Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
On ma czasem tak, ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają drastycznie i gaśnie. Nie mogę wyjechać nigdzie z rozładowanym aku, bo w Niemczech za lawetę mi policzą więcej niż wartość rowera Dodano po 44 Jest opcja, żeby na biegu jałowym akumulator sie naładował? Jak najbardziej. 20 minut powinno mu bardzo pomóc. Nie wiadomo czy Ci ktoś nie dowali za...
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
Dowolna, byle napięcie wsteczne wyższe niż 30V. Na próbę wylutuj ją i sprawdź jak się zachowuje urządzenie.
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Na pewno wystarczy kabel o dużo mniejszym przekroju niż dla 12-tu woltów przy tej samej mocy. Zastanawia mnie kwestia mechaniczna, a konkretnie "mocowa". Załóżmy że średnie obroty alternatora powinny być na poziomie 3500/min. (teoretycznie). Załóżmy również, że wiatrak w sprzyjających warunkach osiągnie 100 obr/min. Przekładnia musi zwiększyć obroty...
Przybliżony wzór na moc turbiny wodnej: P[kW]=9,81*H[m]*Q[m3/s]*n(sprawność turbiny) Przy sprawności turbiny 0,8 moc jaką możesz uzyskać na wale przy Twoich parametrach to około 117W. Tylko że sprawność 0,8 mają turbiny z prawdziwego zdarzenia, koła wodne zdecydowanie mniej (jak poszukasz to coś na pewno znajdziesz). Do tego dochodzi jeszcze sprawność...
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Już kiedyś była o tym mowa na forum- poszukaj. Niebieski bezpiecznik-15A?Jak tak to zgadzam się z przedmówcą moc max 150 wat RMS / 4 ohm. Zasilacz: trafo od halogenów 12V 150-200 wat jeśli chcesz go w pełni wykorzystać byle prąd trafa w okolicach 10 A lub więcej,ale bez przesady.Mostek prostowniczy 25 A lub 30A i kondy filtrujące 20000uF/16V lub 25V/lepiej/...
Cześć. Otóż podstawą problemu z połączeniem jest moc: P która wyraża się wzorem U x I gdzie U to napięcie akumulatora lub alternatora samochodowego 12V(przy odpalonym silniku 14,4V). P jakie bedzie ci potrzebne z zapasem licząc to 500W czyli po przekształceniu prąd I jaki popłynie kablem z akumulatora do przetwornicy to: 500/12V nieco ponad 40A Więc...
Tak, taka jest konstrukcja alternatora i ładowania. Ładowanie jest uzależnione od napięcia na światłach, w takim dużym skrócie myślowym można powiedzieć że napięcie ładowania jest niemal równe napięciu na oświetleniu. Nie jest to jednak w pełni właściwa interpretacja tego zjawiska, musiałbym się sporo rozpisać aby wytłumaczyć to zachowanie we wszystkich...
Wyliczenia mniej więcej dobre... a mniej więcej - bo nie uwzględniłeś jeszcze jednej podstawowej rzeczy: Moc wzmacniacza, jaką można uzyskać z zasilania tak niskim napięciem jak 12V. Nawet w układzie mostkowym (poszukaj jakichś na układach scalonych) wzmacniaczy "samochodowych" w najlepszym wypadku ( i to w połączeniu mostkowym - "samochodowe wzmacniacze...
Jezeli jest ciągłośc rejestracji tj. posiada aktualny dowód rejestracyjny i tablice ,to nic bym nie zmieniał. Sam mam jeden samochód z 1973 roku i nie zamierzam go rejestrować na "żółte". Nie warto. Więcej z tego krzywdy niż pożytku. No chyba ,że nie masz żadnych dokumentów na niego-wtedy niema innego wyjscia i musisz zarejestrować na zabytkowe tablice....
Aha czyli w takim razie regulator napięcia odpada, ponieważ po odpaleniu napięcie nie wzrastało na żadnych obrotach, a wręcz spadało czym wyższe obroty, szczotki też odpadają (bo już je wymieniłem). A ponawiając pytanie jak go sprawdzić na stole przy użyciu wiertarki żeby wyeliminować usterkę po stronie instalacji elektrycznej w samochodzie? B+ do plusa...
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
Jeżeli się nie mylę i jest to starszy typ instalacji to kontrolka jest żarówką i ma podany + od instalacji pojazdu a drugi biegun z wyjścia „małych” diód alternatora. Czy mógłbyś sprawdzić gdzie jest wyższe napięcie podczas żarzenia się lampki: po stronie instalacji czy alternatora? Po prostu zmierz napięcie po przekręceniu kluczyka a przed rozruchem...
Tak ale ile takie stare autko brało prądu po przekręceniu kluczyka ?bo dzisiaj bierze ponad 10A. Druga sprawa to nikt w starym aucie nie kontrolował ekologii i nie było takich jaj że auto ma alternator 200A ale komputer nie pozwala dać ani jednego na ładowanie bo wtedy większa emisja i inne sruty ekologiczne. No i jak coś uśrednisz przy prądzie 10A...
Zaprzeczasz oczywistym faktom że w każdym alternatorze jest ograniczone napięcie do 14,4v jeżeli jest wyższe tzn że coś jest zepsute. https://obrazki.elektroda.pl/1705146500_...
(at)jarek2140 Rób tak dalej a będziesz szukał następnego alternatora albo naprawiał ten. Nie wolno odłączać alternatora od instalacji auta tak jak ty to robisz. Alternator musi pracować pod obciążeniem, inaczej może dojść do uszkodzeń mostka prostowniczego. Chcesz sprawdzić czy jest ładowanie - to mierz napięcie na podłączonym przewodzie. Jeżeli w czasie...
Do zasilania, najlepiej regulowanego. W samochodzie służy do utrzymania napięcia w normie 14V z kawałkiem w dużym zakresie obrotów. Im wyższe obroty tym mniejszu prąd tego uzwojenia. W przypadku wiatraka również było by to tak samo rozwiązane. Dodano po 2 Po prostu napięcie alternatora po wyprostowaniu, zasila te uzwojenie przez regulator napięcia.
Do piachu Wyobraź sobie prądnica z magnesami trwałymi. Jego napięcie na biegu jałowym praktycznie rośnie wprost proporcjonalnie do obrotów (prądy wirowe, naskórkowość i histerezę przy prądnicy wolnoobrotowej można pominąć ). Teraz wyobraź sobie (do fizyki głownie potrzebna jest wyobraźnia) alternat z cewkami zamiast magnesów. Muszą one mieć dopasowane...
(at)damianduda0111 Błąd ten pojawia się tylko i wyłącznie przy hamowaniu silnikiem oraz przy wartości napięcia na zacisku 30 w granicach od 15 do 16,5 V. Regulator napięcia jest wymieniony na nowy, ładowanie alternatora jest wręcz książkowe. Jak alternator ładuje prawidłowo, zakładam że ok 14,4 V, to skąd wyższe napięcie 16,5 V, ciekawe?
kiedy podłączę multimetr pomiędzy ten przewód a masę przy włączonym zapłonie jest 5,5 a nie 12v To kontrolka ładowania sie żarzy a nie świeci bo ma tylko 6,5v zamiast 10V. To teraz kup właściwy mostek do poprzedniego alternatora i będzie fajnie , bo jak widze masz uwalone 2 alternatory, każdy inaczej.
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
LSN udostępnił na swojej stronie schemat/instrukcję podłączenia alternatora do instalacji ich produkcji. Mam kilka uwag, bo można to było zrobić prościej. Po pierwsze, można było od razu wprowadzić dodatkowy przewód alternator-rozrusznik lub alternator-stacyjka. Można zauważyć że zrobili to z przewodem od elektromagnesu rozrusznika — występowały dwa...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
Może w końcu ktoś to Tu powie że 13,6 V to 50% napięcia znamionowego, bo 0% ładowania to nie 0 V a 12,6 V a max to 14,4 V Hipoteza prawie dobra jak każda inna ale ja pozostaję przy odniesieniu do napięcia 14,4V czyli uznaję, że 13,6V to 94,4(4)% napięcia znamionowego. Trzymając się twoich napięć granicznych, ładowanie akumulatora ustaje przy 87,5%....
Przypnę się do tematu. Mam problem w fiacie ducato 3.0 silnik Iveco 2008r. Po pół rocznym postoju auta po odpaleniu po około minucie zapaliła się kontrolka ładowania. Alternator nie ładował. Sprawdziłem na stole i faktycznie brak ładowania. Fiat wchodził na wyższe obroty bez tego ładowania. Oddałem alternator do fachowca, przyczyną braku ładowania był...
Na alternatorze - przed regulatorem napięcia - napięcie powinno być wyższe niż za regulatorem napięcia. Za regulatorem ok 14,4-14,8V (zależnie od auta). Jeżeli za regulatorem - niezależnie czy obroty silnika wysokie, czy niskie) jest w mirę stałe napięcie (np 14,4V) to regulator ok. Jeżeli to napięcie skacze - moim zdaniem regulator nie trzyma. jeżeli...
Wraz nie mogę namierzyć gdzie się wpina kabelek . Jest kabelek na wsówkę męską ale mierzyłem miernikiem napięcie na nim i jest 0.7v czasami spada do 0 jak myślicie może to być kabelek ten którego szukam? . Wydaje mi się że jak był by to ten kabelek (też jest niebieski) to było by wyższe napięcie ?
Tak, nie zajedziesz daleko. Musisz oddzielić samochody od fotowoltaiki i innych takich. Akumulator w samochodzie jest rozruchowy - podkreślę: ROZRUCHOWY. Nie służy więc do głębokich rozładowań, dawania prądu na telewizory, laptopy, lampy itp. On służy do chwilowego wykrzesania kilkuset amper i na tym się kończy jego rola (a przynajmniej zakres "obowiązków",...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
... I Mam pytanie jakie maksymalne napięcie i prąd można dać na wirnik . ... Trudno podać gotową informację nie wiedząc ile voltów chcesz mieć na wyjściu. Przewijanie alternatora mija się z celem, bo producent przyjął optymalne wartości dla danej konstrukcji. Przewijanie alternatora na wyższe napięcie mam za sobą i skończyło się porażką, nastąpiło...
Jeżeli wtyczka jest wyciągnięta i jest 9.4V to właśnie to zasilanie jest za niskie-najczęściej uszkodzony przewód.P Czy to znaczy, że im wyższe napięcie na tym zacisku to tym mniejszy będzie prąd wzbudzenia alternatora i w konsekwencji niższe napięcie na wyjściu alternatora? Co do izolacji uzwojeń: pewnie czeka mnie wyjęcie tego alternatora. Umówiłem...
Powinno - zwykły kwasiak wymaga 16,2V Co Ty piszesz????? To jest recepta na opadnięcie masy z płyt i ostre gotowanie elektrolitu. Nigdy takim napięciem. Coś poczytałeś, coś dzwoni ale nie wiesz gdzie. Akumulatory wapniowe co prawda można potraktować takim napięciem, ale tylko pod koniec ładowania w krótkim piku, i przy ścisłej kontroli prądu. Bardzo...
Jakie napięcie na akumulatorze, gdy wyższe obroty silnika? Pasek klinowy dobrze naciągnięty? Koło pasowe alternatora możliwie małej średnicy do danego paska.
Jak najbardziej 12,2 jest prawidłowe na wolnych obrotach w tym aucie i z tymi wadami Nie rozumiem co chcesz przekazać. To, że w tym modelu auta 12,2V na wolnych obrotach jest prawidłowe, czy to że gdyby wady usunięto, byłoby wyższe :?: Jeżeli świadomie zaprojektowano auto tak by przy dużym obciążeniu alternatora na wolnych obrotach napięcie spadało...
Co się stanie jeśli podłączę mostek prostowniczy do alternatora samochodowego (demontując oryginalny mostek z alternatora) jakie otrzymam napięcie stałe? Bez sensu, oryginalny mostek o wiele lepiej sobie poradzi. Wystarczy mi jedna faza z alternatora. I myślałem o małym mostku np do 10A. Przy jakim napięciu? Trzy fazy alternatora o wiele sprawniej...
Całości mi się czytać nie chce... ale panowie podstawy... Czym innym jest "ładowanie" akumulatora w samochodzie czyli praca dorywcza a czym innym praca buforowa. Temat sugeruje pracę buforową wiec 2.26V/ogn przy 25*C z kompensacją 3.33mV/ogn/*C. Im zimniej tym napięcie wyższe im cieplej tym niższe. Takie są parametry podawane przez producentów akumulatorów....
Także sprawa wygląda tak : Przed regeneracją alternatora mierzyłem napięcie i było wyższe z 14,57 V podskoczyło do 14,66 V - tragedia , nie ładowanie Kupiłem zestaw naprawczy : łożyska , ślizg , nowe szczotki ( trochę zabawy było z wymianą ślizga ale po woli poszło ) Nie wymieniałem regulatora napięcia lecz wymieniłem w nim szczotki I teraz FINAŁ :...
Witam. Mam problem z ładowaniem akumulatora. Auto to Seat Ibiza 3 z silnikiem 1.4 benzyna. Wcześniej wszystko było ok, żadnych objawów. Pewnego dnia w drodze do pracy nagle zapaliła się czerwona kontrolka akumulatora a po przejechaniu 3 km kolejno kontrolki ABS i wspomagania kierownicy (wspomaganie padło bo było za niskie napięcie). Auto stanęło. Akumulator...
i tutaj dochodzimy do sedna sprawy- te cytaty potrafią nieźle namieszać więc może warto podsumować : 1 jakim napięciem powinno się ładować akumulator (z uwzględnieniem czy napięcie to jest mierzone na wyjściu prostownika bez obciążenia czy na zaciskach akumulatora podczas ładowania); 2. jakie napięcie powinien mieć akumulator w spoczynku (naładowany-...
Ważne jest tylko i wyłącznie czy na koniec dnia akumulator (nieważne: mały czy duży czy ogromny) dostał prądu "z nawiązką", czy musiał wspomagać swoimi zapasami nienadążający alternator. Sam sobie zaprzeczasz i mnie bo to samo napisałem trochę inaczej, bo właśnie jak akumulator damy o większej pojemności to ładowanie przecież musi być sprawniejsze...
O im większy prąd i temperatura tym Przecież o tym pisałem, że żywotność zależy od wielu czynników. A jakoś nie widzę żadnego twojego zdjęcia bym się do niego odniósł Zdjęcia czego? Model baterii został podany wielokrotnie - patrz wyżej. Więc ile planujesz tych n ogniw? Może tyle: :P https://obrazki.elektroda.pl/5755753100_... (Wszelkie...
No witam, powiem tyle, że zwróciłem uwagę że w gnieździe zapalniczki jest taka ładowarka do telefonów, która pokazuje napięcie. Jest tam pokazywane 13,8-14 V, tyle samo też zmierzę na zacisku akumulatora. Niepokoi mnie tylko to, że podczas pracy samochodu to napięcie spada, to znaczy auto chodzi na wolnych obrotach i z 14 robi się za chwilę 13,9 V,...
Halogen ma moc 48W. Dlaczego ten mostek grzeje się bez obciążenia? Przecież diody z alternatora mają wyższe napięcie niż 24V.
Witam wszystkich. Mam taki problem, szukam, oglądam filmy i albo się za bardzo zawęziłem w tej szukanej frazie, albo rzeczywiście nie ma nic jasno napisane dla takiego jak ja "znawcy" alternatorów. Mianowicie, mam w domu jednorodzinnym zamontowaną przetwornicę, której używam na co dzień jeśli tylko słońce na to pozwoli, po przez akumulatory i 2 panele...
jest jedyna metoda sprawdzenia regulatora napięcia to pomiar na zacisku D+ i +prądowy napięcie prądnicy wzdlędem masy powinno wynosić 13,8 do 16 woltów niższe lub wyższe wartości będą wskazywały na uszkodzenie regulatora a najlepiej jeśli jak pisali wyżej koledzy wymontuje się alternator rozbierze i sprawdzi po koleji diody dodatnie i ujemne obwodu...
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
Witam Trochę pokory. Napięcie na wyjściu tego alternatora ma jak piszesz 14V ponieważ regulator napięcia tyle utrzymuje. Pozdrawiam.
Może nie tyle słabnie co zmniejsza napięcia ładowania na skutek zmiany temperatury... Biega o to że im niższa temperatura tym wyższe jest napięcie ładowania. Regulator ma czujnik wewnątrz, mierzy temperaturę alternatora która to w zamyśle miała być zbieżna z temperaturą akumulatora i w jakiś sposób jest. Zmniejszane jest napięcia ładowania w miarę jak...
Witam, Zainspirowany silnikiem DC z neodymami w konfiguracji https://obrazki.elektroda.pl/8402138300_... Użyłem drutu nawojowego o średnicy 0.5 mm i testowo nawinąłem jedną cewkę (2.5 ohm) wypełniającą szczelinę w ponad 3/4 objętości, tak na oko ok 150 zwojów, grubość ramienia cewki ok 10x7 mm. Między magnesami a cewką jest ok 1,5-2...
Witam, Dostałem do naprawy motocykl Yamahe R1. Szybka diagnoza spalone uzwojenie alternatora i spalony regulator napięcia. Naprawa niestety z życzeniem właściciela jak najtaniej. Nowy alternator na wyższych obrotach ma znacznie wyższe napięcie niż montowany oryginalnie ponad 100V na uzwojeniu przy wyższych obrotach. Po zamontowaniu regulatora napięcia...
Na tym przewodzie powinno być wyższe napięcie, wygląda na to że nie ma wzbudzenia. Jak podłączysz ten przewód do masy to kontrolka w liczniku się zaświeci? Jeżeli nie to do alternatora nie dociera wzbudzenie. Podaj na ten zacisk w alternatorze +12V przez żarówkę 5W - powinna ona się zaświecić na niepracującym silniku a na pracującym powinna zgasnąć...
- zimny silnik pierwsze ok5min 14,2V - rozgrzany silnik bez obciążeń 13.9V ?? - rozg.sil. + światła 13.9V - rozgrz.siln. +swiatła+dmuchawa 1/2 prędkości 13.7V - -//- +swiatła+dmuchawa na max 13.01V - -//- +światła+dmuch.max+ogrzewanie szyby i lust 12.6V !!!! Wg mnie przy obecnych alternatorach to raczej normalna sprawa. Regulator napięcia reaguje nie...
szukam odpowiedzi czy kompensacja temp regulatora o konstrukcji z lat 70 jest tego przyczyną , kupie następny regulator a jak będzie to samo ?? Zazwyczaj będzie tak samo. Regulator ma swoje parametry pracy. Im temperatura jego rośnie to spada napięcie. Gdzieś tutaj na forum, był wątek o właśnie tym zjawisku. własnie po dzisiejszym dniu badań tematu...
Wszystko wskazuje raczej na koniecznośc wymiany akumulatora - utrata pojemności. Po uruchomieniu silnika napięcie ładowania jest niskie, bo zużyłeś energię na grzanie świec i pracę rozrusznika. Jak zauważyłeś, im dłużej jedziesz tym wyższe napięcie ładowania, bo mniejsze obciążenie alternatora (doładowuje sie akumulator). Napięcie ładowania powinno...
a jak włączę światła i klime to spada do 13,6 .Na wolnych obrotach. To po co mierzysz na wolnych obrotach, z pustego i Samolon nie naleje. Niby tak ale jak jest chłodniej to jakoś dziwnym trafem jest wyższe napięcie.
napięcie alternatora powinno być wyższe niż akumulatora dlatego chce podnieść napięcie do wartości 13,8V
By to był pełnoprawny silnik BLDC trzeba jeszcze wytoczyć nowy wirnik i zamontować magnesy neodymowe na nim. Im wyższe napięcie tym większy prąd i tym większe straty I=U/R. Zwiększając napięcie zwiększasz też pobierany prąd, zasilając alternator 6x wyższym napięciem spodziewaj się też 6x większego prądu. Posiadasz posiadasz źródło energii które da blisko...
I napięcie ładowania które przecież też powinno być wyższe kiedy akumulator jest rozładowany o trochę niższe kiedy jest naładowany? Napięcie podawane na akumulator jest w zasadzie stałe, pomijając spadki napięć na rezystancji przewodów wywołane przez płynący prąd a ten zależy od różnicy napięć źródła i odbiornika. Im akumulator jest bardziej rozładowany...
Niech to będzie 2V spadku powiedzmy to uzwojenie wzbudzenia ma na zacisku "+" +12V a na zacisku "-" potencjał +2V i tu pierwsza strata bo brak pełnego wzbudzenia jest 10 zamiast 12V. Przepływ prądu od alternatora do akumulatora jest uwarunkowany tym, że napięcie alternatora jest wyższe ale jeśli zamiast 14V jest 12 to ładowanie akumulatora jest słabsze...
55A i 24V to już jest dość spory opór. Zależy też jak ty wzbudzasz ten alternator - czy jest oryginalny regulator czy podajesz tam sam napięcie na wirnik. Czy wyższe napięcie na wirnik tym większy opór alternatora. Kolejna sprawa to przełożenie jakie tam dałeś i z jaką prędkością kręci się ten alternator.
W aucie też masz stabilizowane napięcie? W aucie masz zasilanie z akumulatora, przy sprawnym regulatorze alternatora wahania napięcia 12-14,5V. W niestabilizowanym zasilaczu chcąc utrzymać minimum 12V (przy dużym obciążeniu) w stanie jałowym będziesz miał na kondensatorach prawie 17V. Radio samochodowe powinno wytrzymać 18V ale nie mam pewności czy...
Kolego! Wchodzisz w konflikt z prawami fizyki!!! Nie można utrzymać stabilnego prądu ładowania w zakresie dopuszczalnych napięć akumulatora!!! Czy znasz zasadę działania alternatora samochodu? Ogranicza on maksymalne napięcie ładowania. Dodaj do prostownika układ ograniczający maksymalne napięcie i nie będziesz zmuszony pełnić roli strażnika dla swojego...
Napięcie ładowania może wahać się od od 13V do 15,8V Dopiero powyżej tej wartości jest uznawany jako usterka obwodu ładowania. Tak to sobie Renault wymyślił :D Renault mógł tak sobie wymyślić, ale zalecenia producentów akumulatorów są zupełnie inne i to ich moim zdaniem powinno się trzymać. Faktem jest, że długotrwałe działanie napięcia ok. 15,8V zwłaszcza...
Druga prostrza opcja to diody , przynajmniej całą instalacja by miała znamionowe napięcie zasilania. Te diody to gdzie miałbym wstawić? A ten regulator, to jest jakiś standardowy (?), można gdzieś poczytać o jego budowie albo sposobie działania (chodzi mi o link)? Nie do końca rozumiem ideę podniesienia napięcia na zacisku wyjściowym - masz na myśli...
Akumulator w aucie nie jest żadnym stabilizatorem. Układem regulującym napięcie w instalacji jest regulator w prądnicy. Nie bardzo rozumiem, co ma stabilizator (bypass) do regulatora? Dwa różnych urządzenia? Regulator bez akumulatora ucieka w kierunku 19V 2A, a akumulator ma gdzieś czy regulator istnieje. Dodano po 6 Oj kolego widać że nie masz pojęcia...
.. Akumulator nie pobiera prądu, tylko oddaje, stary rozładowany słabo kręci, nowy dobrze kręci ma kopa, ale nie jest ładowany, wątpie aby jazda coś zmieniła. ... Ładowanie pod obciążeniem to od 14V-14,4V a 12,6V to jest brak ładowania to jest napięcie akumulatora... Przy wyłączonym silniku akumulator oddaje prąd. Przy uruchomionym silniku pobiera...
Obudowa cała koła pasowe też w porządku. Jedynie pasek jest juz chyba wytarty bo widać metalowe zbrojenie przy lekkim odgięciu ale jeszcze się nie ślizga. Napięcie na klemach i bezpośrednio na śrubie alternatora waha się ±0,1V Według mnie padnięty regulator dawałby wyższe napięcie (ponad 15V ) lub ładowania by wcale nie było.
Akumulator na zgaszonym silniku ma 12.7V. Bez obciążenia, na wolnych obrotach, około 13V, czasem zacznie bardzo powoli rosnąć do około 14V. Z obciążeniem, na wolnych obrotach, potrafi spaść nawet poniżej 12.7V - różnie, trochę szaleje te napięcie, ale nie jakoś agresywnie, tylko albo pomału spada, albo pomału rośnie. Jak tylko dodam delikatnie gazu...
Nie wiem czy tam alternator jest razem z regulatorem napięcia ale jeśli nie to prawdopodobnie regulator napięcia nawalił. Zbadaj napięcie przed regulatorem napięcie czyli za diodami prostowniczymi. Powinno być sporo wyższe za to za regulatorem powinno być 14 z groszami.
Witam. Regulator napięcia zimą utrzymuje wyższe napięcie (14.4v) a latem niższe (13.8), więc przyrost napięcia wraz ze spadkiem temperatury jest normalny. Możliwe że alternator jest uszkodzony skoro napięcie spada do tak niskiego poziomu. Jeśli potrafisz to sprawdź diody w prostowniku, pamiętaj że alternator ma mostek główny oraz pomocniczy.
Z regulatora do modułu idą 2 kable .Na jednym pojawia się 14v po włączeniu nawiewu i ogrzewania drugi zwierany jest płynnie do masy jak kręcę regulacją temperatury ale z regulatora nie wychodzi żadne napięcie .jak podepnę tam kontrolkę i drugi koniec do 14v to żarówka płynnie się rozjaśnia i ściemnia . Po mojemu to wina alternatora.a raczej zastosowanego...
Witam.Nie kolego zwarcie tych kabelków nic nie da,pompa jest wyposażona w układ który rozpoznaje czy masz ładowanie,mowa o cienkich kabelkach jeden po stacyjce masz tam napięcie akumulatora,13,8-14,5 drugi zaś od alternatora z mostka pomocniczego z tego też mostka jest zasilany wirnik alternatora po przez regulator.Napięcie to jest wyższe i bardziej...
(at)kris8888 dajesz linki do zasady działania altetnatora a nic z nich nie rozumiesz. Po prostu ręce i cycki opadają. Pokaż na tych schematach drogę prądu i jak przy niedostatecznym ładowaniu ma się palić kontrolka ładowania? Jak widać Ty chyba nic nie rozumiesz, skoro nie potrafisz sobie rozszyfrować nawet tak prostych schematów, które podałem. Ale...
Koledzy ale tu nie chodzi o spadki napięcia -akumulator alternator ponieważ ładowanie jest dobre chodzi o spadek na instalacji jak już wcześniej wspomniano czyli o zasilanie kontrolki ponieważ z alternatora pojawia się wyższe napięcie gaszące niż jest zasilana kontrolka.P
Pozostałbym przy tym rozwiązaniu które masz i powtórnie sprawdził asymetrię napięć przy obciążonym transformatorze Napięcia mierzyłem na nieobciążonym tranformatorze. Na zdjęciu widać, że oba uzwojenia wtórne są nawinięte jedno na drugim. Które z nich daje wyższe napięcie? Możliwe, że uzwojenie zewnętrzne nawinięto większą liczbą zwojów aby skompensować...
Co do wzmocnionych alternatorów to widziałem alternatory 12V/200A ale były chłodzone cieczą 8O . Poza tym nie ma sensu chyba wytwarzać prądu o tak dużym natężeniu bo czarno widzę zrobienie przetwornicy do wzmacniacza, a te kable ...... Osobiście jeśli miałbym dokładać drugi alternator to zrobiłbym go np. na 48V. Wyższe napięcie = mniejszy prąd. Taka...
Sprawdź wartość napięcia w instalacji podczas pracy silnika. W takim przypadku napięcie powinno wynosić około 14,2 V, po włączeniu świateł mijania i np ogrzewania tylnej szyby spada do koło 13,5 - 13,2 V. Jeżeli u Ciebie napięcia będą wyższe to znaczy że jest uszkodzony regulator napięcia alternatora, jeżeli napięcia są niższe to metodą prób i błędów...
Jeśli mamy różnicę potencjałów (napięć) między źródłami to musi nastąpić wyrównanie ich po połączeniu. - ale przecież te źródła (alternatory) posiadają prostowniki. Zatem nie ma możliwosci aby prąd płynął z jednego alternatora "do drugiego". Chyba, że coś się ostatnio zmieniło, jeśli chodzi o zasadę działania diody półprzewodnikowej. Natomiast, jeśli...
Na zgaszonym silniku na tej śrubie powinno być napięcie akumulatora czyli 12V a na chodzącym silniku powinno byc napięcie ładowania czyli ok. 14,3V zarówno na obrotach silnika przy biegu jałowym jak i przy jeździe na wyrzszych obrotach. Jeżeli nie masz 12V przy wyłączonym silniku to masz przerwę między alternatorem a rozrusznikiem bo ten kabelek od...
Jeśli ograniczysz prąd magneśnicy do tej wartości, która odpowiada pracy przy 12V - to przy niskich obrotach dostaniesz 12V, a przy obrotach 2 razy większych dostaniesz 24V (przy tym samym wzbudzeniu). Regulator wykrywa, kiedy napięcie z alternatora jest wyższe od granicy regulacji i wtedy zmniejsza prąd dopływający do magneśnicy. Przy pracy silnika...
Witam, Post będzie trochę długi, ale chce opisać problem dokładnie bo jest dość dziwny. Szukałem podobnych tematów, ale nigdzie nie był opisany identyczny problem jaki mam. Samochód Golf 4 1.4 16V 2001 rok. Problem z ładowaniem występuje tylko na biegu jałowym przy bardzo dużym obciążeniu odbiornikami. Napięcie mierzone zawsze na alternatorze. W porównaniu...
Witajcie posiadam rozebrany regulator od alternatora Bosch/Valeo oczyściłem go z osłony i przy okazji ułamałem nóżki ... miejsca te oznaczyłem numerami: 1 2 3 mam teraz pytania: które luty są dla szczotek a które dla masy? którym opornikiem mogę zwiększyć napięcie wyjściowe tak by uzyskać wyższe napięcie ładowania ? http://img508.imageshack.us/img508/1012/...
Kolega grypol dobrze streścił i przypomniał wiedzę szkolną na temat alternatorów. Ja dodam, że też osobiście widziałem efekty po odłączeniu akumulatora od instalacji przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Włączone były światła i pojawiło się ich silne migotanie z częstotliwością około 5...10 Hz. Na szczęście nie spaliło żarówek, ani elektroniki...
Powiem tak,tobie się "wydaje",że na wolnych obrotach układ działa jak należy. Tak naprawde prąd dostarczany z alternatora silnie zależy od obrotów. Np. na biegu jałowym uzyskasz koło 20A, reszta pobierana jest ze źródła o mniejszej rezystancji tj.akumulatora. Wszystko fajnie w porach wiosna/jesień,ale w zimę drastycznie skracasz żywotność aku... Otóż...
Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze jeśli będzie wyższe niż na akumulatorze ro winne będą przewody albo+ albo masa.Czasem po wyjęciu alternatora z silnika i ponownym zamontowaniu gubi się gdzieś masa i zmniejsza się nap. ładowania.Właściwe napięcie ładowania powinno wynosić od 13.8-14.4V.
Skoro prostownik ma służyć w roli wspomagacza rozruchu to niepotrzebnie odwijałeś te dwa zwoje .Trochę wyższe napięcie na biegu jałowym spadnie po załaczeniu rozrusznika, który znacznego prądu potrzebuje
15.4 Potencjometr silnika klapy przepływu powietrza (G113). 22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, przerwa... *20.1 Kompresor pozostaje wyłączony, aż napięcie będzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund. Usterką może okazać się panel sterowania, silnik krokowy przy klapie powietrza, lub przerwa w okablowaniu. Dodatkowo do...
Bo tak jak pisałem i masz to na wykresach. To zależy tylko od temperatury złącza w tranzystorze. Każdy tranzystor jest podatny na temperaturę i zmienia się jego charakterystyka Jesteś Leo czy Black Ram? Temperatura złącza zależy zarówno od ilości ciepła wydzielonego w złączu jak i od temperatury otoczenia (mniej lub bardziej intensywne chłodzenie tranzystora)...
Z tego co mi wiadomo, to kontrolka gaśnie jeśli występuje różnica potencjałów między alternatorem i akumulatorem. Wystarczy więc, że napięcie jest niewiele wyższe na wyjściu z alternatora i lampka gaśnie. Nie jest to jednak wystarczające do zasilenia urządzeń w aucie, więc prąd jest pobierany z akumulatora a nie z alternatora i dlatego nie możesz dojechać...
Schemat jest ok, ale zastosowanie akumulatora 9V nie wchodzi w grę. Muszą być dwa akumulatory 12V. Wtedy rezystor R47 będzie umożliwiał ładowanie akumulatora pomocniczego w trakcie jazdy. Musi być on taki aby nie uszkodziło diody D20. W pierwszej kolejności musimy przyjąć jaki ma być prąd łądowania akumualtora pomocnicznego np 50mA i sobie obliczyć...
Witam problem z wyżej wymienionym samochodem, alternator był regenerowany dwa razy: - za pierwszym razem mostek prostowniczy -za drugim sam regulator napięcia Problem wygląda tak, że alternator nie potrafi się wzbudzić na wolnych obrotach po odpaleniu samochodu. Warto dodać że wymieniona została rolka prowadząca i pasek klinowy ponieważ piszczał. Po...
Dokładnie tak jak napisał imiela. Samowzbudzanie się alternatora wynika z istnienia magnetyzmu szczątkowego rdzenia wirnika. Swoją droga możnaby alternatorowi trochę pomóc przyklejając do wirnika małe magnesy neodymowe, ale tu pojawia się problem ich doboru - bo jeśli chcemy zachować regulator napięcia to może się okazać że przy bardzo wysokich obrotach...
Układ ma za zadanie nie pozwolić na załączenie przekaźnika gdy napięcie zasilające jest mniejsze niż 13.4V (a w praktyce nieco wyższe jest to napięcie graniczne, gdyż do załączenia tyrystora przez jego bramkę musi popłynąc odpowiednie natężenie prądu). Gdy napięcie zasilające wzrośnie (np. poprzez zakręcienie alternatora w samochodzie) to układ załączy...
Apetyt wzrasta w miarę jedzenia.Pracuje za Ciebie elektronika a raczej elektroniczny regulator napięcia.który próbkuje wysokość napięcia i jeżeli napięcie na akumulatorze jest niższe od zadanego 14.4v to podaje odpowiednio wyższe napięcie na uzwojenie wirnika alternatora i wówczas silniejsze pole magnetyczne we wirniku alternatora wymusza większy prąd...
rafbid napisał: tomus2k napisał: 1. rozładujemy go głęboko , kręcąc długo rozrusznikiem lub pozostawimy sam. na światłach na noc i nie możemy już uruchomić pojazdu. Jak ktoś spieszy do pracy to ładuje 10-20min aby tylko uruchomić pojazd dalsze ładowanie alternatorem też jest nie zdrowe sytuacja nagli Poczytaj sobie o ładowaniu stało prądowym i stało...
Nie ma potrzeby bo alternator robi to automatycznie. Dlaczego Bo napięcie gazowania akumulatora zależy od temperatury elektrolitu, im zimniej tym wyższe może być napięcie ładowania akumulatora, bez obawy że zacznie gazować. Przepraszam, że tak drążę temat ale zaciekawiło mnie to zjawisko. Przeczytałem ten temat i nie dość, że te charakterystyki wcale...
wyższe napięcie ładowania alternator wyższe napięcie elektrolit wyższe napięcie
przetwornica miernik drukarka brother drukuje białe kartki zwarcie zasilaczu impulsowym
amica wa1s610clish tempomat uniwersalny
ZIPP BT 49 QT-28A: Długie kręcenie starterem - przyczyny i rozwiązania Pakowarka próżniowa VBN-8: problem z listwą zgrzewającą