witam a może to poprostu akumulator padł? może akumulator robi zwarcie między celami i sam sie rozładowuje? spróbuj odłaczyć akumulatro np na noc zostaw go naładowanrgo i podłacz rano czy zapali jeżeli akumulatror by zwarcie robił to powinien byc rano rozładowany, zaś jeżeli to nie akumulatora wina to moze instalacja Ci zwarcie robic, jezeli to tez...
vectraB to w w 95% delco remy. Do wymiany mostek.
Uwalona któraś dioda albo zwarte uzwojenia.
Witam uszkodził sie alternator Vectra 1.8 16V 98r. Alternator firmy Delco-Remy 17V na wolnych elektronika szalala kontrolka akumulatora swiecila bardzo ostro z jednego uzwojenia dioda do minusa przerwa a do plusa zwarcie diody do regulatora ok. moze mi ktos doradzic jakie sa szanse na to czy ten regulator jest dobry,jest jakas mozliwosc pomiaru ? Czy...
Witam. Z alternatorami miałem w życiu mało do czynienia ale ostatnio musiałem mieć..w mojej vectrze c 2005.r 1.9cdti padł alternator 105A. Po wymontowaniu i sprawdzeniu okazało się że uszkodzona jest dioda prądowa. Znalazłem na alledrogo sprawny używany za 100zł, postanowiłem go sprawdzić przed zamontowaniem. Na B+ plus z akumulatora, masa na obudowę...
Witam! Odkopuje temat :) z przed 2 lat! Posiadam obecnie 2 alternatory od OPEL VECTRA firmy DELCO REMY, pierwszy to jest ten z początkowych postów, w którym do wymiany dioda i regulator napięcia, przeleżał tak przez 2 lata, troszkę zardzewiał ale postanowiłem go reaktywować, i trochę na nim poeksperymentować, i teraz pytanie! Gdzie kupić diody do tego...
nie lampka płynu nie powinna mieć nic do tego a jeśli przekręcisz kluczyk na zapłon to kontrolka od płynu w lewym dolnym rogu się świeci??? u mnie w vectrze jak pamietam to ta kontrolka była jeśli było cos nie tak z autem jesli alternator nie ładował to świeciła sie dioda od akumulatora i ta lampka sygnalizowała jakąś usterke może u Ciebie tak nie ma....
Alternator na wykończeniu posprawdzaj ew. przewody masowy i prądowy ale to raczej nie pomoże raczej czeka cie wymiana altka boten ma zwarcie na wirniku. chyba że tylko dioda albo szczotki to da sie naprawić.
Na pasku wisi jeszcze alternator a jak go ściągnę to klima się nie włączy, ściągnięcie tego paska to jest trochę roboty ale spróbuje. Dodano po 6 Aleksander_01 to jak dioda działa i jak gasi impuls powstający po zaniku napięcia na indukcyjności to wiem bardzo dobrze tylko gdzie ta dioda gasząca jest orginalnie, w sprężarce? Wcześniej tego nie było a...
dodam ze jak już mi się uda odpalić auto, to pali się kontrolka poduszek. Panowie gdzie tej masy szukać ,pod maską na szynie (kielich mam wsio wyczyszczone,masa alternator i rozrusznik też. Ewidentnie coś zamokło. Ps.kontrolka check miga nawet bez kluczyka i z kluczykiem ale już pełną mocą :) Panowie a może przyczyny nie szukać w masach a w alternatorze...
Wyrzucasz mostek A i lutujesz bezpośrednio szczotkotrzymacz z diodami / sam się domyślisz/ a przewód B lutujesz do wolnego styku na kostce przyłączeniowej.P http://obrazki.elektroda.net/72_11837089...
Oczywiście na tym można jeździć jeżeli napięcie nie spada gwałtownie po włączeniu obciążenia na które ma wpływ słaba izolacja uzwojenia stojanu i sprawność głównych diod bo pewnie już ma swoje za sobą.P
Witam, znajomy w takiej samej vectrze miał podobny problem, falowały obroty, problemu z ogrzewaniem tylnej szyby itd. w końcu udało się dojść co było nie tak, mianowicie spalone diody alternatora +wegul;ator napiecia co powodowało łądowaniem akumulatora prądem 8A!!!!!!!!!! po naprawieniu alternatora + regulatora, wymianie akumulatora (który z resztą...
kończą swój żywot diody w alternatorze
Tak 100A bo klima i hitachi bo 8 diod. Ogólnie kaszanaka z tymi diodami.
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
Winą był alternator. Po wymianie mostków z "diodami" wszystko działa. Temat proszę zamknąć
A ja myślę, że to nie wina regulatora, tylko mostka prostowniczego lub zbędnych spadków napięć. Jaki masz alternator Bosha czy Delco? Sprawdź różnicę napięć między diodami dodatnimi, a wzbudzenia (czyli między zaciskiem B+ a D+ alternatora, między minusem akumulatora, a obudową akumulatora, między plusem akumulatora, a zaciskiem B+ alternatora.
Trochę to dziwne. Na pewno ani na sekundę nie pomyliliście + z - ? Jeśli tak, może alternator siadł (a konkretnie dioda/y) i robi zwarcie?
Wzbudzenie ładowania ok? Sprawdz diody w mostku alternatora( te małe).
powiedzmy że wiem jak sprawdzić wirnik powinien mieć około 4 omy. Ale jak sprawdzić diody? ile powinny mieć?
Szybcej kupisz cały mostek: http://allegro.pl/prostownik-mostek-delc...
jak poprzednicy, sprawdź regulator i przejścia na kab;lach czy są pewne, jesli nie to, sprawdź czy nie jest spalony alternator (znajomemu z vectrze b się spalił) jeśli nie jest spalony to sprawdź wszystkei dopdy prostujące w alternatorze( część powinna mieć przejście w jedna stronę a część w drugą -piszę tak żeby nawet osoba nie znajaca się na elektryce...
To samo miałem niedawno ale w vectrze z tym silnikiem i tym alternatorem uszkodzone były diody i tyle.
Daj masę na obudowę alternatora. Jak żarzy to równie dobrze regulator mogł paść. Delco najpewniej z Opla Vectra A/Astra F.
jakby nie patrzeć alternator trzeba cały rozebrać diody są przylutowane do regulatora
popieram,miałeś dobry alternator i odłączyłeś kleme od aku,takim sposobem uszkodziłeś regler,a możliwe że i diody oddaj samochód do warsztatu będzie taniej.
Kolego zmierz dokładnie ładowanie podczas trwania objawu o którym piszesz. Prawidłowe ładowanie powinno wynosić około 14,4V . Prawdopodobne opcje są trzy. Pomiar pokaże. 1. szczotki alternatora 2. regulator napięcia 3. diody alternatora Akumulator nie powinien mieć z tym nic wspólnego
sprawdź diody prostownicze. Miałem taki problem w vectrze A 1,7 isuzu 82km, lecz po czasie kompletnie przestał ładować. Przyczyna były diody. Pozdrawiam
witam..... to jest temat rzeka, ale radze sprawdzić alternator, bo z tego co mówisz to żaden z odbiorników tak szybko go nie rozładuje, a jaki masz pobór prądu, ile amper? dozwolony to około 0,02A, a alternator po uszkodzeniu diod potrafi pobierać nawet 3A pozdrawiam
Witam, od wczoraj nie mam ładowania w samochodzie Opel Vectra B 1,6 16v. Czyli pewnie alternator, regulator, lub przewody, albo diody? Klemy sprawdzałem czyściłem. Chcę sprawdzić napięcie bezpośrednio na altku. Pod którymi stykami? Może jakiś schemat? Do altka idzie przewód co ładuję i drugi z aku co wzbudza alternator, bodajże po stacyjce. Posprawdzam...
Proszę sprawdzić jakie jest napięcie ładowania ale prawdopodobna przyczyną będzie uszkodzony regulator napięcia alternatora (tudzież wytarte szczotki). Kontrolka świeci mocnym światłem czy się żarzy?Jeśli to drugie to też mogła któraś z diod prostowniczych ulec uszkodzeniu
Z tego co pamiętam w dieslach to sygnał idzie z alternatora zielony przewód bez pośrednio pod cewkę. Jakie masz napięcia ładownia? Wtyczki czyste przy alternatorze lubią zielenieć albo diody na mostku albo regulator poszedł.
przede wszystkim mierzyles ladowanie po naprawie ? diody moga byc winne, uzwojenie wirnika albo nawet wiazka kabli
Ja kłade DELCO z benzynowych OPLI VECTRA A CORSA A KADET ASTRA F spisuje się super.
No tak te 3 górne (czarne) to diody wzbudzenia + 3 duże na boku. A które to jeszcze 3szt?
Zobacz jaki masz alternator.Jeżeli Delco-Remy (napisane na przedniej obudowie,nad kołem pasowym) to na 100 % do wymiany mostek prostowniczy-uszkodzona dioda prostownika głównego. Absolutnie wykluczone dalsze korzystanie z samochodu-napięcie instalacji moze siegnąc ponad 17V. Efekt dodatkowy-może sie zapalać kontrolka systamu ABS i Airbag. Wskazane też...
dzięki za podpowiedzi,wspólny jest plus,a dochodzą minusy.uszkodzena była ścieżka, a dodatkowo sprawe komplikował alternator,ładowanie było ale prądem zmiennym-przebite diody jeszcze raz dziękuje za pomoc,pozdrawiam
Moim zdeniem było tak: odpalili samochód i odłączyli akumulator, po czym spaliły się diody w alternatorze. regulator mozesz sobie raczej darować bo przyczyna tkwi raczej w spalonych diodach. Przypadek wygląda raczej na klasyczny. Zresztą przegazuj silnik i napięcie skoczy pewno do jakiś 18V.
wlasnie cos mi sie tak zdaje chyba musze go sam zobaczyc Teraz mieszkam w anglii a tu jest duzo hindusow i pakistancow co to robia i mogli cos spieprzyc, sadze ze siedza diody pomocnicze
Wyciągnąłem dzisiaj alternator. Jak sprawdzić co mu dolega? Po zdjęciu osłony regulatora widać 3 diody - przemierzyłem i są sprawne. Pod tymi diodami jakby w celkach są jakieś 3 brązowe elementy, każdy podłączony do katody diody prostowniczej - co to jest, i jak sprawdzić stan regulatora?
Witam Problem jak w temacie. Auto pali alternatory poszły już 4 sztuki, nikt nie może dojść co się dzieje. Po włożeniu alternatora wszystko jest ok, po przejechaniu np 400 km alternator pada (mostki prostownicze). Zdarzyło się też że spalił mostki chwile po włożeniu zregenerowanego alternatora. W serwisie nic nie wykryli mówią że wszystko jest ok. Firma...
Witam. Wczoraj wymontowałem alternator. Wszystko zostało wyczyszczone i złożone. Nie wiem co z diodami i regulatorem. Co do miernika jestem pewien, bo to jest profesjonalny sprzęt. Wiec lipy nie powinno być w pomiarach. Poprawiłem przewody + i masowy. Dalej to samo. Ciągle szukam...
ładowało prawidłowo , blędów nie pokazywało i jak się w końcu zaświeciło to nie zgasło , auto jednak paliło normalnie tyle że do świąt jeszcze pare dni i za wcześnie na nastrój ze światełkami , potrzebna była wizyta u elektryka i naprawa alternatora (diody) . kończe temat, dzięki za wszelkie rady.
Witam. W ostatnim czasie zapaliła mi się kontrolka ładowania w vectrze i miałem ładowanie 12v jak sprawdzałem. Więc wyjąłem alternator i okazało się, że diody mają zwarcie a regulator jest spalony. Więc kupiłem diody i regulator złożyłem altek a napięcie ładowania to ok. 15.5v i bardzo powoli jak by jeszcze rosło. Moja sugestia to uszkodzony regulator...
Radzę dokładnie posprawdzać alternator i jego "peryferia" (diody prostownicze, regulator napięcia). Domowym sposobem można posprawdzać złącza, multimetrem diody, na "słuch" łożyska. Głowy nie daję że to napewno alternator , trzeba by ewentualnie sprawdzić czy przy dłuższym okresie utrzymywania się tego stanu wyczerpie się akumulator.
Witam, mógłby ktoś napisać jak sprawdzić elementy alternatora (wirnik, stojan, regulator, mostek) tak krok po kroku, chodzi mi o to gdzie co podłączyć i co mierzyć. Alternator z vectry A delphi, kontrolka nie działa ale prawdopodobnie się przepaliła podczas uszkodzenia, podłączyłem kontrolkę bezpośrednio w alternator i świeci ale ładowania nie ma, nie...
Regulator zazwyczaj przeżywa. Mostek ten sam co do vectry i omegi (DER2000),ale trzeba wylutowac diody wzbudzenia i miejsce jednej z nich wstawić łącznik,jak w starym mostku.
Witam wszystkich zainteresowanych. Aktualnie przerabiałem ten temat i udało mi się pozytywnie naprawić ten regulator. Ze wszystkich wcześniej wyczytanych informacji z różnych źródeł, w tym elektrodzie oraz własnym wnioskom i doświadczeniu, postanowiłem skupić wszystkie porady w jednej odpowiedzi. Skutkiem uszkodzenia tego regulatora jest zazwyczaj brak...
Mam taki samochodzik i problemem jest to że niespodziewanie gaśnie nie wiadomo z jakiej przyczyny, 2 tyg temu siadły diody w alternatorze, samochód był po zmianie skrzyni bo się rozleciała po błędnym wpięciu biegu. Kupiłem go za bezcen i nie chcę w niego inwestować.
alternator vectra vectra alternator vectra vectra dioda
whirlpool lodówka zamraża olympus karty mach3 podstawa
wykrywacz vista wykrywacz vista
Sygnał ciśnienia oleju w Saab 9-3 TTiD 2008 - pin ECU Izolacja termiczna zaworu czterodrogowego przy sprężarce