http://www.as-pl.com/p/ARE3010 Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie). Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
120A z omegi.
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Ja się dorzucę. Dwa lata temu zmontowałem w swoim getzie klimę. Dużym ułatwieniem było to że getz posiadał kompletną instalację elektryczną. Pomimo kupna używanych elementów (tylko wiatrak z obudową na chłodnicę nowy) koszt przedsięwzięcia wyniósł około 2000 zł. Klima trzyma ciśnienie idealnie. Dodam jeszcze jedno - zauważcie że auta z klimą mają zamontowany...
Musisz szukać na jakimś forum czy ktoś coś takiego zrobił. Ale widzę że aku masz spory więc pewnie altek też jest duży. Jaki masz motor? Jak diesel to tam na pewno będzie większy alternator. Jak benzyna to można wstawić altek z diesla :) Ale najpierw bym podłączył i wtedy się okaże. Warto też zrobić BIG3 (znajdziesz spokojnie informację w internecie...
Skąd to pytanie? Nie wiemy dlaczego alternator został wymieniony. A zatem nie wiemy co miała dać ta wymiana. Ogólnie ujmując nie powinno być problemów.
Witam. Posiadam Fiata Tipo II 1.4 95 KM 2017 r. Padł mi w nim alternator (fabrycznie zamontowany jest w tej wersji alternator 90 A - https://pl.autofixer.com/produkt/alterna... Przyczyną uszkodzenia tego alternatora albo regulatora napięcia mogło być zastosowane przeze mnie CarAudio o łącznej mocy 300 W RMS - ok. 25...
Da się wszystko - kwestia kosztów, opłacalności. Są przetwornice na 1kW mocy, byle miała prawidłowy kształt przebiegu napięcia. Można zastosować większy alternator, grube przewody. Silnik musi naturalnie pracować w czasie używania drukarki - żaden akumulator "powszechnie używany" nie wytrzyma sensownie długo napięcia na poziomie ponad punktem wyłączania...
Mam książeczkę "Elektronika w technice motoryzacyjnej" mgr inż. Marian Konopiński. Jest tam o doborze pojemności akumulatora. Z tej to książeczki: 1.pojemność resztkowa akumulatora w celu rozruchu zimnego silnika przy minus 20 stopniach i pojemności ok. 2 litry to nie mniej niż 20Ah. 2.akumulator powinien być stale naładowany w minimum 50% a ewentualne...
Wirniczki nie zamienne, 90A ma większy wirniczek słonko.
jeżeli 1300 W to przy 14V masz prawie 100A to raczej oryginalny alternator nie da rady chyba że ta moc będzie pobierana w niedługim czasie ale i tak dał bym większy alternator jakieś 150 lub 180 A i wtedy większy akumulator żeby dał radę na postoju a zwiększenie obrotów biegu jałowego to dobry pomysł stare mietki tak miały żeby się szybciej nagrzewały...
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Czyli jeżeli dokładamy jakiś większy odbiornik i potrzebny nam większy alternator to należy też zamontować większy akumulator? Wtedy pożyje dłużej niż mniejszy akumulator przy większym alternatorze?
Jeden idzie od alternatora a drugi idzie do "budy" - zasilanie "budy" bezpiecznik większy czyli twoj 130A (w nowej skrzynce 150A) - alternator a "wnętrze" 110A
Skąd zatem rosnący wykres charakterystyki prądowo-prędkościowej i o co w tym chodzi, bo nie wydaje mi się, że o maksymalny prąd jaki można pobrać przy danej prędkości? Czy poprawnie myślę ? Większy prąd odbiornika to większa energia. Alternator jest maszyną o pewnej mocy i więcej po prostu nie zdoła oddać do obciążenia. Częstotliwość zmienia się wraz...
Większy pobór prądu większe obciążenie dla elektrowni(alternatora).Proste. :ganja: :shii:
Witam Miałem ten sam problem w Suzuki okazało się że pompa siadła. Przed zdjęciem paska proponuję rozruch z podniesioną maską i powinieneś zauważyć czy ślizga się na kole pompy czy alternatora. Jorge83 ma rację z tym że alternator daje większy opór, pompa powinna chodzić leciutko.
Zależność podobna jak z silnikami, większe obroty mniejsze wymiary, ale już większe moce to i większy alternator.
Wstaw inny większy alternator ; duży radiator z wkręconymi świecami żarowymi i po sprawie . Ewentualnie można zmienić auto lub zakupić mały reaktor jądrowy :) :)
GPS też nie lubi tych szyb :-) Zawsze jest cos za coś. Najkorzystniej wypadają w tej konkurencji chyba samochody z elektrycznym dogrzewaniem nawiewu. Chciałbym mieć takie coś. Niestety tutaj auto musi być dostosowane już na etapie projektu i produkcji. Duży alternator ,większy akumulator niewrażliwy na takie obciążenia,grzałki zabudowane w mieszalniku...
Jeżeli jest właściwe napięcie niezależnie od źródła to płynący prąd jest różny. Jeżeli akumulator rozładowany to jest większy i maleje wraz ze stopniem naładowania akumulatora. Ważne aby napięcie na akumulatorze nie było większe od zalecanego.
Jak przełożysz wirnik z 90-siątki do 115-stki to nie osiągniesz maksymalnej mocy , ma cieńsze uzwojenie wzbudzenia , jak zrobisz to odwrotnie możesz uszkodzić uzwojenie stojana - większy prąd wzbudzenia niż nominalny . :|
Wiesz ciekawe co by się działo jak bym zaczął spawać takimi przewodami do audio o tym samym przekroju, mogło by być ciekawie.
Instalacja się starzeje i prądy przepływają większe niż 6 lat temu. Zastanów się kolego co piszesz, bo piszesz głupoty. Skąd niby większy prąd? Stare alternatory więcej ładują? Powodem topienia się elementów (a nie topnienia) jest wzrost oporu na zużytych stykach, a wzrost oporu według podstawowych praw elektryki powoduje wzrost wydzielanego ciepła...
Żaden większy alternator tam nie wejdzie, ogórek, nie opowiadaj.
Czy dobrze rozumie, chcesz wymienić sam stojan na ten z alternatora większej mocy, pozostawiając rotor ze starego mniejszej mocy?
a czemu po zmianie alternatora na większy na dużym obciązeniu silnik przygasa? Przecież prad powinnien być pobierany z akumulatora , rozumiem mały spadek obrotów ale nie tak że auto praktycznie potrafi zgasnać ( choć pasek sie nie ślizga wiec ten opór jest troche dziwny ) może zmiana aku pomoże , zobaczymy
Nadal pozostanie podwyższona rezystancja szeregowo w obwodzie akumulatora, co będzie się przekładało na większa pulsację napięcia w instalacji. Bardziej słuszną drogą wydaje się być naprawa okablowania (bo to ono zwykle jest winne) Zgodzę się, jednak jeśli będzie poprawione okablowanie, napięcie będzie się trzymało, to warto sprawdzić jaki prąd alternator...
chyba ostatecznie wymienie szczotki, bo nigdzie nie moge dostać tego szczotkotrzymacza i spróbuje go zreperować żywicą. ew zastanawiam się czy ma ktoś jakieś doświadczenie jak dobrać inny/ większy alternator 80/90A do mojego mocowania?
Alternator pracuje cały czas. Sprawdzasz to amperomierzem. Po prostu pobór prądu jest większy niż jego wydatek. Dlatego masz niskie napięcie. A sam akumulator do wymiany. Policz sam to tylko matematyka.
AVE... To już lepiej wsadzić większy alternator i wsadzić dodatkowe akumulatory do bagażnika...
Dwa przewody hamulcowe odkręcone od pompy ABS i zaślepione , widocznie ktoś lubi na hardkora :D :D http://obrazki.elektroda.pl/3312921000_1... :P Nowy większy alternator tylko jedna malutka wada pasek wielorowkowy pracuje na pół rolki :P http://obrazki.elektroda.pl/6854084900_1...
Dodatkowo alternator nie jest dedykowany do pracy ciągłej i Niech mnie kolega uświadomi z czego zasilane są odbiorniki elektryczne w aucie podczas jazdy. Bo ciut się pogubiłem. Poza tym większej mocy alternator to większy silnik do napędu, a autorowi chodzi o jak najbardziej kompaktowe rozwiązanie. Maszyna do pracy ciągłej może pracować dowolnie długo...
Ale zmniejsza się moment a tym samym siła przekazywana przez pasek. Z drugiej strony wentylator alternatora robi coraz większy opór i stratę.
mówią że duży akumulator nie będzie doładowany do pełna Bo tak było w czasach kiedy w samochodach były mało wydajne prądnice. Obecne alternatory mają taki nadmiar mocy że spokojnie naładują większy akumulator. Na marginesie - alternatorem nigdy nie naładujesz do pełna tak jak prostownikiem. Ileś lat temu miałem Fiestę w której akumulatora przez cztery...
Czyli 65 albo 72 będzie ok ale czy muszę założyć większy alternator?
przecież jak masz włączone światła to ci pobiera z akumulatora. a akumulator jest ładowany kiedy jedźisz autem no i jak masz te światła zapalone to alternator stawia większy opór czyli większe obciążenie silnika a tym samym większe spalanie
Sam będziesz dobierać alternator w każdym mierzonym samochodzie Tak , jak dodaje webasto to wkładam większy akumulator , jak dodaje subwofer,/ belkę halogenów/ wyciągarkę/ przetwornice 12/230v to daje większy alternator. Czy ludzie nie wiedzą co to profesjonalna napraw, czy każdy drutuje i skundla swoje auto do granic możliwości?
Rozruch silnika jest prosty. Jego pilnowanie też. Tyle że musisz mu podkręcić trochę obroty silnika dać większy alternator i zmienić przekładnie. Alternator potrzebuje około 6000 obr/min by osiągnąć pełną moc.
Romoo, daj większy alternator i podgrzewacz elektryczny w obwodzie nagrzewnicy jak w dieslach. Ogrzewanie ciepłem spalin to cienki pomysł - sporo kombinowania z pospawaniem płaszcza.
Dla mnie to jest niepojęte jak dla własnego koncernu (Denso jest Toyoty) można produkować takie badziewie, a dla konkurencyjnych koncernów produkują już normalne alternatory. W dużo młodszym aucie z większą ilością elektroniki mam alternator również Denso 160A, ma tylko 2 piny opisane jako external regulator, daje stabilne 14,5V i nic się nie pali od...
Alternatory zwiększają prąd przez to że różnią się budową. Wykonane są jako 3-fazowe , 6-fazowe , 9-fazowe i 12-to fazowe i stąd większy prąd.
Mam w aucie alternator 90A a akumulator 100ah . Czy zaistnieje problem niedoładowania lub jakieś problemy ? Posiadam w aucie car audio oraz klimatyzacje ,silnik benzynowy . Słyszałem dwie opinie -1alternator nie doładuję akumulatora ,żebym wstawił mniejszy akumulator albo większy alternator . 2-alternator niema nic do rzeczy,nic nieruszać .Chciałem...
Witam na początku juz mówię ze jeśli w złym dziale napisałem proszę o przeniesienie. Mam corse b 1.4 8v 97r. mam sprzęt car audio. Przygasają mi światła więc pomyślałem o wymianie alternatora na większy bo teraz mam 55A a Akumlator mam 44Ah. Jaki większy alternator będzie pasował bez żadnych przeróbek???
Nadal niebardzo rozumiem tego wszystkiego.Może spróbuję inaczej. Nie widzę żadnych powiązań między mocami.Po pierwsze silnik napędzający nie jest w żaden sposób połączony przewodami elektrycznymi. Po drugie moc silnika jest potrzebna mi do napędzenia alternatora.Połączenie tych 2 urządzeń to np.koło zębate.Siła z silnika to paliwo więc ten silnik skoro...
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Ciekawe czym to masz zamiar zasilić? Bo jak masz budżet na wzmacniacz 500zł to od razu odpuść ten temat. Druga sprawa to zasilanie w aucie. Przy takiej mocy przydał by się większy alternator i najlepiej drugi akumulator, same kable zasilające muszą również być bardzo solidne . Przemyśl to.
Ile tak na prawde pokonujesz km bawarką dziennie ? Nie doładowanie zabije szybk aku... Czytałeś temat czy tak wjechałeś i od razu marnie się popisałeś? Już nie wspomnę, że temat nie jest o tym czy da radę naładować tylko "Większy alternator + poprawa instalacji."
Nie rozumiem celu montażu drugiego akumulatora, jeśli tylko dla samej idei to ten alternator wystarczy, Jeśli montaż drugiego aku podyktowany jest zwiększeniem zapotrzebowania na moc - instalacja CA, jakaś chłodnia itp. - to oczywiście potrzebny większy alternator, akumulator nie produkuje prądu a tylko go przechowuje.
Witam nie wiem czy piszę w dobrym dziale Jeśli nie to proszę o przeniesienie. Chciałbym zmienić alternator na większy bo brakuje mi prądu do audio myślałem o zmianie z 70A na min 120A, tylko teraz pytanie z jakiego samochodu mógłbym zamontować taki alternator żeby pasował.
I dołożyć drugi akumulator? Bo o ile dobrze zrozumiałem, to pojazd ma instalację 12 V, a tylko fotel 24 V, więc jak to ma działać? Szybciej, to wymiana maty na 12V i ewentualnie zmiana alternatora na większy.
Ta czarna puszka to elektro-mechaniczny regulator napięcia. Ten alternator ma prąd znamionowy 25A, zrób jak kolega wyżej radzi. Będzie chyba taniej, prościej i niezawodnie no i większy prąd ok 50A, co przy akumulatorach 180Ah i całodobowej jeździe na światłach ma znaczenie.
Mniejszy wzmacniacz, jeśli większy alternator odpada. Od wydajności alternatora odejmij jakieś 10A na światła, kolejne 5A na obsługę elektroniki silnika (lub znacznie więcej zależy jaki silnik), a jak masz klimę to rzeczywiście przyczepka i agregat. Akumulator jest tylko zasobnikiem energii, on jej nie produkuje.
Meriva ma 100A alternator. MIałem 60+ (lekko ponad 60A) nagrzewnice od antary taką analogową bez żadnego układu- nic się nie działo a przecież używało się tego na postoju i przez jakiś czas jazdy bo jak już silnik załapie temperaturę to ta grzałka tylko zbędnie obciąża alternator prawie nic nie dająć bo całe ciepło leci już po nagrzewnicy z silnika....
Jeśli to jest pojazd elektryczny, to przemyśl sobie ten pomysł z alternatorem jeszcze raz ,a pięć razy większy akumulator będzie ciężko wstawić do tego pojazdu (gabaryty, waga).
Witanm wszystkich 06001947 Twój większy alternator wyglada mi na G2020 produkcji Celma_ ale na licencji Boscha. Niestety Celma nie ma juz zakładu produkującego alternatory. pozdrawiam: scq
Założenia w temacie na początku były inne. Nadmieniam iż regulator napięcia chce wyrzucić gdyż napięcie wyjściowe będę regulował poprzez większy pobór mocy . Alternator będzie pracował przy ok 8000 obr/min Alternator na 12 V to złe rozwiązanie dla grzałek.Moc elektryczna to P = I × U. Propomuję zamiast 12 V eksploatować alternator przy 120 V.W taki...
Witam Kupiłem niedawno traktorek z silnikiem malucha -skrzynia fiat 126 + żukowska . Brakuje mi w nim podnośnika z tyłu do prac w ogrodzie . Myślę o hydraulice , jest trochę zabawy pompa przewody itp. i teraz po sąsiedzku jest do sprzedania widna załadowcza hydrauliczna z czterema siłowniki i pompa 12v , wszystko działa elegancko , w traktorku mam akumulator...
heh bardzo ciekawe wypowiedzi :) jak można połączyć równolegle 2 alternatory które mają zintegrowane regulatory ?? przecież to absurdalny pomysł, nawet 2 identyczne bym się bał tak łączyć wzbudzenie jest zazwyczaj realizowane żarówką 4W, jest ona zawsze większa od pozostałych w panelu, jeśli jest 1,2W jak reszta to stosuje się równoległy rezystor tak...
Nie należy się martwić problemem niedoładowania z powodu większej pojemności baterii. Obecnie w samochodach są montowane alternatory o mocy 1 kW lub więcej i można do samochodu wsadzić właściwie dowolnej wielkości akumulator (nawet 100 Ah dla Pandy w gazie nie będzie wyzwaniem!) Sugerujesz, że jak wsadzisz do auta większy akumulator to się zwiększy...
Z okazji że narodził się ten temat mam pytanie. Czy może ktoś z Was kiedyś instalował do poloneza C+ większy alternator. Jeżeli tak to prosiłbym o info. Dodam że w standardzie mam 44A a chciałbym dołożyć drugi aumulator.
Sprawa wygląda tak, że kupiłem większy alternator (90A), nowy przewód od alternatora 25mm^2 i zobaczymy czy to pomoże czy nie... Założyłem sobie, że jednak, 55A to za mało, żeby uciągnąć światła oraz dmuchawę. W tego co znalazłem w internecie, to w Chevroletach G20 minimum były alternatory 92A... Może w piątek poskładam całość i dam znać z jaki jest...
Taką pobieżną kontrolę zrobisz bardzo łatwo. Wymontuj szczotkotrzymacz, poluzuj pasek i go ściągnij. Zakręć alternatorem. Jeśli usłyszysz jakies piski, zgrzyty, dość głośne szumy, to łożyska do wymiany. Robota nie skomplikowana. I jeśli masz troche umiejętności, to sobie z tym poradzisz. W sumie do większego alternatora można dać większy akumulator.
To nie bzdura. Tak to właśnie jest, kiedyś podjęcie było że im większy to lepszy. A to właśnie bzdura. Na dłuższą metę lepszy naładowany o mniejszej pojemności niż nie doładowany o większej. Alternator też ma swoje ograniczenia
standardowo był Alternator 90A który też nie jest zbyt ciekawy bo daje 13,8V na obciążeniu tylko świateł Więć masz zepsutą instalacje lub sam alternator. I większy nic nie pomoże.
zamysł mam taki aby sygnał do odpalenia grzałki pochodził od własnego czujnika temperatury powiedzmy od 0 do 60 stopni od nagrzewnicy ale tylko w przypadku gdy jest włączana dmuchawa, i tutaj nie wiem czy taki sygnał 1V odpali taki zwykły samochodowy przekaźnik, czyli na pierwszej stopniu prędkości dmuchawy czyli jeden główny przekaźnik do odpalenia...
To jest normalne. Tylko w moim starym gazolocie tez trzeba było trochę na benzynie pojechać bo inaczej jak sie go za szybko zrzuciło na gaz to sie zalewał na jałowym. Parownik za zimny i uszczelki za twarde. A tu chodzi o to zeby odrazu chodził na gazie. Polecam BLOSa jako rozwiązanie dla prostych instalacji. Działa super i nawet na gazie idzie odpalić....
Tak też czułem, czyli albo większy akumulator albo alternator.
No niby ale trzba uwzględnić do tego dmuchawę, ogrzewanie alarm, i teraźniejsza pogodę i skoki temperatur, włączone światła i np wycieraczki ... poluje teraz na większy alternator właśnie tak 60A najlepiej ewentualnie max 75A wtedy moja głowa była by spokojna :) Instalacja jest ok bo nic nie pobiera prądu jak wszystko jest wyłączone, masę wszędzie poczyściłem...
lukasz 530 - głupoty piszesz. Ludzie powielają tyle razy głupotę że w końcu w to uwierzą. Większy akumulator = większy prąd ładowania Tylko nie piszcie że alternator nie da rady- bo dzisiaj sa tak mocne alternatory że w 10minut sa w stanie wygotować każdy akumulator. Większy niż przewidziany akumulator = dobre odpalanie w zimie.
Proponowałbym pomyśleć o większym alternatorze. Z tego co mi wiadomo profesionalne firmy montujące sprzęt grający niejednokrotnie wymieniają również alternatory, stosownie do zapotrzebowania mocy. Nie jestem znawcą tematu ale miałem przyjemność wyciągać z Astry 2 alternator, w którym po pierścieniach "komutatora" został tylko zwęglony ślad. Co gość...
Obojętnie jaki alternator? 100 czy większy?
bo właśnie jak akumulator damy o większej pojemności to ładowanie przecież musi być sprawniejsze co jest oczywiste Co rozumiesz przez sprawniejsze ładowanie? Większy alternator (w sensie więcej A)? Przecież jeśli mam w aucie np. akumulator 44 Ah, a po rozruchu znika z niego 10 Ah, to oczywiście musi zostać oddane z powrotem przez alternator. Następnego...
Zdaje się że jednak alternator ma większą wydajność prądową niż większość prostowników.
Jedź na szrot i poszukaj identycznego alternatora ale o większych amperach.
Problem sprowadza się do przygasających świateł w bmw e39 podczas mocnego grania. Dziś zmieniłem alternator z 90A na 140A który jest po przeglądzie w zakładzie zajmującym się regeneracją rozruszników i alternatorów. Poszedł nowy aku centra futura 100ah. Jest kondensator hollywood 6F. Jest poprawa, ale światła przygasają dalej. Czuć, że pod tego oriona...
Wstawienie akumulatora większej pojemność nie rozwiązuje problemu. Zastanawiałeś się czym ten duży akumulator naładujesz jeśli kolega wcześniej pisał że w tej chwili już alternator nie daje rady? Trzeba albo ograniczyć pobierany prąd np słuchać muzyki w miarę normalnie, a nie tak że aż rdza z progów odpada :D (Oczywiście żartuje), albo myśleć o wymianie...
A jak jeden odłaczysz to moc wraca? Napewno dwa alternaotry stawiają większy opór niż jeden większy.
Częstotliwość i napięcie zalezy od falownika. Istotne jest jaką moc wyciągnie się z układu, czyli pośrednio jak silne magnesy. Ale to już niestety metodą prób i błędów. Samochodowy alternator daje 200-500W, więc większy gabarytowo silnik/alternator powinien dać 1000-2000W. A może i więcej?? Pozdrowienia
Sprawdź naciąg paska, jeżeli jest ok, zmierz masę akumulator-nadwozie, akumulator-silnik, silnik- nadwozie, nie może być więcej jak 0,5 Ohma, potem odłącz plus do rozrusznika i alternatora i zmierz rezystancję. Napięcie ładowania może być w przedziale 13,6-14,5V zależnie od kilku czynników, między innymi stanu naładowania akumulatora, przyłączonego...
Kiedyś również pytałem na forum motoryzacyjnym o większy alternator aby podpiąć dwa akumulatory 62 Ah + około 20 Ah . Odradzono mi tego ponieważ, różniły się aperażem oraz stopniem zużycia (akumulator 62 Ah już używany na co dzień, a akumulator 20 Ah nowy). Natomiast poradzono mi kupno większego akumulatora np. 80 Ah, 90 Ah. I komu tu zaufać?! :)
Po zdemontowaniu wszystkiego okazało się że łapa alternatora była szlifowana i ktoś założył alternator od Forda Mondeo. Nieco większy i miał problem ze spasowaniem. Kupiłem używanego altka ze szprzęgłem i nową a właściwie używaną łapę alternatora. Zobaczymy jak będzie. Mogło na tym starym zestawie być bicie i nie pracował alternator ze sprzęgiełkiem...
Qozar ty chcesz dokładnie to co na zdjęciu wszystko wpakować do Alfy? No to rzeczywiście przyda się kondensator, a poza tym większy alternator który naładuje ci dwa akumulatory, bo raczej drugi będzie potrzebny przy takim poborze mocy... No i jeżeli to ma śmigać w samochodzie to proponuje na przód w seryjne miejsca włożyć system odseparowany, nie głośniki...
Posiadam od takiego samego silnika tylko o pojemności 3.0 alternator większy, bo bodajże 120A, może je zamienić i zobaczyć czy alternator będzie się grzał i jaki będzie prąd ładowania. A ten co jest obecnie w aucie zawieźć gdzieś indziej na sprawdzenie?
(at)gerri założenie że duży akumulator odpali auto szybciej jest błędne.Sprawny silnik benzynowy odpali tak samo niezależnie od szybkości z jaką go obracasz.Zrobi ze dwa obroty i odpali. Sam też napisałeś że da większego kopa,czyli pobierze więcej prądu. To jest jednak mało istotne,bo różnice są bardzo niewielkie ,a nawet jeśli to te kilka amperogodzin...
55A i 24V to już jest dość spory opór. Zależy też jak ty wzbudzasz ten alternator - czy jest oryginalny regulator czy podajesz tam sam napięcie na wirnik. Czy wyższe napięcie na wirnik tym większy opór alternatora. Kolejna sprawa to przełożenie jakie tam dałeś i z jaką prędkością kręci się ten alternator.
Tylko po co? Możesz odcinać zasilanie wzmacniacza po wyłączeniu silnika i osiągniesz ten sam efekt. Chyba, że Twój wzmacniacz ma moc większą niż alternator - czy w takim wypadku proponowane przez Ciebie rozwiązanie ma sens? Jeśli alternator ma moc większą niż zainstalowane odbiorniki w samochodzie, to akumulator będzie naładowany. Jeśli uważasz, że...
Co znaczy głośnik ma 2x2ohm ? 2 głośniki po 2ohm ? możesz kupić XPLOAD-a Sony 400W na 2 ohm, wtedy te dwa połączone szeregowo będą dmuchały w sumie 200W. Ale jeśli każdy głośnik ma 400rms, to spokojnie możesz zasilić z 800W, tylko potrzebny większy alternator. Przy mocy 600W z alternatora popłynie 50A i obciąży alternator mocą 700W, do tego światła...
jeśli nie masz nic mądrego do powiedzenia to się nie udzielaj, takie urządzenia istnieją , są sprzedawane, wykorzystując mięśnie nóg i rąk jednocześnie uzyskujesz większą energię,
Nasycenia magnetowodów zależy od amperażu prądnicy 10 A prądnicy to - Pikuś w porównaniu z amperażem alternatora gdzie 100 A to standard Pakiet blach (dwa pralkowe) użyty u mnie jest ok 10 razy większy od tego z alternatora, a więc korzystniejszy gdy chodzi o nasycenie magnetowodu bo i amperaż x zwoje mniejszy niż w alternatorze. Szczelina porównywalna,...
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Zestaw może i dobry do mocnego grania ale jesteś pewien, że zapewnisz odpowiednią ilość prądu? Na pewno niezbędny okaże się większy alternator i odpowiedni akumulator lub akumulatory. Poza tym widzę, że masz mało ambitne podejście do sprawy jeśli tylko zależy ci żeby było cię słychać z daleka. Pewnie przód cię w ogóle nie inteesuje, tak sam jak wytłumienie...
Lepiej zainwestuj w dobra baterie i ladoware ( nawet najprostszy http://www.ctek.com/EN-GB/Default.aspx zrobi robote). Raz na miesiac pod prad i gra.
Może by tak założyć alternator 200A?? 90A -100A to max co pasek klinowy 10mm uciągnie. Nie problemem jest prąd alternatora tylko jego sprawność w niższych zakresach obrotów. Kolego jak byś chociaż liznął poloneza to byś wiedział że alternatory 70 i 80 A mają mniejsze koła pasowe niż te 55A. I po drugie mają inne większe stojany i wirniki i większą...
Witam. Posiadam mazdę 6 z 2006r silnik 2.0 pb 147km. Chcę zmodyfikować CAR AUDIO i potrzebuję więcej prądu min 200A Fabrycznie jest 100A a alternator sterowany sygnałem analogowym PD Co do rozwiązań jest opcja wrzucić altek z zew. reg. napięcia ,ale co z lampką ładowania jak jej uniknąć? Lub druga sprawa ,tak sobie rozmyślałem, jest opcja włożyć inny...
Czasami potrafi szarpnąć na wolnych obrotach. Wygląda to tak że nagle obroty spadną i pójdą w góre tak żeby nie zgasł i ustabilizują się. Podczas jazdy nie ma najmniejszych problemów. Na benzynie też mi się to zdarzyło. Wiesz co Ci powiem, ja się z takim problemem spotykam w wielu autach. Zazwyczaj ma to miejsce wtedy gdy w samochodzie włącza się jakiś...
Samo wzbudzenie nie blokuje aż tak alternatora, przecież to mA. ZAleży co ktoś rozumie pod pojęciem "nie blokuje aŻ tak alternatora"? Jeśli aku bedzie mocniej rozładowany wtedy i opór w obracaniu wirnikiem będzie większy bo tak działa regulator w alternatorze. Jest na to sposób po prostu naładować akumulator do wartosci 14,7 v prostownikiem i wtedy...
Alternator i akumulator to komplet .Na 100 % nie naładuje większego akumulatora, tak to jest wszystko obliczone.W dizlu też jest mocniejszy alternator ,większy akumulator i mocniejszy rozrusznik i to musi wszystko współdziałać.
bardzo dobra Dodano po 16 bardzo dobra Dodano po 1 bardzo dobra
Witam wszystkich Sprzedam duży alternator do wiatraka o mocy 3-4 kv. Start 600 obr/min Chcę za niego 400zł Sprzęt sprawdzony i sprawny
wymiana alternator większy większy akumulator alternator zmiana alternator większy
schemat rozrząd toyota metalowa obudowa bębna pralki sygnał syrena
junkers celsius autobus bezpiecznik
Parametry testera dla tranzystorów 2N6491 i 2N6488 Błąd 3.0 w sterowniku Skalar 2025 RTH - co oznacza?