Wirniczki nie zamienne, 90A ma większy wirniczek słonko.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
jeżeli uszkodzeniu ulega łożysko to możliwe że naciąg paska jest za duży. Pozdrawiam.
Witam. Przy ori alternatorze 70A to car audio jeśli działało, to nie aż "takie prądożerne"..;) W firmach regenerujących alternatory powinni dobrać odpowiednie szczotki po producencie i nr. seryjnym alternatora..
Masz w tym nowym alternatorze podpięty zacisk obrotomierza?
DF idzie do komputera i pobiera sygnał o obciążeniu alternatora można pominąć.
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Mnie się udawało przez kanał ssący- po zdjęciu rury ssącej. Ale można sie pobawić i rozkręcać całą obudowę. A że tak zapytam. Po co chcesz go wyjąć?
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Na początek załadować akumulator odłączyć gruby plus z alternatora zabezpieczyć przed zwarciem i zostawić do rana aby wykluczyć alternator albo wpiąć żarówkę na kleme i obserwować jak świeci z alternatorem i bez to na początek
Wymiana tylko całego alternatora. A co ci da mocniejszy alternator?
Słyczalne było wycie alternatora. Zostały wymienione łożyska i problem nie ustąpił. Typ alternatora: Delphi. Proszę o podanie co może być inną przyczyną.Podejrzewam że może być to uzwojenie.
Dobry silnik rodowodem Isuzu podatny na podkręcanie softu, jedyny mankament to wymiana alternatora daje popalić.
Alternator 73501591, z tym że trzeba kółko przełożyć ze starego.
633 212 00, 633 216 00. P
Kilka dni temu zmieniałem w takim alternator po tym jak odwrotnie podłączyli kable rozruchowe i diody padły. Z nowym alternatorem napięcie ładowania na mrozie dochodzi nawet do 15.5V, im cieplej tym niższe. Więc domyślam się że tak ma być.
Nie da się. Trzeba go wymontować i rozpołowić.
Jak będziesz miał wyjęty alternator sprawdż stan połączeń diod prostowniczych.
Przeciez jest dostępny nowy 280zł.
5G nie działa
Woltomierz nic nie wniesie, tam może być regulator z jednoprzewodową komunikacją z CEM. Takie miganie bardziej sugeruje uszkodzenie tego modułu niż samego alternatora. Wymiana całego alternatora byłaby lepszym rozwiązaniem.
Ach ta Honda i te jej mieszanie w osprzęcie ;) Niby fabrycznie tam jest alternator 60A. Mniejsza o to, co do klimy... zazwyczaj samochody wyposażone w klimę mają mocniejsze alternatory, możesz pójść w tym kierunku, szukać czegoś Plug&Play i mieć 90A, jak mówisz, za 250zł. Albo znaleźć dużo mocniejszy alternator za tą samą cenę i poświęcić 50zł dla jakiegoś...
zmień regulator napięcia powinno pomóc
6202 oraz 6303
Taka jego uroda, normalny dźwięk mocno obciążonego alternatora to właśnie świst (jęczenie). Jeden egzemplarz będzie mniej świszczał inny bardziej, (nie mylić z szumem łożysk bo to inny dźwięk). Masz dość mocno wyładowany akumulator więc alternator daje duży prąd i świszczy. Zauważyłeś coś co jest normalne, tylko nigdy na to uwagi nie zwracałeś. Naładuj...
http://obrazki.elektroda.pl/7890755200_1... Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne...
Nie zacisnięta a zgrzane. Trzeba zalutować.
Diod nie polecam wymieniać jak ktoś nie wprawny. Chyba się to nawet nie opłaca. W tym mostku są diody pastylkowe (taka moja nazwa) które są wprasowywane, chyba że chodzi o diody wzbudzenia . Zbyt dużo roboty a cały mostek nie będzie kosztował więcej niż 45zł. Chyba że ktoś ma drugi uszkodzony mostek to można przełożyć całą część diod plusowych czy...
Vaku trzeba odkręcić.Musisz wyciągnąć alternator ,bo na aucie może być ciężko.
Wystarczyło poszukać na forum. Jest tego dużo a tu masz prosty rysunek jak najprościej podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem : http://obrazki.elektroda.net/79_12794001...
C zęsto pomaga tylko oryginalny regulator Ford lub wymiana alternatora
Na kole wałka i obudowie jest znak , wał musisz zaznaczyć , pompy i reszty nie ustawiasz , prosta robota.
Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
Jak Bosch to tak.
Oczywiście, że można. Jedyny problem jaki możesz napotkać to rozebranie alternatora. Często są zapieczone długie śruby skręcające obudowę (trzeba je zruszyć). No i oczywiście zdjęcie łożysk - jak masz ściągacze to 10 minut roboty, a jak nie to jest trochę zabawy. Nie kupuj tylko łożysk przed rozebraniem alternatora, ponieważ w różnych wersjach były...
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Dokręcone o oporu, można dać krótszą, mozna nanizac podkładki. Zasada jest taka-śruba musi trzymać długością gwintu przynajmniej tyle, ile wynosi jej średnica
Kolego piotrekwoj proszę czytać ze zrozumieniem.Napisałem akumulator a potem alternator. P4role owszem wymiana jak najbardziej wskazana,ale i tak musisz sprawdzić jakie szkody poczynił spalony przewód.Jeżeli idzie razem z innymi przewodami ich izolacja również może być uszkodzona.
Albo takie zamienniki a co z wymiana całego alternatora albo gdzieś coś w instalacji.
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Witam.Po wymianie regulatora,wszystko wróciło do normy. Dzięki za podpowiedzi.
Zobacz czy wyłącznik masy nie jest od tylu skorodowany, często miałem uszkodzony alternator wymiana pomagala, zobacz czy z tyłu alternatora nie jest luźny przewod elektryczny, sprawdź połączenie na rozruszniku, ta śrubę która przykrecamy od dołu na imbus. Sprawdź masy, alternator sprawdzony 24.5 V.? To napięcie z akumulatorów
Przewód plusowy od alternatora do górnej śruby na rozruszniku , dolna tylko do rozrusznika, taka plecionka.
Mnie przeskoczył pasek rozrządu po wkręceniu się strzepów paska alternatora ktore dostały się pod osłonę paska rozrządu.Oczywiście pogieło zawory, które "podstęplowały" tłoki.Naprawa-wymiana kompletnej głowicy,używanej.A winny był napinacz paska alternatora-wymiana. Tak że warto i to sprawdzić.Silnik 1.6/75KM, SKODA Felicia.
Padł alternator. Wymiana na nowy zajęła mi 3 godz
Pasek alternatora kosztuje niewiele, sama wymiana tez jest bardzo prosta. Lepiej więc profilaktycznie go wymienić, niż mieć później problem gdy zerwie się gdzieś w trasie. ;)
Aku mam naładowane (prostownikiem). Dalej podtrzymuję kwestię że producent chyba dał za słaby alternator. Wymiana aku. nic nie da. Jeżeli po włączeniu wszystkich odbiorników zapotrzebowanie jest większe niż wydajność alternatora to wymiana aku raczej tu nic nie pomoże.
Wymiana alternatora pomogła
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
Dobrze pooglądaj ten alternator bo lubiały tam pękać obudowy i sama wymiana łożysk nic nie da
Jeżeli jest to może być wina sprzęgła jednokierunkowego na alternatorze
Miałem taki samy problem. Wymiana alternatora i regulatora nie pomogła. Znalazłem inne rozwiązanie. Teraz bez problemów. Za parę groszy mogę naprawić jeśli komuś potrzebne.
Witam wszystkich uzytkownikow. Mam problem z pradnica od Pozostaje do wykluczenia przerwa w cewkach stojana, bądź zwarcie uzw. wirnika. Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna zamienic pradnice 6V w Mz 250 TS Na alternator 12V?? Nie, nie można - całkowicie inne rozwiązanie mechaniczne, nie dopasujesz do kartera.
W życiu nie odkręcisz tego koła pasowego takim kluczem, kolejna sprawa to nie musisz go nawet tykać. Zauważ, że masz taki wyprofilowany kawałek płaskownika który napina alternator. Popuść śrubę i przesuń sobie cały alternator w tej fasolce, wtedy ściągniesz pasek bez trudu.
Witam serdecznie. Pacjent to renault kangoo 1.5DCI z rocznika 2003. Otóż do pewnego momentu było wszystko ok lecz teraz okazało się, że ładowanie jest za wysokie, na poziomie 14,8V. Zanim usterka alternatora została wykryta akumulator się uszkodził. W tym momencie siedzi alternator o numerach 7711134313 czyli typowy montowany też między innymi w clio...
A może sprawna pewna używka? Ps. https://www.google.com/search?q=ford+mon...
Ładowanie jest? Miałem kiedyś podobnie w Liebherr'rze gdzie przyczyną okazał się urwany przewód D+ alternatora.
Miałem ten sam problem. Awaria regulatora napięcia alternatora lub wymiana niefabrycznej części powoduje tę usterkę. Brakuje również między innymi podgrzewacza tylnej szyby i podgrzewacza lusterka wstecznego.
No to szukaj zasilania
Jeśli pasuje i maja alternatory taką samą moc tyle samo Amperów to można
Czy dobrze rozumie, chcesz wymienić sam stojan na ten z alternatora większej mocy, pozostawiając rotor ze starego mniejszej mocy?
Udało się to jakoś rozwiązać, bo cena nowego alternatora ehdi zabija, 3k....
Zaznaczam, że przez kilka tygodni jeździłem z urwanym kablem od alternatora, tym który łączy się zaraz przy rozruszniku. Może to miało jakiś wpływ, że coś się zjarało Naturalnie! Dla Kolegi pozostaje wymiana alternatora (z regulatorkiem), dla znawców demontaż i weryfikacja części w alternatorze. Pierwsza usterka jest, czy też wydaje się być,wynikiem...
Wymiana alternatora pomogła
cześć! wymiana lub naprawa alternatora powinna załatwić Twoje problemy pozdrawiam
Witaj. Moja sugestia co do ogrzewania samochodu jest taka, zamontuj ogrzewanie postojowe 2 kW plus sterowanie przez telefon i masz problem z głowy. Ja we wszystkich swoich samochodach mam zamontowane Webasto od Scania plus sterowanie z aplikacji telefonicznej, i jak jest wyjazd to wcześniej tak 20 minut załączę i przychodzę do ciepłego samochodu i nie...
Nie będzie tak łatwo. Zapłon jest podobny jak w Suzuki Katana/Zilion. Ze względu na konstrukcję zapłonu (jedno uzwojenie) nie ma możliwości przerobienia na zwykłe CDI. Konieczna byłaby wymiana alternatora i przeróbka instalacji elektrycznej. Ewentualnie założenie modułu DC-CDI, ale z tym bywa różnie z trwałością.
Jedyne co sprawdzałem w obwodzie tego przewodu idącego do zegarów to tylko czy nie ma zwarcia z masą ( no i nie ma). Ale dzisiaj problem znikł, kontrolka po odpaleniu gaśnie całkowicie. Gdyby problem wrócił to szukać przyczyny w alternatorze czy instalacji ?
Witam, Próbuje naprawić swój alternator ( wymiana łożysk, szczotek) i napotkałem problem :) Mianowicie w tym modelu alternatora uzwojenie jest wklejane ( nie wiem co to jest silikon, guma, klej ?) i za bardzo nie mam pomysłu jak na co wkleić moje uzwojenie do alternatora...Próbowałem na sam silikon i niestety jest problem bo bardzo słabo ze schnięciem...
Ja nie dałam rady. Tata za to wyjął alternator jest z tym trochę roboty, ale wystarczyło go otworzyć przeczyscic szczotki bo były zalane czymś i bez problemu teraz auto działa.
Z tego co piszesz Wlodek to nie masz ładowania wcale. Zrób sobie porządek z ładowaniem i zapalaniem a nie będziesz miał żadnych problemów z akumulatorem. Myślę, Zbysław, że oba alternatory niczym specjalnym się nie różnią i zamiana to strata czasu i pieniędzy. Pozdrawiam.
Witam. Jestem właścicielem, pierwszym, 9 letniej Skody Felicii. Rocznik 2000. Przez ten czas, jeździła bezproblemowo. Jednak tej zimy zaczęły się problemy. Brak napięcia, auto nie odpalało. Myślałem, że to z powodu mrozów. Ładowałem akumulator, wyjmowałem go na noce. Jednak za którymś razem nie zadziałało i auto odmówiło posłuszeństwa. Np. Odpalało...
Jeżeli masz ten typ regulatora to masz dwie nakrętki i jedną małą śrubkę,ponadto może być problem z wyciągnięciem jeżeli na pierścieniach ślizgowych są głębokie rowki.P http://obrazki.elektroda.net/99_12015178...
wg serwisowki tak wlasnie powinno sie dokonywac pomiaru miedzy fazami. odstepstwem jest to, że przy 5rpm jest 90v, a powinno być wszędsie około 70v
VIPER555, wyczuwam sceptycyzm. Odkręciłem tak już kilka sprzęgieł także nie może być mowy, że miałem szczęścia więcej jak rozumu. Nie użyłem ani młotka ani rury ani wyciągarki ani innych cudów. Tylko dźwignia i oczkowa siedemnastka. Mogę zrobić foto story jeśli jesteście zainteresowani.
Uszkodziłeś alternator. NIE WOLNO jeździć z nieobciążonym alternatorem. Wymiana na inny bądź rozbiórka tego i najprawdopodobniej wymiana diod. To nie zwarcie go uszkodziło a brak akumulatora.
Witajcie, Jakiś czas temu mechanik zwrócił mi uwagę, że alternator trochę za głośno pracuje, najbardziej podejrzana jest rolka a konkretnie sprzęgiełko rolki napędzającej alternator (2.0 hdi). Zapoznałem się z tematem i rozrzut cen w Trójmieście jest masakryczny. Taka rolka kosztuje od 80 do 250zł :| , a wymiana (na zdjętym alternatorze) od 0 do 50zł...
Wymiana alternatora.
To faktycznie jakiś żart! Auto o takiej pojemności i jeszcze z klima i 80A alternator... Nie ma się nad czym zastanawiać. Wymieniaj alternator.
Dziś auto zdechło. Stop, brak ładowania, po chwili 10,5 V. . Założyłem zapasowy akumulator i dojechałem na parking. Demontaż alternatora w planach, sprawdzenie, wymiana uszkodzonych elementów. Docelowo wymiana na suchy. Kupiony alternator suchy. Do przeserwisowania i zamontowania.
A skąd chodzą po 70 zł i po drugie za bardzo bym tam nie rył bo to dość dziwny alternator i koło pasowe. Chodziło mi o 70 amper, bo może warto byłoby założyć mocniejszy. Jakby były za 70 zł to nie pisałbym tylko kupił bez zastanawiania się :D W PoLsce tylko kilka firm ma NOWE alternatory i rozruszniki reszta to PODRÓBKI lepsze lub gorsze. hmm... to...
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Niestety pękła obudowa alternatora = wymiana alternatora na drugi, są dość tanie.
No nie wiem.Żeby urwać przewody wirnika przy wymianie łożyska to trzeba wyć wyjątkowo uzdolnionym.To bardziej niechlujna robota przy wymianie komutatora.Jak mu ładuje przy kręceniu wiertarką to po co to rozbierać?Być może to alternator z COM i coś w aucie popsute?
Problem uważam za rozwiązany padł alternator , wymiana pomogła.
Witam. Ja mam podobny problem z piszczeniem w glosnikach. Probowalem juz nastepujacych rzeczy: wymiana alternatora, kondensator na alternator, wymiana chinchy, filtr na zasilanie radia. Chinche mam teraz puszczone nie progami, ale srodkiem pod wykladzina. Mam Fiata Seicento i w nim na podlodze, pod radiem jest z tego co mi sie wydaje, urz. sterujace...
Typowa usterka dla tych alternatorów, wymiana regulatora sprawę załatwi.P
Ejże, bez żartów z tym odłączaniem alternatora
Witam myślę że nie chodzi o alternator tylko zawieszają się szczotki w rozruszniku ,a stukając w alternator w jakiś sposób przenosi się to na rozrusznik który to najpierw trzeba przejrzeć /wymienić szczotki / wracając do pytania - w alternatorze też się da wymienić szczotki ale w większości są one wraz z regulatorem napięcia .
Alternator uszkodził się na tyle że nie można go naprawić? Pzecież to najszybsze rozwiązanie.
Jeżeli to diesel, to sąsiad garażowy (taksiarz) miał taki przypadek - niskie napięcia ładowania (12.1V) przy podpiętym akumulatorze i normalne napięcie (14.8V) przy odłączonym akumulatorze, grzanie się alternatora, problemy z uruchomieniem silnika (słaby akumulator). Diagnoza elektryka samochodowego - alternator (wymiana), akumulator (wymiana) i dalej...
W załączniku zdjęcia z kołem pasowym na wałku rozrządu. Koło pasowe to nie wyprowadzenie pełnej mocy z silnika. Może tam być jakiś agregat pomocniczy - pompa hydrauliczna czy alternator.
Odradzam przeróbki regulatorów. Jeśli wiesz od jakiego pojazdu masz alternator to lepiej kupić/zorganizować regulator do tego typu alternatora.
Jak rozumieć Temat postu: 126p - wymiana alternatora. Wymiana prądnicy na alternator czy alternatora ale na co? Zapoznaj się z regulaminem forum, szczególnie pkt 3 i opisz dokładniej problem.
Kumutator regenerowałem na bez wyjmowania altka. Też dużo operacji robię na "otwartym sercu", ale żeby wymienić pierścienie to chyba zmyślasz. -ściągnąć łożysko z wału -trzeba umiejętnie ściągnąć stare pierścienie -umiejętnie zniszczyć stary klej przy podstawie -delikatnie rozłączyć uzwojenie wirnika od pierścieni -oczyścić wałek i równomiernie nabić...
Zwykle jak skończyły się szczotki, to czas na gruntowną naprawę alternatora - wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych. Wymienić szczotki bez wyjmowania - altka - przy zwinnych palcach i spokojnych nerwach - owszem, możliwe.
Wiesz ciekawe co by się działo jak bym zaczął spawać takimi przewodami do audio o tym samym przekroju, mogło by być ciekawie.
Temat rozwiązany. Wymiana alternatora rozwiązała problem. Ponieważ brak zainteresowania tematem to zamykam.
wymiana alternatora opel omega b 2.5 TDS
Jednak oddałem do wymiany do warsztatu - kosztowało to całe 10 zł. Obawiałem się, że jednak urwę przewód i będzie problem z wyprowadzeniem. Okazuje się, że po wydłubaniu starego pierścienia przewodu widać nieco więcej Na poniższej fotografii widać pierścienie po wymianie. http://obrazki.elektroda.pl/7790012400_1...
wymiana alternator wymiana alternator citroen wymiana komutator alternator
silnik briggs zawora środek czyścić myjka zespół parzenia
tomtom aktualizacji najlepszy router
Simmering w pralce Panasonic NA-168VX2: Wymiary i Wymiana Minimalna odległość zbiornika wyrównawczego od grzejnika