Rozrusznik, a by działał to nie potrzebuje żadnego wzbudzenia. Za to układ alternatora, układ ładowania. To już tak.
Jesli masz aku ok to są trzy opcje: Masa alternatora Połączenie alternator-akumulator Układ wzbudzenia czyli połączenie alternator-kontrolka ładowania
Ale co chcielibyście usprawnić w ty alternatorze lub układzie ładowania?
Witam. Transformator 160VA wywalał bezpieczniki ? Co najmniej dziwne . Gdyby miał jakieś 450 - 500VA - to tak . Chyba najlepszym rozwiązaniem - jak kol. napisał - to silnik i alternator . Przecież inaczej to najpierw " wytwarzasz " 230VAC i z tego dopiero napięcie ładowania akumulatorów . Jeżeli zastosujesz alternator to od razu masz układ ładowania...
Nie opłaca się ingerować w alternator. Znacznie taniej będzie pilnować by układ ładowania był sprawny, a w razie usterki, po głębokim rozładowaniu akumulatorów naładować je chociaż do napięcia 14.4V prądem dziesięciogodzinnym i dopiero uruchamiać ciągnik ze sprawnym alternatorem. To znacznie ograniczy czas ładowania dużym prądem po rozruchu. Kolega...
co oznacza literka r i z odnosnie kabla ktory idzie do lampy tylnej i nie tylko jaki to jest kolor kabla? ż - żółty c - czerwony br = brązowy b - biały r - ? n - niebieski cz - czarny z - ?
Do plusowej klemy. Chodzi o to, że niektóre alternatory, jak ten właśnie, mają pin S nie połączony wewnetrznie z złączem B+, a wyprowadzony na zewnatrz, po to, żeby po prawidłowym podłaczeniu niwelować spadek napięcia na przewodzie prądowym (czasem dość długim, albo biegnacym przez skrzynkę bezpieczników), między alternatorem, a akumulatorem.
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
Witam. Może układ zapłonowy w Matizie zakłóca działanie miernika.
Na początek ściągnij z alternatora kabelek z wyjścia oznaczonego D+ i dotknij końcówką tego kabelka do masy (zapłon włączony). Jeśli w tym momencie zapali się kontrolka od ładowania, to masz problem z alternatorem. Coś w układzie wirnik, szczotki, regulator napięcia (najprawdopodobniej właśnie regulator) Jeśli kontrolka sie nie zapali, usterka w układzie...
Przecież Autor napisał wyraźnie - jest silnik spalinowy, który będzie napędzał alternataor. Pozyskana energia posłuży do zasilania silników napędzających koła. Rozwiązanie takie jak w każdym samochodzie - bateria akumulatorów, alternator do ładowania baterii i zasilania odbiorników. Tutaj jedyne odbiornik to układ jezdny kosiarki. Zagrożenie? Moc alternatora...
No to masz przerwany obwód licznik-alternator i dlatego takie zachowanie się układu ładowania. Ciekawe co za mechanik powiedział, że w tym modelu to normalne, nie jest normalne! Co by było gdybyś miał w zwyczaju jeździć nie przekraczając tych obrotów, w których alt. się wzbudzi?
Objaw typowy dla braku ładowania. Problem z alternatorem lub układem wzbudzenia, (żarówka w desce rozdzielczej). Sprawdź naciąg paska, jeśli prawidłowy, należy sprawdzić alternator pod kątem zimnych lutów, ale to już musisz jechać do elektryka, z Twoją wiedzą sam nie dasz rady.
Zmień szczotkotrzymacz na ten bez masy i połącz ja na rys a). Sposób gaszenia w tym przypadku nie ma wpływu na pracę układu ładowania jeśli aku jest na stałe połączony z alternatorem.
Sprawdź alternator i układ ładowania. Każdy serwis naprawiający alternatorki ci to zrobi.
Szukam schematu układu ładowania samochodu Star/Man 12.180 2004r. Nie pojawia się napięcie po zapłonie na środkowym pinie alternatora. Numery przewodów wchodzących do alternatora: 59101, 59000, 15006.
No to sprawdź ten alternator, sprawdź układ ładowania, to prosta robota, i nie pisz że sie na tym nie znasz ni w ząb, bo to nie jest forum dla niekumatych.
jeżeli regulator ma szczotki stawiam na mostek prostowniczy a co do poduchy to gdzieś w układzie jest usterka... trudno wyczuć co...
A czy nie prościej przekodować?? To też jest ciekawe- co w tym rumplu sprzed co najlepiej 15 lat chcesz przekodować w tej kwestii? Klemy IBS tam nie ma, nie ma też żadnego układu inteligentnego ładowania akumulatora.
pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
Teoretycznie akumulator może naładować się z prawie do napięcia 32V , co nie znaczy, że w obwodzie alternatora nie wytworzy sie napięcie o wiele wyższe. Należy przeanalizować przypadek, gdy regulator napięcia ulegnie uszkodzeniu (zwarcie układu regulacji napięcia) i wówczas napięcie to może przekroczyć wartość 36V. Sposobem na taką awarię byłoby zbudowanie...
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
Nie wolno zdejmować klemy na chodzącym silniku,tym bardziej przkładać akumulator.Przy otwartym układzie ładowania napięcie na alternatorze może wynosić kilkadziesiąt Volt cała elektronika idzie się p....... wszystko. absolutna racja!! napięcie na nie obciążonym pojemnościowo (akumulator)alternatorze może w impulsach wzrosnąć kilkakrotnie od napięcia...
Witam, potrzebuje zbudować układ włączający elektronicznie obciążenie dopiero po pojawieniu się ładowania. Nadmienię, że alternator nie ma zewnętrznego wzbudzenia (brak akumulatora). Wymyśliłem to tak: https://obrazki.elektroda.pl/9126499300_... Zależy mi na działaniu, aby po pojawieniu się napięcia na wejściu występować tranzystor...
I tu ja mam inne spojrzenie na to. Jak akumulator jest nie jest do pełna naładowany, to każda możliwość żeby to zrobić jest wskazana. Alternator, to stałonapięciowe źródło prądu, czyli wartość prądu ładowania zależy od różnicy napięć między źródłem prądu i alternatorem. Panel PV należy traktować jako źródło stałoprądowe i tu prąd ładowania nie zależy...
To wszystko jest związane z alternatorem, napraw układ ładowania i wszystko wróci do normy. Chociaż nie bo jak nie ma licznika obrotow to go nie będzie, chyba że nie wskazuje obrotów :D
Ale na wolnych obrotach będziesz miał za małą częstotliwość, żeby transformator podołał. No i wcale to nie jest tak, że z niskim napięciem jest łatwiej. Ile przewodów wychodzi z tego alternatora?
Spadnięcie paska wielorowkowego i brak ładowania alternatora, ewentualnie brak wspomagania ukł. kierowniczego. W najgorszym przypadku wciągnięcie w układ rozrządu.
Witam. Miałem podobny przypadek. Przyczyna leżała jednak gdzie indziej. Po prostu alternator nie doładowywał akumulatora. Ładowanie wynosiło 12,8V zamiast 14,4V. Po naprawie układu ładowania wszystko było ok. Pozdrawiam.
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Alternator trup... Rób od razu (w pojedynkę silnik 3 godzinki i na dole...) jak układ ładowania umrze do końca to jeszcze moduły potrafi zabrać ze sobą
Panowie po rozmowie ze specjalistą od alternatorów oraz po zbadaniu jak zachowuje się cały proces ładowania akumulatora w aucie mam sporo obaw jakim czynnikom byłby poddany ten akumulator LiFePO4. Auto w dość specyficzny sposób traktuje akumulatory PB i do akumulatorów innego typu trzeba zupełnie inny alternator (układ ładowania). Ponieważ nie mogę...
Spośród odpiętych przewodów musisz namierzyć "+" na którym będziesz miał 12V. Powinien to być najgrubszy przewód- łączysz go do zacisku + w Oplowskim alternatorze. I to już powinno działać. Odnośnie kontrolki ładowania to musiałbym zobaczyć jak realizowany jest układ połączeń na schemacie Władimirca . Gdyby jednak okazało się, że ładowania nie masz,...
Baterie mozna (a moze nawet trzeba?) ladowac z DC To, że z DC nie oznacza, że stałym prądem. Z jakiejś przyczyny produkuje się specjalizowane układy kontrolerów ładowania ogniw z wbudowanym optymalnym algorytmem ładowania/rozładowania.
Nie ma w alternatorze żadnego samowzbudnego wirnika. Zależy wszystko od regulatora. Masz podane co wsadzic i będzie po prawidłowym spięciu działać. Na szczotkach masz mieć opór uzwojenia wirnika. Szczotki miedziano-węglowe alternatora.
Malutki alternator masz np w tico - wbudowany regulator, wbudowany wiatraczek. I spokojnie wystarczy na twoje potrzeby. Mając alternator i układ ładowania, możesz pokusić się o dołożenie rozrusznika.
Nie wiem dokładnie jak jest rozwiązane zasilanie wzbudzania alternatora w Twoim aucie. Zazwyczaj właśnie w desce rozdzielczej, poprzez lampkę ładowania, szeregowo do układu wzbudzenia. Jak miałeś "rozbebeszoną" deskę, to mogłeś czegoś nie podłączyć
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Pilnie sprawdź stan instalacji elektrycznej auta.Szczególnie alternator i układ ładowania akumulatora.Prawdopodobnie są bardzo duże skoki napięcia w instalacji.Dopiero wtedy możesz podłączyć coś nowego i sprawnego.Powodzenia
To zrysuj schemat z płytki.
Tam nie ma alternatora, do którego można było by się podpiąć pod D+. Jedyne wyjście, to układ w stylu wtykanych w samochodową zapalniczkę wskaźników ładowania z 3 diodami led
"Co do objawów - co ciekawe, takie same były przy starym jak i "nowym" alternatorze" Czyli masz do sprawdzenia -naprawy pozostałe elementy układu ładowania akumulatora.Kabelki.
O ile to klasyczny układ to sprawdź żarówkę od kontrolki ładowania,musi mieć ok.4W przez nią płynie wstępny prąd magnesujący wirnik,dalej zostają szczotki i regulator.
Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+ Nie rozumiem, wyjaśnisz mi to bardziej szczegółowo? I czy to podniesie napięcie ładowania w całym zakresie czy tylko kiedy jest rozgrzany? Ta dioda wprowadzi spadek napięcia w układzie napięcia odniesienia dla regulatora który zareaguje na to podbijając napięcie ładowania.
Oprócz zmiany układu zapłonowego trzeba też zapewnić energię dla tego układu i do ładowania akumulatora. Jeśli włożysz w silnik prądnicę/alternator, to możesz tak zrobić. W przeciwnym wypadku bateria akumulatorów (akumulator) będzie notorycznie niedoładowany lub zapłon będzie się odbywał tylko z baterii i w końcu silnik zgaśnie, bo zabraknie energii...
powodem był uszkodzony układ diód w alternatorze
Nie zaszkodzi, podczas pracy silnika alternator daje nawet do 14,5V pompce.
Może mieć związek z kontrolką ładowania. Ale to tylko sugestia. Kiedy włączamy zapłon na desce rozdzielczej mamy 12V (stan wysoki) a na układzie ładowania w alternatorze 0V (stan niski) kontrolka ładowania świeci. Kiedy uruchomimy silnik na układzie ładowania w alternatorze zmienia się stan napięcia na ok. 13,5-14,2V (stan wysoki) jednocześnie podwyższa...
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Napięcie ładowania alteranatora bez obciążenia powinno być ok 14,5V a przy obciążeniu zależnie od stanu aku. a te 11,5V na biegu jałowym to za mało. Jeżeli układ prostowniczy i uzwojenia są dobre to padł Ci regulator napięcia. Odłączanie klemy w czasie pracy jest niebezpieczne nie tyle co dla alternatora ale innych układów elektronicznych np sterownika...
Witam. Akumulatory będą ładowane ze źródła o wyższym napięciu. Prąd do źródła o niższym napięciu nie wpłynie, zaporowo działa układ prostowniczy w alternatorze lub układ prostowniczy w zasilaczu do ładowania akumulatorów.
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
W moim pojezdzie jest silnik (aktualnie) 600 z fiata 126p. ŻADEN wentylator nie da względnego chłodzenia bez zbytniego obiciążania akumulatora czy układu ładowania. Co z tego, że bedzie dmuchało cokolwiek jak bedzie zbyt mocno obciążony układ ładowania, alternator, itp????? Bilans energetyczny tego silnika to wyważenie korzyści i wad kazdego rozwiązania,...
Jeżeli na niepracującym silniku nie miga to przyczyny szukałbym w układzie ładowania - alternator.
( Przyczyna tkwi w przerywaczu kierunkowskazów ) Przerywacz kierunkowskazów nic nie ma do spalających się żarówek . Swoim układem musiał by zakłócać pracę regulatora alternatora , a to jest nie możliwe .! Lepiej pomierz napięcie ładowania jeszcze raz , bo tylko w tym wypadku mogły spalić się żarówki przy zbyt dużym napięciu .! :|
Wymontowanie odbylo sie w innym warsztacie sam alternator zawieziono do elektryka co zajmuje sie naprawą alternatorów a zamontowanie tam gdzie go wymntowali a to było proste 1 kostka z wiązką kabelków i przewód którym wychodzi napięcie ładujący akumulator .Pytanie to co powoduje gaśnięcie kontrolki ładowania i w jaki sposób zasilany układ wzbudzenia...
Sprawdź: - Ładowanie na wolnych pod obciążeniem. - u masowanie silnika i alternatora - układ prostowniczy alternatora.
Kolego opis jest bardzo chaotyczny, niewiele z niego wynika. Tu masz dwa podstawowe układy alternatorów. 994498 994499 Jeśli alternator jest rzeczywiście obcowzbudny to chwilowe podanie napięcia nie spowoduje ciągłego ładowania - napięcie musi być podawane cały czas, regulator w tym alternatorze reguluje napięcie na podstawie napięcia wyjściowego
Wtyczka jest pięcio pinowa lecz przewodów jest cztery DFM - pusty pin S - stałe napięcie 24v i takie jest 15 - +24v po zapłonie i takie jest L - ..........impuls na kontrolkę?...czy tak? W - ........impuls na tachograf?...czy tak? Dla jasności: "W" nie jest do tachografu - bo po co w tachografie sygnał z alternatora. To sygnał sinusoidalny (sprzed...
Problemy z ładowaniem to nie nowość żeby uniknąć kłopotów i zapomnieć o problemie ładowania zamontuj alternator ze szrotu od Poloneza i problem Masz z głowy.Jest wiele postów dotyczących układu ładowania w T25 oraz przeróbki na alternator od samochodu.
Wg mnie agregat nie posiada AVR, ale najlepiej jak sam sprawdzisz. Zwróć uwagę, czy do wirnika podłączone są szczotki (podobne jak w samochodowym alternatorze), ja ich na załączonych fotkach nie widzę. Agregat ma układ prostownikowy do ładowania akumulatorów oraz kondensator do wzbudzenia prądnicy. Wg mnie jest to inny typ prądnicy, niż podałeś w linku.
lecz czy jest to skuteczne a zwłaszcza bezpieczne dla przetwornicy tego nie wiem. Będzie działać i przetwornicy raczej nic nie grozi ale akumulatory padną - jeden, drugi albo oba. Zakładając, że podłączamy do masy i +12V - nazwijmy to do akumulatora dolnego - to będzie on bardziej rozładowany niż górny (włączony miedzy +12V a +24V). Przy ładowaniu...
W tym układzie kontrolka powinna być zasilana plusem ponieważ gaśnięcie polega na podaniu plusa z alternatora po wzbudzeniu.P
Witam! 1. Na napięcie przekładają się OBROTY, a moment wynika z POBIERANEGO prądu. Jeżeli prąd nie jest pobierany, a regler nie działa, gdyż napięcie jest jeszcze za niskie, to wytworzone napięcie rośnie liniowo od zera: U = n* dΦ/dt , gdzie n - ilość zwojów, Φ - strumień magnetyczny, a strumień = przekrój bieguna x indukcja. Tą zależność...
(at)tetkot Rozumiem pomysł. Układ jest "niewidoczny" w czasie normalnej pracy alternatora i ładowania akumulatora. W momencie, gdy BMS odłączy akumulator, nastąpi skok napięcia i wówczas "ujawni" się Twój układ i nie dopuści do dalszego niebezpiecznego wzrostu napięcia, obciążając alternator. Dobrze wnioskuję? (at)kkknc Wolę zabezpieczyć. Co będzie,...
Na zacisku alternatora na którym masz stale napięcie odkręć ten kabel i między tą śrubę a ten kabel włącz amperomierz samochodowy jaki był montowany w instalacjach samochodów ciężarowych.Zwróć uwagę na biegunowość amperomierza.Na środku skali masz 0 prawa strona na skali amperomierza to ładowanie, lewa strona to pokaże rozładowanie co oznacza brak ładowania.Zakres...
Temat zamknięty, wgłębiając się w działanie całego układu ładowania aku, nie jest on zero-jedynkowy. Alternator jest wzbudzany tylko gdy potrzeba, a ja sprawdzałem napięcie praktycznie bez obciążenia ze strony odbiorników i z w pełni naładowanym akumulatorem, który w tym układzie nigdy nie jest ładowany do 100%. Jazda próbna z podpiętym vcds'em i podgląd...
Jak to możliwe,że mój ładowany tylko alternatorem akumulator wytrzymał ok.6 lat i wtedy pierwszy raz podłączyłem prostownik Zapewne sprawny układ ładowania i dobry akumulator zapracowały na ten wynik. Moje gratulacje :!: U mnie tak dobrze nie było, prostownik podłączałem w czwartym roku życia akumulatorów i doładowywałem 2-3 razy w roku. Wytrzymały...
jesli zmniejszysz kolo alternatora to zwiekszy sie ladowanie na mniejszych obrotach bo alternator bedzie sie szybciej krecil . Obawiam sie ze bedzie to zabojstwo dla miedzy innymi lozysk kazdy alternator ma max obroty
Do zielonego podpinasz plus z stacyjki w szeregu z żaróweczką 12V 4W, konkretnie powinna to być żaróweczka z licznika z kontrolki ładowania. Układ działa w ten sposób, że wciskając kluczyk do stacyjki dajesz plus na kontrolkę ładowania która daje wzbudzenie na alternator (w twoim przypadku zielony zacisk), kiedy zapalasz traktor kontrolka gaśnie tak...
W tego typu pojazdach, bywa że światła są zasilane prądem przemiennym wprost z "alternatora", a akumulator nie ma układu ładowania. Jeśli jednak jest regulator to zapewne jest i prostownik.
W początkowej fazie ładowania zastosować przetwornice step-up z ograniczeniem prądowym CC, do momentu gdy napięcie na akumulatorach dodatkowych osiągnie ustaloną wartość np. 13,5V. Albo kupić dedykowaną do tego celu przetwornicę np. "Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR12". Jednak moim zdaniem do takiego akumulatora ( łączna pojemność 220Ah )...
Po wykryciu przez układ wzrostu napięcia z 12V akumulatora do napięcia ładowania powyżej jakiegoś tam ustawionego progu np 13,6V, układ włącza ledy. Alternator ładuje, znaczy silnik działa, układ włącza DRL. Przetwornica=alternator ?
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Układ zapłonu dobrze. Układ ładowania prawie dobrze. Kontrolkę ładowania należy podpiąć pod PLUS po stacyjce, czyli tam, gdzie zasilanie cewki. Przy alternatorze dobrze. Do świateł i klaksonu radze zastosować przekaźniki. Zobacz sobie instalację dużego fiata, tam były one stosowane. A instalacja w dużym fiacie jest też bardzo prosta. Jak masz problemy...
Przeróbki dotyczą tylko kontrolki ładowania. Wywalasz idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania i izolujesz kontrolkę ładowania od masy. Po prostu porównaj sobie schematy. Jawa ma układ ładowania z lat 50-tych XXw a ETZ ma układ współczesny, stosowany w samochodach. Jedyny wyjątek stanowi podłączona (dla układu fabrycznego! - można to zmienić) do masy...
Dlatego że układ stwierdza niesprawność alternatora i aby nie dopuścić do pracy bez ładowania, blokuje rozruch. Jak to technicznie jest zrobione, powinien dać odpowiedz schemat z linku (mniej więcej). Urządzenia dźwigowe, podlegają innym przepisom i warunkom odbioru technicznego niż samochody użytkowe. Jeśli instalacja pojazdu, w jakikolwiek sposób...
Na alternatorze są dwa układy, jeden ładowania, a drugi informacji o ładowaniu, pod układ ładowania podpięty jest gruby biały przewód, a pod układ informacji jest podpięty cieńszy fioletowy przewód, zmierz zasilanie na tym styku, co do kolorystyki mogę się mylić
Może to ma być połączone do prądnicy. Nie wiem, ile biegunów ma taka prądnica, więc może to by i działało. Może system prostowania napięcia byłby wtedy inny (alternator 3 fazowy??)
Żarówka 4W świeciła się cały czas po odpaleniu, nawet po przeładowaniu ciągnika W zasadzie to może dobrze rokować. Przecież od początku powtarzam, że mamy do czynienia z regulatorem zewnętrznym, czyli układem właściwym dla alternatora sześciodiodowego. zrobiłem krótkie zwarcie i również altka nie zaczął ładowania. A jak miał zacząć skoro nie ma wewnętrznego...
Ok dzięki za sprostowanie rzeczywiście chodziło mi o ładowarkę w pytaniu a nie o zasilacz, tylko dlaczego przewaznie napięcie ładowania jest większe od nominalnego napięcia bateri ?przykładem niech będzie akumulator kwasowo ołowiowy 12v ładowany przez alternator napięciem ok 14,4 v
Chciałbym sprawdzić alternator przed montażem na stanowisku wiertarką. Czy chodzi o sprawdzenie wytwarzania prądy, czy o pełną funkcjonalność układu ładowania? Jeśli to pierwsze to między zaciski 30 i 67 przyłączasz żarówkę np 21 W 12 V, napędzasz i mierzysz napięcie na zacisku 30 lub prąd płynący do akumulatora. Oczywiści akumulator ma być podłączony....
W układzie ładowania podłącz zabudowany na tablicy przyrządów amperomierz.Przewód przykręcony na tylnej pokrywie alternatora na śrubie M6 cały czas jest pod napięciem.W ten przewód w szereg podłącz zamontowany amperomierz uważając na biegunowość amperomierza i masz wzrokowo obserwacją pracy układu ładowania.Zwróć uwagę iż po odpaleniu tego Łunochoda...
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Do alternatora idą dwa kable żółty i czerwony :) http://obrazki.elektroda.pl/5447662200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8892538400_1... Wydaje mi się ze wystarczy podpiąć kabel od czerwonego wychodzącego z alternatora pod bezpiecznik a następnie pod solenoid przy plusie, który wchodzi bezpośrednio do akumulatora.dobrze...
A jak ręką obracasz magneto to też 3 iskry na jeden obrót? Mogą indukować się silne zakłócenia które z uwagi na uszkodzenie w układzie ładowania są na tyle duże że wyzwalają dodatkowe zapłony co 120° brać się może rozkładu cewek alternatora
Prawdopodobnie jest to zbocznikowanie obwodu wzbudzenia alternatora. W przypadku usterki kontrolki ładowania umożliwia on rozpoczęcie ładowania. Często spotykany układ w starszych licznikach.
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Witam alternator nie ładuje wymienione szczotki,regulator i układ prostowniczy(diody),i nadal brak ładowania czy istnieje jeszcze cos do sprawdzenia,sprawdziłem na innym alternatorze dalej brak ładowania.Może ma ktoś schemat instalacji który przewód jest od wzbudzenia?
Za świecenie kontrolki i jej gaśnięcie jest odpowiedzialny całkiem inny układ w alternatorze, to że kontrolka gasnie jak odpalisz samochód czyli że powinno ładować, a nie ładuje świadczy o tym iż układ wzbudzania alternatora pracuje, czyli, szczotki masz dobre, wirnik masz dobry, i twornik terz masz dobry.Jeżeli nie znalazłeś dalszej drogi od plusa...
Można ładować tak i tak. Oczywiście można ale nie można jednocześnie prądem o stałym napięciu i stałym natężeniu jak sugerują słowa autora filmu. Ta pierwsza ma większe wymagania co do zastosowanego urządzenia - wszak 25 A to już kawał solidnej ładowarki. Dlatego ładowanie stałym napięciem jest typowe dla ładowania alternatorem a ładowanie stałym prądem...
Możesz opisać część mechaniczną zapłonu? Jak najdokładniej, czyli co kiedy i jak. Czy z podłączonym wzbudzeniem a odpiętymi przewodami fazowymi alternatora silnik pracuje poprawnie? Układ ładowania 6 czy 9 diodowy?
Przede wszystkim podaj jakie to auto i w jakiej wersji. Poza tym podane przez ciebie wartości świadczą o jak najbardziej poprawnej pracy alternatora i układu ładowania. Przy tak dużym obciążeniu, jakie fundujesz autu w trakcie pomiaru, napięcie może się tak wahać. Dalej: nawet w tej samej serii regulatorów jeden będzie stabilizował napięcie na poziomie...
Problem polega na tym że ten akumulator od windy nie ma ładowania. Ktoś zrobił takie brakoróbstwo i nie ma ładowania? A może układ jest zamontowany - tylko jest niesprawny i wystarczy go zreperować? Jak można doprowadzić ładowanie do tego akumulatora że tak powiem wdg. sztuki Część Sprinterów 906 ma pod siedzeniem kierowcy wyprowadzone coś podobnego...
Jeśli po odpięciu końcówki przy alternatorze kontrolka zgaśnie to winien jest alternator ( brak ładowania ). Jeśli by się okazało że po odpięciu kontrolki żarówka nadal świeci to jest gdzieś zwarcie na przewodzie i w takim układzie również ładowania nie będzie. Uproszczony schemat alternatora opisywałem tutaj. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
Chodzi o prądnicę tego typu: http://www.sg.krakow.pl/galeria-pradnica... cena w tym linku jest trochę zbyt wysoka a i Ty nie potrzebujesz takiej mocy, chodzi o pokazanie co to jest, a już znalezienie tańszego wykonawcy na różnych portalach aukcyjnych, tu na elektrodzie, czy wykonanie samemu powinno nie być trudne. Prądnica wolnoobrotowa...
Problem nie rozwiązany. Alternator i reszta osprzętu ładowania sprawdzona, okazało się, że amperomierz jest spalony na jednym styku. A przyczyną jest następny problem, o którym napiszę w kolejnym poście. Dziękuję za pomoc, przynajmniej nauczyłem się dokładnie budowy układu ładowania.
Zakłócenia od strony ładowania mogą być generowane przez układ ładownia (alternator) lub odbiorniki typu silnik nawiewu czyli wszystko co znajduje się na linii 12 V
układ alternator wartość ładowania alternator alternator ładowania corsa
drukarka canon pixma papier cisco access pointa programatorem rt809f
faac740 fotokomórki ekspres naprawa
Zasilanie sterownika turbiny Siemens VDO w Vito 111 2.2 CDI 2007 - błąd P0243 Wymiana sprzęgła w silniku elektrycznym - krok po kroku