L-LAMPKA DFM-SYGNAŁ STERUJACY ALTERNATOREM POPRZEZ STEROWNIK SILNIKA.
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA.
Gniazdo to sterowanie alternatora. Nie znam posczegulnych pinó ale na stole raczej nie da sie sprawdzić bez odpowiedniego testera. Alternator ten sterowany jest ze sterownika silnika
Sterownik widzi obciążenie alternatora?
Panowie problem nie lezy w alternatorze ale w sterowniku silnika który widzac wcześniej duże ładowanie alternatora zaczął załączać inne urządżenia w pojeżdzie np. ogrzewanie tylnej szyby wentylator chłodnicy itp.Rozwiązaniem jest wykasowanie błędu ze sterownika przed założeniem naprawionego alternatora . Tylko że ten temat był już poruszany na forum...
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Witam gdzie znajduje sterownik napięcia alternatora w mercedesie sprinterze 519 2014r Proszę o szybką odpowiedź!!!
Możliwe że zakładając inny alternator elektryk wykorzystał jeden przewód ( niebieski ) wzbudzenie przez kontrolkę . Po dotknięciu przewodem do ( - ) masy , kontrolka powinna zaświecić . To będzie ( L ) w alternatorze. Możesz do wejścia ( L ) podłączyć kontrolkę ( 5 W ) drugi do ( + ) kontrolka powinna zaświecić . Natomiast co do przewodu czerwonego...
Do sprawdzenia błędy z ECM,sterownik podje 24V na regulator alternatora.
DFM nie ma znaczenia dla pracy alternatora, ma znaczenie dla pracy sterownika silnika.
Modelarski ESC sobie odpuść, będzie się kręcić, ale mocy nie uzyskasz wysokiej, bo momentalnie spalisz sterownik.
Wtedy by nie palił i pojawiały by się komunikaty o silniku i alternatorze na pomarańczowo.
Mam podobny przypadek, raz jest w porządku raz opadnie na parę minut, czy sygnał obrotomierza wędruje z sterownika, alternatora czy czujnika wału? Komputer nie pokazuję błędów, test wskaźników przeprowadzony.
To masz ugnity przewód kontroli napięcia sterownik silnika-alternator. Jak odepniesz kostke od alternatora to jest to samo ?
Odłącz alternator na próbę.
Napisałbym coś na temat 3 zdjęcia ale pewnie bana załapie :D Gdzieś wcieło sterownik od skrzyni chyba duża wtyczka, a te dwa to raczej prądy, to jest ten zwitek z 3 blaszkami to jakby bezpieczniki. oddaj elektrykowi niech to lepiej sprawdzi. AVE SATAN! 666 :D
Sprawdż napięcie bezpośrednio na sterowniku.
W tej wtyczce 2 pin masz D+ do lampki ładowania i DF, informacja do sterownika o obciążeniu alternatora. Zewrzyj niebieski kabel z tej wtyczki do masy i włącz zapłon, kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jak się zapala, to uszkodzony jest *regulator, szczotki, pierścienie ślizgowe lub wirnik (*niepotrzebne skreślić).
Witam, Mam ten sam problem, nie mam ładowania akumulatora. Nie wymieniałem alternatora, Sprawdziłem na początek wzbudzenie na pinie przy alternatorze, brązowy kabel nie ma prądu, Po podaniu prądu alternator ładuje normalnie, Na szarym też nie mam nic ale to jest kontrola. Może być uszkodzony regulator? czy coś ze sterownikiem będzie? Oba kable od sterownika...
Zainteresowanym jeszcze jedna istotna rzecz. Sterownik pneumatyki otrzymuje również sygnał z alternatora. Uszkodzenie alternatora blokuje jego pracę.
Odczytaj błędy czymś pod Forda w stylu Forscan. P0275 to chyba wtrysk. Ale jeżeli są takie cuda jak piszesz, to może być problem z zasilaniem na aucie (masą), alternatorem, akumulatorem lub sterownikiem.
Witam Mam problem z volvo fh12. Brak ładowania alternator sprawny, brak napięcia po stacyjce na alternatorze , bezpiecznik f58 dobry ma zasilanie natomiast na wyjściu z kabiny już nie ma zasilania. Czy może być uszkodzony któryś sterownik?
Jaki Ford? Czy alternator jest z wbudowanym regulatorem? Czy jakoś nowocześniej? Czy wtyczkę odłączyłeś w czasie pracy? 20V może uszkodzić elektronikę samochodu. Mógł się spalić sterownik skrzyni.
Można to pominąć. Sterownik silnika ingeruje w alternator z chwilą, gdy zwiększa się zapotrzebowanie na prąd (np praca elektrowentylatora, grzana szyba tylna).
Potrzebujesz sterownika świateł dziennych, chyba że chcesz się bawić w rzeźbę i montowanie przekaźnika (NC) pod kontrolkę alternatora..., kosztowo wyjdzie to samo bo sterownik 22zł i nic nie zepsujesz przy okazji.
georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator.
gdzie znajdę D+ złącze X4 czy to jest któraś z wtyczek do FR? Tak jest to złącze X4 sterownika FR wtyczka 18 polowa pin 13.Podłączony jest tam sygnał D+ z alternatora.
https://www.google.pl/search?client=oper... Pierwszy i trzeci link nie nastraja optymistycznie z tym C. bo wiem że się da tylko boję się ryzykować Skąd wiesz ? Ktoś już to robił z tym samym alternatorem, w tym samym aucie i silniku-sterownikiem silnika ?
Naprawione. Uszkodzony był sterownik, i alternator ;(.
Dziwne Być może alternator jest za słaby aby w pełni wszystko zasilić (i odcina - szczególnie diesel) Jak zabronisz sterownikowi nadwozia sterować alternatorem, to wtedy przestaje być za słaby i wszystko jest normalne 😀. Skoro w bawarach trzeba płacić abonament za podgrzewane fotele, to może niedługo będzie abonament za alternator.
Kolego masz urwaną masę pomiędzy silnikiem a karoserią ,nie zapalaj bo spalisz sterownik wtrysku. Masa jest koło alternatora.
Alternator sterowany sygnałem LIN, nawet w przypadku uszkodzenia sterownika BSI, BSM czy przerwanego przewodu tego cienkiego MUSI ładować ok 13,8V (tryb awaryjny) jeśli nie ładuje wcale to winny jest alternator - brak szczotek, koło pasowe alternatora, regulator lub koło pasowe wału.
Tam są 3 przekaźniki - przekaźnik mocy świec żarowych, ogrzewanie filtra i kontrolki ładowania oraz sterownik świec żarowych.P
Spróbuj wymienić ten element. Alternator przeładowywał czy nie ładował?
Zbieg okoliczności, albo sterownik silnika nie widział pracy alternatora, to on decyduje o tym czy włączyć mały czy duży stopień grzania.
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
sterowanie alternatora ze sterownika jest niewłaściwe Jaki sterownik masz na myśli? Jedynym sterownikiem alternatora jest regulator napięcia i tu szukałbym przyczyny... Opisz sposób pomiaru napięcia ładowania.
Sygnał że sterownika do obejrzenia na oscyloskopie, jeżeli nie masz, to przez diodę. Jak sygnały sterujące ok, to alternator pod pachę i na stół. Błędy w sterowniku silnika są?
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Sterownik silnika nie ma info o obciążeniu alternatora. Najczęściej urwany przewód przy kostce pod rozrusznikem.
Niebiesko-biały leci do sterownika silnika (na pin 42 jednej z kostek).
Alternator był trzy razy regenerowany, między okablowaniem sterownik a alternatorem i przewodem plusowym (ładowania) od alternatora co idzie do aku to raczej zwarcia nie ma
A zasilanie sterownika próbowałeś odłączyć?Generalnie wygląda na sterownik.
Zapodaaj zdjęcie Aku od strony klemy+. Diagboxa ma wersje rozwojowe, pewnie wiesz że dodawane są kolejne dane? Patrzyłeś oscyloskopem co biega po tym kablu do alternatora?
przed sierpniem.I tak przy okazji jeszcze jedno pytanko.Skąd idzie sygnał obrotów silnika do obrotomierza na liczniku w 1.9 dti ze sterownikiem bosch.Z alternatora czy ze sterownika silnika?
Passat B8. Błąd: brak komunikacji z alternatorem, ładowanie działa, ale sterownik silnika cały czas widzi 30% obciążenie alternatora. 197149 - Alternator U1052 00 [009] - brak komunikacji (...) Przebieg: 660169 km Data: 2025.02.24 Czas: 17:07:41 Napięcie zasilania zacisku 30: 14.1 V Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: ON Nic nie było robione,...
Częsty problem w Ford to sterownik żaluzji chłodnicy - LIN idzie do alternatora i do sterownika żaluzji i tutaj jest zielono. Dodano po 1 https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
w 6 grupie - 1 status komunikacji z alternatorem - brak w 14 - brak wskazań 2 i 3 pola - 2 napięcie aku 3 sygnał DF w % 15 - brak wskazań - sprawność alternatora 16 - typ alternatora - nie OK Reszta wskazań OK. Jak dla mnie do sprawdzenia okablowanie sterownika zarządzania energią. Potem do podmienienia na sprawny sterownik zarządzania energią albo...
Tu zrobiłem prostą przeróbkę silnika krokowego moim zdaniem bardziej ciekawa niż alternator http://www.cnc.info.pl/topics65/szybki-s... Jakby się komuś nie chciało robić to do silników krokowych jest całe stado gotowych sterowników
Autko naprawione powodem awarii był przerwany przewód niebieski od sterownika wentylatora do komputera poprzez skrzynkę bezpieczników . Dodam dla potomnych ,że sterownik silnika znajduje się obok akumulatora . Aby Wam było łatwiej podpowiem że ze sterownika silnika wychodzą dwa niebieskie przewody . Jeden do sterownika wentylatorów a drugi do alternatora...
Generalnie Lin to magistrala w której moduły są adresowalne więc każdy ma swoje ID na który odpowiada i przedstawia się w sieci LIN . Jego numer jest potrzebny by wywołać go "do odpowiedzi" Oczywiście zamiennik musi się przedstawiać z tym samym numerem bo sterownik pyta zadany numer i na taki oczekuje odpowiedzi . Jeśli założysz alternator / regulator...
Uszkodzony sterownik silnika plus brak zasilania po zapłonie na alternatorze
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
wystarczy przeciąć jeden kabelek przy sterownik grzania świec-bodaj niebieski z białym pasmem lub zielony,nie pamietam już.Chodzi o to,aby sterowniczek nie wiedział że alternator pracuje.
Witam. Temat dotyczy Audi A6 C5 2.5tdi. Cały czas powraca błąd 01117 dotyczący obciążenia zacisku DF alternatora. Już był zmieniany regulator i dalej to samo. Czy ktoś wie do którego pinu w sterowniku idzie ten kabelek od DF z alternatora? Chciałbym sprawdzić czy jest ciągłość obwodu
Powinny być nawet dwa.Jeden mniej więcej pod filtrem olejowym a drugi bardziej z przodu silnika nad pompą wtryskową na walku rozrządu.To czujniki do sterownika wtrysku.Bo obrotomierz to klasycznie z alternatora.
pytanie od czego ten cienki niebieski? Wzbudzenie alternatora.
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
Czy przypadkiem wyjscie DF to nie jest informacja dla sterownika o obciazeniu alternatora?
Witam, Mam problem z naczepowym agregatem chłodniczym Carrier Maxima 1300 w trybie pracy "start-stop". Agregat nie wyłącza silnika po osiągnięciu zadanej temperatury z powodu niskiego napięcia widzianego przez sterownik. Alternator ładuje prawidłowo, napięcie na klemach akumulatora w czasie pracy silnika wynosi ok. 14,4 V, natomiast na wyświetlaczu...
Licznik, alternator, sterownik abs tez mogl oberwac. Nie wspominajac o czujnikach (przeplywka itd.) Powodzenia. :>
Jak odpowietrzysz i dalej tylko na plaka bedzie palił to duże prawdobodobieństwo że padł sterownik pompy VP-nie zawsze są błędy przy padniętym sterowniku.
Napewno oczko masy się nie urwało przy sterowniku pod śrubka TORX?
Witam. Mam problem ze Sprinterem 906. Po wymianie alternatora nie ładuje akumulatora. Na komputerze pokazało błąd: błędny sygnał na przewodzie LIN. Po skasowaniu błędów, błąd już nie wraca, a alternator nie ładuje. Założony też jest nowy taki sam regulator. Przewód z sterownika do alternatora sprawdzony został na przejście i jest ok. Czy ktoś wie, w...
Gdzieś widziałem że można podłączyć żarówkę żeby działała jak kontrolka ładowania Nie w Fordzie. Wzbudzi się bez podłączonego sterowania, tyle że nie określisz w pełni sprawności regulatora - czy dogaduje się ze sterownikiem.
Alternator siedzi na gumach i MUSI mieć masy, te cienkie to masy na sterownik silnika. Zrób tak, trochę wyżej masz miejsce na dwa gwinty m8, do górnego może być przykręcony ucho serwisowe. (na zdjęciu te dwie wystające śruby) Tam właśnie zamontuj kabel który podłączysz do górnej łapy alternatora (od strony paska, tak aby oczko nowego kabla dotykało...
Jakiś dziwny ten elektryk ,bo posiadając zwykły miernik można sprawdzić wszystkie elementy alternatora poza regulatorem,który w tym modelu jest w sterowniku auta.Jeżeli mostek,uzwojenie,wirnik,szczotki są ok.to usterki należy szukać w aucie.
Dzięki za odpowiedź tak właśnie zrobię ściągnęłam schematy z Mercedesa i myślę że ten błąd nie jest pomiędzy alternatorem a sterownikiem silnika tylko sterownik próbuje wysłać go dalej ale ten sygnał nie dochodzi do sama tylniego sprawdzę i dam znać
Pin w ECU a32 szara wtyczka, kolor kabla niebieski-brąz. Dodano po 5 Miałem dziś taki sam problem w sterownik silnika u0120 błąd komunikacji z alternatorem. Przyczyną jest wilgoć we wtyczce od modułu żaluzji przed chłodnica. Oba moduły są sterowane jednym lin.
Dfm sygnał do sterownika silnika. [img]https://as-pl.com/p/ARE0042(BOSCH)#...
Witam Rocznik 2004.Silnik 1,4 KFW (Sagem). Alternator Valeo nie wiem czy oryginalny. Obsadzony tylko pin nr.2 złącza regulatora napięcia-podłączony jest do sterownika silnika. Może mi ktoś powiedzieć czy jest to tylko informacja o obciążeniu alternatora ? Czy może to sterownik silnika steruje alternatorem ?
Po co był wymieniany alternator? Czy sterownik silnika działa. Jak iskra, pompa paliwa, otwieranie wtrysków?
jednak obstawiam że ECU (DENSO DO300) i to zdaje się klasycznie niebieski kabelek. potrafi zgnić niedaleko sterownika, a sam sterownik to już prawie na pewno zgnity :)
To jest w tym wszystkim dziwne że w prosty sposób nic nie chce działać . :) Chce tylko trzeba dobry model wybrać z czysto elektrycznych :clio, twingo preferuje, z hydraulicznych opel Astra II. Czysto, łatwo, tanio. Bez zbędnych kół i pasków na silniku za to z mocnym alternatorem.
Witam, problem jak w temacie, nie zależnie od temperatury samochód nie grzeje świec, mimo świecącej spirali na desce, świece nowe, sterownik już drugi po regeneracji, kabel od alternatora na sterownik nowy, brak jakichkolwiek błędów, żaden moduł nie raportuje błędu a wszyscy rozkładają ręce
Może najlepiej sprawdzić połączenie między alternatorem a sterownikiem silnika Dodano po 2 W załączniku masz schemat tego sterownika
steruje nimi jeden przekaźnik. Tak, gdy będą zapalone wyłącznikiem na desce. Zamontowanie diod umożliwi oddzielne zapalanie przeciwmgielnych z tego sterownika. Spadek napięcia na tych diodach jest nieistotny, alternator utrzymuje napięcie ~14 V .
Dzięki piwko , niestety sterownika brak, pozostaje jedynie alternator jak tak. Licznik ma trafić do traktorka SAM i chciałem go sobie wyskalować w domu. Niektórzy w sieci piszą że używają kontaktronu i magnesów przymocowanych do piasty do podawania sygnału na obrotomierz. W domu sobie wyskalujesz.Ściągnij sobie jakiś generator na kompa i masz regulowany...
Oczywiście że się da ominąć, ale nie masz takiej funkcji jak WOT i EVAP, załaczanie po zapaleniu silnika najlepiej zrealizować poprzez sygnał z alternatora. Ale można też podpiąć pod sterownik silnika jeśli jest kompatybilny .
przyczyna wszystkich owych opisanych kłopotów był sterownik przy alternatorze, bedac u mechanika został on wymieniony na jakich chiński badziew który szybko uległ również spaleniu dopiero regeneracja alternatora u gościa który się tym zajmuje dała rezultat. Facet mi powiedział ze w alternatorze wymienił sterownik, jakąś płytkę w alternatorze i nie wiem...
Ten sterownik musi wiedzieć, ile prądu zużywa auto/jaki jest pobór, do tego celu współpracuje z układem pomiarowym ELD siedzącym w module MICU, bez niego sterownik wysteruje alternator na max.
Tam masz sygnal PWM ze sterownika silnika. Na stole ciezko go ruszyc. Wyjmij go z samochodu i oddaj do firmy co sie zajmuja regeneracja.
Sygnal df jest dostepny na zewnatrz alternatora,dwupinowa mala kostka na altku. Trzeba sprawdzic ciaglosc przewodu pomiedzy alternatorem a sterownikiem silnika.
Obecne instrukcje obsługi nie posądzają użytkownika o umiejętność pomiarów napięcia... jak coś z alternatorem jest nie tak, to świeci się kontrolka i jest zapamiętany błąd w sterowniku.
Napięcie jakie widzą sterowniki, i obciążenie alternatora?
Niestety też zaliczyłem taką awarię. Sterownik silnika uszkodzony. Na szybko pominięty został sterownik silnika i alternator ładuje. Trzeba bezpośrednio z akumulatora podać "+24v" na obydwa cienkie kable idące do wtyczki alternatora.
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona.
witam,co sugerujesz dokladniej,sterownik ,zlacza alternatora,dziwia mnie te objawy zwarcia.
Pin 1 impulsy wzbudzenia generowane przez BSI, 2 -informacja o obciążeniu dla sterownika silnika (w Dieslu tego przewodu nie ma).
brakuje pradu po 5 minutach jazdy raczej alternator do sprawdzenia ... ?
DFM - digital field monitor, Nowa wersja - z CAN. Jeżeli jest takowa - to masz problem - musi być podłączona do sterownika ECU samochodu. Nie wiem, jak ten alternator zachowa się bez CANu. Znalazłem jeszcze w internecie po numerach taki opis tej wtyczki gdzie jeden pin to L, a drugi to DFM - digital field monitor, czy jeśli by tak było, to dalej podpinamy...
Jak nippondenso to regulator ma wewnątrz.
Kable lutowane do regulatora i poprowadzone dodatkowo do sterownika
Czy ten alternator potrzebuje wzbudzenia do działania A jak myślisz po co są szczotki i sterownik?
Typ regulatora da się jakoś odróżnić z zewnątrz ? bo oglądałem i żadnych numerów na zewnątrz nie widać , nalepka zatarta i numery alternatora nie czytelne. Ze sterownika pewnie przebieg pwm - mierzył kolega może kiedyś ?
A czasem nie jest tak ze to sterownik zarzadza ladowaniem w focusie?zobacz jeszcze jaka widzi temp zewnetrzna dla pewnosci
Daruj sobie. Wystarczy. Zdecydowanie. Powodzenia.
alternator sterownik sterownik alternator silnik wzbudzi alternator sterownik
reset biosu toshiba laptop prostownik dławik impulsator zamiast przycisków
potencjometr balansu miernik wilgotności gleby
Hyundai i30 – niedziałający obrotomierz, czujnik CKP, cluster, CAN, diagnostyka Schemat elektryczny Barton Falcon 50 4T EFI Euro 5 – pinout ECU, bezpieczniki, wiązka