Uszkodzony prostownik.
Diody sprawne ?
ja miałem taki problem wina leżała po stronie alternatora,,,,zimny chodził po paru minutach(5-10) silnik gasł,nie wchodził na wysokie obroty sprawdz ładowanie alternatora
To nie jest wina diod, i problem tkwi w samym alternatorze.
Prawdopodobnie wytarte pierścienie, zużyte szczotki. Podłącz woltomierz i sprawdź jakie jest napięcie na niskich oraz wysokich obrotach.
to jest fotka alternatora
Waha się 7,5-10V.
Przy takich obrotach potrzebujesz przekładni ok. 6:1. Szukaj najprostszego alternatora bez żadnych udziwnień w stylu sterowania cyfrowego.
Wygląda jakbyś nie miał ładowania po rozruchu. Wolne obroty mogą być z tym związane (brak oporu alternatora) bądź nie.
nie musisz tłumaczyć całości rzuć wędkę powiedz czego szukać Na temat wzbudzania alternatora na wysokich obrotach na tym forum powiedziano już wszystko, więc tylko poszukać.P
Styki na alternatorze są wyczyszczone i zakonserwowane preparatem do styków elektrycznych, to samo zrobiłem z masą regulatora jak i samymi końcówkami do niego wkładanymi. Żeby wyjaśnić wszystko- żarówki sprawdziłem na krótko i są sprawne,licznik wyjąłem i prześledziłem ścieżki z tyłu w celu zweryfikowania przepaleń/nadtopień i nic nie widać. Plus do...
Na wolnych obrotach ładuje normalnie ok. 14,3V, po zwiększeniu obrotów do ok. 3000 świeci kontrolka ładowania i wyświetla się komunikat BATTERY LOW Ile ładuje wtedy?
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF.
http://obrazki.elektroda.net/95_12609008... Kupisz w sklepie z częściami.P
Ależ może bez problemu podłączyć bezpośrednio jeśli akumulator podpinany zniesie nagłe duże prądy ładowania przy wysokich różnicach napięcia które mogą sięgać 100-200 A . w tym watku mowa o T4, którego alternator daje góra 120A i to na wysokich obrotach
Nic mu nie mu, pozwól brudowi się wypalić tylko nie na wolnych obrotach bo wtedy nie ma dobrego chłodzenia i go spalisz. Alternator musi mieć wysokie obroty czyli silnik min 3000obr.m
Alternator aby zaczął dawać prąd musi zostać na początku wzbudzony niewielkim przepływem prądu. Nieraz przy wysokich obrotach alternator może się sam wzbudzić, ale jak napisałem przy wysokich obrotach rzędu 6000 obr/min.[/youtube]
Nie wiem jak micra ale kangoo podnosi obroty po włączeniu nawiewu Wtyczka alternatora jest dwu pinowa ?
zibiwar Napisał "Bardzo mi zależy na wyjaśnieniu jeśli źle myślę ." Nie źle myślisz tylko nie odrobiłeś lekcji. -siła wiatru, realna 3-4m/s -wielkość koła wiatrowego -obroty koła wiatrowego -stopień przełożenia -uzyskiwana moc wiatraka Znając wyżej wymienione parametry możesz rozważać wybór prądnicy. Zobacz jaki wiatrak zbudował ZGG http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
Próbowałeś może sprawdzić błędy w komputerze silnika ? Mierzyłeś napięcie na alternatorze ? Najlepiej w momencie występowania objawów, na niskich obrotach, na wysokich
Bywa że alternator się wzbudzi przy bardzo wysokich obrotach, lecz nie zawsze.Oczywiście mowa ,gdy kontrolki brak.
A czy kolega przy próbie z alternatorem nie zapomniał przypadkiem o wzbudzeniu? Jak kolega zmierzył te "blisko 0V"? Nie chce chyba kolega powiedzieć że mierzył napięcie alternatora bez podłączenia akumulatora, lub choćby jakiegoś obciążenia. Alternator nie potrzebuje nie wiadomo jak wysokich obrotów. Na standardowej wielkości kółkach pasowych pracuje...
Co do napięcia ładowania to nie jest łatwo doradzić na odległość. Napięcie w instalacji bardzo zależy od stanu akumulatora czyli jego kondycji i stopnia naładowania. Po rozruchu silnika bateria musi uzupełnić niedobory i ma zaniżone napięcie. Proponowałbym sprawdzić napięcie po pewnym czasie pracy silnika np 15 min. Należy pamiętać że na niższych obrotach...
Mówisz zapomnij w stosunku do alternatora, czy do całego pomysłu? Alternator i tak nie wymaga tak wysokich obrotów jak prądnica.
Mam nadzieje że problem już rozwiązany, otóż od jakiegoś czasu miałem problemy z alternatorem na wysokich obrotach 2k rpm ładowało aż wkońcu się "skończył" jego żywot alternator zmieniłem na nowy ładowanie wporządku i auto zaczeło jeździć normalnie.
Podtrzymać? A co pobiera z niego prąd i ile pobiera? Alternator samochodowy zaprojektowano do dużo większych mocy i wysokich obrotów, ma przy tym kiepską sprawność, dlatego nie jest to dobry wybór do roweru.
Wymień przekaźnik. Sprawdź połączenie pinów pod czarną pokrywką przewodów po lewej stronie.
Błędy w module centralnej elektyki, napięcie ładowania po odpaleniu (sprzęgło alternatora często się zaciera).
Buczenie zalezy od czestotliwosci ( czyli obrotów ) zobacz na alternatory w samochodach one gwiżdżą .... ( efekt wysokich obrotów)..
To wszystko nie to. W ciągniku była prądnica. Założyłeś alternator od samochodu i dziwisz się że przy 800 obrotów nie wzbudza się. Tak było w samochodzie. Koło pasowe na wale w samochodzie jest większe niż w ciągniku i przy 800 obrotach alternator ma na tyle wysokie obroty że się wzbudza. W ciągniku koło pasowe na wale jest mniejsze i przy 800 obrotach/min...
To nie anomalia to normalny stan rzeczy, masz prostownik dobry do skutera a nie ciągnika , po drugie jak byś się nie cykał to przez kilka godzin orki alternator by je naładował, a na wysokich obrotach alternator ma dobre chłodzenie więc nic się nie dzieje.
Masz za niskie ładowanie na wysokich obrotach- alternator do przeglądu.
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
Najprościej byłoby użyć alternator samochodowy z obciążeniem np w postaci żarówek samochodowych, ale nie napisałeś w jakim zakresie obrotów będziesz obciążał silniki (zwłaszcza że piszesz że będą to silniki z przekładniami). Alternator potrzebuje odpowiednio wysokich obrotów żeby robił za prądnicę, więc pewnie trzeba będzie dorobić do tego układu przekładnię.
Alternator na wysokich obrotach może się wzbudzić bez kontrolki ładowania. Tak jak napisałem wcześniej obstawiam uszkodzenie w liczniku. Sprawdź ścieżki na płytce zegarów, popraw luty (zimne luty to częsta usterka tych zegarów), sprawdź też czy nie ma uszkodzenia kabli w kostkach podłączeniowych licznika (są tam cienkie kable i mogą się czasem ułamać).
W mieście prądnica nie będzie dostarczała dość energii dla jakiejkolwiek baterii - czy 30 Ah czy 45 Ah. W trasie będzie lepiej, bo będzie mniej postojów, niskich obrotów silnika. Moim zdaniem nie ma co się bać pojemniejszej baterii akumulatorów. Ciągnikowe 165 Ah były włożone z myślą o częstych rozruchach ciągnika i uruchamiania silnika wysokoprężnego...
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Ta jak to nazwałeś "tylko kontrolka" jest niezbędna do wzbudzania się alternatora. Bez niej alternator wzbudza się tylko dzięki magnetyzmowi szczątkowemu wirnika (dlatego musisz dać wysokie obroty). Czasami może nie wzbudzić się wcale. Podłącz kontrolkę i będzie dobrze.
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
Ok czuję bluesa ale jednak chciałbym coś takiego skonstruować dla siebie skoro i tak ćwiczę to mogę wykorzystać np. do oświetlenia pokoju żarówką LEDową 5 watową albo i dwiema przez parę godzin. Prawda? Jednak, że odstawmy na bok debatę o bułkach a skupmy się na tym co by było najlepsze: prądnica, alternator czy silnik. Nie rozumie jednak jak mam użyć...
No i wszystko masz super ,a z tą przegazówką to jak najbardziej normalne nawet w fabrycznie montowanych. Ciągnik ma troszkę za małe obroty na natychmiastowe zgaszenie kontrolki ale jest to uwarunkowane tym że póżniej pracuje cały czas na wysokich obrotach. Gdyby koło pasowe było nieco mniejsze kontrolka gasłaby natychmiast ale alternator pracowałby...
map sensor na moje lub uszczelka pod korpusem. weź w rękę plaka i psikaj na około gardzieli zwracając uwagę czy rosną obroty. "zawor cyrkulacji spalin" hehe zostaw oryginalnie, jeśli plak nie zdiagnozuje to map sensor. ewentualnie silniczek krokowy sprawdź i ładowanie alternatora. odczytaj też błąd z druta - A i B
Też tak mi się zdaje bo szlifowanie ślizgów nic nie dało. To coś z wirnikiem, ale przepatrzyłem wszystko po dwa razy, diody miernikiem i żarówą, luty...wszystk OK. Olewam temat. Ładuje oK, zatem jest OK. Kolego, podaj schemat Twoich połączeń w instalacji - tutaj jest powód. Albo coś nie tak w połączeniach wykonanych przez Ciebie, albo przed montażem...
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Na jakimś zagranicznym forum znalazłem dość pokrętne wytłumaczenie, że te dwie dodatkowe diody podłączone do punktu środkowego stojana służą do prostowania trzeciej harmonicznej przebiegu prądu i dają dodatkową "wydajność" alternatora przy wysokich obrotach. Ale coś mi się nie chce wierzyć w tą teorię. Skąd ta trzecia harmoniczna w zwykłej trójfazowej...
Czym wyższe obroty tym mniej oporu stawia alternator bo nadrabia obrotami. Na wolnych obrotach jest najwyższy moment przenoszony.
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Był zamontowany z nowym regulatorem w samochodzie i chodził kilkanaście minut zanim się akumulator nie rozładował. Gdy silnik chodził to dawałem mu wysokie obroty, ale dalej nie ładował.
kontrolkę musisz prowizorycznie podłączyć ,gdyż alternator może się nie wzbudzić bez niej.Bywa że się wzbudzi ,lecz przy dość wysokich obrotach.
Wymiana paska na alternatorze
Zla Masa, uszkodzony regulator, oberwany przewod ladowania pomiedzy alternatorem a rozrusznikiem i uszkodzony sam alternator.
Sprecyzuję - wysokie obroty alternatora i nagle odłączony ujemny zacisk. Z regulatora błysnął niezły fajerwerk. Gdybym nie widział, pewnie też bym nie uwierzył. Alternator był jednym ze starszych modeli Bosha.
Dzięki :D. Akurat mam parę L7805. Wg. tego wzoru: 12V*(5K/(10K+5K)) po dzielniku napięć wyjdzie 4V, czyli dobrze, że trochę mniej niż 5, bo jest jeszcze alternator. Ja już liczyłem 13.8V normalne napięcie całkowicie naładowanego akumulatora i brałem pod uwage 14.4V czyli max napięcie podawane przez alternator przy wysokich obrotach.
Z alternatora czy z amerykanki dostaniemy mniej wiecej tyle pradu ile mocy włozymy w kręcenie wirnikiem. Kwestia sprawności zalezy już od tego jak dobrze zbudujemy naszą amerykankę. Jednak nic nie zmieni faktu że alternator potrzebuje wysokich obrotów lub przekladni. Alternator trzeba kupic a amerykankę można zbudować. Oba rozwiązania maja swoje wady...
Wolne obroty, średnie, duże? To dosyć istotne. Jeśli wolne to OK.
Chodzi Tobie o sam moment podnoszenia obrotów czy jak pracuje na wysokich obrotach? Bo to duża różnica.
Daleka droga przed Tobą. Zakładając magnesy zmienisz całkowicie charakter prądnicy. Będzie niesterowalna, a tak poprzez regulację prądu wzbudzenia była możliwość łagodnego startu i kontrola mocy maksymalnej. Druga podstawowa sprawa to obroty; alternator "lubi" wysokie tak ponad 3tyś. Żaden wiatrak ponowy nie osiąga takiej prędkości. Również z poziomego...
Witam mam taki problem ze założyłem alternator, wymieniony regulator napięcia wszystko dobrze poskrecane, pasek luźno, przy wolnych obrotach jest ok a przy wyższych alternator pękł Stalo się to juz na dwóch alternatorach jakieś pomysły co mogę robić zle? Najdziwniejsze jest to ze po złożeniu alternatora i wsadzeniu ze starym regulatorem napięcia wszystko...
Ma i to dużo. Przez nią jest wzbudzany alternator, mała moc żarówki to słabe wzbudzenie co skutkuje pojawieniem się ładowania dopiero przy wysokich obrotach.
Alternator Bosch. Jak nam sprawdzić tak wysoki prąd?
Dziękuje za obserwacje Jacek63. Mechanika napędza elektrykę a nie odwrotnie, po co komu sprawna elektryka która się nie mieści w wartościach mechanicznych wymagań? albo się spali, albo nie będzie odpowiedniej wydajność prądowej. Czyt. za niskie za wysokie obroty alternatora.
To jest naturalny objaw. Załóżmy że masz alternator 60A (tyle maksymalnie wyprodukuje alternator przy odpowiednio wysokich obrotach), w 126p chyba 45A. Oblicz teraz bilans mocy. Światła - 2x55W (przód) +2x10 (tył) +kilka amper pompa paliwowa (jeśli to nie maluch) i układ zapłonowy + ok10A ogrzewanie szyby + radyjko na ful ok5A co pewnie w sumie zamknie...
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
spotkałem się kilka razy że sporadyczne podnoszenie wolnych obrotów było spowodowane uszkodzonym wolnym kołem alternatora . Nieprawdopodobne a jednak :)
Na zdjęciu masz Alternator Denso mondeo MK4 lub focus MK2. Ty masz visteon i faktycznie wtyk 3, piny. Oba mogą wystartować awaryjnie wystarczy plus na b+ i masa na obudowie. Tylko wysokie obroty potrzebujesz aby ruszył.
witam mam problem z podłączeniem alternatora do regulatora napięcia ref7155 saprisa , a tak dogłębnie to chodzi o to że z alternatora który jest umieszczony w silniku, wychodzą 4 przewody na trzech z nich występuje napięcie 7v 12v 30v a czwarty nie wykazuje żadnych ładunków , jaka jest kolejność podłączenia tych przewodów i czy są to wogóle dobre parametry...
Witajcie Po wymianie regulatora napięcia (założony oryginalny) po około 2.000 km zapaliła się kontrolka ładowania, która o dziwo gaśnie powyżej 2 tys. obrotów. Gaśnie ale ładowania ciągle nie ma. Miał ktoś taki przypadek? Rozbierać alternator?
Napewno z alternatora? :)
Witam, mam problem z traktorem Belarus 920 z 2007 roku, a dokładniej z ładowaniem gdy wyłączone są odbiorniki, posiada on dwa akumulatory 12V, instalacja elektryczna jest na 12V, a rozruch na 24V, za pomocą przekaźnika(przetwornicy 14V/28V) znajdującego pod maską pod chłodnicami (bezpiecznik jest dobry), a ten elementy był wymieniany na nowy oryginalny...
Po pierwsze w tym systemie nie ujrzy na jałowym 14V, i nawet ponad 14V na wyższych obrotach. Te trzy cienkie zielony- kontrolka, niebieski-licznik motogodzin, czarny-plus po zapłonie "kl15" Zmierz jeszcze raz ale z wysokimi obrotami silnika, jak jest powyżej 13,5V przy naładowanym akumulatorze to nie zawracaj sobie tym głowy...
Witam, wiem, że tematów o kontrolce ciśnienia oleju było co nie miara ale ten jest naprawdę nietypowy. Pytałem wuja Google, przeglądałem forum elektroda.pl i też nasze forum.vwgolf.pl ale takiego problemu nie znalazłem. Otóż po wymianie przewodów wysokiego napięcia zaczęła migać mi kontrolka ciśnienia oleju. Miganie tej kontroli połączone jest z zakłóceniami...
Jednak wygląda na uszkodzony alternator.
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Spróbuj najpierw rozłączyć wtyczkę z pierwszego alternatora i zmierzyć napięcie ładowania ma wolnych a potem na wysokich obrotach. To samo postąpić z drugim alternatorem.
Tuż po uruchomieniu silnik pracuje lecz w pewnym momencie przygasa jakby niemiał dopływu prądu podnoszę gwałtownie obroty do 3000-3500 obrotów wszystko wraca do normy i na najniższych obrotach silnik pracuje normalnie .Mam wrażenie jakby alternator wzbudzał się przy wysokich obrotach
Witam . Co do tego że nie mogłeś odpalić ,to sprawdź masę na silniku ,oraz klemy i czopy akumulatora(zwłaszcza+).Akumulator rozładowany w Twoim przypadku ,po półgodzinnym odpoczynku ,wraca częściowo do formy .Nie oznacza to jednak że nie należy go doładować prostownikiem .Czy po takiej sytuacji ładowałeś akumulator?.Co do alternatora ,jeżeli kontrolka...
Po pierwsze alternator musi mieć wysokie obroty , po drugie przewody muszą być odpowiednie po trzecie jak duży spadek napięcia jest. Po czwarte bez kondensatora nic nie zdziałasz. Cała instalacja ma być przebudowana masa z tylnej pokrywy alternatora wprost na karoserie grubą plecionką. Jak masz regulator F00M to sense bierzesz wprost z akumulatora bądź...
Regulator kupiłeś nowy czy używkę? U mnie w malaguti 250 cc 2003 rok na wolnych obrotach jest ok. 14V, a na wysokich nieco ponad 13V. Czekam na nowy akumulator, ale obawiam się czy na tym się skończy...
Współczesne alternatory z reguły mają moce powyżej 600W (50A). W szczególnych warunkach prąd ładowania aku w samochodzie może dochodzić nawet do wartości 1C - całkowicie rozładowany aku, wysokie obroty alternatora. I z reguły nic to aku nie szkodzi, gdyż tak wysoki prąd ładowania trwa krótko i szybko spada w miarę ładowania - bo to nie wysoki prąd ładowania...
Witam nie mam miernika lecz ładowanie sprawdziłem wagiem i: Na światłach mijania 13.94V + drogowe światła 13,84V + dmuchawa 13.30V + podgrzewanie tylnej szyby 12.50V (to wszystko niskie obroty 800) Na światłach mijania 13,90V + światła drogowe 13,80V + dmuchawa 13,60V + podgrzewanie tylnej szyby 13,50V (to wszystko wysokie obroty 10000) Ładowanie bez...
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Więc spokojnie możesz zostawić większe koło. Nic złego się nie stanie. A jeśli już chcesz zmniejszyć przełożenie, to szukaj większego na alternator. Ale raczej niepotrzebnie. Ile będziesz kręcił silnik na wysokich obrotach? PS. ten alternator ty rozkręcałeś, czy nabyłeś taki rozebrany?
Witam Mam zamontowany w c330 alternator z poloneza z regulatorem napięcia JEZPOL RNA-1. Przez długi czas wszystko było ok. Podczas kontroli poziomu płynu w aku. okazała się susza.Zmierzyłem napięcie, które na wysokich obrotach wynosi 16v. Co może być przyczyną ?
Nie powinno być takiej możliwości. Napięcie podawane na akumulator zależy nie tylko od obrotów ale i prądu wzbudzenia a to już jest działka regulatora. Niemniej koszt dodatkowej automatyki przy silniku czy alternatorze naprawdę nie jest wysoki jak to sobie sam poskładasz. Obroty na alternatorze policzysz z prostych proporcji jeśli masz tam w planach...
Po pierwsze edytuj post tak, żeby dało się go chociaż przeczytać. Kolejna sprawa to diagnostyka, podłącz go do komputera i sprawdź parametry, bo bez tego można pół samochodu wymienić. Miganie świateł może być spowodowane słabą masą, starym akumulatorem, padającym alternatorem. Wody nie ubywa? We własnym zakresie możesz wyczyścić porządnie przepustnicę...
Mogę kupić IRF3205 po 1,86zł ale minimum 50szt. i zakup musi przekroczyć 244zł. Wychodzi po 25szt. ale jeszcze coś trzeba zamówić :D . Po dwie sztuki na gałąź wystarczy na początek, jak będzie działać dobrze to zrobi się mocniejszą. Alternator 70A a ty chcesz pociągnąć 80, będziesz musiał trzymać silnik na wysokich obrotach i do tego rozładuje ci się...
Zmniejsz koło pasowe z 5-8mm na średnicy,uzyskasz pełne ładowanie na wolnych. Pełnych obrotów i tak sie prawie nie uzywa,sprawdzony myk. ;) A1003 ma też wysokie napięcie regulowane także styknie ci prądu.
A czy po złym podłączeniu trzech kabli wchodzących do prostownika trójfazowego mógł pójść alternator ?
Witam mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę) czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah kontrola ładowania 3W napięcie na zacisku alternatora 13V...
Witam. Ja bym odłączył w takim przypadku przewód od cewki do modułu zapłonu elektronicznego i podłączył go do masy. Jak iskra będzie to prawdopodobnie padł moduł. Może stabilizacja w nim nie pracuje dobrze, a to może wiązać się z sprawdzeniem alternatora czy przy wysokich obrotach utrzymuje prąd ładowania. Co za tym idzie też napięcie. Pozdrawiam. Marcin.
Ma alternator.
Z alternatorem nie wypali, on potrzebuje minimalnych wysokich obrotów. Na rowerze takich nie osiągniesz. Robiąc zaś przełożenia - nie uciągniesz pedałów.
Nie wiem jak to wygląda w Mercedesie, bardziej się orientuję w starych Volviakach Stawiałbym jednak, że gdzieś jest przerwa, leć po kolei wszystkie połączenia, regulator napięcia, diody itp. Padnięty alternator nie daje prawidłowych napięć nawet na wysokich obrotach
A sprawdzałeś na wysokich obrotach?
Mierzenie prądu multimetrem uniwersalnym w samochodzie to proszenie się o poważne "kuku". a Ty czym mierzysz??? cwaniak co do kolegi wymień ten alternator wszystko wskazuje na nadpalone uzwojenie. szkoda że nie posiadasz oscyloskopu... widzielibyśmy wtedy cały problem jak na dłoni... na 95% to alternator.... i jest to usterka z którą walczyłem jeszcze...
No i dochodzi też inny aspekt - na pracującą maszynę miło się patrzy, a powerbank nie budzi zainteresowania ;) Łatwo zrobić maszynę która się kręci bez obciążenia, a jak ma się kręcić z obciążeniem i wytworzyć kilkadziesiąt watów to już trudniej. Bania Herona - teoretycznie można zbudować dużą, pytanie ja duża musiała by być. Znalazłem stronę na której...
Podczas wysokich obrotów silnika i włączonej klimie sprawdź, czy przypadkiem nie jest rozszczelniona instalacja wewnątrz auta. Sprawdź również stan sprzęgła w sprężarce klimy oraz w jakiej kondycji jest akumulator i "wydajność" alternatora.
koledzy szkoda pisania na bank alternator trzeba wymontować i zmierzyć prostownik na początek rzażenie na wysokich obrotach może wskazywać na przebicie na uzwojeniu lub poprostu krótkie szczotki wymiana regulatora w tym alternatorze bez demontarzu to bajka
miałem nadzieję że to jakiś przekaźnik, lub coś podobnego? No to już nadzieja poszła w piz....., wyciągaj alternator , potem regulator i sprawdz go. Jeśli niesprawny wymień. Inna możliwśc to podgrzewacz nurnikowy, ale za wysokie progi .......
55A to max wydajności alternatora osiągniesz to przy wysokich obrotach silnika przy mniejszych moc też mniejsza. Silniki nie chodzą cały czas na pole też trzeba dojechać. Ogólnie bilans energii na styk. Można by dodawać do tego drugi alternator 90A do wałka WON tylko do tego celu z odpowiednią przekładnią oczywiście tak, aby alternator miał przy obrotach...
alternator wysokie wysokie spalanie wysokie obroty wysokie napięcie alternator
instalacja plomb iskrownik ustawić zbiornik kombinowany
samozamykacz furtka sztuka elektroniki
LG NB2430A soundbar – tryb parowania Bluetooth, pilot, resetowanie połączenia Toilet Not Flushing: Dual-Flush Buttons Work, No Water in Cistern – Fluidmaster, R&T, Torbeck Fill Valve Issues