Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Jak będziesz miał wyjęty alternator sprawdż stan połączeń diod prostowniczych.
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Dokręcone o oporu, można dać krótszą, mozna nanizac podkładki. Zasada jest taka-śruba musi trzymać długością gwintu przynajmniej tyle, ile wynosi jej średnica
Vaku trzeba odkręcić.Musisz wyciągnąć alternator ,bo na aucie może być ciężko.
Jak Bosch to tak.
Wystarczyło poszukać na forum. Jest tego dużo a tu masz prosty rysunek jak najprościej podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem : http://obrazki.elektroda.net/79_12794001...
jak najszybciej wymień ten regulator
Miałem taki samy problem. Wymiana alternatora i regulatora nie pomogła. Znalazłem inne rozwiązanie. Teraz bez problemów. Za parę groszy mogę naprawić jeśli komuś potrzebne.
Jeśli pasuje i maja alternatory taką samą moc tyle samo Amperów to można
Jeżeli masz ten typ regulatora to masz dwie nakrętki i jedną małą śrubkę,ponadto może być problem z wyciągnięciem jeżeli na pierścieniach ślizgowych są głębokie rowki.P http://obrazki.elektroda.net/99_12015178...
wg serwisowki tak wlasnie powinno sie dokonywac pomiaru miedzy fazami. odstepstwem jest to, że przy 5rpm jest 90v, a powinno być wszędsie około 70v
Typowa usterka dla tych alternatorów, wymiana regulatora sprawę załatwi.P
Kumutator regenerowałem na bez wyjmowania altka. Też dużo operacji robię na "otwartym sercu", ale żeby wymienić pierścienie to chyba zmyślasz. -ściągnąć łożysko z wału -trzeba umiejętnie ściągnąć stare pierścienie -umiejętnie zniszczyć stary klej przy podstawie -delikatnie rozłączyć uzwojenie wirnika od pierścieni -oczyścić wałek i równomiernie nabić...
C zęsto pomaga tylko oryginalny regulator Ford lub wymiana alternatora
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
Kupuj na 99,9%. Tylko nie rób mu takiej przeprawy jak poprzednikowi. Nigdy nie odłączaj akumulatora ani alternatora na pracującym silniku!
Kable lutowane do regulatora i poprowadzone dodatkowo do sterownika
Na allegro: Regulator alternatora ARE3077 typ VALEO 53,99 zł Upps Doczytałem że raz podają w opisie 12V a raz 24V więc nie wiadomo do końca czy to ten dokładnie.Domyślam się że 12V potrzebujesz. To jeszcze taki: https://sklep.mizar.com.pl/regulator-nap...
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
w tego typu alternatorach bardzo sporadycznie siadaja stojany ja stawiam tylko na regulator napięcia
Gdzie te 31V? Chyba akumulator złom. Kolejność faz alternatora nie ma znaczenia.
Miałem kiedyś identyczny objaw w starym escorcie - wymiana regulatora napięcia i wyczyszczenie zaśniedziałych styków w alternatorze pomogła od ręki.
Witam a jak Ci się udało założyć mniejszą klemę na większy wypust akumulatora, szlifowałeś to przed założeniem, ok do tematu po pierwsze posprawdzaj bezpieczniki w sprzętach i na desce jest duża szansa że poleciały bezpieczniki jak nie to koszta rosną, alternator wymiana regulatora napięcia koszt nie wielki, radio uszkodzona elektronika a wycieraczki...
Poczytaj mój przypadek: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Generalnie wymiana regulatora w alternatorze uzdrowiła temat.
A więc sprawdź ładowanie. Być może alternator do roboty, albo jakiś inny spadek w instalacji. Np. przez słabą jakość połączeń. Ok, sprawdzę. Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mniej więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora?
Witam mam podobny problem z alternatorem niebardzo wiem co jest grane bo mam autko dopiero 2 tygodnie . Otórz problem polega na tym że niechce ładować tzn. na wyższychg obrotach przygasa a niższych oświeca się całkowicie wymieniłem rygler i nic dalej to samo mogą to być diody ?? Plis pomóżcie Pozdrówka Gicer
Odradzam przeróbki regulatorów. Jeśli wiesz od jakiego pojazdu masz alternator to lepiej kupić/zorganizować regulator do tego typu alternatora.
Regulator nie ma masy.
schodzi razem z alternatorem,później się ją odmontowuje-odkręcić 3 wkręty
Witam. Posiadam VW Polo 86C 1,3i (wielopunkt) z 1990r. Jaki typ (numer) alternatora posiada to auto? Czy trudno jest wymienić w takim alternatorze szczotki i regulator napięcia? Podobno alternator pasuje z golfa 2, ale czy to prawda? Dziękuję za informację i pozdrawiam.
Nie baw się w diody, zapodaj kpl mostek. Ja wymieniałem to bez wyciągania alternatora,
Regulator napięcia jest w ECU silnika, wymiana alternatora nic nie daje. Używany komp + immo, lub dorobienie zewnętrznego regulatora napięcia. Pozdrawiam.
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
pozostaje wymiana regulatora o przepraszam kolega elektrit już o tym wspomniał
Miałem ten sam problem. Awaria regulatora napięcia alternatora lub wymiana niefabrycznej części powoduje tę usterkę. Brakuje również między innymi podgrzewacza tylnej szyby i podgrzewacza lusterka wstecznego.
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
To trzeba znaleźć przyczynę braku świateł „ze silnika”. Jeżeli alternator jest uszkodzony (co rzadko się zdarza) to w ogóle nie będziesz miał ładowania. Zwykle uszkodzeniu ulega regulator napięcia, jest zwarcie na przewodzie zasilania świateł AC, albo przerwa w instalacji (rozłączona wtyczka alternatora). Nawet jeśli obecnie masz ładowanie, to będzie...
zmień regulator napięcia powinno pomóc
ok dzieki a a drogi jest taki koszt nprawy zależy jakiego dobrego elektryka trafisz i jakie ma ceny, przykładowo ja zmieniam opony na zimowe/letnie za 30 zł a znam takich co i 150 płacą - w innym miejscu - ale za to samo - z elektrykami jest taki problem że słabi może biorą mało ale mało się znają - dobry elektryk znajdzie usterkę w 5 minut ale i policzy...
Tam nie ma iskrownika, tylko alternator trójfazowy. Zapłon jest typu DC-CDI, więc zasilany z akumulatora. W statorze masz jedynie impulsator.
I bezpiecznik 3A w skrzynce bezpieczników pod maską. Czerowny przy wtyczce alternatora musibyć +12V. To już robiłem i ten bezpiecznik ma 10A a nie 3A. wyjąłem, sprawdziłem i przeczyściłem bezpiecznik F31 (10A) Na czerwonym przewodzie we wtyczce alternatora jest 12V. Jak wyciągnę ten bezpiecznik a zostawię wtyczkę wciśniętą w alternatorze to po odpaleniu...
Pasek wielorowkowy , mocno napięty napinaczem,pare razy wyciągałem alternator ( wymiana łożysk, regulatora napięcia , sprawdzenie na maszynie - wynik był niby ok alternator dawał 72 ampery wzbudzanie było ale w samochodzie kicha ). Muszę sprawdzać woltomierz i przygazować do tychok 3tyś żeby było ładowanie.
Witam u mnie rozwiązała się sprawa zapalajacych się kontrolek ESP i ABS wina alternatora a dokładnie wymiana regulatora napięcia i po problemie.
Szczotki przewodzą prąd do uzwojenia wzbudzenia, bez tego alternator nie zacznie ładować, więc ich stan musi być nienaganny.
To ilu "podpowiadaczy" już odpadło. Było : -Wymień akumulator -uszkodzone diody w alternatorze - teraz w modzie jest wymiana regulatora A ja ci mówię - wymiana regulatora też nic nie pomoże. Robi się całkiem fajnie, ciekawe jakie będą następne propozycje.
No widocznie trzeba wymienić alternator jak widać sama wymiana regulatora nie pomogła instalacja ok w sumie to dwa przewody więc nie zbyt skomplikowana👍Alternatora nie wymieniłem tylko naprawiałem tylko dlatego że zrobili mi to na poczekaniu a zamówienie takiego alternatora nie jest takie proste.Dziękuję Panowie.
Podepnij jeszcze te kosteczki, które rozpiąłeś przy odkręcaniu alternatora będzie super. Poświeć tylko dobrze latareczką. Oczywiście bezpieczniki wszystkie sprawdzone - wiesz, cuda się zdarzają. ;)
pomogła wymiana regulatora.
Za wyrównanie napięcia alternatora odpowiedzialny jest regulator napięcia. Gdy ten jest wadliwy, występują skoki napięcia powodujące między innymi częste przepalanie żarówek w pojeździe. Wymień regulator napięcia alternatora. Skoki napięcia to są przy różnicy jednego czy nawet kilku V a nie 0.2V. Wymiana tutaj regulatora nic nie da bo napięcie nigdy...
Nie ładuje wogóle nie ma prądu na alternatorze.
Dużo zależy od koła pasowego na alternatorze, czyli jakie jest przełożenie silnik-alternator. Silnik jest dość nisko obrotowy, więc różnica musi być. Musisz zmienić koło pasowe o mniejszej średnicy + wymiana paska.
W sumie amperaż przede wszystkim zależy od uzwojeń stojana i diod. Wirnik ma drugorzędne znaczenie chociaz może dawać za słabe pole magnetyczne do osiągnięcia pełnej wydajności alternatora. Ważniejsze czy impedancja jednego i drugiego wirnika jest taka sama, bo regulator może niewłaściwie współpracować z "nowym " wirnikiem. Rozumiem że wymiary się zgadzają?
Dzisiaj po testach wyszło za niskie ładowanie alternatora, demontuje naprawiam i zobaczy co dalej. To też może być przyczyna tej "choinki" komunikatów. Czy możesz jeszcze podpowiedzieĆ gdzie jest i za co odpowiada CAN 1939? Dodano po 3 niestety, alternator naprawiony (wymiana regulatora i łożysk), ale błedy te same
Wymiana regulatora i baterii w mierniku pomogła. Dzięki
Dość problematyczny ten regulator. Sprawdzałeś może koszt nowego?
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
Chciałem użyć prądnicy z motoroweru bo chodziło mi o małe opory i tym samym mniejsze spalanie na czym bardzo mi zależy.Z wydajnością myślę, że byłoby ok.Jednak z powodu mojej niewiedzy elektronicznej zdecyduje się na alternator, wymiana lub dostępność regulatora to żaden problem.Dzięki za podpowiedź.
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
Wymiana regulatora w alternatorze pomogła. Okazuje się, zgodnie z sugestiami, te z Chin nie działają właściwie. Nie wiem, co Bosch zlecając produkcję u Chińczyków zyskał, bo jak na razie założyłem na próbę dwa, i oba ten sam problem. Założyłem Made in GB używkę po regeneracji (wymiana szczotek) i chodzi. Gość od alternatorów mówi, że już nie będzie...
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
Pewnie "skończyły" się szczotki w alternatorze...
nie. ja mu zlecilem wymiane regulatora napiecia. a jak go zapytalem o ta obudowe to mi pow, ze cos mu tam nie pasowalo i zalozyl inny korpus. a jak ja mu udowodnie, ze wsadzil mi inny alternator? zaplacilem 240 zl za regulator razem z wymiana.
Alternator VALEO klema podmieniona i regulator napięcia na alternatorze także.
W tych alternatorach wycierają się pierścienie ślizgowe, więc wymiana regulatora ze szczotkami zapewne nie pomoże
Chyba że jest wymieniony albo alternator albo regulator.P http://obrazki.elektroda.net/3_120386222...
Ja bym nie ryzykowal i wymienil bym obie rzeczy czyli regulator i mostek. pozdr.
Kolego prosta sprawa po odpięciu wtyczki od alternatora problem powinien minąć. Jeśli to to .
We wtyczce regulatora masz napiecie po zaplonie??
Nie kopiujmy żywcem. Jaki "regler" ma być podłączony do REGULATORA? Chyba alternator, ewentualnie stator alternatora.
Byłem dzisiaj w zaprzyjaźnionym warsztacie. Elektromechanik podłączył swój sprzęt i stwierdził, że przy wyłączonym silniku jest odczyt coś ponad chyba 1500 (czy około 3000) obr/min obrotów alternatora. Mówi, że to niemożliwe. Powinno być 0. Stawia na regulator napięcia, ale części brak do tego typów alternatorów. Czyli wymiana alternatora chyba, że...
Witam, Chciałbym wiedzieć czy Jest możliwość w alternatorze "BOSCH 70A 14V 058 903 016" zmiany Regulatora napięcia 14V "BOSCH 1 197 311 235" na 24V do ładowaniu dwóch 12V akumulatorów szeregowo podłączonych. Mile widziane podanie ewentualnego numeru zamiennika Regulatora 24V.
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
Prawdopodobnie zużyte szczotki, są one mocowane w regulatorze napięcia w alternatorze http://obrazki.elektroda.pl/5709798300_1... wymiana szczotek może wiązac się z wymianą całego regulatora.
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia. Znajduje się na alternatorze i jest przykręcany śrubkami. Wymiana nia nastręcza żadnych problemów. Koszt do 20 zł. Wymień jak najszybciej, ponieważ możesz uszkodzić aku i wiele innych rzeczy. Pozdrawiam
Dokładnie!!! PS. Pomogła wymiana regulatora na nowy ;)
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
To ci się nie spodoba, tylko wymiana alternatora. Zmieniając regulator można uzyskać troche szybszy początek ładowania i lepsze doładowanie akumulatora. Przy aku. bezobsługowych przestrzegać koniecznie napięcia ładowania producenta tzn. do 14.4V.
ile kosztuje takie diagnozowanie alternatora u fachowca - tzn. te pięć minut a ile wymiana regulatora?
Jak te diody sprawdzić, są w regulatorze czy wyprowadzone z uzwojeń alternatora ? Jaką powinny mieć wartość ? W międzyczasie zamówiłem nowy regulator - wymiana nic nie dała. Czekam na alternator. Czy jego wymiana jest trudna ? Odkręciłem 2 śruby mocujące od spodu, a co z paskiem ? Widzę 1 śrubę od góry z napinacza, czy wystarczy ją poluzować czy jeszcze...
Alternator uszkodzony. Sama wymiana szczotek i regulatora nie mogła pomóc. Wyciągnąć alternator, miernik do ręki i szukać uszkodzenia. Stojan, diody, wirnik do sprawdzenia. Powodzenia w szukaniu i popraw pisownię (błędy) zanim moderator się za to weźmie tzn. usunie Twój post :)
Wymiana regulatora napięcia rozwiązała sprawę.
Miałem taki przypadek tylko jak obroty spadały to zapalała się kontrolka i przestawał ładować a na gazie było ok. Wymiana regulatora załatwiła sprawe.
Witam , sprawa dotyczy opla astry II z silnikiem X16SZR - wczoraj po wycieku oleju umyłem silnik preparatem Akra i spłukałem ciepłą wodą pod niskim ciśnieniem , po odpaleniu silnika nie zgasła kontrolka ładowania i brak było wspomagania , świeciła kontrolka ABS i nie było świateł mijania. Dziś odpaliłem , kontrolka zgasła ale po chwili obrotomierz na...
Prądnica poszła na półkę. Jest alternator.
Nie znam się na skuterach ale piszesz że jest alternator więc sprawdź szczotki i komutator.
Czy macie jakieś doświadczenia z alternatorami do fordów? Miałem kilka przypadków że wymiana regulatorów na kargo lub hc to strata czasu...
Sprawa zamknięta - regulator napięcia + regeneracja alternatora załatwiła sprawę. Auto 2 dni po naprawie jeździ, żadnych problemów. Zamknięty temat. Dodano po 56 J.w. - wymiana regulatora napięcia + regeneracja alternatora.
nowy regulator wraz ze szczotkami to koszt około 30 pln więc jak co to wymień bo tu prawdopodobnie leży problem. najszybciej jest wyjąć alternator wymiana szczotkotrzymacza z regulatorem zajmuje dosłownie kilkanaście minut. tylko uważaj bo jest kilka wersji regulatora szukaj takiego 14.4v. sprawdź również czy silnik jest dobrze połączony z karoserią...
(at)wojcieh007 Jaki numer i firma alternatora????
Dziękuję za odpowiedź. Długo trwało zanim poszła odpowiedź. Na przełomie roku padł ostatecznie alternator wodny. Auto uceglone. Zamówiłem używany od scenica(150A, napis na regulatorze czy też alternatorze, nie pamiętam). Poszedł do przeglądu- wymiana łożysk, regulatora na pasujący od Especa(nie zgadzało się gniazdo wzbudzenia, czy jakoś tak). Zrobione...
Wymiana regulatora pomogła? Pozdrawiam.
Wymieniłem regulator, bo wszystkie objawy wskazywały, że w nim jest problem (skoki napięcia). Myliłem się. Stary był dobry. Załóż z powrotem , co zmieni tutaj wymiana alternatora.? Masz już dwa oryginalne regulatory i po co ci trzeci w komplecie z alternatorem ? co jakiś czas pojawia się przeraźliwy sygnał i STOP Czy cos jeszcze poza tym komunikatem...
Problem okazał się banalny, wymiana regulatora napięcia pomogła, ale nie do końca ponieważ po wymianie regulatora napięcia znów spadło ładowanie akumulatora i co ....?? popalone diody na alternatorze. Koszt regulatora napięcia-100zł Wymiana diod na alternatorze+robocizna-100zł Całkowity koszt z robocizną=200zł
Zdało by się sprawdzić po jakiś katalogach, czy będzie pasował mechanicznie, a jeśli tak, to czy będzie pasować P&P, bo mogą być różne wtyczki do regulatora/różne standardy sterowania. W jakim celu ten zabieg, tylko dla zysku 40 A?
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
wymiana regulatora schemat regulatora alternator alternator regulatora schemat
wymiana czujnika świateł stopu schemat ideowy zasilania bloody sterowniki
chińskie radio android chińskie radio android
Chrobotanie silnika w pralce Samsung EcoBubble - przyczyny i rozwiązania Podłączenie czujnika Halla w Saeco Incanto