Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA.
Bezpieczniej by było zastosować moduł do automatycznego włączania świateł mijania np. ze znanego portalu aukcyjnego.
Osoba, która zregenerowała alternator, założyła zły regulator napięcia.
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
Raczej się nie da wykorzystać regulatora napiecia od alternatora on steruje "prądem wzbudzenia" chociaż moge sie mylić .Alternator daje do 60V- po odłączeniu aku na zapalonym silniku regulator nie działa i pali sie co tylko może(sprawdzone na własnej skórze ,pękła klema podczas jazdy).
Witam chciałbym się dowiedzieć jak działa wzbudzenie alternatora w tym samochodzie. Jest tam alternator sterowany wzbudzeniem z bsi. I tu moje pytanie jak ono powinno wyglądać, bo u mnie na włączonym zapłonie pojawia się co jakiś czas impuls, który wzbudza alternator i mam ładowanie. Impuls znika po odpaleniu silnika i po jakimś czasie pojawia się kontrolka...
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Alternator ma wbudowany regulator napięcia, który steruje wzbudzeniem. Jeśli go nie ma to znaczy że jest to zwykła prądnica. Akumulator powinien być aby trochę odciążyć alternator i ustabilizować napięcie.
Zgadzam sie z przdmówcą. Na 100 procent uszkodzony regulator. Widziałem kilka razy że regulator był przykręcony do alternatora i sterował obwodem wzbudzenia.
Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
Witam. Mam problem z John Deere 5820, mianowicie brak wzbudzenia alternatora, brak prądu na sterowaniu przekaźnika odpowiadającego za wzbudzenie alternatora. Posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej lub miał podobny problem? Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.
To ja zapytam, czy istniej gotowe lub schemat źródła prądowego o prądzie 10-50A i niskim spadku napięcia? U autora chyba najlepiej będzie wywalić fabryczny regulator napięcia alternatora i zbudować sterowanie prądem wzbudzenia. Ewentualnie regulator zostawić a dołożyć kilkuamperowego mosfeta w obwód wzbudzenia (tj przed jedną ze szczotek) i zmniejszać...
Musisz ustalić czy masz regulator napięcia w alternatorze czy napięciem wzbudzenia steruje komputer - bo nie wydaje mi się żeby było i jedno i drugie... Posprawdzaj masy - alternatora i regulatora....
Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje. Co to da? Regulator w moto tylko z nazwy jest podobny do samochodowego, są w nim wbudowane diody prostownicze które w samochodowym alternatorze są wewnatrz a człon regulacyjny nie steruje wzbudzeniem jak w samochodzie tylko jest to stabilizator równoległy...
Witam . Jeszcze oprócz tego co podpowiada kolega Heinzek ,to może być również uszkodzony regulator napięcia.W przypadku jeżeli regulator steruje wirnikiem (uzwojeniem wzbudzenia) za pomocą (-),co jest często stosowane.
Tak jak powinno być to zamontować właściwy alternator. Honda może nie mieć żadnego sterowania wzbudzenia przez ECU tylko po staremu przez kontrolkę.
Do 3.0 nie mam schematu, ale w wersji 2.2 alternatorem steruje ECU. Nie możesz sprawdzić, czy dochodzi napięcie wzbudzenia na alternator?
+ który idzie jako kontrolka ładowania (ze wzbudzenia alternatora).
Witam wszystkich na forum. Mam takie pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia w warunkach garażowych na tzw. stole, alternatora sterowanego z ECU za pomocą żarówki, miernika, aku i wiertarki? Chodzi o jego wzbudzenie i prawidłowość ładowania. Jest to alternator Bosch 7550469 180A wtyczka na 2 piny. kup sobie oscyloskop z generatorem sygnałów
Alternator jest sterowany siecią LIN. To co mierzysz na wtyczce sterowania alternatora to cyfrowy sygnał, możesz sprawdzić oscyloskopem. Alternator sterowany w trybie awaryjnym jest w stanie wzbudzenia i generuje napięcie ładowania. Jeśli błąd U1F1B się nie kasuje lub powraca po skasowaniu to proponuję szukać zwarcia w obwodzie LIN właśnie. Ta sama...
Nie wiem jak w tym roczniku, ale Voyagery mają sterowanie wzbudzeniem alternatora PCM (sterownik silnika), również sygnał obrotomierza idzie z tego sterownika bezpośrednio lub przez body computer.
Nieważne jakie mocowanie ważne że 9 diodowy, sterowanie wzbudzenia masą.
Regulator równoległy (stratny) stosuje się tylko gdy nie ma innych możliwości wpływania na napięcie wyjściowe. Czyli przy wzbudzeniu od magnesów trwałych. Po wielu podejściach i zakrętach już wiemy, że na 100% jest to typowy alternator sterowany prądem wzbudzenia. Więc o regulatorach stratnych lepiej zapomnieć. Radioamator Staszek Widać że dalej nie...
Ważne jest to że w 360 sterowanie jest masą, bo wzbudzenie ma połaczenie wew w prądnicy z plusem. A w 330 jest połaczenie wzbudzenia też z + tylko że na masie jest plus. To tak jak w alternatorach sterowanych masa oraz plusem.
Ok ECU, ale alternator sterowany cyfrowo, czy klasycznie wzbudzany napięciem na zacisk L alternatora.
Chyba ma sterowanie wzbudzenia alternatora przez BSI. Moja pomyłka - nie 10A tylko 100A. To ładowanie 13,9 do 14,2 jest w trakcie normalnej pracy jaki i spadku mocy.
Dzień dobry, Potrzebuje pomocy w zdiagnozowaniu problemu z ładowaniem, którego brak. Kontrolka od ładowania gaśnie po odpaleniu. Od alternatora idą dwa cienkie przewody. Według schematu od Peugeota 807 jeden biegnie do BSI, a drugi do sterownika silnika. Do czego służą te kable ? Domyślam się że jeden odpowiada za wzbudzenie się alternatora. Czy wzbudzeniem...
Spróbuj zrobić tak: wyciągnij wtyczkę z alternatora, zamiast niej włóż cienką wsuwkę do D+ połączoną z żarówką 3W (np taką od pozycyjnych), drugi styk żarówki do + za stacyjką, weźmiesz go np. z cewki zapłonowej. W ten sposób ominiesz całą instalację samochodu odpowiadającą za ładowanie (wzbudzenie alternatora)
Ok, rozumiem, że plus wzbudzeniu powinien być rozlaczany po wzbudzeniu alternatora? Np, połączyć przez przekaźnik plus z stacyjki i sterowany zaciskiem L czyli kontrolka?
Właśnie to wszystko zależy ile się "wpompuje" w wirnik i jakie jest obciążenie na wyjściu. Nie wiemy jaki reg. i jak sterowany bo nie wiemy jaka fabia. Autor żyjesz?
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
Czyli wyglądałoby na to że BSI nie steruje wzbudzeniem alternatora?? Ogólnie wszystko w samochodzie działa. Wracając do tematu złącza dwupinowego na alternatorze to jakie napięcia powinny sie tam pojawić czerwony L+ - ten jest chyba do wzbudzenia, po przekręceniu stacyjki zapodaje około 10,5V , drugi szary ma 0V.
W starszych samochodach wzbudzenie przechodziło przez kontrolkę ładowania. W nowszych zarówno kontrolką jak i wzbudzeniem alternatora steruje elektronika (te cienkie przewody). Czasem okazuje się, że chociaż na stole alternator ładuje, to w samochodzie już niestety nie. Zwłaszcza dotyczy to chińskich zamienników. Żeby dobrze sprawdzić alternator na...
Ja miałem 40A Do tego przy każdym akumulatorze bezpiecznik 30A i działało to przez ponad cztery lata. Teraz w vw multivan mam jeszcze tańsze rozwiązanie. Przekaźnik sterowany wzbudzeniem alternatora. Pytanie co będziesz podpinał do tego drugiego akumulatora bo to będzie generowało jaki prąd będzie płynął między akumulatorami kiedy będą połączone.
Czy można dobrać jakiś inny alternator, bez sterowania z ECU? Wystarczy prawdopodobnie sam regulator dobrać albo zaadaptować. Alternator raz wzbudzony powinien ładować już cały czas. Żeby wzbudzić go, wystarczy nawet nie żarówka, ale zwyczajna probówka, którą łatwo jest wetknąć w pin od tyłu kostki.
Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? Czy zmniejszając prąd wzbudzenia, przy stałej wartości napięcia na stojanie, obroty wzrosną,...
PD oznaczenie wejście zacisku wzbudzenia czyli alternatorem steruje ecu silnika szajba kolo alternat. nie powinno się nagrzewać kolejna rzecz co można sprawdzić po zapaleniu silnika i obciążenia go istotne pomiar prądu z alternat. jaki dostarcza to dużo powie
Fajny jest 220A z merca 3.5 V6 benz. , nie wodny bosch. Generalnie zapinasz tylko regulator z wersji ze wzbudzeniem i gra gitara.
Nie napisałeś z czego to masz alternator bo jak jelczowski to nie ma tam diod wzbudzenia wyjście jest do sterowania przekaźnika.P
Alternator ma być ze sterowaniem przez LIN. Założyłeś pewnie stary typ L. Mogły być oba rodzaje. Sprawdź numer starego
Z tego co ja doczytałem to powyżej 450W to tylko mutant naszprycowany może wycisnąć a zawodowiec jak powyżej 410 to powinien trafić na kontrolę antydopingowa. Rekordowo Ulrich 490 wycisnal ale to jest NRDowski mutant na sterydach Przeciętnie wysportowany kolarz niezawodowy jest w stanie wyciągnąć 150 W średniej mocy mechanicznej przez 1,5 h. Natomiast...
Weź żarówkę 5W/12V i silniczek od samochodziku zdalnie sterowanego. Sprawdź, czy silniczek od zabawki wygeneruje Ci tyle prądu, żeby zaświecić żarówkę 5W/12V. Jeśli uda się, przyłącz ten silniczek do wirnika alternatora i podłącz wzbudzenie.
prądnice na magnesach neodymowych są sprawniejsze, no i wymagają prostszego sterowania Dokładniej: nie wymagają żadnego sterowania, bo są niesterowalne. Dopiero ich "produkt" wymaga "obróbki", ale na poziomie 100 razy większej mocy, niż ta, której potrzebuje sterowanie alternatora. A można połączyć: mała prądnica samowzbudna na neodymach daje prąd...
Kable sprawdziłeś łącznie ze sterowaniem? Tak ECM kontroluje alternator PWM. Jest tylko przewód wzbudzenia.
No to w czym jest problem Ładowanie ma być od razu po uruchomieniu silnika to normalne. Doprawdy??? Masz potwierdzone informacje, że tak ma być w tym samochodzie? Bo brak ładowania na biegu jałowym nie był niczym nowym w epoce prądnic komutatorowych, natomiast współcześnie jest alternator, którego regulator wzbudzenia może być sterowany komputerem....
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Nie jestem pewny czy dobrze rozpoznałem schemat "fabryczny" Czyli który? - ten <regulator> nie steruje wzbudzeniem/pracą alternatora (starsze alternatory chyba miały zewnętrzny układ sterujący) Zgadza się, w ogóle nie ma uzwojenia wzbudzenia w alternatorze, jedynie magnesy trwałe. - ten typ alternatora ma wbudowany/wewnętrzny układ sterujący(?)...
Wystarczy chwilowe podanie napięcia na zacisk D+ przez przekaźnik. Wstępnie chwilowo tak dla próby sprawdź czy się wzbudzi za pomocą kontrolki ładowania. Jeżeli zadziała, cewkę przekaźnika podłączył bym, pod zacisk 50 sterowania rozrusznikiem. Być może to zadziała, należy sprawdzić.
18326 - Sygnał obciążenia z zacisku generatora DF P1918 - 000 - przerwa/zwarcie z plusem Problem w obwodzie sterowania wzbudzeniem alternatora.
Przy okazji, jak powinien wyglądać wykres ładowania w samochodzie? nie spodziewam się oczywiście idealnie sztywnej prostej kreski ale jakie tętnienie napięcia jest w miarę w normie? Wykres ładowania pomijając napięcie tak wygląda. W starszych alternatorach przy zwykłym sterowaniu regulator działa zero jedynkowo czyli podbija napięcie, rozłącza obwód...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Według kolegi moto-kord A11 jest pinem sterownika połączonym z alternatorem być może to jest ten pin.Do alternatora dochodzą trzy przewody plus akumulatora,przewód obwodu wzbudzenia i przewód modulacji przez sterownik.To on głównie steruje prądem wytwarzanym przez alternator.
Indukcyjność wzbudzenia jest bardzo duża nawet gdyby były to pojedyncze zwoje ( rdzeń tej cewki jest żelazny ) to i tak przy częstotliwości 20Khz będzie się pięknie sterowało. Może się nawet okazać że 10Khz do też za dużo. Najlepiej gdybyś mógł zmierzyć a jeśli nie to poeksperymentuj troszkę. Tak poza tym to w alternatorze wzbudzenie sterowane jest...
Hej :) Dobry żart jest zawsze fajny :) Dziękuję za poradę, To, że wypiąłem kabel od wzbudzania alternatora, to był przypadek, ponieważ cała akcja wzięła się od tego, że aku się rozładował i szukałem przyczyny. Wymieniłem regulator napięcia, bo jest scalony ze szczotkami, i to nie rozwiązało problemu. W końcu wypiąłem ten malutki kabelek i alternator...
To układ alternatora 126p jest prawidłowy ,dla innego sterowania drugi koniec wzbudzenia musiałby być podłączony do masy.P
Acha, a pod przekaźnik ? +12V z obwodu wzbudzenia pod sterowanie przekaźnikiem, a +12V do zasilania Ledów z akumulatora, ewentualnie z zacisku B+ na alternatorze i pod przekaźnik.
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
Witam serdecznie wszystkich. Możliwe, że odgrzewam kotleta, ale pragnę podzielić się zdobytą we własnym zakresie wiedzą o problemach ze skokami napięcia w Focusie Mk2 i C-Max podczas kręcenia kierownicą, co wiąże się z dużym poborem prądu przez elektryczną pompę wspomagania. Jeżeli ktoś miał problem z mocno mrugającymi światłami przy kręceniu kierownicą,...
Sprawdzony. Działa. Jak działa wzbudzenie alternatora w takim bizonowskim silniku? Tam jest: Plus, Wzbudzenie i Jeszcze jakiś trzeci. Czy wzbudzenie alter. realizowane jest przez żaróweczkę na panelu sterowania? Właśnie zdałem sobie sprawę że ona nigdy nie świeciła.
To problem z PCM, on steruje regulatorem prądu wzbudzenia.
Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Przystane na propozycje zaproponowane przez Panów i zrobię to za pomocą alternatora. Tylko chciałbym rozwiac pewne wąpliwości: 1. Czy do tego układu będę potrzebował jeszcze jakiegoś akumulatora żeby uzyskać napięcie wzbudzenia ? 2. Rozumiem że regulator napięcia alternarora bada napięcie na wyjściu alternatora i na tej...
Dla kilku tranzystorów po 3 złote plus radiator za osiem rozproszenie 400 w to absolutny pryszcz. Ale nie szedł bym tą drogą. Zwarlbym alternator rezystorem 1om 300 w. Tu mam zalatwiony pomiar mocy. Do tego wzmacniacz operacyjny i sterowanie prądem wzbudzenia. Najtaniej i masz zapewnione stałe obciążenie
Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie co powinno sie pojawiać na 4-pinowej wtyczce od alternatora? Jeden napewno to B+ drugi to pewnie obrotomierz ale pozostale 2? Jak w tym przypadku jest zorganizowane wzbudzenie i sterowanie kontrolkami ładowania i ((!)) ? Jak rozwiązac wzbudzenie i sterowanie grzaniem świec przy zastosowaniu innego alternatora?...
Witam. Mam problem z ładowaniem w sprężarce spalinowej, alternator nie ładuje, przewód prądowy B+ jest podłączony prawidłowo. przewód sterujący regulatora D+ nie miał zasilania po włączeniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Alternator jest na 24v i powinien według tabliczki podawać 28v. Przeglądajac układ sterowania znalazłem rezystor 100 ohm zastępujący...
http://obrazki.elektroda.pl/3735101900_1... Schemat testowy tego typu regulatorów sugerowałby że zaiste sterowanie wzbudzeniem realizowane są przez plus. Niestety, alternator jest częścią dość mocno ocertyfikowanej maszyny, więc nie możemy wprowadzać żadnych zmian.
U mnie nie było sterowania tym zaworem ale jak odpalałem w największe mrozy to palił lekko a po chwili klekotał jak by miał zaraz strzelić z korby a jak podałem napięcie na ten zawór wszystko wracało do normy. Potem zrobiłem z przekaźnika sterowanego wzbudzeniem alternatora taki cwańcyk i wszystko było ok
Nie jest tak zawsze, spotkałem się, że DFM zasuwał sygnał wpływający na pracę alternatora. Zastanowiło mnie to, a ja mam taki nawyk, że muszę wszytko wybadać i wyszło mi, że DFM leci na tą szczotkę, która była komutowana (druga leciała na diody wzbudzenia). Z tej szczotki był brany sygnał o obciązeniu alternatora -wiadome-stan na niej był wymuszany...
Witam. Niestety usterka wróciła. Interesuje mnie jakim sygnałem steruje wzbudzenie alternatora (pin COM). Przy wypiętej wtyczce "pin COM" wzbudza się przy 3500 obr/min (obroty wirnika alternatora). Nie posiadam takiego testera regulatorów żeby podać sygnał COM i wykluczyć przyczynę usterki. Uszkodzony alternator czy sterownik?
Nie wiem jakw HDI, ale impulsy o pracy silnika są pobierane z czujnika położenia wału korbowego. Alternator jest połączony ze sterownikiem silnika i to w celu wzbudzania. Ponadto radio jest uruchamiane przez magistralę kmunikacyjną, czyli kodem. Więc niestety BSI musi być aktywny. Pozostaje zatem przekręcenie stacyjki i wykupienie kolejnej porcji słuchania....
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej...
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
witam pierwsze podstawowe pytanie czy chodzi ci obrotomierz bo jeśli nie to uszkodzeniu uległ czujnik położenia wału który steruje tez wzbudzeniem tego alternatora w tym modelu samochodu a jeśli chodzi obrotomierz to rozbieraj alternator i sprawdź mostek prostowniczy,szczotki i komutator wirnika to są rzeczy które najczęściej padają w tym amerykańcu...
Witam. Musze zrealizować w aucie zasilanie 230 V ac 50 Hz. Widziałem takie coś: http://www.waeco.com/de/4099_2984.php Moc 5000 Watt 230 V Cena jedyne € 4.099,00 Bardzo podobne to do zwykłego alternatora i teraz tak sobie rozważałem: 120 A - 14V x - 230V x = 1971 Watt Czy regulując wzbudzenie na wyjściu mogę otrzymać 230V? Czy trzeba przewinąć?...
Robiłem pewne próby w tym temacie. Przy zasileniu stałym prądem uzwojenia wzbudzenia (wirnik) i sterowaniu fazami stojana typowym sterownikiem dla silników BLDC, alternator ładnie "kręci". Zmieniając prąd wzbudzenia, można w pewnym stopniu regulować moment obrotowy bez wpływu na prędkość obrotową. Problemem jest połączenie funkcji regulatora napięcia...
Rzadko zagladam do srodka. U nas nie warto naprawiac. Moze masz racje. Oficjalnie, wyglada to tak: http://obrazki.elektroda.net/79_12348591... Pozdrawiam, Georges Dodano po 40 Wzbudziles we mnie watpliwosci, wiec sprawdzilem w dokumentacji - z wprowadzeniem BSI nic sie zmienilo w "zarzadzaniu" wzbudzeniem. BSI "dostarcza pradu niezbednego do...
sprawa dziwna alternator sterowany na lin nie powinien sie sam wzbudzić bynajmniej ja sie jeszcze z tym nie spotkałem To normalne.
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
W dynamie jest duża przekładnia, w tym tkwi problem. W dynamie przekładnia? Pierwsze słyszę :) Chyba nigdy w życiu dynama rowerowego nie rozbierałeś. 1) nie chcę doprowadzać dodatkowych kabli wzbudzenia i/lub sterowania do oddalonego wiatraka W dzisiejszych czasach do wzbudzenia byle jakiego alternatora(samochodowego) wystarczy jedynie napięcie +12...
Witam. Po internecie krąży mnóstwo projektów, gdzie alternator napędzany silnikiem elektrycznym/spalinowym służy jako spawarka MMA/tig/mig. Wpadłem na pomysł, żeby napędzać alternator silnikiem 3 faz 3KW. Silnik będzie miał podwójną ciężką szajbę (prawie 6kg) na dwa paski. Alternator mam od Mercedesa 190A chłodzony cieczą. Mam też palnik MIG, podajnik,...
DFM to nie jest sterowanie alternatora a sygnał wyjściowy z alternatora który mówi o jego obciążeniu. Ten alternator powinien wzbudzić się sam. Na wirniku są przyklejone magnesy. Możesz go rozebrać to zobaczysz.
Dziękuję bardzo za pomoc, ciągnik naprawiony. Przyczyną awarii podnośnika był brak sygnału D+ na 13-tym pinie sterownika. Na płycie bezpieczników i przekaźników pod kierownicą były zwarte dwie diody prostownicze IN5408, uszkodzone diody zwierały obwód sterowania przekaźnika rozrusznika z sygnałem D+ z alternatora, to skutkowało tym, że jak alternator...
Witam! Mam pytanie gdzie znajdę przekaznik sterowania kontrolki ładowania oraz wzbudzenia alternatora? W oplu combo na nadwoziu corsy c rok 2007 pozdrawiam.
Tak, nie widzi, że jest odpalone i do tego właśnie jest kabel idący od centralki i kończy się owinięciem na przewodzi zapłonowym. Wymieniłem go ale nie pomogło. Reszta przewodów jest również sprawna. Rozebrałem sterownik wszystko wygląda dobrze. Dobrym rozwiązaniem będzie dołożenie przekaźnika sterowanego wzbudzeniem alternatora, który odetnie napięcie...
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
Są takie układy, jak przetwornice - na wejście można podawać różne napięcia (w jakimś zakresie), a na wyjściu jest cały czas tyle, ile się nastawiło. Z bardziej popularnych rozróżnia się przetwornice step-down i step-up - pierwsze dają na wyjściu mniej, niż mają na wejściu, drugie odwrotnie. Prostszy jest stabilizator liniowy, ale on tylko obniża napięcie...
Pytanie sie tyczylo dodatkowego alternatora takiego samego jak orginalny 90A aby podlaczyc 2 razem a dokladniej rozwiazania obwodu wzbudzenia!!!! Znam inne mozliwoaci zamiany na wiekszy itp!!! chcodzi o to ze nie znam detali sterowania proadem wzbudzenia ktory jak wiadomo zmienia sie wraz ze wzrostem obciazenia proadowego alternatora. Nie jestem pewien...
Witam, mam problem tego typu, że alternator wytwarza mi 14,4V tylko po podaniu napięcia na zacisk wzbudzenia. Sprawdziłem całą wiązkę wzbudzenia i jest cała aż do licznika. Tam moja wiedza się kończy. Nie wiem jak ugryźć temat. Moje pytanie : czy stacyjka steruje wzbudzeniem, czy już tylko z licznika ma wyjść napiecie? Alternator po remoncie, w warsztacie...
Nie jest prawdą co pisze kolega kanalia.1986,ponieważ występuje dużo alternatorów bez układu wzbudzenia( w postaci dodatkowych diod),kontrolka jest sterowana z regulatora napięcia(przykład alternatorów stosowanych w fiatach Punto ,.i.t.p).
Masz jakiś problem z akumulatorem, światła przygasają, nie możesz rano odpalić czy inne cyrki czy tylko mierzysz napięcie i stwierdziłeś, że po włączeniu np. dmuchawy napięcie w instalacji spada? Kontrolka ładowania gaśnie po uruchomieniu i nie pokazuje się podczas pracy silnika? W tym sprzęcie wzbudzeniem alternatora a co za tym idzie, jego wydajnością...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
no a sterowanie rozrusznikiem , wychodzi z bsm czy bsi ? i wzbudzenie alternatora ? bo ten na a2 to tylko obciążenie
To jest rezystor sztucznie zwiększający moc kontrolki do ok. 4–5 W, który służy do tego aby alternator samowzbudny, z diodami wzbudzenia (9-diodowy), wzbudził się szybciej tzn. natychmiast po uruchomieniu silnika. Prąd przepływający przez żarówkę z rezystorem, następnie przez regulator napięcia, powoduje wstępne namagnesowanie wirnika alternatora. W...
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
Do honhor . Przy tak wielkim przełożeniu gdy alternator się wzbudzi i będzie chciał ładować akumulator obroty na wiatraku spadom prawie do zera i tak odnowa rozpędzanie i hamowanie więcej strat niż pożytku Wyobrażam sobie to tak. Alternator nie jest samowzbudny, każdy h darrieus ma jedne optymalne obroty wlasciwe dla siebie. Zrobię sterownik na Procesorku...
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) http://obrazki.elektroda.pl/1028989000_1...
DF (F, FLD) wejście na szczotki - sterowanie wzbudzeniem (pracą cewki wirnika) co ty chcesz tu podłączać? Terminal zewnętrzny to L (D+, 61) wyjście na kontrolkę ładowania (czasami służy dodatkowo do kontroli napięcia) albo jak wspomniałem DFM sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora (Digital Field Monitor) (Bosch).
co dziwne skoro jest tam prądnica synchroniczna trójfazowa. W agregatach często masz uzwojenie wzbudzenia (na wirniku) sterowane elektronicznie, to też należałoby sprawdzić. Coś jak w alternatorze.
To będzie trudniej, bo w instalacji w aucie/motorze napięcie ładowania musi być cały czas równe 14-14,5V. Zapewnia to odpowiednia konstrukcja alternatora (przy wolnych obrotach też ładowanie) i skomplikowany regulator napięcia. Dawniej przekaźnik i drut oporny, obecnie układ elektroniczny, który w zależności od napięcia wyjściowego steruje uzwojenie...
....pierwsze słyszę o sterowniku instalacji elektrycznej więc jesteś strasznie do tyłu ! Większość samochodów po 2000 roku ma taki sterownik, a w ostatnich latach to już chyba ciężko znaleźć samochód który by go nie miał. VW-Audi itd. nazywa go Bordnetz tak jak jest wyżej ale prawidłowo powinno mówić się sterownik instalacji elektrycznej. To on wysterowywuje...
sterowanie wzbudzeniem alternator sterowanie alternator focus sterowanie
silnik briggs zawora karta zabezpieczona zapisem nagrzewnica power
schemat fotela peugeot schemat fotela peugeot
Zdalny reset routera ZTE MF971R - czy to możliwe? Budowa i działanie cęgów prądowych: transformatorowe, Hallotronowe, Rogowskiego