Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
A co niby regulator napięcia ma do huczenia? Trzeba sprawdzić wszystkie elementy napędzane paskiem - są blisko asfaltu i woda, błoto oraz pył robią swoje. Podniesienie obrotów to będzie przysłowiowe "maskowanie gówna dezodorantem". Spodziewaj się, że w niedługim czasie nagle i gwałtownie dowiesz się, co jest powodem huczenia :)
Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu wraz z rezystancją wewnętrzną. https://obrazki.elektroda.pl/1523612800_... Wolne obroty BEZ OBCIĄŻENIA: Zaraz po odpaleniu bez włączonych odbiorników napięcie na aku: 14,31 V / 14,32 V Napięcie mierzone na alternatorze bez obciążenia: 14,42 V / 14,43 V Spadek napięcia: "na alternatorze" z "na...
nietety wag nie łączy sie ze wsspomaganiem po pierwszej awari pompy przestał sie łączyĆ Dodano po 6 co do lampki sprawdż ładowanie bardzo czesto sie zdaża że słaby akumulator lub późno wzbudzający sie alternator powoduje wyłączenie wspomagania u kolegi też był taki problem zbyt niskie wolne obroty i wspom. sie wyłączało sprawdz ładowanie powinno byĆ...
Dzisiaj podłączyłem Zwinniczka do DB i oto wyniki: Błędy z opisem, który pokazał DB, a także sam wyguglałem F40A - czujnik poziomu oleju, poziom oleju U1000 - brak komunikacji ABS z innymi sterownikami U1308 - brak komunikacji z ECU U1318 - brak komunikacji z BSI U1108 - brak komunikacji z ECU 7159 - poziom oleju P1676 - błąd stały - controlled alternator...
Dokonałem pomiarów i wyszło tak: wolne obroty bez obciążenia: - plus między śrubą a słupkiem akumulatora 97,3-103,4mV -minus między obudową a słupkiem akumulatora 30,8mV wolne obroty z obciążeniem klimatyzacją, nawiew na maksa, podgrzewanie przedniej i tylnej szyby, podgrzewanie lusterek, podgrzewanie obu przednich foteli, ksenony ale bez drogowych:...
Cześć! Mam problem z wykryciem źródła piszczenia w silniku Opel Corsa A12XER (ecotec 1.2 benzyna, 2012). Może ktoś się już z czymś podobnym spotkał? Po kolei: Dźwięk o jakim mowa uchwyciłem na filmach: https://youtube.com/shorts/3YwXnvHpl_4?s... https://youtube.com/shorts/zBobu3ZccWQ?s... Dźwięk pojawią się najczęściej...
ja bym się przyjrzał dlaczego silnik ma 650 wolne obroty a nie 700 które powinien mieć To jest 6 cylindrów, a więc wolne obroty mniejsze. W 6 powinno być około 550 do 600. Ale nawet przy 500 obrotach wału alternator powinien kręcić grubo ponad 1000 rpm, czyli powinien normalnie ładować. Tym bardziej że to VW (chodzi o alternator). Dyskusja wrze a autor...
Czemu starego nie zalozysz skoro jest dobrze na nim. Na starym ładowanie wynosi 13.5V i to bez obciążenia, wiec jest do wymiany. Dodatkowo znalazłem tarczkę z datą i on jest oryginalny z 2004, wiec przydałoby się go wymienić. Dodano po 2 Podłączyłem kolejny nowy regulator (już trzeci), trochę inny bo A643258A i dalej nie ma ładowania... Wkrętarka ma...
Witam. Zapaliła się kontrolka od ładowania ,sprawdziłem ładowanie było za małe 13 v , wymieniłem alternator ,sprawdziłem ładowanie 14,3 v czyli prawidłowe ,czy wolne obroty czy wyzsze , a kontrolka jednak się pali. Gdzie jest problem? Ktoś pomoże?
Witam. Panowie mam problem jak w temacie. Otóż wyświetla mi się błąd FR 4041 i EDC. Dodam że czasem jak są wolne obroty to gaśnie jak wyższe to się zapala z powrotem. Dodam że był wyciągany alternator i coś mechanik grzebał ale nie pomogło. Gdzie tu szukać przyczyny otóż tej sytuacji. Czekam na jakieś podpowiedzi.
w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora rzeczywiście moje odczucie jest takie że zadusza alternator. Wyczyściłem masę (niewiele do szczęścia potrzebowała) nastepnie podkręciłem lekko wolne obroty i z lekkim oporem ale odpala i chodzi. Prąd ładowania z regulatora 14.30-31V, na żółtych stykach prąd zmienny 15-30V...
Narazie test robiony tylko przez przetwornice i zarówke 100W i nie ma zadnego spadku napięcia na akumulatorze a silnik chodzi na 3biegu przy minmalnym ruchu przepustnicy. Tak jak piszecie z 10-15lat temu bylo by to dobre rozwiazanie a teraz w erze agregatow od 300zł jest kiepskie lecz nas kosztował praktycznie nic, wszystko bylo zgromadzone i wykorzystany...
Najpopularniejsza przekładnia zwiększająca obroty jest w rowerze. Gdyby taka przekładnia miała małą sprawność, to nadal byśmy jeździli na rowerach o tej śmiesznej konstrukcji, z jednym kołem wielkim (napędzanym bez przekładni), a drugim małym. Okazują się, że konstrukcja z przekładnią znacznie lepiej wykorzystuje stosunkowo wolne ruchy nóg kolarza,...
No wiadomo że po tylu latach przy tak niskich obrotach muszą być wibracje. I tak szacun że przy 4 cyl 4 suw nie rzuca całą budą już "fabrycznie". Mówisz modyfikacja softu??? Kurcze kolejna ciekawa opcja. Jestem laikiem w tym temacie więc pozwolę sobie zapytać :) Czy można wprowadzić taką modyfikacje która delikatnie podniesie wolne obroty nie wpływając...
Dziękuję koledzy za pomoc. Jutro postaram się zamontować alternator do motoru i zdam relacje jak pracuje. Zastanawiam się jeszcze jakie minimalne obroty może potrzebować ten alternator. W junaku wolne obroty maja ok 900 obr/min. Napęd alternatora jest zrealizowany ze studni prądnicy więc na wałku alternatora powinno być ok 1100 obr/min. Czy takie obroty...
bo silnik w c330 ma wolne obroty Silnik może sobie ''pyrkać'' na wolnych obrotach czyli 400 obrotów na minutę oryginalna prądnica zaczyna ładować od około 800 obrotów na minutę silnika i żeby alternator ładował to potrzebuje odpowiednich obrotów pogubiłem sie xD W samochodzie przełożenie kół pasowych jest 1 do 2 czyli obroty alternatora są około dwa...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie moim zdaniem i nie powinno nic falować. Auto trafiło do mnie...
Zacznę może od tego Ostatnia kwestia to bieg jałowy. Toyota Yaris 1.0 2004, wolne obroty przy pełnym rozgrzaniu - 600 rpm. Wprawdzie nie ma elektrycznie grzanych foteli ale wspomaganie kierownicy jest elektryczne. I na wolnych obrotach (częste, duże korki) jest nadwyżka prądu. Przysiada dopiero w sytuacji wolne obroty + światła mijania, wentylator kabiny...
Na moje oko, masz za wolne obroty alternatora. Wstaw zdjęcie.
A wolne obroty nie za niskie czasem? Poza tym jaki jest czerpany prąd z alternatora podczas pracy na niskich obrotach. Jaki alternator Bosch, Denso czy Hitachi?
Sprawdziłem wczoraj ładowanie w golfie 2 1,3+lpg samochód inny ale alternator o tej samej mocy czyli 55A przy okazji sprawdziłem czy zwiększenie obrotów ma wpływ na wydajność alternatora silnik rozgrzany wolne obroty bez obciążenia 13,71V zwiększenie obrotów nic nie daje włączone światła+radio na wolnych obrotach 13,5V zwiększenie obrotów nić nie daje....
Jak nie ma łądowania poprawnego to nie włączysz tylnej szyby grzanej. Jak alternator nie daje powyżej 14v pod obciążeniem to jest uszkodzony.
pojedź sobie na myjnie typu "karcher" i umyj porządnie ten alternator najlepiej programem "woda zdemineralizowana", byle nie z żadną chemią, alternator wody się nie boi, więc nie powinno zaszkodzić, a pomóc może, jeśli to wina zabrudzeń a może są nieco za niskie wolne obroty i trzeba przygazować tak chociaż do 1500rpm żeby się wzbudził od razu?
Wystarczą wolne obroty dawcy- alternator wtedy nie ma wystarczającej mocy do samospalenia.
Ja najczęściej zajmował bym się alternatorami od traktorów, kombajnów zbożowych itp więc są tam raczej nisko obrotowe silniki, myślę że na silniku zamontuję koło pasowe o średnicy ok 8 cm i regulację obrotów silnika od 550 do prędkości znamionowej czyli 2950 (oczywiście nie każdy alternator do takich obrotów wkręcać). Silniki wysokoprężne w traktorach...
Tak, może, o ile faktycznie to jest problemem (to jest tylko możliwość, jedna z wielu). Zużyty lub sprawny, ale niedoładowany akumulator obciąża alternator. Ten z kolei obciąża mechanicznie silnik tym bardziej, im więcej prądu ciągnął z niego odbiorniki, czyli osprzęt samochodu (standardowo) + niedoładowana bateria (ponadstandardowo :-) ). Mój ma M43...
https://obrazki.elektroda.pl/4099735800_... https://obrazki.elektroda.pl/8314419200_... Na początek mała uwaga i wyjaśnienie dotyczące montażu alternatora Jubana w legendzie PGRu, czyli w Zetorze 3011/4011 (może dotyczyć także Ursusa C-4011). Otóż w Zetorze stosowano innej konstrukcji wspornik prądnicy - spawany z...
A nie może to być alternator napędzany silnikiem o kontrolowanych obrotach plus transformator/autotransformator trojfazowy, żeby napięcie dopasować? Alternator samochodowy przy prędkości odpowiadającej częstotliwości 50Hz nie jest w stanie się wzbudzić, są to dla niego zbyt wolne obroty (za dużo ma biegunów). Dawno temu adaptowałem obrotomierz do mojego...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... jednym z "podejrzanych" i to poważnie jest alternator a ściślej łozyska w alternatorze jutro zamawiam lawetę i jadę z autem do mechanika
Przymocowany był do obudowy wentylatora(nad prądnicą)napędzany był dłuższym paskiem klinowym.Jakoś to działało Bardzo dobrze to działało , to ja miałem. nawet gdzieś ostatnio znalazłem wspornik do jego montażu. Na dole dajesz 2 koła pasowe i tyle, ale to do ekstremalnych sportów typu 500W na tylnym siedzeniu. Normalnie alternator obsłuży wszystko co...
Alternator jest teoretycznie 90a w rzeczywistości ma wielkość i części z fiata 65a. Problemem są tu zbyt wolne obroty aby wytworzyć odpowiednie napięcie przez to się grzeje i nie doładowuje. Nic z tym nie zrobisz bo większy Denso 120a z MK4 nie podejdzie. Najbardziej prądożerna jest przednia szyba.
Podobno da sie sprawdzić. Ja osobiscie nigdy nie próbowałem. Zawsze gdy nie byłem pewny lub szczotki nie były juz zbyt wspaniałe to poprostu wymieniałem na nowy i po problemie czy jest dobry czy nie, oczywiscie uprzednio sprawdzajac cały alternator a nie rozrusznik jak to napisałeś ( oczywiscie uznaję to za pomyłkę ) :) Oczywiście sprawdziłeś też stojan...
Witam kolegę mam podobny problem z Mondeo 2.0 TDCi. Już od dłuższego czasu takie szarpanie miało miejsce, wygląda to dokładnie tka jak napisałeś. Na wolnych obrotach silnik co jakiś czasz spada z obrotów i troch trzęsie kabiną. Myślałem początkowo że to wina paska wieloklinowego, więc wymieniłem na nowy razem z wszystkimi rolkami, trochę to uciszyło...
Przypomina mi to trochę moją przygodę w corolli. Po przypadkowym zwarciu przestało mi działać parę urządzeń i między innymi ładowanie akumulatora (świeciła się kontrolka ładowania). Po odpaleniu silnika wolne obroty falowały, a napięcie na alternatorze w takt zmian obrotów jeździło od 12-16V. i alternator momentalnie zrobił się gorący (mnie też przy...
Alternator rozpinałem i nic z tego poza tym alternator jest z drugiej strony
Mianowicie w tym starze po nadbudowaniu strażackiego wyposażenia brakuje prądu na wolnych obrotach bo alternator jest ten okrągły bez łapek i ma za wolne obroty żeby cokolwiek zasilać. A drugiego alternatora tam raczej nie upcha chyba że ktoś wie coś o tym. Dołożył bym chętenie z 80-100A . Np aukcja 1055532657. Albo druga mozliwość , zasilanie wzbudzenia...
Kolego jeśli masz sprawny alternator to każdy regulator działa tak samo, gorzej jak masz usterkę . Druga sprawa to połączenie alternatora z instalacją musi być bez korozji i nie naderwane przewody. Trzecia sprawa to wolne obroty silnika , nie mogą być za wolne. Czwarta sprawa to nowy pasek bo na starym zmniejsza się przełożenie przekładni pasowej....
Pisze z pytaniem astra g dizel 1.7 alternator boscha 70a wolne obroty bez włączania świateł 13,95 /13,98 na światłach włączonych 13,80 /13,9 po prze gazowaniu koło 3000obrotów 14,1 / 14,15 objawia sie to minimalnym rozjaśnieniem deski /obroty wentylatora podnoszą się podczas jazdy co dziwne podczas jazdy ze stałą prędkością na jednym biegu wiatrak jakby...
Niestety może tak być, silnik moc swoją osiąga przy powiedzmy 5000 rpm. Alternator zaczyna ładować przy obrotach znacznie niższych, nawet 1000 rpm lub mniej. Przy przełożeniu silnik - alternator 4:1 być może nie było by takiego problemu. Radzę zauważyć że samo włączenie świateł w samochodzie wyraźnie wpływa na wolne obroty silnika (mającego kilkadziesiąt...
Jakie są minimalne wolne obroty po nagrzaniu a jakie obroty są potrzebne aby alternator ładował po włączeniu obciążenia.P
Alternator jest zdecydowanie mniejszy niż wspomniany wcześniej silnik. Musisz określić jak wolne obroty ma twój wiatrak jeśli jest to coś w okolicy 100-200 obr/min to podejrzewam że nawet tak duża maszyna jaką jest silnik 5,5 kW nie wystarczy. Pomyśl może o jakiejś nieskomplikowanej przekładni bo prądnica o mocy 1kW i naprawdę niewielkiej prędkości...
Silnik niema większego znaczenia wszystko zależy jak bardzo obciążysz alternator. Jeśli chodzi o obroty to minimalne ( wolne obroty silnika) wystarczy około 1000 obr/min , natomiast maksymalne nie uszkodzą alternatora jeśli nie przekroczą 7000 obr/min. Gorszą sprawą jest tzw. sprawność alternatora która zaczyna maleć po przekroczeniu pewnych obrotów...
Witam. Dziekuje za odpowiedzi.Pojechałem do kolegi mechanika,pierwsze co zrobiliśmy to podjechaliśmy do drugiego kolegi :-) na komputer.Sprawdzał na różne sposoby.Usterek elektronicznych brak.Wróciliśmy do garażu.Druga rzecz oglądamy wałki.Zdejemujemy lewą pokrywę,a tem sobie leżą spokojnie dwie dzwigienki zaworowe które wyskoczyły.Naturalnie wałki...
Ja nie biorę pod uwagę czegoś takiego jak wolne obroty , to jest uzależnione od konstrukcji alternatora tutaj chodzi o to ile ten alternator jest w stanie dać pod obciążeniem na podwyższonych obrotach.P
Witam, A więc ostatnio postanowiłem zamontować alternator od skody felicii 1.3 w moim traktorze t25. Alternator leżał kilka lat poza tym nie wiem zbyt wiele w jakim stanie był kiedy go zdemontowano ale słyszałem że był sprawny. Od strony mechanicznej poradziłem sobie wymieniłem tylko szajbke na taką która pasuje do mojego paska. No i teraz do rzeczy...
1. Podwyższone wolne obroty po odpaleniu zimnego silnika benzynowego to norma. Sterownik wzbogaca mieszankę i utrzymuje wyższe obroty aby szybciej podgrzać - chyba wydech (pewności nie mam). W autach gaźnikowych służył do tego przełącznik/dźwigienka ssania. W silniku sterowanym elektronicznie funkcję tą realizuje sterownik. Gdyby tego nie było, w niskich...
Maluch ma za duże koło pasowe na alternatorze. Jego wielkość jest prawie taka sama jak wielkość koła na silniku. W normalnych samochodach koło na alternatorze jest min 2 razy mniejsze co daje 2 razy wieksze obroty na biegu jałowym. W maluchu zrobili prawdopodobnie tak żeby się dmuchawa nie rozpadła przy maksymalnych obrotach ( gdzieś o tym czytałem...
Tylko czy wolne obroty silnika wski 3 nie będą za małe zeby ten alternator ładował akumulator..
Mam poldka i u mnie wolne obroty "skakały" wymieniłem pół instalacji zapłonowej i okazało się że to moduł. Podobno często się psuje. Zresztą to można sprawdzić. Przy włączonym silniku musisz bardzo obciążyć alternator zapal światła halogeny itp i obserwuj obroty jak bedzie coś się działo to raczej moduł.
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
alternator wolne obrót wolne koło alternator romet wolne obroty
odbiornik zdalnego sterowania serwis naprawy laptopów przyczyna palić komputer
rover wymiana rozrusznika telewizor thomson
Brak dźwięku po nocy w HDMI ARC - przyczyny i rozwiązania Sznur grafitowy a uszczelnianie wału korbowego