Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
L-LAMPKA DFM-SYGNAŁ STERUJACY ALTERNATOREM POPRZEZ STEROWNIK SILNIKA.
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA.
Gniazdo to sterowanie alternatora. Nie znam posczegulnych pinó ale na stole raczej nie da sie sprawdzić bez odpowiedniego testera. Alternator ten sterowany jest ze sterownika silnika
Wtedy by nie palił i pojawiały by się komunikaty o silniku i alternatorze na pomarańczowo.
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
DFM nie ma znaczenia dla pracy alternatora, ma znaczenie dla pracy sterownika silnika.
Panowie problem nie lezy w alternatorze ale w sterowniku silnika który widzac wcześniej duże ładowanie alternatora zaczął załączać inne urządżenia w pojeżdzie np. ogrzewanie tylnej szyby wentylator chłodnicy itp.Rozwiązaniem jest wykasowanie błędu ze sterownika przed założeniem naprawionego alternatora . Tylko że ten temat był już poruszany na forum...
Możliwe że zakładając inny alternator elektryk wykorzystał jeden przewód ( niebieski ) wzbudzenie przez kontrolkę . Po dotknięciu przewodem do ( - ) masy , kontrolka powinna zaświecić . To będzie ( L ) w alternatorze. Możesz do wejścia ( L ) podłączyć kontrolkę ( 5 W ) drugi do ( + ) kontrolka powinna zaświecić . Natomiast co do przewodu czerwonego...
Modelarski ESC sobie odpuść, będzie się kręcić, ale mocy nie uzyskasz wysokiej, bo momentalnie spalisz sterownik.
Sterownik silnika nie ma info o obciążeniu alternatora. Najczęściej urwany przewód przy kostce pod rozrusznikem.
To masz ugnity przewód kontroli napięcia sterownik silnika-alternator. Jak odepniesz kostke od alternatora to jest to samo ?
Można to pominąć. Sterownik silnika ingeruje w alternator z chwilą, gdy zwiększa się zapotrzebowanie na prąd (np praca elektrowentylatora, grzana szyba tylna).
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
https://www.google.pl/search?client=oper... Pierwszy i trzeci link nie nastraja optymistycznie z tym C. bo wiem że się da tylko boję się ryzykować Skąd wiesz ? Ktoś już to robił z tym samym alternatorem, w tym samym aucie i silniku-sterownikiem silnika ?
Oczywiście że się da ominąć, ale nie masz takiej funkcji jak WOT i EVAP, załaczanie po zapaleniu silnika najlepiej zrealizować poprzez sygnał z alternatora. Ale można też podpiąć pod sterownik silnika jeśli jest kompatybilny .
georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator.
Zbieg okoliczności, albo sterownik silnika nie widział pracy alternatora, to on decyduje o tym czy włączyć mały czy duży stopień grzania.
Tam masz sygnal PWM ze sterownika silnika. Na stole ciezko go ruszyc. Wyjmij go z samochodu i oddaj do firmy co sie zajmuja regeneracja.
pytanie od czego ten cienki niebieski? Wzbudzenie alternatora.
Powinny być nawet dwa.Jeden mniej więcej pod filtrem olejowym a drugi bardziej z przodu silnika nad pompą wtryskową na walku rozrządu.To czujniki do sterownika wtrysku.Bo obrotomierz to klasycznie z alternatora.
W starszym samochodzie, w którym regulator napięcia alternatora sam sobie był "sterem, żeglarzem i okrętem" napięcie powinno wynosić ok 14V. W nowszych, w których regulatorem zarządza sterownik silnika, bądź BCM, lub też dedykowany battery management, napięcie ładowania zależy od zapotrzebowania na energię, może go nie być w ogóle i nie jest to żadna...
Witam Rocznik 2004.Silnik 1,4 KFW (Sagem). Alternator Valeo nie wiem czy oryginalny. Obsadzony tylko pin nr.2 złącza regulatora napięcia-podłączony jest do sterownika silnika. Może mi ktoś powiedzieć czy jest to tylko informacja o obciążeniu alternatora ? Czy może to sterownik silnika steruje alternatorem ?
Niebiesko-biały leci do sterownika silnika (na pin 42 jednej z kostek).
Sygnał że sterownika do obejrzenia na oscyloskopie, jeżeli nie masz, to przez diodę. Jak sygnały sterujące ok, to alternator pod pachę i na stół. Błędy w sterowniku silnika są?
Odczytaj błędy czymś pod Forda w stylu Forscan. P0275 to chyba wtrysk. Ale jeżeli są takie cuda jak piszesz, to może być problem z zasilaniem na aucie (masą), alternatorem, akumulatorem lub sterownikiem.
Witaj. Silnik do hulajnogi elektrycznej to praktycznie na pewno BLDC, czyli bezszczotkowy silnik prądu stałego. Może bez problemu służyć jako prądnica - tylko musisz odłączyć sterownik tego silnika. Bezpośrednio na wyjściu otrzymasz trójfazowy prąd przemienny (jak z alternatora samochodowego), który możesz wyprostować sześcio-diodowym mostkiem prostowniczym...
Niestety też zaliczyłem taką awarię. Sterownik silnika uszkodzony. Na szybko pominięty został sterownik silnika i alternator ładuje. Trzeba bezpośrednio z akumulatora podać "+24v" na obydwa cienkie kable idące do wtyczki alternatora.
A możesz coś więcej napisać ? Sterowanie jest ze sterownika silnika?
przed sierpniem.I tak przy okazji jeszcze jedno pytanko.Skąd idzie sygnał obrotów silnika do obrotomierza na liczniku w 1.9 dti ze sterownikiem bosch.Z alternatora czy ze sterownika silnika?
Po co był wymieniany alternator? Czy sterownik silnika działa. Jak iskra, pompa paliwa, otwieranie wtrysków?
Autko naprawione powodem awarii był przerwany przewód niebieski od sterownika wentylatora do komputera poprzez skrzynkę bezpieczników . Dodam dla potomnych ,że sterownik silnika znajduje się obok akumulatora . Aby Wam było łatwiej podpowiem że ze sterownika silnika wychodzą dwa niebieskie przewody . Jeden do sterownika wentylatorów a drugi do alternatora...
Passat B8. Błąd: brak komunikacji z alternatorem, ładowanie działa, ale sterownik silnika cały czas widzi 30% obciążenie alternatora. 197149 - Alternator U1052 00 [009] - brak komunikacji (...) Przebieg: 660169 km Data: 2025.02.24 Czas: 17:07:41 Napięcie zasilania zacisku 30: 14.1 V Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: ON Nic nie było robione,...
Raczej alternatory są sprawne, tylko inteligentne inaczej ładowanie w nowych samochodach z systemem start-stop doprowadza do wykończenia akumulatora, który wytrzymuje zwykle trzy lata, max pięć. Uszkodzenie alternatora powinno pozostawić błędy w sterowniku silnika, a odłączenie wtyczki powinno doprowadzić do pracy alternatora ze stałym napięciem i zapalenie...
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
Witam kolego jeśli ci to coś pomoże to wrzucam pdf ze schematem Opis O02 Rozrusznik A11 Sterownik silnika O01 Alternator P03 Skrzynka bezpieczników przekaźników komora silnika PDF pochodzi Z Tolerance Date
Uszkodzony sterownik silnika plus brak zasilania po zapłonie na alternatorze
Jak nippondenso to regulator ma wewnątrz.
Może najlepiej sprawdzić połączenie między alternatorem a sterownikiem silnika Dodano po 2 W załączniku masz schemat tego sterownika
Chciałbym alternator samochodowy przerobić tym kitem na- alternator rozrusznik. ...i uruchamiać silnik spalinowy poprzez pasek klinowy.....ohoho... :D
Zasilanie na elektrozawór pompy i rozrusznik, jak masz alternator, to przynajmniej B+ do akumulatora.
Dfm sygnał do sterownika silnika. [img]https://as-pl.com/p/ARE0042(BOSCH)#...
Dzięki za odpowiedź tak właśnie zrobię ściągnęłam schematy z Mercedesa i myślę że ten błąd nie jest pomiędzy alternatorem a sterownikiem silnika tylko sterownik próbuje wysłać go dalej ale ten sygnał nie dochodzi do sama tylniego sprawdzę i dam znać
Pin w ECU a32 szara wtyczka, kolor kabla niebieski-brąz. Dodano po 5 Miałem dziś taki sam problem w sterownik silnika u0120 błąd komunikacji z alternatorem. Przyczyną jest wilgoć we wtyczce od modułu żaluzji przed chłodnica. Oba moduły są sterowane jednym lin.
Sygnal df jest dostepny na zewnatrz alternatora,dwupinowa mala kostka na altku. Trzeba sprawdzic ciaglosc przewodu pomiedzy alternatorem a sterownikiem silnika.
Alternator siedzi na gumach i MUSI mieć masy, te cienkie to masy na sterownik silnika. Zrób tak, trochę wyżej masz miejsce na dwa gwinty m8, do górnego może być przykręcony ucho serwisowe. (na zdjęciu te dwie wystające śruby) Tam właśnie zamontuj kabel który podłączysz do górnej łapy alternatora (od strony paska, tak aby oczko nowego kabla dotykało...
Widze, ze kolega zrezygnowal z alternatora, ale mimo to musze sie nie zgodzic co do wlasciwosci ruchowych alternatora jako silnika. Wlasnie taki silnik (jesli sterownik jest wykonany tak ja sie nalezy) ma calkiem przyzwoite parametry. A sprawnosc jest nawet wyzsza (przy wiekszych obrotach) niz przy silnikach asynchronicznych indukcyjnych. Wlasnie taki...
Pracą alternatora zarządza sterownik silnika ... Czy jestes pewny, ze ECU steruje alternatorem? To silnik benzynowy i chyba nie ma tam odciazania czy dociazania silnika przez zmiane napiecia ladowania. Wg mnie, ten przewod do sterownika silnika to tylko informacja o ladowaniu. Alternator jest wzbudzany przez BSI (niestety).
Pin 1 impulsy wzbudzenia generowane przez BSI, 2 -informacja o obciążeniu dla sterownika silnika (w Dieslu tego przewodu nie ma).
ja zawsze odcinam ten kabelek od sterownika na którym pojawia się napięcie(z alternatora) po zapaleniu silnika chyba niebieski z białym gdyż w tedy znika problem z uszkadzaniem układu prostowniczego w alternatorze a nie pogarsza to w jakimś większym stopniu pracy silnika
czerwony kabelek od alternatora do sterownika silnika sprawdzić.
Potrzebujesz sterownika świateł dziennych, chyba że chcesz się bawić w rzeźbę i montowanie przekaźnika (NC) pod kontrolkę alternatora..., kosztowo wyjdzie to samo bo sterownik 22zł i nic nie zepsujesz przy okazji.
I co zrobisz ? Masz oscyloskop? Nawet nie podałeś wystarczających danych żeby się bawić w podpowiedzi. To nie była kpina , tylko realna podpowiedź. A możliwości ? niewłaściwy regulator,uszkodzona wiązka , uszkodzony BSM , uszkodzony sterownik silnika....
To dodatkowa izolacja, powinnien być niebieski lub niebiesko-czarny, czasem co mądrzejśi wymieniają drogi w naprawie alternator Boscha na tańszy Denso. Zapewne urwany jest niebiesko-czarny, czyli sygnał DFM do sterownika silnika.
Regulator alternatora jest w sterowniku silnika , pozatym zmierz napięcie na alternatorze a nie na akumulatorze.
Jak sam przeczytałeś - błędny sygnał na przewodzie LIN. Otóż kabelek, który jeszcze niedawno prowadził z alternatora na kontrolkę w liczniku został zastąpiony prze przewód komunikacyjny LIN (Local Interconnect Network) przez który następuje komunikacja sterownika silnika z alternatorem. Komunikacja odbywa się w obie strony - sterownik silnika może również...
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Jeżeli alternator był zmieniany, to już jest to podejrzane. W nowym Vito (model 639) cienki przewód wychodzący z regulatora napięcia to nie jest przewód "D+" do kontrolki ładowania - tylko przewód komunikacyjny łączący alternator ze sterownikiem silnika. Zależnie od zapotrzebowania na prąd i obrotów silnika obciążenie alternatora jest regulowane dla...
Tam jest zasilanie ze stacyjki chyba na pinie 1 a na pinie15 zasilanie jak silnik pracuje, czyli z alternatora. Podłącz jeszcze zasilanie pod ten pin i zobacz czy wtedy podtrzymuje przekaźnik.
Sterownik silnika, alternator, świece żarowe - zespawany przekaźnik. Poszukaj dalej a na pewno znajdziesz.
W tym że uszkodziłeś alternator, sterownik silnika i wszystko co było pod napięciem.
To jest w tym wszystkim dziwne że w prosty sposób nic nie chce działać . :) Chce tylko trzeba dobry model wybrać z czysto elektrycznych :clio, twingo preferuje, z hydraulicznych opel Astra II. Czysto, łatwo, tanio. Bez zbędnych kół i pasków na silniku za to z mocnym alternatorem.
Bardzo prawdopodobne, że nie widząc pracy silnika nie uruchamia chłodzenia, podaj mu obroty z odczepu alternatora i sprawdź.
No to masz uszkodzony alternator. Możliwe że sterownik silnika też ma problemy z pracą przy takich zakłóceniach z alternatora.
Widzę że dużo osób w tym wątku ma problem z rozumieniem pojęcia sprawności. Inżynierowie projektując urządzenia dążą do sprawności 100 % ,ale jej nie osiągają. Zawsze gdzie jakaś strata energii jest. Silnik elektryczny 70-90% . Akumulator podobnie. Skrzynia biegów/przekładnie też . Alternator od 40 -70%. W układach złożonych czyli np akumulator, sterownik,...
Od tego nic się nie stanie oprócz szybszego rozładowania akumulatora. Tam przekaźnikiem wspomagania steruje sterownik silnika podając na niego masę. Plus na cewkę przekaźnika jest ze stacyjki. Alternator nie ma tu nic do tego. Wygląda na to że elektryk nie grzebał po stronie plusa a po stronie minusa. Szara wtyczka sterownika silnika, pin C1. Sterownik...
Można prosić o więcej szczegółów? Jakim cudem to działa bez sterownika?
Tak dokladnie.w sterowniku silnika byl blad ladowanie alternatora 1 jakos tak.
Kolego masz urwaną masę pomiędzy silnikiem a karoserią ,nie zapalaj bo spalisz sterownik wtrysku. Masa jest koło alternatora.
W alternatorze albo sterowniku silnika. Widziałem dwa rozwiązania. Jeżeli w alternatorze to powinien być napis na etykiecie "IC regulator built in",lub coś w tym stylu. .
Możesz dać wkrętarkę. Trochę drożej możesz użyć alternatora i sterownika do silnika.
zastanawia mnie co wspólnego ma wzrost obrotów ze spadkiem ładowania? Przy niskim napięciu ładowania sterownik silnika podnosi jego obroty żeby np. zwiększyć wydajność alternatora która zależy od obrotów.
Witam wszystkich. Problem dotyczy Scani r480,brak ładowania akumulatora. Wymieniłem alternator, sprawdziłem okablowanie miedzy alternatorem a sterownikiem silnika, kable ok. Problem nadal pozostaje.Proszę o pomoc.
Nie wiem jak Peugeot ale w wielu przypadkach sterownik silnika bierze informację o obciążeniu silnika z alternatora. Tylko nie wymieniaj alternatora na pał..... Najlepiej by bylo zrobić test drogowy i patrzec w parametry na kompie: obroty, dawka paliwa, kwz, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika. Możesz też w sumie zdjąć pasek pk i przegazować...
Zapewne jest zamontowany inny rodzaj alternatora Valeo na Mitsubishi lub podobnie. Trzeba pewnie dopisać alternator do sterownik silnika. Czyli pod komputer orginalny do Opla. Jest jeszcze opcja że urwany kabel cienki fioletowy. Pociągnięcie pokaże ewentualne uszkodzenie.
Wczoraj był u mnie człowiek z Xentry, diagnostyka wykazała brak przejścia między pinem 1 alternatora a pinem 66 w sterowniku silnika. Sprawdzę to po weekendzie
Byłoby dobrze gdyby stali bywalcy forum informowali żółtodziobów, że likwidację zakłóceń w samochodzie ZAWSZE należy rozpocząć od ustalenia drogi którą dostają się do radia odłączając antenę. To, że nie mam na koncie setek postów nie wskazuje na to, że jestem żółtodziobem - po prostu pomoc na forum traktuję jako ostateczność. Zakócenia "wchodzą" przez...
Jeśli chodzi o wiązkę to została ona przełożona z auta-dawcy Tu bym szukał problemu. Wiązka alternatora - może być w innych pinach podłączona do sterownika silnika.
Napięcie ładowania alteranatora bez obciążenia powinno być ok 14,5V a przy obciążeniu zależnie od stanu aku. a te 11,5V na biegu jałowym to za mało. Jeżeli układ prostowniczy i uzwojenia są dobre to padł Ci regulator napięcia. Odłączanie klemy w czasie pracy jest niebezpieczne nie tyle co dla alternatora ale innych układów elektronicznych np sterownika...
Rozbierales juz ten sterownik? Co masz na myśli z tym alternatorem? Też mam podejrzenie że coś pykło w ecu silnika. Chce wykluczyć te błędy zeby moc pójść dalej z diagnostyką. Terminatory może będę mial na podmiankę. Jutro jak znajdę chwilę to wepnę oscyloskop dwukanalowy w CAN. Błąd przy przekładaniu terminatorow miejscami znikł ale wróci. Spróbuję...
Pacjent: Dodge Nitro 2,8 CRD Rok: 2008 Pierwszy pomiar ładowania alternatora na klemach - 15,0 Kolejne po wyłączeniu i włączeniu - 13,8-14,2 Zastanawia mnie napięcie postojowe akumulatora. Sięga nawet 14.2 Prawdopodobnie sygnał wysterowujący ładowanie alternatora wychodzi ze sterownika silnika ale niestety nie mam schematów. Klient zgłasza, że odkąd...
Po zasileniu wzbudzenia alternator możesz z biedą potraktować jak silnik bldc. Potrzebny będzie sterownik. I mocny zasilacz. Szczerze? To strzelanie z armaty do wróbla, taniej kupić silnik 400V 1,1kW
Jeśli złodziej zasili sam sterownik "plusem po stacyjce", to faktycznie uruchomi silnik, ale pod warunkiem, że silnik nie ma niezbędnego osprzętu potrzebującego tego plusa (np: zasilanie wtryskiwaczy, pompy paliwa). Ale w takim wypadku raczej nic nie zrobisz, bo - choćby w alternatorze - nie będzie wzbudzenia (zakładamy, że sam się nie wzbudzi), a sam...
Usterka rozwiązana-okazało się że nie łączył przewód łączący alternator z akumulatorem na skrzynce bezpieczników, a brak wzbudzenia okazał się pomyłką osoby która wskazała mi tą informację(kolega któremu naprawiłem usterkę) - znalazłem też schemat i od alternatora idą przewody (oprócz głównego) 0.5mm niebieski >do sterownika Bornedtz oraz drugi fioletowo...
6 pin z sterownika silnika idzie na licznik pin 11. Syganał idzie z czujnika wału, nie z alternatora. Schemat passata jest na elektrodzie, w dziale download
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona. Czy Accord z 2000r czy Punto 1 mają jeszcze obcowzbudny alternator?
Czy wiesz może jak informacja o obciążeniu alternatora trafia do sterownika silnika. Zawsze myślałem że sterownik silnika ma za zadanie utrzymać obroty sterując pompą, jeśli obroty siadaja po silnym obciążeniu alternatora. I wtedy na podstawie dawki paliwa i obrotów wylicza sobie obciążenie silnika. Dysponujesz może schematem silnika do 1.9dti
Jak bezpiecznik dobry, to nic z nim nie rób. Często na tym czujniku jest zwarcie i pali bezpiecznik, który jest też od alternatora. Sprawdź zasilanie na alternator, powinna być dwupinowa wtyczka. Na zielonym ma być zasilanie po kluczyku, na niebieskim komunikacja ze sterownikiem silnika.
Alternator jest wzbudzany ze sterownika silnika I jeśli potrzebuję to ładuje 14, a jak nie to 12,5.
To może jest COM, ja nawet nie wiem z którego roku to auto, być może tam siedzi najzwyklejszy regulator. Chodzi w tym wszystkim o to że sterowanie alternatora idzie z zewnątrz , a czy to jest LIN, COM, DFM czy jeszcze coś innego to dla autora tematu nie ma to większego znaczenia. W Volvo sterowanie alternatora to chyba idzie z czegoś innego niż ze sterownika...
Jeśli to jest po wymianie silnika. Sprawdź masę silnik karoseria może nie została zamontowana / skręcona prawidłowo lub jest zardzewiała. Sugestie. 1. Naciąg paska wieloklinowego lub zużycie 2. Brak masy na jednej z lamp tylnych. Jeśli problem występuje tylko po podpięciu przyczepki lub na światłach awaryjnych - uszkodzenie sterowania gniazda przyczepki....
Co znajdę? Wpis o alternatorze jaki ma być? Powiedz czego szukać...UPC to twoim zdaniem moduł pod kierownicą po lewej czy pod maską po lewej przy akumulatorze. One są połączone canem ten z kabiny rządzi tym pod maską tak to rozumiem. I podłączony jest canem sterownik silnika.
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Robiłem pewne próby w tym temacie. Przy zasileniu stałym prądem uzwojenia wzbudzenia (wirnik) i sterowaniu fazami stojana typowym sterownikiem dla silników BLDC, alternator ładnie "kręci". Zmieniając prąd wzbudzenia, można w pewnym stopniu regulować moment obrotowy bez wpływu na prędkość obrotową. Problemem jest połączenie funkcji regulatora napięcia...
Pod jeden pin(bodajże prawy) podłączasz wzbudzenie(kontrolkę) a drugi zostawiasz wolny. Nie ma tu nic dziwnego. Drugi pin służy do informowania sterownika silnika o obciążeniu alternatora.
Czy ktoś z kolegów wie jak podłączyć ten alternator poza samochodem a konkretnie co podłączyć na piny 1i2 regulatora aby go wzbudzić , w samochodzie są podłączone pod sterownik silnika
Nie wiem jak w tym roczniku, ale Voyagery mają sterowanie wzbudzeniem alternatora PCM (sterownik silnika), również sygnał obrotomierza idzie z tego sterownika bezpośrednio lub przez body computer.
Witam. Mam putanie-czy problem poruszany w temacie został rozwiązany? Mam P308 2010r 1.6 hdi edc17c10 i problem z czujnikiem temp. FAP tj cały czas widzi 149C. Czujnik podmieniany, wiązka sprawdzona, sterownik podmieniany. W sterowniku silnika jedynie błąd sieci LIN od alternatora(ten błąd występuje co najmniej od 30kkm)ładowanie ok. Brak pomysłów i...
mam bardzo dziwny problem z polo. rok 1996, silnik 1,4 a mainowicie: silnik pracuje super z odlaczonym alternatorem. gdy podlacze alternator (B+) auto wypada z zaplonow ( czyli szarpie silnikiem ) w konsekwencji gasnie. nie mozna zapalic. po odlaczeniu przewodu z alternatora auto startuje. co sprawdzilem: - wymieniony alternator - wymieniona bateria...
Zastanawiam się nad kupnem Bosch Kts 570. Ale czy Kts-em dam rade robić takie rzeczy przykładowo nie które z samochodów mają regulator napięcia alternatora w sterowniku silnika?
sterownik alternator alternator sterownik wzbudzi alternator sterownik
czujniku biały zielony brązowy stabilizator lm317 potencjometr kuchenka amica palnik
Uszkodzone sprzęgło lub dwumasa a blokada wału VW LT35 2.5 D Montaż frontu w zmywarce Whirlpool ADG 7550 - instrukcja krok po kroku