Do ogrzewania to lepiej przewinąć alternator na wyższe napięcie bo przy 24V jak ktoś chce wykorzystać 2000W to przewody muszą być jak do rozrusznika w samochodzie.
Ogniwo kwasowo-ołowiowe ma SEM o wartości 2.1V. W samochodowych akumulatorach jest 6 takich ogniw łączonych w szereg, więc normalnie w naładowanym akumulatorze napięcie wynosi około 12.6V. Gdy ogniwo obciążymy odbiornikiem o sporym poborze prądu to napięcie będzie maleć. W samochodzie mamy także alternator - służy do zasilania odbiorników w samochodzie...
Ten alternator, który ma ustawione wyższe napięcie regulatora będzie najbardziej obciążony. Tyle -zamykam.
problemem w tych oplach bywa słaba masa na alternatorze czasami trzeba ją poprawić albo dać dodatkowy kabel proponuję zmierzyć napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze jak będzie wyższe niż na akumulatorze popraw tą mase[/b]
Żaróweczki występują w wersjach 0,8 -1,0 i 1,2 W, druga sprawa, alternator podaje wyższe napięcie niż 12 V. Wstawić rezystor na kabel lub stabilizator napięcia L7812ACV.
Bo mają chińskie regulatory napięcia bosch
Komutator nie ma bicia?
Teoretycznie akumulator może naładować się z prawie do napięcia 32V , co nie znaczy, że w obwodzie alternatora nie wytworzy sie napięcie o wiele wyższe. Należy przeanalizować przypadek, gdy regulator napięcia ulegnie uszkodzeniu (zwarcie układu regulacji napięcia) i wówczas napięcie to może przekroczyć wartość 36V. Sposobem na taką awarię byłoby zbudowanie...
Widzę, że to tajemnica jak tego dokonać... Powiem tak. Uzyskałem z altka oczekiwane napięcie przy około 1500 obr. Nie musiałem nic przezwajać, wystarczyło przelutować łączenia uzwojeń. Jak to będzie sprawować się pod obciążeniem na dłuższą metę, nie wiem. Na chwilę obecną przetestowałem na stole przez około 10min i obciążeniu 5A i wszystko zimne. Jak...
Czy może być inna przyczyna zbyt wysokiego napięcia niż uszkodzony regulator napięcia BOSCH F00M145225? 15V przy wolnych obrotach, do ponad 18V na wyższych obrotach. Szczotki i ślizgi wyglądają dobrze.
No to moim zdaniem nie ma nawet co myśleć o użyciu 3 V. Może łatwiej byłoby wykrywać napięcie 13,5 V lub wyższe, kiedy pracuje alternator, żeby zasilić diody z linii klaksonu?
A nie prościej i pewniej kupić sobie alternator 24 z jakiejś ciężarówki? Koszty ewentualnego przezwojenia będą większe.
mierzyłem kiedyś tym żółtym miernikiem i napięcie było praktycznie identycznie ( na postoju i na uruchomionym ) To też niedobrze. Przy uruchomionym silniku pracuje alternator, dający wyższe napięcie, niż wynosi napięcie akumulatora przed rozruchem.
Halogen ma moc 48W. Dlaczego ten mostek grzeje się bez obciążenia? Przecież diody z alternatora mają wyższe napięcie niż 24V.
pamiętaj, że elektronika w SCIII to już wyższa jazda i np. komp sam steruje ładowaniem alternatora (napięcia wyższe niż 14,4V), więc... :)
Kontrolować akumulator, może sprawdzać jakimś miernikiem jego kondycje - jeżeli jest już slaby akumulator (zwiększone opory wewnętrzne) alternator będzie dawał wyższe napięcie, żeby naładować z powodu podwyższonej rezystancji wewnętrznej. Może warto doładowywać akumulator od czasu do czasu?
Test zwarciowy nie ma sensu. Nawinąłeś dobrze. Zdziwiło mnie, gdyż poprzednio miałeś dużo wyższe napięcie.
Alternator nie ma żadnego ładowania! Ładowanie dotyczy akumulatora. Prawidłowo działajacy alternator w instalacji, w której jest sprawny i naładowany akumulator, przy najwyższych obrotach powinien utrzymywać napięcie nie wyższe, niż 14,4V przy braku poboru prądu przez większe odbiorniki. Napięcie będzie się zmieniać w zależności od obrotów silnika i...
Jeżeli się nie mylę i jest to starszy typ instalacji to kontrolka jest żarówką i ma podany + od instalacji pojazdu a drugi biegun z wyjścia „małych” diód alternatora. Czy mógłbyś sprawdzić gdzie jest wyższe napięcie podczas żarzenia się lampki: po stronie instalacji czy alternatora? Po prostu zmierz napięcie po przekręceniu kluczyka a przed rozruchem...
Dzięki. Podłaczę się i pogmeram w wolnej chwili. Szkoda że nie ma nikt pewnej wiedzy na temat ustawień i ich rezultatów żeby nie robić tego na chybił trafił. Co jest wskazane w danej sytuacji a co może być niedopuszczalne. Za co odpowiadają pewne opcje i kiedy są one dopuszczalne. Teksty może tak a może lepiej inaczej, jest dobrze ale za chwilę okazuje...
Warto zmierzyć te napięcie przy samym alternatorze, na śrubie plusowej. Ile tam pokarze miernik. A czy taki pomiar może się zmienić na wyższy...? Przyjmijmy, że przy alternatorze napięcie będzie wyższe, to gdzie wtedy szukać usterki...?
Nie przeładujesz. Przy 14.4V akumulator musi postać 8 godzin żeby się naładować. Patrz w poradnik firmy VARTA. [url=https://www.varta-automotive.pl/pl-... Co innego napięcie w stanie spoczynku, co innego napięcie w czasie ładowania i rozładowania. Napięcie zależy od prądu....
Najlepiej wykonaj jeszcze jeden pomiar napięcia w takich samych warunkach bezpośrednio na alternatorze. Jeżeli na alternatorze będzie wyższe napięcie niż na akumulatorze no to czeka cię przegląd instalacji.
Alternator powinien na wyższych obrotach podawać napięcie 14.25V-14.4V przy włączonych wszystkich odbiornikach. Jeśli tak nie jest to wymaga sprawdzenia bo akumulatory mogą padać.
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
Sprawdzane jest po VIN-ie na realoem i wyskakują te oba alternatory, a poza tym właśnie przy wyższych obrotach potrafi wskoczyć to napięcie.
Jeśli problem jeszcze nie rozwiązany, to proponuję lampkę kontrolną ładowania (żarówka 4W; 12V) podłączyć tak jak na obrazku poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/1355974400_1... natomiast oryginalną lampkę kontrolną ładowania zostawić bez podłączenia. Uruchomić silnik i zobaczyć jak zachowuje się nasza zastępcza lampka kontrolna, jeśli...
W radio, albo tak jak kolega wyżej pisał alternator. Przez to też mogą być zakłócenia na radio. Jeżeli poszło wyższe napięcie, mogło uszkodzić radio i inne rzeczy el.
No to ja dziś rano miałem znacznie mniej. Zmiana całego alternatora? Nie spotkałem jeszcze nikogo kto na tym alternatorze miał wyższe napięcie. Kolejne kilka stów wywalę na marne?
Zaprzeczasz oczywistym faktom że w każdym alternatorze jest ograniczone napięcie do 14,4v jeżeli jest wyższe tzn że coś jest zepsute. https://obrazki.elektroda.pl/1705146500_...
... I Mam pytanie jakie maksymalne napięcie i prąd można dać na wirnik . ... Trudno podać gotową informację nie wiedząc ile voltów chcesz mieć na wyjściu. Przewijanie alternatora mija się z celem, bo producent przyjął optymalne wartości dla danej konstrukcji. Przewijanie alternatora na wyższe napięcie mam za sobą i skończyło się porażką, nastąpiło...
... mostek prostowniczy od alternatora ... jest na napięcie, jakie daje alternator (12 lub 24V). Dla MEW musisz dać mostek na napięcie 3 razy wyższe, niż najwyższe, jakiego się spodziewasz z Twojej prądnicy: jeżeli to ma być np. 50V, to mostek na więcej, niż 150V.
ok , sprawdzę. A to nie będzie tak że brak zasilania stałego spowoduje brak ładowania lub słabe ładowanie a nie zbyt wysokie napięcie ładowania. I jeszcze jedno pytanie. Jeśli akumulatory były niedoładowanie to czy jest możliwość że alternator podawał wyższe napięcie niż 28V.?
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Jak widać z postu poprzedniego zdania o używaniu alternatora do wspomagania rozruchu są podzielone.Prąd rozruchu 100 do300 A jest dla układu pracującego alternatora +rozrusznik pradem bardzo max. coś mi się wydaje, że prąd popłynie "najpierw" z alternatora ( wyższe napięcie) a gdy zabezpieczenie przeciwzwarciowe( jeśli jest w regulatorze napiecia) go...
Dowolna, byle napięcie wsteczne wyższe niż 30V. Na próbę wylutuj ją i sprawdź jak się zachowuje urządzenie.
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Podobny problem rozwiązałem rozcinając ścieżkę masy w regulatorze napięcia i wpinając diodę w kierunku przewodzenia. Spowodowało to wzrost napięcia ładowania o 0,7V Alternator o wyższym prądzie niczego nie zmieni chyba że będzie miał odpowiednio wyższe napięcie.
Wymieniłem alternator na inny używany, 120A tym razem. Przed montażem oczyściłem zacisk dodatni alternatora. W trakcie jazdy właściwie napięcie się nie zmieniło. Pod obciążeniem dalej siada w okolice 11V. Mierzone na alternatorze jest niewiele wyższe. Napięcie między obudową alternatora a klemą ujemną akumulatora wynosi 0,45V. Mało nie jest, ale wciąż...
kiedy podłączę multimetr pomiędzy ten przewód a masę przy włączonym zapłonie jest 5,5 a nie 12v To kontrolka ładowania sie żarzy a nie świeci bo ma tylko 6,5v zamiast 10V. To teraz kup właściwy mostek do poprzedniego alternatora i będzie fajnie , bo jak widze masz uwalone 2 alternatory, każdy inaczej.
napięcie alternatora powinno być wyższe niż akumulatora dlatego chce podnieść napięcie do wartości 13,8V
Sprawdz bezpośrednio na alternatorze jakie masz napięcie , jeśli wyższe to spadek masz na łączeniach (oczka,rozrusznik,itd) Jeśli też takie kiepskie to raczej wskazuje na regulator alternatora.
Witam, Problem polega na tym, że napięcie ładowania pojawia się dopiero na wyższych obrotach. Kontrolka ładowania nie gaśnie, a regulator był niedawno wymieniany. Posiadam alternator z dwoma wyjściami.
Ważne jest tylko i wyłącznie czy na koniec dnia akumulator (nieważne: mały czy duży czy ogromny) dostał prądu "z nawiązką", czy musiał wspomagać swoimi zapasami nienadążający alternator. Sam sobie zaprzeczasz i mnie bo to samo napisałem trochę inaczej, bo właśnie jak akumulator damy o większej pojemności to ładowanie przecież musi być sprawniejsze...
Zapomniałem dodać, że jeśli podniosę napięcie do ok.15V to zaczyna stroić. Podłączałem w aucie i dopiero na obrotach ok 2,5tys, kiedy alternator daje wyższe napięcie stroi i gra. Dodano po 41 Pomiary zaraz znajdę, bo gdzies mi się zawieruszyły...
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Koledzy ale tu nie chodzi o spadki napięcia -akumulator alternator ponieważ ładowanie jest dobre chodzi o spadek na instalacji jak już wcześniej wspomniano czyli o zasilanie kontrolki ponieważ z alternatora pojawia się wyższe napięcie gaszące niż jest zasilana kontrolka.P
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
Jaką moc pobiera pompka? Podłączając zasilanie z akumulatora, możesz nabawić się problemów z ładowaniem akumulatora. Chyba bardziej rozsądnym rozwiązaniem będzie wyprostowanie napięcia mostkiem Graetza i podłączenie pod alternator (zasilanie świateł). Napięcie skuteczne RMS będzie wynosić w granicach 12V, mimo że wartość szczytowa może być kilkakrotnie...
(at)jarek2140 Rób tak dalej a będziesz szukał następnego alternatora albo naprawiał ten. Nie wolno odłączać alternatora od instalacji auta tak jak ty to robisz. Alternator musi pracować pod obciążeniem, inaczej może dojść do uszkodzeń mostka prostowniczego. Chcesz sprawdzić czy jest ładowanie - to mierz napięcie na podłączonym przewodzie. Jeżeli w czasie...
Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora? Niezupełnie. Alternator i akumulator połączone są równolegle, występuje na nich takie samo napięcie. Akumulator jest ładowany jeżeli napięcie jest równe lub wyższe niż 13,8V.
Skąd się bierze różnica pomiędzy wskazaniem napięcia DC na mierniku cyfrowym (9,56V) i analogowym (15V)? Przecież na zdjęciu widać, że jak cyfrowy wskazuje 9,56V to analogowy pokazuje około 10V, więc wszystko się zgadza. Na filmie analogowy wskazuje 15V ponieważ mierzy już napięcie pokładowe w samochodzie wytwarzane przez alternator po rozruchu (woltomierz...
Z czasem napięcie spadało, po pół godziny było już ~12,9-13,0V. Alternator w aucie daje trochę wyższe napięcie. Uważacie, że jest ok czy drążyć temat?
mógł bym tak jeździć bez akumulatora . Na pewno wszystkie żarówki (włączone) w piz--. Bez aku. alternator daje dużo wyższe napięcie niż 14,4V. O jakiejkolwiek "elektronice" już nie wspomnę. Spróbuj i się przekonasz. Chociaż odradzam zdecydowanie!!!!!!!!!!!!!! Pozdrawiam. Nie próbuj czegoś takiego.
Sprawdz napięcie bezpośrednio na alternatorze,jeżeli będzie wyższe to znaczy że są spadki napięcia na kablach,najczęściej na masowych.
Czyli radio muszę tak przepiąć aby po wyłączeniu zapłonu odcinało jego zasilanie. Tak byłoby najlepiej. Sprawdź jakie masz napięcie na alternatorze czyli na zacisku wyprowadzającym a obudową alternatora. Jeśli jest wyższe od napięcia mierzonego bezpośrednio na akumulatorze to do naprawy połączenia przewodów i masy, jeśli napięcie takie same to do sprawdzenia...
W dalszym ciągu jednak uważam że napięcie 20V nie pojawi się przy odłączeniu akumulatora, Tu nie chodzi o to że się pojawi a o to że w pewnych okolicznościach może się pojawić. Najbardziej sprzyjające to rozładowany ale sprawny aku, powolny regulator napięcia i odłączenie aku tuż po starcie silnika. Z tego powodu odradza się odłączanie kabli rozruchowych...
Ja stawiam na mostek diodowy, to stąd ta róznica. Dioda wzbudzenia padła. I przy zasilaniu regylatora 12V (D+) daje on wyższe napięcie na wirnik. :)
Alternator nie służy do ładowania akumulatora, a jedynie do jego podładowywania (uzupełniania ładunku pobranego zeń podczas rozruchu). Nie ma tam żadnych zabezpieczeń i jak podłączysz głęboko wyładowany akumulator to prąd ładowania może wynieść nawet kilkadziesiąt A, co byłoby zabójcze tak dla akumulatora jak i dla alternatora. Przy pracującym silniku...
Napięcie celi jest 2,4V i więcej nie wsadzisz. i co z tej twojej mądrości wynika :?: 2,4V x 6 = 14,4V a to oznacza, żeby naładować akumulator do tego napięcia, napięcie jakie mierzymy na trzpieniach akumulatora połączonego z alternatorem lub prostownikiem musi być nieco wyższe aby zachodził proces ładowania. Zauważ, że po zaprzestaniu ładowania, napięcie...
Witam, mam silnik od pf 126p z alternatorem ktory daje mi napięcie ok 20-30V na biegu jałowym i około 60-70V ma wyższych obrotach, co to może być, czy to diody sa popsute?- prosze o szybką odpowiedź.
Sprawdź zasilanie na grubym przewodzie,od rozrusznika do alternatora ,masa alternatora ,naciąg paska.
Nadal pozostanie podwyższona rezystancja szeregowo w obwodzie akumulatora, co będzie się przekładało na większa pulsację napięcia w instalacji. Bardziej słuszną drogą wydaje się być naprawa okablowania (bo to ono zwykle jest winne) Zgodzę się, jednak jeśli będzie poprawione okablowanie, napięcie będzie się trzymało, to warto sprawdzić jaki prąd alternator...
Po włączeniu świateł bez akumulatora spada do 12v, ale czy na zaciskach aku. Nie powinno być takie jakie dostanie akumulator czyli około 14v? Nie zawsze, w takich konstrukcjach jak "traktorki" często nie..., bo nie ma tam klasycznego alternatora.
Jeśli wszystkie połączenia między alternatorem, a akumulatorem są ok. i nie ma tam spadków napięć to masz za słaby alternator. Na wyższych obrotach silnika też Ci światła przygasają?
Kolego jesli skacze napięcie to wina jest w alternatorze napięcie nie powinno być wyższe niz 14.9V
I tak uważam, że warto. Można poszukać, będzie dużo taniej, np. : https://allegro.pl/listing?string=Superk... https://www.alibaba.com/product-detail/W... Wówczas cena zestawu...
Jakie napięcie na akumulatorze, gdy wyższe obroty silnika? Pasek klinowy dobrze naciągnięty? Koło pasowe alternatora możliwie małej średnicy do danego paska.
(at)damianduda0111 Błąd ten pojawia się tylko i wyłącznie przy hamowaniu silnikiem oraz przy wartości napięcia na zacisku 30 w granicach od 15 do 16,5 V. Regulator napięcia jest wymieniony na nowy, ładowanie alternatora jest wręcz książkowe. Jak alternator ładuje prawidłowo, zakładam że ok 14,4 V, to skąd wyższe napięcie 16,5 V, ciekawe?
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Alternator owszem może wygenerować wyższe napięcie ale gdy odłączymy akumulator!!! czego nie wolno robić. Akumulator w instalacji samochodu pełni rolę stałego obciążenia które stabilizuje pracę regulatora napięcia.
Pewnie przebicie między zwojami na stojanie lub wirniku, jak tylko przy wyższych obrotach daje napięcie.
co może być przyczyną tak wysokiego napięcia ładowania? Tylko regulator, lub słaba bateria w mierniku.
Prosta sprawa, transformator ma wyższe napięcie znamionowe, i jak akumulator się naładuje (niski prąd), to napięcie dochodzi do tego znamionowego. Po co wyższe napięcie? po to, aby podczas ładowania (duży prąd), napięcie nie spadało poniżej wartości napięcia ładowania. W samochodzie masz 14.4V, gdy alternator pracuje.
A może stojan ma przebicie międzyzwojowe. Takie przebicie zmniejsza moc alternatora i potrzeba wyższych obrotów aby osiągnąć napięcie ładowania.
Jak dla mnie to winny moze być regulator . To on sprawia ze przy wyższej prędkości obrotowej utrzymuje sie stałe napięcie w sieci . Hm na myśl przychodzą mi dwa rozwiązania . 1 Sprawdź czy przypadkiem nie wieszaja sie szczotki w alternatorze albo czy sie nie skończyły . 2 Jeśli to nie szczotki to wymień regulator napięcia (koszt ok 20-30 zł oczywiście...
Wraz nie mogę namierzyć gdzie się wpina kabelek . Jest kabelek na wsówkę męską ale mierzyłem miernikiem napięcie na nim i jest 0.7v czasami spada do 0 jak myślicie może to być kabelek ten którego szukam? . Wydaje mi się że jak był by to ten kabelek (też jest niebieski) to było by wyższe napięcie ?
To chyba troche bez sensu, bo przecież w instalacji samochodowej przy włączonym alternatorze napięcie jest wyższe i zaszumione. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to pomyłka biegunowości, ale o to chyba kolega zadbał. W jakim sensie wystrzeliły?
Pamiętaj, że napięcia przy ładowaniu aku 24V kwasowych mogą sięgać do około 29V, więc panele o Umpp ~34V byłyby tu OK, a do tego regulator mppt o odpowiednim prądzie ładowania / zasilania obciążenia. Panele łączone równolegle (z diodami i zabezpieczeniami), o sumarycznym prądzie Impp odpowiednim do jakichś 0.8 * max prądu ładowania, wynikającego ze...
Jeżeli to jest stary alternator 12V typu Star były nie do zajechania a ich usterką była tylko możliwość słabych diod / wystarczyła nawet jedna/, i dopiero dobrze ładowały przy wyższych obrotach.P
mam podłączony do gniazda zapalniczki na stałe elektroniczny woltomierz. Zimą przy ujemnych temp. pokazuje napięcie dochodzące do 14,9 V. Latem ok 14,6 V. Radzę skonfrontować to wskazanie z normalnym woltomierzem, o którym wiadomo, ze pokazuje prawidłowo. Piszę o tym dlatego, że też kupiłem taki elektroniczny woltomierz i porównałem jego wskazania...
(...) 12,5V :?: Tylko tyle generuje alternator i ani grama więcej :!: (...) Może źle zrozumiałem intencję autora ale alternator daje chyba troszkę wyższe napięcie. Pozdrawiam Piotr
Witam. Okazało się, że problem nie został wciąż rozwiązany. Wymiana stacyjki nie pomogła. Byłem zmierzyć miernikiem napięcie i wygląda to tak: Napięcie na alternatorze normalnie: 14,5V Napięcie na alternatorze przy wyższych obrotach, włączonej dmuchawie i długich światłach: 12,7V Samochód po kilkominutowej jeździe na długich + dmuchawa, po zgaszeniu...
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
55A i 24V to już jest dość spory opór. Zależy też jak ty wzbudzasz ten alternator - czy jest oryginalny regulator czy podajesz tam sam napięcie na wirnik. Czy wyższe napięcie na wirnik tym większy opór alternatora. Kolejna sprawa to przełożenie jakie tam dałeś i z jaką prędkością kręci się ten alternator.
Jakie masz napięcie na wyjściu alternatora? Jest wyższe niż na akumulatorze o około 0.5V? Jeśli tak, to winny jest alternator. Jeżeli kupiłeś nowy to wszystko masz w nim, wyciągasz stary, zakładasz nowy.
Strumien swiadomości a czy mógł byś mi po krótce opisać jak będą zachowywały sie obydwa alternatory ? Tzn czy obydwa będą ładowany jednocześnie czy ładować będzie ten z wyższym progiem prądu (dodatkowy alternator powiedzmy będzie dawał 14.4 , motocyklowy 14.2 więc skoro w układzie będzie wyższe napięcie jak maksymalne ustalone przez regulator , alternator...
Obudowa cała koła pasowe też w porządku. Jedynie pasek jest juz chyba wytarty bo widać metalowe zbrojenie przy lekkim odgięciu ale jeszcze się nie ślizga. Napięcie na klemach i bezpośrednio na śrubie alternatora waha się ±0,1V Według mnie padnięty regulator dawałby wyższe napięcie (ponad 15V ) lub ładowania by wcale nie było.
Na alternatorze - przed regulatorem napięcia - napięcie powinno być wyższe niż za regulatorem napięcia. Za regulatorem ok 14,4-14,8V (zależnie od auta). Jeżeli za regulatorem - niezależnie czy obroty silnika wysokie, czy niskie) jest w mirę stałe napięcie (np 14,4V) to regulator ok. Jeżeli to napięcie skacze - moim zdaniem regulator nie trzyma. jeżeli...
Masa to nie czerwony kabelek, bezpieczniki były za akumulatorem, może jak zrobiłeś zwarcie to wywaliło bezpiecznik. Dodano po 1 Pasek naciągnąłeś? Regulator napięcia nowy czy stary? Podaj napięcie na wolnych obrotach i podaj napięcie na wyższych obrotach np 2000tyś/obr. Miałem podobnie jak padł regulator Pisał że nowy alternator. To obstawiam bezpiecznik,...
Akumulator wyładowany to ogromne obciązenie dla alternatora, a cienki kabelek prądowy to duża strata napięcia i dlatego powoli napięcie rośnie na akumulatorzem, natomiast na alternatorze powinno byc wyższe, znamionowe.
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF.
Witam mam taki problem ze założyłem alternator, wymieniony regulator napięcia wszystko dobrze poskrecane, pasek luźno, przy wolnych obrotach jest ok a przy wyższych alternator pękł Stalo się to juz na dwóch alternatorach jakieś pomysły co mogę robić zle? Najdziwniejsze jest to ze po złożeniu alternatora i wsadzeniu ze starym regulatorem napięcia wszystko...
W porządku, ale jak bym np miał alternator z układem typu Trójkąt to miałby trzy razy wyższe napięcie na każdej fazie ?? Nie wiem czy dobrze rozumiem :) Jeżeli w układzie gwiazda jest 14V na każdej to w układzie trójkąt będzie 14V razy każda faza :) Dodano po 0 W porządku, ale jak bym np miał alternator z układem typu Trójkąt to miałby trzy razy wyższe...
Niech to będzie 2V spadku powiedzmy to uzwojenie wzbudzenia ma na zacisku "+" +12V a na zacisku "-" potencjał +2V i tu pierwsza strata bo brak pełnego wzbudzenia jest 10 zamiast 12V. Przepływ prądu od alternatora do akumulatora jest uwarunkowany tym, że napięcie alternatora jest wyższe ale jeśli zamiast 14V jest 12 to ładowanie akumulatora jest słabsze...
Zmierzyć napięcie na gnieździe, przetwornicy tam nie ma więc skąd wyższe napięcie chyba że alternator tyle ładuje. Zmierzyć będzie wiadomo.
Uwazasz ze 45V starczy ? typowe do alternatorów wciskane są na 100V Wydaje mi się , że powinno wystarczyć , w prostownikach do ładowania akumulatorów nic im się nie dzieje . :?: Zawsze możesz kupić droższe na wyższe napięcie : http://www.nikomp.com.pl/opisy/DE000/DED...
Zwróć jeszcze uwagę na jakie napięcie jest alternator (napisane jest na obudowie). Bo nie masz bebechów tylko gołe uzwojenia, nie masz regulatora, czyli na wyjściu będziesz miał napięcie wyższe niż nominalne. Podłączając żarówkę, może się spalić. Czyli najpierw pomiary miernikiem.
jakiego producenta alternator?
wyższe napięcie hulajnogi wyższe napięcie ładowania wyższe napięcie alternatora
odpowietrzenie pompki sterownik astra delco zatarty silnik naprawa
citroen xsara immobilizer citroen xsara immobilizer
Brak internetu na laptopie mimo połączenia z Wi-Fi: możliwe przyczyny i rozwiązania Gęstość prądu w drutach nawojowych: wartości i czynniki