W sumie skomplikowana sprawa,zdyz ma rację a aku nie ma znaczenia jak jest dobry,problemy są zawsze jak aku trza wymienić bo był zawsze dobry,a teraz nie trzyma to można pokombinować i zwalić na alternator.
W samochodach nie ma bezpiecznika pomiędzy alternatorem a akumulatorami. Są w wielu. W co niektórych nawet przed rozrusznikiem jest bezpiecznik. W tym modelu alternatora nie dawał bym mniejszego niż 100A, i lepiej żeby on się przypadkiem nie przepalił bo alternator na 90% się uszkodzi jak będzie pracował bez akumulatora.
100A to maksymalny prąd tego alternatora. Jest tam regulator napięcia (w alternatorze) który ogranicza napięcie do takiej wartości, że do akumulatora płynie znacznie mniejszy prąd. Alternatory są takie duże, żeby poza ładowaniem akumulatora móc zasilać np. oświetlenie, układ zapłonowy, pompę paliwa itd. Przednie lampy (z żarówkami 60/65W) pobierają...
Za świecenie kontrolki i jej gaśnięcie jest odpowiedzialny całkiem inny układ w alternatorze, to że kontrolka gasnie jak odpalisz samochód czyli że powinno ładować, a nie ładuje świadczy o tym iż układ wzbudzania alternatora pracuje, czyli, szczotki masz dobre, wirnik masz dobry, i twornik terz masz dobry.Jeżeli nie znalazłeś dalszej drogi od plusa...
Jeżeli chodzi o pojazd silnikowy z ładowaniem przez alternator. To jazda bez akumulatora uszkodzi alternator. W większości motorynek bez prawa do rejestracji jest bez akumulatorów. A tam nic sie nie dzieje. Więc chodziło o pytanie w czym ten akumulator.
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Ależ może bez problemu podłączyć bezpośrednio jeśli akumulator podpinany zniesie nagłe duże prądy ładowania przy wysokich różnicach napięcia które mogą sięgać 100-200 A . Takie rozwiązanie jest dobre może dla akumulatorów kwasowych ale nie dla LiFePO4 z BMS który nawet w tym przypadku nie uchroni przed uszkodzeniem ogniw a w najlepszym wypadku sam się...
Witam. Jakiś czas temu w mojej Madzi posypał się alternator i został wymieniony na regenerowany. Po pewnym czasie po odpaleniu autka zaczynało skakać napięcie w instalacji nawet do 17 V. Gdy napięcie skakało w tym momencie obroty silnika spadały a w czasie jazdy był opór przy dodawaniu gazu (dodam że przed awarią po odpaleniu silnika przez kilka minut...
Przy spawaniu należy akumulator odłączyć aby nie uszkodzić alternatora
Witam Alternatory o których piszecie i tak nie są w stanie zrobić krzywdy akumulatorom w C-330,czy C-360 ponieważ prąd jaki wytwarza nie jest duży proporcjonalnie do pojemności akumulatorów (135Ah-195Ah)jakie się stosuje w ciągnikach. A mi się jednak wydaje, że mogłyby zrobić krzywdę akumulatorom i to dużą. Gdy alternator przez dłuższy czas zacznie...
Zwykły sobie poradzi. Akumulator i alternator nie uszkodzi się. Nie zmyślaj.
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
Zasilacz powinien mieć parametry wyjścia 19V 4,7A (parametr A zawsze może być większy). Odnośnie akumulatora - prędzej niż akumulator przy włączonych odbiornikach samochodu i dodatkowym obciążeniu uszkodzi się alternator.
Sprawa prozaicznie prosta odłączyć wtyczkę od alternatora jeżeli kontrolka akumulatora zgaśnie uszkodzony alternator ,jeżeli nie zgaśnie przewód kontrolki przywarty do masy.P
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
3,5 A to wygląda na alternator uszkodzony, akumulator zostaw w spokoju.
Zanim kupisz nowy alternator pamiętaj że uszkodzony akumulator i słabe wzbudzenie też powoduje brak ładowania. Zanim zaczniesz winić alternator podmień akumulator na inny nie pęknięty.
Robiłem takie montaże w transitach kontenerach sklepach na których z drugiego aku pracowała lodówka i zamrażalka. Alternatory seryjne chyba 90A. Jedna bateria 70AH do obsługi samochodu druga jaka była od 70AH do nawet 95AH z której działały lodówka, zamrażalka kasa fiskalna i oświetlenie. Były to dwa oddzielne układy elektryczne, ładowanie dodatkowego...
Ogólnie, jeśli nie ma się pewności, co się robi, i w dodatku czy będzie to bezpieczne zarówno dla ludzi w otoczeniu (no i elektroniki), to wzywamy pomoc assistance albo wieziemy pojazd do mechanika. O ile w pojazdach do powiedzmy 1992 roku pewne "durne" pomysły przechodziły łącznie z odpalaniem bez akumulatora w dawcy, to im nowsze, tym więcej szkód...
Witam. Sprawdź stan końcówek przewodów łączących akumulator, instalację i alternator z rozrusznikiem (punkt ich połączenia na rozruszniku). Nie jeździj z tym uszkodzeniem bo uszkodzisz alternator.
Mam książeczkę "Elektronika w technice motoryzacyjnej" mgr inż. Marian Konopiński. Jest tam o doborze pojemności akumulatora. Z tej to książeczki: 1.pojemność resztkowa akumulatora w celu rozruchu zimnego silnika przy minus 20 stopniach i pojemności ok. 2 litry to nie mniej niż 20Ah. 2.akumulator powinien być stale naładowany w minimum 50% a ewentualne...
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
-RoMan- ! Masz PSPICE'a , żeby to przećwiczyć? Ja mam wersję bardzo ograniczoną i tego scalaka nie mam w bibliotece. Z tą "krótką drogą" to fakt, może jeszcze dodać szeregowy opornik, który by można zwierać, gdy napięcia się wyrównają. Można też całą przetwornicę zabocznikować diodą, która będzie przewodziła, jeśli napięcie tego "dużego" akumulatora...
Bo piszesz, że nie zadziała, a proponujesz takie same wielkości. Nie takie same, (at)tech132 pisze o 16A a ja dałem Ci linka do 14A. Isc panelu to 14A, i nie zrobi to wrażenia na bezpiczniku 16A, który to potraktuje jako normalne obciążenie i nie zadziała. czyli powinny byś większe ? 40A ? Nie, 40A to za duża wartość. Nominalny maksymalny prąd regulatora...
Zdecydowanie odradzam takie kombinacje. Są auta, które mają światła zasilane przez moduły elektroniczne, są układy kontroli żarówek, itd, itp. W starym aucie, można było tak podładować akumulator, ograniczając prąd ładowania, np żarówką wpiętą w szereg. Pamiętaj, że mając włączone światła prąd wzrośnie, bo żarówki będą się świeciły. Więc, moim zdaniem,...
Różnica którą podałeś powinna być do zaakceptowania, odnośnie drugiej części pytania to jeśli przekroczysz prąd alternatora, ładowanie plus odbiorniki może się uszkodzić alternator. Można jaśniej? Co to znaczy ze jak przekroczę prąd alternatora że się alternator uszkodzi? Wiem że alternator ma 80A bo tak pisze. Instrukcja zaleca akumulator, max prąd...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Ja mam sprawny alternator więc nie ujrzę na mierniku nic innego jak 14,3V. Bo to znów generalizowanie... Nie wszystkie alternatory są takie same, z jednym nic się nie stanie po odłączeniu akumulatora, inny w najlepszym wypadku natychmiast się uszkodzi i przestanie ładować, w gorszym popali elektronikę, i nie będzie to 20V tylko znacznie więcej.
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
Czarny z żółtym paskiem - elektrozawór odcinający paliwo. Jeżeli biały przewód podłączyłeś tak jak przedstawił to (at)michalrybka w poście #5. Będzie działać. Ale podłączasz wtedy wyjście z regulatora napięcia bezpośrednio do akumulatora z pominięciem bezpiecznika, który jest widoczny na schemacie. Chyba że w traktorku nie ma żadnych bezpieczników....
Uszkodzony alternator.
z doborem aku nie ma problemu , chodzi mi czy alternator w aucie ładując w trakcie jazdy akumulator nie uszkodzi go np. zagotuje. Wiem , że aku żelowe np. do wózków inwalidzkich są najpierw ładowane a następnie podczas exploatacji rozładowywane i tak do końca jego żywota.
Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
Brak ładowania , uszkodzony alternator , uszkodzony akumulator i dużo innych usterek. Jakie pomiary zostały wykonane ?
Co tam akumulator,alternator i elektronika w aucie droższa.
Jak ci akumulator pada to mozesz miec uszkodzony alternator , uszkodzony akumulator , ujemny bilans energetyczny kondensator nic nie zmieni ale oczywiscie mozna wydac kase a pozniej sie zastanawiac po co ;)
14,6 V nie uszkodzi akumulatora, co prawda konkretnie nie wiadomo o jaki typ koledze chodzi, ale zakładając tzw. kwasiak, to absolutnie nic mu nie będzie. A szczerze, to nawet trochę mało tego napięcia, aby go naładować. Akumulator to Varta 560 408 054 313 2. (Czyli zwykły kwasiak?) Czy po założeniu drugiego nowego nie uszkodzi się w szybkim czasie?...
Padły bo naładowany akumulator potrafi oddać bardzo duży prąd. Będziesz mieć nauczkę na przyszłość. :)
To po co w alternatorze regulator napiecia 14,4V Co w przypadku gdy rozladowany akumulator przy prubie uruchomienia silnika uszkodzi ogniwa i powstanie przerwa lub zwarcie Rozłączenie akumulatora po włączeniu wszystkich świateł edyny sposób żeby ruszyć rozładowany akumulator to uruchomić auto na drugim sprawnym akumulatorze od sasiada jeśli jest dostępny...
Alternator ma ładować pełną mocom na wolnych obrotach , to nie jest stara prądnica co miała wyższe napięcie przy wyższych obrotach dopiero . Po pierwsze nie "mocom" bo to liczba mnoga, tylko "mocą" w l.p. . To proszę mi wytłumaczyć dlaczego takie same alternatory w silnikach diesla mają mniejszą rajbetkę niż w benzynowych. Dlaczego nie sprawdza się...
Myslelem nad tym stegiem bardzo intensywnie ale on ma Moc nominalna (at) 2ohm: RMS 1x430W Nie uszkodzi to glosnika? Troche sie boje. Jl bedzie oczywiscie w zamknietej
Motronic Jakie wnioski wynikają z tego co napisałeś? Co się uszkodzi? A co powiesz na sytuację: Zima. Silnik diesel. Zapalmy silnik. Grzeją świece żarowe, potem z wielkimi oporami ruchu (zimny olej itd.) startuje rozrusznik. Musi trochę pokręcić. Na koniec akumulator wyładowany prawie do zera, ale silnik zapala. Jak myślisz jakie prądy płyną przez...
Naciąg paska ok ? Przewody alternator ok ?
Zacząłeś od głośników: 2 x 1000W. ----> OK. Aby te głośniki wykorzystać zgodnie z ich możliwościami, potrzebny jest wzmacniacz o mocy 2 x 1000W. Jeśli wzmacniacz ma mniej, to głośniki też mogły być "mniejsze". Za nadmiar - czyli niedopasowanie płacisz "wyrzucony pieniądz". Aby wzmacniacz mógł "wykazać się" swoimi możliwościami, należy go zasilić zgodnie...
Cześć! W skutek uszkodzenia regulatora napięcia - alternator dawał 16,5V-17V "wygotowalo" z akumulatora elektrolit - właściwie zupełnie :( wlewałem i wlewałem chyba z 2 litry wody destylowanej (aku 125Ah 900A) Niestety po tej operacji aku nie "trzyma" - po naładowaniu pali od strzała ale nastepnego dnia 10,5V i nie ruszy rozrusznika - po pół godziny...
Tak tylko w moim przypadku nie jest to alternator tylko prądnica trujfazowa i nie występuje tam prąd wzbudzenia chcę tylko się dowiedzieć czy taki regulator uszkodzi się gdy odłącze akumulator przy uruchomionym silniku .
Tak jak mike napisał , stosując wyczynowe akumulatory np. na 16V i specjalne alternatory , w zwykłym alternatorze nic nie podkręcisz bo regulator jest na stałą wartość , więcej będziesz miał jak się on uszkodzi ( regulator) , nawet do 16V , ale wtedy akumulator zagotujesz ( zwykły ). Pozdr
Uszkodziłeś alternator. NIE WOLNO jeździć z nieobciążonym alternatorem. Wymiana na inny bądź rozbiórka tego i najprawdopodobniej wymiana diod. To nie zwarcie go uszkodziło a brak akumulatora.
Problemy zaczęły się od wymiany starego akumulatora lekko zmęczonego na nowy, który oczywiście oddałem do reklamacji gdyż przy próbie naładowania prostownikiem wykazywał zwarcie. Reklamację uznano, w opisie usterki zwarcie w celi. Brak ładowania kolejnego nowego akumulatora ujawnił się na trasie po pechowej wymianie, żadna kontrolna na desce (kontrolka...
Ładowanie akumulatora w samochodzie zależy tylko od różnicy napięcia między alternatorem a akumulatorem .O kondycji akumulatora decyduje gęstość elektrolitu w naładowanym powinna być 1/28 g/cm3 .W przypadku jak uda nam się uruchomić samochód z rozładowanym akumulatorem to będzie ładowany dużym prądem ale zanim ten prąd nagrzeje i uszkodzi akumulator...
Witam, szukam rozwiązania następującego problemu. Obecnie w samochodzie zamontowany jest komputer i podłączony do zasilacza awaryjnego UPS. UPS podłączony do przetwornicy samochodowej na 230V która z kolei jest zasilana z akumulatora samochodu. W UPS siedzi akumulator żelowy 12V i chciałbym go ładować nie poprzez przetwornice lecz jakoś bezpośrednio...
Pomyślałem i nie mam pojęcia co miało by ją uszkodzić. Alternator ładując akumulator daje jakieś 14V. Czy to miało by być zabójcze dla przetwornicy?
To nie będzie widoczne iskrzenie, raczej gdzieś przełamana wiązka,uszkodzona wtyczka... gorący kabel od alternatora sugeruje uszkodzony akumulator, lub duży pobór prądu.
Musisz miernikiem sprawdzić jakie jest napięcie ładowania akumulatora. Prawidłowe napięcie ładowania to około 14V ( max 14.4 ) . Może być niższe gdy włączysz odbiorniki np. światła Wyższe świadczy zazwyczaj o uszkodzonym regulatorze napięcia w alternatorze i może trwale uszkodzić akumulator. Warto jeszcze sprawdzić połączenia masy tzn. masa akumulatora...
Tak Ci to nie zadziała a odłączenie akumulatora może uszkodzić alternator i elektronikę w pojeździe. Odetnij przewód idący do stacyjki.
VCM 42705 wewnętrzne/zewnętrzne (wejście cyfrowe 11). 126 Napięcie akumulatora. Możliwe problemy po uruchomieniu. Uszkodzony alternator lub akumulator. Możliwy problem z okablowaniem. Sprawdź okablowanie. Wymień regulator alternatora lub akumulator. W razie potrzeby wymień alternator -09 -nie wiem co oznacza.
Kolego uważasz że 35 V na wyjściu alternatora nawet bez regulatora to coś normalnego i nic nie uszkodzi? o ile pomiar nie jest bzdurą( moim zdaniem jest :-) )
(at)kawasakikuba. Sprawdź jakie dane techniczne ma alternator w Twoim quadzie. Jeżeli pompa będzie używana dość intensywnie, a moc alternatora będzie znacznie odbiegać od zapotrzebowania. Możesz uszkodzić alternator i instalację elektryczną quada.
Przyczyn może być wiele; a) akumulator b) alternator (uszkodzenie)
Witam serdecznie. Pacjent to renault kangoo 1.5DCI z rocznika 2003. Otóż do pewnego momentu było wszystko ok lecz teraz okazało się, że ładowanie jest za wysokie, na poziomie 14,8V. Zanim usterka alternatora została wykryta akumulator się uszkodził. W tym momencie siedzi alternator o numerach 7711134313 czyli typowy montowany też między innymi w clio...
Wycieki oleju się USUWA. A szamponu jakiegoś użyłeś? Jeśli nie, to masz przyczynę. Bo bez szamponu i odżywki, to żadne mycie silnika. Owszem - mycie to daremny półśrodek - zdaję sobie z tego sprawę. Samochody nie są moją pasją i raczej wyznaję zasadę nie otwierania maski, bo i tak nie za bardzo wiem jak to wszystko działa. Jeżdżę autem dopóki coś się...
Słaby akumulator należy wymienić .W czasie jazdy może odpaść [cela w akumulatorze]nastąpi przerwa wewnątrz akumulatora. Co może spowodować podwyższenie napięcia i uszkodzenie elektroniki.
Problem może być w wiązce, sprawdziłbym główne zasilania, bezpieczniki wysoko prądowe i ich gniazda, masy. Drugi podejrzany, akumulator, uszkodzenie wewnętrzne. Trzecia możliwość alternator. Ot i cała tajemnica diagnostyki.
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Jeżeli ktoś podłączył odwrotnie akumulator, to diody alternatora będą uszkodzone .
Alternator, diody się uszkodziły, trzeba je wymienić. Odłącz akumulator bo uszkodzony alternator go rozładuje.
1. Wedle schematu we wtyczce na czerwonym przewodzie ma być stały plus ale od strony samochodu, nie alternatora. 2. Weź śrubokręt i włóż go między wtyczkę a przewód w peszlu i dociśnij śrubokręt tak żeby docisnął przednią część wtyczki (tam jest zaczep) 3. To jest główny plus, masa to cała obudowa alternatora. 4. Bo np. regulator w alternatorze tak...
On jest kwasowo-ołowiowy, a elektrolit jest uwięziony w macie szklanej. Powyższe rady o wersji z elektrolitem w postaci żelu są w mocy. Pojemność wymarzonej baterii wynosi 0,8 Ah. Prąd ładowania winien być ustanowiony na 0,08 A. Prąd ładowania maksymalny być może wykazany jest w na obudowie baterii lub w jej dokumentacji. Dojść do niego może w sytuacji...
Podmień akumulator ,może być mniejszy. Wygląda że alternatory pakują w uszkodzony akumulator. Tam nie ma co zżerać 100A
Masz słabe ładowanie z alternatora .Przyczyn może być kilka walnięty alternator ,regulator napięcia ,słabo naciągnięty pasek alternatora ,uszkodzony przewód alternator -akumulator .Czy świeci ci się kontrolka ładowania?
Na 99% uszkodziłeś alterator. Odłącz na próbę alternator i uruchom silnik. Kontrolka może się świecić, ale bezpiecznik powinien zostać cały. Swoją drogą, nauczka na przyszłość. Zawsze odłącz klemę minusową od akumulatora i zaizoluj ją. Unikniesz komplikacji.
Nie będę zakładał nowego tematu bo ten odpowiada dokładnie problemowi jaki mam. Pacjentem jest Opel Astra J 2.0 CDTI. Używamy go jako samochodu campignowego i potrzeba podłączenia dodatkowego akumulatora hotelowego do obsługi lodówki. Ogólnie rok temu już taki układ działał. Kabel 25mm2 od dodatniej klemy akumulatora rozruchowego, pociągnięty na tył...
Uszkodzony alternator i niedoładowany lub znacznie zużyty akumulator, nie trzyma pojemności.
Po pierwsze to nie (~11,5A) tylko 11,5V. Osobiście nie spotkałem się z taką sytuacją aby zużyty akumulator mógł uszkodzić alternator (diody), ale taki aku może eksplodować w skrajnych przypadkach:(. Czy akumulator miał robiony test obciążenia? Jak wypadł? Jakie jest jego napięcie spoczynkowe - rano przed odpaleniem? Akumulator mógł się uszkodzić przez...
Czy winny może być sterownik ECU który wysterowuje alternator linią COM? Może. Trzeba wszystko poskładać na ze sprawnym alternatorem i akumulatorem. Jeździć z rejestratorem i może coś się wyjaśni. Ja osobiście bym założył rejestrator napięcia w instalacji, napięcia wzbudzenia i prądu alternatora. Ale to jakimś kombinowanym sprzętem. Warsztaty specjalizujące...
https://lauber.pl/instrukcja-montazu-alt... Cytat ze strony powyżej; Jeżeli podłączenie akumulatora jest luźne lub przerwane, spowoduje to przepięcie mogące uszkodzić instalację elektryczną pojazdu i sam alternator Akumulator doprowadzony do stanu, w którym nie pobiera prądu jest niczym innym jak przerwą.
Z moich doświaczeń wynika, że jedna żarówka w bagażniku (ok. 0,5 A) pozwala "przeżyć" mniej więcej takiemu akumulatorowi przez dwie doby... tzn. jeśli się jeździ autkiem codziennie to możemy nawet nie zauważyć, ze ta lampka tam świeci. Można się natomiast ździwić juz w poniedziałek jeśli nie jeżdziliśmy przez weekend. Więc 1,5 A przez 4-5 to świadczy...
Czy mogę jeździć z odpieta kostką Potrzebujesz pilnego serwisu alternatora. Zapewne uszkodzony jest regulator napiecia.
Mogły "się skończyć" szczotki, uszkodzony regulator. Alternator do przeglądu/naprawy bądź wymiany.
Zmierz napięcie tam gdzie przygasa uszkodzony może być akumulator , alternator , instalacja lub np BSM , ale również bsi . Za to co w środku odpowiada BSI nad nogami kierowcy , pytanie tylko czy ono dostaje prawidłowe i stałe napięcie z BSM ?
Przegnity kabel alternator - akumulator, lub uszkodzony alternator. To pierwsze możesz sam sprawdzić wizualnie.
Uszkodzony przewód dodatni od akumulatora do rozrusznika. Prawdopodobnie to wlasnie na rozrusznik idzie także przewód od alternatora, nie pamiętam dokładnie, w każdym razie to by dawało opisywane objawy. Masę między silnikiem a akumulatorem możesz sprawdzić łącząc kablem rozruchowym minus akumulatora z masą silnika. Tak czy inaczej,, auta nie można...
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
Nigdy w motocyklach nie ma ładowania akumulatora na obrotach biegu jałowego - za niskie napięcie generowane przez alternator. Należało włączyć światła, zwiększyć obroty silnika do 3-5 tys. i czekać aż napięcie na akumulatorze osiągnie 14.4V. Jeśli jest to możliwe, mierzyć przy tym prąd ładowania akumulatora miernikiem cęgowym do pomiaru prądu stałego...
A czy konsekwencją uszkodzenia akumulatora mogło być uszkodzenie alternatora? Jakiś czas temu uszkodził mi się akumulator, dostał wewnętrznego zwarcia, padł kompletnie. Czy falowanie zaczęło się tuż po tym zdarzeniu nie wiem, być może tak, może nie zwróciłem od razu na to uwagi.
Nie jest to dziwne, że przy zwarciu wyjścia palą się diody a nie bezpiecznik, bo zadanie bezpiecznika to nie dopuścić do pożaru urządzenia. Jak ktoś tego nie ogarnia, to ma problemy z gaszeniem pożarów. Pożar jest bardziej kosztowny niż wymiana 4 diod prostownika czy kupno kolejnej takiej ładowarki. Proponowane tutaj zwarcie klem robi każdy sprytny...
Wygląda na uszkodzenie w obwodzie alternatora. Sprawdź dokładnie jakie masz ładowanie. Ale błąd wskazuje na uszkodzenie regulacji napięcia ładowania akumulatorów. Prawdopodobnie uszkodzony jest alternator.
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
Alternator daje na aku 13,5-14V. Podładuje aku żelowy. Nie poprzez tę ładowarkę z AVT2309 - tam się traci 1.4V na diodach + prawie 3V na LM317. Żeby ładować akumulator żelowy w samochodzie, można by podłączyć go przez diodę Schottky 5A, albo 8A, która da spadek napięcia około 0.4V (SR840 przy 1.2A) i jeśli alternator daje 14V, to napięcie będzie w...
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
Brak połączenia alternator - akumulator może uszkodzić diody w alternatorze.
Pewnie uszkodzili alternator.P
Niebieski kabelek jest o małym przekroju i lubi się uszkodzić (urwać). W moim Pasacie urwał się właśnie ten kabelek tj. "wisiał" tylko na izolacji i dlatego usterka ta (wizualnie) trudna była do zlokalizowania.
Stawiam na usterkę w aucie - alternator uszkodzony. Wstawić inny akumulator i sprawdzić ładowanie. Pozdrawiam.
Na zenerze zrzucasz 13V Do załączenia tyrystora wystarczy ok 1,2V Czyli max napięcie na aku będzie ok 14,2V Zakładając że napięcie z trafa nie przekracza 18V (jałowo po odłączeniu aku) to tyrystor z Vg max 5V się nie uszkodzi. Dla świętego spokoju można dać jeszcze w szereg z zenerem rezystor Swoją droga to do całkowitego ładowania aku ten układ się...
Witam. Problem jest następujący. Dziś podłączylem alternator do ciągnika c-360. Alternator jest nowy 9 diodowy przeznaczony właśnie dp tego ciągnika. Po uruchomieniu silnika lampka ładowania zgasła a napięcie ładowania wacha się w granicach 13,5-14V w całym zakresie obrotów. Prąd ładowania nie wiem bo nie mam czym zmierzyć. Mogło by się wydawać że wszystko...
Odpalanie jedynie z sprawnym akumulatorem. Bez akumulatora możesz uszkodzić regulator elektroniczny, jak również alternator. Sprawdź napięcie na zacisku (+) akumulatora, oraz na zacisku D+, powinno być jednakowe. Mniejsze napięcie na zacisku D+ świadczy o uszkodzeniu diod wzbudzenia (jednej z trzech). Jakie jest napięcie ładowania? Jeżeli nie ma ładowania,...
Dziękuje za odpowiedzi. Wygląda na to, że mam pomieszanie z poplątaniem w tym niedawno kupionym wózku. Rozebrałem alternator i jest tam 9 diod ( 6 dużych i 3 małe) i raczej wszystkie wydają się być dobre ( sprawdzane obciążeniem żarówka). Regulator jest dokładnie taki sam jak na schemacie karola44-81 czyli RNC 12 Elmotu. A cały układ z wyjątkiem regulatora...
LEDówki to w końcu jeżdżę z akumulatorami naładowanymi na fulla czy laduja się z alternatora przez tydzień bo raz piszesz tak a raz tak to ja już nie wiem Napiecie 14.4 to jest zaraz po uruchomieniu a potem spada do 14.2 bądź do 14 a latem to jeszcze mniej jest 13.5-13.8 nie wiem dlaczego tak się dzieje jest to zwykły alternator beż żadnego ECU Też...
jeśli to o czym mowa wyżej sprawdziłeś to sprawdź po prostu pasek musi być tak naciągnięty, że jeśli obracasz kołem pasowym alternatora ręką to na wyłączonym biegu obraca się również silnik pasek nie może się ślizgać ale nie może być napięty zbyt mocno aby nie uszkodzić łożysk pozdro
alternator uszkodzi uszkodzi alternator uszkodzi dioda alternator
drabinka odpowietrz zmywarka bosch migać dioda dwufunkcyjny ustawić
deska rozdzielcza gaśnie podswietlenie matrycy
Nokia, Lumia, Android – zapomniany kod blokady, jak odblokować telefon bez utraty danych Brak reakcji kontrolek w myjce ciśnieniowej Kärcher