Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
No dobrze a gdzie wyczytałeś że to alternator 6 diodowy?
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Czy mógłby któryś z kolegów podać kilka modeli/oznaczeń popularnych alternatorów 9-cio diodowych? Pozdrawiam
Witam, A czy schemat ponizej dotyczy wlasnie regulatora 6-diodowego? To nie regulator jest 6-cio diodowy tylko alternator 8-) , ale nie o to chodzi. Jutro pod wieczór podrzucę skany połączeń alternatorów 9 i 6 diodowych. Jedno jest pewne że takie połączenie nie uszkodzi alternatora. Pozdrawiam Piotr36.
Alternator nie ma wyjścia na kontrolkę ,lub przekaźnik kontrolki.Pozostaje woltomierz ,lub wskaźnik diodowy.Regulatory Jezpol nie polecam(parę razy się naciąłem na ich jakość),natomiast ten radziecki polecam.
no u mnie i zarowka nie świeci i nie ładuje - przywiozłem już trzeci alternator i kiszka. A czym się różni 6cio diodowy od 9cio? Jakim podłączeniem?
Witam mam taki problem chciałbym dokupić regulator napięcia do alternatora :A12M124/12/42M . Moje pytanie brzmi czy jest to alternator 6 czy 9 diodowy? Alternator jest chyba od FIATA ale ma pracować przy ursusie
Jeśli jest 6 diodowy to może się uszkodzić.
Jesteś w błędzie.Mamy tu do czynienia z alternatorem 9-cio diodowym,więc regulator ma informację z zacisku D+ nie z B+ A o czym pisze od początku?...
Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje mi się, ze ten alternator nie ma (-) na obudowie, jak wszystkie. Są za to dwie masywne śruby i można sobie dobrać polaryzacje zależnie od typu maszyny. Sprawdź Kolego czy któryś mostek diodowy łączy się z obudową.
Witam . Jak odłączył przewód 15 na regulatorze(powinny być dwa-kontrolka -zacisk D+alternatora),to oznacza że ma alternator 9-cio diodowy.Po odłączeniu przewodu 67(DF) regulatora,lub na alternatorze,gdyż kontrolka dostaje masę z cewki regulatora napięcia.Drugim sposobem jest pomiar napięcia na zaciskach B+(30 alternator Polonez,Fiat) i na zacisku w...
Będę naprawiać instalacje w c-330 Nic elektronicznego nie pójdzie w tej maszynie, żadne radio, Alternator,łądowarka, niektóre żarówki diodowe.
a ja widzę 2 alternatory 9-diodowe
Tu masz napisane jak podpinać [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... te alternatory tylko nie wiadomo jaki masz 6cio czy 9cio diodowy .
Ktoś wie jak przerobić go na 9 diodowy?
Witam ak chcesz sprawdzić ile ma diód to musisz wyjąć szczotkotrzymacz i zobaczyć gdzie idzie kabelek od tego złącza w plastyku. Jak do stojana to masz 6 diód. Dla kogoś bez wprawy to może być trudne i zostaje rozebranie alternatora. 9 diodowe mają dodatkowe 3 diody wzbudzenia na czarnej, plastykowej podkówce. Łatwiej sprawdzić napięcie na zacisku konektorowym...
Mostek diodowy .!
Jaki typ alternatora 6 czy 9 diodowy? Ktoś wcześniej grzebał w instalacji?
Przekaźnik nie jest odpowiedzialny w tym układzie za ładowanie tylko za sygnalizację ładowania. Podejrzewam że poprzedni spalił się bo też "wariował" i nie wytrzymał. Problem albo z alternatorem lub jak kolega podaje regulatora, dla sprawdzenia alternatora odłącz przewody od regulatora i podłącz je do żarówki 12V/45W i zmierz ładowanie zaczynając od...
Nie. Ma być regulator do alternatora. Żeby sprawdzić czy alternator jest 6 czy 9 diodowy potrzebny jest miernik ustawiony na test diod. Pomiaru dokonujemy pomiędzy B+ a D+ czyli R. Pomiary dokonujemy w obydwie strony. Brak przejścia w obydwie strony 9 diodowy. Przejście w jedna stronę 6 diodowy.
Panowie a jak jest z regulatorami napięcia czy do alternatora 6 diodowego mogę podpiać 9 diodowy czy tylko 6 diodowy i czy do alternatora 9 diodowego mogę podpiąć 6 diodowy czy tylko 9 diodowy czy to mam jakieś znaczenie?
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Napięcie na tym izolowanym zacisku alternatora do którego podłączyłeś zacisk 15 regulatora i kontrolę musi być takie same jak na akumulatorze ,gdy będzie mniej ,to może się okazać że masz alternator 6-cio diodowy lub uszkodzone diody wzbudzenia.Czy kontrolka gaśnie.
A ja powiem tak że temat alternatorów 6 diodowych czy 9 diodowych, przewija się w sieci tyle lat i szanowny pan MODERATOR powinien temat zakończyć. Tyle z mego przemyślenia
Witam. Kontrolka ładowania jest podłączona w różnych punktach w zależności co jest źródłem ładowania (prądnica, alternator 6-cio diodowy lub 9-cio diodowy)
No dobrze, ale czy ktoś może wyjaśnić mi toi o co pytałem, tzn. jak odróżnić alternator Elmot 6 od 9-diodowego.
Panowie, potrzebuję pomocy przy podłączeniu alternatora z mechanicznym regulatorem (oba chyba pochodzące z Tarpana na zdjęciach w załączniku) do Ursusa c-360. Nie mam pojęcia czy jest to alternator 6-cio czy 9-cio diodowy. Jaki będzie odpowiedni schemat podłączenia???
Witam. Posiadam alternator A124N - 6 diodowy bez regulatora napięcia. Czy mogę go założyć do oryginalnego regulatora napięcia w Ursusie c330? Jeśli nie to jakie modele elektroniczne będą pasowały do tego alternatora?
Witam Drugie miejsce , to widzisz tam maleńką śrubkę chyba m 5 lub mniejsza na śrubokręt krzyżakowy , odkręć ją przeczyść to masa do szczotkotrzymacza . te trzy konektory skręcone śrubką krzyżakową M4 to są zaciski (+),czyli ; -kontrolka ładowania -(+) regulatora napiecia ,jego zasilanie -zasilanie wzbudzenia (przewód ,mały mostek z przewodu do zacisku...
No właśnie.Jaki miałeś zamontowany poprzedni alternator?.Jeżeli był to Fiatowski ,to był o 6-cio diodowy , i kontrolka ładowania była przez przekaźnik.Przekaźnik kontrolki ładowania powinien być pod deską obok oryginalnego regulatora napięcia.
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do zacisku 15 regulatora dochodzi jeden przewód i jest na nim napięcie...
Alternator z żuka, A124, 9 diodowy, POkaż zdjęcie z tyłu bo a124 sa 2 rodzaje ten drugi ma regulator rnc 12. Po drugie skąd wiesz że jest 9 diodowy , patrzyłeś do środka czy miernikiem to wymierzyłeś?
Witam Nie jestem w stanie ustalić pod ilu diodowy alternator są te elektroniczne regulatory napięcia od SUMRY Są to regulatory rzemieślnicze od Polskiego producenta z Opalenicy. Ale nigdzie nie podaje on żadnych danych technicznych. Pytałem sprzedawców - nikt nie wie. Pisałem do producenta na jakiegoś starego maila - bez odzewu Były dwie wersje 14V...
Dopiero niedawno znalazłem info na forum, że można odczytać model alternatora na przednim deklu - mam A124N 14V 44A, a więc jednak jest to 9 diodowy. Dzięki za udzielone odpowiedzi
Możliwe że ten twój alternator jest 6-cio diodowy, a kostka o której piszesz to przekaźnik lampki ładowania.
Chciałem zamontowac alternator do ciagnika. Posiadam 2 alternatory bez oznaczen i chcialbym sie dowiedziec czy jest mozliwe odroznienie alternatora wizualnie: 6cio diodowego od 9cio diodowego. Bodajze symbol 44a od 55a. Prosze o odpowiedz, bo kazdy z tych alternatorow sie inaczej podlacza.
Faktycznie jest to alternator 6 diodowy, dziękuję za pomoc, kupię regulator z dużego fiata a jego schemat już jest na forum.
Mam problem z pulsacyjnym działaniem świateł praktycznie od nowości tego traktora. Serwis gwarancyjny nie naprawił? Co jeszcze można zrobić? Wymieniałem 2 razy regulator napięcia,podmieniałem alternator Jaki tam alternator i regulator jest? Co jeszcze można zrobić? Sprawdzić połączen ia między stacyjką a regulatorem i samą stacyjkę (istotne przy alternatorze...
Największa śruba (o ile pamiętam M8). Jakie M8? Poza tym pasowało by wiedzieć jakie Valeo, czy samowzbudny, 9-cio diodowy (peugeot citroen) czy obcowzbudny, 6 diod (renault, volvo)
Witam. Nie ulega watpliwości, że prądnica nie ładuje, akumulator w pełni sprawny i naładowany po wyłączeniu silnika musi mieć około 13 volt, a nie 12 volt. Bez względu czy jest to alternator czy prądnica, ładowanie ma wynosić 14 Volt. Najlepiej załóż alternator 9-cio diodowy, bo prądnice to już przeżytek.
LSN udostępnił na swojej stronie schemat/instrukcję podłączenia alternatora do instalacji ich produkcji. Mam kilka uwag, bo można to było zrobić prościej. Po pierwsze, można było od razu wprowadzić dodatkowy przewód alternator-rozrusznik lub alternator-stacyjka. Można zauważyć że zrobili to z przewodem od elektromagnesu rozrusznika — występowały dwa...
Chyba to 6-cio diodowy wynalazek, W rosyjskie czyli "sz" to szczotka i podpinasz pod W regulatora a 2 pin pod zapłon a śrubę M6 na akumulator
Dobra to już chyba doszedłem do tego co to mam założone. A mianowicie przekaźnik jest potrzebny bo mam alternator 6-diodowy z elektronicznym regulatorem RNA-1 6d-14V2 http://obrazki.elektroda.pl/8245642300_1...
Ten alternator to Elmot od fiata. Alternator 6 diodowy, regulator napięcia do niego dokupisz bez problemu ale na pewno należy go rozebrać, wyczyścić i sprawdzić. Drugi alternator jest ruski od ciągników typu T-25 i pochodnych. Ten alternator nie posiada szczotek. Zanim go wyciągniesz to odkręć ten plastikowy dekielek i wrzuć nam jego zdjęcie ponieważ...
To zależy, cz ten alternator jest 6-cio diodowy cz y 9- cio diodowy . Przy dziewiątce siadają diody wzbudzenia , więc lepiej tak nie robić bo napięcie gwałtownie rośnie , Po za tym nie wiadomo jakie obroty by miał na wolnych obrotach silnika ?? :|
Witam, problem jak w temacie, altek nie ma zadnej naklejki z oznaczeniem, byl naprawiany - moze spoina przykryla jakis symbol. Dwa wyprowadzenia oznaczone jako 15 i 67, tzecie nieopisane. Jeden biegun wirnika na stale przytwierdzony do masy. Prostownik 6-diodowy, do dwoch par (czyli zestawu 2 diod) prowadza dwa przewody ze stojana, trzeci przewod jest...
Alternator masz 9 diodowy nie 6. Na zdjęciu widać jakieś przebarwienia na izolacji, ale skoro mówisz że jest ok to może tylko złe zdjęcie.
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Witam Jaki masz regulator napięcia,jeżeli mechaniczny 12B do alternatorów 6-cio diodowych ,lub 12D do 9-cio diodowych,czy elektroniczny(przy mechanicznych bywało że kontrolka czasem migała).Zależne to było od ustawienia regulatora ,jak również od drgań .Należy mimo wszystko zrobić pomiar ładowania sprawnym multimetrem.Co do przerywacza ,czy to masz...
Sprawdź czy jest elektrolit. Wątpię by był zamontowany fabrycznie alternator wzbudzany prądem z akumulatora (6 diodowy) a tylko taki ma regulator napięcia z oznaczeniem 15. Prześlij zdjęcie alternatora i regulatora. Może to być alternator z fiata 125p wtedy do kontrolki ładowania potrzebny jest specjalny przekaźnik.
Zgadzam się. Od malucha alternator się nie nadaje, nie wspominając o mocowaniu nie ten amperaż. Tak jak kolega wyżej polecam poloneza ja mam ten bez regulatora. Dokupiłem elektroniczny regulator 9 diodowy, zamocowałem w miejsce starego i już. A mocowanie łatwizna albo dajesz drut gwintowany, kawałek rurki i kilka podkładek, albo tak jak ja tniesz jedno...
prawdopodobnie jest to alternator z mostkiem diodowym ktory gasi kontrolke jesli sie posypia diody to zaroweczka sygnalizacyjna nie tylko nie gasnie ale przy wyzszych obrotach sie rozjasnia ,woltomierzem sprawdzic napiecie jesli jest w granicach 14,4v to dac sobie spokoj z wymiana wiecej roboty niz to warte ,prorpnuje w miejsce gnazda zapalniczki wcisnac...
Faktycznie na tą okoliczność nie znam urządzenia w szczegółach, Ale potwierdza się, że w danym momencie był to 6-cio diodowy aparat. Ale dalej nie wiem z jakich powodów alternator nie wytwarzał napięcia przy wzbudzeniu przez lampkę kontrolną. I jakoś nie pasuje mi tam regulator , ale skoro problem rozwiązany to gratuluję wytrwałości. Szkoda czasu i...
kolega robokop wie lepiej :) koniec OT Jeśli ciągnik jest często uruchamiany i mało jeździ i to też jestem za alternatorem, W c360 po założeniu alternatora z 125p ( 6 diodowy + koło pasowe z żuka) skończył się problem słabymi akumulatorami przy sporadycznym użytkowaniu ciągnika. W C330 jest "+ na mase" trzeba pamiętać żeby podpiąć inaczej akumulatory,...
Witam sprawdziłem miernikiem czy nie masuje ten czujnik i jest ok . To jest c 330M i orginalnie ma "-" na masę ale dziękuje za uwagę i u mnie do tego czujnika będzie dochodził + . Po podłączeniu miernika i ustawieniu go do pomiaru oporu po wyluzowaniu traktora nie pojawił się żaden odczyt. Wykręciłem ten czujnik i po ręcznym wciśnięciu wystającego bolca...
Witam kolegów. Mam taki oto problem: założyłem do mojego ciągnika alternator z wbudowanym regulatorem napięcia ( alternator bosch,, dla pewności wymieniłem regulator na nowy) poprzednio był altek 6 diodowy bez wbudowanego regulatora. Alternator podłączony jest poprzez żarówkę 12V/4W do gniazda nr 15 stacyjki. I teraz: przy wyłączonym silniku żaróweczka...
Tak prądnice były montowane w wielu maszynach budowlanych,z którymi borykałem się na budowach i nie tylko.Chwilowe odłączenie akumulatorów od prądnicy nie robiło szkody,z alternatorem wiadomo inna sprawa.Lecz miej silnik z prądnicą na wysokich obrotach przy dobrze działającej prądnicy ,to żarówki moment spalone gdy odłączysz akumulator.W alternatorze...
Kolego kkknc wiem że jesteś niemal wyrocznią ale za dużo miałem w rękach trójwskaźników z ursusów z wytopionymi oprawami kontrolek ładowania właśnie przez niewłaściwe żarówki żeby określać to jako bzdurę. Bzdurą nie było też to ile trzeba było starań żeby ten wskaźnik przywrócić do pracy.
Witam. Mam problem z ładowaniem w bułgarskim widlaku DV 1792 z silnikiem Perkins 4. Alternator nie ładuje kontrolka nie świeci w ogóle czy to na zgaszonym, czy na włączonym silniku. Układ wygląda tak jak na tym zdjęciu poglądowym : http://obrazki.elektroda.pl/8256634200_1... Regulator Elmot RNC 12. Żarówka 4W 12V . Żarówka na 100% dobra...
Żaden problem szybciej pociągnąć nowy kabel do kontrolki od alternatora [stary idący do prądnicy do kontrolki odpiąć] Większość obecnych alternatorów to 9 diodowe konstrukcje-montaż banalny No chyba ze będzie miał z żuka lub jakieś starej renówki to trzeba dołożyć wzbudzenie pod styk 15 [po kluczyku] Czekamy na jakieś dane odnośnie alternatora
witam, jestem nowy na forum wiec proszę o wyrozumialość jestem w trakcie budowy malej turbiny wiatrowej uniwersalnej i taniej. o bardzo okrojonychy możliwosciach moje wymagania nie sa duze: ma ładowac akumulator który ma zasliać lampy samochodowe lub diodowe 12V oraz radio i prawdopodobnie grzać wodę. http://obrazki.elektroda.pl/9479751400_1...
alternator diodowy diodowy alternator ursus alternator
wspomaga pompa skoda ustawić rozrząd skoda octavia pralka whirlpool bęben ociera
zafira schemat włącznik wyłącznik świateł
Adaptacja przepustnicy nie działa - przyczyny i rozwiązania Wzmacniacz Crown XLS 602 - Przekaźnik RLY1 rozłącza, PCT1 się grzeje