Sterownik widzi obciążenie alternatora?
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
Tam są 3 przekaźniki - przekaźnik mocy świec żarowych, ogrzewanie filtra i kontrolki ładowania oraz sterownik świec żarowych.P
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
gdzie ten regulator dokładnie się znajduje W alternatorze.
To w moim przypadku było to samo, zamienione wtyczki alternatora z czujnikiem spalania stukowego
W oplu to normalne że dogrzewają świece po odpaleniu silnika, do uzyskania temperatury około 50st. Jeżeli uważasz że grzeje zbyt długo. Sprawdź czujnik temperatury dla ecu, oraz termostat,
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
L-LAMPKA DFM-SYGNAŁ STERUJACY ALTERNATOREM POPRZEZ STEROWNIK SILNIKA.
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Alternator obfotografowałeś ale przekażników jest kilka.Pewnie mostek się spalił i włancza przekażnik od kontrolki.
To że został zmieniony regulator to nie znaczy że jest ładowanie!!! Ile ładuje przy odpalonym silniku??? Jeżeli poniżej 13v To lipa. Alternator do naprawy! Sprawdz to ładowanie i daj znać
rok prod. 2000 49 kw 1.5 TD Po odpaleniu nie działa prędkościomierz i pali się kontrolka ładowania. Alternator nieładuje.
A ładowanie alternatora sprawdzone?
Witam, Corsa E 2016 silnik po przekładce - te same oznaczenie. Wszystkie kable wpięte, alternator ładuje 13,6 na włączonych światłach i nawiewie. Na starym silniku kontrolki od ładowania brak. Po odpaleniu silnika mimo ładowania z alternatora pokazuje błąd - Service battery charging system. Co tu się mogło stać?
Niestety cały alternator do regeneracji koszt 380 już zrobione działa
No to masz uszkodzony alternator. Możliwe że sterownik silnika też ma problemy z pracą przy takich zakłóceniach z alternatora. Hmm... a jak mam sprawdzić czy alternator jest na 100% do wymiany? Mam sprawdzić napięcie ładowania alternatora?
Lampka zasuwa przez przekaźnik, regulator ma wyptowadzenia BSRLFE i: B to battery, idzie do plusa mostka S to Send R na diody wzbudzenia L to Lamp ( kontrola ładowania F to Field ( pole)-idzie na jedną ze szczotek E to Earth ( masa).
Wymieniony alternator na używkę? W moim przypadku wymiana na pewny alternator z półki rozwiązała identyczny problem.
Oddaj alternator z powrotem do tych co regenerowali.P
Niebieski przewód idzie prosto do licznika. Musisz go przedzwonić. Jaki masz typ alternatora?
Sprawdz połaczenia kabla prądowego na alternatorze.
W opelku zregenerowwno alternator i dorobiono wlacznik swiec zarowych i podzialalo
To mnie pocieszyliście. Jutro rozbiorę alternator i dam znać. Dziękuje za podpowiedzi. Rafał.
Jeżeli takie coś się dzieje u Ciebie przy małych obrotach to najprawdopodobniej masz problem przy alternatorze lub regulatorze napięcia. A jak zachowuje się kontrolka ładowania?
jednak to byl alternator
Skąd pewność, że alternator jest sprawny? Jak sprawdzony? Jak sprawdzony obwód kontrolki?
Z braku ładowania z alternatora powinna mi się zapalać lampka ładowania Czasami wcale nie świeci a i tak nie ładuje.
Witam Owszem aby lampka zgasła musi być odpowiednie napięcie ale ta lampka jest też od wzbudzenia alternatora i jak ona świeci to alternator nie ładuje (dlatego tak jest z tymi światłami) i to wcale nie jest normalne to jest uszkodzony alternator w sumie narazie można tak jeździć ale kiedyś... POZDRAWIAM
Podejrzewam że wysiadło ładowanie i skończył sie prąd z akumulatora naładuj go, jak po tym zabiegu odpali to musisz sprawdzić alternator.
Nie podżaża się czasami kontrolka ładowania? Sprawdz wieczorem.
Witam serdecznie. Masz tam alternator Hitachi zapewne w połączeniu z pompą vacum. Zdarzają się przypadki, że pada uszczelniacz pomiędzy alternatorem a pompą vacum a co za tym idzie olej przedostaje się na komutator i alternator nie ładuje lub ładuje mniej, warto się przyjrzeć czy alternator nie jest zachlapany z wierzchu lub wewnątrz olejem. Miałem...
właśnie mam taką corse na warsztacie , też nie ma ładowania :cry: za jakąś godzinę będę rozbierał alternator. Typowanie na szczotki.
Najprostrze do przeróbek to chyba z jakiś renówek i mercedesa A klasy ,gdzie potrzeba tylko sygnał ładowania alternatora i zasilanie .(wiem że nie na temat ale może :| )
Przekaźnik na większy amperarz może być ,ważne że działa.Trochę małe to ładowanie ,sprawdź czy nie ma strat na połączeniach przewodów,zwłaszcza tego zasilającego.Jest to trudne ale sprawdź jakie napięcie jest na śrubie przy alternatorze,jak również masę alternatora i silnika.
Masz martwy akumulator - podczas pracy silnika alternator ładuje, więc on odpada. Akumulator trzeba wymienić.
Trzeba się liczyć że ci się może akumulator nie ładować i w końcu nie odpalisz. A tak jeżdzić możesz. A masz może jakieś podejrzenia czy cały alternator będzie do regeneracji?
Prawdopodobnie coś jednak musiałeś ruszyć. Szukaj przy alternatorze ewentualnie zbieg okoliczności i coś padło.
Mam problem z ładowaniem akumulatora opel corsa b(diesel) z alternatorem 2-pinowym.Po odpaleniu silnika napięcie ładowania na słupkach akumulatora wynosi 14.5v.Lampka kontrolna ładowania się świeci.Po przejechaniu dłuższego dystansu na światłach nie mogę odpalić samochodu.Dodam że akumulator jest sprawny.Może za mały prąd ładowania?
Masz za słabe ładowanie, sprawdź alternator, regulator napięcia. Skutkiem słabego ładowania są problemy z akumulatorem, jest nie doładowany i dlatego słabo kręci.
Witam! Mam pytanie gdzie znajdę przekaznik sterowania kontrolki ładowania oraz wzbudzenia alternatora? W oplu combo na nadwoziu corsy c rok 2007 pozdrawiam.
Mam podobny problem.Alternator w zależności od humoru raz podaje napięcie 13.2 V , a przy następnym uruchomieniu silnika 13.5 V. Sprawdziłem podłączonym przez gniazdko zapalniczki miernikiem. Napięcie jest takie samo na zaciskach akumulatora - sprawdzone. Czy ktoś miał podobne problemy ? Uszkodzony regulator napięcia , czy może zużyte szczotki alternatora...
Nie posiadam wspomagania, a kontrolka ładowania delikatnie się święci właściwie cały czas
Witaj Najpierw wykonaj pomiar napięcia ładowania alternatora. Pod obciążeniem elektrycznym i bez obciążenia. Pozdrawiam
Tak tylko kontrolka od ładowania i brak podgrzewania świec pojawiły się wtym samym momencie. Może ktoś wie czy alternator jest elektrycznie jakoś powiązany z podgrzewaniem świec
kończy się alternator a części do niego nie tanie :D
Zerknij na przewody przy alternatorze , prawdopodobnie masz jeden urwany lub brak kontaktu.
Witam. Po wymianie alternatora (regenerowany) (stary brak ładowania) pokazuje zbyt wysokie napiecie: w spoczynku 13V, po odpaleniu powyżej 15V wariuje w przedziale 14.5-15.5V, do tego wyświetlacz podświetla się i gaśnie co chwilę (przebieg, kontrolka paliwa, predkosciomierz przywiesza się), światła przygaszaja pulsacyjnie, generalnie dyskoteka. Nawet...
Niebiesko-biały leci do sterownika silnika (na pin 42 jednej z kostek). Dzięki, przewód dobry. No to zagadka - alternator na stole probierczym zachowuje się idealnie. Przewód energetyczny oraz sterujący sprawne. Efekt - brak ładowania. Po silnym przegazowaniu ładowanie jest 13,7 ale lampka "z akumulatorem" cały czas świeci. Zapraszam do zabawy.
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
W prądnicach na wolnych obr ładowania nie było i zapalała się kontrolka która gasła po dodaniu gazu. W alternatorze bilans energetyczny jest taki że ładuje nawet na wolnych obrotach i nawet wtedy nie zapala się kontrolka ładowania. Inaczej to przy jeździe na światłach w mieście akumulator by padł po tygodniu.
Witam , Jaki akumulator najlepiej wybrać do OPEL Corsa B 1.2 8V 1998r. :?: :) Raczej OPEL Corsa B 1.2 8V 1998 :D Ważne żeby akumulator był możliwie najświeższy (nie kupuj w marketach bo tamte są starsze niż Ci się może wydawać, ponadto nikt nie dba o ich stan naładowania itp) Im większa pojemność akumulatora tym lepiej, bzdurą jest że większy akumulator...
Trzeba go naprawić. No chyba, że problem w ślizgającym pasku.
uszkodzony alternator, skoki podczas ładowania, w moim przypadku naprawa pomogła wymiana samych szczotek i było po problemie
Mam dwa przewody spięte ze sobą i to jest faza. Idzie ona do grubej śruby.. Dwa przewody, + z akumulatora do tej grubej górnej szpilki z małego walca rozrusznika - elektromagnesu, a ten drugi przewód idzie do alternatora ? Problemem było to, że połączyłem kabel fazy z masą do jednej śruby i to dawało zwarcie.. Tą jedną z "faz", tą na alternator podłączyłeś...
Większy akumulator też będzie wiecznie niedoładowany bo niby jak ma się naładować jeśli pobór jest większy niż ładowanie.
nie wiem czy dobrze wyczytalem na forum to oznacza że jest spalony jesli się pali lampka ładowania razem z hamulcem ???
koledzy szkoda pisania na bank alternator trzeba wymontować i zmierzyć prostownik na początek rzażenie na wysokich obrotach może wskazywać na przebicie na uzwojeniu lub poprostu krótkie szczotki wymiana regulatora w tym alternatorze bez demontarzu to bajka
Sprawdż sobie szczotki w alternatorze,jak dobrze pamiętam to trzeba go wyciągnąc bo on jest z integrowany i ma na sobie pompe oleju
Opisz jak zachowuje sią lampka od ładowania przed i po uruchomieniu silnika Jeżeli będzie luźny pasek tak jak pisze elektrit to po chwili pracy silnika z zapalonymi światłami koło pasowe od alternatora mocno się rozgrzewa. (ja się też raz nabrałem i wyciągnąłem z auta dobry alternator sprawdziłem naciągnąłem pasek i było ok)
Zmierzyć napięcie lądowania oraz stan połaczenia kabel minusowy i plusowy idący do alternatora i rozrusznika. To podaj nam tutaj te wartości ładowania: -na biegu jałowym bez obciążenia -przy 2500 obr bez obciążenia -na biegu jałowym z obciążeniem -przy 2500 obr z obciążeniem Obciążeniem ma ją być światła mijania + drogowe, ogrzewanie tylnej szyby,...
Przewód czerwony z żóltym-30 (prąd stale) przewód czarny-15 (prąd za ztacyjką) przewód zielony-obrotomierz (nie wszystkie modele) przewód niebieski-lampka kontrolna ładowania (ewentualnie przekaźnik lampki)
Witam Problem z żarzącymi kontrolkami rozwiązałem. Wina była po stronie alternatora a dokładniej, jedna dioda w obwodzie wzbudzenia była uszkodzona (lekko przegrzana). Normalnie mierząc diodę miernikiem wszystko było OK. Dopiero gdy alternator był obciążony prądem znamionowym w obwodzie wzbudzenia pojawiało się napięcie, które różniło się około 1.5V...
wjechalem prawym kolem .Na przewodach nie zuwazylem zwarcia myslalem czy takie zwarcie jest mozliwe w samym alternatorze ewentualnie czy tak moze zachowywac sie spalony przekaznik
Chciałbym poznać Waszą opnę. Czy to jest możliwe że poprzez kontrolkę (żarówkę) ładowania przy gaszeniu silnika napięcie z alternatora pochodzące z obwodu wzbudzenia i regulatora zasila jeszcze odbiorniki za stacyjką. Chodzi o przypadek, gdzie silnik pracuje, gasi się go i obroty silnika są wystarczające aby napędzany alternator wytwarzał jeszcze napięcie...
Corsa d 2007 1.2 pb dwa problemy: -pali się kontrola od alternatora/ładowania, napięcie ładowania ok błąd w ECU p2500. doczytałem żeby wymienić regulator napięcia(okablowanie sprawdziłem już) powinno pomóc? - przyjechało z wyciągniętymi żarówkami od wstecznego, zamontowałem prawidłowe 2-3h było ok zaplały się i gasnęły. Teraz jednak po właczeniu zapłonu...
Załóżmy że ten twój elektryk wie co robi ,to problem masz w aucie.Sprawdź dokładnie ten gruby kabel od alternatora do akumulatora.Wszystkie masy i grube połączenia prądowe.
Napięcie zbyt niskie, podejrzewam, że alternator wogóle nie ładuje. Będziesz musiał sprawdzić alternator, sprawdź także przewody, połączenia z alternatorem, może się cos odłączyło.
Vectra ma alt z wtyczką dwupinową, Astra i Corsa na silniku Isuzu z 4-ro pinową.
oh, wygląda identycznie jak ten, identyczne pojawiają sie na innych auckjach, a z racji że nie są to orginały to ktoś je musi produkować. http://www.allegro.pl/item295109361_nowy... Jest nowy, jest na niego rok gwarancji. Co prócz samej wady alternatora może byś jeszcze przyczyną problemu?. Przekaźnik ładowania działa więc nie...
dzięki ,jednak padło na regulator napięcia. Po naładowaniu aku i odpaleniu zapaliła sie lampka ładowania , napęcie ładowania 12,3 V . Ale i akumulator też nadaje się do wymiany
Sprawdź ładowanie, uszkodzony alternator potrafi generować kosmiczne błędy w sterowniku.
W/w przewód może właśnie byc podłączony do ster.św żarowych .( corsa,astra). Jeśli świece nie dogrzewają zbyt długo to przewód nie musi byc podłączony.
Tobie przeszkadza "falowanie obrotów silnika" czy problemy z ładowaniem (przygasanie świateł) ? Czy kiedykolwiek w czasie 11 lat "życia" samochodu i 88tyś km przebiegu został zrobiony przegląd alternatora, rozrusznika, klem akumulatora, podłączeń przewodów masy do karoserii, wiązki przewodów i "połączeń" obwodu ładowania ? Wymienione zostały kiedyś...
Może wzbudzenie nie działa jak powinno i alternator zaczyna ładować dopiero jak silnik przekroczy okreslone obroty. Sprawdz czy po przegazówce światła nie zapalą sie jaśniej.
Witam. Posiadam Opel Corsa B 1.5TD silnik ISUZU moim problemem jest rozładowywanie akumulatora. Po pomiarach okazało się że upływność prądu na postoju to 4A! Szukając źródła obciążenia aku okazało się że to alternator na postoju rozładowuje go takim prądem. Wynika to na uszkodzenie alternatora ale jak odpali się silnik to ładowanie jest. Napięcie z...
Kolego sprawdź warunki zasilania. Przede wszystkim masy. Jak włączasz światła i już masz jakąś komedię to od tego trzeba zacząć. Wiec po kolei: - połączenia masy silnika, - stan akumulatora, - alternator - czy ładuje. To radzę na początek.
Witam. Mam poważny problem :) Opis auta: Corsa b 1,5 TD isuzu Bez klimatyzacji, skrzynia manualna wersja z obrotomierzem PRZERÓBKI ELEKTRYCZNE z dobrodziejstwem po poprzednim właścicielu Najkrócej: 1. Padł mi najprawdopodobniej alternator w corsie objawy: -obrotomierz wskazuje ZERO -Dioda aku się świeci -dioda ręcznego się świeci - diody są koło siebie...
Czyli wystarczy mi połączyć; czarny zasilanie po zapłonie do IG , żółty z czerwonym paskiem do kontrolki ładowania do ( L ) tak,?? jak nie podłącze czerwonego grubego do S to nie będzie żadnych konsekwencji ma się rozumieć
1V na klemach to akumulator złom i brak ładowania albo brak połączenia między alternatorem a akumulatorem. Auto odpala w ogóle? Jak tak masz na pracującym silniku to zaraz napiszesz post - "auto nie odpala". Upieram się, że źle mierzysz.
Od czasu awarii przejechałem 31tyś kilometrów i się usterka nie powtórzyła ale w Internecie krąży opinia że w tym silniku co około 2 lata pada alternator właśnie z powodu dogrzewania silnika świecami żarowymi. Napięcie ładowania mam ok 14V a po włączeniu świateł 13,8V. Nie za niskie?
Pojeździłem trochę z tym wspomaganiem i wszystko wskazuje na to, że alternator ma zbyt małą wydajność. Przy szybkiej, agresywnej jeździe (silnik cały czas na wysokich obrotach) wspomaganie działa rewelacyjnie natomiast przy powolnej jeździe, częstym skręcaniu wspomaganie działa coraz słabiej aż po pewnym czasie praktycznie całkiem zanika. Podobnie w...
Witam. Od pewnego czasu mam zagadkowy dla mnie problem z samochodem Opel Corsa C 1.7DTI z rocznika 2002. Mianowicie, chodzi o alternaror HITACHI. Otóż prz pierwszej awari ładowania alternator został naprawiony, tzn. wymienione łożyska, szczotki z regulatorem napięcia, mostek prosrowniczy. przez około 3 miesiące wszysko było ok. Po upływie około 3 miesiecy...
Zrobiłem tak: Podstawa została czyli wzbudzenie: "+" stacyjki ->bezpiecznik ->żarówka 4W -> zacisk wzbudzenia zacisk ładowania alternatora podłączony do zacisku "+" akumulatora, następnie dołożyłem przekaźnik ,na styk stały przekaźnika (30)napięcie stałe z aku ,wyjście przekaźnika (87) do wzbudzenia alternatora i cewka przekaźnika pod "+' stacyjki....
Witam Nie sądzę żeby to było spowodowane diodą LED za duży spadek napięcia. proponował bym sprawdzenie Alternatora czy jedna(są trzy) z małych diod nie jest walnięta, ładowanie może być dobre, ale kontrolka będzie sie zapalać.
w tym silniku jest łańcuszek który napędza dwa wałki rozrządu po kołach zębatych. Chyba że chodzi o pomocniczy pasek do pompy wody i alternatora był wymieniany 3 lata temu na GATES-a.
IG - zapłon L - lampak ładowania S - nie wiem co to jest? N - nie wiem co to jest ? mógłby kolega podać, domyslam się co to może być ale nie jestem pewny.
Ja kłade DELCO z benzynowych OPLI VECTRA A CORSA A KADET ASTRA F spisuje się super.
Witam, mam problem z Corsą B 1.5 TD Isuzu, pali się kontrolka ładowania, nie działa obrotomierz i migacze. Alternator został wymieniony na nowy, jakieś 1,5 roku temu. Czy te wszystkie usterki mogą byc ze sobą powiązane ? Czy to tylko przypadek że wszystko padło na raz ?
Te marelli tak maja corsa , t4 , transit. Jak obciążysz to mniej pulsuje. Troche pomaga zewnętrzny regulator.
Witam serdecznie, jakiś czas temu założyłem tu temat o padających alternatorach właśnie w tym silniku. od wymiany regulatora w alternatorze minęło prawie 35tyś. Niedawno na forum pytałem się ile mogę przejechać bez ładowania... W dzisiejszy słoneczny dzień jadę sobie po mieście i przy ruszaniu ze świateł usłyszałem dziwny dźwięk i od razu zapaliła się...
Witam.Mam oto taki problem a mianowicie po przekręceniu stacyjki nie zapala sie kontrolka od ładowania i nie działa mi obrotomierz.Posiadam silnik 1,7 isuzu diesel a w nich najczęściej sie coś dzieje z alternatorem :cry: Wiosną był wymieniony mostek prostowniczy.Czasami po przejeżdzie paru kilometrów zapala sie kontrolka ładowania razem z kontrolka...
Czyli co to może być? Sprężarka klimy daje takie obciążenie czy jakiś koło jest krzywe. Tak w sumie to górne koło, które jest przykręcone do pompy wody, jest delikatnie krzywe, ale czy to mogłoby powodować takie coś? Dodano po 9 Zgadza się, Corsy tak mają, natomiast jest to jeszcze spotęgowane uszkodzonymi hydropopychaczami. Dolot to nie jest, bo dźwięk...
Da się z tym żyć. Do zapamiętania: 1. Napięcie alternatora w czasie pracy silnika 13,8 V - 14,4 V to norma. Czasem wskazywane jest 13,9 V - 14,5 V. 2. Napięcie rozładowanej baterii akumulatorów do 10,5 V. 11,8 V to mało, ale jeszcze nie dramat. 3. Akumulatory kwasowe pozostawione w stanie rozładowania na ponad tydzień zasiarczą się w sposób trwały....
Ja mam podobny problem opel corsa 1.5d silnik isuzu alternator 2-pinowy.Wydaje mi się że wina tkwi w regulatorze napięcia gdyż z niego wychodzi przewód na lampkę kontrolną.
Witam , posiadam auto marki Opel corsa A z silnikiem 1.2 na benzynie,Rocznik (1992).I od kilku dni mam z nim problem już o nim pisze : Pewnego dnia odpaliłem auto aby trochę po-katować i normalnie silnik się uruchomił , i dobrze jeździło , i pod wieczór je odstawiłem ale wcześniej zapaliła mi się czerwona kontrolna z akumulatorem wiec auto nie miało...
Witam, pacjent to Corsa C 1.7 DTI (Isuzu), 2002 r. Objawy: gdy obciążenie alternatora się zmniejszy (wyłączenie świec żarowych w obecnym okresie) obroty silnika zaczynają delikatnie falować na biegu jałowym, oraz mruga delikatnie ale widocznie światło emitowane przez wszystkie żarówki, najbardziej te w kokpicie. Włączenie np klimatyzacji lub ogrzewania...
Mostek na pewno zdechnięty (i z opisu wygląda że tylko on). Tylko kup jakiś lepszy. Na marginesie dodam że kiedyś wstawiłem diode ze starej łady. Corsa pojeździła pół roku zanim padły dwie kolejne. Rusek przeżył mimo że wyfrezowane gniazdo nie było najlepsze (otwór był ciasny tylko w jednej osi)
Witam, mam problem z rozładowywującym się akumulatorem w Opel Corsa B, rocznik 1995. Wymieniłem alternator, w którym ładowanie akumulatora pokazywało 13.2 V, po wymianie pokazuje 14.5 V. Samochód na postoju szybko sie rozładowuje, odłączony został alarm, radio zostało wyjęte, bezpiecznik od radia tagże a akumulator dalej pada co to może byc? Na pewno...
corsa ładowania ładowania corsa corsa alternator
wspomaga pompa skoda uziemienie instalacji elektrycznej nadajniki tmobile
Kody do pilota uniwersalnego dla klimatyzatora Home Deluxe Procedura wymiany centrali alarmowej Integra Satel