Wyrzucasz mostek A i lutujesz bezpośrednio szczotkotrzymacz z diodami / sam się domyślisz/ a przewód B lutujesz do wolnego styku na kostce przyłączeniowej.P http://obrazki.elektroda.net/72_11837089...
odepnij przewód od kontrolki od alternatora jeśli przestaną żarzyć uszkodzenie jest w alternatorze diody wzbudzenia
kończą swój żywot diody w alternatorze
No ok, ale trochę przesadziłeś z tą wymianą alternatora jak mogłeś wymienić sam mostek. Podróbka, solidnie wykonana do alternatorów 120A kosztuje około 70 zł i można wymienić bez wyciągania alternatora. Ale ja tu chciałem powiedzieć rzecz ważniejszą- istotnym w tym alternatorze jest podłożenie pasty termoprzewodzącej pod płytę diod ujemnych, w miejscu...
Oczywiście na tym można jeździć jeżeli napięcie nie spada gwałtownie po włączeniu obciążenia na które ma wpływ słaba izolacja uzwojenia stojanu i sprawność głównych diod bo pewnie już ma swoje za sobą.P
vectraB to w w 95% delco remy. Do wymiany mostek.
Szybcej kupisz cały mostek: http://allegro.pl/prostownik-mostek-delc...
Wzbudzenie ładowania ok? Sprawdz diody w mostku alternatora( te małe).
Witam, znajomy w takiej samej vectrze miał podobny problem, falowały obroty, problemu z ogrzewaniem tylnej szyby itd. w końcu udało się dojść co było nie tak, mianowicie spalone diody alternatora +wegul;ator napiecia co powodowało łądowaniem akumulatora prądem 8A!!!!!!!!!! po naprawieniu alternatora + regulatora, wymianie akumulatora (który z resztą...
powiedzmy że wiem jak sprawdzić wirnik powinien mieć około 4 omy. Ale jak sprawdzić diody? ile powinny mieć?
Tak 100A bo klima i hitachi bo 8 diod. Ogólnie kaszanaka z tymi diodami.
popieram,miałeś dobry alternator i odłączyłeś kleme od aku,takim sposobem uszkodziłeś regler,a możliwe że i diody oddaj samochód do warsztatu będzie taniej.
jakby nie patrzeć alternator trzeba cały rozebrać diody są przylutowane do regulatora
Witam Problem jak w temacie. Auto pali alternatory poszły już 4 sztuki, nikt nie może dojść co się dzieje. Po włożeniu alternatora wszystko jest ok, po przejechaniu np 400 km alternator pada (mostki prostownicze). Zdarzyło się też że spalił mostki chwile po włożeniu zregenerowanego alternatora. W serwisie nic nie wykryli mówią że wszystko jest ok. Firma...
Trochę to dziwne. Na pewno ani na sekundę nie pomyliliście + z - ? Jeśli tak, może alternator siadł (a konkretnie dioda/y) i robi zwarcie?
Kolego zmierz dokładnie ładowanie podczas trwania objawu o którym piszesz. Prawidłowe ładowanie powinno wynosić około 14,4V . Prawdopodobne opcje są trzy. Pomiar pokaże. 1. szczotki alternatora 2. regulator napięcia 3. diody alternatora Akumulator nie powinien mieć z tym nic wspólnego
witam a może to poprostu akumulator padł? może akumulator robi zwarcie między celami i sam sie rozładowuje? spróbuj odłaczyć akumulatro np na noc zostaw go naładowanrgo i podłacz rano czy zapali jeżeli akumulatror by zwarcie robił to powinien byc rano rozładowany, zaś jeżeli to nie akumulatora wina to moze instalacja Ci zwarcie robic, jezeli to tez...
Uwalona któraś dioda albo zwarte uzwojenia.
Daj masę na obudowę alternatora. Jak żarzy to równie dobrze regulator mogł paść. Delco najpewniej z Opla Vectra A/Astra F.
Witam, od wczoraj nie mam ładowania w samochodzie Opel Vectra B 1,6 16v. Czyli pewnie alternator, regulator, lub przewody, albo diody? Klemy sprawdzałem czyściłem. Chcę sprawdzić napięcie bezpośrednio na altku. Pod którymi stykami? Może jakiś schemat? Do altka idzie przewód co ładuję i drugi z aku co wzbudza alternator, bodajże po stacyjce. Posprawdzam...
No tak te 3 górne (czarne) to diody wzbudzenia + 3 duże na boku. A które to jeszcze 3szt?
Z tego co pamiętam w dieslach to sygnał idzie z alternatora zielony przewód bez pośrednio pod cewkę. Jakie masz napięcia ładownia? Wtyczki czyste przy alternatorze lubią zielenieć albo diody na mostku albo regulator poszedł.
Ja kłade DELCO z benzynowych OPLI VECTRA A CORSA A KADET ASTRA F spisuje się super.
Winą był alternator. Po wymianie mostków z "diodami" wszystko działa. Temat proszę zamknąć
przede wszystkim mierzyles ladowanie po naprawie ? diody moga byc winne, uzwojenie wirnika albo nawet wiazka kabli
Witam uszkodził sie alternator Vectra 1.8 16V 98r. Alternator firmy Delco-Remy 17V na wolnych elektronika szalala kontrolka akumulatora swiecila bardzo ostro z jednego uzwojenia dioda do minusa przerwa a do plusa zwarcie diody do regulatora ok. moze mi ktos doradzic jakie sa szanse na to czy ten regulator jest dobry,jest jakas mozliwosc pomiaru ? Czy...
witam..... to jest temat rzeka, ale radze sprawdzić alternator, bo z tego co mówisz to żaden z odbiorników tak szybko go nie rozładuje, a jaki masz pobór prądu, ile amper? dozwolony to około 0,02A, a alternator po uszkodzeniu diod potrafi pobierać nawet 3A pozdrawiam
Proszę sprawdzić jakie jest napięcie ładowania ale prawdopodobna przyczyną będzie uszkodzony regulator napięcia alternatora (tudzież wytarte szczotki). Kontrolka świeci mocnym światłem czy się żarzy?Jeśli to drugie to też mogła któraś z diod prostowniczych ulec uszkodzeniu
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
ładowało prawidłowo , blędów nie pokazywało i jak się w końcu zaświeciło to nie zgasło , auto jednak paliło normalnie tyle że do świąt jeszcze pare dni i za wcześnie na nastrój ze światełkami , potrzebna była wizyta u elektryka i naprawa alternatora (diody) . kończe temat, dzięki za wszelkie rady.
dzięki za podpowiedzi,wspólny jest plus,a dochodzą minusy.uszkodzena była ścieżka, a dodatkowo sprawe komplikował alternator,ładowanie było ale prądem zmiennym-przebite diody jeszcze raz dziękuje za pomoc,pozdrawiam
Mam taki samochodzik i problemem jest to że niespodziewanie gaśnie nie wiadomo z jakiej przyczyny, 2 tyg temu siadły diody w alternatorze, samochód był po zmianie skrzyni bo się rozleciała po błędnym wpięciu biegu. Kupiłem go za bezcen i nie chcę w niego inwestować.
Ale ten który zbudowałem jest właśnie podłączony do alternatora. Są tam 6 diod chyba 60A, a jako diody wzbudzenia dałem takie zwykłe diody prostujące - niemów, że a alternatorze powinny być jakieś niezwykłe??? Kiedyś tak zrobiłem z tymi diodami wzb. podłączonymi do akumulatora - było ładowanie 14.7 (ale mostek też był podłączony) i było zaduże, bo zagotował...
Miarodajny byłby pomiar prądu na przewodzie alternatora. O ile pomiar napięcia 9V jest poprawny to musi się pojawiać spore obciążenie które powoduje że napięcie na aku aż tak spada. Miałem kiedys przypadek że diody w alternatorze się przegrzewały i robiły zwarcie. Szukałem usterki dopuki nie wygotował sie kabel prądowy do alternatora.
A guzik prawda z alternatorem , pierwsze pytanie to który z tych samochodów ma klime/ nie ma jej ?! Tam jest różny amperaż. W 2.0 jest klima, elektryczne szyby i TC. Natomiast ta 1.6 to podstawowa wersja bez bajerów. Z oględzin zamontowanych w autach alternatorów, wyglądają mi na oryginalne, bo maja na korpusach pod kołem pasowym logo GM - wiec czy...
Radzę dokładnie posprawdzać alternator i jego "peryferia" (diody prostownicze, regulator napięcia). Domowym sposobem można posprawdzać złącza, multimetrem diody, na "słuch" łożyska. Głowy nie daję że to napewno alternator , trzeba by ewentualnie sprawdzić czy przy dłuższym okresie utrzymywania się tego stanu wyczerpie się akumulator.
A co się psuje co pół roku w tym alternatorze ? I skąd pomysł że to wina regulatora ? Podejrzewam że jeździsz na krótkich dystansach i diody nie wytrzymują obciążenia od świec żarowych (plus te debilne światła).
Moim zdeniem było tak: odpalili samochód i odłączyli akumulator, po czym spaliły się diody w alternatorze. regulator mozesz sobie raczej darować bo przyczyna tkwi raczej w spalonych diodach. Przypadek wygląda raczej na klasyczny. Zresztą przegazuj silnik i napięcie skoczy pewno do jakiś 18V.
Witam! Odkopuje temat :) z przed 2 lat! Posiadam obecnie 2 alternatory od OPEL VECTRA firmy DELCO REMY, pierwszy to jest ten z początkowych postów, w którym do wymiany dioda i regulator napięcia, przeleżał tak przez 2 lata, troszkę zardzewiał ale postanowiłem go reaktywować, i trochę na nim poeksperymentować, i teraz pytanie! Gdzie kupić diody do tego...
uszkodzenie nie może być po stronie alternatora bo autor napisał że to już drugi i dalej nie ładuje to nie jest tak do końca, jak się ma pecha to można mieć i trzy pod rząd niesprawne.... :D napisałem wcześniej dokładnie :że jeśli się zewrze przewód idący z alternatora do kontrolki do masy (koncówka przewodu przy samym alternatorze) i będzie świecić...
Witam. Mam takie same objawy. Ale zaobserwowałem pewną zależność. Jeśli przy odpalaniu silnika wskazówka mi się wychyli to w czasie pracy silnika będzie skakać natomiast ładowanie na alternatorze jest ok 9.0V. Dodatkowo lampka wewnątrz pojazdu ledwo co się pali. Po przegazowaniu wszystko wraca do normy.(ładowanie i lampka wewnątrz) Natomiast gdy auto...
Alternator był u elektryka, wymienione diody i regulator napiecia bo nie było ładowania, teraz ładuje bez obciazenia ma 14.4 i co dalej z tym tematem.Kontrolka ładowania zapala sie po przejechaniu dynamicnie 3 km, a przy predkosci 60km/h przejade nawet 8 km i dopiero sie zapali ale nadal ładuje. Dodano po 1 a nawet sprawdziłem że 18 km, I WTEDY SIE...
Moja propozycja to by było na początek odłączyć niebieski cieńki kabelek od alternatora, jeżeli kontrolki zgasną to usterka nadal jest w alternatorze. Chyba że jest to silnik ISUZU to już się sprawa komplikuje bo dochodzi sterownik świec żarowych który też jest ztym połączony... A kontrolka chamulców zawsze zapala się z ładowaniem gdyż są połączone...
Ja tu widze dwie mozliwosci: 1. Tak jak kolega wyzej opisal - slaba masa. 2. Jesli masz alternator Delco-Remy to jest to bardzo typowe i moze sie wiazac z kosztami. Mialem podobny problem i po pewnym czasie alternator padl - konkretnie musialem wymienic regolator napiecia i prostownik. W alternatorach Delco-Remy nie da sie zmienic poszczegolnych diod...
Lepsze by były 3 diody w szereg i rezystor ok 150-180 om. Dałeś 4 diody pewnie bez rezystora i jak napięcie nie przekraczało 12V to pewnie (nie napiszę na pewno) prąd LEDów nie przekroczył tych 20mA i bbyło ok, ale jak alternator zaczął ładować aku - napięcie przekroczyło nawet 14V - i to jeszcze z małym obciążeniem to przez LEDy popłynął za duży prąd...
Witam jestem posiadaczem opla vectry c 2006 1.9cdti 110kw mam pytanie szukam przyczyny migających świateł.Na wolnych obrotach światła świecą normalnie jak się zwiększają obroty zaczynają migać tak jak by się rozjaśniały i ściemniały, nie ma tego przez cały czas tylko od czasu do czasu ładowanie jest dobre mierzyłem i pokazuje miedzy 13,7a 13,8.w alternatorze...
Wyciągnąłem dzisiaj alternator. Jak sprawdzić co mu dolega? Po zdjęciu osłony regulatora widać 3 diody - przemierzyłem i są sprawne. Pod tymi diodami jakby w celkach są jakieś 3 brązowe elementy, każdy podłączony do katody diody prostowniczej - co to jest, i jak sprawdzić stan regulatora?
Sprawdź/Wymień diody w alternatorze i sprawdź stabilizator może. Miałem w omedze B coś takiego 2.0 benz i jak dodawałem mu gazu ta kontrolka się tak jasna robiła że całe zegary mogła podświetlić :)
Niestety to nie jest wina regulatora. Był wymieniony i pierwsze poranne odpalenie, jest to samo. Wymieniony cały alternator na regenerowane i jest ok. Przyczyną były spalone diody. A spalone bo odpalali ode mnie auto na uruchomionym silniku. Aby poprawnie odpalić z VC kogoś na kablach trzeba zgasić silnik aby nie palić diód.
Wskazówka jest podświetlana dodatkową wielokolorową diodą LED. W zasadzie są to dwie, lub trzy oddzielne diody, o różnych kolorach, umieszczone w jednej obudowie, np. czerwona i zielona, (RG), lub tzw. dioda "pełnokolorowa", trzy diody: czerwony, zielony, niebieski, (RGB). W zależności od napięcia sterującego wychyleniem wskazówki, zmienia się natężnie...
Alternator na wykończeniu posprawdzaj ew. przewody masowy i prądowy ale to raczej nie pomoże raczej czeka cie wymiana altka boten ma zwarcie na wirniku. chyba że tylko dioda albo szczotki to da sie naprawić.
Na pasku wisi jeszcze alternator a jak go ściągnę to klima się nie włączy, ściągnięcie tego paska to jest trochę roboty ale spróbuje. Dodano po 6 Aleksander_01 to jak dioda działa i jak gasi impuls powstający po zaniku napięcia na indukcyjności to wiem bardzo dobrze tylko gdzie ta dioda gasząca jest orginalnie, w sprężarce? Wcześniej tego nie było a...
dodam ze jak już mi się uda odpalić auto, to pali się kontrolka poduszek. Panowie gdzie tej masy szukać ,pod maską na szynie (kielich mam wsio wyczyszczone,masa alternator i rozrusznik też. Ewidentnie coś zamokło. Ps.kontrolka check miga nawet bez kluczyka i z kluczykiem ale już pełną mocą :) Panowie a może przyczyny nie szukać w masach a w alternatorze...
Chyba sknociłeś. Bo co ma regulator do żarzącej się kontrolki to nie wie nikt poza tobą. Poza tym: Zwarcie uzwojenia stojana z masą - zlikwidować widać jaki z ciebie praktyk. Przy zwartym do masy uzwojeniu alernator się nie wzbudzi. A pytanie o typ alternatora nie było bezzasadne, bo praktyk będzie już wiedział po typie co jest uszkodzone. Poza tym...
To samo miałem niedawno ale w vectrze z tym silnikiem i tym alternatorem uszkodzone były diody i tyle.
a sprawdzales stan alternatora??? i jego diod? ew regulator napiecia co do tego spalania...jaka to instalacja gazowa czy czula na stan sondy lambda bo jesli tak a sonda uszkodzona lub styki poszly to tak moze byc wlasnie. No i generalnie to jakos na styki wyglada. Duzo po soli jezdziles??? Moze gzis zrowo chlapnelo i cos zwiera...Testery komputerowe...
Chyba trudno będzie znaleźć osobę, która ma w tej materii doświadczenie to pozostaje eksperyment. A więc czy aby nie da się wykorzystać sygnału z obrotomierza? Pewno w zalezności od przyjetych w samochodzie rozwiązań może być potrzebny układ całkujący. Albo układ opóźniający (w zasadzie tez całkujący) sygnału z zacisku wzbudzenia alternatora/kontrolki...
Witam wszystkich zainteresowanych. Aktualnie przerabiałem ten temat i udało mi się pozytywnie naprawić ten regulator. Ze wszystkich wcześniej wyczytanych informacji z różnych źródeł, w tym elektrodzie oraz własnym wnioskom i doświadczeniu, postanowiłem skupić wszystkie porady w jednej odpowiedzi. Skutkiem uszkodzenia tego regulatora jest zazwyczaj brak...
sprawdź diody prostownicze. Miałem taki problem w vectrze A 1,7 isuzu 82km, lecz po czasie kompletnie przestał ładować. Przyczyna były diody. Pozdrawiam
wlasnie cos mi sie tak zdaje chyba musze go sam zobaczyc Teraz mieszkam w anglii a tu jest duzo hindusow i pakistancow co to robia i mogli cos spieprzyc, sadze ze siedza diody pomocnicze
Witam ponownie.Chciałem podziękować za wszelkie podpowiedzi i sugestie.Usterkę usunąłem.Powodem świecących lampek ładowania i hamulca był alternator.Podczas sprawdzania całego mostka było wszystko ok.,jednak dalej lampki paliły się w sposób wcześniej opisany.Ponownie rozebrałem go i wymieniłem trzy diody wzbudzenia (1N4007),które na mierniku były ok.,jednak...
Diody wyciągnięte z alternatora od Opla Vectry B niby 75 A, a ile on tam ładował to nie wiem. Skoro tak mówisz to lepiej zakupię gotowy mostek będzie mniej problemów. A z tymi odczepami to może faktycznie ten transformator jest od jakiegoś prostownika, bo zmieniając odczepy np jakimś przełącznikiem wzrastał by prąd ładowania i może tak bym to spróbował...
Witam. Przepraszam że zawracam głowę sprawą która dla niektórych jest trywialna ale niestety potrzebuje pomocy a nie znalazłem informacji w google. Do rzeczy. Pacjent to alternator od vectry B firmy Delphi z 6 diodami. Chciałem sprawdzić regulator napięcia bo ładowania nie było w ogóle i świeciła kontrolka od ładowania. http://obrazki.elektroda.pl/4104334200_1...
Witam. W ostatnim czasie zapaliła mi się kontrolka ładowania w vectrze i miałem ładowanie 12v jak sprawdzałem. Więc wyjąłem alternator i okazało się, że diody mają zwarcie a regulator jest spalony. Więc kupiłem diody i regulator złożyłem altek a napięcie ładowania to ok. 15.5v i bardzo powoli jak by jeszcze rosło. Moja sugestia to uszkodzony regulator...
Regulator zazwyczaj przeżywa. Mostek ten sam co do vectry i omegi (DER2000),ale trzeba wylutowac diody wzbudzenia i miejsce jednej z nich wstawić łącznik,jak w starym mostku.
vectra vectra diody alternator vectra vectra alternator
hamulec grzać prądnica silnik asynchroniczny schemat krups lampka
skuter inwalidzki skuter inwalidzki
Gry na Xbox 360 RGH z pendrive'a: Jak to zrobić? Przekaźnik świateł mijania w Volvo S80 - lokalizacja i funkcje