Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA.
L-LAMPKA DFM-SYGNAŁ STERUJACY ALTERNATOREM POPRZEZ STEROWNIK SILNIKA.
Panowie problem nie lezy w alternatorze ale w sterowniku silnika który widzac wcześniej duże ładowanie alternatora zaczął załączać inne urządżenia w pojeżdzie np. ogrzewanie tylnej szyby wentylator chłodnicy itp.Rozwiązaniem jest wykasowanie błędu ze sterownika przed założeniem naprawionego alternatora . Tylko że ten temat był już poruszany na forum...
Potrzebuję schematu sterownika komputera do Fiata Tipo 1.4, 95 KM z 2020 r. Start-Stop AI: Potrzebujesz schemat całego sterownika ECU, czy interesuje Cię konkretny fragment lub układ (np. zasilanie, komunikacja, czujniki)? Potrzebuję połączenia alternator–sterownik. AI: Do jakiego celu potrzebny jest Ci ten schemat – naprawa, diagnostyka, modyfikacja...
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Gniazdo to sterowanie alternatora. Nie znam posczegulnych pinó ale na stole raczej nie da sie sprawdzić bez odpowiedniego testera. Alternator ten sterowany jest ze sterownika silnika
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
DFM nie ma znaczenia dla pracy alternatora, ma znaczenie dla pracy sterownika silnika.
Sterownik widzi obciążenie alternatora?
Odłącz alternator na próbę.
Odczytaj błędy czymś pod Forda w stylu Forscan. P0275 to chyba wtrysk. Ale jeżeli są takie cuda jak piszesz, to może być problem z zasilaniem na aucie (masą), alternatorem, akumulatorem lub sterownikiem.
Wtedy by nie palił i pojawiały by się komunikaty o silniku i alternatorze na pomarańczowo.
Witam! Ostatnio udało mi się uruchomić alternator w roli silnika i działa zaskakująco dobrze.Alternator wymaga tylko drobnej modyfikacji (trzeba usunąć z niego prostownik i wyprowadzić kable od faz na zewnątrz) zasilam go chińskim sterownikiem do e bike 48v 350w ,dodatkowo 12v podane na szczotki wirnika. Hej, Wybaczcie za odkop, jednak interesuje mnie...
Licznik, alternator, sterownik abs tez mogl oberwac. Nie wspominajac o czujnikach (przeplywka itd.) Powodzenia. :>
Do sprawdzenia błędy z ECM,sterownik podje 24V na regulator alternatora.
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
Potrzebujesz sterownika świateł dziennych, chyba że chcesz się bawić w rzeźbę i montowanie przekaźnika (NC) pod kontrolkę alternatora..., kosztowo wyjdzie to samo bo sterownik 22zł i nic nie zepsujesz przy okazji.
Witam gdzie znajduje sterownik napięcia alternatora w mercedesie sprinterze 519 2014r Proszę o szybką odpowiedź!!!
Witam Mam problem z volvo fh12. Brak ładowania alternator sprawny, brak napięcia po stacyjce na alternatorze , bezpiecznik f58 dobry ma zasilanie natomiast na wyjściu z kabiny już nie ma zasilania. Czy może być uszkodzony któryś sterownik?
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
gdzie znajdę D+ złącze X4 czy to jest któraś z wtyczek do FR? Tak jest to złącze X4 sterownika FR wtyczka 18 polowa pin 13.Podłączony jest tam sygnał D+ z alternatora.
Po co był wymieniany alternator? Czy sterownik silnika działa. Jak iskra, pompa paliwa, otwieranie wtrysków?
Spróbuj wymienić ten element. Alternator przeładowywał czy nie ładował?
Jak nippondenso to regulator ma wewnątrz.
Możliwe że zakładając inny alternator elektryk wykorzystał jeden przewód ( niebieski ) wzbudzenie przez kontrolkę . Po dotknięciu przewodem do ( - ) masy , kontrolka powinna zaświecić . To będzie ( L ) w alternatorze. Możesz do wejścia ( L ) podłączyć kontrolkę ( 5 W ) drugi do ( + ) kontrolka powinna zaświecić . Natomiast co do przewodu czerwonego...
Zapodaaj zdjęcie Aku od strony klemy+. Diagboxa ma wersje rozwojowe, pewnie wiesz że dodawane są kolejne dane? Patrzyłeś oscyloskopem co biega po tym kablu do alternatora?
Sprawdż napięcie bezpośrednio na sterowniku.
Alternator sterowany sygnałem LIN, nawet w przypadku uszkodzenia sterownika BSI, BSM czy przerwanego przewodu tego cienkiego MUSI ładować ok 13,8V (tryb awaryjny) jeśli nie ładuje wcale to winny jest alternator - brak szczotek, koło pasowe alternatora, regulator lub koło pasowe wału.
https://www.google.pl/search?client=oper... Pierwszy i trzeci link nie nastraja optymistycznie z tym C. bo wiem że się da tylko boję się ryzykować Skąd wiesz ? Ktoś już to robił z tym samym alternatorem, w tym samym aucie i silniku-sterownikiem silnika ?
Dzięki za odpowiedź tak właśnie zrobię ściągnęłam schematy z Mercedesa i myślę że ten błąd nie jest pomiędzy alternatorem a sterownikiem silnika tylko sterownik próbuje wysłać go dalej ale ten sygnał nie dochodzi do sama tylniego sprawdzę i dam znać
We wnęce koła zapasowego, idż po klemie - i znajdziesz. Sprawdź czy masz identyczne napięcie ładowania na obu akumulatorach i czy błąd nie jest czasem od alternatora (sterownie LIN nie kontrolka)
Może najlepiej sprawdzić połączenie między alternatorem a sterownikiem silnika Dodano po 2 W załączniku masz schemat tego sterownika
W tym że uszkodziłeś alternator, sterownik silnika i wszystko co było pod napięciem.
georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator.
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
kodowanie nic nie pomoże. W takim wypadku wchodzi w rachubę tylko uszkodzenie alternatora, sterownika akumulatora lub ew przerwa w inst.
Tam masz sygnal PWM ze sterownika silnika. Na stole ciezko go ruszyc. Wyjmij go z samochodu i oddaj do firmy co sie zajmuja regeneracja.
Częsty problem w Ford to sterownik żaluzji chłodnicy - LIN idzie do alternatora i do sterownika żaluzji i tutaj jest zielono. Dodano po 1 https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Zainteresowanym jeszcze jedna istotna rzecz. Sterownik pneumatyki otrzymuje również sygnał z alternatora. Uszkodzenie alternatora blokuje jego pracę.
W starszym samochodzie, w którym regulator napięcia alternatora sam sobie był "sterem, żeglarzem i okrętem" napięcie powinno wynosić ok 14V. W nowszych, w których regulatorem zarządza sterownik silnika, bądź BCM, lub też dedykowany battery management, napięcie ładowania zależy od zapotrzebowania na energię, może go nie być w ogóle i nie jest to żadna...
Witam, problem jak w temacie, nie zależnie od temperatury samochód nie grzeje świec, mimo świecącej spirali na desce, świece nowe, sterownik już drugi po regeneracji, kabel od alternatora na sterownik nowy, brak jakichkolwiek błędów, żaden moduł nie raportuje błędu a wszyscy rozkładają ręce
Rozebrałem alternator i okazało się że skończyły się szczotki. Kupię chyba zamiennik bo oryginał kosztuje 200+ pln. A wracając do tego że komputer nie widzi pracy alternatora gdzie tego szukać? Dysponuje ktoś schematem wiązki elektrycznej alternator-sterownik?
Sygnał że sterownika do obejrzenia na oscyloskopie, jeżeli nie masz, to przez diodę. Jak sygnały sterujące ok, to alternator pod pachę i na stół. Błędy w sterowniku silnika są?
Passat B8. Błąd: brak komunikacji z alternatorem, ładowanie działa, ale sterownik silnika cały czas widzi 30% obciążenie alternatora. 197149 - Alternator U1052 00 [009] - brak komunikacji (...) Przebieg: 660169 km Data: 2025.02.24 Czas: 17:07:41 Napięcie zasilania zacisku 30: 14.1 V Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: ON Nic nie było robione,...
Sygnal df jest dostepny na zewnatrz alternatora,dwupinowa mala kostka na altku. Trzeba sprawdzic ciaglosc przewodu pomiedzy alternatorem a sterownikiem silnika.
To masz ugnity przewód kontroli napięcia sterownik silnika-alternator. Jak odepniesz kostke od alternatora to jest to samo ?
Witajcie. Czy ktoś miał podobny problem jak na filmie? [youtube]https://youtu.be/IwxtcnGC5NA[/y... Co było do tej pory sprawdzone: podciśnienia szczelność gruszki sprawność zaworka wiązka zaworek -> sterownik wiązka po stronie zasilania zaworka (+ po stacyjce) czujnik ciśnienia czujnik różnicy ciśnień odpięty alternator sterownik czy nie zalany...
Można to pominąć. Sterownik silnika ingeruje w alternator z chwilą, gdy zwiększa się zapotrzebowanie na prąd (np praca elektrowentylatora, grzana szyba tylna).
Tam są 3 przekaźniki - przekaźnik mocy świec żarowych, ogrzewanie filtra i kontrolki ładowania oraz sterownik świec żarowych.P
W tej wtyczce 2 pin masz D+ do lampki ładowania i DF, informacja do sterownika o obciążeniu alternatora. Zewrzyj niebieski kabel z tej wtyczki do masy i włącz zapłon, kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jak się zapala, to uszkodzony jest *regulator, szczotki, pierścienie ślizgowe lub wirnik (*niepotrzebne skreślić).
Oczywiście że się da ominąć, ale nie masz takiej funkcji jak WOT i EVAP, załaczanie po zapaleniu silnika najlepiej zrealizować poprzez sygnał z alternatora. Ale można też podpiąć pod sterownik silnika jeśli jest kompatybilny .
Jaki Ford? Czy alternator jest z wbudowanym regulatorem? Czy jakoś nowocześniej? Czy wtyczkę odłączyłeś w czasie pracy? 20V może uszkodzić elektronikę samochodu. Mógł się spalić sterownik skrzyni.
Z alternatora do sterownika EMU jest prąd ale już z niego nie wychodzi. Dałem do naprawy ten sterownik bo wiem że częstą naprawa jest ten sterownik , Ma być naprawionym ale nic to nie pomogło. Na bezpiecznikach ,kostkach i całej reszcie kabli od WOM nie mam prądu. Tak jak by od alternatora lub sterownika emu kończył się prąd. Jestem w tym zielony dlatego...
Masz różne oznaczenia sterowników, więc to że płyty w obydwu są EDC16c34 to za mało. Skoro pinout jest w 100% identyczny, to alternator się sterownikowi nie podoba.
czerwony kabelek od alternatora do sterownika silnika sprawdzić.
Nie rozumiem po co ci to. Moduł EHR zasilany jest z elektroniki konsoli albo z modułu datatronic (zależnie od wersji skrzyni). Na module potrzebne jest napięcie referencyjne 10 V do zasilania czujników draftu (bolców cięgien) i napięcie z alternatora (praca silnika). Nie wiem po co chcesz podłączać napięcie z akumulatora. Oryginalnie jak by to napięcie...
Niebiesko-biały leci do sterownika silnika (na pin 42 jednej z kostek).
Witam, Mam ten sam problem, nie mam ładowania akumulatora. Nie wymieniałem alternatora, Sprawdziłem na początek wzbudzenie na pinie przy alternatorze, brązowy kabel nie ma prądu, Po podaniu prądu alternator ładuje normalnie, Na szarym też nie mam nic ale to jest kontrola. Może być uszkodzony regulator? czy coś ze sterownikiem będzie? Oba kable od sterownika...
pytanie od czego ten cienki niebieski? Wzbudzenie alternatora.
Generalnie Lin to magistrala w której moduły są adresowalne więc każdy ma swoje ID na który odpowiada i przedstawia się w sieci LIN . Jego numer jest potrzebny by wywołać go "do odpowiedzi" Oczywiście zamiennik musi się przedstawiać z tym samym numerem bo sterownik pyta zadany numer i na taki oczekuje odpowiedzi . Jeśli założysz alternator / regulator...
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona.
A zasilanie sterownika próbowałeś odłączyć?Generalnie wygląda na sterownik.
To jest w tym wszystkim dziwne że w prosty sposób nic nie chce działać . :) Chce tylko trzeba dobry model wybrać z czysto elektrycznych :clio, twingo preferuje, z hydraulicznych opel Astra II. Czysto, łatwo, tanio. Bez zbędnych kół i pasków na silniku za to z mocnym alternatorem.
Napisałbym coś na temat 3 zdjęcia ale pewnie bana załapie :D Gdzieś wcieło sterownik od skrzyni chyba duża wtyczka, a te dwa to raczej prądy, to jest ten zwitek z 3 blaszkami to jakby bezpieczniki. oddaj elektrykowi niech to lepiej sprawdzi. AVE SATAN! 666 :D
Zbieg okoliczności, albo sterownik silnika nie widział pracy alternatora, to on decyduje o tym czy włączyć mały czy duży stopień grzania.
przed sierpniem.I tak przy okazji jeszcze jedno pytanko.Skąd idzie sygnał obrotów silnika do obrotomierza na liczniku w 1.9 dti ze sterownikiem bosch.Z alternatora czy ze sterownika silnika?
Jakiś dziwny ten elektryk ,bo posiadając zwykły miernik można sprawdzić wszystkie elementy alternatora poza regulatorem,który w tym modelu jest w sterowniku auta.Jeżeli mostek,uzwojenie,wirnik,szczotki są ok.to usterki należy szukać w aucie.
Raczej alternatory są sprawne, tylko inteligentne inaczej ładowanie w nowych samochodach z systemem start-stop doprowadza do wykończenia akumulatora, który wytrzymuje zwykle trzy lata, max pięć. Uszkodzenie alternatora powinno pozostawić błędy w sterowniku silnika, a odłączenie wtyczki powinno doprowadzić do pracy alternatora ze stałym napięciem i zapalenie...
Kolego masz urwaną masę pomiędzy silnikiem a karoserią ,nie zapalaj bo spalisz sterownik wtrysku. Masa jest koło alternatora.
Możesz dać wkrętarkę. Trochę drożej możesz użyć alternatora i sterownika do silnika.
Alternator siedzi na gumach i MUSI mieć masy, te cienkie to masy na sterownik silnika. Zrób tak, trochę wyżej masz miejsce na dwa gwinty m8, do górnego może być przykręcony ucho serwisowe. (na zdjęciu te dwie wystające śruby) Tam właśnie zamontuj kabel który podłączysz do górnej łapy alternatora (od strony paska, tak aby oczko nowego kabla dotykało...
sterowanie alternatora ze sterownika jest niewłaściwe Jaki sterownik masz na myśli? Jedynym sterownikiem alternatora jest regulator napięcia i tu szukałbym przyczyny... Opisz sposób pomiaru napięcia ładowania.
w 6 grupie - 1 status komunikacji z alternatorem - brak w 14 - brak wskazań 2 i 3 pola - 2 napięcie aku 3 sygnał DF w % 15 - brak wskazań - sprawność alternatora 16 - typ alternatora - nie OK Reszta wskazań OK. Jak dla mnie do sprawdzenia okablowanie sterownika zarządzania energią. Potem do podmienienia na sprawny sterownik zarządzania energią albo...
Zapewne jest zamontowany inny rodzaj alternatora Valeo na Mitsubishi lub podobnie. Trzeba pewnie dopisać alternator do sterownik silnika. Czyli pod komputer orginalny do Opla. Jest jeszcze opcja że urwany kabel cienki fioletowy. Pociągnięcie pokaże ewentualne uszkodzenie.
Dziwne Być może alternator jest za słaby aby w pełni wszystko zasilić (i odcina - szczególnie diesel) Jak zabronisz sterownikowi nadwozia sterować alternatorem, to wtedy przestaje być za słaby i wszystko jest normalne 😀. Skoro w bawarach trzeba płacić abonament za podgrzewane fotele, to może niedługo będzie abonament za alternator.
brakuje pradu po 5 minutach jazdy raczej alternator do sprawdzenia ... ?
Witam. Temat dotyczy Audi A6 C5 2.5tdi. Cały czas powraca błąd 01117 dotyczący obciążenia zacisku DF alternatora. Już był zmieniany regulator i dalej to samo. Czy ktoś wie do którego pinu w sterowniku idzie ten kabelek od DF z alternatora? Chciałbym sprawdzić czy jest ciągłość obwodu
Witam. Mam problem ze Sprinterem 906. Po wymianie alternatora nie ładuje akumulatora. Na komputerze pokazało błąd: błędny sygnał na przewodzie LIN. Po skasowaniu błędów, błąd już nie wraca, a alternator nie ładuje. Założony też jest nowy taki sam regulator. Przewód z sterownika do alternatora sprawdzony został na przejście i jest ok. Czy ktoś wie, w...
Typ regulatora da się jakoś odróżnić z zewnątrz ? bo oglądałem i żadnych numerów na zewnątrz nie widać , nalepka zatarta i numery alternatora nie czytelne. Ze sterownika pewnie przebieg pwm - mierzył kolega może kiedyś ?
Jak odpowietrzysz i dalej tylko na plaka bedzie palił to duże prawdobodobieństwo że padł sterownik pompy VP-nie zawsze są błędy przy padniętym sterowniku.
Daruj sobie. Wystarczy. Zdecydowanie. Powodzenia.
Witam wszystkich. Problem dotyczy Scani r480,brak ładowania akumulatora. Wymieniłem alternator, sprawdziłem okablowanie miedzy alternatorem a sterownikiem silnika, kable ok. Problem nadal pozostaje.Proszę o pomoc.
wzbudzenie alternatora idzie ze sterownika instalacji elektrycznej a nie z modułu komfortu.
Zgadza sie część ciągników ,zwlaszcza starszych sygnal do obrotomierza pobierala z alternatora(ale np. sterownik skrzyni biegów pobieral juz sygnał z czujnika obrotow) Nie znam tego Ferdka ,zerknąłem tylko do serwisowki a tam stoi że z czujnika obrotow. Niestety jestem w drodze i nie mam czasy szukac dalej.Sensor jest albo z przzodu przy kole pasowym...
Sterownik silnika nie ma info o obciążeniu alternatora. Najczęściej urwany przewód przy kostce pod rozrusznikem.
Wypalone diody w alternatorze, mimo że ładował, to sterownik coś wyczuwał
Napewno oczko masy się nie urwało przy sterowniku pod śrubka TORX?
Uszkodzony sterownik silnika plus brak zasilania po zapłonie na alternatorze
Mam podobny przypadek, raz jest w porządku raz opadnie na parę minut, czy sygnał obrotomierza wędruje z sterownika, alternatora czy czujnika wału? Komputer nie pokazuję błędów, test wskaźników przeprowadzony.
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
Witam Ostatnio zdobyłem alternator i wpadłem na pomysł przerówbki go na silnik beszczotkowy. Posiadam sterownik 24v 350wat. Mam problem z podłączeniem go do sterownika ze względu że jest dosyć nietypowy 1,2,3 wspólne przejście 4,5,6 wspólne przejście https://obrazki.elektroda.pl/7404854500_...
Dfm sygnał do sterownika silnika. [img]https://as-pl.com/p/ARE0042(BOSCH)#...
Witam. Niestety usterka wróciła. Interesuje mnie jakim sygnałem steruje wzbudzenie alternatora (pin COM). Przy wypiętej wtyczce "pin COM" wzbudza się przy 3500 obr/min (obroty wirnika alternatora). Nie posiadam takiego testera regulatorów żeby podać sygnał COM i wykluczyć przyczynę usterki. Uszkodzony alternator czy sterownik?
To sprawdź kolego ciągłość przewodu sygnałowego z alternatora do sterownika - pin 39 i jakie jest ładowanie. Jeśli wszystko jest w porządku to jest opcja że oba alternatory uszkodzone albo coś z tym sterem nie tak.
Pracą alternatora zarządza sterownik silnika ... Czy jestes pewny, ze ECU steruje alternatorem? To silnik benzynowy i chyba nie ma tam odciazania czy dociazania silnika przez zmiane napiecia ladowania. Wg mnie, ten przewod do sterownika silnika to tylko informacja o ladowaniu. Alternator jest wzbudzany przez BSI (niestety).
Regulator alternatora jest w sterowniku silnika , pozatym zmierz napięcie na alternatorze a nie na akumulatorze.
Witam Rocznik 2004.Silnik 1,4 KFW (Sagem). Alternator Valeo nie wiem czy oryginalny. Obsadzony tylko pin nr.2 złącza regulatora napięcia-podłączony jest do sterownika silnika. Może mi ktoś powiedzieć czy jest to tylko informacja o obciążeniu alternatora ? Czy może to sterownik silnika steruje alternatorem ?
W alternatorze albo sterowniku silnika. Widziałem dwa rozwiązania. Jeżeli w alternatorze to powinien być napis na etykiecie "IC regulator built in",lub coś w tym stylu. .
sterownik alternator wzbudzi alternator sterownik sterownik alternator silnik
iskrzy silnik odkurzacza zelmer pioneer ustawi fabryczny aceton nitro
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Odpowiedniki lasera TCM116 w odtwarzaczach CD/DVD Transponder PCF7935 ID44 do BMW E46 320d 136KM 2000 – gdzie kupić i jak dobrać?