzbudzenia w drugim nie. Na pewno podłączyłeś wtyczkę do alternatora? Najlepiej byłoby gdybyś podał nr oryginalny alternatora lub jego zdjęcie, może pomogę dalej. Nie doczytałem, skoro lampka się żarzy to wynika że dioda upalona, mało...
Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
Witam! nie trzeba od razu wymieniać całego alternatora. Ale po kolei, w warunkach domowych sprawdziłbym połączenia przewodami z alternatorem. Możesz jechać do mechaniora i on to sprawdzi, jeśli będzie wyglądało ok. to po prostu wyciągnie alternator, sprawdzi uzwojenie wirnika, komutator, szczotki, uzwojenie stojanu, dalej zespół diodowy i regulator...
Auto niema retardera. Jeśli coś by bardzo rozladowywalo akumulator to by ewentualnie miał problem z odpaleniem a takich nie bylo. Ładowanie na poziomie 27.2 V. Odebrałam właśnie alternator z naprawy (czwartek raz)zajęło im to 10 minut i nawet nie wystawili faktury powiedzieli że w ramach reklamacji poprzednio tak jak pisałem powiedzieli że wirnik spalony...
ople isuzu tak miały, jak w starym alternatorze spalił się wirnik co skutkowało "spaleniem" się przekaźnika który znajduje się głęboko pod kierownicą, wystarczy go wyciągnąć i włożyć z powrotem to zazwyczaj pomaga
Zepsułeś wirnik. A w zasadzie to go naprawiłeś ale dla 12V altka. Teraz wiadomo dlaczego był spalony. Jak zrobisz go na 24V to powinno działać, rezystancja chyba 9ohm. Ktoś chyba wcześniej pisał o tym.
Składałem alternator Hitachi w Corsie i co mogę powiedzieć - mostek, regulator i stojan identyczne jak oryginał, bez problemu się wpasowały. Tak samo miałem z rozrusznikiem - oryginał Robert Bosch - spalony wirnik, "chińczyk" - popękana głowiczka - bez problemu chiński silnik podszedł do glowiczki i przekładni Bosch. Koleś u którego się zaopatruję w...
Nic ci to nie da . Jeśli nie ma zwarcia na masę i nie jest wzrokowo spalony to jest ok. Diody mierz żarówką 55W. Wirnik także. Po podaniu plusa na szczotkę ma ładować. Sprawdz zasilanie regulatorą próbówką i czy dochodzi plus z niego na szczotki. Finito.
Alternator BOSCH 0 120 339 531 od przewoźnego kompresora. Jest stosowany w traktorze FENDT FARMER, trudno dostępny. Alternator ma spalone uzwojenie wirnika. Czy to się naprawia, czy jednak szukać nowego nowego.
Witam. Mam taki problem z alternatorem Mitsubishi w danym aucie. Klient mi przyniósł ze nie ładuje. Rozebrałem, mostek diodowy był spalony, szczotki przy końcu. To zmieniłem regulator że szczotkami, mostek i łożyska. Sprawdzam wiertarka, zapiąłem kontrolkę pod wejscie L regulatora, plus gruby i masę. Podczas kręcenia ładuje na ponad 14v. Kontrolka nie...
Na razie walczę z alternatorem. Ale nic nie wywalczę bo spalone jest uzwojenie wirnika. Silnik działa, powietrze pompuje ale nie mam na razie żadnej kontroli prawidłowej pracy.
Witam w moim samochodzie uległ uszkodzeniu alternator. Prawdopodobna przyczyna usterki uszkodzenie połaczenia cynowego od układu diodowego do regulatora napiecia, co przy pełnym obciazeniu rozładowany akumulator, swiatła mijania + drogowe dało troche smrodu pod maska :) . Pod diodami znajduje sie jakis element w plastikowej obudowie (3 pinowy laczy...
A może ktoś mi powie czy moge przełożyć sam wirnik alternatora 55a do stojana alternatora 70A? Mechanicznei pasuje ale czy nie spalę uzwojeń wirnika?
te alternatory są dość awaryjne,ale żęby sie spalił to wirnik musiałby obcierac o stojan
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest tu dużo większa niż w sieci energetycznej. Można taki...
Spalona żarówka kontrolki, lub uszkodzony obwód Alternator zaczyna ładować z magnetyzmu szczątkowego wirnika
Jeżeli to alternator Delco to diody są małym problemem ponieważ spalenie 3A diod wzbudzenia jest równoznaczne ze spaleniem wirnika i regulatora.P
Waraz : wez cegi pomiarowe zaloż na kabel od akumulatora i odpal samochod przy rozładowanym aku : 50A ladowania to nic nietypowego ( skad bzdure o tym ze alternatory maja ogranicznik wzieleś to nie wiem ) Jedynie ogranicznik pradowy mialy pradnice ale tylko dlatego by wirnika nie spalić.
Cześć! Żeby stwierdzić jaki jest powód uszkodzenia alternatora to trzeba go rozebrać i po sprawdzeniu i ustaleniu uszkodzonych części można wydać opinię. Należy sprawdzić diody ,stan uzwojenia /czy nie jest spalone-zwarte/ wirnik czy nie ma przerwy, sprawdzić regulator. Sprawdzić łożyska. W samochodzie przewody, masę, klemy. Alternator można uszkodzić...
Nie wiem jakiej mocy jest jest ten alternator, ETZ miala ponad 200 W. Twój może mieć więcej. Zasilając wirnik przez H7, czyli prawie na sztywno, z aku możesz spalić 3 żarówki podłączone na wyjściu trzech faz alternatora i gdy będziesz z długo się bawił możesz przegrzać uzwojenie wirnika. To drugie jest mało prawdopodobne ale to pierwsze prawie pewne....
Sprawdź kontrolkę od ładowania,gdy jest spalona żarówka są takie objawy.Żarówka daje wstępne namagnesowanie wirnika przeważnie ma moc ok.4W.
Witam moge tyko podpowiedziec że taki objaw w tych alternatorach spowodowany jest czesto zwarciem na wirniku (dochodzi do tegoprzy większych obrotach).Następstwem tego moze byc spalenie mostka i regulatora napięcia.
Lampka powinna się zapalić po przekręceniu kluczyka i zgasnąć z chwilą uruchomienia silnika. Brak kontrolki po przekręceniu kluczyka może być spowodowany: 1. uszkodzonym alternatorem- regulator napięcia- szczotki -wirnik 2. przerwanym kablem od kontrolki 3. spalona żarówką w desce rozdzielczej. Poszukiwania zaczął bym od odłączenia kabla od kontrolki...
Volvo F12 nie potrzebuje drugiego alternatora ,natomiast potrzebuje dobrego chlodzenia . Gdyż czesto jest tak ze kierowcy wydoją akumulatory i potem przez pół dnia sa ładowane. Alternator ma wtedy ponad 100' po 2 minutach i tak przez pół dnia. Regulator wewnętrzny tego nie wytrzymuje gdyż non stop dmucha na niego brudem- strumien powietrza . Lecz nawet...
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Przy oderwaniu przewodu zasilającego podczas pracy alternatora napięcie na nim dochodzi do 100V następuje spalenie obwodu wzbudzenia między innymi wirnika którego uzwojenie zaczyna pobierać duży prąd powodując uszkodzenie nowego regulatora.P
Może niedokładnie się wyraziłem. Sorry. Chodziło mi o zostawienie regulatora, ale bez prostownika, to nie ma sensu. Jeszcze raz przepraszam. Zrób próbę z żarówkami na wyjściu 3f z alternatora, a wirnik zasil przez żarówkę i mierz napięcia AC między fazami. Uważaj na RPM, bo spalisz żarówki obciążające alternator. Przy okazji można pomierzyć napięcia...
czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór To oznacza, że alternator jest zepsuty czy zwarcie w instalacji? Jedno albo drugie... odłączyć przewód B+ od alternatora, zabezpieczyć go by nie dotknął masy i powtórzyć pomiar. A ten drugi pozostawić podłączony, tak? Bez różnicy ale raczej odłącz. Czy wirnik alternatora swobodnie się obraca, czy po...
robiłem regulator do prądnicy siemens 30kv i przy obrotach 800obr dawała 380v na biegu jałowym ,znamionowe 1500obr, miała ciekawe rozwiązania bo bez szczotek ,kupiłem ją uszkodzoną ze spalonym regulatorem i stojanem wzbudzenia naprawdę jebitna maszyna,wzbudzany był [wirnik] alternatora który stał w miejscu,a dalej na osi kręci się stojan i djody co...
Regulator założony a alternator dalej nie ładuje. Widocznie koniec szczotek to zbieg okoliczności. Zastanawiam się czy nie spaliła się któraś dioda. Tylko nie mam dużej lutownicy odlutować diody od stojanu :/ Wirnik ma przejście między pierścieniami. Alternator daje tylko 200-80mV Możliwe że poszły diody od wzbudzenia wirnika?
Rzeczywiście to alternator z Renault (dokładnie Twingo), ale pytań nie rozumiem. Jak mam rozumieć: "jaka jest ta prędkość "cut in" dla tego altka HELLA CA889IR? niektóre atki mają 1000-2000 RPM. " "Typowy (TYP) i maksymalny (MAX) prąd wzbudzenia, czyli podawany przez żarówkę na (D+) " "a przynajmniej maksymalny prąd (D+) tak aby nie spalić wirnika przy...
20.37: Witam.Pisałem w nocy ,zmęczony/taki tryb życia!/ to i trochę niejasno...:Panowie!Widzę ,że niedowierzanie jakby brało górę,ale...kol.Jesiotr już NAWIJA...stator identyczny jak mój!Radziłbym mu znacznie zwiększyć przekrój miedzi...jako,że z taką cienizną uzyska tys.volt czego nijak ugryźć!Proponuję TAŚMĘ...2x3mm conajmniej! A z tego rdzenia to...
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
Sporo powiedziała by analiza tego "małego nacięcia" które odkryłeś na kablu. Czy to faktycznie mogło być zwarcie w tym miejscu (do czego? ) ,czy są ślady iskrzenia, przytopienia izolacji itd. 200A nie spala się tak sobie. Żarówkę przykładałeś na wyłączonym silniku? Jeśli silnik pracował to musiała się zaświecić bo poszło ładowanie do akumulatora przez...
Sprawdź napięcie na alternatorze, może problem leży w przewodzie do akumulatora, złe styki na tym przewodzie. Należy sprawdzić pierścienie na wirniku, diody w alternatorze, czy się wzbudza ( Świeci się żarówka na desce(czerwona z takim akumulatorkiem) może być spalona nie chce się wzbudzić. Tak więc jak wyżej post Sprawdź cały układ ładowania!!!
Szanowni koledzy, kupiłem w/w mostek prostowniczy, wsadziłem do auta. Po podłączeniu minusowej klemy do akumulatora z nowego mostka poleciał dym, a klema zaczęła iskrzyć, odłączyłem to szybko, potem jak przyłożyłem lekko już tego nie było. Odpaliłem auto, ta sama historia z diodą, nie gaśnie, tylko się jarzy. Po odłączeniu ujemnej klemy auto pracowało,...
Co się stanie jak podłączę bez żarówki B+ do D+/L? Jak będzie się kręciĺ to nic ale jak nieruchomy to spali wirnik i rozładuje aku. Czy bez podłączonego akumulatora alternator sam się wzbudzi przy odpowiednich obrotach? Ewentualnie jakich? Jest to możliwe ale nie zawsze a jeśli już to obroty ponad 10tys, no w każdym razie zwykle na takich obrotach...
Witam wszystkich po pierwszych testach : ) Alternator IVECO 28V 90A. Po zdemontowaniu mostka prostowniczego miła niespodzianka, uzwojenia stojana nawinięte podwójnym drutem. Połączyłem je szeregowo zwiększając tym samym napięcie robocze z 28 na 56V. W porównaniu do pierwszego alternatora (pomimo iż uważałem go za silny motor), różnica jest ogromna....
Ewidentny brak ładowania. Jeśli nie świeci kontrolka, to trzeba ją sprawdzić. Może być spalona albo odłączona. Istnieje druga ewentualność i chyba pewna w 90%. Luźny jest pasek klinowy. Obraca on wirnikiem alternatora, jednakże po włączeniu obciążenia nie daje rady utrzymać obrotów alternatora i tenże ślizga się. Jedynie lampka ładowania gaśnie. Rada:...
Witam W pierwszej kolejności sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli kontrola nie świeci to sprawdź dlaczego.Odłącz przewód od kontrolki przy alternatorze D+ i przyłóż na masę.Jak się zapali kontrolka ,to świadczy o uszkodzeniu regulatora lub przerwie na uzwojeniu wirnika ,krótkich szczotkach,zużytych pierścieniach ślizgowych na wirniku . Gdy nadal kontrolka...
Autko jak w temacie Alternator Bosch 14V 90 A. Jakiś czas temu okazało sie że akumulator nie trzyma, standardowa procedura dolania Wody destylowanej i pod ładowania pomogła . Po jakiś 1000 km po tym zabiegu przy ponownym rozruchu silnika kontrolka od ładowania nie zgasła zdemontowałem alternator i okazało sie ze dwie diody ma spalone (zwarcie ). Teraz...
Tak prądnice były montowane w wielu maszynach budowlanych,z którymi borykałem się na budowach i nie tylko.Chwilowe odłączenie akumulatorów od prądnicy nie robiło szkody,z alternatorem wiadomo inna sprawa.Lecz miej silnik z prądnicą na wysokich obrotach przy dobrze działającej prądnicy ,to żarówki moment spalone gdy odłączysz akumulator.W alternatorze...
A kontrolka ładowania się pali ??? Jak nie to masz uszkodzony albo regulator napięcia (ten stabilizator :) ) lub mogły się skończyć szczotki ale wtedy nie ma kontrolki. Mógło paść ci wszystko opisz co się dzieje z kontrolką ładowania. Prostownik Stojan ma przebicie do masy lub sie spalił Wirnik brak przejścia itp .. przez neta niewiele ci pomoge musiał...
witam jest walnięta dioda w alternatorze miałem kiedyś tak ze kabelek od szcotek odczepił mi sie od obudowy szczotek i dotknął masy spalił mi sie wtedy wirnik i diody poszły i kontrolka cały czas swieciła, po wymianie tego wszystko chodziło, regulator się nie spalił !!!! a u Ciebie będzie napewno dioda walnięta oczywiście jeżeli nic nie robi zwarcia...
Może ktoś zna sposób inny niż uszkodzenie łożysk i tarcie wirnikiem po stojanie? Bo z przeciążenia to pali się wszystko inne oprócz uzwojenia, a najczęściej diody. Chodzi mi o alternator bosch, valeo.
Do interart1. Znajomy przewijał prądnicę od agregatu Honda. To się zdziwiłem Ze niema w nim Żadnej elektroniki Typu regulator napięcia -- Jest to jednofazowy silnik asynchroniczny z kondensatorem. Tylko uzwojenie pomocnicze ma więcej zwojów niż rozruchowew silniku. I to wzbudza się i pracuje stabilnie. Niestety mocy nominalnej Własnie 650watów , często...
waljo prośba. Nie powtarzaj swoich wniosków. Wg mnie niesłusznych. Drgania mają niewielki wpływ na pracę tak mechanicznego regulatora napięcia, a już zupełnie nie mają wpływu na regulator elektroniczny. Musisz mieć jakąś inną usterkę. Załóż temat, to będziemy się zastanawiać. Chętnie pomogę. Naprawdę zjadłem na tym zęby. Nie zniechęcaj też kolegi Iluminator...
"Elektrit'' ale czy zmiana kierunku obrotu wirnika napewno nie spowoduje jakichś anomali z prądem..? Czy całość nie spali się itp?? A w Junaku probemów z chłodzeniem alternatora raczej by nie było nawet bez wentylatora z tego względu ze alternator jest na wierzchu bez żadnej obudowy więc podczas jazdy przepływ powietrza robi swoje.
Po wymianie akumulatora wszystko wydaje się ok póki co. Poboru prądu już nie sprawdzałem, z tego co widzę opinie są podzielone co do granicznych wartości. W serwisie skody 0,3 powiedzieli że jest akceptowalne ale może chcieli mnie zbyć. Poza tym sprawdzając spadało do 0,1 - możliwe że po zamknięciu zamka centralnego spadło by jeszcze więc póki co nic...
Nie rób tak, chociaż gdy wszystko sprawne nic się nie stanie. Jakieś dziwne porady o wzroście napięcia, tak wzrośnie do 14,5 może do 14,6 w zależności od regulatora. Alternator seicento mierzy napięcie bezpośrednio z wyjścia, co innego w japońcach, tam może wzrosnąć do kilkudziesięciu V. Ja na maszynie do testów alternatora rozpędzam wirnik do ponad...
Ale to nie blokuje na amen wirnika alternatora. Jedyna opcja to pole magnetyczne "przekleja" wirnik do stojana i blokuje go Dokładnie to. Może być nawet zbyt mała szczelina pomiędzy wirnikiem a stojanem w jakimś miejscu. W wyniku krzywo osadzonego łożyska lub luzu na drugim łożysku, którego autor już nie wymienił. Na tyle mała że przy swobodnym kręceniu...
Pomysł jest bardzo specyficzny ale bardzo dobry prób takich nie robiłem (i to co piszę jest moim domysłem) siłe hamowania wyregulujesz ilością prądu wzbudzenia jeżeli się spalą diody to i bez nich "hamulec" powinien działać tylko trzeba pozwierać oczywiście. Jeżeli uzwojenia się bedą grzać to zamontuj wirnik (łopatki) do studzenia na tym alternatorze...
Zmierz napięcie pomiędzy masą alternatora a minusem akumulatora w czasie kiedy nie ładuje. To samo zrób z grubym przewodem plusowym. Jak nie będziesz miał napięcia to możliwe że akumulator na klemie przerywa i nie dochodzi napięcie do celi. Wówczas nie masz obciążenia i żarówki powinny jaśniej świecić przy większych obrotach, możesz tak spalić wszystko...
Sprawa wygląda następująco: alternator posiada 2 pierscienie ślizgowe do których dochodzą klocki węglowe. To jest obwód wzbudzenia. Podczas załącznia przycisku "ignitation"(zapłon) pojawia się napięcie rzędu 10,5V (instalacja w motocyklu jest 12V). Wyprowadzenie z alternatora to 3 przewody. Napięcie między fazowe to 80V, napięcie między przwodem a masą...
Ja będę wykonywać te uproszczone - żeby powiedzieć komuś czy działa czy ma kupić nowy alternator/regulator. W sumie to nie zajmuję się elektryką samochodową ale już kilka osób mnie pytało czy bym im nie sprawdził itp, a akurat mam silnik który mogę wykorzystać do budowy takiego stołu i sporo innych rzeczy to postanowiłem to wykorzystać. Amperomierz...
Chyba nie koniecznie. Problem zaczął się od wczoraj jak w alternatorze który miałem w aucie rozsypało się łożysko.Następnie wirnik zaczął obcierać stojan co spodowało się spalenie uzwojeń w stojanie. Wszystko wcześniej działało bez zażutów z wyjątkiem tego że w kontrolka ładowania delikatnie świeciła ale napięcie ładowania na akumulatorze było ok. Teraz...
Alternator jest faktycznie maszyną obcowzbudną, ale wystartuje bez wzbudzenia na samym magnetyzmie szczątkowym. Spróbuj, a się przekonasz. Jeśli natomiast chodzi o kontrolkę ładowania to nie zawsze jest ona większa, a poza tym nawet jeśli kontrolka się spali to alternator będzie ładował. Będzie ładował ale niekoniecznie wystartuje, zwłaszcza po dłuższym...
Kolego zacznij od : Szczotki są właściwej długości , czy są wytarte? Pierścienie na wirniku pod szczotkami są równe czy są tam wyżłobienia po szczotkach regulatora? Zacznij od tych pytań. Sprawdzanie uzwojeń sobie odpuść. Uzwojenie "uwalone " ocenisz na 90% już gołym okiem. Takie uzwojenie jest z reguły spalone. hey
Witam, Ma taki przypadek, traktor Ursus C-360 3P. Alternator chyba Elmot A115, regulator RNc-12. Instalacja częściowo spalona ponieważ ktoś zamiast często palących się bezpieczników włożył kawałek drutu. Odłączyłem wszystko poza stacyjką, starterem i alternatorem. Poprawiłem nadpalone przewody, zapalam traktor a kontrolka ładowania wciąż się świeci....
Prąd żarówki w pierwszym momencie przepływa przez uzwojenia wirnika i bierze udział we wzbudzaniu się alternatora w pierwszej fazie pracy - dlatego może się zdarzyć, że przy braku żarówki (lub kiedy się spali) nie będzie ładowania, podobnie jeśli ten prąd będzie zbyt mały. Czasem jest to cecha osobnicza danego alternatora - ot niektóre trudniej się...
Tez mam Weste Forse 72Ah i polecam. Nie sciemniane akumulatory z tona olowiu w sobie ;) Dobrze zywotne i odporne na rozladowania. Co do Centry Furury to ja sam nie polecam, siedze w zawodzie elektromechanika, i o ile sa dosc mocne, to zywotnosc ich jest dosc kaszaniasta. A Westa Forse ma juz ponad rok, katowana dosc glebokim rozladowaniem jak i "szybkim...
Szanowny kolego, Czy wiadome jest jakim napięciem powinna być zasilana cewka L1 /prawdop.elektromagnes/. Powinno być napisane na uzwojeniu tej cewki. Prawidłowo pracujący regulator napięcia: utrzymuje – niezależnie od obciążenia - takie same lub zbliżone napięcie. Poważnym błędem jest bezpośrednie zasilanie jego uzwojenia wzbudzanie od akumulatora....
Dziękuję za przekazanie wiedzy. Mam nadzieję że nie tylko ja z niej skorzystam ale i również inne osoby mające problemy z układem ładowania w starych maszynach. Dodano po 8 Witam ponownie. Sprawdziłem omomierzem wirnika. Pomiędzy zaciskiem M a druga szczotka czyli masa jest 40 ohm. Ładowanie jest. Na ta chwilę nie zakanczam tematu pomimo rozwiązania...
Alternator przewoltowany na 24 V nie uszkodzi się, najpierw zniszczy odbiorniki na 12 V i nic mu nie będzie. Nie mów hop dopóki nie przeskoczysz ;) W latach osiemdziesiątych ub, wieku pojechałem Wartburgiem na wczasy do Karpacza. Auto miało prądnicę z mechanicznym regulatorem napięcia, który padł a czego nie zauważyłem. Efekt - spalone uzwojenie wirnika...
Mianowicie po 15 minutach grzania 60A, 3000obr/min diody miały tyle samo stopni co rdzeń ok 125'C i dalej temp nie rosłą Co praktycznie potwierdza to co napisałem w poście, który wywołał taką burzę i gromy moderatorów: Dobrze zaprojektowany alternator ogranicza maksymalny prąd na tyle aby przerażająco wysoka (dla laika) temperatura nie wyrządziła mu...
do klon111 - Trzeba to obliczyć. 1.Moc dopuszczalna wirnika 15 V x 2 A = 30 W .Takie ampery zmierzyłem po regulatorze w wirniku.Przyjąłem 2 A jako dopuszczalne w tym Swoim wirniku alternatora. 2.Opór uzwojenia wirnika R = U/I = 15 V / 2 A = 6,5 Ω ≈ 7 Ω 3.Prąd przy 120 V w wirniku I = U / R = 120 V / 7 Ω = prawie 20 A ( do tego...
(...) 67200_1734980863.jpg https://obrazki.elektroda.pl/8847397300_... https://obrazki.elektroda.pl/9873220400_... https://obrazki.elektroda.pl/6356651400_... https://obrazki.elektroda.pl/1497351500_... https://obrazki.elektroda.pl/7920559700_... Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Alternator w samochodzie ford transit: Usterka: Kontrolka ładowania sie rozjasnia lub gasnie podczas dodawania gazu c...Alternator w samochodzie ford transit: Usterka: Kontrolka ładowania sie rozjasnia lub gasnie podczas dodawania gazu czasami sie swieci po wyjeciu kluczyków ze stacyjki. Naprawa: Uszkodzony prostownik 3-fazowy najczesciej padaja diody...
wirnik spalony spalony wirnik spalony alternator
zalewa świece skuter światła jazda dzienny zimny kaloryfer
samsung lodówka zapłon simson elektronik
Schemat czujników paliwa Audi A6 C5 1999 - szczegóły i diagnostyka Optymalne ciśnienie w sprężarce: stałe 7 bar czy wyższy zapas?