Rzekłbym-niewybaczalnym błędem sprawdzania diod w alternatorze jest pomiar miernikiem.Jak przedmówca słusznie zauwazył-jedyny miarodajny test to pod obciążeniem.
Nie ma co sprawdzać 99 % diody do wymiany.
najprościej to rozmontować układ i dioda po diodzie sprawdzać spadek napięcia na diodzie będziesz miał ok 500-700mv oczywiście sprawdzasz ustawiając multimetr na pomiar diod
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Ciekawa sprawa, gdyby każdy elektronik sprawdzał diodę żarówką.... Od tego ma miernik. A w nim opcja sprawdzania półprzewodników (nie mylić z omomierzem).
Tak jak się sprawdza diody miernikiem ale rób to żarówką bo miernik może przekłamać. Ma zaświecić w jedną stronę w drugą ma nie świecić. Sprawdzasz tak wszystkie diody w mostku.
Diody sprawdzałem miernikiem ustawionym na badanie diod. Wszystkie 9 przewodzi tylko w 1 kierunku To sprawdzanie jest nic nie warte. Diody mocy w alternatorze sprawdzamy dużej mocy (np 55W) żarówką i akumulatorem, a nie miernikiem. Trzeba te 5A przynajmniej wymusić.
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
Diody sprawdzaliśmy wszystkie. Alternator wzbudziłem poprzez żarówkę bezpośrednio z kabla wyjściowego alternatora (połączony z rozrusznikiem i akumulatorem bezpośrednio). Schemat wstawię za chwilę.
A czy ja ci każe demontować szczotki i sprawdzać zachowanie diody???Sprawdź ich stan
diody alternatorów tak się sprawdza, bez obciązenia lub pod miernikiem może się okazać całkiem sprawna. Dalej-aby je sprawdzić w alternatorze należy odpiąć stojan. Urządznie do sprawdzania diod alternatora wymusza przez diodę przepływ prądu o natężeniu około 20A, w pratyce warsztatowej wystarczy mniej, np 2A. bywa tak, że -dioda ma poluzowane wyprowadzenie...
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Naprawione. Kolega grala1 mega pomógł. Źle po prostu mierzyłem. I dlatego tylko trzy diody sprawdzałem.
Tu masz jak sprawdzisz diody w alternatorze na filmiku jest mostek 6 diodowy u ciebie będzie 9 diod ale zasada sprawdzania taka sama , może ci to pomoże pozdrawiam . https://youtu.be/UlavAPK_Wgo
Z tego widać, że mimo przebicia, element pozostaje nieliniowy (co nie jest częste, zazwyczaj palą się na zwarcie <1 Om). Najlepiej było by mierzyć, przy wyższych napięciach, niż działa typowy test diody. Takie uszkodzenie by wyszło, gdybyś naładował bramkę z baterii i sprawdził czy przewodzi D-S, w sprawnym tranzystorze stan naładowanej bramki utrzyma...
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Amperomierz i bezpieczniki a dopiero rozebrać alternator i sprawdzać diody. A jakby trzeba było go rozebrać to należałoby przy okazji sprawdzić stan tulejki komutatora i łożyska.
# carrot: Rozumiem że demontuję płytkę, Akku podpinam zamiast uzwojeń stojana, żarówką sprawdzam gdzie się pojawi napięcie. Potem podpinam akku odwrotnie i sprawdzam kolejne diody. Dzięki!
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Nie sprawdzał alternatora? Jego diod? Jarzy się może kontrolka akumulatora w ciemnościach? Coś mi świta, że miałem podobne objawy, ale to już mi robił elektryk, z opisu oddającego mój alternator, właśnie poszła dioda. Któraś z małych, bo miał ją tylko dolutować?
Alternator najprościej można sprawdzić multimetrem na zakresie do sprawdzania diod. Poszukaj schematu dowolnego alternatora w necie i wszystko zrozumiesz jeżeli nie jesteś przysłowiową "blondynką".
Ja mam na stole zasilacz 12V i żarówke 21W zakonczone długimi kablami z "żabkami". W ten sposób sprawdzam diody w alternatorze. Oczywiscie po wczesniejszym odlutowaniu mostka od stojana. Nie polecam sprawdzania diód multimetrem ,lepiej sprawdzić je pod obciążeniem. Robie tak od lat. Stojan sprawdzam przez żarówke na 220V czy niema przebicia na mase....
Na 99% tak sprawdź jeszcze miernikiem na teście diod wtedy będziesz wiedział czy uszkodzona jest 1 z diod czy więcej.
Co to są "diódy"? Czy z tej naklejki, widocznej na ostrym i czytelnym zdjęciu, można odczytać model alternatora? Sprawdzałeś ile diod jest na mostku? Sprawdzałeś czy szczotkotrzymacz jest zintegrowany z regulatorem? Sprawdzałeś czy szczotki są izolowane od masy?
diody są na wcisk a radiatorem jest cały korpus alternatora chłodzony cieczą :) coż kupie dzisiaj diody i będę sprawdzał już na zmontowanym alternatorze jak zachowuje się napięcie w aucie przy kolejnych odbiornikach może to coś da :(
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Kolego, czy sprawdzałeś diody w alternatorze tj. każdą oddzielnie, po jej odłączeniu. Nadto, czy badałeś ewentualne "podkradanie" energii z akumulatora np. przez uszkodzoną diodę alternatora. Miernik do dłoni i po "uśpieniu" elektroniki w aucie np. po 15 min. przeprowadź stosowne badanie - materiały poglądowe na forum. Nie chce mi się wierzyć, abyś...
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
to wynikało by z tego ze alternator nie jest prawidłowo złożony ... sprawdzałem te diody wzbudzenia miernikiem bo one chyba są za małe by sprawdzić je przez odbiornik. Te 6 diód wymienionych (30A kazda) sprawdzałem zarówka 60W 12 V.
Uszkodzone diody nie powinny podnosić napięcia. Jesteś pewien miernika? Sprawdź połączenia przewodów altenator-akumulator, przy niepewnym kontakcie napięcie może wzrastac. Aby lampka zgasła musi być jednakowe napięcie dodatnie po jej obu stronach (od diod wzbudzenia i od diod dodatnich). Objawy wskazują, że diody wzbudzenia pracują, ale napięcie nie...
W moim trzecim poście napisałem,że znajomy nie czekał na mnie tylko podpiął alternator z zaleceniami sprzedawcy. Ponad to, dlatego założyłem ten temat, aby być pewnym prawidłowego podpięcia. Plus widoczny jest po rozebraniu alternatora, jak na moim zdjęciu. Ja przed podpięciem sprawdzałem miernikiem ( test diody) kierunek przewodzenia diody.
jak sprawdzić regulator napięcia ? diody to wiem, mam w multimetrze opcje ! do sprawdzania diody.
Czyli rozumiem że żarówka też powinna być odpowiednio mocna aby obciążyć sprawdzaną diodę.
Ładowanie masz złe - sprawdź jeszcze raz diody w mostku. A poza tym skąd pewność że regulator napięcia jest dobry ? jak go sprawdzałeś? a na początek to sprawdź połączenia do alternatora i luty na mostku bo to też może być przyczyną tego że kontrolka się żarzy. pzdr
Witam, od jakiegoś czasu żarzą mi się kontrolki od ładowania ciśnienia oleju i czek silnika na wyłączonym zapłonie. Sprawdzałem już diody w alternatorze i jest ok. Jak odłączę przewody od alternatora kontrolki nadal żarzą oprócz kontrolki od ładowania. Gdy zapale silnik wszystko gaśnie i jest tak jak powinno być. Natomiast na wyłączonym zapłonie jak...
Witam wszystkim chciałbym zapytać jak sprawdzać alternator, piszcie jeżeli coś jest nie tak w moim. Diody są ok, wylutowałem wszystkie i sprawdziłem je przez żarówkę. powiedzcie czy tak powinno być jak na rysunkach??
zacznijmy od tego czy po podaniu masy lub plusa (nie pamiętam) na przewód od kontrolki zapala się ona czy nie jesli się zapala to wina leży w alternatorze jesli nie to w układzie kontrolki a co do sprawdzania Ladowania przez zdjęcie klemy to wcale nie musiały polecieć diody alternator nie może pracować bez obciążenia a nie bez akumulatora a układ zapłonowy...
Rozumiem, że powinienem je sprawdzać poza układem, czyli konieczne jest wylutowanie. W zwykłym sklepie z częściami elektronicznymi kupię diody wysokoprądowe do alternatora (te "pastylki")? Zabrać się najpierw za sprawdzanie prostowniczych czy prądowych. Które częściej padają, bo nie chciałbym niepotrzebnie wylutowywać jednych z nich.
A kody migowe sprawdzałeś? :P
Otóż nie, myśle nad zastosowaniem. A alternator chciałbym sam naprawić Dodano po 41 Sprawdzałem i wszystko jest dobrze
sprawdzałem diody miernikiem wszystkie wskazują tak samo ok 500omów.
No normalnie żarowka do plusa i każdą diode po kolei sprawdzasz czy przewodzi w jedną stronę dotykając wąs diody lub płtykę prostownika do masy. Nie wierzę,tak zawsze sprawdzasz diody?I każde?
Witam, U mnie występuje takie zjawisko: - czasami (nie wiedzieć dlaczego akurat wtedy) pulsują światła, deska rozdzielcza itp, - przy włączeniu kierunkowskazów i/lub STOPu jarzy się lampka ładowania. Ładowanie jest OK, posiadam 9-diodowy alternator, nowy regulator napięcia. Diody w alternatorze sprawdzałem (żarówką) - są dobre. Jeśli ktoś miałby pomysł,...
http://lmgtfy.com/?q=jak+sprawdzi%C4%87+... Sprawna dioda jak napisałem wyżej, kilkaset mV Jeśli chodzi o diody "wciskane" sprawdzasz tak samo, jeden biegun na jej obudowę, drugi do zacisku.
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Stacyjka nie potrzebuje masy, nawet jest nie wskazana bo w niej jest tylko plus, gdyby tam było połączenie z masą było by to pełne zwarcie. Masa jest z innych odbiorników, jak chcesz by w tym przypadku zgasła odepnij przewód od czujnika ciśnienia oleju, bo prawdopodobnie przez niego obwód zamyka się do masy. Jakie żarówki masz w kontrolce ładowania...
czyli sprawdzać żarówką. przy uszkodzonej diodzie światło powinno być słabsze??? wiem że można sprawdzać jeszcze alternatory oscyloskopem podłączając się pod akumulator przy włączonym silniku i powinno się zobaczyć czy jest odpowiedni prąd wzbudzenia?
Jeżeli regulator jest w porządku, pozostaje sprawdzenie prostownika (oddzielne diody dla każdej fazy(3) do tego konieczne jest odłączenie przynajmniej jednego bieguna każdej sprawdzanej diody. Czynność ta wymaga niestety rozebrania alternatora.
Diody alternatora sprawne. Sprawdzałeś? W jaki sposób?
Co sprawdzałeś po rozebraniu alternatora? Sprawdziłeś uzwojenia, diody ? Potrzebny będzie jakiś schemat, żeby sprawdzić te ,,4 przewody". Daj zarobić komuś kto się na tym zna, zanim więcej bałaganu nie narobisz.
Niesamowite?! Tyle, że jest dokładnie odwrotnie. https://obrazki.elektroda.pl/3614567100_... Litera A w oznaczeniu = anoda na drucie, katoda na "kapslu". Litera K w oznaczeniu = katoda na drucie, anoda na "kapslu". A ten: "W alternatorze mam diody z opisami na spodniej czesci 076 862, nie ma tam literki ani A ani K" problem, rozwiązujesz...
Ok jw alternator motocraft i zwarcie głównego plusa z plusem wzbudzenia a diody wszystkie sprawne. Miałem juz 2 takie alternatory i gdzie to sie zwiera.? Diody sprawdzana prądowo. Niestety szybka podmiana nie pozwala na szcegółowe badanie. :( Bo na stanie mam tylko sprawne...
Opisałem ,ze sprawdziłem .Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia Dodano po 2 W tym alternatorze brak diod wzbudzenia, a resztę sprawdziłem . Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia
Wszystko da się zepsuć. Prostownik jest chyba najbardziej na to narażony. I jak każde urządzenie można je rozbudowywać o zabezpieczenia i zabezpieczenia zabezpieczeń. Ale najprostszym i najlepszym sposobem na wykorzystanie takiego transformatora jest właśnie regulator tyrystorowy, stosunkowo najbardziej głupotoodporny. Należy pamiętać o nadmiarowych...
Trzeba wydostać alternator, rozpołowić go, odlutować stojan, wykręcić mostek. Sprawdzenie diód miernikiem zda się na niewiele, bo będą mierzyły się dobrze. Diody w mostku sprawdzam zasilaczem regulowanym. I tak, diody mocy prądem np 10-15A i obserwujesz czy w miarę nagrzewania się diody, spadek napięcia na niej nie zmienia się rażąco (w granicach 0,5-0,8V,...
Najprościej, bierzesz miernik, ustawiasz jak do sprawdzania diody i mierzysz pomiędzy D+ i B+ alternatora, jak w jedną stronę pokazuje przejście, to alternator 6diodowy, 9 diodowy pokaże w obie strony przerwę Do 6 diodowego można podłączyć kontrolkę ładowania, tyle, że przez przekaźnik. Pamiętaj, ze regulatory napięcia są inne, w zależności od budowy...
Miałem kiedyś coś podobnego u siebie , jeździłem z podłączonym miernikiem i obserwowałem jak napięcie bez powodu wzrastało do wartości ponad 16 V . Podejrzenie padło na regulator , podłączyłem nawet stary regulator stykowy z poloneza , ale efekt był żaden , napięcie skakało jak chciało . Po przeanalizowaniu wszystkich możliwości na wariata wymieniłem...
Sprawdzałem diody \ Sposób obrany do tej czynności nie był prawidłowy.
Najpierw sprawdzasz wszystkie ! bezpieczniki. Większość sterowników ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, jest dioda która ma za zadanie spalić bezpiecznik. Podobnie działają diody w alternatorze, jak podłączysz odwrotnie klemy spory prąd z akumulatora płynie przez diody. Do sprawdzenia więc wszystkie bezpieczniki i alternator, potem diagnostyka...
Jak sprawdzić/ zbadać stan diod ? Gdzieś czytałem o sposobie z zarówka 12V21W Wymaga wylutowania mostka prostowniczego. Sprawdzasz diody po kolei w kierunku przewodzenia i w kierunku zaporowym. 6 diod mocy i ewentualnie 3 diody wzbudzenia.
Co z akumulatorem i jak sprawdzałeś diody?
Osobiście nie spotkałem się z alternatorem 6 diodowym w SW400 ale kto wie; sprawdź go najpierw; miernik ustawiasz jak do sprawdzania diody i mierzysz pomiędzy D+ i B+ alternatora, jak w jedną stronę pokazuje przejście, to alternator 6diodowy, 9 diodowy pokaże w obie strony przerwę Przykładowe podłąćzenie alternatora 6 diodowego (ten z przekaźnikiem)...
Trzeba się dostać do diód, odlutować dwa przewody od stojana i zwykłym miernikiem bądź żarówką a najlepiej jednym i drugim sprawdzamy wszyskie dziewięć diody. Pozdrawiam.
Sprawdzałem wszystkie diody, wzbudzenia też i na nich po odpaleniu silnika pojawia się napięcie. Pomiar oczywiście na alternatorze. Nie wiem co jeszcze można zrobić.
Tak jak właśnie kolega napisał. Alternator odłączony od akumulatora potrafi wygenerować duże natężenie, które po prostu spali diody w nim. Efekt taki, że mogą paść tylko diody jak również uzwojenie. W każdej instrukcji jest napisane, że nie można odłączać akumulatora od alternatora kiedy pracuje. Chciałbym mieć taki alternator co wytwarza duże natężenie...
Twój fachowiec sprawdzał diody ,wymienił regulator napięcia ,a sprawdził wirnik ?
Mam diodę wypiętą i dostęp do nóżek. Składa się z 2 części, jak na zdjęciu, i ktoś tam coś majstrował. Sprawdzałem ją multimetrem na badanie diod, ale mam tylko na Ω i nic nie pokazuje. Co może uszkodzić taką diodę na 1,1 A?
Przy takim spalaniu to na pewno mieszanka jest zbyt bogata. Sprawdzałeś napięcie ładowania z alternatora? Dziwny jest objaw z tym radiem, możliwe że dioda w alternatorze jest uszkodzona i jest zwarta. Nie sprawdzałem napięcia ładowania z alternatora. Co do tego radia, to właśnie edytowałem post i dodałem, że gdy radio się nie blokuję, to jak słucham...
Nie odpowiem konkretnie na te pytania, bo alternator miałem rozebrany tylko jeden od poldka w którym padła jedna z diod od wzbudzenia i tam regulator napięcia nie był zintegrowany z alternatorem. Tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem w kilku samochodach (do których miałem dostęp) napięcie ładowania na zimnym i gorącym alternatorze ze zintegrowanym regulatorem...
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu, jak dałem ciągnik do kolegi żeby mi coś zładował to pomylił kable, które na alternator założył odwrotnie. Jak przyjechałem do domu i zobaczyłem to zaraz przełożyłem te kable i z początku było wszystko dobrze i ładował, ale po jakimś czasie zaczęła świecić kontrolka i tak coraz bardziej. Teraz nie ładuje, sprawdzałem...
Więc tak, wymontowałem alternator, rozebrałem go i zacząłem sprawdzać. Diody przewodzą w jednym kierunku, uzwojenia stojana ok. 0,1 ohma, uzwojenie wirnika 3,2 ohma. Czyli teoretycznie wszystko sprawne. Ktoś ma pomysł co dalej?
Jeżeli diody sprawdzałeś miernikiem to zobacz jak się zachowują przy kontroli żarówką. Dioda potrafi stracić przewodność pod obciążeniem i wówczas nadmiernie się grzeje co mogło być powodem rozlutowania. Pozatym kontrola uzwojenia na przebicia i wzrokowo czy nie ma śladów przegrzania izolacji.
Alternator Bosch 70 A nie znam modelu, ale ma nietypowy i drogi mostek 8 diodowy (nowy mostek 160 zł). Napewno sprawdzał na akumulatorze, a na alternatorze nie widziałem. Diody na mostku wszystkie sprawdzone przed zalozeniem. Szkoda by bylo, jakby sie okazalo, ze pomimo wymiany mostka, alternator ma isc w kibel wraz z nowym mostkiem.
Co widać po kontrolce ładowania, jakie są napięcia, czy sprawdzałeś na zacisku prądowym alternatora napięcie? Pozdrawiam.
To są normalne 3 diody połączone jedną stroną ,,sprawdzasz pomiędzy przewodem a każdą nóżką .P
miałem kiedyś Kadett'a łezkę (ach stare dzieje :)) no i też mi się zapaliła kontrolka. elektryk sprawdzał alternator trelemorele i nic. wymieniał jakąś tam diodę i nic. i co się okazało? było zwarcie pod kierownicą. kabelki się przetarły i zwarły całkowicie - dlatego kontrolka nie mrugała. wiem, że Kadett to nie 126p, ale piszę to, bo to wcale nie musi...
Witam, od wczoraj nie mam ładowania w samochodzie Opel Vectra B 1,6 16v. Czyli pewnie alternator, regulator, lub przewody, albo diody? Klemy sprawdzałem czyściłem. Chcę sprawdzić napięcie bezpośrednio na altku. Pod którymi stykami? Może jakiś schemat? Do altka idzie przewód co ładuję i drugi z aku co wzbudza alternator, bodajże po stacyjce. Posprawdzam...
czołem, mam problem z ładowaniem w Toyocie Yaris. Po włączeniu silnika ładowanie przez moment jest , potem spada do wartości napięcia na akumulatorze. Wymontowałem alternator i sprawdzam diody metoda : podłączając do plusa na zewnątrz akumulatora - miernika i do obudowy +. Wtedy miernik pokazuje w trybie badania diody około wartość 550. Załączam zdjęcie....
Myślę że kolega powinien sprawdzić najpierw czy wirnik alternatora nie ma zwarcia, oraz sprawdzić diody wzbudzenia w alternatorze. Jeśli chodzi o wirnik to po prostu na zacisk "DF (67)" podać + przez amperomierz. Prąd zmierzony powinien nie przekraczać jakichś 3A o ile dobrze pamiętam. Dla sprawdzania diod wzbudzenia trzeba już rozebrać alternator i...
Diody i uzwojenia sprawdzałem w pierwszej kolejności i tu wszystko jest ok sam alternator pracuje poprawnie. Co do regulatora nie sprawdzałem go - bo szczerze to nie wiem jak, ale poszukam jak to zrobić i sprawdzę. Myślałem faktycznie aby dobrać inny regulator i dopasować go do tej konstrukcji zapewne zresztą tak się to skończy i zobaczę co z tego wyjdzie....
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
Witam, Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW. Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju. Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik. Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje bo sprawdzałem miernikiem. Co mogło paść ? Regulator napięcia...
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
ok a czy uszkodzone diody mogą też w taki sposób się objawiać?nie ma potrzeby ich sprawdzać?
Dzieki bardzo wszystkim. Zgodnie z waszymi radami auto pojechało na lawecie. Co do akumulatora to tak - jest nowy i właśnie po jego montażu zacząłem sprawdzać napięcie bo świeciła dioda ładowania na desce. Zobaczymy co będzie z innym alternatorem Edit. Alternator założony. Ładuje 14,6V. Niestety kontrolka nadal się pali. Zastanawiam się jaka może być...
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Na obudowę podajesz minus, na styk szczotkotrzymacza plus, do śruby + podłaczasz żarówkę powiedzmy zkierunkowskazu, mocno zakręcasz dłonią za piastę/koło pasowe i patrzysz czy zarówka się lekko zażarzy. Jak tak, to na 99% dobry, 1% niepewności to diody wzbudzenia, które wtedy nie biora udziału. Bez śmiechu, ja tak sprawdzam niemal każdy, tą metodą można...
Odwołanie jednak nastąpiło, niestety. Nie zakładam nowego tematu, ponieważ problemu nie zatytułowałbym inaczej niż właśnie "znikający prąd". Konkretnie? Pokrótce postaram się opisać. Podczas dokręcania przewodów na rozruszniku na nieodłączonym akumulatorze (wiem, że tak się nie robi, ale nie o to pytam) poszła iskra i od tej pory pojawiły się dwie usterki:...
Alternator wrócił z naprawy bo były spalone wszystkie diody i gość go sprawdzał i naprawił ale po zamontowaniu dalej brak ładowania , rozmawiałem z nim później i powiedział że może być problem ze wzbudzeniem ale Nwm o co z tym chodzi. Ktoś mógłby mi to bardziej przybliżyć ?
Dobra to bierz żarówkę akumulator i sprawdzasz wszystkie diody. Po drugie czy teraz ci odpali i nie będzie zwarcia , spróbuj.
Witam . Do Tiger oraz innych : symbol " dioda " służy takze do badania ciagłości obwodów elektrycznych. Pozdrowienia.
Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania Też tak uważam. Sprawdzanie diod omomierzem (przy małym prądzie pomiarowym) nie jest miarodajne, no chyba, że dioda ma zwarcie. Najlepiej podstaw cały sprawny mostek.
Witam. Astra H z 2008r, 1,7 CDTI, 100 KM. Słabe ładowanie akumulatora, ok. 13,5 V, mierzone na alternatorze, na akumulatorze ok 13,35 V. Alternator wygląda w środku jakby był po regeneracji, szczotki jak nowe, diody sprawdziłem, czysty w środku. Jak sprawdzałem alternator na stole, to ładuje i osiąga 14,5 V, a po zamontowaniu do samochodu zaledwie 13,5...
Tak najlepiej żarówkę , ja sprawdzam diody wzbudzeni obciążając je 10 W żarówką a prostownicze 55 W . A prąd z akumulatora .
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
diody są sprawne sprawdzałem miernikiem i żarówką 20W mało tego podmieniłem mostek.
Po indywidualnym sprawdzaniu każdej diody wyszło że jedna jednak jest "padnięta". Altek sprawny.:D
Witam. W ostatnim czasie zapaliła mi się kontrolka ładowania w vectrze i miałem ładowanie 12v jak sprawdzałem. Więc wyjąłem alternator i okazało się, że diody mają zwarcie a regulator jest spalony. Więc kupiłem diody i regulator złożyłem altek a napięcie ładowania to ok. 15.5v i bardzo powoli jak by jeszcze rosło. Moja sugestia to uszkodzony regulator...
alternator sprawdzać sprawdzać alternator sprawdzać alternator polonez
elektryczne wspomaganie punto silnik akumulator izolować przepuszczają zawory
Instalacja elektryczna Hyundai i30 - przegląd i diagnostyka Płyta główna DABKXMB18B0 w Asus TUF Gaming FX506