Masz w tym nowym alternatorze podpięty zacisk obrotomierza?
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
DF idzie do komputera i pobiera sygnał o obciążeniu alternatora można pominąć.
Mnie się udawało przez kanał ssący- po zdjęciu rury ssącej. Ale można sie pobawić i rozkręcać całą obudowę. A że tak zapytam. Po co chcesz go wyjąć?
Na początek załadować akumulator odłączyć gruby plus z alternatora zabezpieczyć przed zwarciem i zostawić do rana aby wykluczyć alternator albo wpiąć żarówkę na kleme i obserwować jak świeci z alternatorem i bez to na początek
Przeciez jest dostępny nowy 280zł.
Ach ta Honda i te jej mieszanie w osprzęcie ;) Niby fabrycznie tam jest alternator 60A. Mniejsza o to, co do klimy... zazwyczaj samochody wyposażone w klimę mają mocniejsze alternatory, możesz pójść w tym kierunku, szukać czegoś Plug&Play i mieć 90A, jak mówisz, za 250zł. Albo znaleźć dużo mocniejszy alternator za tą samą cenę i poświęcić 50zł dla jakiegoś...
Taka jego uroda, normalny dźwięk mocno obciążonego alternatora to właśnie świst (jęczenie). Jeden egzemplarz będzie mniej świszczał inny bardziej, (nie mylić z szumem łożysk bo to inny dźwięk). Masz dość mocno wyładowany akumulator więc alternator daje duży prąd i świszczy. Zauważyłeś coś co jest normalne, tylko nigdy na to uwagi nie zwracałeś. Naładuj...
Wirniczki nie zamienne, 90A ma większy wirniczek słonko.
Alternator 73501591, z tym że trzeba kółko przełożyć ze starego.
Dobry silnik rodowodem Isuzu podatny na podkręcanie softu, jedyny mankament to wymiana alternatora daje popalić.
http://obrazki.elektroda.pl/7890755200_1... Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne...
C zęsto pomaga tylko oryginalny regulator Ford lub wymiana alternatora
Nie zacisnięta a zgrzane. Trzeba zalutować.
Wystarczyło poszukać na forum. Jest tego dużo a tu masz prosty rysunek jak najprościej podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem : http://obrazki.elektroda.net/79_12794001...
Na kole wałka i obudowie jest znak , wał musisz zaznaczyć , pompy i reszty nie ustawiasz , prosta robota.
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Nie da się. Trzeba go wymontować i rozpołowić.
Witam. Przy ori alternatorze 70A to car audio jeśli działało, to nie aż "takie prądożerne"..;) W firmach regenerujących alternatory powinni dobrać odpowiednie szczotki po producencie i nr. seryjnym alternatora..
Witam serdecznie. Pacjent to renault kangoo 1.5DCI z rocznika 2003. Otóż do pewnego momentu było wszystko ok lecz teraz okazało się, że ładowanie jest za wysokie, na poziomie 14,8V. Zanim usterka alternatora została wykryta akumulator się uszkodził. W tym momencie siedzi alternator o numerach 7711134313 czyli typowy montowany też między innymi w clio...
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku? Nie wiem, ja taki kupiłem używany, nie znam jego historii. Kupiłem tylko na potrzeby zasilania grzałki. Ktoś sprzedawał samochód po dzwonie na części i odkupiłem alternator. Regulator z AS.pl więc było już robione, a ten co zamówiłeś to też będzie problem...
Albo takie zamienniki a co z wymiana całego alternatora albo gdzieś coś w instalacji.
Jak będziesz miał wyjęty alternator sprawdż stan połączeń diod prostowniczych.
Dokręcone o oporu, można dać krótszą, mozna nanizac podkładki. Zasada jest taka-śruba musi trzymać długością gwintu przynajmniej tyle, ile wynosi jej średnica
Wymiana tylko całego alternatora. A co ci da mocniejszy alternator?
6202 oraz 6303
Często i gęsto na klemie jest jeszcze bezpiecznik który osobno zasila alternator , sprawdź go. Przy rozładowaniu akuu na maxa , mogły powstać błedy w BCM "komputer" i trzeba je wykasować żeby zostało wystawione wzbudzenie na alternator, tak aby ładował, wychodze z założenia że alternator jest sprawdzony w odpowiednim warsztacie i jest sprawny. Bo jak...
Udało się to jakoś rozwiązać, bo cena nowego alternatora ehdi zabija, 3k....
A może sprawna pewna używka? Ps. https://www.google.com/search?q=ford+mon...
Oczywiście, że można. Jedyny problem jaki możesz napotkać to rozebranie alternatora. Często są zapieczone długie śruby skręcające obudowę (trzeba je zruszyć). No i oczywiście zdjęcie łożysk - jak masz ściągacze to 10 minut roboty, a jak nie to jest trochę zabawy. Nie kupuj tylko łożysk przed rozebraniem alternatora, ponieważ w różnych wersjach były...
Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
Nie będzie tak łatwo. Zapłon jest podobny jak w Suzuki Katana/Zilion. Ze względu na konstrukcję zapłonu (jedno uzwojenie) nie ma możliwości przerobienia na zwykłe CDI. Konieczna byłaby wymiana alternatora i przeróbka instalacji elektrycznej. Ewentualnie założenie modułu DC-CDI, ale z tym bywa różnie z trwałością.
Pasek ok, połączenia wyczyszczone. Dzisiaj mierzyłem to: + alternator i jego obidowa=14.47v +alternatora i - Aku = 14.46v (+ Aku i obudowa alternatora = 14.46) + Aku i - Aku = 14.45v Dodając gazu na ładowanie rośnie do 15 v z haczykiem Mierzone zwykłym multimetrem .
Miałem taki samy problem. Wymiana alternatora i regulatora nie pomogła. Znalazłem inne rozwiązanie. Teraz bez problemów. Za parę groszy mogę naprawić jeśli komuś potrzebne.
Wymiana alternatora pomogła
Jak Bosch to tak.
Zaznaczam, że przez kilka tygodni jeździłem z urwanym kablem od alternatora, tym który łączy się zaraz przy rozruszniku. Może to miało jakiś wpływ, że coś się zjarało Naturalnie! Dla Kolegi pozostaje wymiana alternatora (z regulatorkiem), dla znawców demontaż i weryfikacja części w alternatorze. Pierwsza usterka jest, czy też wydaje się być,wynikiem...
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Witaj U mnie prawdopodobnie też uszkodził się alternator, mam wersje 1.4. Czy jest trudno samemu wyjąć alternator z auta ? Na allegro widziałem parę uzywanych w cenie od 100 do 250 http://allegro.pl/toyota-corolla-e11-1-6... Pozdrawiam Bartek
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Vaku trzeba odkręcić.Musisz wyciągnąć alternator ,bo na aucie może być ciężko.
Wymiana alternatora załatwiła problem
Sprawdź czy pasuje mechanicznie (mocowania) reszta, to drugorzędna sprawa
Wiesz ciekawe co by się działo jak bym zaczął spawać takimi przewodami do audio o tym samym przekroju, mogło by być ciekawie.
wymieniłem już dwa alternatory używane z pewnego źródła że są dobre oraz kupiłem nowy zamiennik i dalej nie mam ładowania. Podobno dopiero po wymianie siedmiu alternatorów wraca ładowanie. Podałeś tak dużo informacji i wykonałeś tak dużo pomiarów że aż się pogubiłem. Pomyśl o oddaniu do warsztatu - wyjdzie taniej.
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Wymiana alternatora pomogła
jeżeli uszkodzeniu ulega łożysko to możliwe że naciąg paska jest za duży. Pozdrawiam.
Jeżeli kontrolka po włączeniu zapłonu się pali i po zapaleniu gaśnie to prawdopodobnie albo spalony pasek i słaby naciąg albo spalony bezpiecznik głównego zasilania alternatora/ gruby kabel/.P
Własnie przesłałem Ci faxem potrzebny komplet.
Zrób test wskaźników: https://www.youtube.com/watch?v=OnpPK8aB...
Witam wszystkich uzytkownikow. Mam problem z pradnica od Pozostaje do wykluczenia przerwa w cewkach stojana, bądź zwarcie uzw. wirnika. Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna zamienic pradnice 6V w Mz 250 TS Na alternator 12V?? Nie, nie można - całkowicie inne rozwiązanie mechaniczne, nie dopasujesz do kartera.
Problem rozwiązany. Przypadkiem znalazłem. Szkoda tylko że w serwisie kazali mi wymienić akumulator i alternator. Bez potrzeby. Natknąłem się na ciepły koniec kabla. Okazało się że oryginalny konektor na przewodzie od alternatora nie łączy. Na oko nic nie widać ale końcówka kabla się grzała. Po zdjęciu izolacji widać dopiero że powoli wszystko się upalało....
Do kontrolki wzbudzenie.
Wymiana alternatora.
VIPER555, wyczuwam sceptycyzm. Odkręciłem tak już kilka sprzęgieł także nie może być mowy, że miałem szczęścia więcej jak rozumu. Nie użyłem ani młotka ani rury ani wyciągarki ani innych cudów. Tylko dźwignia i oczkowa siedemnastka. Mogę zrobić foto story jeśli jesteście zainteresowani.
Temat rozwiązany. Wymiana alternatora rozwiązała problem. Ponieważ brak zainteresowania tematem to zamykam.
wymiana alternatora opel omega b 2.5 TDS
Na pewno musisz zacząć od pomiarów rezystancji cewki ładującej CDI oraz impulsatora. Przybliżone wartości znajdziesz na www.zaplon.fora.pl lub www.motocdi.com
Witam, dziś wymieniałem alterantor w Oplu Astrze z delco remy na bosch - używany z allegro (120 zł). Stworzyłem filmik ze zdjęć i wrzuciłem na allegro, najważniejsze urywki są, pod filmem pełny opis jak krok po kroku zrobić samemu, każdy da sobie radę wg tego opisu i wszystko robić można z góry, bez wchodzenia pod samochód. http://www.youtube.com/watch?v=JDcHPM9vD...
Przewód plusowy od alternatora do górnej śruby na rozruszniku , dolna tylko do rozrusznika, taka plecionka.
Przecież to jest proste do sprawdzenia. Ściągasz przewód wzbudzenia z alternatora i zwierasz go do masy. Jeśli żarówka sie zaświeci to wszystko ok z kablami, a masz do naprawy alternator. Dosłownie minuta roboty.
wymiana alternatora na używany rozwiązało problem
5G nie działa
cześć! wymiana lub naprawa alternatora powinna załatwić Twoje problemy pozdrawiam
Witam Posiadam samochód Peugeot 405 1.6B i zakupiłem używany alternator z Peugeot 1.9B. Mam teraz zagwozdkę jak go podłączyć. Wrzucę zdjęcie https://obrazki.elektroda.pl/4966516900_... Dodano po 2 Zamówiłem uszkodzony alternator, ale okazało się, że jest zepsuty regulator napięcia.
... Nie znam się, ale czy bierzesz poprawkę na to że akumulator jest w bagażniku i odległość między akumulatorem a alternatorem nie wynosi 50cm a ok 3-4m? Wiesz jaki prąd pobiera rozrusznik ? Dopasujesz bezpiecznik do alternatora , akumulatora , rozrusznika ? Fabrycznie jest tam zastosowany bezpiecznik ? Wiesz co się stanie z ECU gdy w czasie pracy...
Czy ktoś może miał jeszcze taki problem i go rozwiązał ? Miałem takie komunikaty we Fiacie 500x w którym skończyło się ładowanie akumulatora. Wymiana alternatora i naładowanie akumulatora ożywiły samochód.
Zmień pasek wraz z napinaczem. Zobacz z tyłu alternatora czy wtyczka nie luźna i połączenie plusa ok. Kapturek na śrubce. Jeżeli nie pomoże wymiana alternatora.
B - ładowanie D - kontrolka ładowania w - obroty w silniku diesla
Regulator napięcia jest w ECU silnika, wymiana alternatora nic nie daje. Używany komp + immo, lub dorobienie zewnętrznego regulatora napięcia. Pozdrawiam.
Tak. Ale w tym Valeo wystarczy naprawić wirnik ( przerwane uzwojenie, standard) i chodzi lepiej od Boscha.
Dobry wieczór. Mam problem z autem co jakość czas włącza się kontrolka akumulatora. Z dwa tygodnie temu padło mi całe zasilanie w aucie myślałam, że to akumulator ale okazało się że jest naładowany. Uderzyłam w alternator i się uruchomił. Podejrzewam że to szczotki się zacięły. Moje pytanie czy wiecie gdzie te szczotki i czy ciężko będzie samemu je...
Woltomierz nic nie wniesie, tam może być regulator z jednoprzewodową komunikacją z CEM. Takie miganie bardziej sugeruje uszkodzenie tego modułu niż samego alternatora. Wymiana całego alternatora byłaby lepszym rozwiązaniem.
Chyba lepiej dołożyć jeszcze jeden taki alternator. Nawet w GB gotowe zestawy masz. https://gwynlewis4x4.co.uk/product/300td...
Podaj parametry obydwu alternatorów, wtedy będzie można sprawdzić. Zazwyczaj na obudowach znajdują się tabliczki znamionowe.
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
Nie zgaśnie gdyż tu tkwi problem musisz je sprawdzić na ciągłość obwodu najprawdopodobniej niebieski jest przerwany.
w tego typu alternatorach bardzo sporadycznie siadaja stojany ja stawiam tylko na regulator napięcia
przerzuciłem jeszcze raz na oryginalny tego nie potrafię zmierzyć jest poznaczony więc nie mogę rozebrać , sprzedający twierdzi że jest sprawny na pewno po przebiegu zaledwie 80 tyś
Wymiana alternatora o tych samych numerach
633 212 00, 633 216 00. P
Hm, może kluczyk nie od tego auta ? No ale jak nie chce ci się otworzyć, z centralnego ? Czy nie kręci się bębenek zamka? A może kręci się ale nic się nie otwiera ?
Niepotrzebnie.P A jednak potrzebnie. Na stole altek nie mogl wyprodukowac wiecej jak 80A. A winowajca okazal sie wadliwy mostek. Teraz ladnie dziala, z tym ze startuje z opoznieniem (napiecie 14V pojawia sie po kilku sekundach - poprzednio bylo natychmiast)
Tak: błąd na sondzie i katalizatorze, dlatego była wymiana. Po wykasowaniu błąd znowu wrócił po około 3 miesiącach. Te 2 rzeczy robił mechanik. Teraz to, co w poście piszę, robię sam, bez diagnostyki - po prostu to, co ludzie gdzieś tam piszą i się zgadza z moimi objawami, to robię xD Zapomniałem dodać, że wymiana alternatora to dlatego, że auto po...
Kilka dni temu zmieniałem w takim alternator po tym jak odwrotnie podłączyli kable rozruchowe i diody padły. Z nowym alternatorem napięcie ładowania na mrozie dochodzi nawet do 15.5V, im cieplej tym niższe. Więc domyślam się że tak ma być.
właśnie typu słabe styki w różnych miejscach Oczywiście. Jednak wymiana alternatora czy jego naprawa nie będzie miała sensu, kiedy jest brak odpowiedniego kontaktu i przede wszystkim - nie usunie się usterek.
zmień regulator napięcia powinno pomóc
Jak rozumieć Temat postu: 126p - wymiana alternatora. Wymiana prądnicy na alternator czy alternatora ale na co? Zapoznaj się z regulaminem forum, szczególnie pkt 3 i opisz dokładniej problem.
Wymiana alternatora
Jeżeli masz ten typ regulatora to masz dwie nakrętki i jedną małą śrubkę,ponadto może być problem z wyciągnięciem jeżeli na pierścieniach ślizgowych są głębokie rowki.P http://obrazki.elektroda.net/99_12015178...
Kolego, ładowanie masz dobre. Akumulator pada bo Webasto pobiera dużo prądu, rozwiązania są trzy. 1.Zmien akumulator na większy, (ponad 100Am tylko bez przesady) 2. Wymiana aku na tej samej pojemności, ale żelowy. 3. Wymiana, alternatora na mocniejszy. Ale to raczej nie wiele zmieni.
A w jaki sposób? Czy kolejna wymiana alternatora? Na co zwrócić uwagę żeby wyeliminować usterkę?
Jeśli pasuje i maja alternatory taką samą moc tyle samo Amperów to można
Może komuś się przyda - u mnie wymiana alternatora rozwiązała problem. We Włoszech to "jedyne" 700 euro 🤷♂️
Wiem że nie jest to rozwiązanie rewelacyjne,lecz koszt przerobienia dość duży .Docelowo bym zmienił silniczki dmuchawy ,wycieraczek ,lub łatwiej przezwoić,a jedynie wskaźniki bym zostawił 12V.Jeszcze wiadomo wchodzi wymiana alternatora czy prądnicy w zależności co jest zastosowane.Przerabiałem w ten sposób w dawnych czasach Stary 28, 200-ki i spisywało...
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
Wymiana alternatora
Niestety szału nie zrobisz, masz prądnice bezpośrednio na wale silnika, gdzie w autach są przekładnie min. 2:1. Zerowy bilans energetyczny uzyskujesz gdzieś przy około 2000 rpm. Więc podnoszenie obrotów nie ma sensu. Masz dwie drogi, minimalizować pobór prądu (ledy których jestem przeciwnikiem) lub wymiana na alternator.
alternator wymiana wymiana alternator citroen wymiana komutator alternator
zgubilem pilota zmywarka siemens płyta ustawienia kotła defro
Peugeot Citroën VW Ford – brak wskazań liczników, radio i szyby nie działają, sygnał pip, awaria BSI BCM CAN Philips VAM 1202 – trudności z odczytem płyt, poprawa po nagrzaniu, czyszczenie, wymiana lasera