Na jalowym czy na lekko podwyższonych?? Zmierz bezpośrednio na alternatorze Napięcia mierzone bezpośrednio na alternatorze. Obrotów nie sprawdzałem. Auto pracowało na tyle, że później węże mnie parzyły przy zdejmowaniu sondy z alternatora.
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można dotknąć - Przy średnich obrotach ok 1300obr/min prąd mierzony...
Witam, Mam problem z alternatorem. Wymieniłem mostek(8 diodowy) regulator napięcia(2 piny) , wrzucam z powrotem do samochodu nie ładuje Sprawdzam 2 piny które idą do regulatora napięcia pokazuje 5.5-5.6 V czy tak powinno być? Prześledziłem schemat z Autodaty 2 piny do regulatora napięcia idą bezpośrednio z komputera (pin nr 19 i 72). natomiast w samochodzie...
Kolego, jeśli już tyle sprawdziłeś i chce Ci się z tym dalej bawić, a nie jeździć, to kup lakier do uzwojeń i pozalewaj pędzlem całe uzwojenie potem sprawdź. Ten lakier dość szybko schnie. Oczywiście diodę sobie wymienisz i może będzie Ok. Jednak nawet jak sprawdzisz, to pewności nie ma jeśli chodzi o uzwojenia. Jednakże podpowiem Ci co ja robę jak...
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska dobrej firmy, ze zwiększonym luzem, czyli indeksem...
Witam, auto jak w temacie. Przyjechało z usterką alternatora. Alternator wymieniony, po paru godzinach powtórka ponowne uszkodzenie drugiego alternatora. Podjęta decyzja o regeneracji starego alternatora wymieniony mostek (był pęknięty), wymieniony regulator. Części AS. Założone wszystko do auta. Alternator ładuje. Nie dawało mi to spokoju więc zacząłem...
Otoz alternator byl sprawdzany na maszynie i podobno ładuje swietnie i prawidlowo.Wyjalem go bo nie ładowal tzn na klemach bylo 12.5v przy zapalonym silniku ALE kontrolka najnormalniej w swiecie gasnie po zapaleniu auta.Podlaczylem go spowrotem i od razu zmierzylem ladowanie-14v wszystko ok. Na drugi dzien znow lipa z rozladowanym akumulatorem,mierze...
Kolego-elektryka to nauka o stykach. Ćwicz! moze kolega sie orientuje, jak jest masa podłączona do silnika? gdyz obudowa alternatora jest odizolowana od uchwytu (silnik dohc). A sprawdzałem w wersji 8 zaworowej i tam jest normalnie masa poszczona z obudowy alternatora.
Ja mam do sprawdzania tych alternatorów specjalny miernik.Bez tego miernika nie da rady sprawdzić alternatora.
Mam nastepujacy problem. Dzisiaj po wyjechaniu z garażu po paru minutach zapaliła sie kontrolka ladowania. Myslałem że przestał ładować alternator. Sprawdzam ładowanie na aku, jest normalne 14,1 do 14,3v, ale kontrolka się świeci i co dziwne na ustawieniu nawiewu w kabinie na automat wentylator nie chodzi. Na ustawieniach ręcznych 1,2,3,4.. wszystko...
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Witam ostatnio w mojej renault wymieniłem bendix na rozruszniku i alternator bo były uszkodzone. I teraz jak odpalę auto to nie ładuje wyświetla na komputerze 24v i nie rośnie również jest błąd ALTERNATOR. Sprawdzałem akumulatory są ok napięcie na alternator też jest. Jest to renault które jeździło wcześniej pod adr. Moje pytanie brzmi co to może być?
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
witam serdecznie! mam mały problem ze swoim poldkiem.chodzi mi o ładowanie alternatora.sprawdzałem miernikiem i na wolnych obrotach ma 15 v na wyższych ma nawet 18v.wymieniłem dzisiaj szczotki i dalej to samo.do tego tak delikatnie mi świeci kontrolka od ładowania.odłaczam akumulator i silnik pracuje bez zarzutów.proszę pomóżcie mi!!!!!!! :(
To, co nazywasz sprzęgłem, to jest wolne koło od rozrusznika. Przynajmniej tak widać z rysunku. Jeśli jest to alternator taplający sie w zbiorniku oleju (to są silniki z suchą miską olejową), to może on mieć już przegrzane uzwojenia i zwarcia między zwojowe. NIE DO WYŁAPANIA zwykłym miernikiem. Alternatory kiedyś sprawdzało się na przebicia wysokim...
Witam. Posiadam alternator Delco w jeepie z 90 rocznika. Problem zaczął się od nie doładowywania. Napięcie dochodziło do 13 V przy 3000 obr. na niskich spadało poniżej 12 V. Wymieniłem regulator. Zrobiłem ok 20 km po czym napięcie podskoczyło do 18 V przy 2000 obr i spadało do 12 V. po następnych kilku wyjazdach padło zupełni, a alternator chodził jak...
Wyczysc wszystko dokladnie. Pozakladaj nowe klemy jezeli stare sa zniszcone. Akumulator mierzy sie woltomierzem, lub sprawdza sie gestosc elektrolitu. Najlepiej w tym przypadku to jakbys mial prostornik do ladowania akumulatorow na 6V. Podlaczyc kazdy z osobna na kilka godzin pod maly prad. Lub polacz je szeregowo i rowniez na maly prad po prostownik...
Podaj do zacisku b+ napięcie prosto od rozrusznika. B+ to wyjście alternatora i jest ono już połączone z akumulatorem. Ten alternator to nowy nowy, czy nowy używany? Jakiś typ posiada? Z czegoś pochodzi? Jakieś dane? Opisane ma wyjścia? Sprawdzałeś, jak się podłącza alternatory? Sprawdzałeś, co znaczą oznaczenia przy zaciskach?
Sprawdzałem stojan i jest Ok. Najwyżej sprawdzę juto jeszcze raz. Ale zastanawiam mnie czemu nie świeci kontrolka po przekręceniu kluczyka. Woltomierz mam raczej dobry. Sprawdziłem napięcie na zaciskach bo popaliły się żarówki. Zanim rozebrałem alternator efekt był taki sam i raczej nic nie uszkodziłem. Może coś z masą alternatora ?
Witam wszystkich! Mam problem polegający na tym że gdy jadę wieczorem, mam włączone radio, światła mijania i podświeltenie deski rozdzielczej i stane np. na światłach to na jałowym biegu wszystko "siada" tzn wszysktie swiatełka dość znacznie przygasają, zwłaszcza radio. Dodam że wyminiełem pasek klinowy (piszczał) i akumulator (miał 3 lata, i był bezobsługowy...
Uszkodzone diody nie powinny podnosić napięcia. Jesteś pewien miernika? Sprawdź połączenia przewodów altenator-akumulator, przy niepewnym kontakcie napięcie może wzrastac. Aby lampka zgasła musi być jednakowe napięcie dodatnie po jej obu stronach (od diod wzbudzenia i od diod dodatnich). Objawy wskazują, że diody wzbudzenia pracują, ale napięcie nie...
Styki sprawdzałem, masę silnika też. Jeszcze tylko muszę sprawdzić masę karoserii przy akumulatorze. Podejrzewam jednak, że to regulator napięcia. Co jeszcze powinienem wymienić jak wyjmę alternator?
Witam jak w temacie wymieniam alternator w mojej Vectrze b 1.7 TD '96 rok z alternatora firmy MITSHUBISI na HITACHI. Problem polega na tym ze mam tam 3 przewody - 1 gruby główny, oraz 2 cieńsze i teraz kwestia w tym który do którego styku w kostce alternatora podłączyć? Sprawdzałem napiecia na tych cieńszych i stwierdziłem na jednym (na pracującym silniku...
jutro sprawdzę dokładnie wszytko jeszcze raz i dam znać w głębi duszy mam nadzieje że to alternator sprawdzanie instalacji może trochę zająć. A puki co dziękuję wszystkim za okazane zainteresowanie i od jutra. :)
Amperomierz i bezpieczniki a dopiero rozebrać alternator i sprawdzać diody. A jakby trzeba było go rozebrać to należałoby przy okazji sprawdzić stan tulejki komutatora i łożyska.
Witam ! Ale o szczotkach na alternatorze nic nie piszesz, sprawdź czy są dobre, bo widziałem też w astrze złamaną szczotkę. Jeżeli posiadasz miernik to możesz również sprawdzić uzwojenia alternatora sprawdzając na komutatorze.
Witam. Nie ładuje mi alternator wcale sprawdzałem miernikiem i żarówką i nic nie pokazało i żarówka też nie zaświeciła rozebrałem diody sprawdziłem są ok nie przepalone jak odkręciłem diody to zamontowałem sam alternator i chciałem sprawdzić czy wytwarza jakie kol wiek napięcie okazało sie ze nie nie wiem czy dobrze myśle ale chyba powinno byc jakiś...
Witam a na pewno to alternator sprawdzałeś sprzegiełko na alternatorze ? Jaka firma alternatora wiem że Valeo padają na wirniki . Zależy ile masz przejechane bo szczotki raczej odpadają chyba że mechanicznie uszkodzone. Nie słyszysz dziwnych dźwięków w czasie pracy silnika z okolic alternatora??
Wyciągaj alternator i sprawdzaj wszystko po kolei, wirnik, stojan, szczotki, diody i regulator, nic innego tam niema.
Witam, mam następujący problem: Mam poloneza atu plus z 99 roku. Auto jest u mnie od nowości i ma przejechane tylko 30tys. Jakiś czas temu zaczął piszczeć pasek alternatora, a następnie rozładowywać się akumulator. Nie wiem, czy te dwie sprawy są ze sobą związane, pasek piszczy na alternatorze, ponieważ koło pasowe alternatora po chwili od włączenia...
Co to są "diódy"? Czy z tej naklejki, widocznej na ostrym i czytelnym zdjęciu, można odczytać model alternatora? Sprawdzałeś ile diod jest na mostku? Sprawdzałeś czy szczotkotrzymacz jest zintegrowany z regulatorem? Sprawdzałeś czy szczotki są izolowane od masy?
Witam. Mam problem z Iveco. Świeci się ładowanie tj, kontrolka akumulatora pomimo tego, że ładuję 28 V. Wymieniałem już alternator i sprawdzałem instalację wszystko jest ok. W serwisie też rozkładają ręce. Byłem u innego elektryka ale powiedział, że bez schematu nie ma szans. Pomóżcie. Z góry dzięki.
Ale wymyślasz. Za niedługo sie okaże iż pęłnia księżyca uszkodziła regulator. Nie ważne jak i co jest przyczyną. Trzeba przeprowadzić diagnozę do końca! Najpierw rezystancje cewek między każdą parą kabli. Potem każdy kabel do masy. Najniższy zakres omomierza. Napięcie alternatora sprawdza się na odpiętej(!) wtyczce z trzema żółtymi kablami. Najpierw...
Z chęcią bym przyjechał ale mieszkam w angli sprawdziłem połączenie z pompą jest ok morze jakaś masa nie łączy ale nie bardzo sie orientuje gdzie one mogą być co do Alternatora to sprawdzałem ładowanie przy akumulatorze i nie było Ładowania po wymianie Alternatora było 13v przy akumulatorze a przy alternatorze było 14.5v Dlatego sadze ze Alternator...
Mam problem z alternatorem, sprawdzałem i nie ładuje co w takim przypadku powinno skutkować tym że zapali się dioda na licznikach że nie ma ładowania, mimo to się nie świeci. Wymieniłem szczotki z regulatorem, i problem nadal ten sam. Prośba o pomoc co jeszcze sprawdzić i jak ustalić przyczynę Opel Astra 1.4 F 1993 rok Kombi
Do sprawdzenia na stole musisz jeszcze podpiąć sygnał wzbudzenia. Alternator sprawdzaj pod obciążeniem. Jaki to alternator tam siedzi? Regulator oryginał czy zamiennik? Schemat regulatora znajdziesz w necie. Potem jest pomiar.
Nie ma wzbudzenia Alternatora sprawdzana masa nie święci się żarówka od ladowania i została wymieniona na nową i bez zmian
alternator był sprawdzany na stole u elektryka. Stwierdził że jest OK ale kontrolka świeci. Zdarzało się że jak na luzie wszedł na 4.500 obrotów to zgasła ale nie zawsze
Był wymieniany i jest nowy fabryczny dobrany do alternatora. Alternator też sprawdzał warsztat od regeneracji i jest wporzadku. Więc pewnie co innego szwankuje.
Sprawdź najpierw ile masz na alternatorze bez akumulatota tak jak pisałem na światłach. Ta porada jest szkodliwa,gdyż od kiedy alternator sprawdzamy bez akumulatora.
Witam, w Peugeot 206 1.6 Hdi, rok 2005 zaczela zapalac sie kontrolka ladowania alternatora ( rok temu ). Po wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu wszysko Ok. brak kontrolki, przez jakis czas tylko ( pare godzin, dni, tygodni ) . Przebieg auta spory, rok temu chyba ok. 260 tys. km. Czyli 1-sza diagnoza : alternator pada. Nie sprawdzalem napiecia ladowania...
Alternator na maszynie sprawdzany, obciazony znamionowo ma 130 do 150'C w samochodzie jeszcze więcej dlatego się palą. Im wyzsze obroty tym lepsze chłodzenie. Taka temperatura ze brud i smar się wypali.! I altek jest czysty i suchy.
Witam Mam problem ze spadkiem napiecia Stało się to nagle podczas jazdy, został mi jeden bieg do przodu i wsteczny.. (automat) Żadnej kontrolki ani komunikatu, jedynie komputer pokazuje spadek napiecia na skrzyni Akumulatory nowe Na początku był alternator w regeneracji Po kilkunastu kilometrach stało się to samo Drugi alternator (używka, sprawdzana...
Nagle przestał ładować . Wymontowałem i rozebrałem alternator i okazało się ,że jedna szczotka jest bardzo krótka a pierścienie komutatora mają duże wgłębienia. Powymieniałem ci trzeba ,posprawdzałem wg. podpowiedzi z Y.T. .Jednak przed zamontowaniem ,chciałem sprawdzić jeszcze sprawność regulatora napięcia . Jednak nie znalazłem jak to zrobić w przypadku...
Witam Chcę to zrobić profilaktycznie. W tej chwili wszystko działa poprawnie, ale jest ponad 200 tyś. km. przebiegu i nigdy nie było tam nic sprawdzane. Ponieważ przymierzam się do dłuższego wyjazdu ( 3000 km) wolałbym, abym nie miał w drodze niespodzianek. pozdrawiam
Samochód diesel vectra 2.0 dti Witam, sprawdzałem przed zima układ zasilania samochodowego plus oczywiście akumulator. Pojechałem do punktu serwisowego i sprawdzali ładowanie i cały test akumulatora. okazało się, ze wszystko jest OK ładowanie dobre na poziomie 14,3V a przy pełnym obciążeniu (światła, dmuchawa itd załączone) i ładowanie 13,8V. Problem...
Nigdy w życiu nie miałem w ręku żadnego licznika, zegarów od jakiego kolwiek passata więc nie mam pojęcia czy siedzi tam dioda led + rezystor czy po prostu żaróweczka o mocy 4W. Tak jak pisałem w którymś poście wyżej to chwilowo pod wzbudzanie podłączyłem żaróweczkę 4W wymontowaną z licznika od żuka lecz efekt był taki, że świeciła w pełnym zakresie...
Witam. Napisałem taki temat ponieważ te problemy zauważyłem u siebie w Seacie. Od początku: Od jakiegoś czasu miałem problemy z rozładowującym się akumulatorem. Więc w listopadzie wymieniłem akumulator na nowy. Pan sprawdził mi akumulator i powiedział, że mam jakieś problemy z alternatorem. Problem jest następujący: podczas uruchamiania auta (najczęściej...
Taki pobór jest tylko przy podłączonym radio bez panela. Gdy jest włączone nie wiem bi nie sprawdzałem. Ale parametry które podałem są tylko przy podłączonym radio a nie włączonym
Alternatory, które kupuje są regenerowane... sklep sprzedaje je na zasadzie odbioru starego i dopłaty 180$... Sa testowane i sprawdzane w 100% - Sami zresztą za każdym razem w sklepie sprawdzaliśmy i działały na urządzeniu do sprawdzania. Mieszkam w USA... stan Virginia. Mam nadzieję, że to wina "wadliwego" mimo regeneracji alternatora... Poprzedni...
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Alternator w vfr to była bolączka. Uszkadzał się stojan - dostawał zwarć wewnętrznych i powodowało to regularne uszkadzanie regulatorów napięcia. Znajomy podstawił tak trzy lub cztery regulatory, zanim zdecydował się na wymianę stojana. Nie, ten model nie ładuje tylko na niskich obrotach, bo byłoby to bez sensu. Na dzień dobry dokładny pomiar napięcia...
Mam problem z alternatorem w BMW e46 td. Alternator 150 amper. Spaliły mi się da alternatory a trzeci się mocno grzeje. Wiem że ten typ alternatora ma też dodatkowe sterowanie z komputera samochodowego. byłem już z problemem u trzech różnych elektryków samochodowych i kilku mechaników nie spotkali się z podobnym problemem... mówią tradycyjne rzeczy...
Zobacz gdzie idzie wiązka kabli z alternatora. Musisz znaleźć zielony czerwony i żółty. Odłącz regulator napiecia. Odpadł silnik pomiędzy zielonym a żółtym powinno być ok 8volt pomiędzy zielonym a czerwonym ok 10volt zmiennego. Jak będziesz dodawał gazu to będzie rosło. Tak sprawdzisz alternator. W chińskich motorack potrafią się kable poodrywac.
Kiedyś walczyłem z podobnym alternatorem. Wymieniłem regulator dający większe napięcie, podmieniłem uzwojenie, wirnik. I miałem ten sam problem, niskie napięcie na wyjściu. 13,5-13,2V. Jak podliczyłem cenę podmiany to wyszedł nowy zamiennik alternatora. Zamiennik na maszynę do sprawdzania i trzymał znamionowo. 13,9V na pełnym obciążeniu, 14,4V na najmniejszym....
Żeby na 1 pojawiło się napięcie to musisz podać napięcie mniejsze niż 24V a najlepiej zbuduj układ z #7 i na nim sprawdzaj.
Dzięki za informacje. Udało się już wymienić rolkę napinacza. Niestety chrobotanie pozostało dalej. Nie mam już pomysłów co to może być. Sprawdziłem sprzegiełko alternatora, też ok. Kiedy odpalam bez paska jest cisza. Ktoś coś wie? Nie wiem jak sprawdzać. Nie chcę wymieniać części na oko.
Kolego, czy sprawdzałeś diody w alternatorze tj. każdą oddzielnie, po jej odłączeniu. Nadto, czy badałeś ewentualne "podkradanie" energii z akumulatora np. przez uszkodzoną diodę alternatora. Miernik do dłoni i po "uśpieniu" elektroniki w aucie np. po 15 min. przeprowadź stosowne badanie - materiały poglądowe na forum. Nie chce mi się wierzyć, abyś...
Zgadza sie kto inny wyjmuje alternator kto inny sprawdza. Zamiennik regulatora valeo tj as are 3052 zostal zalozony nowy i nic nie zmienil to nie widze sensu zakladac valeo i doplacac 100 zl bo to nic nie zmieni. Uwazam ze cos jest nie tak z alternatorem czyli np uzwojenie lub diody czego nie sprawdzili. Na mierniku pokazalo im 14 to ok ale nie sprawdzili...
Ja wymieniłem łożyska i dalej świerka i popiskuje. Ewidentnie jakis metaliczny dźwięk i na pewno z alternatora. Z tą różnicą że teraz po rozgrzaniu, a na zimnym cichutko. Mam lekkie bicie koła pasowego takie na 1mm, może dlatego? Poprzednio hałasował identycznie 3 lata i okresowo przestawał,hmm. Obudowa cała wszystko sprawdzane. Co myślicie? Stare łóżyska...
W przypadku ładowania do napięcia 13.4-13.6V akumulator następnego dnia wykazywał znaczne niedoładowanie (ok 60-70%). Wystarczyło że napięcie wyniosło 13.8V i już mieliśmy naładowanie na poziomie 95%, przy 14.6V można uznać że naładowanie wynosiło 100% Akumulator jednak nie warto ładować do 14.6V, gdyż przy 14.4V nie różnica w pojemności przy rozładowaniu...
W takich sytuacjach każdy rozgarnięty sprawdza,czy problem jest w samym alternatorze,czy poza nim. Poza tym nic nie wiemy nawet o teoretycznym przebiegu samochodu,co moze naświetlic pewien tok poszukiwań i udzielania wskazówek. Nikt nie będzie posądzał zużycia szczotek,jezeli alternator napracował się w swoim alternatorowym życiu niewiele. Rzobierałem...
AKUMULATOR -----> STACYJKA -----> KONTROLKA -----> MAŁY KONEKTOR ALTERNATORA. Odczepiasz przewód od małego konektora, załączasz stacyjkę, dotykasz przewodem do masy i sprawdzasz, czy kontrolka się zapala. Tak - uszkodzony alternator. Nie - spaprałeś proste połączenie.
Witam Silnik b18c. Zewnetrzy modul do AFR wyjscia 0-5 i 0-1V + wlasny zegar. Wczesniej: Od paru dni shizik delikatny.... jechalem sobie normalnie i nagle afr pyk, pyk powoli do 16 eee, 17 ..... eeee 18 WTF i to tylko w CL. Okazuje sie, ze 0-1V w ecu d14 pokazuje np 1,3V a ze ecu dazy do mniejszych V w CL po zubozal mieszanke. A do d10 eld czyli np wejscie...
Auto sprawdza sobie napięcie w instalacji. Ten przewód nic nie wnosi do wentylatorów itd. Co do ładowania, sprawdź działanie alternatora i instalacji kontrolki. Może kupiłeś alternator po regeneracji. Na zamiennikach, zamienników ;) Stąd problem. Albo sam przewód idący do alternatora. Też często ulega uszkodzeniu. Możesz podłączyć zewnętrzną kontrolkę...
Nie. Opcje z klima sprawdzalem. A poniżej zamieszczam wygląd mojego alternatora. Takiego kola nie mam . Jutro postaram wrzucić film z dzwiekiem
Hamowanie i napędzanie odbywa za pomocą paska alternatora Czytałem o tym już, że chcesz użyć paska. Chodzi mi o to , że w tym całym łańcuchu w którym przepływa energia z kół do twojego silnika BLDC czy alternatora masz po drodze taką ciężką maszynerię jak silnik spalinowy, jego bezwładność, sprężanie. Zanim ta energia z hamowania dojdzie do paska zniknie...
Dzisiaj w końcu, po dłuższych poszukiwaniach, dostałem mostek 8-diodowy do mojego alternatora. Nie będę robił reklamy ani antyreklamy konkretnym producentom mostków, ale trzeba jednak uważać, bo sporo mostków opisanych jako 8-diodowe w rzeczywistości są mostkami 6-diodowymi. Na trzy mostki jakie sprawdzałem dwa były 6-diodowe. Wszystkie oczywiście konkretnie...
Tak lampka zapala sie. Ale problem juz rozwiazany, jak zapalilem samochod przewod od alternatora byl cieply wiec zaczolem to sprawdzac co sie okazalo sruba dociskajaca przewod byla zardzewiala i zasniedziala przez co alternator nie ladowal. I juz po zapaleniu ako ma 14,23 V co mnie cieszy. Temat mozna zamknac.
Poszukuję stanowiska do sprawdzania alternatorów, lub dokumentacji technicznej, która pomogłaby w budowie.
Widzialem taki stół do alternatorów fabrycznie zrobiony. Transmisja nie odbywała się na pasku,lecz bezpośrednio alternator byl tylko rekami dociskany szajba do szajby silnika maszyny do sprawdzania. A a szajbie z maszyny byl tylko gumowy trzonek,który wchodzil w szajbe alternatora.
Nurtuje mnie problem ładowania w ciągniku produkcji rosyjskiej T-25. Alternator jest zapewne nieoryginalny. Czerwony przewód jest podłączony bezpośrednio pod klemę + akumulatora. Pod dodatkowe 2 wyjścia z alternatora podłączona jest żarówka chyba 5 watt... mająca na celu "wzbudzenie" ładowania (zapewne wiecie co twórca tego pomysłu miał na myśli) Na...
Poszukuję stanowiska do sprawdzania alternatorów, lub dokumentacji technicznej, która pomogłaby w budowie tego urządzenia. [/code]
Załóż amperomierz cęgowy na alternatorze. Sprawdzasz dzięki temu czy masz faktycznie taki pobór prądu. Dodatkowo przy dużym poborze prądu zobaczysz rosnące czasy wtrysków.
Dzieki bardzo wszystkim. Zgodnie z waszymi radami auto pojechało na lawecie. Co do akumulatora to tak - jest nowy i właśnie po jego montażu zacząłem sprawdzać napięcie bo świeciła dioda ładowania na desce. Zobaczymy co będzie z innym alternatorem Edit. Alternator założony. Ładuje 14,6V. Niestety kontrolka nadal się pali. Zastanawiam się jaka może być...
No to może ktoś mi wytłumaczy na jakiej zasadzie działa układ ładowania? Bo zawsze mi się wydawało, że jak w samochodzie rośnie zapotrzebowanie na prąd, to następuje spadek napięcia w instalacji, regulator NAPIĘCIA wychwytuje ten spadek, i żeby to swoje napięcie utrzymać zwiększa PRĄD wirnika co powoduje zwiększenie pola magnetycznego i ZWIĘKSZENIE...
bez zbędnego zapuszczania się w szczeguły - podłącz pomiędzy zacisk + a masę obciążenie - żarówkę, podłącz do szczotek napięcie kilka ( 5 ) V i wprawiaj go w ruch - najlepiej wiertarką z regulacją obrotów - żeby ni spalić żarówki. W opcji bardziej zaawansowanej powinneś użyć regulatora napięcia, potm można badać charakterystyki itp. ale to na początek...
hmm. Sprawdzając miernikiem diody pokazuje mi że wszystkie są ok. Czy jest taka możliwość że któraś z diód przy większym prądzie zmienia właściwości. I kolejne pytanie kolego czy jak złożę alternator z kilku innych ma prawo to działać i jaka przerwa ma być między wirnikiem a stojanem, bo pasuje mi odpowiednio dobrać wirnik do stojana. No i czy regulator...
Witam , Proszę o pomoc jak wykryć następującą usterkę: Jadąc zagotował mi się akumulator w maluchu ,sprawdzając oceniłem że przyczyną jest zwarcie na alternatorze. Podłączyłem masę pod obudowę alternatora a plus pod śrubę M6 i asz kable popaliło - takie jest zwarcie!!! ma ktoś może pojęcie jaka może być tego przyczyna??Jak sprawdzić co się stało??:idea:...
Przeme , nie polecam tak sprawdzac ładowania jak kolega wyzej pisze , zostawie to bez komentarza , wymarz to ze swojej pamieci . Kontrolka od ładowania swieci jak silnik pracuje i gasnie jak zapłonj est wyłączony ? Sprawdz połaczenie pradowe do alternatora (30) powinno byc 12V , tak jak na aku , jesli nie bedzie pradu na alternatorze sprawdz po kablu...
Witam. Samochód to seat toledo 95r 2.0 a usterką jest brak ładowania. Alternator jest z wewnętrznym chłodzeniem 90A. Początkowo myślałem że jest to wina szczotek lub regulatora napięcia, po wymianie, usterka nie zniknęła. Sprawdziłem przejscia na wirniku i stojanie omomierzem i wygląda że jest ok, więc wyczyściłem styki i delikatnie komutator a także...
Szczotki są dobre, bo sprawdzalem i mialy ok 8mm. A może wiecie jakie powinny być napięcia między regulatorem a lampką kontrolną?
:arrow: Viper555 prosze przeczytaj to zdanie jeszcze raz. Rozebrałem czteropinowe złącze przy alternatorze. Idzie tam międzyinnymi sygnał L (lampka, wzbudzenie etc). Dałem mu +12Vprzez żaróweczke i altek się wzbudził przy 900obr. :) Ktory pin miałeś na myśli pisząc o napieciu na regulatorze. Pin złacza alternatora oznaczony literą "L"?. Jego zwarcie...
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
dokładnie tak jak pisze kolega spalone diody które spaliły sie i już, nie musiały spowodować uszkodzenia reg. jak altelnator nie doładowywał aku to reg powinien byc ok ale jak ładowanie było ponad 15V to... sa do sprawdzania reg specjalne testery sam mam taki i bardzo ułatwia prace i osczędza czas naprawy
dioda wzbudzenia może być przyczyną. Może też być któraś z głównych prostowniczych. demontuj i sprawdzaj.
Witam wszystkich. Buduję stół do sprawdzania alternatorów. Mechanicznie już to rozwiązałem, została mi elektryka. Posiadam 8 szt. wmontowanych na radiatorze tranzystorów bdp 495. Zwracam się z prośbą o wszelkiego rodzaju podpowiedzi rozwiązania obciążenia na tych tranzystorkach.
Myślę że sprawdzanie takiego alternatora taką metodą jest trochę słaba nigdy bym nie sprawdzał prostownikiem tylko akumulatorem. Jeżeli wszystko posprawdzałeś elementy uszkodzone wymieniłeś to nie ma możliwości aby nie ładował.P
Kolego a wszystko inne działa. Ja miałem taki przypadek. Padł mi przekaźnik w automatycznym wyłączniku świateł ES-03 i przy okazji zrobiło się zwarcie na druku wewnątrz obudowy, ale światła można było załączać fabrycznym wyłącznikiem. Ale świeciła się kontrolka ładowania (napięcie 13.5-14.5V - pływało), nie było podświetlenia wskaźników, radio nie działało,...
A wiec tak po kolei wskazówki w tych autach wariują zawsze przy niskim stanie naładowania akumulatora. Przeważnie mozna to zaobserwowac po przekręceniu kluczyka na zaplon. Czasami obrotomierz zostaje zawieszony wtedy w max położeniu. Nic prostszego demontujemy zegary-licznik jak kto woli i przekręcamy do góry nogami po powrocie wskazówki na swoje miejsce...
Witam Niestety niemozna sprawdzic alternatora bo sie nie wzbudza gdy ma plus i kontrolke tylko!!Sprawdzalem pare alternatorow nawet te ktore dzialaly w samochodzie o jakiej przystawce mowisz gdzie mozna ja kupic??
no dobra :) zrobilem wsadzilem drugi akumulator, teraz jest 2x100Ah identyczne = 200Ah wsadzilem drugi alternator 90A (w sumie jest 60+90) w miejsce na klimatyzacje, na uchwycie dospawanym do orginalnej lapy. sterowanie alternatorem wzialem bezposrednio z pierwszego L-L, S-S. napedzany jest dodatkowym paskiem z wolnego kola. ladowanie i polaczenie akumulatorow...
Sprawdzałem w czterech autach osobowych i jeden w sprzęcie budowlanym Nie znam dokładnie marki alternatorów ale były dwa na regulatorze boscha i w sprzęcie budowlanym i aucie coś na SS. No i miałem dziwne wskazania. Myślałem że to miernik ( Protek 507 ) ale mam jeszcze ( Sonel CMP-1) i te same wartości prawie. Sprawdzane przy samym alternatorze. 1-...
Po pierwsze zmierzyć jakie jest ładowanie i ewentualnie jeśli bedzie potrzeba to sprawdzac alternator. Wcześniej sprawdził bym wszystkie połaczenia alternatora a zwłaszcza główny plusowy i czy jest dobra masa. Co do alternatora to jeśli wszystkie diody są sprawne a stojan i wirnik nie maja przebicia do masy i miedzyzwojowego i nie maja przerwy w obwodzie,...
Mam problem z moja Cytrynką. Od kilku dni zauwazyłem , że samochód kiepsko odpala. Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprawdzenie prądu ładowania. podczas pomiaru na włączonym silniku miernik pokazuje 11,8 - 12,2 V. Podejrzenie padło na niesprawny alternator. Tylko co mogło paść, regulator napiecia, diody... Kontrolka ładownia na desce działa prawidłowo,...
Akumulator jest od nowosci ten sam. Nigdy nie mialem z nim problemow, oczywiscie regularnie sprawdzam poziom elektrolitu. Co do klem, punktow masy to sa czyste bo rowniez je sprawdzalem. A w jakim celu sprawdzac zdolnosc rozruchowa jezeli nie ma najmniejszego problemu ze startem?
Widze, ze musze dokladniej sprawdzac pisownie. Przy okazji sprawdze tez i alternator i konfiguracje. Nawet jesli "misibisi" nie ma mostka wzbudzenia, to musi byc kompatybilny z innymi, skoro wystepuje zamiennie pod tym samym numerem katalogowym z Valeo i Boschem. Z pamieci - w BSI deklaruje sie klase alternatora (moc), nie marke, ale moge sie mylic....
Diody powinieneś sprawdzać prostownikiem ale nie na zwarcie lecz z połączoną szeregowo żarówką by nie zrobić zwarcia. Pod obciążeniem trzeba sprawdzać. Miernikiem może fałszować. Może masz pierścienie wytarte, szczotki wtedy bardzo szybko padną bo trą ;).
O stacyjce celowo nie pisalem, poniewaz jej nie mam. Z powodu jej duzej awaryjnosci zostala zastąpiona starterem jak w porshe czy w ciagnikach ursus. Tam wszystko gra, bo od tego właśnie zacząłem sprawdzanie. Wiem, użyłem gdzieś wyżej zwrotu "przekrecam kluczyk" bo nie chciałem juz wchodzic w szczegóły. Myślałem też o połaczeniu silnika z nadwoziem...