Ogniwo kwasowo-ołowiowe ma SEM o wartości 2.1V. W samochodowych akumulatorach jest 6 takich ogniw łączonych w szereg, więc normalnie w naładowanym akumulatorze napięcie wynosi około 12.6V. Gdy ogniwo obciążymy odbiornikiem o sporym poborze prądu to napięcie będzie maleć. W samochodzie mamy także alternator - służy do zasilania odbiorników w samochodzie...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Do ogrzewania to lepiej przewinąć alternator na wyższe napięcie bo przy 24V jak ktoś chce wykorzystać 2000W to przewody muszą być jak do rozrusznika w samochodzie.
Widzę, że to tajemnica jak tego dokonać... Powiem tak. Uzyskałem z altka oczekiwane napięcie przy około 1500 obr. Nie musiałem nic przezwajać, wystarczyło przelutować łączenia uzwojeń. Jak to będzie sprawować się pod obciążeniem na dłuższą metę, nie wiem. Na chwilę obecną przetestowałem na stole przez około 10min i obciążeniu 5A i wszystko zimne. Jak...
Komutator nie ma bicia?
Napięcie celi jest 2,4V i więcej nie wsadzisz. i co z tej twojej mądrości wynika :?: 2,4V x 6 = 14,4V a to oznacza, żeby naładować akumulator do tego napięcia, napięcie jakie mierzymy na trzpieniach akumulatora połączonego z alternatorem lub prostownikiem musi być nieco wyższe aby zachodził proces ładowania. Zauważ, że po zaprzestaniu ładowania, napięcie...
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Witam to masz uszkodzone radio. Swoją droga co za p..... tak resetuje sterowniki . NIEWOLNO uruchomić samochodu bez akumulatora ani odczepiać go podczas pracy . Alternator bez akumulatora może wytworzyć sporo wyższe napięcie w instalacji co się kończy uszkodzeniem elektroniki w samochodzie.Kiedyś w Koszalinie w pewnej firmie tak uruchomiono nowy ciągnik...
Na pewno wystarczy kabel o dużo mniejszym przekroju niż dla 12-tu woltów przy tej samej mocy. Zastanawia mnie kwestia mechaniczna, a konkretnie "mocowa". Załóżmy że średnie obroty alternatora powinny być na poziomie 3500/min. (teoretycznie). Załóżmy również, że wiatrak w sprzyjających warunkach osiągnie 100 obr/min. Przekładnia musi zwiększyć obroty...
Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora? Niezupełnie. Alternator i akumulator połączone są równolegle, występuje na nich takie samo napięcie. Akumulator jest ładowany jeżeli napięcie jest równe lub wyższe niż 13,8V.
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Cześć. Otóż podstawą problemu z połączeniem jest moc: P która wyraża się wzorem U x I gdzie U to napięcie akumulatora lub alternatora samochodowego 12V(przy odpalonym silniku 14,4V). P jakie bedzie ci potrzebne z zapasem licząc to 500W czyli po przekształceniu prąd I jaki popłynie kablem z akumulatora do przetwornicy to: 500/12V nieco ponad 40A Więc...
Żaróweczki występują w wersjach 0,8 -1,0 i 1,2 W, druga sprawa, alternator podaje wyższe napięcie niż 12 V. Wstawić rezystor na kabel lub stabilizator napięcia L7812ACV.
Aha czyli w takim razie regulator napięcia odpada, ponieważ po odpaleniu napięcie nie wzrastało na żadnych obrotach, a wręcz spadało czym wyższe obroty, szczotki też odpadają (bo już je wymieniłem). A ponawiając pytanie jak go sprawdzić na stole przy użyciu wiertarki żeby wyeliminować usterkę po stronie instalacji elektrycznej w samochodzie? B+ do plusa...
To znaczy ja chciałem kupic oryginalny regulator Magneti Marelli nie zamiennik. Dziś miałem trochę czasu i zdiąłem intercooler by dostać się do alternatora. Odpiąlem wtyczkę 3 pinową i wypsikałem specjalnym płynem do styków. Poczyściłem styki i też przeczyściłem gruby czerwony przewód dochodzący do altka. Odłączałem tez akumulator. Dziś zrobiłem około...
Tak ale ile takie stare autko brało prądu po przekręceniu kluczyka ?bo dzisiaj bierze ponad 10A. Druga sprawa to nikt w starym aucie nie kontrolował ekologii i nie było takich jaj że auto ma alternator 200A ale komputer nie pozwala dać ani jednego na ładowanie bo wtedy większa emisja i inne sruty ekologiczne. No i jak coś uśrednisz przy prądzie 10A...
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
Jak przeczytałem 3 rozdziały to wiem, że nie ma stałej mocy. Chodziło mi jedynie o wykorzystanie pełnego zakresu napięć generowanych przez pradnicę z elektrowni wiatrowej oraz prostą prawie bezstratna stabilizację prądu ładowania, do wartoścu użytecznych w całym zakresie pojemności aku. No i coś bardzo ważnego - wyższe napięcie odbierane z prądnicy...
(at)jarek2140 Rób tak dalej a będziesz szukał następnego alternatora albo naprawiał ten. Nie wolno odłączać alternatora od instalacji auta tak jak ty to robisz. Alternator musi pracować pod obciążeniem, inaczej może dojść do uszkodzeń mostka prostowniczego. Chcesz sprawdzić czy jest ładowanie - to mierz napięcie na podłączonym przewodzie. Jeżeli w czasie...
Jeszcze raz powtarzam, jeśli jest sprawne ładowanie i nie ma poboru prądu jałowego ponad stan , akumulator sam się zawsze naładuje. Wynika to z fizyki. Nie wiem z jakiej fizyki niby to wynika? Alternator jest w stanie osiągnąć co najwyżej 2,4 V / celę, a do całkowitego naładowania jest potrzebne napięcie 2,65 - 2,7 V / celę utrzymywane przez kilka...
(at)damianduda0111 Błąd ten pojawia się tylko i wyłącznie przy hamowaniu silnikiem oraz przy wartości napięcia na zacisku 30 w granicach od 15 do 16,5 V. Regulator napięcia jest wymieniony na nowy, ładowanie alternatora jest wręcz książkowe. Jak alternator ładuje prawidłowo, zakładam że ok 14,4 V, to skąd wyższe napięcie 16,5 V, ciekawe?
13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Przy niskich czy przy schodzących obrotach - tak tylko z ciekawości. Nie ma tam sprzęgiełka? Te 15V to morderstwo dla akumulatora na dłuższa metę. Ale z innej strony (słabo znam charakterystyki alternatorów) na małych obrotach alternator jest mniej wydajny więc...
Ford ma inteligentne ładowanie, którym steruje komputer. Alternator prócz grubego przewodu ma tez koskę 3 pinową. Jeśli coś dzieje się z altkiem to komputer odłącza zbędne obwody jak np przednia szyba ogrzewana. (może też pojawić się błąd w komputerze). Alternator musi być oryginalny bo tak jest dziwnie, że zamienniki nie bardzo parują się z komputerem....
Jedna przetwornica którą podesłałeś będzie działać na takiej samej zasadzie jak ładowarka DC/DC MR10 techtrona? Przykładowo: 1. Na "1" podaję "+" i "-" z głównego akumulatora. 2. "3" tutaj ustawiam napięcie przy jakim przetwornica ma się wyłączyć? np. 12V i gdy napięcie spadnie poniżej 12V to przetwornica na wyjściu da 0V? 3. "4" ustawiam maksymalny...
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
A niby od czego? Regulator oddziałuje bezpośrednio na prąd wirnika - a ten jest bezpośrednio powiązany z prądem oddawanym przez alternator. No jednak nie. Regulator porównuje napięcie na zacisku B+ alternatora z zadanym. Niższe - zasila wirnik, bo trzeba dołożyć wzbudzenia. Wyższe - odcina wzbudzenie. Tak naprawdę to żaden alternator nie produkuje...
W dalszym ciągu jednak uważam że napięcie 20V nie pojawi się przy odłączeniu akumulatora, Tu nie chodzi o to że się pojawi a o to że w pewnych okolicznościach może się pojawić. Najbardziej sprzyjające to rozładowany ale sprawny aku, powolny regulator napięcia i odłączenie aku tuż po starcie silnika. Z tego powodu odradza się odłączanie kabli rozruchowych...
W samochodzie alternator ogranicza napięcie ładowania do 14,4-14,6 V Nie dzisiaj. Współczesnym rozwiązaniem jest inteligentne ładowanie także w samochodach. Przy hamowaniu silnikiem alternator pompuje ponad 16 V, przy rozpędzaniu wyłącza ładowanie czasem całkowicie. Przy jeździe bez świateł i innych odbiorników napięcie utrzymuje się w okolicach 12,5...
No jest coś takiego jak korekta temperaturowa napięcia ładowania , mówiąc w skrócie im zimniej tym wyższe napięcie . CA/CA tyle zniesie , PB/CA pewnie też ale są też akumulatory klasy grat PB/PB i one tego nie przetrwają . W samochodzie jest też niższe napiecie bo w sytuacji mocno rozładownego akumulatora jak alternator dostarczyłby te swoje 16V to...
... I Mam pytanie jakie maksymalne napięcie i prąd można dać na wirnik . ... Trudno podać gotową informację nie wiedząc ile voltów chcesz mieć na wyjściu. Przewijanie alternatora mija się z celem, bo producent przyjął optymalne wartości dla danej konstrukcji. Przewijanie alternatora na wyższe napięcie mam za sobą i skończyło się porażką, nastąpiło...
To schemat ,z poprawionym sterowaniem IRF +LCD 16x2 , ze zworą do automatycznej kalibracji napięcia . Działa to tak : podajemy 14V z zasilacza na klemy zwieramy zwory wystartuje układ na LCD pokaże się przelicznik , trwa to 1 może 2 sekundy , zdejmujemy zworkę prostownik automatycznie wejdzie do normalnej pracy ,przelicznik jest już zapisany i od tego...
I tak uważam, że warto. Można poszukać, będzie dużo taniej, np. : https://allegro.pl/listing?string=Superk... https://www.alibaba.com/product-detail/W... Wówczas cena zestawu...
Przypnę się do tematu. Mam problem w fiacie ducato 3.0 silnik Iveco 2008r. Po pół rocznym postoju auta po odpaleniu po około minucie zapaliła się kontrolka ładowania. Alternator nie ładował. Sprawdziłem na stole i faktycznie brak ładowania. Fiat wchodził na wyższe obroty bez tego ładowania. Oddałem alternator do fachowca, przyczyną braku ładowania był...
Jestem zwykłym użytkownikiem samochodów i akumulatorów, takim cienkim Bolkiem właśnie jestem. A samochód używam conajmniej 2x dziennie w odstępach kilkugodzinnych na "trasy" kilku minutowe do kilkunastu minut, prawie codziennie No to jak energetykowi na rowie (pod kabel, oczywiście :P) Wyobraź sobie: - kobitę, jeżdżącą po mieście, zakupy, pazury, dzieci......
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
jeśli chcesz zmieścić uzwojenie i napięcie 2x wyższe to przekrój drutu musi być 2x mniejszy, czyli średnica pierwiastek z 2 mniejsza
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
Nie przestudiowałem tego artykułu do końca, ale jestem przekonany, że proces ładowania akumulatorów na okrętach podwodnych różni się zasadniczo od stałonapięciowego ładowania akumulatora w samochodzie. Zapewne tak ale mnie chodziło o zależność napięcia gazowania od temperatury, tu wyciągnąłeś prawidłowy wniosek: Wcześniej kładłem to na karb parowania...
Tak, nie zajedziesz daleko. Musisz oddzielić samochody od fotowoltaiki i innych takich. Akumulator w samochodzie jest rozruchowy - podkreślę: ROZRUCHOWY. Nie służy więc do głębokich rozładowań, dawania prądu na telewizory, laptopy, lampy itp. On służy do chwilowego wykrzesania kilkuset amper i na tym się kończy jego rola (a przynajmniej zakres "obowiązków",...
Tak jak to wspomniał jeden z kolegów stara szkoła mówi, że akumulator ładuje się 1/10 pojemności znamionowej ( tzw. prąd 10 godzinny) przez 12-14h a w trybie szybkim prądem dwa razy większym przez 6-7h. Czyli mając akumulator o pojemności 100Ah ładujemy go prądem 10A normalnie a wtrybie szybkim 20A. Tyle że ta stara szkoła to podręczniki pisane w latach...
Jak wytłumaczyć zwiększony prąd obciążenia tuż po wzbudzeniu alternatora przy niskich obrotach? Dlaczego tak sie dzieje ? zamieszczam wykres gdzie dokladnie to widac https://obrazki.elektroda.pl/9115038000_...
Prosta sprawa, transformator ma wyższe napięcie znamionowe, i jak akumulator się naładuje (niski prąd), to napięcie dochodzi do tego znamionowego. Po co wyższe napięcie? po to, aby podczas ładowania (duży prąd), napięcie nie spadało poniżej wartości napięcia ładowania. W samochodzie masz 14.4V, gdy alternator pracuje.
Także sprawa wygląda tak : Przed regeneracją alternatora mierzyłem napięcie i było wyższe z 14,57 V podskoczyło do 14,66 V - tragedia , nie ładowanie Kupiłem zestaw naprawczy : łożyska , ślizg , nowe szczotki ( trochę zabawy było z wymianą ślizga ale po woli poszło ) Nie wymieniałem regulatora napięcia lecz wymieniłem w nim szczotki I teraz FINAŁ :...
Nie przeładujesz. Przy 14.4V akumulator musi postać 8 godzin żeby się naładować. Patrz w poradnik firmy VARTA. Czyli napięcie na multimetrze rzędu 12.9-13V nie oznacza naładowanego akumulatora do pełna do 100%? Wydaje mi się że oznacza bo po takim naładowaniu alternatorem to po podłączeniu automatycznej ładowarki, ładowarka kończy pracę po niecałych...
Posiadam alternator 24V 80A plus 2 akumulatory po 180 AH. Całość zasilona jest silniczkiem elektrycznym. Bez obciążenia uzyskuje 28V. Do tego jak podłączę przetwornicę napięcia i do przetwornicy napięcia podłączę piecyk o mocy 1000W to spadek napięcia ładowania alternatora z 28V na 22V. Jak zwiększę moc piecyka 2000W to spadek napięcia wynosi 19V i...
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Regulator w koszu usunięty jest mechaniczny regulacja sprężynującej blaszki (od góry)która odpowiada za docisk styku bocznego powoduje -większy docisk (dogięcie elementu od boku) wyższe napięcie ładowania analogicznie w drugą stronę oczywiście jeśli cewka i ten rezystor zielony od spodu są sprawne . A ta druga część to może rozłączać alternator od akumulatora...
Muszę podwyższyć napięcie uzyskiwane z silnika od wentylatora chlodnicy z samochodu na napięcie bliskie 15 V DC. Silnik ten przy niskiej prędkości wiatru daje napięcie od 1,5-3V DC ptrzebuje schematu przetwornicy która by to napięcie podwyższyła do wartości umożliwiającej ładowanie standartowej baterii 12V znacznymi prądami. Istotne jest aby ta przetwornica...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
jest jedyna metoda sprawdzenia regulatora napięcia to pomiar na zacisku D+ i +prądowy napięcie prądnicy wzdlędem masy powinno wynosić 13,8 do 16 woltów niższe lub wyższe wartości będą wskazywały na uszkodzenie regulatora a najlepiej jeśli jak pisali wyżej koledzy wymontuje się alternator rozbierze i sprawdzi po koleji diody dodatnie i ujemne obwodu...
Dlaczego po ladowaniu ladowarka na 2 dzien akumulator ma tylko 12.4v A gdy normalnie cały dziej jeżdżę autem to na drugi dzień ma 12.7 To wychodzi ze alternator jest skuteczniejszy Po prostu alternator ładuje przy stałym napięciu i kończy ładowania, można powiedzieć, że to akumulator, gdy jego SEM zbliży się do napięcia utrzymywanego przez alternator,...
Czy alternator który ma 90A stawia silnikowi większy opór niż taki 45A? Czy może zależy to wyłącznie od tego jak bardzo jest w danej chwili obciążony? Chciałbym sobie zmienić w związku z rozbudową audio w samochodzie i nie wiem czy nie wpłynie to zbytnio na spalanie no i wogóle chciałbym to wiedzieć.
Witam,czy w aucie osobowym alternator może ładować napięciem nieco ponad 15V ?
Witam. Na wolnych obrotach ładowanie jest ok 25v, na max ok 27v ale jak silnik sie rozgrzeje to ładuje ponad 30v, sprawdzane wskaźnikiem na desce rozdzielczej jak i multimetrem na klemach akumulatorów. Co może być przyczyną? Były zakładane 3 różne alternatory i regulatory, na każdym jest to samo :/ Teraz jest nowy altek i regulator a napięcie nadal...
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
Witam Chciałem opisać mój problem z Carnivalem TD z 99r 250 tyś km może ktoś będzie miał do tego jakąś teorię. Latem 2007 uszkodził się alternator (coś pękło - plastikowego) zostało wymienione i niby było OK. Na początku zimy okazało się że mam problemy z doładowaniem akumulatora. Akumulator na gwarancji - stwierdzono zbyt małe napięcie ładowania ok...
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Powinno - zwykły kwasiak wymaga 16,2V Co Ty piszesz????? To jest recepta na opadnięcie masy z płyt i ostre gotowanie elektrolitu. Nigdy takim napięciem. Coś poczytałeś, coś dzwoni ale nie wiesz gdzie. Akumulatory wapniowe co prawda można potraktować takim napięciem, ale tylko pod koniec ładowania w krótkim piku, i przy ścisłej kontroli prądu. Bardzo...
Witam mam ponownie problem z zasilaniem wszystko było ok, ale odkąd zacząłem jeździć na światłach zaczęły się problemy z zasilaniem. Aktualnie mam alternator 90A i 2 akumulatory 55Ah. Pierwszy objaw pojawił się przy odpalaniu auta włączone radyjko się wyłączało na skutek spadku napięcia, czego wcześniej nie było. Dzisiaj zaczęły się większe problemy...
problem polega na tym alternator marka nie znam napięcie mierzone miernikiem na akumulatorze na pracującym silniku14 v i jest wszystko okej gdy włączę światła mijania napięcie spada do 13 v długie 12,5 v jak dmuchawę to 12 v w czym tkwi problem
Witam. Zwykle przy większych konstrukcjach car audio stosuje się alternatory po 300,400 amper itp. Jednakże cały sprzęt podłączony jest pod akumulator. Jak wiadomo na akumulator 300 amper lepiej nie podawać. Więc jak to jest że akumulator nie wybucha przy większym alternatorze? Proszę o wyjaśnienie.
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Ważne jest tylko i wyłącznie czy na koniec dnia akumulator (nieważne: mały czy duży czy ogromny) dostał prądu "z nawiązką", czy musiał wspomagać swoimi zapasami nienadążający alternator. Sam sobie zaprzeczasz i mnie bo to samo napisałem trochę inaczej, bo właśnie jak akumulator damy o większej pojemności to ładowanie przecież musi być sprawniejsze...
Witam Mam problem z dobrze znanym alternatorem który pochodzi z żuka obecnie jeździ w ciągniku Zazwyczaj ładował 14,1V ale ostatnio mnie podkusiło sprawdziłem i było 14,7 Napięcie nie wzrasta powyżej wraz ze zmiana obrotów Wirnik nie ma przebicia Szczotki jak nowe pierścienie też Regulator [126p] podmieniłem i dalej to samo Akumulatory roczne nie chciałbym...
Witam Kolegów! Mam taki problem: alternator (z zewn. reg. nap.) przyjmuje napięcie w zakresie 12,7 .. 14,0 V. Jaka moze być przyczyna tak niskiego U ? Moim zdaniem alternator ma zbyt małe obroty i należało by założyć mniejsze koło pasowe.
Witam mam problem? Mam w samochodzie skrzynie magnata i oczywiście wzmacniacz.Gdy słucham głośno muzyki przygasaja mi światła mijania w rytm basu.Czy to jest normalne? Czy wzmacniacz pobiera tak dużo prądu że alternator nie nadąża go naładować? A tak na marginesie,jak słucham ostro muzyki to mam potem problem z odpaleniem,bo rozrusznik ledwie kręci.Co...
witam patrze na moce wzmaków podawane i np Ground Zero GZPA 1.5000SPL 1 x 1500W (at) 4 ohm (14.4V) 1 x 2000W (at) 4 ohm (18V) 1 x 2500W (at) 2 ohm (14.4V) 1 x 3500W (at) 2 ohm (18V) 1 x 3500W (at) 1 ohm (14.4V) 1 x 5000W (at) 1 ohm (18V) tylko pytanie jak zrobić takie zasilanie skoro tak mozna i pewne za wielką woda tak robią to pytanie JAK
Witam przeszukałem forum z podobnym problemem ale żadne rozwiązanie nie okazało sie skuteczne więc zakładam temat . Problem polega na wysokim ładowaniu alternatora w c-360 . Alternator wygląta tak jak na obrazku . http://obrazki.elektroda.pl/1163880700_1... na malutkich obrotach napięcie jest normalne 14.4 V , szybko sie wzbudza kontrolka...
wyższe napięcie ładowania lm317 wyższe napięcie wyższe napięcie pierwotnym
sound blaster karta falownik eurodrive przebijanie poprzedniego obrazu
bateria macallister zmywarka whirpool mruga start
Elektryczna pompa wody VW T5 – funkcje, objawy awarii, diagnostyka SPCL 101R10 FILO 400 – podłączenie odbiornika radiowego, gniazdo SM, zaciski PP/STEP