Diody alternatora nigdy się nie sprawdza miernikiem,za mały prąd pomiarowy,uszkodzona dioda często na mierniku jest ok. Sprawdź żarówką i bateryjka płaską.W jedną stronę świeci,w drugą nie.
Tak jak się sprawdza diody miernikiem ale rób to żarówką bo miernik może przekłamać. Ma zaświecić w jedną stronę w drugą ma nie świecić. Sprawdzasz tak wszystkie diody w mostku.
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
diody alternatorów tak się sprawdza, bez obciązenia lub pod miernikiem może się okazać całkiem sprawna. Dalej-aby je sprawdzić w alternatorze należy odpiąć stojan. Urządznie do sprawdzania diod alternatora wymusza przez diodę przepływ prądu o natężeniu około 20A, w pratyce warsztatowej wystarczy mniej, np 2A. bywa tak, że -dioda ma poluzowane wyprowadzenie...
Żarzenie kontrolki ładowania może świadczyć o uszkodzeniu jednej z diód wzbudzenia Lub złe jej połączenie z resztą mostka. Miałem kilka razy taki przypadek w PF 126p. Czy sprawdzałeś wszystkie diody? Wiekszość sprawdza tylko diody głównego prostownika , o pomocniczych (wzbudzenia ) zapominając.
najprościej to rozmontować układ i dioda po diodzie sprawdzać spadek napięcia na diodzie będziesz miał ok 500-700mv oczywiście sprawdzasz ustawiając multimetr na pomiar diod
Z tego widać, że mimo przebicia, element pozostaje nieliniowy (co nie jest częste, zazwyczaj palą się na zwarcie <1 Om). Najlepiej było by mierzyć, przy wyższych napięciach, niż działa typowy test diody. Takie uszkodzenie by wyszło, gdybyś naładował bramkę z baterii i sprawdził czy przewodzi D-S, w sprawnym tranzystorze stan naładowanej bramki utrzyma...
Oscyloskopem szybciej się diody sprawdza.
Rzekłbym-niewybaczalnym błędem sprawdzania diod w alternatorze jest pomiar miernikiem.Jak przedmówca słusznie zauwazył-jedyny miarodajny test to pod obciążeniem.
viper555 nie pamiętam jakiej marki mam alternator ale wyjaśnij mi jak się sprawdza ten mostek albo diodę.
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Pewnie są w porządku, ale te "Ohme" to aż pieką w oczy. Diody najpewniej sprawdza się tak jak podałem,
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy. Diod alternatora nie sprawdza się miernikiem. A odłączałeś stojan przed sprawdzeniem diod czy z podłączanym stojanem sprawdzałeś?
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Nie ma co sprawdzać 99 % diody do wymiany.
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Diody sprawdź testem diod w mierniku w jedną muszą przewodzić a w drugą nie. Nie tak się diody w alternatorze sprawdza. Tylko żarówka i akumulator
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
kurcze źle się może wyraziłem, chodziło mi tylko o sens wymiany diód w mostku reszta to przed otworzeniem alternatora wystarczy spradzić napięcie w tych punktach o których mówiłem często wyniku złego styku konektor kabel są takie objawy jeśli na mostku pomocniczym napięcie będzie okay to napewno jest problem z tym kabelkiem lub jego złączem kolega cały...
Podłączenie jest proste najlepiej popatrzeć do ksiązki serwisowej poloneza jest tam schemat i szczegółowy opis.Jedyna zmiana to wyprowadzić na zewnątrz zacisk wspólny diod wzbudzenia opisany jako "67".Regulator natomiast może być z dowolnego poloneza. Diody mostka trójfazowego (główne) sprawdza śie tak jak wszystkie diody.
Nie sprawdzisz tych diód miernikiem. Te diody sprawdza się pod obciążeniem. Żarówka 21W, akumulator 12V i przewody.
Witaj,diody mocy w alternatorze sprawdza się pod obciążeniem,czyli weź żarówkę od reflektora,np.H4 i połącz ją w szereg z akumulatorem i badaną diodą.Zmieniając przewody + i - żarówka raz powinna świecić.Jeśli świeci w obu konfiguracjach połączeń,jest zepsuta.Jeśli w obu nie świeci,rownież jest uszkodzona.W tego typu mostkach jak na zdjęciu często puszczały...
A czy ja ci każe demontować szczotki i sprawdzać zachowanie diody???Sprawdź ich stan
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Kol. kwok , zgadzam się z Tobą. "Małe" diody pracują na wzbudzenie w czasie pracy alternatora. Żeby wszystko sprawdzić na 100% trzeba mieć alternator rozebrany na części. Sprawdza się wtedy wszelkie przebicia na masę i wszystkie diody, ogląda stan ślizgaczy i łożysk - wymienia jeśli trzeba. W używanym zawsze warto wymienić łożyska. Mój poprzedni długi...
Diody sprawdzałem miernikiem ustawionym na badanie diod. Wszystkie 9 przewodzi tylko w 1 kierunku To sprawdzanie jest nic nie warte. Diody mocy w alternatorze sprawdzamy dużej mocy (np 55W) żarówką i akumulatorem, a nie miernikiem. Trzeba te 5A przynajmniej wymusić.
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora, a masą powinna wynosić nieskończoność, bo są...
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Tak nie sprawdzisz regulatora. Na pewno są jakieś wartości przejścia na zakresie diody, ale to nic nie powie.regulator sprawdza się w pełnym układzie elektrycznym- alternator, wzbudzenie i pomiary.
Amperomierz i bezpieczniki a dopiero rozebrać alternator i sprawdzać diody. A jakby trzeba było go rozebrać to należałoby przy okazji sprawdzić stan tulejki komutatora i łożyska.
To niech ten elektryk weźmie ten uszkodzony alternator i rozkręca śrubkę po śrubce. Jak już będzie miał rozebrany w drobny mak, to bierze w rękę miernik, żarówkę z kabelkiem i wio. Sprawdza uzwojenia (na zwarcie do masy, na przerwę i zwarcie między wojnę). Potem żarówkę z kabelkiem i sprawdza mostek. Dioda po diodzie w jedną stronę przewodzą, w drugą...
1.Czy szanowny autorze łaskawie sprawdziłeś diody jakie masz, czy łączysz na pałę, według mądrych porad? 2.Diody należy wyjąć z tego mostka i dać na radiator. 3.Biegunowości nie sprawdza się "paskiem LED", lecz miernikiem. Tak trudno wydać 20zł na najprostszy?
Oryginalnie to ten na zdjęciu po lewej. Zwróć uwagę że w tych regulatorach masa jest na obudowie i radiator (aluminiowa blacha) musi być połączona z masą, czy tam przewodem masowym (już nie pamiętam). Nie chcę mi się analizować tych bazgrołów... Mając miernik i regulator w ręku w minutę można sprawdzić wstępnie czy regulator nie jest uszkodzony i jaki...
Dzięki Kolego viper555 To chyba takie, bo taki kabelek idzie do regulatora:) A jak je się sprawdza, bo normalne diody to wiem, a to jak? to działa jak mostek prostowniczy?
Bo musisz stwierdzić czy dana dioda przewodzi '' I'' w drugim pomiarze czy nie ma zwarcia.
Nie wiem czy wiesz że we wtyku USB najpierw wystają dłuższe piny zasilające czyli +5V i, bardzo ważne, masa . Pomyśl co będzie kiedy podłączając czujniki tym złączem DB9 najpierw kontakt uzyskają +12V i wejścia do mikrokontrolera. Zabraknie masy. Wtedy 12V będzie szukało ujścia i jest prawdopodobieństwo, że 12V będzie na wyjściu z czujnika... Może się...
W takim razie jak moge sprawdzić diode jak już ją wylutuje ? Dodano po 12 http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam/... tutaj znalazłem jak koleś wymienia diody i je sprawdza . Na razie mam 6 diod i ciągle pokazuje mi 0.00 znaczy to że wszystkie są popsute ? Na jednych diodach są napisy w kolorze czerwonym a na innych w kolorze czarnym...
Naprawione. Kolega grala1 mega pomógł. Źle po prostu mierzyłem. I dlatego tylko trzy diody sprawdzałem.
Witam . Do Tiger oraz innych : symbol " dioda " służy takze do badania ciagłości obwodów elektrycznych. Pozdrowienia. Co ty nie powiesz :D A w jaki sposób mierzy się diody jak nie w sposób ciągłości (przewodzenia) ? :D Pozdrawiam _TIGER_
Dobrze. Tylko z tym podłączeniem bezpośrednim ładowarki będzie problem. Są dwa akumulatory. Nie są połączone ''na sztywno'' ze sobą, dla tego, że pierwszy akumulator jest rozruchowy i od podstawowego osprzętu, a drugi dodatkowy na radio, zapalniczki itd. Są odseparowane diodami, żeby jak jeden się rozładuje, to żeby nie rozładowywał drugiego. Myślałem...
Zgadza sie kto inny wyjmuje alternator kto inny sprawdza. Zamiennik regulatora valeo tj as are 3052 zostal zalozony nowy i nic nie zmienil to nie widze sensu zakladac valeo i doplacac 100 zl bo to nic nie zmieni. Uwazam ze cos jest nie tak z alternatorem czyli np uzwojenie lub diody czego nie sprawdzili. Na mierniku pokazalo im 14 to ok ale nie sprawdzili...
# carrot: Rozumiem że demontuję płytkę, Akku podpinam zamiast uzwojeń stojana, żarówką sprawdzam gdzie się pojawi napięcie. Potem podpinam akku odwrotnie i sprawdzam kolejne diody. Dzięki!
Witam. W nawiązaniu do https://obrazki.elektroda.pl/8664065100_... Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny...
A kody migowe sprawdzałeś? :P
Nie wiem dokładnie jaki to typ alternatora i ile ma diód, ale sprawdza się to zawsze w podobny sposób: znajdujesz wyprowadzenia przewodów ze stojana, przykładasz do końca takiego wyprowadzenia jedną końcówkę miernika a drugą do wyjścia +. Ustawiasz miernik na sprawdzanie diód ("piszczałka"), sprawdzasz wynik pomiaru a następnie zamieniasz końcówki miernika....
Nie sprawdzał alternatora? Jego diod? Jarzy się może kontrolka akumulatora w ciemnościach? Coś mi świta, że miałem podobne objawy, ale to już mi robił elektryk, z opisu oddającego mój alternator, właśnie poszła dioda. Któraś z małych, bo miał ją tylko dolutować?
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
wymień diody(1n4005?) na płytce z diodami w alternatorze- sprawdzane miernikiem mogą nie wykazywać wady- kiedyś miałem taką usterkę w 125p i pomogło
Kolego, nie słuchaj głupot o kablu kontrolki. Na tym forum tak się porobiło, że byle łajza bez wiedzy pisze pierdoły. Nie ma tam kabla kontrolki, przewody są trzy, na jednym jest plus zasilania i idzie z bepziecznika, to jeden skrajny. Środkowy i drugi skrajny idą do PCM, idzie tam sygnał protokątny z i od regulatora. Na podstawie analizy tych sygnałów...
Powiedzcie mi proszę, czy diody można jakoś prosto sprawdzić, . Przykro mi, ale kazdy piszący w tym dziale musi wiedzieć jak się sprawdza diody. To tak jakby na forum kucharskim ktoś pytał jak się obiera ziemniaki. Temat zamykam, regulamin pkt 8.1
Alternator najprościej można sprawdzić multimetrem na zakresie do sprawdzania diod. Poszukaj schematu dowolnego alternatora w necie i wszystko zrozumiesz jeżeli nie jesteś przysłowiową "blondynką".
Wczoraj wracałem z pracy ok 8 km i nie było problemów z zapalająca sie diodą, dzis rano zaraz po wyjechaniu kontrolka od akumulatora sie zapalila, dodatkowo chwilami slychac bylo delikatne trzaski w bezpiecznikach oraz zapalala sie chwilowo dioda od ABS a zegary wariowaly. Wczoraj sprawdzalem czy jakis kabel nie jest uszkodzony, nic niepokojacego nie...
Jak wyglądał pierścień ślizgowy na wirniku alternatora? Nie było w nim rowka? Może szczotki dobrze nie dolegają, bądź pierścień jest wytarty. Mostek diodowy sprawdza się jak standardowe diody. Zaznaczam tylko że trzeba je dobrze obejrzeć, czy nie są popękane, lub odlutowane od radiatora. Dioda przewodzi w jedną stronę:) Sprawdzić jeszcze jak wygląda...
Tu masz jak sprawdzisz diody w alternatorze na filmiku jest mostek 6 diodowy u ciebie będzie 9 diod ale zasada sprawdzania taka sama , może ci to pomoże pozdrawiam . https://youtu.be/UlavAPK_Wgo
ZNOWU?!?! ktoś woltomierzem sprawdza sondę? To nie jest półprzewodnik typu dioda prostownicza! Napięcie sondy waha się 10 razy na sek. a miernik uśrednia tylko te wyniki! Dla miernika sonda będzie zawsze pokazywała napięcie względem alternatora a nie mieszanki! (praktyka nie teoria pomagają innym...) Czy problem z tym, żeby jechać na stację diagno....
Ja mam na stole zasilacz 12V i żarówke 21W zakonczone długimi kablami z "żabkami". W ten sposób sprawdzam diody w alternatorze. Oczywiscie po wczesniejszym odlutowaniu mostka od stojana. Nie polecam sprawdzania diód multimetrem ,lepiej sprawdzić je pod obciążeniem. Robie tak od lat. Stojan sprawdzam przez żarówke na 220V czy niema przebicia na mase....
Pasek ma samonapinacz? ,sprawdź naciąg paska .Gdy sprawdzałeś na alternatorze, to masę gdzie miałeś,akumulator czy alternator.Jeżeli na alternatorze i to samo jest to raczej coś jednak z diodami.Sprawdź jak pisałem. A ile jest na wyjściu na kontrolkę.
Te elementy sie grzeją. Dlatego są na radiatorze. Ale tu przydało by sie jeszcze przemierzyć uzwojenia, czy nie są "trachnięte". Akumulatora też nie sprawdza się na oko. W każdym sklepie z akumulatorami mają urządzenie do sprawdzania. Podjedź, poproś by i ten twój sprawdzili. Można jeszcze sprawdzić, jaki prąd płynie a alternatora w czasie pracy silnika....
Witam potrzebuje zbudować układ, który będzie załączał przekaźnik w momencie rozpoczęcia pracy alternatora tzn powyżej 13,8V-14V a rozłączał gdy silnik zgaśnie i napięcie spadnie poniżej 13V znalazłem układy z diodą zenera i tyrystorem do automatycznego załączania świateł, ale dla moich potrzeb niestety nie sprawdza się, gdyż układ działa nadal aż do...
Światło stop nie świeci się cały czas? Prąd 4 A zgadzałby się z mocą dwóch żarówek w tylnej lampie. DIODE to po prostu dioda. Są one używane w systemie blokady zapłonu i/lub rozruchu przy rozłożonej stopce bocznej. Jak zmierzyłeś te niestabilne ładowanie? Akumulator jest w prawidłowej kondycji? Pojemność, rezystancja wewnętrzna, napięcia w trakcie ładowania?...
diody są na wcisk a radiatorem jest cały korpus alternatora chłodzony cieczą :) coż kupie dzisiaj diody i będę sprawdzał już na zmontowanym alternatorze jak zachowuje się napięcie w aucie przy kolejnych odbiornikach może to coś da :(
Kolego, czy sprawdzałeś diody w alternatorze tj. każdą oddzielnie, po jej odłączeniu. Nadto, czy badałeś ewentualne "podkradanie" energii z akumulatora np. przez uszkodzoną diodę alternatora. Miernik do dłoni i po "uśpieniu" elektroniki w aucie np. po 15 min. przeprowadź stosowne badanie - materiały poglądowe na forum. Nie chce mi się wierzyć, abyś...
Co to są "diódy"? Czy z tej naklejki, widocznej na ostrym i czytelnym zdjęciu, można odczytać model alternatora? Sprawdzałeś ile diod jest na mostku? Sprawdzałeś czy szczotkotrzymacz jest zintegrowany z regulatorem? Sprawdzałeś czy szczotki są izolowane od masy?
A co się dzieje z altkiem? Diody żarówką 55W sprawdzaj.
http://lmgtfy.com/?q=jak+sprawdzi%C4%87+... Sprawna dioda jak napisałem wyżej, kilkaset mV Jeśli chodzi o diody "wciskane" sprawdzasz tak samo, jeden biegun na jej obudowę, drugi do zacisku.
Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem? Montowac do samochodu? A jeżeli okaże się że coś nie gra? Wyciągac ponownie? Zdecydowanie odradzam, można się niezle napracowac przy niektórych modelach aut i nic nie zrobić, a przy okazju coś urwać, złamać itp. Jeżeli chodzi o sprawdzenie miernikiem,...
Witam serdecznie po dłuższej przerwie. Wymienił mi fachowiec wcześniejszy diodę po raz 3 alternator się już nie grzeje. Byłem sprawdzić w serwisie - sklepie akumulator. Sprzedawca mi powiedział że troszkę 1 cela jest zasiarczona Sprawdził gęstość. Sprawdził napięcie 12,3V sprawdził naładowanie miał około 30Ah. a jego wartość fabryczna 62Ah. Proszę go...
bez zbędnego zapuszczania się w szczeguły - podłącz pomiędzy zacisk + a masę obciążenie - żarówkę, podłącz do szczotek napięcie kilka ( 5 ) V i wprawiaj go w ruch - najlepiej wiertarką z regulacją obrotów - żeby ni spalić żarówki. W opcji bardziej zaawansowanej powinneś użyć regulatora napięcia, potm można badać charakterystyki itp. ale to na początek...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Jeżeli diody sprawdzałeś miernikiem to zobacz jak się zachowują przy kontroli żarówką. Dioda potrafi stracić przewodność pod obciążeniem i wówczas nadmiernie się grzeje co mogło być powodem rozlutowania. Pozatym kontrola uzwojenia na przebicia i wzrokowo czy nie ma śladów przegrzania izolacji.
Aż się prosi wniosek iż będą to diody. Ale skoro na pewno sprawdzone to pozostaje słabe połączenie przy regulatorze lub sam regulator. Zakładam, że nie kombinowano z żarówką lampki kontrolnej. Z lampka kontrolna nic nie kombinowalem. Diody sprawdzalem pod obciazeniem (zasilaczem z ograniczeniem pradowym), bo raz (w innym altku) mialem przypadek ze...
A czy obwód ładowania nie sprawia innych niespodzianek? Żarząca sie kontrolka, skoki napięcia, zakłócenia w pracy aparatury pojazdu, inne? Bo z tego, co wnioskuję, to dość bogato wyposażona maszyna. Czy posiada jakieś wskaźniki ładowania typu amperomierz, woltomierz? Czy sprawdzany był alternator; diody, stan uzwojeń, przebicia, zwarcia? Ponownie pytam,...
Witam Regulator napięcia łatwo sprawdzić: silnik pracuje i napięcie na akumulatorze powinno być w okolicach 14 V na pewno więcej niż 13V nawet jak światła są załączone. (proszę również pomierzyć napięcie zmienne nie powinno być. Nic Pan nie pisze o wyczyszczeniu podłączenia do akumulatora. Alternator moim zdaniem również powinien mieć masę, ale ja dawno...
Diody do sprawdzenia, wyjac alternator, wylutowac i sprawdzac po kolei kazda sztuke ;) Mozesz tez to sprawdzic na pracujacym silniku oscyloskopem jesli masz, awaria diody wyjdzie na monitorze. A jak laduje alternator, napiecie ladowania pod obciazeniem?
Myślę że kolega powinien sprawdzić najpierw czy wirnik alternatora nie ma zwarcia, oraz sprawdzić diody wzbudzenia w alternatorze. Jeśli chodzi o wirnik to po prostu na zacisk "DF (67)" podać + przez amperomierz. Prąd zmierzony powinien nie przekraczać jakichś 3A o ile dobrze pamiętam. Dla sprawdzania diod wzbudzenia trzeba już rozebrać alternator i...
Ponieważ toczy się tu dyskusja dotycząca sprawdzania diod pozwolicie że podłączę się do tematu. Zrobiłem dziś alternator do Renault Clio 1.8 D firmy Valeo i bardzo zaciekawiły mnie diody mocy w tym altku. Prąd zwrotny przy zimnych diodach z napięciem 27V przyłożonym na ok. 3 sek.. wynosił 0,76A. Wydaje mi się że to trochę dużo zważywszy że dioda mocy...
Najpierw sprawdzasz wszystkie ! bezpieczniki. Większość sterowników ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, jest dioda która ma za zadanie spalić bezpiecznik. Podobnie działają diody w alternatorze, jak podłączysz odwrotnie klemy spory prąd z akumulatora płynie przez diody. Do sprawdzenia więc wszystkie bezpieczniki i alternator, potem diagnostyka...
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
Regulator napięcia bardzo łatwo sprawdza się przy pomocy zasilacza regulowanego w zakresie 11do 15 wolt. I małej zarówki. Regulator należy podłączyć w takim układzie jak pracował w alternatorze, i zamiast uzwojeń wirnika [szczotki] podłączyć żarówkę.Przy napieciu niższym od 13,8 wolta. Żarówka powinna świecić. A wraz ze zwiększaniem napięcia nagle gasnąć,...
Uszkodzone diody nie powinny podnosić napięcia. Jesteś pewien miernika? Sprawdź połączenia przewodów altenator-akumulator, przy niepewnym kontakcie napięcie może wzrastac. Aby lampka zgasła musi być jednakowe napięcie dodatnie po jej obu stronach (od diod wzbudzenia i od diod dodatnich). Objawy wskazują, że diody wzbudzenia pracują, ale napięcie nie...
Witam, U mnie występuje takie zjawisko: - czasami (nie wiedzieć dlaczego akurat wtedy) pulsują światła, deska rozdzielcza itp, - przy włączeniu kierunkowskazów i/lub STOPu jarzy się lampka ładowania. Ładowanie jest OK, posiadam 9-diodowy alternator, nowy regulator napięcia. Diody w alternatorze sprawdzałem (żarówką) - są dobre. Jeśli ktoś miałby pomysł,...
Przy takim spalaniu to na pewno mieszanka jest zbyt bogata. Sprawdzałeś napięcie ładowania z alternatora? Dziwny jest objaw z tym radiem, możliwe że dioda w alternatorze jest uszkodzona i jest zwarta. Nie sprawdzałem napięcia ładowania z alternatora. Co do tego radia, to właśnie edytowałem post i dodałem, że gdy radio się nie blokuję, to jak słucham...
Witam, od jakiegoś czasu żarzą mi się kontrolki od ładowania ciśnienia oleju i czek silnika na wyłączonym zapłonie. Sprawdzałem już diody w alternatorze i jest ok. Jak odłączę przewody od alternatora kontrolki nadal żarzą oprócz kontrolki od ładowania. Gdy zapale silnik wszystko gaśnie i jest tak jak powinno być. Natomiast na wyłączonym zapłonie jak...
Wyczysc wszystko dokladnie. Pozakladaj nowe klemy jezeli stare sa zniszcone. Akumulator mierzy sie woltomierzem, lub sprawdza sie gestosc elektrolitu. Najlepiej w tym przypadku to jakbys mial prostornik do ladowania akumulatorow na 6V. Podlaczyc kazdy z osobna na kilka godzin pod maly prad. Lub polacz je szeregowo i rowniez na maly prad po prostownik...
jak sprawdzić regulator napięcia ? diody to wiem, mam w multimetrze opcje ! do sprawdzania diody.
Przed wymianą sprawdzałem wszystkie były ok a da się jakoś sprawdzić regulator i czy może ktoś mi rozrysować jak powinny być połączone diody w tym mostku bo przy spaleniu diody spaliło też połączenie miedzy diodami połączyłem ale nie wiem czy dobrze ponieważ wszystkie łączenia są wtopione w podstawę
Test diody oczywiście przy odpiętym regulatorze. Dokonanie takiego pomiaru na przewodach w instalacji doprowadziłoby do uszkodzenia miernika (przepływ prądu od + akumulatora, poprzez miernik, uzwojenie statora, do masy). Ładowanie na obrotach biegu jałowego w motorowerach praktycznie nie występuje (za niskie napięcie z alternatora), dlatego ładowanie...
W moim trzecim poście napisałem,że znajomy nie czekał na mnie tylko podpiął alternator z zaleceniami sprzedawcy. Ponad to, dlatego założyłem ten temat, aby być pewnym prawidłowego podpięcia. Plus widoczny jest po rozebraniu alternatora, jak na moim zdjęciu. Ja przed podpięciem sprawdzałem miernikiem ( test diody) kierunek przewodzenia diody.
to wynikało by z tego ze alternator nie jest prawidłowo złożony ... sprawdzałem te diody wzbudzenia miernikiem bo one chyba są za małe by sprawdzić je przez odbiornik. Te 6 diód wymienionych (30A kazda) sprawdzałem zarówka 60W 12 V.
Sprawdzałeś czy pierścień nie jest nabity za głęboko lub za mało? Wtedy szczotki mogą robić zwarcie. Ewentualnie poleciała jakaś dioda ale nie pisałeś czy wcześniej alternator działał do momentu wymiany pierścieni.
Kolego nikagda próbuje kolega uświadamiać walczących z wiatrakami, to orka na ugorze. Ja się wypowiadam w podobnym stylu od co najmniej kilkunastu lat, bezskutecznie - mity pokutują nadal. Miałem podobne problemy przy kupnie nowego większego akumulatora. Dla niedowiarków - w maluchach (miałem takie dwa z prądnicami) fabrycznie, montowane były akumulatory...
Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania Też tak uważam. Sprawdzanie diod omomierzem (przy małym prądzie pomiarowym) nie jest miarodajne, no chyba, że dioda ma zwarcie. Najlepiej podstaw cały sprawny mostek.
sprawdzałem diody miernikiem wszystkie wskazują tak samo ok 500omów.
witam mam problem z alternatorem od malcuha ktory jest zamontowany w ciagniku zostawl on wymieniony na kolejny. poniewaz wczesneijszy byl rowniez 126 ale po pewnym czasie dobrego ladowania poprostu ulegl malemu zniszczeniu i juz nieladuje a remont sie nieoplaci. kupilem na szrocie z uzywanymi czasciami nowy(uzywany) podlaczylem i niechce ladwac jego...
Dzięki za wyjaśnienie - tak jest przejście korpus-masa samochodu - sprawdzałem to na początku . Myślę , że może być przepalony stabilizator napięcia lub za krótkie szczotki 10 mm . Jeśli szczotki by nie dotykały pierścienia to może też dioda nie zaświeci na desce rozdzielczej ?
No normalnie żarowka do plusa i każdą diode po kolei sprawdzasz czy przewodzi w jedną stronę dotykając wąs diody lub płtykę prostownika do masy. Nie wierzę,tak zawsze sprawdzasz diody?I każde?
No to rozbierz i sprawdzaj diody, co za problem?
alternator sprawdza sprawdza alternator sprawdza wzbudzi alternator
z18xe wymiana silnika zasięg telewizji naziemnej fotel kierowcy renault megane
pralka bosch wyświetlacz pralka bosch wyświetlacz
Osie łożysk bębna w pralce Candy Smart - identyczne? Projekt obudowy bass-reflex do B&C 15PS100-4