Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
W Ursusie masz alternator z MTZ Belarus 700 lub 1000w. W Grene za 200pln kupisz drugi tylko porównaj koła pasowe. Tego obecnego nie naprawiaj.
od czego służy ten środkowy kabel? To jest tak samo B+, oba czerwone przewody są podłączone do tego samego wyjścia.
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Ma być zainstalowany ten alternator w Ursusie C 330 ?
Witam Posiadasz oryginalny schemat elektryczny. Grubość linii podpowiada jaki stosować przekrój przewodu elektrycznego.Linia przerywana to o ile pamięć mnie nie myli to 2.5mm. Musiałbym to sprawdzić.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
Lubisz komplikować sobie życie... Podłącz jak napisał Rabbit2 i jeśli alternator sprawny, zadziała.
Kolego jacekko63 schemat, który podałeś jest do U 360 z prądnicą, alternator był montowany pod koniec 1988 roku, ale dla silników AD3.152UR i modelu, U 360-3p. W załącznikach kompletna instalacja C360 z opisami, oraz instalacja C360-3p z alternatorem.
No i wszystko masz super ,a z tą przegazówką to jak najbardziej normalne nawet w fabrycznie montowanych. Ciągnik ma troszkę za małe obroty na natychmiastowe zgaszenie kontrolki ale jest to uwarunkowane tym że póżniej pracuje cały czas na wysokich obrotach. Gdyby koło pasowe było nieco mniejsze kontrolka gasłaby natychmiast ale alternator pracowałby...
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Witam,ten alternator jest od starej Daci,tam był osobny regulator na zewnątrz tak jak jest teraz podłączone daje full ładowanie ,odłącz to bo zniszczysz akumulator i alternator.
Jak już szaleć to są alternatory BOSCH dostępne w Agromie, z przeznaczeniem do Ursusów. Tylko drogie. Ten z linku to tania chińszczyzna z "Autostartera".
Jak masz plus na karoserii to będziesz musiał zamienić i tyle. Pomijasz regulator napięcia bo alternator ma swój.
Tak, do zacisku 15 lub 54.
W pozostaje wolny, B+ główny przewód do rozrusznika na śrubę gdzie przychodzi "główny" prąd z akumulatora. Lampka kontrolna na zacisk D+, będzie to najmniejszy z tych trzech konektorków. Regler dotychczasowy wyrzucamy. Przewód najlepiej dać "linkę" 10mm² - to nie żart i nie ma przecinka, dziesięć milimetrów! http://obrazki.elektroda.pl/4898386600_1...
stary regulator z traktora wyrzucić Tak, ale przewód kontrolki idzie z niego jak była prądnica ,także sprawdz który to i go wykorzystaj. Reszte zaizoluj.
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
Wpisując w google hasło: "podłaczenie alternatora mitsubishi" znalazłem takie coś https://obrazki.elektroda.pl/2140431800_... myślę, że powinno pomóc.
Oczywiście zakładam że akumulatory są minusem na masie B+- zasilanie stałe /do akumulatora lub rozrusznika/ D- -masa L-kontrolka R+-zasilanie po zapłonie czyli po włączeniu stacyjki.P
jak podłączyć kable żeby mi alternator ładował akumulatory w ursusie 60????????
Zrób tak: http://obrazki.elektroda.pl/9978601700_1... Gdyby przekaźnik załączał się po zapłonie to mocniej napnij sprężynkę w przekaźniku.
Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Doładuję go do pełna, założę do ''ciapaja'' i nie będę się więcej przejmował.
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Będziesz musiał zmienić koło pasowe na typowe, może od prądnicy ale nie wiem czy nie za duże.
Czyli jak powinno być ? Mogę prosić o zdjęcie ? Mirr
Konektory zostaw w spokoju. Podkręć tylko przewód z oczkiem pod nakrętkę.
Jak ładowanie na aku pokazuje 11,84, a jak przerzucisz sondę drugą na masę traktora i jest prawidłowe, to słaba masa z akumulatora. I tak, to może być przyczyną.
Tak,tę wajche trzeba wsadzic w ten otwór !Inaczej ten trzpien jest wciskany do srodka a co za tym idzie zwiera się włącznik wewnątrz.Musisz pociągnąc koło zębate rozrusznika na zewnątrz,wtedy dzwigienka widełek sie pochyli i zaczepisz trzpien elektromagnesu. Spręzyne scisnij sznurkiem a potem go usuniesz.Dzwigienka widełek(wajcha) jest pociągana przez...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
Nie trzeba nic nim "kręcić". Weź prostownik czy akumuator, minus daj na obudowę, a plus POPRZEZ lampkę kontrolną (np 12V/4W) do największej śruby (dla przewodu ładowania, powinno tam pisać coś, np. "B+"). Jak lampka NIE zaświeci, to jest minus na masie. Jak zaświeci - to na masie jest plus.
Witam, potrzebuję schematu instalacji elektrycznej z alternatorem do Ursus C-330 z kolorami przewodów wszędzie są, ale z prądnicą. Dziękuję i pozdrawiam
"+" to plus, wiadomo, "-" także a to co zostanie to kontrolka: http://obrazki.elektroda.pl/6220665100_1... Tu muszę się jeszcze uściślić, bo umknęło mi to "de" :D D+ To wzbudzenie, inaczej kontrolka, jak na powyższym rysunku. Kabel prądowy na "+" lub B+" - w zależności jak tam pisze to kabel prądowy do akumulatora (może być przez rozrusznik...
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
Pomogłem ? Ale jeszcze podaj napięcia przy buczeniu na rozruszniku i na akumulatorze .Pozdrawiam ,powodzenia w innych naprawach
Widziałem na:Chomikuj.pl http://obrazki.elektroda.pl/4913727000_1...
Witam . Jeszcze oprócz tego co podpowiada kolega Heinzek ,to może być również uszkodzony regulator napięcia.W przypadku jeżeli regulator steruje wirnikiem (uzwojeniem wzbudzenia) za pomocą (-),co jest często stosowane.
Wygląda na 9 diod . Z poloneza kup regulator 9 diod i zamontuj . Dobrze go przykręć do masy .
Jak podpiac zewnetrzny regulator do tego wlasnie alternatora?
Te 2 przewody wychodzące z przodu to cewka wzbudzenia. A śruba prądowa jest ta duża.
czy te 25mm2 zaszkodzi żywotności akumulatorów ? Nie. Spoko , przekrój przewodów nigdy nie jest zbyt duży. Może być jedynie zbyt mały. Tylko odpowiednio obrób - zakończ końcówki. [ quote"Podobno dobrze jest gdy prąd ładowania nie przekracza 1/10 pojemności. "quote] Możliwe jedynie przy ładowaniu prostownikiem. Przy alternatorze nawet kilkadziesiąt...
Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
Jasne, że będzie działał wszakże pod warunkiem, ze nieco zmienisz połączenia w instalacji elektrycznej. Mianowicie regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do stosowania po pierwsze, że alternator posiada raczej regulator wewnętrzny a po drugie lampka ładowania jest inaczej włączana. Oczywiście musisz mieć na masie minus akumulatora (Ursusy miewały...
naładowany akumulator 165 Ah pobiera mniej niż 1A prądu przy ładowaniu 14,4V. Spadłem z krzesła. Jesteś mi winien maść na siniaki.
Moim zdaniem: 1 wzbudzanie 2 Plus 3 masa Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje mi się, ze ten alternator nie ma (-) na obudowie Nie koniecznie nie ma minusa na obudowie. To zależy od sposobu mocowania silnika. Kiedyś stosowano dodatkowe taśmy masujące do karoserii. Nie widzę regulatora napięcia. Nie jestem pewny czy ten alternator nie ma " minusa"...
Czarny przewód do kontrolki, styk z prawej zasilanie po zapłonie.P
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
Alternator 9D teraz posprawdzać diody i wirnik.
No to tak obrazowo: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... i tam jest obrazek.
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do zacisku 15 regulatora dochodzi jeden przewód i jest na nim napięcie...
To teraz zmierz na wyjściu z alternatora.
To masz alternator produkcji DDR z IFY ,lub Mulitkara.W tych alternatorach regulatory mogły się tak zachowywać jak pamiętam,przy naładowanym akumulatorze.
Może tak z łaski swojej podasz typ ciągnika bo "ursus" trochę ich naprodukował.
Panowie czy moglibyście prościej... :) Nie jestem w tych tematach biegły. Krok po kroku opisać, który kabel z jakiego wyjścia gdzie podłączyć. Dodano po 51 Patrząc na schemat podłączenia z jednego z powyższych linków, widać podłączone tylko dwa przewody do alternatora. Czy to wystarczy? http://i57.tinypic.com/4kiiyg.jpg Jak chcesz to możesz sobie tez...
Sprawdzałeś łożyska pompy, alternator łożyska kręcą się swobodnie,mocowanie koła pasowego na wale głównym.Nie obstawiał bym wadliwych kół pompy.Właściwy naciąg paska. Zobacz pracę koła pasowego na wale głównym czy naciąg paska jest taki sam kręcąc po woli na całym obrocie wału. Mocowanie alternatora czy nie urwana podstawa alternatora.
Kolego nie tak.Musi znaleźć przewód od kontrolki co dochodzi na przekaźniki. Odłaczyć od przekaźnika i połączyć go z przewodem 67 który dochodzi do regulatora,oczywiście ten przewód musi być zajęty z regulatora.Drugi koniec tego przewodu dochodził do szczotkotrzymacza ,więc teraz ten przewód musi podłączyć do zacisku D+ alternatora.
Witam, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w Ursusie C 330. Podaję napięcie z akumulatora na żarówkę od kontroli ładowania pod jeden styk, a drugi pod styk wzbudzenia w alternatorze, ale żarówka nie świeci i alternator nie wzbudza się. Co może być przyczyną tego problemu? AI: Czy alternator był ostatnio wymieniany lub naprawiany? Jeśli tak, to jakie...
wpisz w wyszukiwarce schemat podłączenia alternatora do URSUS C-360 tam będzie wszystko pokazane.
https://allegro.pl/oferta/kolo-pasowe-al... NR KATALOGOWY: 4643701051 Zniknie aukcja - da się odszukać po numerze katalogowym. Pozdrawiam.
Witam Na D+ podłącz kontrolkę ładowania.
Najprościej zapiłować. Kolor powie wszystko.
No dobra. Jeszcze jedno pytanie. W takim razie co to jest, co zaznaczyłem na zdjęciu ? http://obrazki.elektroda.pl/5713750800_1...
Wstawię znów, bo kiedyś dałem: http://obrazki.elektroda.pl/3438324200_1... Zacisk "15" w C330 ma chyba oznaczenie "54", w każdym razie to ten na którym jest napięcie po włożeniu kluczyka. I jeszcze jedno: BIEGUNY AKUMULATORA ! Alternator ma minus na masie , musi Kolega w ciągniku mieć taki układ! A ten "kondensator" to faktycznie kondensator...
Z doświadczenia podpowiem, że diody w mostku szybciej padają jak coś nie łączy w obwodzie akumulatorów. Klemy na akumulatorach ok? Masa dobże dokręcona? Masa jest przykręcona na widocznej na zdjeciu śrubie, co do klem akumulatora, sprawdzę je, ale i tak musze odeslac alternator na gwarancje A co to za dziwny alternator z minusem na wyjściu - jak żyje...
A133-55A model alternatora
Zawsze można dostawić przekaźnik i będzie kontrolka ładowania.
Poszukaj proszę wiadomości na elektrodzie, np tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Alternator sruba M6 do pradowej rozrusznika. Przewod kontrolki z przylacza regulatora do wtyku d+ alternatora.
Schemat przykładowy alternatora do fiata
To podłączaj wg załączonego schematu.P
Szukam schematu instalacji elektrycznej do Ursusa C360 z alternatorem.
Zastosowanie w tym alternatorze regulatora od "malucha" powinno być możliwe, tylko daj jakąś fotkę przy zdjętym regulatorze.
Gdzie podłączyłeś kontrolkę? Zrób zdjęcie tylnej pokrywy, jakie ma oznaczenia.
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
Spróbuj coś takiego.
tu masz układ rozruchowy na podstawie ursusa 330 http://www.elektroda.pl/rtvforum/alterna... a tu masz instalację trzeba odpowiednio przenieść
Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
Witam, mam problem, a mianowicie po uruchomieniu ciągnika przez cały czas pali się dioda ładowania. Zauważyłem, że jeden z przewodów jest odłączony, jednak nie bardzo wiem, gdzie go wpiąć. Zielony przewód idzie do stacyjki, a żółty, wpięty pojedynczo, idzie do alternatora. W załączniku zdjęcie poglądowe. Z góry dziękuję za odpowiedź. AI: Jaki kolor...
Tu masz napisane jak podpinać [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... te alternatory tylko nie wiadomo jaki masz 6cio czy 9cio diodowy .
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
Witam Chciałbym sobie zamontować amperomierz w swoim ursusie żeby mieć podgląd jak alternator ładuje. Jak prawidłowo wpiąć się w instalację ?
Jeżeli jest 6-cio diodowy(napięcie na tym zacisku mniejsze niż10V będzie) to masz źle podłączony ten alternator.Musisz zasilić regulator po kluczyku z e stacyjki .Wówczas kontrolkę odpinasz. Dodano po 1 Konrola musi być podłączona przez przekaźnik (który jest zasilany właśnie z tego zacisku alternatora).
Jak podłączyć alternator od zaz tavri do ursusa c360? Alternator ten ma wbudowany regulator napięcia. http://obrazki.elektroda.pl/9472666800_1...
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
Witam. Zakupiłem ciągnik c360 z przerobiona instalacją elektryczną tzn zamiast prądnicy jest alternator od żuka z regulatorem elektronicznym od poloneza , z tego co zauważyłem ładowanie jest dobre chociaż kontrolka ładowania gaśnie tylko przy około 1100 obrotów a poniżej i powyżej świeci ale ciągnik odpala w zimie bez problemu. Coś dziwnego dzieje się...
Ktoś wsadził co miał pod ręką, albo celowo bo 12V mu za jasno świecił zegar. Ty użyj żarówki 12V 2W lub 4W, oczywiście wykorzystując oprawkę kontrolki od ładowania - ona nie ma przejścia do masy, tylko druga wsuwka idzie na kabelek do wzbudzenia alternatora. Dostaniesz je na cepeenach, nie musisz czekać na otwarcie sklepów. Z tego co piszesz, to ciekawe...
Witam! Na allegro w cenie około 100zł można kupić alternator 70A do Ursusa. Czy ktoś się z tym spotkał? Czy to daje 70A? Czy to produkt polski regenerowany czy jakaś "chińszczyzna"? [url=http://allegro.pl/alternator-do-cia... lub [url=http://allegro.pl/alternator-ursus-...
Naprawione, wszystko przez diody w alternatorze...
Pytanie zasadnicze: Czy pisząc o regulatorze w ciągniku, masz na myśli ten fabryczny przystosowany do pracy z prądnicą? bo jeśli tak to on się nie nadaje. Jeśli inny to podaj jego typ model typ. Z oznaczeń które podajesz alternator łączysz bezpośredni z insatalają B+ z plusem akumulatora, D+ z plusem kontrolki ładowania w liczniku ( bez niego alternator...
Witam Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora od żuka i regulatora do ursusa c330. Alternator ma Wyjścia takie jak : 67 , 30 i jedno nie oznaczone na wsuwkę, a regulator 15, 67. Proszę o pomoc pozdrawiam
Nie ma alternatorów z + na obudowie.
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
to jest silnik 4 cylindrowy, oryginalnie powinny być 2 aku po 6v minimum 160ah i minimum 700A. W ususie c-360 założyłem tez zamiast 2x6v jeden 12v 135ah 620A i jest idealny, zima nie zima pali na dotyk i kręci jak wściekły (oczywiście wstawiony alternator nowy). A tutaj w c-385 taka podmianka widze że była głupotą, no ale mniejsza o to, bo problem tkwi...
Tylko dalej nie wiemy czy chodzi o zamianę prądnicy na alternator i co ten C-330 ma na masie (+) czy (-) .
Ja tam o tym ciągniku nie mam pojęcia, ale dla przykładu Ursus 385, 912, 1014 miały dwa akumulatory 6 V 195 Ah i jakoś dawały radę. Alternator chyba może być byle jaki, do Ursusa 360 ładowali alternator od Poloneza lub dużego Fiata, to wszystko zależy, jakie masz lampy robocze. Ja w Ursusie 912 miałem 4 lampy LED 45 W i alternator dawał radę. Co do...
Na dolnej śrubie są dwa czarne, alternator i akumulator (chyba). Ten czerwony to pewnie wjście na instalacje.
alternator ursus alternator ursus diodowy podłączyć alternator ursus
klimatyzacja eberspacher daewoo ustawienia serwisowe 18650 chiński ładowarka
sterowanie roletami supła sterowanie roletami
MSI MAG Z790 TOMAHAWK MAX WIFI - Specyfikacja i Zastosowania Czy można nie podłączać neutralnego w włączniku światła?