odłączeniem klemy minusowej z akumulatora z czy z alternatora światła idą. Tak się niszczy alternatory a nie je sprawdza.
Czarny z żółtym paskiem - elektrozawór odcinający paliwo. Jeżeli biały przewód podłączyłeś tak jak przedstawił to (at)michalrybka w poście #5. Będzie działać. Ale podłączasz wtedy wyjście z regulatora napięcia bezpośrednio do akumulatora z pominięciem bezpiecznika, który jest widoczny na schemacie. Chyba że w traktorku nie ma żadnych bezpieczników....
Moja wkrętarka ma 1600 obrotów/min, więc muszę poszukać jakiejś szybkiej wiertarki. Wystarczy że obroty wiertarki pod obciążeniem spadną poniżej 1200obr i juz po ładowaniu. Tak się nie sprawdza!!!!!
Diody alternatora nigdy się nie sprawdza miernikiem,za mały prąd pomiarowy,uszkodzona dioda często na mierniku jest ok. Sprawdź żarówką i bateryjka płaską.W jedną stronę świeci,w drugą nie.
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
Nowy alternator się sprawdza, ciekawe na jak długo posłuży zanim znów obudowa się wykrzywi i zakleszczy wirnik...
Montując mechanik powinien wychwycić jeśli była dużą odchyłkę. Nie montować na ślepo. Takie rzeczy sprawdza się 2x. To wynika z doświadczenia. Ta... Kolejny znawca który został bohaterem domu A przepraszam samochodu bo dolał płyn do spryskiwaczy... No to teraz przedstaw procedurę sprawdzania dlatego alternatora i tego auta ale konkretnie dlatego. Powtórzę...
Witam..... Myślę że można zaadoptować ten układ: po dodaniu woltomierza na wyjściu jest gotowy tester. Pozdrawiam.....
Wątek zaczyna dążyć w nieciekawym kierunku. Od kiedy to alternator sprawdza się ręką?
Daj fotki alternatora. Szczotki sprawdzałeś?
A jak będzie ktoś wątłej budowy ciała i słabo pociągnie za sznurek, to ma wyrzucić alternator bo mu się żarówka nie zaświeciła? Jak się nie zaświeci to taki alternator sprawdza się dokładniej.
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników, przełącznika "grzybka" i ewentualnie przełączników zwalniających hamulec wom-u. Problem wygląda na ewidentnie elektryczny. Alternator też dobrze byłoby sprawdzić - to, że ładuje to nie wszystko - sterownik na podstawie sygnału z alternatora sprawdza poślizg sprzęgła wom, jeżeli ma nieprawidłowy sygnał z alternatora...
Diody sprawdź testem diod w mierniku w jedną muszą przewodzić a w drugą nie. Nie tak się diody w alternatorze sprawdza. Tylko żarówka i akumulator
Alternatory sprawdza się na stole pod obciążeniem, bo w Oplach Bosche potrafią mieć zwarte stojany i jest problem.
jakie ładowanie powinien mieć alternator z włączonymi światłami i bez włączonych i czy ładowanie sprawdza sie normalnie na akumulatorze czy bezpośrednio na alternatorze
Ładowanie akumulatora i sprawność alternatora po prostu sprawdza się multimetrem czy następuje ładowanie akumulatora czy nie. Jeśli akumulator się ładuje do ok 14,4v -14,7v to alternator jest sprawny. Jeśli ładuje mniej albo więcej to jest uszkodzony alternator.Nie ma co odłączać kabla B+ od alternatora i robić innych eksperymentów bo to nic nie da....
Załóż amperomierz cęgowy na alternatorze. Sprawdzasz dzięki temu czy masz faktycznie taki pobór prądu. Dodatkowo przy dużym poborze prądu zobaczysz rosnące czasy wtrysków.
Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
mostek prostowniczy i regulator napięcia do wymiany. Z doświadczenia doradze, abyś zmienił stojan nawet jak elektryk powie że jest dobry, bo może mieć przebicie w większej wilgotności - częsta usterka w tych alternatorach.' sprawdza się go pod wodą na przebicie do obudowy żarówką i 220 v pozdrawiam jarek Dodano po 16 mostek prostowniczy i regulator...
panowie niema co bić piany zgadzam się z kolegą jurekk55 za dużo tu jest kombinacji prawdopodonie ktoś inny wyjmuje alternator ktoś inny sprawdza na stole , Zreszta włąściciel dostał odpowiedż z zakładu gdzie był regenerowany alternator ale naprawa będzie droszsza o 100zł , ma tu zastosowanie słynne powiedzenie ,stać na konie stać na bat,
Pełno tu przemądrzałych znawców. Alternator był wyciągnięty i sprawdzony u elektryka. Diagnoza była taka, że trzeba skasować pamięć akumulatora i że podobno tylko takie coś w serwisie można zrobić. Ja się pytałem czy ktoś miał podobnie i rozwiązał problem a nie jak się sprawdza ładowania alternatora…
Mam problem z lądowaniem w Audi A3 8l Z czym? ;-) ładowanie po odpaleniu na alternatorze sprawdzane multimetrem i jest si po przejechaniu zanika po chwili wraca. Czy możesz to... na polski przetłumaczyć?
Tak jak się sprawdza diody miernikiem ale rób to żarówką bo miernik może przekłamać. Ma zaświecić w jedną stronę w drugą ma nie świecić. Sprawdzasz tak wszystkie diody w mostku.
Napisz jaką masz instalację 12v czy 12v rozruch 24v. Alternatora nie sprawdza się tak jak to robiłeś ,tak to możesz spalić alternator. Alternator na razie masz dobry.
Daj jeszcze zdjęcia tego alternatora. Jak odepniesz wtyczkę od alternatora to jakie masz napięcia? Musi ładować ;awaryjnie;, jeśli nie to coś w alternatorze siedzi. Czasem mostek siada, a że więkoszość robi alternatory na pamięć to takie sprawy pomija. Dodano po 1 i koło pasowe, więkość też robiąc alternatory tego nie sprawdza (nie ma jak) a potrafią...
CZy chociasz wiesz jakiej firmy aku kupić powinna to być centra plus a najlepiej Warta ! Poznańska Centra wykupiła niemiecką Wartę.Bosch się nie sprawdza.3lata i po aku.Pozdrawiam.
Jak dotkniesz przewodem od wzbudzenia do masy to kontrolka gaśnie? Jeżeli tak to nie naprawiłeś alternatora, bo pozatym alternator też sprawdza się elektrycznie.
Witaj,diody mocy w alternatorze sprawdza się pod obciążeniem,czyli weź żarówkę od reflektora,np.H4 i połącz ją w szereg z akumulatorem i badaną diodą.Zmieniając przewody + i - żarówka raz powinna świecić.Jeśli świeci w obu konfiguracjach połączeń,jest zepsuta.Jeśli w obu nie świeci,rownież jest uszkodzona.W tego typu mostkach jak na zdjęciu często puszczały...
A mierzone bezpośrednio na alternatorze?
High Voltage - to tak ostrzegawczo
zamontuj sobie alternator z Tico, jest mały, tani i łatwy w montażu i świetnie się sprawdza w tych małych dieselkach
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
A można by też powiedzieć, że sprawdzam poziom wiedzy Tak myślałem, że kolega sprawdza, ale chciałem się upewnić. ;)
ogólnie rzecz biorąc sprawdzając alternator w zakładzie regeneracji bez problemu sprawdza regulator (ponoć jest nowy tylko ciekawe czy z odpowiednia komunikacją) i wykluczą alternator jest to najtanszy sposób wykluczenia najbardziej prawdopodobnej przyczyny (chyba że ma się tester com/lin ) nawet nie trzeba wyjmować alternatora tylko podłaczyc tester...
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
diody alternatorów tak się sprawdza, bez obciązenia lub pod miernikiem może się okazać całkiem sprawna. Dalej-aby je sprawdzić w alternatorze należy odpiąć stojan. Urządznie do sprawdzania diod alternatora wymusza przez diodę przepływ prądu o natężeniu około 20A, w pratyce warsztatowej wystarczy mniej, np 2A. bywa tak, że -dioda ma poluzowane wyprowadzenie...
Jak to sprawdzałeś ?
Jest tylko pewnien mały problem-jeżeli nie napędzasz silnikiem o mocy mniejszej jak 1kW to nie ma o czym gadać. Ja kręcę wiertarką 750W i czasami staje.
Z tego widać, że mimo przebicia, element pozostaje nieliniowy (co nie jest częste, zazwyczaj palą się na zwarcie <1 Om). Najlepiej było by mierzyć, przy wyższych napięciach, niż działa typowy test diody. Takie uszkodzenie by wyszło, gdybyś naładował bramkę z baterii i sprawdził czy przewodzi D-S, w sprawnym tranzystorze stan naładowanej bramki utrzyma...
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Oryginalnie to ten na zdjęciu po lewej. Zwróć uwagę że w tych regulatorach masa jest na obudowie i radiator (aluminiowa blacha) musi być połączona z masą, czy tam przewodem masowym (już nie pamiętam). Nie chcę mi się analizować tych bazgrołów... Mając miernik i regulator w ręku w minutę można sprawdzić wstępnie czy regulator nie jest uszkodzony i jaki...
Wykonujesz 12 pomiarów i już wiesz conieco o mostku.
Oscyloskopem szybciej się diody sprawdza.
Jak to jest nowszy regulator z komunikacją na LIN to w domu prymitywnymi metodami nie sprawdzisz, potrzeba droższy sprzęt niż wiertarka...
Witam proponował bym regulator F.00M.145.300 ZBR najlepiej z nim współpracuje ja zakładam testowy alternator używany i sprawdzam i tak bym proponował rozwiązać ten problem DOBREGO WSZYSTKIM W NOWYM ROKU 2024
Ale wymyślasz. Za niedługo sie okaże iż pęłnia księżyca uszkodziła regulator. Nie ważne jak i co jest przyczyną. Trzeba przeprowadzić diagnozę do końca! Najpierw rezystancje cewek między każdą parą kabli. Potem każdy kabel do masy. Najniższy zakres omomierza. Napięcie alternatora sprawdza się na odpiętej(!) wtyczce z trzema żółtymi kablami. Najpierw...
viper555 nie pamiętam jakiej marki mam alternator ale wyjaśnij mi jak się sprawdza ten mostek albo diodę.
TAK JA KW TEMACIE , JAK TO SIEROBI ZEBY SPRADZIC ŁADOWANIE AKU PRZEZ ALTERNATOR????
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy. Diod alternatora nie sprawdza się miernikiem. A odłączałeś stojan przed sprawdzeniem diod czy z podłączanym stojanem sprawdzałeś?
Hmmm, a jak to sie sprawdza? :oops:
Wtedy sprawdzać alternator.
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
bmw 523i 98rbenz+lpg m52 b25 170km ładowałem kilka dni wczesniej jak piszesz i lipa pojezdziłem z 15 km i po powrocie do domu bez zmian jedyne co to weciagło pare volt i altek cały gorący niestety nie trafiona sugestia ale dzieki alternator sprawdzany na stole pod obciazeniem u goscia od napraw
generalna zasada nie sprawdza sie alternatora ktory jest w ruchu niepodłaczając go do akumulatora-grozi uszkodzeniem alternatora
Ale co nie jest prawdą? To , że kontrolka informuje kierowcę o stanie ładowania akumulatora? Dla przeciętnego użytkownika pojazdu to podstawowa informacja, kontrolka gaśnie po uruchomieniu silnika , jest ok, nie gaśnie, coś się dzieje z alternatorem, i nikt raczej nie sprawdza codziennie miernikiem, czy ładowanie jest w odpowiednim zakresie.
Tak patrzę na ten schemat i zauważyłem że się pomyliłem. Zauważ że przekaźnik gdy nie ma napięcia to podaje masę do EMS a gdy ma napięcie to nie podaje. Taka różnica. Podejrzewam jeszcze że główny włącznik napięcia sprawdza opór cewki przekaźnika RP13 czyli do testów musi być wpięty w gniazdo. A sprawdzałaś czy przewody od wlacznika napięcia do centrali...
Cały problem to, komu się pomaga...nie wszyscy musza się znać na silnikach samochodowych ti nie jest żadna ujma, po prostu oddaje się do naprawy... Takie sprawdzanie nie wiem dla kogo? Hobbysty? Jak już wyjmę alternator lub dobiorę się do niego to na pewno stary regulator nie wraca z powrotem jako część podlegająca i tak okresowej wymianie a alternator...
Diody sprawdzałem miernikiem ustawionym na badanie diod. Wszystkie 9 przewodzi tylko w 1 kierunku To sprawdzanie jest nic nie warte. Diody mocy w alternatorze sprawdzamy dużej mocy (np 55W) żarówką i akumulatorem, a nie miernikiem. Trzeba te 5A przynajmniej wymusić.
nie trzeba było tego ruszać to jest masa cos jak silikon w wokół stojana zazwyczaj uważam jak już wypadnie a bardzo tego nie porozrywa wkradam s powrotem i szczeliny zalewam klejem loctite możne być 406 jak dla mię mi się to sprawdza
Regulator napięcia raczej do wymiany. Z całym szacunkiem dla Ciebie ale autor tematu twierdzi że alternator był sprawdzany i wychodzi na to że wielokrotnie, więc raczej należy pominąć kwestię jego niesprawności (pomijam kwestię jakości usługi zakładając że robił to fachowiec). Co nie zmienia faktu że każda sugestia jest jakąś drogą do rozwiązania problemu....
Jeżeli dasz do dobrego fachowca ma stół probierczy do sprawdzania alternatorów to na miejscu będzie wszystko wiadomo.P
Myślę że sprawdzanie takiego alternatora taką metodą jest trochę słaba nigdy bym nie sprawdzał prostownikiem tylko akumulatorem. Jeżeli wszystko posprawdzałeś elementy uszkodzone wymieniłeś to nie ma możliwości aby nie ładował.P
80 mA to dużo.Taki pobór prądu potrafi rozładować akumulator.Akumulator będzie wiecznie niedoładowany.Tak być nie może.Ładowanie zazwyczaj się sprawdza na akumulatorze,kontrola na alternatorze zazwyczaj jest niemożliwa z powodu dostępu.Kolega pisze że akumulator jest nowy.
Alternator pracuje cały czas. Sprawdzasz to amperomierzem. Po prostu pobór prądu jest większy niż jego wydatek. Dlatego masz niskie napięcie. A sam akumulator do wymiany. Policz sam to tylko matematyka.
Żarzenie kontrolki ładowania może świadczyć o uszkodzeniu jednej z diód wzbudzenia Lub złe jej połączenie z resztą mostka. Miałem kilka razy taki przypadek w PF 126p. Czy sprawdzałeś wszystkie diody? Wiekszość sprawdza tylko diody głównego prostownika , o pomocniczych (wzbudzenia ) zapominając.
podejdż do autoelektryka który naprawia rozruszniki i alternatory . Obejrzysz sobie co tam mają ,i jak to się sprawdza,tudzież podpowie
Kol. kwok , zgadzam się z Tobą. "Małe" diody pracują na wzbudzenie w czasie pracy alternatora. Żeby wszystko sprawdzić na 100% trzeba mieć alternator rozebrany na części. Sprawdza się wtedy wszelkie przebicia na masę i wszystkie diody, ogląda stan ślizgaczy i łożysk - wymienia jeśli trzeba. W używanym zawsze warto wymienić łożyska. Mój poprzedni długi...
Nie jest tak źle, osobiście używałem silnika od kosy noname w hulajnodze, jako transport do pracy. Przy dobrze dobranej przekładni (vmax 50km/h ) nie ma na sprzęgle większych śladów zużycia. Nie korci Cie żeby zrobić elektryczny pojazd ? Już zostało rozpracowane, że alternator świetnie sprawdza się jako silnik bldc, a kontroler kupisz w Chinach za grosze....
Nie sprawdzisz tych diód miernikiem. Te diody sprawdza się pod obciążeniem. Żarówka 21W, akumulator 12V i przewody.
Rozumiem, że mam wypiąć przewód z alternatora i na nim sprawdzać oscyloskopem na włączonym silniku. Tak ,ten kabel leci do sterownika silnika,możliwe że zgnity gdzie.
A mozesz mi napisać jak sprawdza się taki regulator? Może jednak to nie jego wina.
najprościej to rozmontować układ i dioda po diodzie sprawdzać spadek napięcia na diodzie będziesz miał ok 500-700mv oczywiście sprawdzasz ustawiając multimetr na pomiar diod
Witam, nie napisałeś jaki silnik. Jeśli masz TDI sprawdzałeś sprzęgiełko alternatora ?
Nie ma co sprawdzać 99 % diody do wymiany.
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
Też używam takiego w języku PL, ma drukarkę (dla klienta dobre, wszyscy przecież lubią mieć wszysko na papierku :) ) Ponadto przydatny przy sprawdzaniu alternatora- mierzy pulsację napięcia w układzie i aku pod obciążeniem rozrusznika. Myślę że warto go kupić.
Witam! Mam problem z ładowaniem akumulatorów w takim traktorku. Alternator sprawdzany i jest dobry, regulator kupiłem nowy, przewody też sprawdziłem. Co może być jeszcze przyczyną ?
Taki prąd sprawdza się amperomierzem cęgowym. Alternator Bosch, nie wiem co robiliście, ale jeżeli był wymieniany stojan albo mostek to zastanowił bym się czy się ktoś nie rąbnął na tym. Cholerne różnice, 12 prętów ale ma znaczenie gdzie cewka się zaczyna i gdzie kończy.
Było sprawdzone wszystko przed wymianą Tak a niby co?Bo napisałeś tylko to: No to oddałem do mechanika. Sprawdzamy napięcie - alternator nie ładuje, do wymiany. Sprawdzanie napięcia to za mało.A gdzie kontrola jego sterowania ,odczyt błędów ze sterowników czy parametrów?
Wymieniałeś cały alternator, poszczególne podzespoły czy dawałeś do regeneracji ? Ja akurat wymieniałem cały alternator. Ale jak pisałem to innej marki auto było i jeśli chodzi o regenerację, to w tym modelu nie warto regenerować. Tak więc nie sugeruj się specjalnie moim przypadkiem. Napisałem tylko że objawy miałem podobne. Oddaj auto do mechanika/elektryka...
Się sprawdza jaki jest prąd pobierany z alternatora, czy coś go nie przeciąża.
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
Z tymi alternatorami valeo jest problem. Zanim wsadza do auta niech sprawdza na stole czy ładuje.
Test diody oczywiście przy odpiętym regulatorze. Dokonanie takiego pomiaru na przewodach w instalacji doprowadziłoby do uszkodzenia miernika (przepływ prądu od + akumulatora, poprzez miernik, uzwojenie statora, do masy). Ładowanie na obrotach biegu jałowego w motorowerach praktycznie nie występuje (za niskie napięcie z alternatora), dlatego ładowanie...
Witam ostatnio w mojej renault wymieniłem bendix na rozruszniku i alternator bo były uszkodzone. I teraz jak odpalę auto to nie ładuje wyświetla na komputerze 24v i nie rośnie również jest błąd ALTERNATOR. Sprawdzałem akumulatory są ok napięcie na alternator też jest. Jest to renault które jeździło wcześniej pod adr. Moje pytanie brzmi co to może być?
Ostatnio opracowałem i zrobiłem układ do załączania świateł rozpoznający poziom napięcia. Załączy światła gdy zacznie pracować alternator . Napiecie progowe ustala się potencjomerem. Ma to jeszcze jeden plus - sprawdza czy napięcie z alternatora nie jest przypadkiem za niskie. Schemat z opisem jest na mojej stronie - konkretnie tutaj http:******** Nieaktywny...
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
napięcie na "niebieskim pinie" we wtyczce idącej do alternatora 10,83 V w pozycji zapłon Wszystkie pomiary robi się na odpalonym silniku na podwyższonych obrotach i na alternatorze i na akumulatorze. Alternatora nigdy sie nie sprawdza na podwyższonych obrotach, zawsze na wolnych obrotach!!!!
Sprawdzałem w czterech autach osobowych i jeden w sprzęcie budowlanym Nie znam dokładnie marki alternatorów ale były dwa na regulatorze boscha i w sprzęcie budowlanym i aucie coś na SS. No i miałem dziwne wskazania. Myślałem że to miernik ( Protek 507 ) ale mam jeszcze ( Sonel CMP-1) i te same wartości prawie. Sprawdzane przy samym alternatorze. 1-...
Dzięki za filmik. U mnie zachowuje się tak samo więc wygląda, że regulacja napięcia jest "inteligentna" i sprawdza naładowanie akumulatora więc jest pewnie jakiś element pomiędzy alternatorem, a instalacją samochodu.
Potwierdzam. Ze środka gwiazdy nie zadziała - sprawdzałem osobiście. :)
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Witam, Problem jaki mnie dopadł to brak ładowania w pojeździe Mercedes Actros z 2008 roku. Wymieniony już po raz trzeci alternator i po wymianie tydzień jest dobrze czyli 28,2v. Lecz po kilku dniach alternator odmawia posłuszeństwa i prądu jest tylko tyle co z akumulatorów,24,8v. Montowane nowe jak i używany z pojazdu gdzie problemu nie ma z ładowaniem....
Podam przykłady z wczoraj, golf 4 alternator 120A na jałowych 90A, reno 16 16v na jałowych 80A alternator 98A Wszystko zależy od samego alternatora bo są rożne sprawności i przy 120A sprawność na jałowym potrafią być od 50-70A . Sam ten temat przerabiałem na alternatorze 90A gdzie na jałowym miał sprawność 60A niestety bardzo często leciały regulatory...
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora, a masą powinna wynosić nieskończoność, bo są...
No to zwiększ naciąg tego paska. Przy nieobciążonym alternatorze nie ma prawa się ślizgać (przy obciążonym zresztą też). Prawidłowo napięty pasek powinien ugiąć się maksymalnie 10 mm pod naciskiem palca (naciąg paska należy sprawdzać w połowie odległości między kołami pasowymi).
Rzekłbym-niewybaczalnym błędem sprawdzania diod w alternatorze jest pomiar miernikiem.Jak przedmówca słusznie zauwazył-jedyny miarodajny test to pod obciążeniem.
na wyłaczonym kluczyku moga pobierać prąd: alternator, rozrusznik, światła awaryjne, postojowe, radio, alarm, światła oświetlenia wnetrza. sposób sprawdzania rozrusznika i alternatora - odkręcić głowne przewody zasilające. pozostałe jak ci kolega powyżej poradził
sprawdza alternator sprawdza dioda alternator sprawdza wzbudzi alternator
przewody wysokiego rezystancja amilo wymiana dysku pasywny korektor
Jakie paliwo do kosy spalinowej: 95 czy 98? Znikające literki na desce rozdzielczej BMW - jak naprawić?