Wiesz ciekawe co by się działo jak bym zaczął spawać takimi przewodami do audio o tym samym przekroju, mogło by być ciekawie.
Wirniczki nie zamienne, 90A ma większy wirniczek słonko.
Czy dobrze rozumie, chcesz wymienić sam stojan na ten z alternatora większej mocy, pozostawiając rotor ze starego mniejszej mocy?
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
A jak jeden odłaczysz to moc wraca? Napewno dwa alternaotry stawiają większy opór niż jeden większy.
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Nie ma wyjścia, trzeba próbować dobrać mocniejszy alternator. Wymiana aku na większy nic nie da, będzie ciągle niedoładowany.
Łączenie równoległe dwóch różnych akumulatorów to nie jest najlepszy pomysł. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zainstalowanie drugiego alternatora np. zamiast klimy i do tego dobry akumulator. Na początek najlepiej jakbyś wymienił alternator na większy i zobaczył co się będzie działo.
Skąd to pytanie? Nie wiemy dlaczego alternator został wymieniony. A zatem nie wiemy co miała dać ta wymiana. Ogólnie ujmując nie powinno być problemów.
Można ściszyć radio ;) kondensator nic nie da, przy takim nagłośnieniu (nie moja sprawa, jak ktoś lubi się ogłuszać - jego sprawa) konieczna jest wymiana akumulatora na większy lub dodanie drugiego i wymiana alternatora na mocniejszy, bo seryjny nie jest przystosowany do takiego obciążenia.
Największy jaki się zmieści.Będziesz miał większy zapas do słuchania na postoju a i z ładowaniem nie będzie problemu.Po za tym w zimie większy zapas...
Kolego, ładowanie masz dobre. Akumulator pada bo Webasto pobiera dużo prądu, rozwiązania są trzy. 1.Zmien akumulator na większy, (ponad 100Am tylko bez przesady) 2. Wymiana aku na tej samej pojemności, ale żelowy. 3. Wymiana, alternatora na mocniejszy. Ale to raczej nie wiele zmieni.
Witam, w temacie elektryki samochodowej jestem kompletnym laikiem i moje pytanie może być dla Was śmieszne, jednak mimo to proszę o wyrozumiałość i jasną odpowiedź. Posiadam Suzuki Swift'a z 2001 z silnikiem 1.0 (54km) i zamontowany w nim akumulator 34Ah z prądem rozruchowym 360A. Jest już stary i często się rozładowuje. Moje pytanie brzmi: czy mogę...
I dołożyć drugi akumulator? Bo o ile dobrze zrozumiałem, to pojazd ma instalację 12 V, a tylko fotel 24 V, więc jak to ma działać? Szybciej, to wymiana maty na 12V i ewentualnie zmiana alternatora na większy.
Żaden większy alternator tam nie wejdzie, ogórek, nie opowiadaj.
z tego co patrzyłem to w tym pustym kablu na przekręconej stacyjce mam napięcie ok 12v. Nie da rady z tym coś zrobić? ewentualnie wymiana regulatora? ciekawe czy można taki dorwać
Akumulator narazie zostaw w spokoju. Wymiana na większy przy zużytym alternatorze to szkoda kasy i za 3 miesiące bedzie znów do wymiany bo będzie nie doładowany porządnie i zajedziesz kolejny akumulator . To że masz ładownie w okolicach 14.5V to jeszcze nie cały sukces . Bo to tylko napięcie a nie wiesz czy alternator daje te 70A z siebie jeżeli to...
O ile aku jest w miarę nowy, to sprawdziłbym pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Powinien być mniejszy niż 0,6xpojemność aku wyrażona w Ah [mA], czyli dla aku 40 Ah: 0,6x40=24 mA. Jeżeli pobór jest większy o kilka mA, to może pomóc wymiana aku na większy. Jeżeli pobór jest znacznie za wysoki, to trzeba znaleźć odbiornik pobierający...
Oryginalne wirniki od alternatora ze sprzęgłem maja otwór pod klucz, do niby łatwiejszego demontażu bieżni. Faktycznie potrzebny jest specjalny klucz, ale podjedziesz do firmy gdzie naprawiają alternatory i Ci dokręcą, z odkręcaniem uszkodzonego jest większy problem. Robiłem to sam, ale parę lat temu, a klucz mam do tego. W moim przypadku pasował.
Witam, chciałbym wymienić fabryczny alternator (100A) który jest zdecydowanie za mały do terenówki, na większy z prądem co najmniej 200A. Czy mocowania alternatorów mają jakieś oznaczenia, standardy wymiarów - czy każdy samochód ma inaczej i trzeba przymierzać? Z jakiego samochodu szukać alternatora, żeby miał dużą moc i dobrą cenę?
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Tragicznie mała pojemność akumulatora i mała moc alternatora. To już na starcie wyklucza Twój pomysł. Do tego brak miejsca na choćby jeden solidny głośnik z obudową. Gdzieś na YouTube widziałem, że ktoś zrobił rekord 149 decybeli, choć w moim przypadku nie chciałbym wywalać tylnych siedzeń i bawić się aż tak w "druciarstwo Albo zabudowa że tylko kierowca...
A czy wymiana żarówki na większą 5-6 W wchodzi w grę? Pomoże?
dwa akumulatory stosuje się też a może przedewszystkim do zasilania systemu nagłośnienia w samochodzie . stosuje się wtedy kiedy moc pobierana przez wzmacniacze jest wyższa od mocy dostarczanej przez fabryczny akumulatar , wtedy daje się większy lub drugi do bagażnika , najlepszy jest taki od ciągnika , wtedo do + akum. ciągnie się kabel o możliwie...
jakie rozwiązanie proponujecie?? oprócz wymiany alternatora. Są jeszcze dwa rozwiązania: 1) Wymiana samochodu na taki z większym alternatorem; 2) Wymiana wzmacniacza.
W hondzie ma albo mniejszy gabarytowo silnik, albo większą komorę. U Ciebie trzeba by go chyba zamiast skrzyni biegów włożyć.
Oczywiście, że przepływa prąd, ale chodzi o to, że do do namagnesowania potrzebny jest o wiele większy niż płynie podczas nornalnej pracy. Kilka razy miałem taki przypadek, że pracujący w samochodzie alternator przestawał ładować. Wymiana na inny pomagała, ale i koszt był znaczny. Okazywało się, że namagnesowanie wirnika pomagało i alternator zaczynał...
Witam a jak Ci się udało założyć mniejszą klemę na większy wypust akumulatora, szlifowałeś to przed założeniem, ok do tematu po pierwsze posprawdzaj bezpieczniki w sprzętach i na desce jest duża szansa że poleciały bezpieczniki jak nie to koszta rosną, alternator wymiana regulatora napięcia koszt nie wielki, radio uszkodzona elektronika a wycieraczki...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
I jest to nie prawdą ponieważ im większy przekrój spadki są mniejsze a występują tylko i wyłącznie na zaciskanych końcówkach nawet choć są lutowane ponadto jest to odcinek 1m więc łatwo można obliczyć opór który jest właściwie zerowy. Wymiana końcówek nie powoduje spadku nawet 0,1V. Jeżeli masz wątpliwości to załóż jakąś 70A i nie będzie problemu.P
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
O widzisz to zaskoczenie, podejrzewałem step-up aby naładować kondensatory do wyższego napięcia i tym samym zgromadzić w nich większą energię. Kondensatory mogłyby być podłączone równolegle na stałe do akumulatora ale: -trzeba kontrolować napięcie, przekroczenie napięcia na super kondensatorze kończy się źle -jeżeli akumulator zostanie powolnie rozładowany...
Jeśli dla ciebie wymiana napinacza to demolka rozrządu, to już podziękujemy panu. Swoją drogą ciekawe jak wymieniłeś łożyska alternatora. "demolka rozrządu" - takich słów użył spec w serwisie.Dla mnie to naciąganie na kasę.Wiem że rolka napinacza powinna mieć możliwość wymiany bez tej "demolki" :| Chodzi mi o podpowiedzi osób które to już robiły. Łożyska...
Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Sprawdź lepiej alternator, bo nowy aku skończy równie szybko odpalanie auta. Zdecydowanie lepiej dobijać starą baterię niż nową. Niedługo mam przegląd (niestety pogwarancyjny) i zwrócę na to uwagę. Do tego czasu będe chyba jeżdził na starej baterii. naturalnie po uzupełnieniu...
Witam. mam problem mam spalone regulatory napiecia co zatem wiaze se ze pali zarowki,zostaly naprawine wymiana trezystorow niestety praca ich nie trwala zbyt dlugo zaledwie 10 do 20min . Kupno nowych to wydatek nie maly a powstaje pytanie czy nie jest to ryzyko ? Czy jest jakis sposob na sprawdzenie pradnicy lub alternatora po chlopsku! A jaki to jest...
Coś mi tu nie pasuje. Powinieneś mieć trzy takie płytki, każda na fazę, z tym że tyrystor powinien być dużo większy i na radiatorze. Wtedy oznaczenie możesz sprawdzić z innej płytki. Honda raczej nie stosuje regulatorów z wejściem "sense". Musiałbyś mieć trzy tyrystory w okolicach diod prostowniczych. Dodano po 14 Chyba już wiadomo. Masz alternator...
Jak to upchniesz to podpasuje. No nie bardzo. Większa pojemność to większy prąd i czas ładowania - alternator skuterowy tego nie udźwignie. i nic nie spali? czy to aby nie spali mi elektryki? Spalić nie spali, napięcie to samo - w perspektywie krótkiego czasu czeka Cię wymiana alternatora.
Aku mam naładowane (prostownikiem). Dalej podtrzymuję kwestię że producent chyba dał za słaby alternator. Wymiana aku. nic nie da. Jeżeli po włączeniu wszystkich odbiorników zapotrzebowanie jest większe niż wydajność alternatora to wymiana aku raczej tu nic nie pomoże.
Jam wymiana altka to i akumulator większy, żeby nie był przeładowywany. O kondensator możesz sie pokusić, jeśli aż tak Cię denerwuje to przygasanie, 1F spokojnie starczy, tylko markowy, a nie wschodnie wynalazki :) .
Właśnie problem jest taki że dopiero od euro 5 są te z większą mocą a regulator z tego alternatora jest całkiem inny nie da się przełożyć , ewentualnie można kombinować z jakimś zewnętrznym r Dodano po 1 Chcesz na postoju sie chlodzić?[/quote] w czasie jazdy , na postoju ze słupka prąd
Przeglądałem przed chwilą charakterystyki alternatora A 108-14V-35A oraz A 115-34b. Charakterystyka prądowo-prędkościowa tego drugiego jest bardziej stroma, tzn., że przy niższych prędkościach oddaje większą moc (przy 2000 obr/min - około 17A, a pierwszy tylko 13A). Dodatkową zaletą jest to, że ma regulator napięcia elektroniczny. Trzeba przeanalizować...
jeżeli uszkodzeniu ulega łożysko to możliwe że naciąg paska jest za duży. Pozdrawiam.
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Mam pytanko: czy można wymienić same łożyska w alternatorze w samochodzie jak w temacie??? Czy są z tym jakieś większe problemy???
po 250km powinien sie nawet martwy akumulator naladować do pelna no nie? Chyba że wyłączałeś silnik co 3 km :-) Żart. Ładowanie głęboko rozładowanego akumulatora poprzez jazdę nie służy ani baterii, ani alternatorowi. Ale owszem tak, naładuje się na takiej trasie. Wygląda to na padnięcie akumulatora. Zalecane natężenie ładowania dla Twojego akumulatora...
Aleksander tak, tylko najczęsciej po takim przelocie na bieżniach są już takie koleiny, że bez wymiany pierścieni nie ma co wsadzać nowych szczotek Mam na karcie gwarancyjnej wymiana pierścieni komutatora, szczotki, łożyska i sprzęgiełko- oddaje się cały alternator i taki odbiera. Firma jak widzi , że coś trochę zużyte to wymienia wszystko, bo daje...
Kolega piter253 pisał w jednym ze swych postów że wraz z wymianą alternatora na większy wymienił koło napędowe na wale na wielorowkowy, żeby był na taki sam pasek jak na kole alternatora - "oryginalny (golf 2 1.6Gtd) na zwykły pasek klinowy, teraz mam taki jak w pierwszym poście już na pasek wielorowkowy"- a więc nie wymieniał silnika, tylko alternator...
Standardowy błąd po wymianie silnika "na większy". W nowych silnikach jest zamontowany alternator przeznaczony wyłącznie do ładowania akumulatora, a w pojeździe siedzi instalacja z oświetleniem zasilanym "ze silnika". Przekładasz stator lub kompletny zapłon (pokrywę, stator, koło magnesowe) ze starego silnika albo robisz mody w instalacji na światła...
Na odpiętej klemie nie spada napięcie spoczynkowe nawet po dwóch tygodniach ,ale to nie o to chodzi żeby codziennie odpinac aku.60mA ,to na dobę ok. 1.5A ,biorąc pod uwagę krótkie odcinki jazdy- alternator tego nie uzupełnia,dochodzi do tego trudny i dłuższy rozruch ,więc po kilku ,czy kilkunastu dniach aku nie daje rady.Ja przy każdym tankowaniu do...
Przełożyłem koło ze starego alternatora i śmiga, bez większych przeróbek. Pod pełnym obciążeniem ładowanie ok 14V. Zamykam i dziękuje za przydatne wskazówki.
Jeżeli ci odpalił wodór w jednej z cel. To albo klema była luzna, i zaiskrzyło. Albo w środku pękł mostek ołowiany. I znowu ,jeżeli masz tylko dziórę do dóry. To ją zaklej. czymś, nawet na gorący lepik. Bylebyś mógł wody destylowanej dolać. Kiedyś gdy akumulatory były zalewane lepikiem . To wymiana obudowy była jak najbardziej realna. Teraz niestety...
Witam! W swoim samochodzie posiadam Mazda 323f bg 1.6 16v88km koło pasowe na pasek klinowy. Chciałbym je zmienić na wielo pk. Chciałbym zmienić np na koło pasowe z mazda 323f 1.8 ba. Czy będzie pasować? Jak uszczelnienie takiego koła? I jeszcze zostaje pompa wody. Czy będzie wszystko grało razem? Potrzebuje zamontować większy alternator i nie wiem co...
Witam mam problem z jelczem alternator ładuje ponad 30v na większych obrotach, zmieniałem regulator na inny i to samo. Co może być przyczyna? alternator był nie dawno regenerowany
A dołożenie dodatkowego podgrzewacza zasilanego z instalacji pojazdu to perspektywa nieustających wymian alternatora. TDI jako że ma dość dużą sprawność, tzn. mało paliwa jest zamieniane na ciepło ma właśnie pot to dodatkowy podgrzewacz - przy sprawnym układzie chłodzenia i tym podgrzewaczu (czynne wszystkie 3 świece) wystarcza.
17,6 V to stanowczo za dużo
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Zrobiłem ten falownik według schematu KMY już kiedyś, ale z powodu braku wyobraźni szybko poszedł z dymem. Teraz wykonałem go jeszcze raz dla silnika na 24V. Chciałem wykorzystać starego IRa, ale układ nie pracował, więc wrzuciłem nowego. Układ ruszył, całkiem zgrabnie kręcił nawet alternatorem, bo po to był robiony. Jednak coś mnie podkusiło i dałem...
Paweł wawa miałeś kiedyś do czynienia z autem które ma 2 akumulatory np. A8 bądź Phaeton? Bo z Twojej wypowiedzi wynika że nie bardzo wiesz o co chodzi więc postaram się opisać obrazowo: Alternator ładuje 14,1V, kablem od niego prąd idzie do przekaźnika z elektormagnesem przy akumulatorze od elektroniki (taki małe ustrojstwo które przełącza ładowanie...
czy 90zł za wymianę układu prostowniczego i łożysk w alternatorze to dużo?[sama robocizna]pół godziny roboty
Nie poprawi to sytuacji. Większy akumulator będzie się dłużej ładował jeśli prądnica nie poda więcej prądu. Napięcie będzie rosło jeszcze wolniej. Naładuj tę baterię do 7,5V i uruchom silnik. Napięcie powinno szybko wzrastać do 7,5V. Prądnica ogranicza prąd ładowania, więc mamy do czynienia z metodą ładowania stałym prądem do maksymalnego napięcia....
Drapieta się nie wiadomo o co jak alternator robi zwarcie. Miałem taki przypadek w nieco większym actrosie. Rozladowywalo baterie. I co się okazało. Szukałem przyczyny przez parę dni po trochu bo auto jeździło. Dochodząc do alternatora uzwojenie było aż czarne o dziwo że się nie zapalił. Wymiana alternatora pożegnała problem. Wszystkie inne kable w...
Podobno przy skręcaniu głośniejszy metaliczne dźwięki dochodzące z alternatora są spowodowane większym obciążeniem właśnie samego alternatora. Podczas skręcania kierownicą pompki od układu wspomagającego kierownicę tłoczą olej i dodatkowo obciążają alternator, który automatycznie szybciej się kręci więc łożysko bardziej hałasuje. Dodano po 6 Wydaje...
Problem jest (niestety) szeroko znany... (Ten Typ Tak Ma) Przyczyną problemów jest zbyt cienki kabel alternator-akumulator. Przy większym obciążeniu (w zimie: światła+ogrzewanie) spadek napięcia na nim jest tak duży, że akku przestaje być ładowane... Rowiązania są dwa: 1) Dioda schottky'ego dołączona do alternatora, powodująca podbicie napięcia. Proste....
Na tym etapie tylko analiza przy pomocy komputera, jest zbyt dużo niewiadomych.
Zawsze możesz zregenerować ten alternator i wzmocnić go (wymiana diód prostowniczych na mocniejsze), każdy lepszy elektryk naprawiający alternatory ma dostęp do takich części, po za tym polecam włożyć aku 50 Ah z większym prądem rozruchowym, standartowy 34Ah może być zbyt słaby i dlatego masz takie problemy. Nawet standartowy alternator doładuje ten...
nie , nie tylko w danych tylko prawdziwe RMS . Dodano po 53 Co ze bedziesz miał 2 aku jak nie bedzie ładowania :wink: to co polecasz? To jaki to bedzie wzmacniacz?wybrałes juz cos?No mysle ze tak jak kolega wyzej napisł wymiana alternatora na mocniejszy np od diesla.Ja jak miałem problemy to dopiero wymiana alternatora pomogła.Pozdro!!!
Dziękuję za zainteresowanie. U mnie podgrzewacz z laguny nie podejdzie ze względu na większą średnicę króćców. Właściwy podgrzewacz już mam i bardzo prosty układ do sterowanie także potrafię zrobić. Ze względu na pobór prądu mogę włączyć tylko dwie świece bo przy trzech zwykle zaczyna się ślizgać pasek alternatora (bez obawy-jest dobrze naciągnięty)....
Wg katalogu fordowskiego numery alternatora dla silników Transita 2,0 i 2,4 oraz Mondeo 2,0 są te same. http://eucatparts.com/?action=cat_ford Ja przekładałem słupek z Mondeo 2,0 tdci do Transita 2,0 tdci i z alternatorem nie było większych problemów. Z tego co pamiętam - w Mondeo mocowany jest na wkręconych szpilkach, w Transicie 2,0 na wkręcanych...
Kol. Bonifacy to powyżej także odpowiedź dla ciebie, w sumie nie wiadomo co i jak mierzył mechanik a przede wszystkim zabrakło analizy problemu. Jeśli ktoś jest pewny "wg niego" akumulatora to całkiem racjonalne objawy zasiarczenia są brane za inną usterkę. Przy tym nie sprawdzono stanu akumulatora ( przynajmniej autor o tym nie pisze ) i w ten sposób...
Jak działa firma regenerująca min. alternatory - Adamiec w Olsztynie Odradzam tę firmę. Alternator działał 4 dni, zapłaciłem za niego 340zł -na wymianą za regenerowany, (naprawa mojego prawdopodobnie przewyższała te kwotę- chociaż ładował, tylko głośno pracował- policzyli za niego 30zł). Piątego dnia stanełem w trasie z powodu uszkodzenia alternatora...
Witam, to nie jest takie proste. Myslę, że lepiej kupic "gotową" Astrę 1.7 D... No, ale to Twoja decyzja. Pytasz o niespodzianki. Trochę ich będzie. Widzę, że wiesz już o skrzyni biegów i półosiach. Rzeczywiście, skrzynia biegów od 1.4 benz do 1.7 D nie pasuje. W komorze silnika czekają cię przeróbki instalacji elektrycznej. Wymiana chłodnicy z wentylatorem...
Witam. Koledzy,mam spory,na razie teoretyczny problem. Mianowicie planuję zmianę Blaupunkta GTA4 Special MK II, na jakiś porządniejszy (również w jakości) monoblok o mocy około 1kW. Pisząc "jakiś" mam na myśli sprawdzone,omówione modele polecane na elce w podwieszonym temacie w cenie około 1000/1200zł i "jakiś" głośnik ~600W (również z tych polecanych...
Raczej nie wyregulujesz napięcia, musisz zmienić regulator napięcia najcześciej jest on zamocowany na alternatorze nie powienien dużo kosztować i wymiana dosyć łatwa napięcie 14,5 V wolta jest jak najbardziej poprawne. sprawdził bym jeszcze kondensator (filtr porzeciwzakłóceniowy) też będzie gdzies koło alternatora, moze siac do instalacji
Witajcie, Mam problem z ładowaniem w Hondzie CB500. Akumulator zaraz pada, po włączeniu silnika i odpięciu jednej klemy od akumulatora motocykl zaraz gaśnie. Odłączyłem regulator napięcia i na odpalonym silniku zacząłem mierzyć napięcia pomiędzy 3 fazami z alternatora. Przy około 5 tyś. obrotów pomiędzy każdą fazą było w granicach 40V automatycznie...
zrobiłem pracę od podstaw czyli wyczyściłem przepustnice ,przewody odpowietrzające ,wymieniłem świece ,skasowałem luzy w układzie kierowniczym ,zrobiłem alternator, i wizyta u gazownika -auto sprawne . Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W instalacjach Landi Renzo wtryskiwacze gazu zasilane są typowo napięciem z instalacji elektrycznej pojazdu, czyli...
Przed zamknięciem tematu chciałem podzielić się rozwiązanym problemem. Przyczyną braku działania rozrusznika,był rozrusznik. Wymiany nie pomogły fachowcy też. Dopiera pomogła wymiana rozrusznika u elektryka w okolicach Wiatracznej w Warszawie. Do którego kiedyś zawoziłem rozruszniki prądnice i alternatory od malucha,fiata,poloneza. Za naprawę zaplaciłem...
Ok. Odnośnie alternatora: jeśli łączna ilość Ah jest taka sama, pomimo dużo większego prądu rozruchowego, to czy oryginalny alternator nie będzie miał problemów z wydajnością prądową podczas pracy ?
Arek84, masz rację z wymianą standardowego na mocniejszy, ale oprócz argumentów wymienionych przez DrumAndBass'a, dołożę ten, że w takim przypadku na dzień dobry powinienem wymienić kable na 50mm^2. Na razie mam 20mm^2, co (jak zresztą potwierdzacie) stanowi rzeczywiście minimum przy dwóch aku, ale na razie będzie musiało wystarczyć. Potem pomierzę...
Lodówkę dostałem z opóźnieniem więc trzeba czekać. Dodano po 2 A jednak się udało :) Dziś przedstawię przeróbkę lodówki samochodowej, zasilanej z gniazda zapalniczki w aucie oraz z sieci. W jakim celu przerabiałem lodówkę – fabryczny produkt jest słabo wykonany, a jego kultura pracy jest bardzo niska. Lodówka jest głośna i mało wydajna, co przy...
Witam, zimą padł alternator, ten chłodzony wodą, skończyło się ładowanie, został wymieniony na tradycyjny 125A (chyba od Laguny), oczywiście rolka została przełożona i zdaje się, że też w Clipie zmieniono informację o nowym alternatorze. Napinacz i pasek wymieniony. Przez miesiąc było dobrze, potem zaczęły się cyrki - pływanie napięcia na altku 13,4-14,2...
Ma większą pojemność i nic poza tym. Z jej wad to zajmuje pół bagażnika i uniemożliwia skorzystanie z rozkładanej tylnej kanapy... Nie wierz w zapewnienia osób sprzedających samochody co do spalania i brania oleju. 10 letni FIAT z silnikiem FIRE będzie brał olej (i to sporo 0,3l/1000km to norma w/g producenta dla nowego silnika) i po mieście na pewno...
witam otoz mialem ten sam problem w moim citroenie dodam tylko ze moj jest benzynka 1,4 wlasnie dzis go odebralem z serwisu wymiana alternatora paska klinowego koszt okazal sie bardzo duzy niestety ale nie sadzielm iz sam aleternator tyle kosztuje ponad 800zł nowy-takze jezeli bedzie w twoim przypadku do wymiany to radze przygotowac sie na koszta ps:...
Trzeba odczytać z tabliczki na alternatorze jaka jest jego moc.Wymiana silnika spalinowego spowoduje stabilną pracę alternatora i brak spadku obrotów w trakcie ładowania.Staraj się w trakcie postoju urządzenia doładowywać akumulatory prostownikiem małym prądem przedłużając tym sposobem dłuższą exploatację akumulatorów.Jeżeli akumulatory po użyciu urządzenia...
Ale przy kodowaniu akumulatora nie chodzi o to że go odłączamy i podłączamy nowy, tylko o to że podłączamy NOWY akumulator z dużo mniejsza rezystancja wewnętrzna i ma być inaczej traktowany przez alternator, ot tyle.
Witam serdecznie! na wstępie chciałbym podziekować za uwagi dotyczące przeróbek w syntezie - oczywiscie wszystko zadziałało jak nalezy ! co do przestrojenia w zera i zwiekszenia mocy - podzielę się swoimi doświadczeniami zera: w szereg z kwarcem siedzą - do masy kondziołek i trymerek - nalezy je wywalić i ta nogę kwarcu podać do masy z drugiej strony...
Jak użytkownik który rozpoczął temat zrobiłem błąd i próbowałem odkręcić torxem w lewo myśląc że jest tam śruba co za tym idzie dokręcałem jeszcze bardziej koło na oś . (Tam nie ma śruby to oś wirnika alternatora) Kolega wyżej napisał bardzo ważną informację kręcimy kluczem który ma 33 zęby w lewo a torxem tylko trzymamy oś alternatora moment obrotowy...
Możesz podać źródło tych informacji? Noty techniczne Renault dla alternatorów nie zarządzanych elektrycznie przez ECU podają, że prawidłowa wartość to 14,4V +/- 0,3V przy 20°C. Schemat z testem alternatora nakazuje wymianę alternatora gdy napięcie ładowania jest mniejsze niż 13,5V i większe od 14,8V. Zastanawia mnie jeszcze jedno. Możliwe jest, że alternator...
Ten stary był zjarany --45zł nowy. Altek mam z obrotomierzem więc cena prostownika była większa bo sporo tam pierdół .:D
sprawdź jaki jest maksymalny prąd wyjściowy Twojego alternatora. Nie wiem jakiej firmy masz te wzmacniacze ale jezeli te moce są prawdziwe to chyba będzie problem (szczególnie jezeli to wzmacniacze klasy A). Oczywiście bardzo ważne jakie masz głośniki, czy wykorzystaja całą moc wzmacniaczy (jeżeli glosniki beda slabsze to mozliwe ze wzmacniacze beda...
Witam, Któregoś pięknego ranka BMW nie miał prądu, żeby odpalić... Ponieważ mocno się spieszyłem, odpaliłem od prostownika. Po kilku minutach alternator się zadymił i przestał ładować. Założyłem używkę, ponieważ ten zaczął się równierz grzać, zmierzyłem cęgami prąd. Na wyjściu z alternatora miernik pokazał 65A, na wejściu do akumulatora było 45A. Pomijając...
Mój wentylator nawiewu bierze max 6A co daje mniej niż 100W, prądnice w benzynie 1.0 mam około 600W, przy normalnym użytkowaniu auta mam gdzieś 150W na lampy, dajmy na to z 50W na nawiew, do tego kilka A na sterowanie wtryskami, cewką WN, radiem i licznikiem i myślę, że tu kolejne 150W się uzbiera co daje łącznie 300-350W podczas normalnej pracy, tak...
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Witam. Po sprawdzeniu wszystkich możliwości okazało się że wina tkwi w " przegrzanym" alternatorze. Wymiana na regenerowany i po kłopocie.
Ja zaproponowałbym takie rozwiązania dwa: (ale niech specjaliści to zweryfikują) Modernizacje tylko przy energobloku. Pinout na podstawie EVS 15/12 1. ręczne. Przewód od lodówki (X3 pin 1) przełącznikiem do wejścia akumulatora II (X3 pin 11 lub 12) to teoretycznie powinno zapewnić prace lodówki podczas postoju z akumulatora II ( w moim przypadku ten...
Skoro u mnie wystarcza na komplet, jest szansa że odkręcisz jedno koło. Chodzi mi o to że 500l może nie wystarczyć, bo półoś czasem jest tak zapieczona, że nawet najlepszy klucz 1/2" nie da rady, rozumiesz? Albo bijesz takim kluczem pół dnia i wreszcie drgnie ;-) Nakrętka półosi to może być najgorsza rzecz w aucie osobowym do odkręcenia, dlatego jeśli...
Witam. Panowie, pomóżcie. Pacjent Opel Zafira B 1.9 CDTI 74kW z dowodu. Autko kupiłem niedawno, do tej pory wszystko było ok. Zdarzyło się w tamtym tygodniu, podczas jazdy, wskakiwać w tryb awaryjny. A na większych dołach, jakby podczas jazdy, gasło, zegary się wyłączały podczas jazdy i za chwilę znów wszystko ok. Dziś, podczas odpalenia rano, auto...
Witajcie. Od razu powiem, że tak, używałem opcji szukaj i na prawdę szukałem samemu rozwiązania problemu. Sprawa wygląda tak: Auto podczas jazdy przy 3 tys. obrotów ma lekkie "czknięcie" i do 4 tys. obrotów słabo idzie. Dokładnie przy 4 tys. obrotów dostaje lekkiego kopa i idzie normalnie. Dzieje się to jak się tylko trochę rozgrzeje, jak jest zimny,...
Ciekawy jestem czy udało Ci się z wymianą na mocniejszy alternator bo kupiłem teraz sprzet 1.5kw i też mi brakuje prądu ale boję się obciążać silnik większym alternatorem
Drugi alternator odpada ze względu na napędzenie go dodatkowym paskiem klinowym. Wiąże się to z wymianą koła napędowego ( szajby) i dodatkowy problem umiejscowienie alternatora. Co jest największym problemem. Pomijam już połączenie elektryczne. Jedyny sensowny sposób to wymienić alternator na mocniejszy. Skoro już masz alternatory 70A to nie staraj...
Fabia hmmm, trochę większy samochód od tych w temacie, silnik za to trochę słaby 1,4 60KM, jeszcze na Punto 60KM by mi wystarczyło z przyspieszeniem 14,2sek. Zaś Fabia ma 16,2sek Peugeot też nie najlepiej bo 15,2sek, Corsa ma nieco lepiej 13,3sek z silnikiem 75KM. W Puncie dość dużo tych usterek w okresie do 100tys. Mechanizm różnicowy i sterownik to...
większy alternator większy akumulator alternator zmiana alternator większy
piszczenie dysku twardego projektor telefonu podłączyć akumulator honda civic
electrolux ew8f148bp pralka electrolux
Wspornik poduszki silnika Fiat Ducato - nazwa i funkcja Land Rover Discovery Sport 2.0 Diesel 2017 - Rozrusznik nie kręci