Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Mogły "się skończyć" szczotki, uszkodzony regulator. Alternator do przeglądu/naprawy bądź wymiany.
Bo już w tej chwili masz uszkodzony regulator :)
mam nadzieję że regulator nie z Uni-Point :)
Czarny z żółtym paskiem - elektrozawór odcinający paliwo. Jeżeli biały przewód podłączyłeś tak jak przedstawił to (at)michalrybka w poście #5. Będzie działać. Ale podłączasz wtedy wyjście z regulatora napięcia bezpośrednio do akumulatora z pominięciem bezpiecznika, który jest widoczny na schemacie. Chyba że w traktorku nie ma żadnych bezpieczników....
Twierdzę, że jest uszkodzony alternator(regulator). Nie ma prawa pobierać prądu kiedy się nie kręci! Pozdrawiam.
Mi to wygląda na uszkodzony regulator napięcia.
Uszkodzony regulator napięcia, skoro alternator daję radę uzyskać 17V na akumulatorze.
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
Kolego alternator twój jest jeszcze starego typu i wygląda to na uszkodzony regulator.Przy sprawnym alternatorze będzie normalnie palił,ponieważ alternator powiązany jest ze stacyjką rozruchu przez przekaźnik który znajduje się z prawej strony pod zegarami.
:arrow: wowka Bo to była moc jaką osiągniesz jak ci się regulator w alternatorze uszkodzi :D A tak na poważnie, to moc, a raczej rząd wielkości można z grubsza oszacować po wartości napięcia zasilającego końcówke i rezystancji obciążenia.
Skoro raz masz 13V a raz 16V i mierzysz poprawnie to albo słaba masa alternatora albo masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Przy jednym błędzie masz info że napięcie zbyt wysokie a przy innym że zbyt niskie więc zgadzało by się to z Twoimi pomiarami. Pewnie przestały świecić światła bo się spaliły żarówki przy tych 16V. Radze dalej nie...
Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Odpal samochód i zmierz napięcie ,jeśli przekracza 15V to wina leży po jego stronie.
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia. Znajduje się na alternatorze i jest przykręcany śrubkami. Wymiana nia nastręcza żadnych problemów. Koszt do 20 zł. Wymień jak najszybciej, ponieważ możesz uszkodzić aku i wiele innych rzeczy. Pozdrawiam
Masz uszkodzony regulator alternatora.
Witam.Sprawdz jakie masz napiecie ladowania, przy tych amerykanskich alternatorach gdy uszkodzi sie regulator napiecia to wszystko gra ale wskaznik temperatury pokazuje glupoty,napiecie ladowania w tym samochodzie musi byc miedzy 13.8-14.7v na wlaczonych swiatlach.
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
Sprawdź szczotki w alternatorze albo uszkodzony regulator w alternatora..
Zerwany pasek, uszkodzony regulator alternatora może napiszesz coś więcej? ;)
A przypadkiem nie chodzi o uszkodzony regulator alternatora?
Może uszkodzony regulator alternatora? Albo słaba bateria w mierniku :P
Witam; Na wstępie: Kupłem nowy alternator do T25, w którym to tak był podpięty regulator: http://obrazki.elektroda.pl/3015959500_1... Jednak przy podpinaniu wzbudzenie podpiąłem na 12V a nie przez kontrolkę wskutek czego alternator się wzbudził ale regulator chyba uszkodził bo napięcie ładowania nie jest stałe a na wolnych prawie go...
moga być jakieś konsekwencje tego podłączenia po stacyjce np uszkodzenie regulator, alternatora?
Nigdy w motocyklach nie ma ładowania akumulatora na obrotach biegu jałowego - za niskie napięcie generowane przez alternator. Należało włączyć światła, zwiększyć obroty silnika do 3-5 tys. i czekać aż napięcie na akumulatorze osiągnie 14.4V. Jeśli jest to możliwe, mierzyć przy tym prąd ładowania akumulatora miernikiem cęgowym do pomiaru prądu stałego...
Skoro już stwierdziłeś,że był uszkodzony prostownik wzbudzenia,to z całą pewnością jest również uszkodzony regulator.Jeśli diody mocy są dobre,to ja bym sprawdził maszynę w ten sposób,że do uzw.wzbudzenia doprowadziłbym/na szczotki/nap.stałe 12V.Pobór prądu ok 4A.Następnie podłączam miernik,najlepiej wskazówkowy na zak.2V pr.stałego i ręką poruszam...
Bo piszesz, że nie zadziała, a proponujesz takie same wielkości. Nie takie same, (at)tech132 pisze o 16A a ja dałem Ci linka do 14A. Isc panelu to 14A, i nie zrobi to wrażenia na bezpiczniku 16A, który to potraktuje jako normalne obciążenie i nie zadziała. czyli powinny byś większe ? 40A ? Nie, 40A to za duża wartość. Nominalny maksymalny prąd regulatora...
We fiatach przyczyną uszkodzenia komputera może być np uszkodzenie wtryskiwacza,uszkodzenie regulatora , alternatora lub instalacja elektryczna.
Sprawdzić czy po przyłożeniu do masy kabla D+ kontrolka świeci. Mi się wydaje, że masz rozwarty wirnik, krótkie/połamane szczotki albo uszkodzony regulator.
Kolego uważasz że 35 V na wyjściu alternatora nawet bez regulatora to coś normalnego i nic nie uszkodzi? o ile pomiar nie jest bzdurą( moim zdaniem jest :-) )
Trzeba najpierw sprawdzić diody zanim się zdecydujesz wymienić.Równie dobrze może być uszkodzony regulator.
Co dziwne z mojego sprawnego passata odłączyłem też przewód plusowy z alternatora i pokazuje bez obciążenia 15,2v czyli prawidłowo a w tym drugim Passacie 19,5- 20v... w starym alternatorze został wymieniony regulator napięcia na nowy oryginalny boschowski w kwocie 150 zł i to zupełnie nic nie dało stąd ta decyzja o zakupie drugiego alternatora z Alledrogo...
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Wygląda to na padniętą stacyjkę i uszkodzony regulator w alternatorze.
Witam serdecznie W moim Escorcie 1.3 EFI mam rozwalony alternator A127-70 (Lucas). Ze starego Escorta 1.3 mam alternator po remoncie ale BOSCH. Chciałbym podmienić te altki ale jest problem bo z tego co mam teraz oprócz kabla plusowego i tego na kontrolkę z regulatora wychodzi jeszcze jeden ale nie mogę nigdzie znaleźć do czego on jest. Pytanie do Was....
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
A co będzie jak podłączę (dołożę) przewód "fala" do styku "+" w regulatorze elektronicznym? Czy można w ten sposób uszkodzić regulator lub alternator? Tak.
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Dziękuje za szybką odpowiedź, a może wie pan czy możliwe jest uszkodzenie regulatora jeśli alternator nie ładuje?
Uszkodzony może być regulator w alternatorze .
Co do B1485 ,to albo regulator uszkodzony,albo dioda w alternatorze. Znajomy wymienił cały i pomogło. Co do poduszki to mogą być brudne,uszkodzone styki pod fotelem pasażera.
Jeżeli masz Mitsubishi to zależy jak wygląda reszta alternatora i co właściwie jest uszkodzone. Regulator z szczotkotrzymaczem jest w granicach 150 zł.P
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Uszkodzenie regulatora alternatora i nic ponadto. Napięcie troche za wysokie, bo typowo podczas ładowania, bez włączonych dodatkowych odbiorników (np. światła, dmuchawa etc.) nie powinno przekraczać 14,2 V.Typowo 13,8 - 13,9V.
14,6 V nie uszkodzi akumulatora, co prawda konkretnie nie wiadomo o jaki typ koledze chodzi, ale zakładając tzw. kwasiak, to absolutnie nic mu nie będzie. A szczerze, to nawet trochę mało tego napięcia, aby go naładować. Akumulator to Varta 560 408 054 313 2. (Czyli zwykły kwasiak?) Czy po założeniu drugiego nowego nie uszkodzi się w szybkim czasie?...
Wygląda na uszkodzony regulator napięcia alternatora.... Pozdr.J.
520 -tka to ma dużą szybę.... Pewnie jednak obciążenie wprowadzane w obwodzie powoduje zwiększony opór mechaniczny na alternatorze,a to chwianie się napięcia... Może to wskazywać na uszkodzony regulator alternatora Jeżeli masz mozliwość zmierz napięcie na pokładzie z właczoną i wyłaczoną szybą. Pozdr.J.
Czy mogę jeździć z odpieta kostką Potrzebujesz pilnego serwisu alternatora. Zapewne uszkodzony jest regulator napiecia.
Sprawdź obwód oświetlenia pod kątem zwarć. Zwarcie może robić także uszkodzony regulator napięcia. Uszkodzenie alternatora zdarza się bardzo rzadko.
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Tak jak mike napisał , stosując wyczynowe akumulatory np. na 16V i specjalne alternatory , w zwykłym alternatorze nic nie podkręcisz bo regulator jest na stałą wartość , więcej będziesz miał jak się on uszkodzi ( regulator) , nawet do 16V , ale wtedy akumulator zagotujesz ( zwykły ). Pozdr
Chyba kolega miał racje teraz ładowanie mam 19,89V to będzie pewnie regulator uszkodzony.
Tak tylko w moim przypadku nie jest to alternator tylko prądnica trujfazowa i nie występuje tam prąd wzbudzenia chcę tylko się dowiedzieć czy taki regulator uszkodzi się gdy odłącze akumulator przy uruchomionym silniku .
Jak się wymienia w ciemno, to takie są skutki. Co sprawdziłeś PRZED montażem nowego regulatora? Bo na razie usunąłeś, krótkotrwale, skutek, nie zajmując się przyczyną. Skoro uszkodził się drugi regulator, to przyczyna musi leżeć w alternatorze lub instalacji.
Witam sprawdż kabel prądowy łączący alternator z instalacją a on jest podłczony pod zacisk prądowy rozrusznika najprosciej podłacz żarowke 12v-15w miedzy zacisk prądowy alternatora a masą auta i powinna swiecic Jezeli swieci a lampka ładowania nie swieci to może byc uszkodzony regulator alternatora pozdrawiam wacek17
Alternator zwrócony, kolejny który dostalem działa już prawidłowo, uszkodzony był regulator napięcia wbudowany w alternator.
Jeśli wszystko jest dobrze podłączone, to wygląda to na uszkodzony regulator napięcia.
jeżeli pali kontrolka a wirnik w porządku to uszkodzony regulator
Tak, powód jest prosty, uszkodzony jest regulator napięcia w alternatorze. Nawet jeżeli w chwili pomiaru napięcie będzie poprawne, wymień go na oryginał. Kilka postów wyżej pytałem o prostownik, bo to on jest często przyczyną uszkodzenia, ale odpowiedzi nie było, zaś druga przyczyna to owy regulator.
Regulator napięcia - najczęściej lub uszkodzenie przewodów do regulatora, alternatora.
To po co w alternatorze regulator napiecia 14,4V Kolejną z twoich bzdur...... Regulator są typowo na 14V. A produkuje się je od 13,8V do 14,5V i to do starszych typów alternatorów. Dzisiaj inteligentne regulatory trzymają napięcie od 13,5V do 15,5V. Co w przypadku gdy rozladowany akumulator przy prubie uruchomienia silnika uszkodzi ogniwa i powstanie...
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Jak jesteś urodzony pod szczęśliwą gwiazdą to masz do wymiany tylko szczotki, jak któryś przytomnie zauważył. Podchodzą tam szczotki od starych alternatorów Boscha, wymiar poprzeczny 5 x 8 mm. Aby je wymienić trzeba wymontować regulator- dwa wkręty plus odlutowanie łaczników idących do mostka. Nie utopisz tego transformatorówką, tylko lutownicą kolbową....
A ja musze uzyc stabilizatora na 3 A co najmniej. problem polega na tym ze 36 V to zaden stabilizator nie wytrzyma York nie pyta o regulator, a o to czy uszkodzi stabilizator np.LM 338, który wytrzymuje max 36V. York pisze nieskładnie i trudno odczytać o co chodzi.
Generalnie reglerów się nie sprawdza tylko poprostu wymienia - jeśli nieprawidłowe ładowanie nie wynika z ich wady, to uszkodzenie alternatora bankowo uszkodzi regler. W zwiąku z tym, kiedy leci wymieniony regler (awaria się powtarza), oznacza to, że winę ponosi alternator (i tam trzeba szukać usterki + wymienić regler), a kiedy wszstko działa - to...
Właśnie że chodzi mi o sprawdzenie statora przed podłączeniem nowego regulatora. Nikt z pewnością nie chce ryzykować uszkodzeniem części za 200-300 zł tylko po to aby sprawdzić czy się nie przepali... Już raz zakładałem nowy regulator a okazało się że uzwojenie jest trafnięte, na szczęście nie uszkodziłem regulatora...
jeśli kontrolka się nie świeci to wskazuje na uszkodzenie w obwodzie regulator napięcia-szczotki-wirnik alternatora. Czyli najprawdopodobniej jeden z tych elementów padł.
Jaki Ford? Czy alternator jest z wbudowanym regulatorem? Czy jakoś nowocześniej? Czy wtyczkę odłączyłeś w czasie pracy? 20V może uszkodzić elektronikę samochodu. Mógł się spalić sterownik skrzyni.
Witam, chyba nie masz czym zmierzyć napięcia ładowania? Przy sprawnym ładowaniu można odpiąć klemę akumulatora i silnik nie zgaśnie. Dlaczego został wymieniony regulator? Może źle dobrany regulator albo uszkodzony alternator. Może czegoś nie dokręciłeś, dlatego nie zawsze problem występuje.
Jeśli masz czym to sprawdź jakie masz napięcie w instalacji po kilku minutach od uruchomienia ciągnika. 14,0 do 14,4 V to będą wielkości prawidłowe. Jeśli jest więcej to zapewne tak jak poprzednik napisał mógł uszkodzić się regulator alternatora. Co do żarówek i świateł: Na początku w latach 60-70 ub, wieku ciągniki miały z przodu tylko po 25 W, potem...
Cześć! W skutek uszkodzenia regulatora napięcia - alternator dawał 16,5V-17V "wygotowalo" z akumulatora elektrolit - właściwie zupełnie :( wlewałem i wlewałem chyba z 2 litry wody destylowanej (aku 125Ah 900A) Niestety po tej operacji aku nie "trzyma" - po naładowaniu pali od strzała ale nastepnego dnia 10,5V i nie ruszy rozrusznika - po pół godziny...
Witam, A czy schemat ponizej dotyczy wlasnie regulatora 6-diodowego? To nie regulator jest 6-cio diodowy tylko alternator 8-) , ale nie o to chodzi. Jutro pod wieczór podrzucę skany połączeń alternatorów 9 i 6 diodowych. Jedno jest pewne że takie połączenie nie uszkodzi alternatora. Pozdrawiam Piotr36.
a jaka jest pewnośc że akumulator jest sprawny; może ma zwarcie miedzy celami i powoduje uszkodzenie regulatora, a alternator cicho pracuje, kiedy zmieniane były łozyska
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Bez regulatora ten agregat nie będzie działał, każde zmniejszenie obciążenia alternatora spowoduje nagły wzrost obrotów a zwiększenie, zgaśnięcie silnika. Taka sprężynka kosztuje kilka złotych. Podważ simering wkrętakiem, tak aby nie uszkodzić wału, tam nie ma żadnej nakładki, po prostu jest on aluminiowy.
Alternator do przeglądu, prawdopodobnie regulator uszkodzony... (nie ma znaczenia że nowy)
Możliwe usterki: Uszkodzony przewód między alternatorem a "zegarami" , uszkodzenie w obrębie regulatora napięcia, uszkodzenie w obrębie wirnika alternatora.
15V ? wysoko, grozi przeładowaniem akumulatora... a czym mierzysz napięcie ? MA to miejsca po przecinku czy tylko 14V, 15 V ? 15V na pokładzie wskazuje na na uszkodzenie regulatora napięcia alternatora... POzdr. J.
Może wystarczy wymienić regulator napięcia w alternatorze, uszkodzony regulator potrafi robić różne cuda.
Dokładnie, a jak świeci dołożone do masy, to szczotki lub wirnik uszkodzone. Wszystko łatwe do weryfikacji.
Najprawdopodobniej uszkodzony regulator napięcia . Różnie podają właściwe wartości alternatora!powinno być 13.4V-14.4V. Powyżej 15V to napewno wskazuje na uszkodzenie alternatora! Sprawć regulator!
Regulatory napięcia w samochodach od ~2000 roku mają zaprogramowane parametry takie jak: napięcie ładowania, czas opóźnienia po uruchomieniu silnika, czas reakcji na obciążenie, soft-start, obroty startu pracy alternatora. Jeśli ktoś ma informacje takie, że Toyota w swoich alternatorach zaprogramowała czas opóźnienia startu ładowania na 2 minuty, to...
Nigdy nie zdejmuj klemy przy pracującym silniku,przy sprawnym altku możę się wtedy pokazać napięcie które uszkodzi wszystkie odbiorniki. Diody najlepiej sprawdzać pod obciążeniem np.żarówką 50/100 W i woltomierzem-pomiar przy małym prądzie może być mylący.Diody wzbudzające też sprawdziłeś-te trzy 1-no amperowe?
regulator jest do wymiany,to jest juz jasne.ale czy po wymianie cos innego poza alternatorem moze ponownie uszkodzic regulator.to bylo moje glowne pytanie.
Napięcie na włączonym silniku na akumulatorze jest za niskie powinno być około 14V, pomierz bezpośrednio na alternatorze, jeżeli jest niskie uszkodzony alternator (prawdopodobnie regulator alternatora), jeżeli około 14V "słabe" połączenie w instalacji.
Uszkodzony alternator , uszkodzony regulator , uszkodzona wiązka , przyczyn może być kilka. Ładowanie mierzyłeś jakie jest ?
Do regulatora powinno dochodzić więcej napięcia z alternatora. Nawet ponad 18. To wskazuje na uszkodzenie alternatora (regulator też przejrzeć, lubią się psuć razem).
Skoro nie pali Ci się lampka od ładowania to oznacza że najprawdopodobniej masz uszkodzony regulator napiecia alternatora. Powoduje to w konsekwencji nie doładowywanie akumulatora.
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Uszkodzony regulator elektroniczny.
między fazami mam 70, 90 i 90, więc chyba przybogato Nie koniecznie , dziwnie ,że jedna faza ma mniej. Gdyby padały cewki w fazach to by było mniej napięcia a nie więcej, to samo z magnesami .. Może zbyt chiński regulator , a może iskrzenie ,grzanie na złączu( skoki napięcia) go uszkodziły
Masz racje ale już nie bede kombinował żeby cos nie uszkodzic
Sprawdź napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku. Być może regulator napięcia lub alternator jest uszkodzony i daje za duże napięcie.
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
Wygląda to na uszkodzony alternator, regulator napięcia alternatora. 17-19V to stanowczo za wysokie napięcie, maksymalnie powinno wynosić 14,4V w czasie wysokich obrotów. Przy tak dużym napięciu dochodzącym do 19V !!! jest ryzyko uszkodzenia pozostałych elementów instalacji elektrycznej a jako strażak, mogę powiedzieć iż może grozić to pożarem instalacji...
Witam. Mam problem z moim Kangurem, mianowicie występują u niego falujące obroty na biegu jałowym, ale tylko przy "obciążeniu elektrycznym" tzn, np. gdy włączę światła bądź dmuchawę. Gdy wyłączę światła to falowanie ustępuje i silnik pracuje stabilnie, tak więc problem leży gdzieś po stronie elektrycznej. Mierzyłem napięcie na akumulatorze podczas włączonego...
Dzięki za zainteresowanie tematem, w weekend wezmę się za naprawy. Akumulatory mam 6v 195ah x 2. jeszcze oststnie pytanie, mogło uszkodzić się coś więcej niż regulator? oczywiście w alternatorze?
Obstawiam jednak regulator napięcia. Jeżeli uszkodzenie nie występuje ciągle, to go nie stwierdzili. Ale to alternator denso i nie bez powodu regulator kosztuje prawie 100zł
100A to maksymalny prąd tego alternatora. Jest tam regulator napięcia (w alternatorze) który ogranicza napięcie do takiej wartości, że do akumulatora płynie znacznie mniejszy prąd. Alternatory są takie duże, żeby poza ładowaniem akumulatora móc zasilać np. oświetlenie, układ zapłonowy, pompę paliwa itd. Przednie lampy (z żarówkami 60/65W) pobierają...
alternator uszkodzi uszkodzi alternator alternator uszkodzi akumulator
budowa słuchawek bluetooth z18xe wymiana silnika sterownik lm339
saeco xelsis sm7680 omnigena mh1300
Drut nawojowy 0,05 mm: grubość z izolacją Błąd E26 w zmywarce SMEG - przyczyny i rozwiązania