najprościej to rozmontować układ i dioda po diodzie sprawdzać spadek napięcia na diodzie będziesz miał ok 500-700mv oczywiście sprawdzasz ustawiając multimetr na pomiar diod
generalna zasada nie sprawdza sie alternatora ktory jest w ruchu niepodłaczając go do akumulatora-grozi uszkodzeniem alternatora
Sprawdzałeś szczotki w jakim są stanie?? Ile ten alternator leżał pod stołem??
Tak najlepiej żarówkę , ja sprawdzam diody wzbudzeni obciążając je 10 W żarówką a prostownicze 55 W . A prąd z akumulatora .
zarówką sprawdzałem prąd przechodzi ,na masę pradu nie przepuszcza. Dodano po 19 a czy moze byc jeszcze jakis inny powód dlaczego kontrolka nie gasnie do konca?
Z tego co sprawdzałem, to żaden odbiornik nie działał - kompletna ciemność w aucie. Klemy w miarę czyste, z resztą chwilę przed zwarciem wszystko raczej działało. Masę sprawdzę ale wydaje mi się, że jest OK. Czy moje przypuszczenia odnosnie uszkodzenia alternatora są słuszne, czy raczej szukać przyczyny gdzie indziej ? Pozdrawiam.
e luzak by piszczal okrutnie co nie oznacza ze nie zagladac :) heh - też tak myślałem - ale u mojego szfagra szczelił pasek, założyli mu nowy - po czym po kilku dniach siadł akumulator. - diagnoza - coś z ładowaniem, potem jeszcze dwie wizyty w warsztacie, potem ja- 4 razy wyjmowałem i sprawdzałem alternator, potem wkładałem - dopiero po dłuższej pracy...
Spróbowałem podać napięcie na kontrolkę i faktycznie wzubudził się ale tylko raz i napięcie ładowania było w granicach 13,5 V. Muszę prubować dalej a co do spr diód to zrobię jak kolego mówisz. Okaże się jutro do czego doszedłem. Narazie dzięki i czekam nadal na wskazówki. W każdym twoim poście jest sporo błędów, w tym ortograficznych. Aby zachęcić...
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
Przepraszam że takie pytania glupie. Od czego zacząć i jak to sprawdzać ?
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
po uruchomieniu silnika odrazu zaswieca mi sie lampka akumulatora nie wiem dlaczego diody i szczotki w alternatorze było wymieniane w pazdzierniku 2007 i pasek taz jest dobrze napiety wie ktos moze co to moze byc??????
W Polonezie Caro 96 cały czas świeci się lampka kontrolna braku ładowania akumulatora, napięcia na alternatorze pomierzone wynoszą ok 14,5 V . Alternator miał wczesniej wymieniane szczotki i było wszystko w porządku. Moja prośba jest taka proszę o podpowiedź gdzie szukać usterki albo proszę o pomoc w odszukaniu schematu elektrycznego tej części .
Witam! Mam problem z ładowanie. Po przekręceniu stacyjki wszystkie kontrolki się palą, gdy zapalę silnik lampka od ładowania gaśnie lecz alternator nie ładuje. Niekiedy zdarza się tak że po chwili zaczyna ładować i znów przestaje. W momentach ładowania prąd pulsuje, pulsowanie widoczne jest gdy zapalę światła. Podejrzewałem szczotki i regulator napięcia...
Witam, niedawno w moim polonezie "poszły" szczotki w alternatorze, wymieniłem na nowe ale nadal coś jest nie tak. Po przekręceniu kluczyków na „zapłon“ nie świeci się kontrolka ładowania. Pojawia się ona jedynie przy uruchamianiu silnika, świeci tak długo jak długo kręci rozrusznik, a po uruchomieniu gaśnie i już się nie zapala, nawet przy...
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
Mam problem z ładowaniem akumulatora ciągle świeci się kontrolka, gaśnie jak przekrocze 3 tyśące obrotów. Co to może być ? słyszalem że może to być regulator napięcia, proszę o pomoc
Ma Problem tego typu iz: miałem akumulator i często mi padał wiec postanowiłem zainwestować w nowy ale dalej mi sie wyładowuje po dłuższej jeździe wiec doszedłem do wniosku ze chyba jest problem z alternatorem wiec zainwestowałem w nowy pasek bo myślałem ze może na starym sie ślizga i tylko na niskich obrotach podaje prąd ale nadal jest to samo wiec...
mój problem polega na tym gdy gaszę auto to zapala mi się kontrolka ładowania i cały czas swieci przy wyciągniętym kluczykó po włoczeniu zapłonu kontrolka nie swieci mierzyłem ładowanie alternator nie ładuje prosze o pomoc zgóry dziękuje
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Witam Mam chyba problem z ładowaniem. Na akumulatorze pokazuje 14v, po włączeniu świateł, radia, dmuchawy, spada na 12,5v. Natomiast w kabinie np w gnieździe 12v (zapalniczki) pokazuje ok 0,8v. Dlaczego tak sie dzieje?
Panowie Koledzy, ratunku Problem: Rozładowanie akumulatora na odcinku 30km, jechała żona więc nie wiem dokładnie co się działo. Podmieniłem akumulator i pierwsze co zauważyłem to brak świecenia kontrolki ładowania akumulatora przy włączonym zapłonie. Kilka odpaleń i kontrolka zaczyna świecić, po odpaleniu nie gaśnie, dopiero po dodaniu gazu i wejściu...
Cześć, Dzisiaj podłączyłem alternator według tego schematu https://obrazki.elektroda.pl/20_12602849... I kontorlka ładowania cały czas sie swieci, alternator z podlaczonym regulatorem ma od 7 do 17v skacze bardzo, na wolnych ma te 7 a pedał w podloge to 12-13, nieraz przekracza 20v, a jak odlacze regulator po ponad 24v. Nie wiem czy schemat jest...
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora, a masą powinna wynosić nieskończoność, bo są...
Ja mam w "60" alternator od 125p i nigdy nie jest gorący, czasem ciepły raczej od silnika. Twoj alternator ma wbudowany regulator napięcia? czy jest osobnym układem? grzeje się tylko podczas pracy slnika? sprawdzałeś prąd ładowania?
Diody alternatora sprawne. Sprawdzałeś? W jaki sposób?
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
Możesz napisać jakie było napięcie, kiedy sprawdzałeś i w którym miejscu, ( na akumulatorze czy na alternatorze) to może być ważne.
Alternator polonez caro plus 1.6gsi Dziwna awaria alternatora ,wsiadam odpalam widzę czerwoną kontrolkę akumulatora ,po zapaleniu silnika powoli przygasała i zgasła ,sprawdzam akumulator miernikiem napięcie,nic się nie zmienia po odpaleniu silnika ,alternator padł jednocześnie z żarówką kontrolki akumulatora?teraz w ogóle się nie zapala a alternator...
Każdą jedną diodkę osobiście i własnoręcznie sprawdzałem. Po za tym jak już wspominałem w układzie zastępczym alternator działał poprawnie.
Do ciągnika to każdy się nada , ważne żeby biegunowość była odpowiednia, ale najlepiej się sprawdzają alternatory od starszego poloneza caro mają mocne diody starego typu które nie wybuchają, są łatwe w naprawie i najbardziej odporne na kurz co jest bardzo istotne, nawet na składnicy można kupić takie niby zamiennik za prądnicę do 330 i 360 tylko że...
Ja na maxa sprawdzałbym następująco: Odłączam (demontuję jeśli trzeba) regulator, odłączam B+ (30) od akumulatora, odłączam przewód od kontrolki ładowania, od styku D+ (15). Włączam stacyjkę, zdjęty przewód od kontrolki ładowania podłączam do masy. Jeżeli 4W żarówka kontrolki ładowania świeci, to jest sprawna i wszystkie połączenia z nią związane też....
Zawory są ok- szczelina 0.2 mm, ustawiane jak morawski podaje. Mam iskre na wszystkich kablach, więc czy jest sens sprawdzać zielony kabel ?? Dodano po 5 Chyba znalazłem winowajce- alternator- ma takie luzy, że słychać jak wirnik o coś tłucze (zapewne o stojan). Odłączyłem go (wszystkie przewody jakie szły do alternatora odłączyłem) i silnik odpala...
Osobiście dużo montuje alternatorów od fiata i poloneza w ciągnikach rolniczych, regulator sprawdzam w następujący sposób, zasilacz regulowany 0-16V, + do 15 regulatora a 67 przez żarówkę 2W do masy. Zwiększając napięcie sprawdzam przy jakim napięciu gaśnie żarówka, jeżeli jest to 14.3, 14.4V to jest ok.
Podłączenie jest proste najlepiej popatrzeć do ksiązki serwisowej poloneza jest tam schemat i szczegółowy opis.Jedyna zmiana to wyprowadzić na zewnątrz zacisk wspólny diod wzbudzenia opisany jako "67".Regulator natomiast może być z dowolnego poloneza. Diody mostka trójfazowego (główne) sprawdza śie tak jak wszystkie diody.
Wyjmuj po kolei bezpieczniki, na których jest napięcie i jednocześnie sprawdzaj pobór prądu z akumulatora. Sprawdź pobór po odłączeniu przewodów od alternatora. Szukanie takiej usterki jest prawie identyczne w każdym modelu auta.
to alternator A125 -70p niema zimnych lutów diody były sprawdzane przez elektryka. Jak uzwojenie było by uszkodzone to czy ladowanie przy obciążenu reflektorów było by rzędu 14.1V. To nowy typ alternatora i elektrycy nie potrafią znaleźć przyczyny
Ja zamieniłem tanią antenę na markę PRESIDENT i problemów masa znikła, te tanie tak wszystko ściągają. Nie wspomnę jak skaczę SWR po zdjęciu i postawieniu w to samo miejsce. (at)arturbajerski nie rób tak więcej z odpinaniem przewodu "+" od alternatorka, bo go uszkodzisz, na wolnych obrotach jak był uruchomiony bardzo w palnik nie dostał, ale dotknął...
Jutro będę sprawdzał. Odłączę alternator na chwilę. Jak trzaski będą dalej to bedę szukał. Możliwe że na cewce zapłonowej iskra przeskakuje nie tak jak trzeba. Jutro dam znać czy coś znalazłem.
Witam W zaleznosci od roku produkcji auta były montowane dwa rodzaje alternatorow :elmot-w starszych i magneti marelli-w nowszych.Najczestrza usterka alternatorow-elmot bylo uszkodzenie mostka diodowego a minowicie triody(male diody).W drugim przypadku sprawa wyglada inaczej bo alternator jest bardziej podatny na uszkodzenia i trzeba sprawdzac wszystkie...
Piewsza wymiana szczotek z regulatorem była przy 197 tys druga przy 250 tys za pierwszym razem wyczyściłem wszystkie styki masę klemy. Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze tj. na śrubie + i korpusie alternatora. Różnica między akumulatorem wynosiła wtedy z tego co pamiętam 0,02V. Diod nie sprawdzałem nie widać migotania świateł nawet jak jest...
Zamiast sprawdzac styki przy stacyjce itp. aby wykluczyc ronice napiecia wystarczy aby kolega wzial sobie zwykla kontrolke samochodowa w postci zarowki podpiol jednum koncem do zacisku alternatora ktory idzie na kontrolke a drugi do + akumulatora i bedzie widomo czy to alternator nawalil czy kontrolka ladowania zle wskazuje. Chociaz kolega powyzej ma...
Dwie sprawy, ładowanie i sprawny silnik. Zawsze miałem sprawny samochód. Kłopotów z akumulatorem, czy z uruchamianiem silnika nie miałem jak pracowałem i samochód codziennie jeździł - obojętne czy to był maluch, fso-1500, Polonez, meganka czy corolla. Jak przeszedłem na emeryturę i samochód już nie był codziennie goniony, to zaczęły się problemy i...
Jeżeli pomiędzy stykami 15 i 67 masz zwarcie alternator powinien ładować pełnym napięciem , wtedy alternator jest dobry natomiast regulator uszkodzony jest na pewno skoro ma zwarcie.P też mi się tak wydawało a nie ładuje jak już pisałem sprawdzałem alternator na żarówki wszystkie 4 ładnie świeciły sprawdzałem zwarcie i też niby nie ma ale zauważyłem...
Miałem kiedyś coś podobnego u siebie , jeździłem z podłączonym miernikiem i obserwowałem jak napięcie bez powodu wzrastało do wartości ponad 16 V . Podejrzenie padło na regulator , podłączyłem nawet stary regulator stykowy z poloneza , ale efekt był żaden , napięcie skakało jak chciało . Po przeanalizowaniu wszystkich możliwości na wariata wymieniłem...
Sprawdzilem alternator. Wszystkie diody sa sprawne. Przepuszczaja prad tylko w jedna strone. Jak dalej sprawdzac elementy samochodu w poszukiwaniu nieznanego poboru pradu?W bagazniku nie mam zadnego oswietlenia(nie ma zarowki w oprawce).
Jak sie pasek zerwał to sprawdzałem, koła kręcą się bez problemu. A może tak być, że akumulator stawia za duży opór podczas ładowania? Można to jakoś sprawdzić? Dopisek: piszczeć zaczyna powyżej 2000 obrotów
Witam, mam następujący problem: Mam poloneza atu plus z 99 roku. Auto jest u mnie od nowości i ma przejechane tylko 30tys. Jakiś czas temu zaczął piszczeć pasek alternatora, a następnie rozładowywać się akumulator. Nie wiem, czy te dwie sprawy są ze sobą związane, pasek piszczy na alternatorze, ponieważ koło pasowe alternatora po chwili od włączenia...
Miałem tak w polonezie. Usterka jak napisał Elektrit. Trochę się nagrzebałem bo najpierw skończyły się szczotki, wymieniłem i ładowało do 3,5 tys. potem zonk, no to sprawdzałem szczotki, regulator, choć ta siła odśrodkowa przyszła mi do głowy w miarę szybko.
Jutro postaram się sprawdzić jak dorwę miernik. Aczkolwiek poprzedni właściciel alternatora wspominał, że było to samo przed wyjęciem z dawcy - 13,9 i świecące ładowanie. Obwód zegary-altek jest na bank sprawny, cała wiązka jest nowa, żarówka podmieniania, zegary igła. Po za tym wcześniej zamontowany był alternator z Zafiry i po za dźwiękami które z...
Witam serdecznie. Mam Poloneza Caro Plus 1,6GLI z 1999r. Ostatnio spaliły mi się trzy żarówki od przednich reflektorów. Wymieniłem je myśląc, że może wadliwe były. Podczas podróży nagle usłyszałem jakby pisk paska klinowego, zapaliła mi się czerwona dioda sygnalizująca przepalenie się żarówki. Ciekawe było to, że dioda ta przy naciskaniu pedału gazu...
Kopułkę sprawdzałem latem i była dobra, nawet przeczyściłem papierkiem ściernym wszystkie metalowe części. Trzy lata temu wjechałem w kałużę i samochód stanął, ze dwie godziny go rozciągałem i w końcu odpalił. Następnego dnia pojechałem do mechanika i powiedział mi, że zalałem alternator, że z kopułką jest ok. Możliwe to?? Cały czas myślę o tym alternatorze....
Myślę że kolega powinien sprawdzić najpierw czy wirnik alternatora nie ma zwarcia, oraz sprawdzić diody wzbudzenia w alternatorze. Jeśli chodzi o wirnik to po prostu na zacisk "DF (67)" podać + przez amperomierz. Prąd zmierzony powinien nie przekraczać jakichś 3A o ile dobrze pamiętam. Dla sprawdzania diod wzbudzenia trzeba już rozebrać alternator i...
Witam. Ja tak miałem ze swoim alternatorem, podczas jazdy żarzyła się kontrolka ładowania. Alternator sprawdzało kilku elektryków samochodowych i nic. Wreszcie trafiłem na takiego który wyjaśniał mi że powodem tego jest uszkodzenie jednej z diód - to te małe: http://obrazki.elektroda.net/41_12756332... wymiana ich rozwiązała problem. Można...
Kupiłem prostownik. Naładowałem akumulator. Odłączyłem radio. Samochód uruchamil sie bez problemu za pierwszym razem. Pojechałem w dłuższą trase i wszystko było w porządku. Jednak w pewnej chwili, w czasie jazdy, wszystkie kontrolki przygasły (nie zgasły całkowicie, jedynie ledwo świeciły), samochód caly czas jechał. Jednak udało mi sie tylko dojechać...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Ponieważ toczy się tu dyskusja dotycząca sprawdzania diod pozwolicie że podłączę się do tematu. Zrobiłem dziś alternator do Renault Clio 1.8 D firmy Valeo i bardzo zaciekawiły mnie diody mocy w tym altku. Prąd zwrotny przy zimnych diodach z napięciem 27V przyłożonym na ok. 3 sek.. wynosił 0,76A. Wydaje mi się że to trochę dużo zważywszy że dioda mocy...
jjanusz nie zaniżaj poziomu wypowiedzi. Jeśli tak się dzieje że prąd upływa w alternatorze to wahoo masz do zrobienia mostek prostowniczy. zapewne któraś dioda z czerwonym napisem na obudowie. Ale to bedzie możliwe do sprawdzenia po całkowitym rozmontowaniu alternatora i sprawdzeniu elementów pojedynczo. Jeśli posiadasz miernik z mozliwoscią sprawdzania...
połaczenia masy sprawdziłem,wszystko jest poprawne,napiecie sprawdzałem miernikiem cyfrowym i analogowym,róznica błędu wynosiła około 0,1V ,kontrolka ładowania zachowuje sie normalnie przed rozruchem zapala sie po rozruchu gaśnie i nie zapala sie w trakcie jazdy.Czy moze być to przyczyna samego alternatora?wykluczam aby sprzedano mi uszkodzony regulator.
Akumulator na 100% sprawny zakładałem do innego auta i ładował bez problemu, w moim essim jest tak że jak ładuje to trwa to ok 4-6 min i potem przestaje, znowu po jakiś czasie ładuje i przestaje, dziś wieczorkiem próbowałem na akumulatorze z poloneza, niby ma mniejszy prąd rozruchu ale odpalił i tak chodził z 6 minut i nagle skończyło się ładowanie,...
Witam. A na jakich obrotach sprawdzaleś , bo powino sie sprawdzac ta miedzy 2000- 3000 obr./min. to so normalne warunki pracy silnika. To ze pokazuje Ci 12,5 V na wolnych obrotach to jest okej, w niektorych polonezach na wolnych obrotacxh jest tak slabe ładowanie ze czasami lampy migaja. Jeśli na wyzszych obrotach bedzie nadal 12,5 V to proponuje przeczyscic...
alternator sprawdzać sprawdzać alternator alternator polonez
instrukcja toyoty avensis koder dekoder zdalnego sterowania regeneracja ogniw akumulator
termostat bimetaliczny wykres bodego
Fiat Grande Punto 2009 - Radio nie wczytuje AUX Wejście AUX w Fiat Grande Punto 2009 - lokalizacja i alternatywy