Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
No i wszystko masz super ,a z tą przegazówką to jak najbardziej normalne nawet w fabrycznie montowanych. Ciągnik ma troszkę za małe obroty na natychmiastowe zgaszenie kontrolki ale jest to uwarunkowane tym że póżniej pracuje cały czas na wysokich obrotach. Gdyby koło pasowe było nieco mniejsze kontrolka gasłaby natychmiast ale alternator pracowałby...
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
od czego służy ten środkowy kabel? To jest tak samo B+, oba czerwone przewody są podłączone do tego samego wyjścia.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
Kolego jacekko63 schemat, który podałeś jest do U 360 z prądnicą, alternator był montowany pod koniec 1988 roku, ale dla silników AD3.152UR i modelu, U 360-3p. W załącznikach kompletna instalacja C360 z opisami, oraz instalacja C360-3p z alternatorem.
Witam,ten alternator jest od starej Daci,tam był osobny regulator na zewnątrz tak jak jest teraz podłączone daje full ładowanie ,odłącz to bo zniszczysz akumulator i alternator.
W pozostaje wolny, B+ główny przewód do rozrusznika na śrubę gdzie przychodzi "główny" prąd z akumulatora. Lampka kontrolna na zacisk D+, będzie to najmniejszy z tych trzech konektorków. Regler dotychczasowy wyrzucamy. Przewód najlepiej dać "linkę" 10mm² - to nie żart i nie ma przecinka, dziesięć milimetrów! http://obrazki.elektroda.pl/4898386600_1...
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Ma być zainstalowany ten alternator w Ursusie C 330 ?
Oczywiście zakładam że akumulatory są minusem na masie B+- zasilanie stałe /do akumulatora lub rozrusznika/ D- -masa L-kontrolka R+-zasilanie po zapłonie czyli po włączeniu stacyjki.P
Daj fotki alternatora. Szczotki sprawdzałeś?
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Wpisując w google hasło: "podłaczenie alternatora mitsubishi" znalazłem takie coś https://obrazki.elektroda.pl/2140431800_... myślę, że powinno pomóc.
Sprawdzałeś łożyska pompy, alternator łożyska kręcą się swobodnie,mocowanie koła pasowego na wale głównym.Nie obstawiał bym wadliwych kół pompy.Właściwy naciąg paska. Zobacz pracę koła pasowego na wale głównym czy naciąg paska jest taki sam kręcąc po woli na całym obrocie wału. Mocowanie alternatora czy nie urwana podstawa alternatora.
Konektory zostaw w spokoju. Podkręć tylko przewód z oczkiem pod nakrętkę.
Z doświadczenia podpowiem, że diody w mostku szybciej padają jak coś nie łączy w obwodzie akumulatorów. Klemy na akumulatorach ok? Masa dobże dokręcona? Masa jest przykręcona na widocznej na zdjeciu śrubie, co do klem akumulatora, sprawdzę je, ale i tak musze odeslac alternator na gwarancje A co to za dziwny alternator z minusem na wyjściu - jak żyje...
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
Moim zdaniem: 1 wzbudzanie 2 Plus 3 masa Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje mi się, ze ten alternator nie ma (-) na obudowie Nie koniecznie nie ma minusa na obudowie. To zależy od sposobu mocowania silnika. Kiedyś stosowano dodatkowe taśmy masujące do karoserii. Nie widzę regulatora napięcia. Nie jestem pewny czy ten alternator nie ma " minusa"...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
Witam, potrzebuję schematu instalacji elektrycznej z alternatorem do Ursus C-330 z kolorami przewodów wszędzie są, ale z prądnicą. Dziękuję i pozdrawiam
Witam Posiadasz oryginalny schemat elektryczny. Grubość linii podpowiada jaki stosować przekrój przewodu elektrycznego.Linia przerywana to o ile pamięć mnie nie myli to 2.5mm. Musiałbym to sprawdzić.
No to tak obrazowo: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... i tam jest obrazek.
Jak już szaleć to są alternatory BOSCH dostępne w Agromie, z przeznaczeniem do Ursusów. Tylko drogie. Ten z linku to tania chińszczyzna z "Autostartera".
"+" to plus, wiadomo, "-" także a to co zostanie to kontrolka: http://obrazki.elektroda.pl/6220665100_1... Tu muszę się jeszcze uściślić, bo umknęło mi to "de" :D D+ To wzbudzenie, inaczej kontrolka, jak na powyższym rysunku. Kabel prądowy na "+" lub B+" - w zależności jak tam pisze to kabel prądowy do akumulatora (może być przez rozrusznik...
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Tu masz napisane jak podpinać [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... te alternatory tylko nie wiadomo jaki masz 6cio czy 9cio diodowy .
Bardzo ciekawe rozwiązanie: miedziany kabel, zaprasowana aluminiowa złączka, zamiast gwintu na alternatorze przykręcane śrubą M6 do aluminiowego radiatora z diodami.
Rozbite tulejki lub/i wieszające/kończące sie szczotki Jak by to był elektro magnes to nie robiło by zwarcia tylko i wyłącznie było bu słychać cykanie Rozrusznik do regeneracji Jest to dość głośne i szybkie pukanie. Tak jak by ktoś lekko i szybko młotkiem napieprzał. Już jest wyciągniety, jutro podepne na krótko. SiDo105 , coś czuję że jeszcze dużo...
Jak podpiac zewnetrzny regulator do tego wlasnie alternatora?
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Jeżeli jest 6-cio diodowy(napięcie na tym zacisku mniejsze niż10V będzie) to masz źle podłączony ten alternator.Musisz zasilić regulator po kluczyku z e stacyjki .Wówczas kontrolkę odpinasz. Dodano po 1 Konrola musi być podłączona przez przekaźnik (który jest zasilany właśnie z tego zacisku alternatora).
zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
Te 2 przewody wychodzące z przodu to cewka wzbudzenia. A śruba prądowa jest ta duża.
To teraz zmierz na wyjściu z alternatora.
To podłączaj wg załączonego schematu.P
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
Ten gruby czerwony przewód pod + 12V pod śrubę rozrusznika gdzie jest przykręcany gruby przewód od akumukatora .Ten czarny przewód to zasilanie regulatora napięcia a poprzez regulator zasilanie wirnika alternatora i powinien być podłączony pod stacyjkę pod numer zacisku 15 lub 54.
naładowany akumulator 165 Ah pobiera mniej niż 1A prądu przy ładowaniu 14,4V. Spadłem z krzesła. Jesteś mi winien maść na siniaki.
Tak, do zacisku 15 lub 54.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do zacisku 15 regulatora dochodzi jeden przewód i jest na nim napięcie...
Kolego nie tak.Musi znaleźć przewód od kontrolki co dochodzi na przekaźniki. Odłaczyć od przekaźnika i połączyć go z przewodem 67 który dochodzi do regulatora,oczywiście ten przewód musi być zajęty z regulatora.Drugi koniec tego przewodu dochodził do szczotkotrzymacza ,więc teraz ten przewód musi podłączyć do zacisku D+ alternatora.
wpisz w wyszukiwarce schemat podłączenia alternatora do URSUS C-360 tam będzie wszystko pokazane.
Panowie czy moglibyście prościej... :) Nie jestem w tych tematach biegły. Krok po kroku opisać, który kabel z jakiego wyjścia gdzie podłączyć. Dodano po 51 Patrząc na schemat podłączenia z jednego z powyższych linków, widać podłączone tylko dwa przewody do alternatora. Czy to wystarczy? http://i57.tinypic.com/4kiiyg.jpg Jak chcesz to możesz sobie tez...
stary regulator z traktora wyrzucić Tak, ale przewód kontrolki idzie z niego jak była prądnica ,także sprawdz który to i go wykorzystaj. Reszte zaizoluj.
Alternator 9D teraz posprawdzać diody i wirnik.
Alternator sruba M6 do pradowej rozrusznika. Przewod kontrolki z przylacza regulatora do wtyku d+ alternatora.
Naprawione, wszystko przez diody w alternatorze...
Wstawię znów, bo kiedyś dałem: http://obrazki.elektroda.pl/3438324200_1... Zacisk "15" w C330 ma chyba oznaczenie "54", w każdym razie to ten na którym jest napięcie po włożeniu kluczyka. I jeszcze jedno: BIEGUNY AKUMULATORA ! Alternator ma minus na masie , musi Kolega w ciągniku mieć taki układ! A ten "kondensator" to faktycznie kondensator...
Witam, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w Ursusie C 330. Podaję napięcie z akumulatora na żarówkę od kontroli ładowania pod jeden styk, a drugi pod styk wzbudzenia w alternatorze, ale żarówka nie świeci i alternator nie wzbudza się. Co może być przyczyną tego problemu? AI: Czy alternator był ostatnio wymieniany lub naprawiany? Jeśli tak, to jakie...
Ktoś wsadził co miał pod ręką, albo celowo bo 12V mu za jasno świecił zegar. Ty użyj żarówki 12V 2W lub 4W, oczywiście wykorzystując oprawkę kontrolki od ładowania - ona nie ma przejścia do masy, tylko druga wsuwka idzie na kabelek do wzbudzenia alternatora. Dostaniesz je na cepeenach, nie musisz czekać na otwarcie sklepów. Z tego co piszesz, to ciekawe...
Zrób tak: http://obrazki.elektroda.pl/9978601700_1... Gdyby przekaźnik załączał się po zapłonie to mocniej napnij sprężynkę w przekaźniku.
Witam Na D+ podłącz kontrolkę ładowania.
czy te 25mm2 zaszkodzi żywotności akumulatorów ? Nie. Spoko , przekrój przewodów nigdy nie jest zbyt duży. Może być jedynie zbyt mały. Tylko odpowiednio obrób - zakończ końcówki. [ quote"Podobno dobrze jest gdy prąd ładowania nie przekracza 1/10 pojemności. "quote] Możliwe jedynie przy ładowaniu prostownikiem. Przy alternatorze nawet kilkadziesiąt...
Tak. Ma być podłączone tak jak napisałeś. Jeśli dalej byś nie miał ładowania to nie zastanawiaj się tylko wywal prądnice i wstaw alternator.
Szczotko trzymacz masz zamocowany jedną śrubką do alternatora. Jak odkręcisz i go wyjmiesz będziesz widział czy szczotki nie są krótkie ,lub się zawiesiły.
Będziesz musiał zmienić koło pasowe na typowe, może od prądnicy ale nie wiem czy nie za duże.
Wygląda to na padniętą stacyjkę i uszkodzony regulator w alternatorze.
Czyli jak powinno być ? Mogę prosić o zdjęcie ? Mirr
Będzie działał tylko gorzej bedzie się chłodził Zwróć uwagę czy masz ninus na masę
To się nie uda, zmień na alternator.
Tak,tę wajche trzeba wsadzic w ten otwór !Inaczej ten trzpien jest wciskany do srodka a co za tym idzie zwiera się włącznik wewnątrz.Musisz pociągnąc koło zębate rozrusznika na zewnątrz,wtedy dzwigienka widełek sie pochyli i zaczepisz trzpien elektromagnesu. Spręzyne scisnij sznurkiem a potem go usuniesz.Dzwigienka widełek(wajcha) jest pociągana przez...
Widze że piszemy o różnych przełacznikach. http://elelktro-metal.firmy.net/przelacz... Takie są przewaznie w zetorach. Po trzecie jeśli alternatora nie zmusimy do łądowania 14,4 V to za nic nie dołądujemy akumulatorów. A często dodatkowe oświetlenie jest brane z instalacji ciągnika zamiast...
Nie zajmuj się tą masą tylko napraw alternator.
Nie ma alternatorów z + na obudowie.
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
Poszukaj proszę wiadomości na elektrodzie, np tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
A133-55A model alternatora
Nie trzeba nic nim "kręcić". Weź prostownik czy akumuator, minus daj na obudowę, a plus POPRZEZ lampkę kontrolną (np 12V/4W) do największej śruby (dla przewodu ładowania, powinno tam pisać coś, np. "B+"). Jak lampka NIE zaświeci, to jest minus na masie. Jak zaświeci - to na masie jest plus.
Naprawiać. Wymontować i posprawdzać alternator. :)
Schemat przykładowy alternatora do fiata
To masz alternator produkcji DDR z IFY ,lub Mulitkara.W tych alternatorach regulatory mogły się tak zachowywać jak pamiętam,przy naładowanym akumulatorze.
Jak ładowanie na aku pokazuje 11,84, a jak przerzucisz sondę drugą na masę traktora i jest prawidłowe, to słaba masa z akumulatora. I tak, to może być przyczyną.
Witam . Jeszcze oprócz tego co podpowiada kolega Heinzek ,to może być również uszkodzony regulator napięcia.W przypadku jeżeli regulator steruje wirnikiem (uzwojeniem wzbudzenia) za pomocą (-),co jest często stosowane.
Zastosowanie w tym alternatorze regulatora od "malucha" powinno być możliwe, tylko daj jakąś fotkę przy zdjętym regulatorze.
Nie musi być oryginalny, ale nie każdy regulator można zastosować do każdego alternatora.
Wygląda na 9 diod . Z poloneza kup regulator 9 diod i zamontuj . Dobrze go przykręć do masy .
Yyy A plus pierwszego akumulatora na pewno idzie na masę na silnik ? To jest alternator.
Możesz śmiało podpiąć się pod alternator.
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
Tylko chciałbym odrazu z alternatorem ma wbudowany regulator
Ale masy już nie sprawdzales bo i po co , wymień alternator .
Można zastosować regulator napięcia, w którym prąd wzbudzenia załącza się automatycznie po wykryciu obrotów silnika na fazie alternatora. Wymaga to adaptacji regulatora ze samochodu, zintegrowanego ze szczotkotrzymaczem. Nie wiem czy są dostępne gotowe regulatory „zewnętrzne” przystosowane do tego typu alternatorów, działające w oparciu...
Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Doładuję go do pełna, założę do ''ciapaja'' i nie będę się więcej przejmował.
Witam! Na allegro w cenie około 100zł można kupić alternator 70A do Ursusa. Czy ktoś się z tym spotkał? Czy to daje 70A? Czy to produkt polski regenerowany czy jakaś "chińszczyzna"? [url=http://allegro.pl/alternator-do-cia... lub [url=http://allegro.pl/alternator-ursus-...
Witam, mam problem, a mianowicie po uruchomieniu ciągnika przez cały czas pali się dioda ładowania. Zauważyłem, że jeden z przewodów jest odłączony, jednak nie bardzo wiem, gdzie go wpiąć. Zielony przewód idzie do stacyjki, a żółty, wpięty pojedynczo, idzie do alternatora. W załączniku zdjęcie poglądowe. Z góry dziękuję za odpowiedź. AI: Jaki kolor...
Zaczynam się zastanawiać nad tym rozrusznikiem i alternatorem.
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
Czujnik biegu aktualnie jest podpięty jednak po rozłączeniu ciągnik dalej niechce odpalić. to ma być zwarte kable żeby pominąć włącznik a nie ma być rozwarte. Dodano po 1 Włącznik awaryjnych oraz przerywacz oryginalnie są wtyczki sprawdziłem a mój mam od nowości i nigdy nie było nic zmieniane poza alternatorem.
Mierzone na akumulatorze czy alternatorze?
Nie walcz z prądnicą wszyscy zamontowali juz alternatory
jest to regulator elektroniczny typ RA2/12V DE chodzi mi o podłączenie tego regulatora z alternatorem gdyż sam alternator daje napięcie powyżej 16V i obawiam się że przeładuje mi akumulatory po dłuższej jeździe To nic Ci nie da, masz uszkodzony alternator, albo naprawić albo drugi alternator.
Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
W 3p fabrycznie była prądnica? Ale i tak będzie pasować.
Mam pytanie, czy można podłączyć REGULATOR RG15C do alternatora ?
Niektóre miały już nawet alternator. Nigdy nie widziałem ciapka z fabrycznie zamontowanym alternatorem
ursus alternator alternator ursus diodowy podłączyć alternator ursus
alarm ds512 schemat złączać mercedes iveco daily problemy klimatyzacja
rs232 keyboard najlepszy multimetr
King Craft ładowarka - świecą diody czerwona i zielona Montaż mostka listwy zaciskowej w indukcji AEG