Na zwykłym stole to można go rozebrać i pomierzyć wszystkie elementy, ale 100% pewności że działa dopiero po uruchomieniu. Aby sprawdzić go nie w samochodzie potrzeba urządzenia w którym się go podłączy, poda obroty na wałek i obciąży odbiornikami. To samo z regulatorem. Da się sprawdzić wymontowany i podłączony pod regulowane źródło zasilania i obciążenie....
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
Podpiołeś się +sem pod zacisk D+.Tam właśnie powinno pojawić się napięcie jeżeli alternator jest sprawny.Dlatego też gaśnie kontrolka STOP i ładowania.Masz jednak uszkodzony alternator.
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
Bez znaczenia
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
Mam pytanko a właściwie to chciałbym się upewnić czy dobrze myślę? Mam alternator Valeo, ma on oprócz wyjścia na akumulator dwa konektory "L" i "+" - pytanie brzmi: Jak to podłączyć?? Według mnie to "L" do lamki kontrolnej (druga końcówka lampki do plusa po zapłonie), a "+" do plusa po zapłonie - czy dobrze myślę (szkoda alternatora).
Witam.61E-kontrolka,15-zasilanie po zapłonie.
Nie ma to znaczenia, tylko dobrze zlutuj
Tam powinny być literki "B", a nie "D" tylko się starły. Tak więc: B+ to plus akumulatora; B- to masa; Szerszy konektor do kontrolki ładowania; Wąski konektor to plus po stacyjce.
Witam . Kontrola powinna być podłączona do niebieskiego.
Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
Powierzchnia styku była jednolita? Jeżeli beda wrzery lub dolna (przeważnie) wytarta bedziesz musiał wymienić "dwie obraczki"-😄.
Witam, Moje pytanie jest następujące czy w ten sposób jak na zdjęciu mogę podłączyć ten alternator w moim T25? Nie wiem co zrobić z + na regulatorze. Był bym wdzięczny za ewentualną korektę tego schematu. http://obrazki.elektroda.net/66_12833732...
Skoro nie świeci lampka po podłączeniu do alternatora a świeci gdy ten przewód dotyka do masy to uszkodzony alternator.
KTÓRA? GDZIE? Palcem pokazać na zdjęciu!
Wczoraj zmierzyłem , było stale ok.12.5V pod obciążeniem i bez ( z dodatkową masą tak samo)Ale przyrząd do pomiarów to był raczej amatorski .Alternator Valeo podłączony dobrze tylko ta wtyczka na kabelkach ok.20cm długości w jej zasięgu nie ma drugiego złącza.
Ale chyba numery alternatorów masz.P
Żółty zapłon, zielony kontrolka ładowania.
Alternator Bosch czy Valeo?
Kupiłem alternator Boscha 90A ,a w tym Valeo ktoś już grzebał i ogólnie nie mam zaufania do francuskich części. valeo idzie na złom ;)
Przy takiej wydajności prądowej alternatora nie zapomnij o zastosowaniu odpowiedniego przekroju przewodu którym będzie płynął prąd z alternatora do akumulatora.
Orginalny alternator posiadał zacisk D+ informacja o ładowaniu oraz W informacja do obrotomierza.Z tego powodu jest niemożliwe podłączenie obu przewodów razem.Alternator Valeo posiada numer na jego podstawie trzeba ustalić piny wyjściowe.
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
Radio, dmuchawa, wycieraczki, światła, komputer, elektronika auta, świece żarowe w silniku i ten podgrzewacz. Świece w silniku to będzie z 70A. Ten pogdrzewacz pewnie ze 3-4 świece, czyli kolejne 60-70. Do tego to co wymieniłem. Jak ma nie skakać ładowanie? Daj sobie alternator 220A z Mercedesa i będziesz miał spokój. W którym miejscu masz podłączone...
Musiałbyś zastosować przekładnie i pedałować z całą rodziną aby naładować akumulator, sam nie dałbyś rady z powodu oporów jakie stawiałby alternator przy wydajnych obrotach.
Akurat tak zrobione foto że tego nie widać. Tam gdzie B+ nie jest miejsce na wtyczkę 2piny przypadkiem ? Jak tak to jeden z nich .
Witam Jestem pewien, że jest tam 8 diód. W mostek gretza nie za bardzo idzie je podłączyć. Diody są wciskane w specjalnie wyprofilowane miejsca. Na śrubie w mostku jest oznaczenie B+ sadze że tam po wyprostowaniu będzie plus. Diody są tak jak pisałem po 4 na każdej blaszce blaszki są pokryte pasta termoprzewodzaca i przykręcone do alternatora. Nie wiem...
Mam w swojej reni 19 sinik 1.9d i w nim alternator paris rhone ktory nadaje sie do wymiany i chce go wymienic na alternator valeo tylko jest taki problem iz tamten ma podlaczenia B+ B- i te 2 male od regulatora a ten valeo ma B+ W(to akurat wiem ze na obrotomierz) i L dwa takie male podlaczenie jedno z nich jest zaslepione. Czy da rade w jakis sposob...
Nie jeszcze nie zrobiłem . Alternator mam z audi firmy valeo
Przewody naperwno nie są pozamieniane tej kostki nie mam popękanej Sprawdzając sam alternator po podłączeniu żarówki nie wytwarza napięcia.
Mam nieodparte wrażenie że do Valeo dosztukowales Boscha. No ale...
Witam, mam takie pytanie mianowicie padł mi alternator Valeo, czy da się zamiast niego wstawić Boscha bo jak dobrze pamiętam Bosch jest większy i ma inne podłączenie niż Valeo. Z góry dzięki za jakakolwiek informacje
https://motoplat.nl/tech-info/connection... podłącz bez dfm tylko L sprawdź miernikiem czy masz ok14,6V jak nie będzie to podłącz D+ szeregowo przez żarówkę 2W do + po zapłonie przy obciążeniu prądowym nie zgaśnie
Witam. Dwa dni temu uszkodził się alternator w VW Passat (93r) 1.9TD. Alternator Valeo 70A. Przy normalnym podłączeniu bardzo hamuje pas napędowy, aż piszczy. Po 10 minutach jest już bardzo gorący. Napięcie na wolnych obrotach rzędy 13.6V. Przewód "plusowy" (alternator - akumulator) się nagrzewa znacznie. Po odłączeniu wzbudzenia napięcie na akumulatorze...
Alternator Valeo 12V 120A bez obciążenie, podłączony do akumulatora prądu daje napięcie 14,2V po obciążeniu 240W ładowanie maleje 12,3V obroty silnika z 4800 maleją na około 2500
Ale one mają stojany nieskojarzone, może być gwiazda, jeżeli trzy pierwsze wyprawdzenia mostka są zwarte i tam idą początki faz. I zdaje się tak tam jest, Valeo chodzą w trójkącie.
Nie no, tyle to już nie zrobię, Dzięki wam udało sie podłączyć alternator i chyba wszystko działa, jedynie trochę sie wszystko grzeje ale napięcie ładowania jest w porządku, Natomiast, w oryginale był alternator Mitsubishi, produkcji Valeo, kontrolka ładowania wgl sie nie świeciła, dziś przyjrzałem sie temu i na 2 przewodach wychodzących od kontrolki...
Tak, ma. Pod tym czarnym dekielkiem, zobaczysz prostownik (takie większe półkole) i takie coś jak na linku. To regulator zintegrowany ze szczotkotrzymaczem. http://sklep.mada-czesci.pl/regulator/64...
Jakie jest koło pasowe stałe czy wolnobieżne i gdzie jest podłączony B+.P
jak napisał georgesgr "Zaloz do tego alternatore regulator peugeota i sprawa zalatwiona." regulator z peugeota 405 jest taki: czyli bez problemu można go założyć do alternatora valeo A13N120 bo zgodnie z tym co podaje sprzedający http://www.allegro.pl/item841651801_nowy... - nie pasuje
Witam Rocznik 2004.Silnik 1,4 KFW (Sagem). Alternator Valeo nie wiem czy oryginalny. Obsadzony tylko pin nr.2 złącza regulatora napięcia-podłączony jest do sterownika silnika. Może mi ktoś powiedzieć czy jest to tylko informacja o obciążeniu alternatora ? Czy może to sterownik silnika steruje alternatorem ?
Był regenerowany lucas lra03457 Kupiłem używany TG15C211 Valeo to jest chyba identyczny nie wiem jak regulator. Jak sprawdzić alternator poza samochodem. Czy można podłączyć 12 V do D+ poprzez żarówkę 55W 12V i przy kręceniu ręką ma czuć opór? Montaż kłopotliwy i gdyby nie działał to ponowna robota.
Podłącz do samochodu, wtyczkę, masę, plus i z wiertarki poczujesz opór.
Poszukuje danych technicznych w/w alternatora oraz schematu podłączenia pięcio pinowego gniazda sterowania alternatorem. Nanodatex 180 A
Albo zastosować rgulator od alternatora np. starego Valeo 6 diodowego od Renault. Pozdrawiam.
Spróbuj go wsadzić i odpalić. Powinien sam wstać tylko z plusem ten Valeo. Voltomierz w oczko pod radio https://obrazki.elektroda.pl/8916524300_... i wio :)
Cmoże za krótko żyję ale nie widziałem jeszcze silnika który by kręcił się w lewą stronę. A np cinquecento 700. Co do tych lewych obrotów alternatora to też sprawa niejednoznaczna. I wentylator i węzeł szczotkowy mają znaczenie. Temat podłączenia Valeo był ostatnio omawiany, ten alternator nie jest z Astry.
Prawdopodobnie wytarte pierścienie, zużyte szczotki. Podłącz woltomierz i sprawdź jakie jest napięcie na niskich oraz wysokich obrotach.
Witam Potrzebuję szybkiej podpowiedzi. Jestem w trakcie regeneracji alternatora. Szczotki już wymieniłem (obie się skończyły, praktycznie nie stykały się już z pierścieniami ślizgowymi), a teraz walczę z komutatorem. Wybebeszyłem stary, kabelki do podłączenie delikatnie zachowałem ale teraz przed lutowaniem zastanawiam się nad polaryzacją? Czy sposób...
Witam, A jak podłączyć do sprawdzenia taki regulator? http://obrazki.elektroda.net/66_12908737... Alternator Valeo A13N206 Regulator Valeo YV1652
Tak,to jest Valeo 90A do którego podłączone są dwa przewody
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
jeślimasz alternator boscha to taki regler nowy w podróbce kosztuje tyle co flaszka wódki więc wsadź nowy.Niezależnie czy masz Valeo czy Boscha :Odłącz od alternatora cieńki kabelek podłącz zamiast niego żarówkę 5W a jej drugi koniec do "+" na aku. Jeśli zaświeci, to odpal auto i przegazuj. Jeśli zgaśnie to zmierz ładowanie. Jeżeli będzie ok to albo...
Podpowiedzcie coś lub może jakiś schemat...... Ładowanie super a kontrolka nie gaśnie na tablicy... Jak podłączę żaróweczkę pod alternator to gaśnie (żaróweczka, na tablicy nie) po odpaleniu... Kontrolka na tablicy świeci czy przewód przy alternatorze jest podłączony czy nie ... Przewód od kontrolki zaraz za alternatorem rozgałęzia się na pięć innych??!!!...
Witam, jak w temacie potrzebuję podłączyć regulator VALEO do alternatora BOSH. Starego uszkodzonego regulatora użyję jako szczotko-trzymacz i wyprowadzę bezpośrednio od szczotek przewody do szczotek w regulatorze VALEO. Następnie potrzebuję podłączyć wyjścia z regulatora VALEO w te same miejsca co oryginalny i tutaj pojawiają się pytania. Na załączonej...
Rozwiązanie b. dobre. Stosowałem takie w latach 80-90 ub. wieku w alternatorach 6-diodowych gdzie właśnie problemem była różnica napięć na zasilaniu regulatora i napięcie na akumulatorze. Problem zniknął z pojawieniem się alternatorów 9-diodowych oraz innych wynalazków jak np Valeo gdzie regulator był podłączony do zacisku 30 a "otwierany" przez D+.
Na alternatorze będzie zacisk (W) i ten zacisk wykorzystywany jest w dieslach tylko do podłączania obrotomierza. Może się okazać, że nie ma tego zacisku. No i teraz sprawdziłem w swoich schematach. Niestety na dwóch schematach Passata, jakie posiadam, alternator występuje tylko z zaciskami (D+) i (B+). Nie jest pokazany zacisk (W) i dokąd on wędruje....
Tak jak radzą Ci koledzy. Ja zdemontowałem sprawną i włożyłem alternator. Tu masz jak wstawić naszej produkcji. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Wszystkie alternatory podłączy się podobnie czy to Bosch czy Valeo, czy jeszcze jakiś inny - tematów na forum jest dużo o zamianie. Na szrotach szukałbym Boscha z grupy VAG. Pozdrawiam. :P...
jeden jest z lat 95-99 a drugi >99 pisałem że renault, oczywiście valeo. Skoro sprawa podłączenia jest prosta, to prosze powiedzieć. Najlepeij bez podłączenia do deski rozdzielczej.
W A6 C5 komutator jest wymienialny tak jak piszesz. Jest to zwykły alternator z 3 pinami (dwa w kostce), L czyli lampka, DFM odczyt obciążenia altka dla ecu oraz B+ do podłączenia plusa ładowania.
WITAM ! Mam też PASSATA B3, i przerobiłem temat alternatora dokładnie. W tych samochodach są stosowane dwie marki alternatorów tzn: BOSCH i VALEO. Zasada działania jest taka sama, różnią się tylko mechanicznie. Podłączenia do alternatora : 1. czerwony - gruby ładowanie do akumulatora mocowany śrubą 2. niebieski - cienki lampka kontrolna mocowany na...
Witam, zacznę od tego, że zregenerowałem (a przynajmniej tak myślę) alternator Valeo 70A. W tym: nowe łożyska 6202 i 6303, regulator napięcia, komutator (możliwe, że podłączyłem odwrotnie, ale podobno to nie ma znaczenia). Po podłączeniu alternatora brak ładowania, kontrolka ładowania się nie świeci, obrotościomierz nie działa, kontrolka od ciśnienia...
zobacz czy po podłączeniu kabla od alternatora (tego cienkiego) do masy na włączonym zapłonie zapali się kontrolka, jeżeli tak to padł ci alternator, jeżeli jest VALEO, to poszły diody i regulator napięcia - standard, no i jeszcze może posypać żarówke od ładowania.
Rysunek dobry, śmiało możesz podłączyć, żeby wyjście W działało( w sensie obrotomierz nie przekłamywał) musisz mieć taki sam stosunek koła pasowego silnika i alternatora jaki był w aucie.
Podłączyłem inny aku i podobnie. Jeszcze sprawdzę tak jak napisałeś poł na rozruszniku i przeczyszczę je.
Ja tam wolę stare Valeo, jeszcze pod nazwą Paris-Rhone. A magnetron? Viper, ile razy wymieniałeś w starej Havranie (105, 120) szczotki w alternatorze? Wiesz, że były wieczne. A co w nich padało najczęściej? Jak się tak zastanowić to niewiele. Bosch? Tez ma swoje pięty ahillesowe...
Witam Mam problem z ładowaniem w Kia rio 2 sedan 1,4 ładowanie dochodzi nawet do 15,9V na wolnych obrotach, zależnie czy akumulator jest bardziej naładowany to napięcie rośnie, przy rozładowanym 14,8, przy świeżo odłączonym od prostownika i włożonym do auta 15,9 Napięcie mierzone na akumulatorze. Alternator valeo a000 2655023 dochodzą do niego tylko...
Renault Espace, do tej pory jest alternator chłodzony cieczą valeo 155A, jak że naprawiam już go 3 raz postanowiłem wymienić go na zwykłego. Pytanie moje jest taki. W obecnym wodniaku jest przyłącze B+, natomiast w tym co zamówiłem na podmianę są B1+ oraz B2+. Pod który się podłączyć?
Ciągle jest szansa że po wymianie tablicy nic się nie zmieni bo cały czas nie wiadomo co konkretnie w tej tablicy mogłoby być popsute. Jakby miala wymuszać początkowy prąd wzbudzenia podobny do takiego jaki daje 5W żarówka to muszą być w niej rezystory o podobnej mocy czyli ok 5W a takich "byczków" trudno nie zauważyć. Cały czas twierdzę że jest niewłaściwy...
Ponieważ toczy się tu dyskusja dotycząca sprawdzania diod pozwolicie że podłączę się do tematu. Zrobiłem dziś alternator do Renault Clio 1.8 D firmy Valeo i bardzo zaciekawiły mnie diody mocy w tym altku. Prąd zwrotny przy zimnych diodach z napięciem 27V przyłożonym na ok. 3 sek.. wynosił 0,76A. Wydaje mi się że to trochę dużo zważywszy że dioda mocy...
Panowie ktoś pomoże. Założyłem nowy (używany) regulator i chce wzbudzić alternator do ładowania jak mam bo podłączyć chce sprawdzić na zewnątrz auta. Do alternatora idzie B+ główny przewód lądowania oraz mała kostka na której jest napięcie względem masy 10.8 V co jest dla mnie dziwne co to za napięcie i skąd czyżby to jakiś zewnętrzny regulator napięcia...
pytanie czy alternator wyda te dodatkowe 30 A Alternatory stosowane w autobusach to nie rzadko 200A wydajności, czasami są nawet dwa. Zależy jaki to autobus, taki do jazdy lokalnej czy na trasy dalekie. U znajomego w MAN Lion's Coach, siedzą dwa Valeo 250A. Jeździ z wycieczkami po całej europie, a takie pojazdy potrzebują dużo prądu do zapewnienia...
Witam, mógłby ktoś napisać jak sprawdzić elementy alternatora (wirnik, stojan, regulator, mostek) tak krok po kroku, chodzi mi o to gdzie co podłączyć i co mierzyć. Alternator z vectry A delphi, kontrolka nie działa ale prawdopodobnie się przepaliła podczas uszkodzenia, podłączyłem kontrolkę bezpośrednio w alternator i świeci ale ładowania nie ma, nie...
Witam Podczas jazdy czasami zaczyna gwizdać alternator, na wolnych obrotach oprócz gwizdu występuje też pulsowanie świateł. Pomaga zgaszenie silnika i ponowne odpalenie. Czasami gwizdanie powraca po kilku sekundach, czasami po dwóch dniach. Kontrolka od ładowania się nie świeci (przy uruchomionym silniku oczywiście). Odgłos (tego gwizdu) jest dokładnie...
A to i ja sie podłączę. Zauważyłem, że regulatory w rożnych samochodach mają rożne napięcie znamionowe. Przeważnie jest to 14.3V ale spotkałem się z 14,4 a nawet 14,5V (w moim Golfie przy alternatorze Valeo). Pytanie moje brzmi: jakie napiecie jest zdaniem kolegów optymalne? Czy jeśli samochód jest wykorzystywany głównie na krótkich odcinkach dobrze...
Kolego a czy mógłbyś mi narysować schemat tego podłączenia. Bo nie za bardzo jestem w stanie to ogarnąć. Plusa po stacyjce no to nie ma problemu ale jak mam podać tą żarówkę? Mógbyś mi odręcznie narysować schemat?
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Tak zrobiłem wcześniej po wymianie regulatora. Stwierdziłem, że w następnej kolejności może być kabelek lub sama wtyczka bo też ktoś miał podobny problem . Przewód podłączyłem do alternatora do sterowania i poprowadziłem do skrzynki. Taki bypass. Skrzynka znajduje się na podszybiu pod maską po stronie kierowcy. Bez zmian. Podłączyłem przyrząd do starego...
Witam!! Wlasnie jestem w trakcie naprawiania mojej instalacji campera. Mój energoblok EVS 15/12 wiec może pinouty są inne, jednak u mnie lodówka podłączona jest do pinu nr 1. Proszę pamiętać, iż lodówka 12v nie załączy się na postoju. w moim przypadku potrzeba sygnału nr 7 "lichtmaschine D+" wtedy tez następuje ładowanie drugiego akumulatora. Dysponuje...
Podaj kolegom typ tego boscha i tego valeo który miałeś i jak podłaczyłeś (najlepiej bylo by zdjęcie jakieś dołączyć :) ). dzisiaj nie dam rady ... ale jutro podam modele... jezeli chodzi o podłączenie to co tam można sknocić... Gruby kabel do ładowania akumulatora a cienki do wzbudzenia (wtyczki te same)
Dzisiaj zmierzyłem od golfa valeo 3,3Ω a ten jest też od volskwagena ale ten silnik jest w wózku widłowym R70-16T. Czy ktoś by mógł potwierdzić czy tam jest 24V? Bo sprawa nabrała tempa, że się tak wyrażę.
Hmmm... mądrze prawicie - ale chyba ceny przesadne podajecie. za 30-40 zl to juz mozna kupic kompletny szczotkotrzymacz Valeo do aut francuskich. Bosch ta sama cena. Regulator elektroniczny zewnetrzny to okolo 15 zl jak zauwazylem. Za 20 sa juz jakies solidniejsze. Zwróć uwagę jak połączyć to razem. Z reguły (chyba - piszę tylko z własnego skromnego...
Oglądałem dzisiaj najnowszy alternator Valeo 8 par biegunów w wirniku o śr. 110 mm , 48 żłobków. Uzwojony dwoma drutami tworzącymi dwa niezależne obwody trójfazowe połączone w trójkąt, podłączone pod dwa niezależne prostowniki połączone równolegle/razem 150 A/. Myślę że takie rozwiązanie można zastosować w naszych prądnicach nawijanych dwoma drutami...
Od poloneza diesla (XUD9) sie nie nada,bo Valeo A13N95 stosowane w Polonezie jest 9-cio diodowy,w renault 6-cio. Dało by się to przerobić,ale czy to sie opłaca?
Witam Oddałem alternator do regeneracji Valeo 120A nr 038903023S. Pochodził z 500km, znowu zapaliła się czerwona kontrolka braku łądowania, reklamacja i powinno być ok, ale nie jest. Podobno wymienili regulator. Po wymianie na zapalonym zapłonie czy zapalonym silniku po 10min wywala błąd na liczniku. Po podłączeniu VAG-COM wywala błąd "17911 P1503 sygnał...
Ok , sprawdze wieczorem bo teraz jede do roboty , jeśli cały alternator jest do wymiany to nie bedzie żle jeżeli wpasuje tak sam tylko valeo i ma 1 pin na kostce , pewnie jest bez wzbudzenia , tak? masa jest czarny na klucz 8 a do + idą dwa na klucz 10" wiec to dobrze podłączam . drugi styk w regulatorze to masa do lampki ?
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Witam Mam problem z alternatorem TG15C012, problem polega na tym że przymrugują światła itp. Zmierzyłem napięcie i jest prawidłowe 14,2V , ale na oscyloskopie widać przysiadanie napięcia i reakcje regulatora w postacie przesterowania ( podwyższenia chwilowego napięcia). Z uwagi że bardzo często padają regulatory zakupiłem nowy oryginalny VALEO i problem...
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie regulatora . Ma wbudowany szczotkotrzymacz i dwa wyjścia...
Ten "nowy " altek to Valeo 120A i padł wirnik. Tak sądzę.
Chodzi o czujnik impulsów w tylnym moście ? Odpinałem obroty nie falują ale są za niskie . Uszczelka pod głowicą wykluczona , zawory też , wtryski nie leją , emisja spalin w normie , po podłączeniu do komputera wzorowy silnik . Czujnik wału i wałka też ok. Spalanie w normie . Obroty podczas jazdy na luzie powinny być w granicach 1000 po zatrzymaniu...
Witam Wymieniłem łożyska w alternatorze bez problemów ale po ponownym złożeniu i podłączeniu altka- nie ładuje, w ogóle a co gorsza nie świeci się kontrolka na tablicy. Kontrolka(dioda) jest dobra bo po podłaczeniu cienkiego niebieskiego kabelka D+ do masy zaświeca się .Akumulator jest nowy pokazuje >12V lecz po odpaleniu auta (bez żadnych odbiorników)...
W większośći instalacji samochodowych stosowany jest system regulacji napięcia wyjściowego alternatora z kontrolą napięć indukowanych twornika (za wyjątkiem np.Mazdy 626 i podobne gdzie regulator napięcia prądnicy kontroluje - stabilizuje napięcie na zaciskach akumulatora. W tym drugim przypadku potrzebny jest jeden dodatkowy przewód w instalacji....
No to mógłbys podać typ tego regulatora i jak go podłaczyć. A podłaczyłem jeszcze reg od renówki i tamtez nie ładował. Mam pytanie bo w tym reg. Valeo jest + czyli 12 V od stacyjki i L -Lampka jak ją podłaczyć szereg z tego wyjścia do masy ?? Podając 12 V na zacisk + to na zacisku L jest 5 V. Ale w renówce kontrolka jest 12 V. A kierunek obrótów ma...
Witam, mam problem z peugeotem 207, Jest to wersja gti 175hp silnik ep6 doładowany. Chodzi o elektrykę, auto po jakiś 5 min od odpalenia pokazuje bład układu ładowania akumulatora i zapala się kontrolka aku. Kod błędu F567. Podłączyłem pp2000 i na sterowniku silnika napięcie 14.1V and BSi 0.0V. Jedynie po przekręceniu kluczyka na 1 sek wartość zmienia...
Z posiadanej wiedzy w temacie (a jest nikła) wielkość akumulatora powinna być ciut większa lub równa sile alternatora w tym przypadku 70A - 70-5 Ah Stąd mam dysharmonie w sprzęcie Na stronach koreańskich widziałem identyczne regulatory napięcia o mocy 110A Valeo stąd zapytanie moje w jakich samochodach (marka,typ) są instalowane. Jestem w kropce. aku...
Witam serdecznie. Od pewnego czasu mój akumulator zaczął płatać figle sam z siebie się rozładowywał. Na różnych forach doradzano aby sprawdzić jakie jest ładowanie z alternatora, sprawdziłem i było 13.5 twierdzono że za małe. Wymieniłem więc regulator napięcia i napięcie zaczęło powoli rosnąć do 14.3 a nawet 14.5. Myślałem że sprawa została załatwiona....
Spora różnica 100A a 150A. Japoński wymysł :) Dobrze by było mieć możliwość zamiany na jakiś mocniejszy np BOSHA lub VALEO. No ale zdaje się chyba tak nie jest. Niepotrzebnie naczytałem się na auto-opinie przed kupnem auta, że ten silnik jest lepszy od ecoteca niemieckiego... Prawie trzech latach użytkowania.. sporo mnie to kosztowało. Rożne części...
Mam obrotomierz cyfrowy do diesla który podłączamy do wyjścia w w alternatorze. Tylko że u mnie brak takiego wyjścia na altku. Mam samochód peugeot 406 z silnikiem 1.9tdi. Alternator firmy valeo. Czekam na wskazówki i schematy. Pomóżcie. Pozdrawiam
alternator valeo valeo alternator valeo podłączenie
amica instrukcja amica radio android instrukcja obsługi kominiarz wymaga
romoss powerbank romoss powerbank
Panasonic TV: Za mocno różowe twarze - przyczyny i rozwiązania Szary pasek na ekranie telefonu - przyczyny i rozwiązania