odłączeniem klemy minusowej z akumulatora z czy z alternatora światła idą. Tak się niszczy alternatory a nie je sprawdza.
Moja wkrętarka ma 1600 obrotów/min, więc muszę poszukać jakiejś szybkiej wiertarki. Wystarczy że obroty wiertarki pod obciążeniem spadną poniżej 1200obr i juz po ładowaniu. Tak się nie sprawdza!!!!!
Montując mechanik powinien wychwycić jeśli była dużą odchyłkę. Nie montować na ślepo. Takie rzeczy sprawdza się 2x. To wynika z doświadczenia. Ta... Kolejny znawca który został bohaterem domu A przepraszam samochodu bo dolał płyn do spryskiwaczy... No to teraz przedstaw procedurę sprawdzania dlatego alternatora i tego auta ale konkretnie dlatego. Powtórzę...
Witam..... Myślę że można zaadoptować ten układ: po dodaniu woltomierza na wyjściu jest gotowy tester. Pozdrawiam.....
Diody alternatora nigdy się nie sprawdza miernikiem,za mały prąd pomiarowy,uszkodzona dioda często na mierniku jest ok. Sprawdź żarówką i bateryjka płaską.W jedną stronę świeci,w drugą nie.
Pełno tu przemądrzałych znawców. Alternator był wyciągnięty i sprawdzony u elektryka. Diagnoza była taka, że trzeba skasować pamięć akumulatora i że podobno tylko takie coś w serwisie można zrobić. Ja się pytałem czy ktoś miał podobnie i rozwiązał problem a nie jak się sprawdza ładowania alternatora…
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
Jest tylko pewnien mały problem-jeżeli nie napędzasz silnikiem o mocy mniejszej jak 1kW to nie ma o czym gadać. Ja kręcę wiertarką 750W i czasami staje.
Czarny z żółtym paskiem - elektrozawór odcinający paliwo. Jeżeli biały przewód podłączyłeś tak jak przedstawił to (at)michalrybka w poście #5. Będzie działać. Ale podłączasz wtedy wyjście z regulatora napięcia bezpośrednio do akumulatora z pominięciem bezpiecznika, który jest widoczny na schemacie. Chyba że w traktorku nie ma żadnych bezpieczników....
Alternator z Nissan Murano A3TJ1791 firmy Mitsubishi. W aucie robił figle, na niskich obrotach nie ładował albo ładował na poziomie 12,7-12,6V, przy wysokich obrotach pod kreskę czasami zaskakiwał i ładował 14,3-14,4V. Szczotki były ok, wyrównałem pierścienie, bo jeden był wyżłobiony około 1mm. Przed zamontowaniem chciałem sprawdzić gdyż demontaż i...
High Voltage - to tak ostrzegawczo
Nowy alternator się sprawdza, ciekawe na jak długo posłuży zanim znów obudowa się wykrzywi i zakleszczy wirnik...
jakie ładowanie powinien mieć alternator z włączonymi światłami i bez włączonych i czy ładowanie sprawdza sie normalnie na akumulatorze czy bezpośrednio na alternatorze
Wątek zaczyna dążyć w nieciekawym kierunku. Od kiedy to alternator sprawdza się ręką?
Wtedy sprawdzać alternator.
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Wykonujesz 12 pomiarów i już wiesz conieco o mostku.
Daj fotki alternatora. Szczotki sprawdzałeś?
CZy chociasz wiesz jakiej firmy aku kupić powinna to być centra plus a najlepiej Warta ! Poznańska Centra wykupiła niemiecką Wartę.Bosch się nie sprawdza.3lata i po aku.Pozdrawiam.
Jeżeli dasz do dobrego fachowca ma stół probierczy do sprawdzania alternatorów to na miejscu będzie wszystko wiadomo.P
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Tak jak się sprawdza diody miernikiem ale rób to żarówką bo miernik może przekłamać. Ma zaświecić w jedną stronę w drugą ma nie świecić. Sprawdzasz tak wszystkie diody w mostku.
Hmmm, a jak to sie sprawdza? :oops:
A można by też powiedzieć, że sprawdzam poziom wiedzy Tak myślałem, że kolega sprawdza, ale chciałem się upewnić. ;)
ogólnie rzecz biorąc sprawdzając alternator w zakładzie regeneracji bez problemu sprawdza regulator (ponoć jest nowy tylko ciekawe czy z odpowiednia komunikacją) i wykluczą alternator jest to najtanszy sposób wykluczenia najbardziej prawdopodobnej przyczyny (chyba że ma się tester com/lin ) nawet nie trzeba wyjmować alternatora tylko podłaczyc tester...
Też używam takiego w języku PL, ma drukarkę (dla klienta dobre, wszyscy przecież lubią mieć wszysko na papierku :) ) Ponadto przydatny przy sprawdzaniu alternatora- mierzy pulsację napięcia w układzie i aku pod obciążeniem rozrusznika. Myślę że warto go kupić.
Ładowanie akumulatora i sprawność alternatora po prostu sprawdza się multimetrem czy następuje ładowanie akumulatora czy nie. Jeśli akumulator się ładuje do ok 14,4v -14,7v to alternator jest sprawny. Jeśli ładuje mniej albo więcej to jest uszkodzony alternator.Nie ma co odłączać kabla B+ od alternatora i robić innych eksperymentów bo to nic nie da....
generalna zasada nie sprawdza sie alternatora ktory jest w ruchu niepodłaczając go do akumulatora-grozi uszkodzeniem alternatora
zamontuj sobie alternator z Tico, jest mały, tani i łatwy w montażu i świetnie się sprawdza w tych małych dieselkach
Jak to sprawdzałeś ?
Do sprawdzania alternatorów sterowanych sygnałem z ECU wymagane są specjalne testery,( nawet nie typowe diagnostyczne) koszt to ponad 2000 zł.... Jeden pin to sterowanie, kolejny sygnał DFM czyli obciążenie alternatora, kolejne mogą byc nieaktywne... Ale tak jak pisałem , bez testera który sprawdzi komunikacje po odpowiednim protokole nic nie zrobisz......
A jak będzie ktoś wątłej budowy ciała i słabo pociągnie za sznurek, to ma wyrzucić alternator bo mu się żarówka nie zaświeciła? Jak się nie zaświeci to taki alternator sprawdza się dokładniej.
Oscyloskopem szybciej się diody sprawdza.
panowie niema co bić piany zgadzam się z kolegą jurekk55 za dużo tu jest kombinacji prawdopodonie ktoś inny wyjmuje alternator ktoś inny sprawdza na stole , Zreszta włąściciel dostał odpowiedż z zakładu gdzie był regenerowany alternator ale naprawa będzie droszsza o 100zł , ma tu zastosowanie słynne powiedzenie ,stać na konie stać na bat,
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Czy mogę Sprawdzić dziwnym sposobem że : podczas pracy odłączyć kleme + od aku która jest sprzężona z klemą od alternatora (tak mi powiedzieli "znajomi" ) Zmień znajomych! I to jak najszybciej. Nie będę po raz kolejny pisał, jak idiotyczną (możesz wstawić dowolne mocniejsze wyrażenie) jest metoda sprawdzania alternatora "na klemę". I tak - miernik...
Witam, nie napisałeś jaki silnik. Jeśli masz TDI sprawdzałeś sprzęgiełko alternatora ?
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników, przełącznika "grzybka" i ewentualnie przełączników zwalniających hamulec wom-u. Problem wygląda na ewidentnie elektryczny. Alternator też dobrze byłoby sprawdzić - to, że ładuje to nie wszystko - sterownik na podstawie sygnału z alternatora sprawdza poślizg sprzęgła wom, jeżeli ma nieprawidłowy sygnał z alternatora...
Diody sprawdź testem diod w mierniku w jedną muszą przewodzić a w drugą nie. Nie tak się diody w alternatorze sprawdza. Tylko żarówka i akumulator
Myślę że sprawdzanie takiego alternatora taką metodą jest trochę słaba nigdy bym nie sprawdzał prostownikiem tylko akumulatorem. Jeżeli wszystko posprawdzałeś elementy uszkodzone wymieniłeś to nie ma możliwości aby nie ładował.P
diody alternatorów tak się sprawdza, bez obciązenia lub pod miernikiem może się okazać całkiem sprawna. Dalej-aby je sprawdzić w alternatorze należy odpiąć stojan. Urządznie do sprawdzania diod alternatora wymusza przez diodę przepływ prądu o natężeniu około 20A, w pratyce warsztatowej wystarczy mniej, np 2A. bywa tak, że -dioda ma poluzowane wyprowadzenie...
Daj jeszcze zdjęcia tego alternatora. Jak odepniesz wtyczkę od alternatora to jakie masz napięcia? Musi ładować ;awaryjnie;, jeśli nie to coś w alternatorze siedzi. Czasem mostek siada, a że więkoszość robi alternatory na pamięć to takie sprawy pomija. Dodano po 1 i koło pasowe, więkość też robiąc alternatory tego nie sprawdza (nie ma jak) a potrafią...
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
viper555 nie pamiętam jakiej marki mam alternator ale wyjaśnij mi jak się sprawdza ten mostek albo diodę.
Napisz jaką masz instalację 12v czy 12v rozruch 24v. Alternatora nie sprawdza się tak jak to robiłeś ,tak to możesz spalić alternator. Alternator na razie masz dobry.
Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
Z tego widać, że mimo przebicia, element pozostaje nieliniowy (co nie jest częste, zazwyczaj palą się na zwarcie <1 Om). Najlepiej było by mierzyć, przy wyższych napięciach, niż działa typowy test diody. Takie uszkodzenie by wyszło, gdybyś naładował bramkę z baterii i sprawdził czy przewodzi D-S, w sprawnym tranzystorze stan naładowanej bramki utrzyma...
Ale tam zapłon nie pobiera żadnego prądu. Sprawdzałeś sam alternator, 30V na maksymalnych obrotach to nie jest aż ta wiele. W zał. serwisówka silnika. Jest tam pokazany sposób sprawdzenia regulatora.
80 mA to dużo.Taki pobór prądu potrafi rozładować akumulator.Akumulator będzie wiecznie niedoładowany.Tak być nie może.Ładowanie zazwyczaj się sprawdza na akumulatorze,kontrola na alternatorze zazwyczaj jest niemożliwa z powodu dostępu.Kolega pisze że akumulator jest nowy.
Alternatory sprawdza się na stole pod obciążeniem, bo w Oplach Bosche potrafią mieć zwarte stojany i jest problem.
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Podam przykłady z wczoraj, golf 4 alternator 120A na jałowych 90A, reno 16 16v na jałowych 80A alternator 98A Wszystko zależy od samego alternatora bo są rożne sprawności i przy 120A sprawność na jałowym potrafią być od 50-70A . Sam ten temat przerabiałem na alternatorze 90A gdzie na jałowym miał sprawność 60A niestety bardzo często leciały regulatory...
Załóż amperomierz cęgowy na alternatorze. Sprawdzasz dzięki temu czy masz faktycznie taki pobór prądu. Dodatkowo przy dużym poborze prądu zobaczysz rosnące czasy wtrysków.
nie trzeba było tego ruszać to jest masa cos jak silikon w wokół stojana zazwyczaj uważam jak już wypadnie a bardzo tego nie porozrywa wkradam s powrotem i szczeliny zalewam klejem loctite możne być 406 jak dla mię mi się to sprawdza
Cały problem to, komu się pomaga...nie wszyscy musza się znać na silnikach samochodowych ti nie jest żadna ujma, po prostu oddaje się do naprawy... Takie sprawdzanie nie wiem dla kogo? Hobbysty? Jak już wyjmę alternator lub dobiorę się do niego to na pewno stary regulator nie wraca z powrotem jako część podlegająca i tak okresowej wymianie a alternator...
Tak patrzę na ten schemat i zauważyłem że się pomyliłem. Zauważ że przekaźnik gdy nie ma napięcia to podaje masę do EMS a gdy ma napięcie to nie podaje. Taka różnica. Podejrzewam jeszcze że główny włącznik napięcia sprawdza opór cewki przekaźnika RP13 czyli do testów musi być wpięty w gniazdo. A sprawdzałaś czy przewody od wlacznika napięcia do centrali...
Zmajstrowałem na szybko stanowisko do testowania alternatora. Zrobiłem pierwszy próbny regulator napięcia. https://obrazki.elektroda.pl/1876979000_... https://obrazki.elektroda.pl/2582323800_... https://obrazki.elektroda.pl/3483107800_... https://obrazki.elektroda.pl/4441670000_...
Nie ma co sprawdzać 99 % diody do wymiany.
Rzekłbym-niewybaczalnym błędem sprawdzania diod w alternatorze jest pomiar miernikiem.Jak przedmówca słusznie zauwazył-jedyny miarodajny test to pod obciążeniem.
Taki prąd sprawdza się amperomierzem cęgowym. Alternator Bosch, nie wiem co robiliście, ale jeżeli był wymieniany stojan albo mostek to zastanowił bym się czy się ktoś nie rąbnął na tym. Cholerne różnice, 12 prętów ale ma znaczenie gdzie cewka się zaczyna i gdzie kończy.
Jak chcesz sprawdzać alternator bez podłączania regulatora?
Było sprawdzone wszystko przed wymianą Tak a niby co?Bo napisałeś tylko to: No to oddałem do mechanika. Sprawdzamy napięcie - alternator nie ładuje, do wymiany. Sprawdzanie napięcia to za mało.A gdzie kontrola jego sterowania ,odczyt błędów ze sterowników czy parametrów?
Jak dotkniesz przewodem od wzbudzenia do masy to kontrolka gaśnie? Jeżeli tak to nie naprawiłeś alternatora, bo pozatym alternator też sprawdza się elektrycznie.
Poszukuję stanowiska do sprawdzania alternatorów, lub dokumentacji technicznej, która pomogłaby w budowie tego urządzenia. [/code]
Żarzenie kontrolki ładowania może świadczyć o uszkodzeniu jednej z diód wzbudzenia Lub złe jej połączenie z resztą mostka. Miałem kilka razy taki przypadek w PF 126p. Czy sprawdzałeś wszystkie diody? Wiekszość sprawdza tylko diody głównego prostownika , o pomocniczych (wzbudzenia ) zapominając.
Takie zabawy można prowadzić w starych gratach. A poniżej Twoja zabawa: Wiesz jak się sprawdza ładowanie alternatora Napięcie na klemach zwykłym multimetrem z włączonymi światłami i dmuchawą. Przecież to zaledwie 20 A. Prąd mierzy się tylko w przypadku poboru przez auto. I do tego celu świetnie się nadaje omawiana przez nas metoda. Są tylko między...
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
Wymieniałeś cały alternator, poszczególne podzespoły czy dawałeś do regeneracji ? Ja akurat wymieniałem cały alternator. Ale jak pisałem to innej marki auto było i jeśli chodzi o regenerację, to w tym modelu nie warto regenerować. Tak więc nie sugeruj się specjalnie moim przypadkiem. Napisałem tylko że objawy miałem podobne. Oddaj auto do mechanika/elektryka...
Witam proponował bym regulator F.00M.145.300 ZBR najlepiej z nim współpracuje ja zakładam testowy alternator używany i sprawdzam i tak bym proponował rozwiązać ten problem DOBREGO WSZYSTKIM W NOWYM ROKU 2024
Jak to jest nowszy regulator z komunikacją na LIN to w domu prymitywnymi metodami nie sprawdzisz, potrzeba droższy sprzęt niż wiertarka...
Ale co nie jest prawdą? To , że kontrolka informuje kierowcę o stanie ładowania akumulatora? Dla przeciętnego użytkownika pojazdu to podstawowa informacja, kontrolka gaśnie po uruchomieniu silnika , jest ok, nie gaśnie, coś się dzieje z alternatorem, i nikt raczej nie sprawdza codziennie miernikiem, czy ładowanie jest w odpowiednim zakresie.
Się sprawdza jaki jest prąd pobierany z alternatora, czy coś go nie przeciąża.
mostek prostowniczy i regulator napięcia do wymiany. Z doświadczenia doradze, abyś zmienił stojan nawet jak elektryk powie że jest dobry, bo może mieć przebicie w większej wilgotności - częsta usterka w tych alternatorach.' sprawdza się go pod wodą na przebicie do obudowy żarówką i 220 v pozdrawiam jarek Dodano po 16 mostek prostowniczy i regulator...
na wyłaczonym kluczyku moga pobierać prąd: alternator, rozrusznik, światła awaryjne, postojowe, radio, alarm, światła oświetlenia wnetrza. sposób sprawdzania rozrusznika i alternatora - odkręcić głowne przewody zasilające. pozostałe jak ci kolega powyżej poradził
Kolego fajny projekt. Dodaj trafo 12v~ będziesz mógł sprawdzać alternatory 6 diodowe fiata i podobne. Sam mam i wiem ile ludzi przyciąga do mego przybytku ta maszynka.
Dodałem trafo 12v dla sprawdzania alternatorów 6 diodowych. Bardzo fajnie się pracuje z takim cudem w zanadrzu.
TAK JA KW TEMACIE , JAK TO SIEROBI ZEBY SPRADZIC ŁADOWANIE AKU PRZEZ ALTERNATOR????
Nie sprawdzisz tych diód miernikiem. Te diody sprawdza się pod obciążeniem. Żarówka 21W, akumulator 12V i przewody.
Ostatnio opracowałem i zrobiłem układ do załączania świateł rozpoznający poziom napięcia. Załączy światła gdy zacznie pracować alternator . Napiecie progowe ustala się potencjomerem. Ma to jeszcze jeden plus - sprawdza czy napięcie z alternatora nie jest przypadkiem za niskie. Schemat z opisem jest na mojej stronie - konkretnie tutaj http:******** Nieaktywny...
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
najprościej to rozmontować układ i dioda po diodzie sprawdzać spadek napięcia na diodzie będziesz miał ok 500-700mv oczywiście sprawdzasz ustawiając multimetr na pomiar diod
A mozesz mi napisać jak sprawdza się taki regulator? Może jednak to nie jego wina.
Poszukuję stanowiska do sprawdzania alternatorów, lub dokumentacji technicznej, która pomogłaby w budowie.
Zazwyczaj przełożenie silnik - alternator jest >2, bliżej 3x Sprawdzałem alternator wkręcony w imadło niebieską wiertarką Bosch, która miała max obroty 2700, wzbudzał się "na oko" powyżej 2000rpm
Kable do alternatora.A kto sprawdzał alternator?
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora, a masą powinna wynosić nieskończoność, bo są...
podejdż do autoelektryka który naprawia rozruszniki i alternatory . Obejrzysz sobie co tam mają ,i jak to się sprawdza,tudzież podpowie
pozwole sobie odswiezyc, poniewaz mam ten sam problem a sprawa jest wyjątkowo pilna! Objawy usterki: Po odpaleniu auta: - Nie gaśnie kontrolka wody w filtrze paliwa - Nie gaśnie kontrolka akumulatora - Nie gaśnie kontrolka ręcznego Kontrolka ciśnienia oleju normalnie, elegancko gaśnie. Niema ładowania akumulatora. Co ciekawe kilka razy po odpaleniu...
Potwierdzam. Ze środka gwiazdy nie zadziała - sprawdzałem osobiście. :)
Alternator ma ładować pełną mocom na wolnych obrotach , to nie jest stara prądnica co miała wyższe napięcie przy wyższych obrotach dopiero . Po pierwsze nie "mocom" bo to liczba mnoga, tylko "mocą" w l.p. . To proszę mi wytłumaczyć dlaczego takie same alternatory w silnikach diesla mają mniejszą rajbetkę niż w benzynowych. Dlaczego nie sprawdza się...
Dzięki za filmik. U mnie zachowuje się tak samo więc wygląda, że regulacja napięcia jest "inteligentna" i sprawdza naładowanie akumulatora więc jest pewnie jakiś element pomiędzy alternatorem, a instalacją samochodu.
Mam problem z lądowaniem w Audi A3 8l Z czym? ;-) ładowanie po odpaleniu na alternatorze sprawdzane multimetrem i jest si po przejechaniu zanika po chwili wraca. Czy możesz to... na polski przetłumaczyć?
Twój sposób jest najlepszy bo najszybszy. Ale sprawdza się tylko przy 1,6 ? Już przy 1,8 sprężarka klimy się "tak mocno rozpycha" że trzeba od dołu sztukować. I chyba od dołu wyjdzie bez rozpinania pół-łosi.
Naprawione. Kolega grala1 mega pomógł. Źle po prostu mierzyłem. I dlatego tylko trzy diody sprawdzałem.
Wczoraj sprawdziłem cienki kabel na alternatorze do masy kontrolka nie zaswiecila Dodano po 3 Dodam.ze.auto więcej stoi niż jeździ i do tej pory wszystko było ok w tamtym roku był sprawdzany alternator bolo ok okazało się że regulator szwankował został wymieniony na ten na zdjęciu i było ok do kiedyś
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Trzeba sprawdzić lub/i wyczyścić: 1. klemy akumulatora, 2. przewód masy na silniku, 3. przewód masy na nadwoziu, 3. przewód łączący akumulator z rozrusznikiem. Dopiero po tym wszystkim sprawdzać alternator.
alternator sprawdza sprawdza dioda alternator sprawdza wzbudzi alternator
zespół parzenia przewodność mosiądzu zasilać lampa solarny
pralko suszarka pralka bosch wyświetlacz
Traktorek kosiarka - alarm i samoczynne włączanie kos Micron MT16HTF25664HY-800J1 - Specyfikacja i Diagnostyka