Komutator nie ma bicia?
Dzięki. Podłaczę się i pogmeram w wolnej chwili. Szkoda że nie ma nikt pewnej wiedzy na temat ustawień i ich rezultatów żeby nie robić tego na chybił trafił. Co jest wskazane w danej sytuacji a co może być niedopuszczalne. Za co odpowiadają pewne opcje i kiedy są one dopuszczalne. Teksty może tak a może lepiej inaczej, jest dobrze ale za chwilę okazuje...
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
kiedy podłączę multimetr pomiędzy ten przewód a masę przy włączonym zapłonie jest 5,5 a nie 12v To kontrolka ładowania sie żarzy a nie świeci bo ma tylko 6,5v zamiast 10V. To teraz kup właściwy mostek do poprzedniego alternatora i będzie fajnie , bo jak widze masz uwalone 2 alternatory, każdy inaczej.
co może być przyczyną tak wysokiego napięcia ładowania? Tylko regulator, lub słaba bateria w mierniku.
Wymiana regulatora rozwiązała problem. Mam nadzieję, że będzie działał kolejne 20 lat.
Po włączeniu świateł bez akumulatora spada do 12v, ale czy na zaciskach aku. Nie powinno być takie jakie dostanie akumulator czyli około 14v? Nie zawsze, w takich konstrukcjach jak "traktorki" często nie..., bo nie ma tam klasycznego alternatora.
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF.
Sprawdź regulator napięcia w alternatorze, błąd A0 oznacza za wysokie napięcie, powyżej 16V. Dlatego rozłącza Ci po dodaniu gazu.
Witam. Jest to typowe uszkodzenie regulatora napięcia. Dalsza jazda prowadzi do uszkodzenia alternatora akumulatora i innych elementów instalacji elektrycznej. Proponuję dokładne sprawdzenie instalacji po naprawie. Pozdrawiam.
jak masz 15,2V na odpalonym a 12,8V na S to..............?
Alternator do sprawdzenia.
Nie prościej zamiast tych chińskich kombinacji jest ustawić właściwe napięcie alternatora? Za wysokie napięcie jest niezdrowe nie tylko dla żarówek, ale również dla akumulatora i całej elektroniki, chyba że jest uodporniona. W samochodach którymi jeździłem nie miałem problemu przepalających się nagminnie żarówek. Niektóre wytrzymywały po kilka lat.
Np bral połaczenia alternator-PCM lub złe napięcie odniesienia na alternator
Włącznik masy jest w obwodzie akumulatora. Podczas pracy silnika NIE WOLNO wyłączać tego wyłącznika. Brak akumulatora powoduje niepoprawną pracę regulatora napięcia alternatora. Jakie są skutki, już wiesz... Dobrze, że tylko żarówki.
z golfa nie pasuje, dzisiaj sprawdzałem szczotkotrzymacz jest za długi i nie mieści się w obudowie alternatora
Regulator napięcia do wymiany
Skoro raz masz 13V a raz 16V i mierzysz poprawnie to albo słaba masa alternatora albo masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Przy jednym błędzie masz info że napięcie zbyt wysokie a przy innym że zbyt niskie więc zgadzało by się to z Twoimi pomiarami. Pewnie przestały świecić światła bo się spaliły żarówki przy tych 16V. Radze dalej nie...
Czyli jednak możliwe.[/spoiler]
to ja juz nie rozumiem nic... to po co na internecie tabeli zaleznosc naladowania od napięcia i od gęstości... jesli to nieprawda i akumulator moze miec 13V a moze byc wyladowany... Zużyty akumulator o szczątkowej pojemności też będzie miał wysokie napięcie spoczynkowe. I co uznasz, że jest dobry?
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Problem rozwiązany,ułamał sie kabel na odcinku alternator-akumulator. Przy okazji pytanie: istnieje schemat instalacji do tego pojazdu? Szukałem i nie potrafie znaleźc
Temat z 4 lat.
Podlacza się rożnie zależy od układu czytaj opis , do prądnicy (alternatora) lub do cewki wysokiego napięcia.
Albo w alternatorze padła jedna z trzech diod od wzbudzenia (małe), albo regulator napięcia chyba również zamontowany w alternatorze.
Przy rozłączonym alternatorze może być wysokie napięcie,alternator musi być zawsze obciążony akumulatorem.
Mam rozumieć, że masz alternator z wewnętrznym wentylatorem? alternator ma zewnętrzny wentylator foto z tyłu (identyczny jest magneti marelli) http://obrazki.elektroda.net/3_126487973...
Jakie jest napięcie przy odpalonym aucie na akumulatorze ? Jeśli ponad 15V to regulator uszkodzony.
Alternator wymieniony.
Pomyliło mu się z napięciem, był po prostu spadek napięcia i regulator żył w nieświadomości, że na alternatorze było za wysokie napięcie bo sam widział 14,4V.
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Nie wolno tego robić - poszło za wysokie napięcie z alternatora i zabiło elektronikę. Było zgasić wysokim biegiem i ruszeniem..
sprawdż dodatnią klemę akumulatora. niestyk na dodatkowym(dokręcanym) przewodzie może powodować takie objawy moduł widzi niższe napięcie i podkręca alternator do wysokiego napięcia
Witam.Z tego co wiem to focusy maja takie ladowanie.Wiem bo sam sprawdzalem na kilku.Ja bym sie nie przejmowal.
Zmniejsz koło pasowe z 5-8mm na średnicy,uzyskasz pełne ładowanie na wolnych. Pełnych obrotów i tak sie prawie nie uzywa,sprawdzony myk. ;) A1003 ma też wysokie napięcie regulowane także styknie ci prądu.
Jeśli alternator był podłączony do wiązki po prądnicy to nie będzie prawidłowo działać. Grubszą końcówkę opisaną + lub B+ podłącz do akumulatora a cienką opisana D+ lub inaczej podłącz przez kontrolkę do + po stacyjce.
Kontrolka nie jest dobrym sprawdzianem ładowanie, może nie swiecić się zarówno przy zbyt niskim jak i przy zbyt wysokim napięciu alternatora, również może świecić przy braku ładowania i przy za wysokim napięciu. Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś, kontrolka nie informuje jak altenator pracuje, informuje tylko, że alternator wytwarza jakieś sem (jeżeli...
Sprawdź napięcie jakie jest. Może alternator nie domaga. Wyglada jakby za wysokie napiecie w układzie jak pali żarówki.
Alternator napędza jeden pasek klinowy.
Uszkodzony jest regulator napięcia przy alternatorze (podawał zbyt wysokie napięcie w granicach 19-20 V)... Jutro zmienie, po odłączeniu alternatora wszystko działa dobrze... Trzeba skasować tylko błąd SRS AIRBAG
Usterka jest w regulatorze napięcia alternatora. alternator daje zbyt wysokie napięcie ładowania(max 15V). Sprawdź napiecie ładowania.
15,2 normalne, konsultant pewnie też... Cóż ASO Renault - strefa cudów A płyty w aku jeszcze nie wygotowane??
jak nie ma na zewnątrz,to jest pod tym czarnym plastikowym dekielkiem z tyłu alternatora.
Regulator napięcia - nie szczotki....
Trzeba szukać po linii zasilania czyli przede wszystkim podłączyć bezpośrednio do akumulatora sprawdzić alternator,przewody wysokiego napięcia i modlić się żeby to było to,pozdrawiam.
Jakie napięcie miałby ten generator z magnesami trwałymi? Dla 3KW potrzebne byłoby co najmniej 24V. Zakładam również, że użyłbyś alternatora zamiast generatora (z odpowiednimi prostownikami?) Bezpośrednie podłączenie byłoby bardzo złym pomysłem, nawet gdyby się udało. Ten silnik/generator będzie działał częściowo jako źródło prądu, a ponieważ jest urządzeniem...
Wygląda na uszkodzony regulator napięcia alternatora.... Pozdr.J.
sprawdź pierścienie na wirniku ,jak mają rowki to wywal wirnik. Do wirnika musi być dopasowany regulator. Szukaj właściwego regulatora do modelu alternatora. pozdrawiam.
Kolego , czy naprawę alternatora robiono z rozumem i czy go sprawdzono po naprawie? 18v to oznacza że alternator jest nadal mocno uszkodzony.
Nie jestem elektrykiem, lecz lubię analizować takie przypadki. Jeśli przedstawiłeś dobry schemat i poprawnie podłączyłeś regulator do alternatora, to wszystko wskazuje na to, że połączenia powinny wyglądać tak (dodałem do rysunku obrazki referencyjne): https://obrazki.elektroda.pl/5982830300_... Po włączeniu kluczyka pojawia się napięcie...
Kontrolować akumulator, może sprawdzać jakimś miernikiem jego kondycje - jeżeli jest już slaby akumulator (zwiększone opory wewnętrzne) alternator będzie dawał wyższe napięcie, żeby naładować z powodu podwyższonej rezystancji wewnętrznej. Może warto doładowywać akumulator od czasu do czasu?
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Możliwe iż moduł dostaje za wysokie napięcie -do kontroli alternator .
Albo żarówki są słabej jakości albo alternator podaje zbyt wysokie napięcie.
Musiałbyś ustalić dlaczego masz tylko 13.8V widocznie masz uszkodzony stojan i podnosząc napięcie ładuje cały czas wysokim natężeniem prądu.P
sprawdzenie i naprawa instalacji w samochodzie - alternator przewody wysokiego napięcia sprawdzić co powoduje zakłucenia i naprawić i wtedy musi być dobrze bo kupowanie najpierw filtrów to moim skromnym zdanie zaczynanie od d..py strony
Od 30 do 50.
Wygląda na to że znowu uszkodził Ci się regulator napięcia. Pytanie dlaczego. W jakim stanie mechanicznym i elektrochemicznym jest akumulator? Czy: akumulator nie jest już "trupem" o znikomej pojemności? (da się go naładować ręcznie do sensownego napięcia?) cele mają prawidłowy poziom elektrolitu? gęstość jest odpowiednia (aerometr)? połączenia klem...
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Do ogrzewania to lepiej przewinąć alternator na wyższe napięcie bo przy 24V jak ktoś chce wykorzystać 2000W to przewody muszą być jak do rozrusznika w samochodzie.
Odłącz wtyczkę sterującą z alternatora, i sprawdz jakie sa naciecia na klemach po uruchomieniu silnika. Z opisu wygląda na to że ze jest za wysokie ladowanie - jak kable się grzeją jakie jest napięcie na klemach akumulatora? Być może uszkodzone sterowanie alternatorem.
Jakiś czas temu miałem identyczny przypadek! Mazda 626 2,0D alternator Mitsubishi. Ładowanie było do 18V, kontrolka ładowania nie świeciła wcale. Przyczyną był ugnity przewód od kontrolki (jakieś 20cm od alternatora) Po zlutowaniu kabla wszystko wróciło do normy. Jeśli masz taki sam alternator to dochodzą do niego 2 cienkie kable. Do wyjścia R(S) dochodzi...
Witam Mam problem z dobrze znanym alternatorem który pochodzi z żuka obecnie jeździ w ciągniku Zazwyczaj ładował 14,1V ale ostatnio mnie podkusiło sprawdziłem i było 14,7 Napięcie nie wzrasta powyżej wraz ze zmiana obrotów Wirnik nie ma przebicia Szczotki jak nowe pierścienie też Regulator [126p] podmieniłem i dalej to samo Akumulatory roczne nie chciałbym...
Ok. Dzięki Wzrasta do 15.30V i tak trzyma Ile kosztuje taki regulator ?? Mam jeszcze jeden alternator taki mały od jakiejś Toyoty tylko nie wiem jak go podłączyć. jest na nim śruba do której podłącza się plus z akumulatora i okrągłe gniazdo z trzema wtykami. Jak podłączyć te gniazdo? Po co są tam aż trzy Wtyki?? Pozdrawiam DADIN
Wygląda to na uszkodzony alternator, regulator napięcia alternatora. 17-19V to stanowczo za wysokie napięcie, maksymalnie powinno wynosić 14,4V w czasie wysokich obrotów. Przy tak dużym napięciu dochodzącym do 19V !!! jest ryzyko uszkodzenia pozostałych elementów instalacji elektrycznej a jako strażak, mogę powiedzieć iż może grozić to pożarem instalacji...
Prosta sprawa, transformator ma wyższe napięcie znamionowe, i jak akumulator się naładuje (niski prąd), to napięcie dochodzi do tego znamionowego. Po co wyższe napięcie? po to, aby podczas ładowania (duży prąd), napięcie nie spadało poniżej wartości napięcia ładowania. W samochodzie masz 14.4V, gdy alternator pracuje.
Próbowałeś może sprawdzić błędy w komputerze silnika ? Mierzyłeś napięcie na alternatorze ? Najlepiej w momencie występowania objawów, na niskich obrotach, na wysokich
Chyba że jest wymieniony albo alternator albo regulator.P http://obrazki.elektroda.net/3_120386222...
Jak w tym żuku jest alternator 9-diodowy, to radziłbym do niego zajrzeć i sprawdzić trzy małe diody czy są sprawne. U mnie jak jedna z nich była padnięta, to alternator dawał tak wysokie napięcie.
Witam Problem rozwiązany, alternator nie ładował ponieważ było przebicie na kablach wysokiego napięcia, przeskakiwała iskra i alternator wariował kable przeczszczone i auto jak nowe
Czybyszew poradziłeś sobie z tym napięciem? Sprawdzałem takiego samego forda koledze i wyszło że napięcie ECU ma około 43V . Nie sądzę żeby to był błąd interfejsu. Kolega przyszedł do mnie bo dzieje mu się coś takiego "podczas jazdy spadają obroty, gaśnie silnik i włączają się światła awaryjne. Żeby nie zgasł silnik trzeba zwiększyć obroty." Sprawdziłem...
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Oznacza to że regulator nie odłączy napięcia na uzwojenie wirnika,po wyłączeniu kluczyka.
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Wybacz ale nie mam ochoty tłumaczyć w jaki sposób płyną elektrony. Przeciętny uczeń elektroniki mający za sobą praktykę powinien zrozumieć w czym jest błąd, co dokładniej przedstawiłem na schematach zastępczych. Schemat przedstawiony przez sprzedawcę także zawiera błędy. Dokładniej to związane z "-" i "masą". Ta "żarówka led" to jest chiński śmieć,...
a może alternator nie jest dobrze podłączony do zacisków akomulatora? wtedy na nim podskoczy napięcie jak głupie.... sprawdż na samym akomulatorze jak jest za wysokie to prawdopodobnie regler zdechł.
Chyba że: problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. oznacza pomiar na zacisku B+ alternatora, a w samochodzie jest przerwany przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem (na zacisku rozrusznika). Alternator włącza się i wyłącza? To też by oznaczało, że w zasadzie ładowania w samochodzie nie ma, a nie problem z wysokim napięciem ładowania.
Naprawić auto a mierzysz dobrze. Posprawdzaj połączenia przewodów, masa silnika akumulator i masa karoserii akumulator, potem gruby przewód zasilający rozrusznik i ten gruby na alternatorze. Jeśli wszystko będzie OK a ładowanie nadal za wysokie, to regulator napięcia do wymiany.
Kiepski regulator napięcia (zbyt wysoki próg zadziałania). Normalnie można z tym jeździć i nic się nie stanie. W Twoim przypadku masz alternator na gwarancji, możesz spoko reklamować. Dogadaj się ze sprzedającym czy sam regulator przyjmie i wymieni. Regulator da się wymienić bez wyjmowania całego alternatora.
Witam! Wina leży napewno po stronie alternatora, podaje zbyt wysokie napięcie. Niestety mam inny problem, alternator przepalał bezpiecznik nr 15. juz pisałem od czego on jest, niestety tym razem napięcie po odpaleniu auta było tak wysokie ze stopił się kabel w wiązce silnika prowadzący od alternatora aż po skrzynkę z bezpiecznikami..... jest możliwość...
Dałem mostek a alternatora, ale teraz są wysokie spadki napięcia. Miałem 18v max, a teraz jest 10v max.
Niewiem dokładnie Jeżeli nie jesteś pewien, to ja proponuję nie udzielać rad innym. ale przy odejściu M10 obok jest jeszcze odejście na wsówkę Co to w ogóle jest za język? prąd wysokiego napięcia Od kiedy w alternatorze jest wysokie napięcie? Nie pomyliło Ci się czasami z układem zapłonowym? przewód co najmniej o średnicy 6mm Nie podaje się średnicy...
Wszystko się zgadza stąd tak wysokie napięcia
Alternator Bosch. Jak nam sprawdzić tak wysoki prąd?
Obwód wzbudzenia, czyli magneśnica, czyli podajesz napięcie na szczotki. Jeśli nie poprzez regulator, to poprzez żarówkę 5W/12v. Wtedy podczas kręcenia alternatorem na wyjściach dostaniesz napięcie proporcjonalne do obrotów. Brak regulatora nie ograniczy wzbudzenia! I jeśli między D, a + zasilania magneśnicy podłączysz żarówkę, to wtedy zgaśnie ona...
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Witam :) Moje pytanie wiąże sie z komputerem MULTEC-M o nr seryjnych : 16175369 , BDZY . montowanym w silniku 1.4 , 8V , z modułem zapłonowym DIS . Uległ spaleniu (znaczna cześć układów wyjściowych ) , po uszkodzeniu regulatora napięcia w alternatorze(za wysokie napięcie) . Pytam bo mam problem z dostaniem identycznego nawet na allegro . Czy jest możliwość...
ten przewód wysokiego napięcia prowadzi właśnie do płytki PCB mógłbyś wrzucić jakieś foto tego fragmentu PCB? Jedyne co mi przychodzi na myśl na takie napięcie zmieniające się w zależości od obrotów silnika to, że przewód ten idzie od alternatora - jego dodatkowego wyjścia "W" No ale tak jest chyba tylko w samochodach typu diesel albo tkwię w błędzie...
ok , sprawdzę. A to nie będzie tak że brak zasilania stałego spowoduje brak ładowania lub słabe ładowanie a nie zbyt wysokie napięcie ładowania. I jeszcze jedno pytanie. Jeśli akumulatory były niedoładowanie to czy jest możliwość że alternator podawał wyższe napięcie niż 28V.?
Co do napięcia ładowania to nie jest łatwo doradzić na odległość. Napięcie w instalacji bardzo zależy od stanu akumulatora czyli jego kondycji i stopnia naładowania. Po rozruchu silnika bateria musi uzupełnić niedobory i ma zaniżone napięcie. Proponowałbym sprawdzić napięcie po pewnym czasie pracy silnika np 15 min. Należy pamiętać że na niższych obrotach...
Witam, może wymiana regulatora napięcia w alternatorze coś pomorze :) Jakie napięcie uważasz za wysokie? Nie wiem jaką masz ładę, ale ja mam samerę (i podałem rozwiązanie dla samary :) ).
Bardzo często przyczyną wyłączania sie jest za wysokie napięcie ładowania alternatora.Spawdzic alternator lub odlączyc alternator na probe.
Jeżeli nie jest to silnik ze start-stopem, to napięcie jakie utrzymuje alternator jest za wysokie. Mógł paść regulator napięcia, tak jak napisał Marek39 , ale mogła też paść jedna z diod wzbudzenia, taki przypadek miałem w poldku. Przy takim napięciu szybko obniżał się poziom elektrolitu w akumulatorze, więc pytanie jak z poziomem elektrolitu u Kolegi....
Auto stare przełożenie dla alternatora niezbyt wysokie Jak na dzisiejsze czasy więc wszystko jest okej.
Błędy w module centralnej elektyki, napięcie ładowania po odpaleniu (sprzęgło alternatora często się zaciera).
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
wysokie napięcie alternator alternator wysokie alternator wysokie obroty
bateria lampa kaseta webasto suzuki wagon
Sayona SHT1148-BT Low Sound Output Issue Odpowietrzanie kotła Terma Termax - instrukcja krok po kroku