http://www.as-pl.com/p/ARE3010 Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie). Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
120A z omegi.
Wiesz ciekawe co by się działo jak bym zaczął spawać takimi przewodami do audio o tym samym przekroju, mogło by być ciekawie.
Witam Miałem ten sam problem w Suzuki okazało się że pompa siadła. Przed zdjęciem paska proponuję rozruch z podniesioną maską i powinieneś zauważyć czy ślizga się na kole pompy czy alternatora. Jorge83 ma rację z tym że alternator daje większy opór, pompa powinna chodzić leciutko.
GPS też nie lubi tych szyb :-) Zawsze jest cos za coś. Najkorzystniej wypadają w tej konkurencji chyba samochody z elektrycznym dogrzewaniem nawiewu. Chciałbym mieć takie coś. Niestety tutaj auto musi być dostosowane już na etapie projektu i produkcji. Duży alternator ,większy akumulator niewrażliwy na takie obciążenia,grzałki zabudowane w mieszalniku...
przecież jak masz włączone światła to ci pobiera z akumulatora. a akumulator jest ładowany kiedy jedźisz autem no i jak masz te światła zapalone to alternator stawia większy opór czyli większe obciążenie silnika a tym samym większe spalanie
Nadal niebardzo rozumiem tego wszystkiego.Może spróbuję inaczej. Nie widzę żadnych powiązań między mocami.Po pierwsze silnik napędzający nie jest w żaden sposób połączony przewodami elektrycznymi. Po drugie moc silnika jest potrzebna mi do napędzenia alternatora.Połączenie tych 2 urządzeń to np.koło zębate.Siła z silnika to paliwo więc ten silnik skoro...
Wirniczki nie zamienne, 90A ma większy wirniczek słonko.
Czy dobrze rozumie, chcesz wymienić sam stojan na ten z alternatora większej mocy, pozostawiając rotor ze starego mniejszej mocy?
Jeden idzie od alternatora a drugi idzie do "budy" - zasilanie "budy" bezpiecznik większy czyli twoj 130A (w nowej skrzynce 150A) - alternator a "wnętrze" 110A
Mam książeczkę "Elektronika w technice motoryzacyjnej" mgr inż. Marian Konopiński. Jest tam o doborze pojemności akumulatora. Z tej to książeczki: 1.pojemność resztkowa akumulatora w celu rozruchu zimnego silnika przy minus 20 stopniach i pojemności ok. 2 litry to nie mniej niż 20Ah. 2.akumulator powinien być stale naładowany w minimum 50% a ewentualne...
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Witam nie wiem czy piszę w dobrym dziale Jeśli nie to proszę o przeniesienie. Chciałbym zmienić alternator na większy bo brakuje mi prądu do audio myślałem o zmianie z 70A na min 120A, tylko teraz pytanie z jakiego samochodu mógłbym zamontować taki alternator żeby pasował.
Mój starszy ma u siebie 2 x Ground Zero GZRW 30SPL i 2 x Kicker CVR 12.Do GZRW jest Carpower power 1-1000D i do Kicker ten sam.Alternator ma 50A i akumulator Banner Running Bull AGM 70ah.I przy pełnej mocy z akumulatora idzie 144A.Przy naładowanym jest 12.8V a podczas tej pełnej mocy kuca na nim nawet do 11.4V.Oczywiście alternator nic nie daje :) to...
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Ale zmniejsza się moment a tym samym siła przekazywana przez pasek. Z drugiej strony wentylator alternatora robi coraz większy opór i stratę.
Witam. Posiadam Fiata Tipo II 1.4 95 KM 2017 r. Padł mi w nim alternator (fabrycznie zamontowany jest w tej wersji alternator 90 A - https://pl.autofixer.com/produkt/alterna... Przyczyną uszkodzenia tego alternatora albo regulatora napięcia mogło być zastosowane przeze mnie CarAudio o łącznej mocy 300 W RMS - ok. 25...
Większy pobór prądu większe obciążenie dla elektrowni(alternatora).Proste. :ganja: :shii:
Posiadam od takiego samego silnika tylko o pojemności 3.0 alternator większy, bo bodajże 120A, może je zamienić i zobaczyć czy alternator będzie się grzał i jaki będzie prąd ładowania. A ten co jest obecnie w aucie zawieźć gdzieś indziej na sprawdzenie?
Jeżeli jest właściwe napięcie niezależnie od źródła to płynący prąd jest różny. Jeżeli akumulator rozładowany to jest większy i maleje wraz ze stopniem naładowania akumulatora. Ważne aby napięcie na akumulatorze nie było większe od zalecanego.
Alternator pracuje cały czas. Sprawdzasz to amperomierzem. Po prostu pobór prądu jest większy niż jego wydatek. Dlatego masz niskie napięcie. A sam akumulator do wymiany. Policz sam to tylko matematyka.
Większy akumulator też będzie wiecznie niedoładowany bo niby jak ma się naładować jeśli pobór jest większy niż ładowanie.
Jak przełożysz wirnik z 90-siątki do 115-stki to nie osiągniesz maksymalnej mocy , ma cieńsze uzwojenie wzbudzenia , jak zrobisz to odwrotnie możesz uszkodzić uzwojenie stojana - większy prąd wzbudzenia niż nominalny . :|
jeżeli 1300 W to przy 14V masz prawie 100A to raczej oryginalny alternator nie da rady chyba że ta moc będzie pobierana w niedługim czasie ale i tak dał bym większy alternator jakieś 150 lub 180 A i wtedy większy akumulator żeby dał radę na postoju a zwiększenie obrotów biegu jałowego to dobry pomysł stare mietki tak miały żeby się szybciej nagrzewały...
jeśli chodzi o skrzynię sprawdź olej ale włączone odbiorniki mogą mieć coś wspólnego z alternatorem większy pobór słabe łożyska
Skąd zatem rosnący wykres charakterystyki prądowo-prędkościowej i o co w tym chodzi, bo nie wydaje mi się, że o maksymalny prąd jaki można pobrać przy danej prędkości? Czy poprawnie myślę ? Większy prąd odbiornika to większa energia. Alternator jest maszyną o pewnej mocy i więcej po prostu nie zdoła oddać do obciążenia. Częstotliwość zmienia się wraz...
Tak jak pisali koledzy, większy alternator to większy zapas mocy, która jest potrzebna, zawłaszcza jeżdżąc na światłach, w zimę ogrzewanie tylnej szyby, że o dobrym sprzęcie audio nie wspomnę, żadnych minusów w tym rozwiązaniu nie widzę.
Alternator i akumulator to komplet .Na 100 % nie naładuje większego akumulatora, tak to jest wszystko obliczone.W dizlu też jest mocniejszy alternator ,większy akumulator i mocniejszy rozrusznik i to musi wszystko współdziałać.
Ja się dorzucę. Dwa lata temu zmontowałem w swoim getzie klimę. Dużym ułatwieniem było to że getz posiadał kompletną instalację elektryczną. Pomimo kupna używanych elementów (tylko wiatrak z obudową na chłodnicę nowy) koszt przedsięwzięcia wyniósł około 2000 zł. Klima trzyma ciśnienie idealnie. Dodam jeszcze jedno - zauważcie że auta z klimą mają zamontowany...
mówią że duży akumulator nie będzie doładowany do pełna Bo tak było w czasach kiedy w samochodach były mało wydajne prądnice. Obecne alternatory mają taki nadmiar mocy że spokojnie naładują większy akumulator. Na marginesie - alternatorem nigdy nie naładujesz do pełna tak jak prostownikiem. Ileś lat temu miałem Fiestę w której akumulatora przez cztery...
Czyli jeżeli dokładamy jakiś większy odbiornik i potrzebny nam większy alternator to należy też zamontować większy akumulator? Wtedy pożyje dłużej niż mniejszy akumulator przy większym alternatorze?
Obojętnie jaki alternator? 100 czy większy?
heh bardzo ciekawe wypowiedzi :) jak można połączyć równolegle 2 alternatory które mają zintegrowane regulatory ?? przecież to absurdalny pomysł, nawet 2 identyczne bym się bał tak łączyć wzbudzenie jest zazwyczaj realizowane żarówką 4W, jest ona zawsze większa od pozostałych w panelu, jeśli jest 1,2W jak reszta to stosuje się równoległy rezystor tak...
standardowo był Alternator 90A który też nie jest zbyt ciekawy bo daje 13,8V na obciążeniu tylko świateł Więć masz zepsutą instalacje lub sam alternator. I większy nic nie pomoże.
Musisz szukać na jakimś forum czy ktoś coś takiego zrobił. Ale widzę że aku masz spory więc pewnie altek też jest duży. Jaki masz motor? Jak diesel to tam na pewno będzie większy alternator. Jak benzyna to można wstawić altek z diesla :) Ale najpierw bym podłączył i wtedy się okaże. Warto też zrobić BIG3 (znajdziesz spokojnie informację w internecie...
Dla mnie to jest niepojęte jak dla własnego koncernu (Denso jest Toyoty) można produkować takie badziewie, a dla konkurencyjnych koncernów produkują już normalne alternatory. W dużo młodszym aucie z większą ilością elektroniki mam alternator również Denso 160A, ma tylko 2 piny opisane jako external regulator, daje stabilne 14,5V i nic się nie pali od...
Zdaje się że jednak alternator ma większą wydajność prądową niż większość prostowników.
Dodatkowo alternator nie jest dedykowany do pracy ciągłej i Niech mnie kolega uświadomi z czego zasilane są odbiorniki elektryczne w aucie podczas jazdy. Bo ciut się pogubiłem. Poza tym większej mocy alternator to większy silnik do napędu, a autorowi chodzi o jak najbardziej kompaktowe rozwiązanie.
Jeśli to jest pojazd elektryczny, to przemyśl sobie ten pomysł z alternatorem jeszcze raz ,a pięć razy większy akumulator będzie ciężko wstawić do tego pojazdu (gabaryty, waga).
Da się wszystko - kwestia kosztów, opłacalności. Są przetwornice na 1kW mocy, byle miała prawidłowy kształt przebiegu napięcia. Można zastosować większy alternator, grube przewody. Silnik musi naturalnie pracować w czasie używania drukarki - żaden akumulator "powszechnie używany" nie wytrzyma sensownie długo napięcia na poziomie ponad punktem wyłączania...
Dobra poczytałem mniej więcej. i np . rezystancja akumulatora 65Ah który mnie interesuje to około 3mOhm. a 78Ah 2.5mOhm. W sumie nic mi to nie mówi o ładowaniu.Znam tylko zasadę że im mniejsze napięcie (właściwie różnica napięć miedzy akumulatorem a alternatorem )tym większy prąd ładowania
I dołożyć drugi akumulator? Bo o ile dobrze zrozumiałem, to pojazd ma instalację 12 V, a tylko fotel 24 V, więc jak to ma działać? Szybciej, to wymiana maty na 12V i ewentualnie zmiana alternatora na większy.
Ta czarna puszka to elektro-mechaniczny regulator napięcia. Ten alternator ma prąd znamionowy 25A, zrób jak kolega wyżej radzi. Będzie chyba taniej, prościej i niezawodnie no i większy prąd ok 50A, co przy akumulatorach 180Ah i całodobowej jeździe na światłach ma znaczenie.
Zastanawiam się nad montażem instalacji HHO do mojego chrupka. Czy dziś ma to sens? Czy ktoś tego używa i może podzielić się doświadczeniami oraz podpowiedzieć jak to samodzielnie zamontować? Czy trzeba zmieniać alternator na większy? Będę wdzięczny za każde doświadczenie zwłaszcza od osób, które używają tego bądź używały.
Czyli alternator może stawiać większy opór niż wcześniej?
Wstaw inny większy alternator ; duży radiator z wkręconymi świecami żarowymi i po sprawie . Ewentualnie można zmienić auto lub zakupić mały reaktor jądrowy :) :)
Instalacja się starzeje i prądy przepływają większe niż 6 lat temu. Zastanów się kolego co piszesz, bo piszesz głupoty. Skąd niby większy prąd? Stare alternatory więcej ładują? Powodem topienia się elementów (a nie topnienia) jest wzrost oporu na zużytych stykach, a wzrost oporu według podstawowych praw elektryki powoduje wzrost wydzielanego ciepła...
Witam. D- to po prostu masa, DF to wzbudzenie a na D+ masz kontrolkę ładowania, natomiast regulator jest pewnie zespolony ze szczotkami.
a czemu po zmianie alternatora na większy na dużym obciązeniu silnik przygasa? Przecież prad powinnien być pobierany z akumulatora , rozumiem mały spadek obrotów ale nie tak że auto praktycznie potrafi zgasnać ( choć pasek sie nie ślizga wiec ten opór jest troche dziwny ) może zmiana aku pomoże , zobaczymy
Witam. Posiadam mazdę 6 z 2006r silnik 2.0 pb 147km. Chcę zmodyfikować CAR AUDIO i potrzebuję więcej prądu min 200A Fabrycznie jest 100A a alternator sterowany sygnałem analogowym PD Co do rozwiązań jest opcja wrzucić altek z zew. reg. napięcia ,ale co z lampką ładowania jak jej uniknąć? Lub druga sprawa ,tak sobie rozmyślałem, jest opcja włożyć inny...
Lepiej zainwestuj w dobra baterie i ladoware ( nawet najprostszy http://www.ctek.com/EN-GB/Default.aspx zrobi robote). Raz na miesiac pod prad i gra.
Problem z regulatorem napięcia. Alternator stawia większy opór, temu praca silnika się zmienia.
alternator, ma większą sprawność. w prądnicy dużo traci się na oporach, szczotkach itp...
Po zdemontowaniu wszystkiego okazało się że łapa alternatora była szlifowana i ktoś założył alternator od Forda Mondeo. Nieco większy i miał problem ze spasowaniem. Kupiłem używanego altka ze szprzęgłem i nową a właściwie używaną łapę alternatora. Zobaczymy jak będzie. Mogło na tym starym zestawie być bicie i nie pracował alternator ze sprzęgiełkiem...
Alternatory o większym amperażu mają mniejszy opór uzwojenia wirnika przez co prąd wzbudzania jest większy.
Jak obciążysz alternator większym prądem, niż może wyprodukować, to akumulator będzie niedoładowany. Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora? Tak.
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
Witam na początku juz mówię ze jeśli w złym dziale napisałem proszę o przeniesienie. Mam corse b 1.4 8v 97r. mam sprzęt car audio. Przygasają mi światła więc pomyślałem o wymianie alternatora na większy bo teraz mam 55A a Akumlator mam 44Ah. Jaki większy alternator będzie pasował bez żadnych przeróbek???
Po podłączeniu czasówki (2min.50sek.) układ podgrzewacza pracuje bez żadnych zastrzeżeń(jak dla mnie) jest kompromis między poborem energii a dużo wcześniejszym nagrzewaniem się kabiny i silnika(alternator stawia większy opór silnikowi przez co też szybciej się grzeje):D Życze wszyskim kombinatorom z podgrzewaczami cieczy, efektów jeszcze lepszych jak...
lukasz 530 - głupoty piszesz. Ludzie powielają tyle razy głupotę że w końcu w to uwierzą. Większy akumulator = większy prąd ładowania Tylko nie piszcie że alternator nie da rady- bo dzisiaj sa tak mocne alternatory że w 10minut sa w stanie wygotować każdy akumulator. Większy niż przewidziany akumulator = dobre odpalanie w zimie.
Łączenie równoległe dwóch różnych akumulatorów to nie jest najlepszy pomysł. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zainstalowanie drugiego alternatora np. zamiast klimy i do tego dobry akumulator. Na początek najlepiej jakbyś wymienił alternator na większy i zobaczył co się będzie działo.
Jedź na szrot i poszukaj identycznego alternatora ale o większych amperach.
Ok dzięki za rade a czy wiesz może czy zmiana alternatora na większy to jest jakiś kosztowny zabieg? Bez zmiany alternatora nie dam rady uciągnąć dwóch wzmacniaczy.
Jaki model regulatora napięcia? Generalnie regulator VAPE nie będzie tani. Zdaje się że tam alternator jest „dwufazowy”, więc na upartego można by spróbować z użyciem trójfazowego regulatora. Z VAPE istnieje ryzyko, że nieoryginalny regulator się spali — alternator daje większy prąd i wyższą częstotliwość od typowych alternatorów stosowanych w motocyklach....
akumulator jest dostosowany do rozrusznika i alternatora, musi się zgadzać z fabrycznymi parametrami, jeśli zastosujesz większy, musisz liczyć się z niedoładowaniem akumulatora, lepiej zainwestować w porządne kable oraz kondensator, jak napisał wyżej kolega
Alternator możesz założyć większy 90 lub nawet 120, Nie rozpędził się kolega zbytnio? To słabiutkie 60KM.
Taką pobieżną kontrolę zrobisz bardzo łatwo. Wymontuj szczotkotrzymacz, poluzuj pasek i go ściągnij. Zakręć alternatorem. Jeśli usłyszysz jakies piski, zgrzyty, dość głośne szumy, to łożyska do wymiany. Robota nie skomplikowana. I jeśli masz troche umiejętności, to sobie z tym poradzisz. W sumie do większego alternatora można dać większy akumulator.
Założenia w temacie na początku były inne. Nadmieniam iż regulator napięcia chce wyrzucić gdyż napięcie wyjściowe będę regulował poprzez większy pobór mocy . Alternator będzie pracował przy ok 8000 obr/min Alternator na 12 V to złe rozwiązanie dla grzałek.Moc elektryczna to P = I × U. Propomuję zamiast 12 V eksploatować alternator przy 120 V.W taki...
Żaden większy alternator tam nie wejdzie, ogórek, nie opowiadaj.
Zdaje sobie sprawę z oporów tarcia i strat energii z tym związanych. Znajomy mówił że koło czynne alternatora porusza się dość lekko i nie trzeba wielkiej siły żeby nim ruszac to prawda? Zdaje się, że nie rozumiesz skąd bierze się prąd w alternatorze i że opory tarcia można pominąć bo nie one są najważniejsze. nie chce tym generatorem zasilać całego...
Witam. przepraszam że tak wpadam z pytaniem o prądnicę ale głowię już się z tym parę dni i potrzebuje fachowej pomocy. Mój wiatrak już stoi i czeka na prądnicę a dokładnie to ma być zastosowany alternator samochodowy 80A albo większy zależy jaki zdobędę i chodzi mianowicie o przerobienie wirnika na samowzbudny na neodymach, czy to zwiększy sprawność...
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Właśnie z powodu "rozbiedania" się napięcia jest stosowany regulator równoległy. Taką charakterystykę ma alternator z magnesami stałymi. Napiecie rośnie do 1500-2000Oobr/min a dalej ograniczenie wprowadza regulator. To znowu nie oznacza, że nie da się zbudować regulatora inaczej stratnego i zasilić nim instalację z LED. W motocyklach BMW alternator...
Przepraszam za moje herezje, ale tak sobie pomyślałem, że alternator na większy prąd potrzebuje wiekszego pradu wzbudzenia, a ten przecież płynie przez regulator, nie chodziło mi o to, ze przez reg płynie 70A, bo to byłoby bez sensu. Jeśli nadal jestem w błędzie to napisz mi. Pozdrawiam
Alternator da radę ładować większy akumulator, ale nie będzie miał wpływu na bilans energetyczny - jeśli jest ujemny to taki pozostanie i nadal trzeba będzie doładowywać akumulator. Sprawdź jednak pobór prądu w stanie spoczynku, jeśli przekroczy 100mA (teoretycznie powinno być max 35mA) - szukaj usterki, jeśli będzie poniżej tej wartości - sprawdź napięcie...
Sprawdź naciąg paska, jeżeli jest ok, zmierz masę akumulator-nadwozie, akumulator-silnik, silnik- nadwozie, nie może być więcej jak 0,5 Ohma, potem odłącz plus do rozrusznika i alternatora i zmierz rezystancję. Napięcie ładowania może być w przedziale 13,6-14,5V zależnie od kilku czynników, między innymi stanu naładowania akumulatora, przyłączonego...
A skąd się bierze prąd w alternatorze ? Im większy pobór prądu przez odbiorniki, tym większa siła potrzebna, żeby ów alternator wprawiać w ruch. Samo radio dużego poboru prądu nie będzie miało, więc i różnica w spalaniu będzie znikoma, ale jak włączysz podgrzewanie foteli, szyby, lusterek, do tego nawiew na max, to spalanie już może pójść w górę.
Alternatory zwiększają prąd przez to że różnią się budową. Wykonane są jako 3-fazowe , 6-fazowe , 9-fazowe i 12-to fazowe i stąd większy prąd.
Naładować musisz tyle ile wyładowałeś Wyobraźmy sobie taką sytuację: 100Ah akumulator rozładuje się do zera. Odpalamy standardowo z kabli i w drogę. Duża jest różnica potencjałów między akumulatorem a alternatorem, więc prąd również duży. Co na to alternator? Musi produkować ten prąd przez dwa razy większy okres czasu aniżej w sytuacji, której zamontowany...
Zgadza się, jak ma grać głośno to musi mieć z czego, wskazany drugi akumulator najlepiej blisko wzmacniacza. Alternator większy nie jest konieczny do czasu aż ten się spali co pewnie kiedys nastapi przy takim uzytkowaniu nawet i bez dodatkowego akumulatora. No i żeby naładować taki akumulator prostownikiem trzeba jakies 10 godzin poświęcić, tak samo...
witam zastanawiam sie nad sprawą zwiększenia mocy, a więc zwiększenia prądu wytwarzanego przez alternator doczytałem w książkach napraw, że alternator bisa ma większą moc ( 44 A to podobno prąd nominalny) a zwykły malczanowski ma tylko 34 A i to w dodatku maksymalnie możw orientuje się ktoś, czy średnica stojana alternatora z bisa jest taka sama jak...
No i tu niestety dotarłeś do sedna tematu niestety nawet jeśli umieścisz inne cewki to jak sam zauważyłeś jest za mała liczba magnesów aby wygenerować konkretną moc,przerabiałem temat co prawda nie w tym silniku .Napisałem Ci to co ja zrobiłem a na górze umieściłem koło rozruchu awaryjnego (masz rozrusznik)
Sprawność połączeń i urządzeń w układzie wpływa na straty mocy. Alternator wg mojej wiedzy ma większą sprawność od prądnicy, połączenie paskiem klinowym to tu chodzi aby powierzchnia styku z kołem była jak największa po stronie roweru i alternatora, do tego odpowiednie naprężenie samego paska. To czy akumulator ma być 12V czy 24V zależy od alternatora...
Częstotliwość i napięcie zalezy od falownika. Istotne jest jaką moc wyciągnie się z układu, czyli pośrednio jak silne magnesy. Ale to już niestety metodą prób i błędów. Samochodowy alternator daje 200-500W, więc większy gabarytowo silnik/alternator powinien dać 1000-2000W. A może i więcej?? Pozdrowienia
Dynamiczne przyspieszenie i utrzymywanie stałej szybkości jest lepsze niż rozpędzanie się jak dziadziuś w kapeluszu. Sprawdzałeś? Ja tak i dynamiczna jazda w moim przypadku to przynajmniej 0,3l/100km większe zużycie paliwa. Rozpędzam nie jak dziadek z kapeluszem (którym zresztą jestem) ale jak dziadek z głową :) problem pojawia się z zapotrzebowaniem...
Może by tak założyć alternator 200A?? 90A -100A to max co pasek klinowy 10mm uciągnie. Nie problemem jest prąd alternatora tylko jego sprawność w niższych zakresach obrotów. Kolego jak byś chociaż liznął poloneza to byś wiedział że alternatory 70 i 80 A mają mniejsze koła pasowe niż te 55A. I po drugie mają inne większe stojany i wirniki i większą...
Słaby akumulator to na pewno większe wyzwanie dla alternatora oraz większe zużycie paliwa. Kup teraz i będziesz pewny że zawsze ci zapali silnik.
AVE... To już lepiej wsadzić większy alternator i wsadzić dodatkowe akumulatory do bagażnika...
Akumulator tyle odda ile auto potrzebuje na rozruch silnika. Podczas pracy sprawnej instalacji cały bilans podczas pracy pokrywa alternator. Duża bateria ma większy potencjał tzw.kręcenia potocznie mówiac i tyle. Jak jest możliwość i portfel wkłada sie jak największą.
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Tylko po co? Możesz odcinać zasilanie wzmacniacza po wyłączeniu silnika i osiągniesz ten sam efekt. Chyba, że Twój wzmacniacz ma moc większą niż alternator - czy w takim wypadku proponowane przez Ciebie rozwiązanie ma sens? Jeśli alternator ma moc większą niż zainstalowane odbiorniki w samochodzie, to akumulator będzie naładowany. Jeśli uważasz, że...
Nadal pozostanie podwyższona rezystancja szeregowo w obwodzie akumulatora, co będzie się przekładało na większa pulsację napięcia w instalacji. Bardziej słuszną drogą wydaje się być naprawa okablowania (bo to ono zwykle jest winne) Zgodzę się, jednak jeśli będzie poprawione okablowanie, napięcie będzie się trzymało, to warto sprawdzić jaki prąd alternator...
Kondensatory stosujemy tylko w przypadku kiedy przewód zasilający jest za mały. Zwykły spawalniczy wystarczy. Co do alternatora to większy oznacza też większy akumulator. Ja mam zestaw 900W już ponad 4 lata z fabrycznym alternatorem do pracy mam 2.5 km plus trasa 100 km raz na 2/3 tygodnie. Nigdy prądu mi nie zabrakło. Auto ma 8 lat i dopiero 2 akumulator....
chyba ostatecznie wymienie szczotki, bo nigdzie nie moge dostać tego szczotkotrzymacza i spróbuje go zreperować żywicą. ew zastanawiam się czy ma ktoś jakieś doświadczenie jak dobrać inny/ większy alternator 80/90A do mojego mocowania?
Samo wzbudzenie nie blokuje aż tak alternatora, przecież to mA. ZAleży co ktoś rozumie pod pojęciem "nie blokuje aŻ tak alternatora"? Jeśli aku bedzie mocniej rozładowany wtedy i opór w obracaniu wirnikiem będzie większy bo tak działa regulator w alternatorze. Jest na to sposób po prostu naładować akumulator do wartosci 14,7 v prostownikiem i wtedy...
Tak też czułem, czyli albo większy akumulator albo alternator.
ALternator może też mieć większą średnice i większą liczbe pazurków na wirniku i też będą takie efekty.
Śmiało kolego wymień aku na większą pojemność a nic nie ucierpi w twojej instalacji . Pozdrawiam .
A jak jeden odłaczysz to moc wraca? Napewno dwa alternaotry stawiają większy opór niż jeden większy.
Rozumiem, że alternator masz większy ale ..... od czego większy i o ile (ile i czego ma) ? Czy mógłbyś : 1) Wyłączyć silnik i odczytać na tym voltomierzu wartość napięcia ? 2) Podać markę i typ akumulatora . Czegoś w tej instalacji nie rozumiem.
większy alternator wymiana alternator większy większy akumulator alternator
fujitsu siemens reset baterii unitra g8010 subwoofer logitech
opryskiwacz plecakowy sharp 32bc3e
Fiat Panda 1.1 2004 – montaż liczników z obrotomierzem i halogenów, instalacja, kompatybilność Mitsubishi Outlander II brak świateł mijania i drogowych – żarówki, bezpieczniki, przekaźniki sprawne