Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
My z alternatorami do autobusów Man Lion's City też mamy problem - zaczęły przychodzić takie, które mają identyczne objawy jak opisane w temacie - awaria alternatora na wolnych obrotach. Alternatory oryginalne Boscha.
Sprawdż czy alternator ma rolkę z łożyskiem kierunkowym . Jesli ma to zobacz czy nie jest zapieczone tzn. powinno sie w jedną stronę ruszac z całym wirnikiem a w drugą sama rolka. Jeśli nie puszcza to jest zapieczone i ono powoduje drgania paska PK . Koszt rolki ok. 250 zł .Mechanik żeby wymienic musi mieć specjalny klucz o 33 zębach.
Prawdopodobnie za duże koło pasowe na alternatorze to znaczy że alternator przy pracy ciągnika na wolnych obrotach ma za niskie obroty na kole pasowym alternatora i wskutek czego na wolnych obrotach ciągnika nie wzbudza się
izolacja pod pierściienami, było o tym.
Pisanie dla pisania. Skoro masz pobór 120A przy starcie podgrzewacza a alternator masz 150A, to nic nie wymyślisz. 120A przy 13v to 1560w czyli prawie 2.1KM Więc nie dziw się, że aż obroty faluja. Skoro jak odepniesz podgrzewacz to wszytsko jest w porządku, to co jest źródłem niskiego ładowania i falowania? Alternator na wolnych obrotach nie ma prawie,...
Procentowe obciążenie które widzisz zależy od rzeczywistego obciążenia skorelowanego z aktualną wydajnością alternatora. Czyli na wolnych obrotach 30A to może być 100%, ale jeśli obroty wzrosną to przy 30A pokaże np. 40%.
Czym wyższe obroty tym mniej oporu stawia alternator bo nadrabia obrotami. Na wolnych obrotach jest najwyższy moment przenoszony.
Normalnie zachowania. Psa od 2011r ma takie sterowania alternatora. Bez obciążenia na wolnych obrotach i podczas przyspieszania/obciążenia odcina oporny alternator.
Kiepski regulator napięcia (zbyt wysoki próg zadziałania). Normalnie można z tym jeździć i nic się nie stanie. W Twoim przypadku masz alternator na gwarancji, możesz spoko reklamować. Dogadaj się ze sprzedającym czy sam regulator przyjmie i wymieni. Regulator da się wymienić bez wyjmowania całego alternatora.
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
To masz alternator produkcji DDR z IFY ,lub Mulitkara.W tych alternatorach regulatory mogły się tak zachowywać jak pamiętam,przy naładowanym akumulatorze.
Wszystko się zgadza ale wg moich informacji koło mierzone na rowkach ma mieć 57.1mm, koło 66 mm jest dużym kołem.P
jak zmienisz alternator to daj znac:) hehe
W przypadku włączenia ogrzewania szyby, pobór nie przekracza podanego przez ciebie wydatku alternatora na wolnych obrotach. Przekracza wydatek alternatora na wolnych obrotach a nie znamionowy 90A, maksymalny wydatek
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
[url=http://autolib.diakom.ru/CAR/Merced... zerknij
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V, to że w miarę nagrzewania się alternatora (a właściwie regulatora) napięcie spada jest normalne i właściwe, nie powinno jednak spadać poniżej 13,8V. Natomiast 5-cio letni akumulator, który w dodatku został głęboko wyładowany, nadaje się...
Wolne obroty, średnie, duże? To dosyć istotne. Jeśli wolne to OK.
Alternator może dawać takie napiecie (7V) przy odłączonym akumulatorze. Według mnie za małe ma obroty alternator przy wolnych obrotach silnika. Można je zwiększyć przez zmianę (zmiejszenie) średnicy koła pasowego na alternatorze.
Witam. To co na foto przypomina bardziej jakaś diodę prostowniczą niż rezystor. Zdało by się jednak dokładniejsze foto regulatora, by było widać jakiś symbol, ewentualnie też dokładniejsze foto alternatora..
<Czy piszczący pasek na starcie samochodu to duży problem? Wymieniać go?> Jeśli przy stałych obrotach silnika wzrośnie prąd pobierany przez instalację z alternatora, to wzrasta moment obrotowy jakim jest napędzany alternator (w dużym uproszczeniu siła z jaką pasek obraca kółko pasowe alternatora). Gdy dzieje się to na wolnych obrotach i pasek...
bo silnik w c330 ma wolne obroty, i żeby alternator ładował, pogubiłem sie xD
Narazie test robiony tylko przez przetwornice i zarówke 100W i nie ma zadnego spadku napięcia na akumulatorze a silnik chodzi na 3biegu przy minmalnym ruchu przepustnicy. Tak jak piszecie z 10-15lat temu bylo by to dobre rozwiazanie a teraz w erze agregatow od 300zł jest kiepskie lecz nas kosztował praktycznie nic, wszystko bylo zgromadzone i wykorzystany...
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF.
Dziękuję koledzy za pomoc. Jutro postaram się zamontować alternator do motoru i zdam relacje jak pracuje. Zastanawiam się jeszcze jakie minimalne obroty może potrzebować ten alternator. W junaku wolne obroty maja ok 900 obr/min. Napęd alternatora jest zrealizowany ze studni prądnicy więc na wałku alternatora powinno być ok 1100 obr/min. Czy takie obroty...
Przewody łączące alternator z elektroniką przesyłają informacje o stanie alternatora, komputer musi dostać informację, że z alternatorem jest coś nie tak. Albo jest jakaś mądrość a alternatorze, która przestała działać i nie posyła informacji do kompa, ze alternator jest OK, zwykle jest to magistrala dwuprzewodowa. Może być, że komputer jest taki mądry,...
A co niby regulator napięcia ma do huczenia? Trzeba sprawdzić wszystkie elementy napędzane paskiem - są blisko asfaltu i woda, błoto oraz pył robią swoje. Podniesienie obrotów to będzie przysłowiowe "maskowanie gówna dezodorantem". Spodziewaj się, że w niedługim czasie nagle i gwałtownie dowiesz się, co jest powodem huczenia :)
Spróbuj max obciążenia na średnich obrotach, jeśli napięcie siada na alternatorze więcej niż 0.1V, możesz podejrzewać jakieś uszkodzenie, na wolnych obrotach to żaden test, nikt nie jeździ na wolnych.
Albo nie bawić się w kombinowanie w przerabianie kół pasowych i zwiększyć minimalnie obroty biegu jałowego i po zawodach. Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach :D
(at)doogg Musisz wymienić wszystkie, wymiana tylko uszkodzonych nic nie daje. Mając numery szukaj na necie, ale to może nie być tanie.
Jeżeli dasz gazu to też spada??? napięcie??? Jeśli tak to mostek w alternatorze. A jeśli tylko na wolnych obrotach to regulator. (Jest on nowy? czy ze starego przełożony? Zobacz jakie jest napięcie na alternatorze. Plus miernika przykładasz do dużej śruby grze dochodzi gruby czerwony przewód a masę weź z jego obudowy. Uważaj na ręce. Będziemy wiedzieli...
spotkałem się kilka razy że sporadyczne podnoszenie wolnych obrotów było spowodowane uszkodzonym wolnym kołem alternatora . Nieprawdopodobne a jednak :)
a zeby otrzymac max energiz alternatora przy wolnych obrotach bez regulatora to bedzie mozliwe?
A może warto sprawdzić regulator skoro jednak kontrolka gaśnie a niby alternator sprawny.
A wolne obroty nie za niskie czasem? Poza tym jaki jest czerpany prąd z alternatora podczas pracy na niskich obrotach. Jaki alternator Bosch, Denso czy Hitachi?
może to alternator?
witam mam pytanie odnośnie starej 17letniej skody 120 jakie powinien iść prąd z alternatora do akumulatora przy włączonym silniku na wolnych obrotach z góry dziękuje
Alternatory w samochodzie mają prąd nawet 75A tak aby wystarczyło energii do wszystkiego, nawet gdy silnik chodzi na wolnych obrotach.
Ma być ładowany z alternatora na wolnych obrotach. Zakładam ładowanie do "pełna" bo to rozwiązanie awaryjne.
Na moje oko, masz za wolne obroty alternatora. Wstaw zdjęcie.
A jak wygląda sprzęgiełko na alternatorze ? Jeszcze oryginał czy już wymieniane ? Dość często sprawcą drgań na wolnych obrotach jest właśnie sprzęgiełko - koło wolnobieżne na alternatorze. http://obrazki.elektroda.net/53_12531066...
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
Tak zero mi się zgubiło (zaraz poprawię) - znający temat i tak będą wiedzieli o co chodzi. Druga uwaga: jeśli piszę obroty wałka to obroty wałka, jeśli obroty altka to obroty altka a nie obroty silnika razy przekładnia. Od początku konstrukcja. Przekładnia pasowa 2:1 tzn 2 obr alternatora do 1 obrotu wałka zdawczego, albo koło napędzające 2 razy większe...
Prawidłowo. Alternator na wolnych obrotach nie da więcej niż 15A, więc różnica jest porywana z baterii.
Czemu starego nie zalozysz skoro jest dobrze na nim. Na starym ładowanie wynosi 13.5V i to bez obciążenia, wiec jest do wymiany. Dodatkowo znalazłem tarczkę z datą i on jest oryginalny z 2004, wiec przydałoby się go wymienić. Dodano po 2 Podłączyłem kolejny nowy regulator (już trzeci), trochę inny bo A643258A i dalej nie ma ładowania... Wkrętarka ma...
Niestety szału nie zrobisz, masz prądnice bezpośrednio na wale silnika, gdzie w autach są przekładnie min. 2:1. Zerowy bilans energetyczny uzyskujesz gdzieś przy około 2000 rpm. Więc podnoszenie obrotów nie ma sensu. Masz dwie drogi, minimalizować pobór prądu (ledy których jestem przeciwnikiem) lub wymiana na alternator.
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
1. Uruchomienie silnika bez akumulatora w pojeździe z alternatorem = spalony regulator napięcia. 2. W/g mnie najlepsza opcja to kupić nowy akumulator i "przepalać" taki pojazd raz na 2-4tyg na 15-20min (dobre i dla silnika i dla akumulatora). Możesz też szarpnąć się ze 100zł na automatyczną ładowarkę z podtrzymaniem i ją na stałe podpiąć do akumulatora...
Może by tak założyć alternator 200A?? 90A -100A to max co pasek klinowy 10mm uciągnie. Nie problemem jest prąd alternatora tylko jego sprawność w niższych zakresach obrotów. Kolego jak byś chociaż liznął poloneza to byś wiedział że alternatory 70 i 80 A mają mniejsze koła pasowe niż te 55A. I po drugie mają inne większe stojany i wirniki i większą...
Witam Mam następujący problem w MercedesActros MP2 2007 Kontrolka akumulatora na wolnych obrotach świeci się cały czas na czerwono, a jak dodam gazu, auto wejdzie na wyższe obroty to gaśnie. Ktoś podpowie co to może być? Alternator się kończy czy może pasek jest luźny i na wolnych obrotach nie ładuje, a może ktoś ma inny pomysł o co chodzi. Jak sprawdzić...
Chyba usterka nie jest zależna od obrotów, a bardziej od sterowania. Gdy puszczasz gaz silnik schodzi z obrotów, a razem z nim synchronicznie alternator, gdyby było niesynchronicznie to słyszałbyś pisk paska rowkowego. Po drugie skoro na wolnych obrotach ładuje czyli ładowanie jest non stop. Zobacz czy przypadkiem napinacz nie jest kulawy. Możesz śmiało...
Wszystkie wymyślne teorie to przesada. Gwiżdże bo skończył się smar w łożysku. Kręcąc ręką alternatorem nie będzie tego słuchać bo to za wolne obroty i brak obciążenia . Po rozebraniu alternatora łatwo to wyczuć. Po prostu wymień łożyska na nowe koniecznie z luzem C3.
Możesz sprawdzić multimetrem czy nie pobiera jakieś urządzenie prądu w czasie postoju.Jak by była celka uszkodzona to raczej nie odpaliłby wcale.Ja bym szukał innej przyczyny niż akumulator.Alternator sprawny tak.A regulator napięcia?Jakie napięcie daje alternator na wolnych obrotach?
alternator rozebrać ,obejrzeć wewnątrz,sprawdzić stan pierścieni i szczotek dzięki za radę - przynajmniej wiem gdzie szukać. Dziś popukałem lekko drewnianym trzonkiem młotka w obudowę alternatora - kontrolka zgasła. Mam chwilę spokoju ale jak najszybciej muszę sprawdzić alternator
Wystarczą wolne obroty dawcy- alternator wtedy nie ma wystarczającej mocy do samospalenia.
Mianowicie w tym starze po nadbudowaniu strażackiego wyposażenia brakuje prądu na wolnych obrotach bo alternator jest ten okrągły bez łapek i ma za wolne obroty żeby cokolwiek zasilać. A drugiego alternatora tam raczej nie upcha chyba że ktoś wie coś o tym. Dołożył bym chętenie z 80-100A . Np aukcja 1055532657. Albo druga mozliwość , zasilanie wzbudzenia...
Jeżeli alternator jest sprawny to bez problemu będzie ładował ten akumulator. Jeśli chodzi o obroty to alternator wzbudza się przy około 1800 obr/min i dobrze by było gdyby te obroty alternatora były na wolnych obrotach silnika. Jednak nie mniejsze jak 1500 obr/min.
Gdzie podłączyłeś kontrolkę? Zrób zdjęcie tylnej pokrywy, jakie ma oznaczenia.
Witam. Zapaliła się kontrolka od ładowania ,sprawdziłem ładowanie było za małe 13 v , wymieniłem alternator ,sprawdziłem ładowanie 14,3 v czyli prawidłowe ,czy wolne obroty czy wyzsze , a kontrolka jednak się pali. Gdzie jest problem? Ktoś pomoże?
Witam, mam problem z traktorem Belarus 920 z 2007 roku, a dokładniej z ładowaniem gdy wyłączone są odbiorniki, posiada on dwa akumulatory 12V, instalacja elektryczna jest na 12V, a rozruch na 24V, za pomocą przekaźnika(przetwornicy 14V/28V) znajdującego pod maską pod chłodnicami (bezpiecznik jest dobry), a ten elementy był wymieniany na nowy oryginalny...
Tak , masz uszkodzony alternator.
Miezylem z odlaczonym mostkiem, a nawet rozebranym na czesci pierwsze. Z czym sie pomylilem?????? Na mierniku pokazuje wartosci jakies tam okolo 400-500 a po odwroceniu polaryzacji nic nie pokazuje, wiec chyba tak powinno byc???
http://obrazki.elektroda.pl/9726153300_1... Otóż z katalogu IC wynika iż rolka alternatora pasuje z dci. Odnośnie gaśniencia to wpierw diagnostyka komputerowa, ewentualnie to ciut więcej szczegółów, jakie wolne obroty na ciepłym itp. Pozdrawiam
Zawsze jak pracuje silnik, tylko jak chodzi na wolnych obrotach, alternator kręci się też wolno i mniej ładuje.
Maluch ma za duże koło pasowe na alternatorze. Jego wielkość jest prawie taka sama jak wielkość koła na silniku. W normalnych samochodach koło na alternatorze jest min 2 razy mniejsze co daje 2 razy wieksze obroty na biegu jałowym. W maluchu zrobili prawdopodobnie tak żeby się dmuchawa nie rozpadła przy maksymalnych obrotach ( gdzieś o tym czytałem...
Sam starter, a obwod ma sie wylaczyc po zapaleniu silnika. Moim zdaniem wlasnie pomysl z przekaznikiem jest wlasnie odpowiedni, zwlaszcza ze przy alternatorze kontrolka podczas normalnej pracy silnika sie zapala chyba tylko wtedy jak spadnie pasek albo kleknie sam alternator. Ehhh młody jesteś :P i fiaciki oglądasz tylko na zdjęciach z wakacji rodziców...
Witam,czy wartości poniżej są prawidłowe?mam problem z odpaleniem silnika po nocnym postoju rozrusznik jak by się przycinał przy pierwszym obrocie, wymieniłem na inny używany jest lepiej ale jeszcze nie dobrze pomyślałem ze może akumulator i zmierzyłem napięcie VAGiem w bloku 016. 12,24V-przy włączonym zapłonie 14,30V-na wolnych obrotach 11,32V-zapłon,...
To wszystko nie to. W ciągniku była prądnica. Założyłeś alternator od samochodu i dziwisz się że przy 800 obrotów nie wzbudza się. Tak było w samochodzie. Koło pasowe na wale w samochodzie jest większe niż w ciągniku i przy 800 obrotach alternator ma na tyle wysokie obroty że się wzbudza. W ciągniku koło pasowe na wale jest mniejsze i przy 800 obrotach/min...
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
Ch-a? Co to? Już wyczyszczony i pusty :) Nie wiem, jak nawinąć, żeby przy 8 parach magnesów uzyskać coś, co pozwoli mi ładować akumulator przy wolnych obrotach.
Panowie, prosta sprawa - montaż dodatkowej nagrzewnicy elektrycznej, która pobiera masę prądu i przy załączeniu alternator nie daje rady z ładowaniem na wolnych obrotach. Katalogowo wychodził w Corsie w tym silniku alternator 100 i 140, więc zakładam, że ten drugi spisze się dobrze.
Parę Ah nie zrobi różnciy, ważny jest prąd rozruchowy. Jak stanowczo za mało Ah to szybko się zużyje (prądy rozruchowe bardziej mu szkodzą). Po odpaleniu alternator ma wyrobić, ale nawet jak wyrobi aku w zimie, zanim przyjmie ten prąd to oddał na rozruch to mija 15 min i więcej - niezależnie od nadwyżki. Wszelkie podgrzewacze i ogrzewane fotele dadzą...
Po pewnym czasie na pewno bedzie kulal. Nic nie wskurasz jezeli alternator schodzi ponizej swoich nominalnych obrotow. Sam napisales, ze na wolnych obrotach nie laduje i zaswieca sie kontrolka. To znaczy, ze alternator nie moze pracowac juz na tych obrotach. Jedyne wyjscie to niedopuszczanie do zejscie ponizej pewnych obrotow silnika. Jak juz pisalem...
Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu wraz z rezystancją wewnętrzną. https://obrazki.elektroda.pl/1523612800_... Wolne obroty BEZ OBCIĄŻENIA: Zaraz po odpaleniu bez włączonych odbiorników napięcie na aku: 14,31 V / 14,32 V Napięcie mierzone na alternatorze bez obciążenia: 14,42 V / 14,43 V Spadek napięcia: "na alternatorze" z "na...
Sprawdź napięcie przed i po uruchomieniu silnika; poza tym załącz światla i oświetlenie wnętrza - po zmianie jasności światła rozpoznasz usterkę. Alternatory z takim uszkodzeniem mają dosyć głośną pracę (gwizd), wynikający z dużego prądu wzbudzenia. Powinien być to regulator - przy innych uszkodzeniach napięcie zawsze jest mniejsze od 14/5V.0
Podłączyłem na nowo ten alternator jak na rysunku karola44-81 . Musiałem jeszcze wymienić szczotko-trzymacz i regulator bo tamten nie działał ( regulator RNC 12 firmy JEZPOL). I teraz ładowanie jest z tym, że dopiero od około 1000obr/min , na wolnych obrotach kontrolka lekko się żarzy i ładowania praktycznie nie ma. Po przetrzymaniu na obrotach napięcie...
Witam! Problem polega na tym, że napięcie na alternatorze bez obciążenia jest 14,2V po włączeniu świateł mijania i przeciwmgłowych spada do 13,4V a po dołączeniu jeszcze ogrzewania szyby spada do 12,8V i nawet po znacznym zwiększeniu obrotów nie przekracza 13,2V. Oprócz mojego podstawiałem jeszcze dwa inne alternatory i efekt ten sam. Zmierzyłem prąd...
Paneli na dachu już więcej nie zmieszczę (i tak dużo weszło). Dodatkowy generator spalinowy zajmuje miejsce, wagę no i wymaga obsługi. Dlatego pomyślałem o dwóch ładowarkach DC-DC (jedna będzie na pewno). Na postoju (wolnych obrotach) wszystkie prądożerne odbiorniki w samochodzie (światła, klima) byłyby wyłączone, ale alternator na wolnych obrotach...
Masa wystarczy jak pójdzie karoserią. I kiedy ten sprzęt ma działać z dużą mocą ? podczas jazdy? Alternatory na wolnych obrotach silnika i tak nie działają z pełną mocą. Jaki jest oryginalny alternator?
Akumulator w jakim stanie? Jakiej mocy jest alternator? Nie założony jest czasem zbyt słaby jak do tej wersji wyposażenia?
Zaobserwuj lampkę kontrolną ładowania akumulatora , przy prądnicy ma ona przy wolnych obrotach świecic dosyć jasno , ale tak aby silnik nie gasł. Jezeli masz alternator w/w lampka ma świecic na pograniczu gaśniecia i zarzenia się , również na takich obrotach aby silnik nie gasł gdy przechodzi z wysokich obrotów na wolne obroty. Precyzyjnie to możesz...
W maluchu przy identyczych objawach uszkodzona była jedna dioda wzbudzenia, ładował a kontrolka na wolnych obrotach świeciła.
Witam posiadam xedos 6 2.0 l V6 1994 r czyli podobnie jak piszący wcześniej, Jestem po wymianie 3 alternatorów ( używek ) ale zawsze sprawdzanych fachowym okiem . Znowu mam problem z tym samycm co wczesniej , mianowicie przy niskich obrotach okolo 1000/min. jak mam odpaloną klime czyu światła czy nawet nadmuch etc. (coś związanego z elektrykom ) świecą...
Co takimi obrotami chcesz ładować... wolne obroty GY to ok. 1200, a na filmie widać max 250. Trójfazowe alternatory do GY mają dosyć dobre ładowanie, w moim bez problemu świeci 2x35W i jeszcze ładowania mam kilka amperów. Cała instalacja zasilana z akumulatora, na wolnych obrotach 13.5V na średnich 14.5V
Kolega wspomniał o alternatorze za 50 zł. z samochodu . To był dobry pomysł . Ładnie pasuje alternator od Cinquecento 700 . 12V 55A . Ma wbudowany regulator napięcia wraz z szczotko trzymaczem . Elegancko trzyma napięcie 14,4V . :| Dodano po 2 A pro po przekładni - kiedyś zakładało się kółko pasowe od poloneza i już na wolnych obrotach miał początkowe...
Czy takie podłączenie do akumulatora wpiętego w instalcje samochodu na biegu jałowym, może czemuś zaszkodzić np instalacji elektrycznej samochodu tudzież samemu akumulatorowi. W sumie najważniesze dla mnie jest by nie uszkodzić auta podczas pracy silnika (bo bez silnika to mogę sobie AKU samochodowy odpiąć z klem). Pomijam zużycie silnika na biegu...
Czyli 230V x 10A x 0.93 = 2.1kW? Bardziej mnie zastanawia czy alternator na wolnych obrotach tyle wyprodukuje? Potrzeba mi Maks 300w
Na zacisku + alternatora na wolnych obrotach jest 14,15...14,18V (waha się), a na wsuwce regulatora 14,26...14,29V.
I co, jak dasz 2500 rpm to potem już ładuje na wolnych obrotach. Daj nr alternatora lub chociaż rzuć foto wtyczki. Jak dwa kabelki to masz LS, czyli lampka i sterowanie. Jeżeli w liczniku masz diodę (alternator) to musi być ona zbocznikowana rezystorem, podobnie jak było robione w Vag'ach.
A jakie masz wolne obroty? Bo alternator musi mieć jakąś prędkośc kątową aby się wzbudził. Moze być jeszcze uwalony opornik wspomagający wzbudzenie w desce, z samej kontrolki będzie się wzbudzał w ten właśnie sposób.
Wygląda jakbyś nie miał ładowania po rozruchu. Wolne obroty mogą być z tym związane (brak oporu alternatora) bądź nie.
Witam problem polega na tym ze ładowanie rosie do 30v na wolnych obrotach alternatory sprawdzone w czym może być problem ??
(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
sprawdz jaki masz prad ladowania na wolnych obrotach i wysokich z wlaczonymi swiatlami i bez powodzenia
Masz 2 czujniki odłącz przewody weż żaróweczkę z przewodami Jeden koniec podlącz do plusa adrugim dotykaj czujników Na jednym ma świecić na drugim nie Uruchom silnik wolne obroty nie swieci na zadnym Dodaj gazu ok 2000 obr powinna świecić na drugim sprawdż przewód W na alternatorze
Alternator nie ma żadnego ładowania! Ładowanie dotyczy akumulatora. Prawidłowo działajacy alternator w instalacji, w której jest sprawny i naładowany akumulator, przy najwyższych obrotach powinien utrzymywać napięcie nie wyższe, niż 14,4V przy braku poboru prądu przez większe odbiorniki. Napięcie będzie się zmieniać w zależności od obrotów silnika i...
Zapewniam, że przy codziennym korzystaniu w jeździe miejskiej, odpalaniu i wyłączaniu po 20 razy na dzień akumulator będzie sukcesywnie tracił ładunek i się zasiarczał. To też zależy ile kilometrów dziennie przejedziesz*** i jak ładuje alternator na wolnych obrotach gdy np. wielokrotnie stoimy na światłach i dużo częściej niż poprzednio na przejściach...
Troche dziwne odpowiedzi ale cóż . Po 1 sprawdz czy masz taki alternator jak powinien być w tym wyposażeniu.!!!! Na wolnych obrotach nie włączamy wszystkiego bo alternator być może nie wydoli..... tu zależnie co masz wsadzone. Jak 150A to powinien jeszcze móc.
alternator wolne obrót wolne koło alternator romet wolne obroty
rozruch transformatora windows schowek renault magnum modulator
manta spk5016 centrala wentylacyjna
Młynek mieli za dużo kawy w DeLonghi ECAM 23 - przyczyny i rozwiązania Kod P1110 w Peugeot 206 2.0 HDI - przyczyny i diagnostyka