najprościej to rozmontować układ i dioda po diodzie sprawdzać spadek napięcia na diodzie będziesz miał ok 500-700mv oczywiście sprawdzasz ustawiając multimetr na pomiar diod
Przepraszam że takie pytania glupie. Od czego zacząć i jak to sprawdzać ?
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Opisz jak je sprawdzałeś i czym.
Ja mam w "60" alternator od 125p i nigdy nie jest gorący, czasem ciepły raczej od silnika. Twoj alternator ma wbudowany regulator napięcia? czy jest osobnym układem? grzeje się tylko podczas pracy slnika? sprawdzałeś prąd ładowania?
Diody alternatora sprawne. Sprawdzałeś? W jaki sposób?
Do ciągnika to każdy się nada , ważne żeby biegunowość była odpowiednia, ale najlepiej się sprawdzają alternatory od starszego poloneza caro mają mocne diody starego typu które nie wybuchają, są łatwe w naprawie i najbardziej odporne na kurz co jest bardzo istotne, nawet na składnicy można kupić takie niby zamiennik za prądnicę do 330 i 360 tylko że...
Możesz napisać jakie było napięcie, kiedy sprawdzałeś i w którym miejscu, ( na akumulatorze czy na alternatorze) to może być ważne.
Każdą jedną diodkę osobiście i własnoręcznie sprawdzałem. Po za tym jak już wspominałem w układzie zastępczym alternator działał poprawnie.
Alternator polonez caro plus 1.6gsi Dziwna awaria alternatora ,wsiadam odpalam widzę czerwoną kontrolkę akumulatora ,po zapaleniu silnika powoli przygasała i zgasła ,sprawdzam akumulator miernikiem napięcie,nic się nie zmienia po odpaleniu silnika ,alternator padł jednocześnie z żarówką kontrolki akumulatora?teraz w ogóle się nie zapala a alternator...
Sprawdzałeś szczotki w jakim są stanie?? Ile ten alternator leżał pod stołem??
Tak najlepiej żarówkę , ja sprawdzam diody wzbudzeni obciążając je 10 W żarówką a prostownicze 55 W . A prąd z akumulatora .
Osobiście dużo montuje alternatorów od fiata i poloneza w ciągnikach rolniczych, regulator sprawdzam w następujący sposób, zasilacz regulowany 0-16V, + do 15 regulatora a 67 przez żarówkę 2W do masy. Zwiększając napięcie sprawdzam przy jakim napięciu gaśnie żarówka, jeżeli jest to 14.3, 14.4V to jest ok.
Ja na maxa sprawdzałbym następująco: Odłączam (demontuję jeśli trzeba) regulator, odłączam B+ (30) od akumulatora, odłączam przewód od kontrolki ładowania, od styku D+ (15). Włączam stacyjkę, zdjęty przewód od kontrolki ładowania podłączam do masy. Jeżeli 4W żarówka kontrolki ładowania świeci, to jest sprawna i wszystkie połączenia z nią związane też....
Zawory są ok- szczelina 0.2 mm, ustawiane jak morawski podaje. Mam iskre na wszystkich kablach, więc czy jest sens sprawdzać zielony kabel ?? Dodano po 5 Chyba znalazłem winowajce- alternator- ma takie luzy, że słychać jak wirnik o coś tłucze (zapewne o stojan). Odłączyłem go (wszystkie przewody jakie szły do alternatora odłączyłem) i silnik odpala...
zarówką sprawdzałem prąd przechodzi ,na masę pradu nie przepuszcza. Dodano po 19 a czy moze byc jeszcze jakis inny powód dlaczego kontrolka nie gasnie do konca?
Jutro będę sprawdzał. Odłączę alternator na chwilę. Jak trzaski będą dalej to bedę szukał. Możliwe że na cewce zapłonowej iskra przeskakuje nie tak jak trzeba. Jutro dam znać czy coś znalazłem.
Piewsza wymiana szczotek z regulatorem była przy 197 tys druga przy 250 tys za pierwszym razem wyczyściłem wszystkie styki masę klemy. Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze tj. na śrubie + i korpusie alternatora. Różnica między akumulatorem wynosiła wtedy z tego co pamiętam 0,02V. Diod nie sprawdzałem nie widać migotania świateł nawet jak jest...
e luzak by piszczal okrutnie co nie oznacza ze nie zagladac :) heh - też tak myślałem - ale u mojego szfagra szczelił pasek, założyli mu nowy - po czym po kilku dniach siadł akumulator. - diagnoza - coś z ładowaniem, potem jeszcze dwie wizyty w warsztacie, potem ja- 4 razy wyjmowałem i sprawdzałem alternator, potem wkładałem - dopiero po dłuższej pracy...
Dwie sprawy, ładowanie i sprawny silnik. Zawsze miałem sprawny samochód. Kłopotów z akumulatorem, czy z uruchamianiem silnika nie miałem jak pracowałem i samochód codziennie jeździł - obojętne czy to był maluch, fso-1500, Polonez, meganka czy corolla. Jak przeszedłem na emeryturę i samochód już nie był codziennie goniony, to zaczęły się problemy i...
Ja zamieniłem tanią antenę na markę PRESIDENT i problemów masa znikła, te tanie tak wszystko ściągają. Nie wspomnę jak skaczę SWR po zdjęciu i postawieniu w to samo miejsce. (at)arturbajerski nie rób tak więcej z odpinaniem przewodu "+" od alternatorka, bo go uszkodzisz, na wolnych obrotach jak był uruchomiony bardzo w palnik nie dostał, ale dotknął...
Spróbowałem podać napięcie na kontrolkę i faktycznie wzubudził się ale tylko raz i napięcie ładowania było w granicach 13,5 V. Muszę prubować dalej a co do spr diód to zrobię jak kolego mówisz. Okaże się jutro do czego doszedłem. Narazie dzięki i czekam nadal na wskazówki. W każdym twoim poście jest sporo błędów, w tym ortograficznych. Aby zachęcić...
Z tego co sprawdzałem, to żaden odbiornik nie działał - kompletna ciemność w aucie. Klemy w miarę czyste, z resztą chwilę przed zwarciem wszystko raczej działało. Masę sprawdzę ale wydaje mi się, że jest OK. Czy moje przypuszczenia odnosnie uszkodzenia alternatora są słuszne, czy raczej szukać przyczyny gdzie indziej ? Pozdrawiam.
Jeżeli pomiędzy stykami 15 i 67 masz zwarcie alternator powinien ładować pełnym napięciem , wtedy alternator jest dobry natomiast regulator uszkodzony jest na pewno skoro ma zwarcie.P też mi się tak wydawało a nie ładuje jak już pisałem sprawdzałem alternator na żarówki wszystkie 4 ładnie świeciły sprawdzałem zwarcie i też niby nie ma ale zauważyłem...
Miałem kiedyś coś podobnego u siebie , jeździłem z podłączonym miernikiem i obserwowałem jak napięcie bez powodu wzrastało do wartości ponad 16 V . Podejrzenie padło na regulator , podłączyłem nawet stary regulator stykowy z poloneza , ale efekt był żaden , napięcie skakało jak chciało . Po przeanalizowaniu wszystkich możliwości na wariata wymieniłem...
Miałem tak w polonezie. Usterka jak napisał Elektrit. Trochę się nagrzebałem bo najpierw skończyły się szczotki, wymieniłem i ładowało do 3,5 tys. potem zonk, no to sprawdzałem szczotki, regulator, choć ta siła odśrodkowa przyszła mi do głowy w miarę szybko.
Jak sie pasek zerwał to sprawdzałem, koła kręcą się bez problemu. A może tak być, że akumulator stawia za duży opór podczas ładowania? Można to jakoś sprawdzić? Dopisek: piszczeć zaczyna powyżej 2000 obrotów
zaczne od początku , w 330 była prądnica ,wymontowałem prądnice i zamontowałem nabyty alternator ,nie ingerując w przewody podpiołem przewód do B+ i poprowadziłem do rozrusznika pod gumowy kapturek przykręciłem go ,i tu mnie poniosła fantazja ,odkręciłem regulator napięcia i wszystkie przewody idące do niego i powstał mętlik ,więc przerwałem i wziołem...
Witam, mam następujący problem: Mam poloneza atu plus z 99 roku. Auto jest u mnie od nowości i ma przejechane tylko 30tys. Jakiś czas temu zaczął piszczeć pasek alternatora, a następnie rozładowywać się akumulator. Nie wiem, czy te dwie sprawy są ze sobą związane, pasek piszczy na alternatorze, ponieważ koło pasowe alternatora po chwili od włączenia...
Witam. Ja tak miałem ze swoim alternatorem, podczas jazdy żarzyła się kontrolka ładowania. Alternator sprawdzało kilku elektryków samochodowych i nic. Wreszcie trafiłem na takiego który wyjaśniał mi że powodem tego jest uszkodzenie jednej z diód - to te małe: http://obrazki.elektroda.net/41_12756332... wymiana ich rozwiązała problem. Można...
Kopułkę sprawdzałem latem i była dobra, nawet przeczyściłem papierkiem ściernym wszystkie metalowe części. Trzy lata temu wjechałem w kałużę i samochód stanął, ze dwie godziny go rozciągałem i w końcu odpalił. Następnego dnia pojechałem do mechanika i powiedział mi, że zalałem alternator, że z kopułką jest ok. Możliwe to?? Cały czas myślę o tym alternatorze....
Myślę że kolega powinien sprawdzić najpierw czy wirnik alternatora nie ma zwarcia, oraz sprawdzić diody wzbudzenia w alternatorze. Jeśli chodzi o wirnik to po prostu na zacisk "DF (67)" podać + przez amperomierz. Prąd zmierzony powinien nie przekraczać jakichś 3A o ile dobrze pamiętam. Dla sprawdzania diod wzbudzenia trzeba już rozebrać alternator i...
Witam serdecznie. Mam Poloneza Caro Plus 1,6GLI z 1999r. Ostatnio spaliły mi się trzy żarówki od przednich reflektorów. Wymieniłem je myśląc, że może wadliwe były. Podczas podróży nagle usłyszałem jakby pisk paska klinowego, zapaliła mi się czerwona dioda sygnalizująca przepalenie się żarówki. Ciekawe było to, że dioda ta przy naciskaniu pedału gazu...
Ponieważ toczy się tu dyskusja dotycząca sprawdzania diod pozwolicie że podłączę się do tematu. Zrobiłem dziś alternator do Renault Clio 1.8 D firmy Valeo i bardzo zaciekawiły mnie diody mocy w tym altku. Prąd zwrotny przy zimnych diodach z napięciem 27V przyłożonym na ok. 3 sek.. wynosił 0,76A. Wydaje mi się że to trochę dużo zważywszy że dioda mocy...
romoo napisał: Nic nie pokutuje i nic sie nie pali jak jest dobrane z głową. Prąd zwaciowy trafa jest ok 120A a diody wytrzymują 25A więc gdzie tu myślenie. Tam wystarczy prostownik alternatora Polonez Maluch DF można sobie zwierać dopuki nie zapali sie ogniem a diody wytrzymają. No właśnie, gdzie tu myślenie? Jeżeli jest taki prąd zwarciowy jak napisałeś...
Masa silnika jest OK - sprawdzałem podczas pracy napięcie między silnikiem a plusem akumulatora i różniło się o 0,2V w porównaniu z napięciem między biegunami akumulatora. Bardzo byłby mi pomocny opis sygnałów na złaczu regulatora, ale jak do tej pory nie udało mi się dotrzeć do takich danych. Oryginalnie w tym modelu forda były montowane dwa typy 90.amperowych...
Kupiłem prostownik. Naładowałem akumulator. Odłączyłem radio. Samochód uruchamil sie bez problemu za pierwszym razem. Pojechałem w dłuższą trase i wszystko było w porządku. Jednak w pewnej chwili, w czasie jazdy, wszystkie kontrolki przygasły (nie zgasły całkowicie, jedynie ledwo świeciły), samochód caly czas jechał. Jednak udało mi sie tylko dojechać...
jjanusz nie zaniżaj poziomu wypowiedzi. Jeśli tak się dzieje że prąd upływa w alternatorze to wahoo masz do zrobienia mostek prostowniczy. zapewne któraś dioda z czerwonym napisem na obudowie. Ale to bedzie możliwe do sprawdzenia po całkowitym rozmontowaniu alternatora i sprawdzeniu elementów pojedynczo. Jeśli posiadasz miernik z mozliwoscią sprawdzania...
Akumulator na 100% sprawny zakładałem do innego auta i ładował bez problemu, w moim essim jest tak że jak ładuje to trwa to ok 4-6 min i potem przestaje, znowu po jakiś czasie ładuje i przestaje, dziś wieczorkiem próbowałem na akumulatorze z poloneza, niby ma mniejszy prąd rozruchu ale odpalił i tak chodził z 6 minut i nagle skończyło się ładowanie,...
połaczenia masy sprawdziłem,wszystko jest poprawne,napiecie sprawdzałem miernikiem cyfrowym i analogowym,róznica błędu wynosiła około 0,1V ,kontrolka ładowania zachowuje sie normalnie przed rozruchem zapala sie po rozruchu gaśnie i nie zapala sie w trakcie jazdy.Czy moze być to przyczyna samego alternatora?wykluczam aby sprzedano mi uszkodzony regulator.
A czy przy włączonym oświetleniu też tak ma 17,5V czy już normalnie , alternatory a dokładnie regulatory motocyklowe wymagają sztucznego obciążenia aby działać poprawnie , stosuje się opornik ceramiczny na ok 7 ohm a wat zależy od mocy alternatora. Jeśli padł ci ten opornik ,a to się często dzieje , może wtedy szaleć regulator . Sprawdź też czy wszystkie...
Witam.Proponuję na początek sprawdzić połączenie masy.Najpierw pomiędzy akumulatorem a karoserią a następnie pomiędzy karoserią a silnikiem,następną rzeczą którą należy sprawdzić jest pasek klinowy(czy nie ślizga)następnie można rozpocząć sprawdzanie alternatora a w nim szczotki,regulator napięcia jeżeli to wszystko będzie ok to pozostaje trzy rzeczy...
ja pierdziole jak kamieniem o śćiane...akurat o tym jakie ktos ma doświadczenie to nie twoja sprawa ale jak piszesz która dioda w l.p to rozumie że ktoś ma ci powiedzieć jeszcze dokładnie która?no chyba że będziesz robił losowanie....jak narazie to widze że piszwesz posty a nic konkretnego nie napisałeś co i jak sprawdzałeś wiesz dla mnie to daremne...
osobiście zacząłbym od pomiaru napięcia (na podłączonym akumulatorze) przy obrotach 2-3 tys. (jak do tej pory nic nowego nie napisałem ;))... przy zbyt małym napięciu posprawdzałbym styki na przewodach ładowania, masy, oczyściłbym klemy... ponowny pomiar - jak za mało, alternator na stół i czyszczenie komutatora, sprawdzenie szczotek, sprawdzanie diod...
Kostka od modułu - przeczyść + masą modułu zapłonu - sprawdź. Akumulator jeśli już słabo kręci a zapali to obserwując zapalone światło wewnętrzne powinieneś dostrzec różnicę w intensywności świecenia gdy obroty silnika są na poziomie 900-1000 a gdy dodasz gazu i obroty są na poziomie 1500 lub nieco wyżej. Przy rozładowanym akumulatorze (ledwo kręci)...
No przede wszystkim po przetoczeniu należy wyeliminować prawdopodobieństwo bicia z samego faktu toczenia, jeśli wirnik prawidłowo był zamocowany w uchwycie i na nakiełku. Przetoczenie eliminuje jakiekolwiek bicie. Osobna sprawa to grubość miedzianej warstwy ślizgowej po przetoczeniu. Może się okazać, że jest ona bliska 0 mm. Ja np. nie przetaczałbym...
A może faktycznie to zwarcie gdzieś w aucie. Jeśli alternator ładuje, to nawet uszkodzony akumulator nie powinien tak obniżać napięcia. Poza tym gdyby to był padnięty aku, to raczej nie zakręciło by rozrusznikiem. Przerwa altek - aku też nie, bo widziałem elektryków magików, co to ładowanie sprawdzali odczepiając klemę przy włączonym silniku i patrzyli...
Dlatego najlepiej by było zamiast akumulatora 45Ah założyć 200Ah wówczas taki akumulator w małym samochodzie benzynowym byłby ładowany prądem 30A co by nie powodowało negatywnych skutków. :D Problem z filmiku to ładowanie zbyt dużym prądem co narobiło więcej zamieszania niż pożytku. A tak na serio to mam znajomego co w puncie 1,2 75KM ma 2 akumulatory...
Ja też dziele się swoimi spostrzeżeniami i przemyśleniami, które są czasem inne. Miałem trochę inny bajer zamontowany w maluchu, który mierzył temperaturę oleju lub napięcie w instalacji. Więc mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że w moich maluchach (z prądnicami) napięcie regulator trzymał na poziomie 14.4 V, ale tu bardziej mnie interesowała...
kolego "gimak" dokładnie tak sprawdzałem, te bezpieczniki i pobór prądu i nic nie wykazywało, może masz i rację może to rozrusznik, alternator lub regulator napięcia, ale na postoju jak odłączyłem przewody od rozrusznika to nadal był pobór prądu, a jak miernik przełączyłem na volty to pojawiło się to napięcie 12,60 między klemą + a biegunem dodatnim...
Odwołanie jednak nastąpiło, niestety. Nie zakładam nowego tematu, ponieważ problemu nie zatytułowałbym inaczej niż właśnie "znikający prąd". Konkretnie? Pokrótce postaram się opisać. Podczas dokręcania przewodów na rozruszniku na nieodłączonym akumulatorze (wiem, że tak się nie robi, ale nie o to pytam) poszła iskra i od tej pory pojawiły się dwie usterki:...
ale co mam sprawdzic miernikiem? jaki jest symbol diody?czy na jaki prad jest? tylko ciekawe jak, bo chyba sie nie da.... a co do diod to na 100% jedna jest uwalona, na zrobiee tego mam czas od 17 do 6 rano, wiec nie wchodzi w gre rozkrecanie, sprawdzanie i dopiero szukanie w sklepach diod, bo wszystko jest juz pozamykane... jak ktos sie tym zajmuje,...
generalna zasada nie sprawdza sie alternatora ktory jest w ruchu niepodłaczając go do akumulatora-grozi uszkodzeniem alternatora
Witam i dzieki za odpowiedzi. Błażej - chyba nie bo czasem działa prawidłowo. szelki18 - własnie patrzyłem tę masę no i wygląda ok - ale tylko wygląda - będę jeszcze to sprał, a tymczasem... ... okazało się że mam za duże napięcie łądowania (ok. 17V) i może tu jest problem, bo przeciwmgielne wyłączają sie przy wolnych obrotach a włączają przy wzroście....
witam wszystkich wczoraj odpisywałem ale nie wiem czemu znikneło to co pisałem albo moze nie wysłałem :) dziekuje za odpowiedz na moje pytanie. Czytałem sporo na tym forum ale jednak ma pytanie mam stary alternator 24v nie wiem ile amper. Był wyjety z kamaza starego wiec i lata ma swoje. Chce rozbic wirnik wyjac cewke i wstawic w niego magnes neodymowy....
Nie mogę sobie poradzić z problemem, więc opiszę go na forum - może jest jakaś prosta metoda na jego rozwiązanie, której nie znam :) Nie wiedziałem gdzie umieścić tego posta, więc dałem go do CA. Samochód: Polonez (wtrysk + instalacja gazowa) Sprzęt: aku Weber 55 Ah (roczny), radio z cd, wzmacniacz ok. 2x30 - 2x35w (TDA7377 z przetwornicą) zasilający...
Sprawdzałem masy już wcześniej, ale dziękuję za odpowiedź i zainteresowanie tematem. Sprawdzałem następujące punkty masowe: Pod maską: - Komputera wtryskowego - Obydwa punkty masowe na błotniku po stronie kierowcy (masa układu wtryskowego, zapłonowego i związanych z nim czujników) - Główną masę od akumulatora po stronie pasażera - Punkt masowy po stronie...
jack63, dzięki za zainteresowanie - więc tak: kupiłem MZ ETZ z roku 1990 i przerabiam (usprawniam) instalację elektryczną, gdyż stan techniczny pozostawia wiele do życzenia - zaśniedziałe końcówki konektorów, przewody naderwane itd. Ponadto ładowanie wynosiło 12,8 V na około 4 tyś obrotów, więc: 1. Wymieniłem regulator napięcia na regulator 9 diodowy...
Maksymalna moc to 10W przy 14,4 V A sprawdzałeś przy jakich zniekształceniach producent podaje tę moc? 10% zniekształceń to naprawdę nie muzyka, a charkot... Poza tym - 14,4V ma akumulator nie w pełni naładowany, a ładowany - po odłączeniu od ładowarki napięcie natychmiast spada o kilkanaście procent. W samochodzie w czasie jazdy rolę źródła napięcia...
Tadzikk Jak na majsterkowicza wykazujesz wyjątkową awersję do podpięcia/odpięcia kilku kabelków. Nie ma się co bać. Nie święci garnki lepią... Koledzy pomogą. Ja też. Przychylam sie do propozycji dołożenia trzech małych diod (ok 1 zł) do alternatora i zrobienie z niego samowzbudnego. Nie ma sie co kurczowo trzymać oryginału. Trzeba iść z postępem. Wyrzuć...
Witam Zico63 oczywiście masz racje, tam jest 87a. Ale to nie jest ten czerwony z tamtego schematu, bo ma 85 na górze a 86 na dole i ma inne oznaczenie a konkretnie 12VDC 30/40A. http://obrazki.elektroda.pl/8387712800_1... Panie mczpaski po powrocie z pola, mam ochotę się wykapać coś zjeść i wygodnie położyć a nie siedzieć z latarką i komarami...
Witam wszystkich! Mam Fiata 125p 1500ccm zwykły fiacik, mam problem z lampką sygnalizacji obwodu ładowania :| http://img37.imageshack.us/img37/9950/11... jest to lampka zaraz koło ssania gdy przekrecam kluczyk świeci tak jak powinna a gdy odpalę powinna zgasnąc ale nic sie nie dzieje nawet nie mrugnie. gdy kupiłem fiata to zepsuło się ładowanie,...
Przekaźnik świec żarowych Valeo, Polonez 1.9D, diagnozowanie. Auto to Polonez Truck 1.9D (Citroenowski XUD9A na osprzęcie m.in. Valeo) Od jakiegoś czasu był problem z odpalaniem, po przekręceniu kluczyka w pozycję włączenia rozrusznika ten startował dopiero po chwili, albo wcale, dopiero za którąś próbą, słychać było tylko uderzenie bendiksa i nic więcej....
Wyjmuj po kolei bezpieczniki, na których jest napięcie i jednocześnie sprawdzaj pobór prądu z akumulatora. Sprawdź pobór po odłączeniu przewodów od alternatora. Szukanie takiej usterki jest prawie identyczne w każdym modelu auta.
Podłączenie jest proste najlepiej popatrzeć do ksiązki serwisowej poloneza jest tam schemat i szczegółowy opis.Jedyna zmiana to wyprowadzić na zewnątrz zacisk wspólny diod wzbudzenia opisany jako "67".Regulator natomiast może być z dowolnego poloneza. Diody mostka trójfazowego (główne) sprawdza śie tak jak wszystkie diody.
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora, a masą powinna wynosić nieskończoność, bo są...
Witam W zaleznosci od roku produkcji auta były montowane dwa rodzaje alternatorow :elmot-w starszych i magneti marelli-w nowszych.Najczestrza usterka alternatorow-elmot bylo uszkodzenie mostka diodowego a minowicie triody(male diody).W drugim przypadku sprawa wyglada inaczej bo alternator jest bardziej podatny na uszkodzenia i trzeba sprawdzac wszystkie...
to alternator A125 -70p niema zimnych lutów diody były sprawdzane przez elektryka. Jak uzwojenie było by uszkodzone to czy ladowanie przy obciążenu reflektorów było by rzędu 14.1V. To nowy typ alternatora i elektrycy nie potrafią znaleźć przyczyny
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Może mu 6 na ekranie monitora fikołki fika? A poza tym bzdurzy,bo diody dodatnie (czerwony napis)kupi na kilogramy (4,20 zl\szt),jak i diody wzbudzenia (1N4007).Poza tym gdzie on tam widział dodatnie i wzbudzenia na wspólnym radiatorze?
potrzebuję oznaczenia diód w alternatorze do poloneza 1.6GLi 95 r. popsuła mi sie jedna z diód wzbudzających i nie wiem jaką kupic. Nie wiem też jak dokładnie je sprawdzić. Proszę o pomoc
Zauważyłem, że audica ma jeszcze słabiutkie ładowanie, max. 12.6V, ale to raczej nie ma nic do obrotka? Witam. Polonez15 Jeżeli mierzysz i jest 12.6V tzn. że alternator nie ładuje. Jest to jedynie napięcie z akumulatora. Jeżeli sprawdzałeś na akumulatorze, to sprawdź jeszcze raz bezpośrednio na wyjściu z alternatora. Jak na wyjściu z alternatora jest...
Witam mam następujący problem z Polonezem 1.6 1997r. akumulator jest niedoładowany, kontrolka nie świeci a jednak akumulator nie jest ładowany około miesiąc temu wymieniłem regulator napięcia i szczotkotrzymacz bo ładowanie wynosiło 12.3V po wymianie wróciło do normy 14.2V pod obciążeniem. autko jeździło normalnie wczoraj nie dał się uruchomić po podpięciu...
Masy i połączenie dodatnie altka z aku sprawdzić, regulator napięcia sprawdzić, szczotki sprawdzić, potem pisać dalej! Po co kupować, najpierw dojść przyczyny!
Ładowania nie sprawdzałem bo dopatrzyłem się że jest napisane 12V jak mi padł alternator. Akumulatory mam 2 - 12V 100Ah połączone szeregowo. Myślę że polonez15 ma rację z tymi bebechami.
Sprawdzilem alternator. Wszystkie diody sa sprawne. Przepuszczaja prad tylko w jedna strone. Jak dalej sprawdzac elementy samochodu w poszukiwaniu nieznanego poboru pradu?W bagazniku nie mam zadnego oswietlenia(nie ma zarowki w oprawce).
Zmierzylem. Na klemach bez oibciazenia 13.3V , obciazeniem 13.0V. Na wolnych obrotach. Na alternatorze nie sprawdzalem , wiem ze jakbym podciagnal solidny kabelek bezposrednio z altka do aku , to troche zyskam, ale to dalej malo. Ale mniejsza z tym, wazniejsze dla mnie jest pierwotne pytanie : Czyli regulatora napiecia nie da sie w prosty sposob naprawic...
Naprawić musisz alternator koniecznie. Usterki to -szczotki lub komutator wirnika lub regulator nap. ewentualnie radiator(diody) O to nawet radiatory sie sypia kurde ludzie to odrazu wiedza co naprawiac nie to co ja sprawdzam mysle a po co?!
Jutro postaram się sprawdzić jak dorwę miernik. Aczkolwiek poprzedni właściciel alternatora wspominał, że było to samo przed wyjęciem z dawcy - 13,9 i świecące ładowanie. Obwód zegary-altek jest na bank sprawny, cała wiązka jest nowa, żarówka podmieniania, zegary igła. Po za tym wcześniej zamontowany był alternator z Zafiry i po za dźwiękami które z...
"susy" wystepuja niezaleznie od temp.silnika i temp. otoczenia, w czasie jazdy ze stala predkoscia, albo przyspieszania, ilosc tych skoskow, czestotliwosc, nie ma zadnej zaleznosci... filtr paliwa byl wypiety na kilkanscie minut pracy silnika, nie mialem nowego pod reka, wiec po prostu usunalem stary na probe polaczenia alternatora sprawdzalem juz pare...
dokładnie tak,rozrusznik był wymieniany wraz z automatem,przed włożeniem był także sprawdzany na krotko z akumulatora i kręcił,ale także mieniałem z dwóch rozruszników części nawet i automat i problem pojawiał się nadal,obczyszczałem każdą jedną śrubkę,masę i przy alternatorze i nie stety nic nie dało. Dodano po 28 i jeszcze mogę jedną sytuację dodać,po...
Witam Dziękuje za te cenne rady z pewnością dostosuje się do nich! Hmy.. lecz zastanawia mnie jedna rzecz.. mianowicie gdy jest jakaś problem z praca silnika to wówczas powinna zabłysnąć się kontrolka "CHEK ENGINE" a tak nie jest :-/ wiec jeszcze bardziej mnie to zastanawia. Hmy..a mam jeszcze takie zapytanie.. jak można sprawdzić szczelność kolektora...
Standardowy alternator Elmotowski - większość części pasuje z fiata 125 lub poloneza. Szczotkotrzymacza faktycznie brakuje. Możesz go nabyc w sklepie motoryzacyjnym. Kosztyje parę złotych. Mam jednak sugestię - zanim go podłączysz zdemontuj go, rozłącz diody główne i je pomierz. Diody przeciwprzepięciowe jeżeli już były to też. Schemat dokładnie odpowiada...
Witam Odgrzebuje swój stary temat Znow o tym alternatorze Otóż w pewnym przedziale obrotów trochę powyżej 900 obr (jest to ciągnik rolniczy więc przełożenie dość wysokie) obserwuje pulsowanie żarówek(małe skoki napięcia) przy wyższych obr stabilizuje się sprawdziłem wszystko diody ok podmieniałem wirnik stojan trzy regulatory w tym jeden od poloneza...
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska dobrej firmy, ze zwiększonym luzem, czyli indeksem...
alternator sprawdzać sprawdzać alternator alternator polonez
volvo silnika atmega16 przykład mk60ec1 kodować
obciążalność prądowa przewodów obciążalność prądowa przewodów
Czy zalewać wodą zdemontowany bojler CO? Rozszczelnienie mieszalnika LPG a zapowietrzenie układu chłodzenia