Komutator nie ma bicia?
Wg. mnie powody są następujące: - wartość skuteczna prądu każdego z uzwojeń jest znacznie mniejsza niż prąd wyjciowy - dobre chłodzenie - brak uzwojeń o dużych objętościach - nie ma problemu, że nagrzewa się gdzieś wewnątrz bo po prostu uzwojenie jest małe; z drugiej strony pamiętajmy o wysokiej temperaturze otocznia - najważniejsze - podejrzewam, że...
Uszkodzony prostownik.
Dzięki. Podłaczę się i pogmeram w wolnej chwili. Szkoda że nie ma nikt pewnej wiedzy na temat ustawień i ich rezultatów żeby nie robić tego na chybił trafił. Co jest wskazane w danej sytuacji a co może być niedopuszczalne. Za co odpowiadają pewne opcje i kiedy są one dopuszczalne. Teksty może tak a może lepiej inaczej, jest dobrze ale za chwilę okazuje...
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
kiedy podłączę multimetr pomiędzy ten przewód a masę przy włączonym zapłonie jest 5,5 a nie 12v To kontrolka ładowania sie żarzy a nie świeci bo ma tylko 6,5v zamiast 10V. To teraz kup właściwy mostek do poprzedniego alternatora i będzie fajnie , bo jak widze masz uwalone 2 alternatory, każdy inaczej.
Spróbuj jeszcze podmienić akumulator.
Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Doładuję go do pełna, założę do ''ciapaja'' i nie będę się więcej przejmował.
Po włączeniu świateł bez akumulatora spada do 12v, ale czy na zaciskach aku. Nie powinno być takie jakie dostanie akumulator czyli około 14v? Nie zawsze, w takich konstrukcjach jak "traktorki" często nie..., bo nie ma tam klasycznego alternatora.
co może być przyczyną tak wysokiego napięcia ładowania? Tylko regulator, lub słaba bateria w mierniku.
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF.
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
No i wszystko masz super ,a z tą przegazówką to jak najbardziej normalne nawet w fabrycznie montowanych. Ciągnik ma troszkę za małe obroty na natychmiastowe zgaszenie kontrolki ale jest to uwarunkowane tym że póżniej pracuje cały czas na wysokich obrotach. Gdyby koło pasowe było nieco mniejsze kontrolka gasłaby natychmiast ale alternator pracowałby...
Kolega pisze że, ma 14.3V ładowanie więc wszystko w porządku ponadto jeżeli ma 2 razy 6V 165 ah to jest normalne że po zastartowaniu alternator musi uzupełnić pobrany prąd więc wyższa temperatura przez parę minut jest zjawiskiem normalnym. Jeżeli jednak temperatura utrzymuje się przez cały czas najprawdopodobniej są zużyte akumulatory i alternator ładuje...
Wymiana regulatora rozwiązała problem. Mam nadzieję, że będzie działał kolejne 20 lat.
Diody sprawne ?
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Auto stare przełożenie dla alternatora niezbyt wysokie Jak na dzisiejsze czasy więc wszystko jest okej.
Witam! Nawet nie próbuj dalej eksperymentować ponieważ uszkodzeniu mogą ulec niektóre elementy elektroniczne!!! Alternator to nic innego jak prądnica prądu przemiennego z którego po wyprostowaniu przez diody prostownicze otrzymuje się prąd stały (no prawie stały:-) Za parametry graniczne odpowiedzialny jest regulator napięcia i w czasie mierzenia na...
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Ładowałem też akumulator do pełna większym prostownikiem i napięcie też pozostało bez zmian. Czyli w Twingo wychodzi, że ładowaniem steruje komputer? Dziwi mnie jeszcze, że przy maksymalnym obciążeniu czyli włączaniu wszystkiego to napięcie dalej nie spada o więcej niż 0,1V
jak masz 15,2V na odpalonym a 12,8V na S to..............?
Czujnik do ecu jest prostopadle do tego, który wymieniłeś, w kolektorze ssącym nad alternatorem
ja miałem taki problem wina leżała po stronie alternatora,,,,zimny chodził po paru minutach(5-10) silnik gasł,nie wchodził na wysokie obroty sprawdz ładowanie alternatora
Alternator do sprawdzenia.
Sprawdź regulator napięcia w alternatorze, błąd A0 oznacza za wysokie napięcie, powyżej 16V. Dlatego rozłącza Ci po dodaniu gazu.
Dla tak wysokiej klasy tuby nawet tego nie zauważysz.
Sprawdź napięcie jakie jest. Może alternator nie domaga. Wyglada jakby za wysokie napiecie w układzie jak pali żarówki.
Proste do wytłumaczenia zjawisko pojawiające się nie pierwszy raz na forum, tania chińska podróbka regulatora nie rozłącza wzbudzenia alternatora. Jedź do fachowca, niech wymieni na oryginalny.
Co do napięcia ładowania to nie jest łatwo doradzić na odległość. Napięcie w instalacji bardzo zależy od stanu akumulatora czyli jego kondycji i stopnia naładowania. Po rozruchu silnika bateria musi uzupełnić niedobory i ma zaniżone napięcie. Proponowałbym sprawdzić napięcie po pewnym czasie pracy silnika np 15 min. Należy pamiętać że na niższych obrotach...
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
To nie jest wina diod, i problem tkwi w samym alternatorze.
Aku podłączony odwrotnie ?? 1. Dlaczego padły w raz "płytka diodowa" i regulator. Wybacz za OT ale samo od siebie się tak nie psuje. Szukaj pomocy w sklepach Cargo lub w działających (bodajże) na zasadzie franczyzy sklepach Bendiks. Oni najszybciej pomogą. 2. Myśle że problemem jest tutaj nie tyle nieuchwytność takich alternatorów, na rynku wtórnym....
Wypnij duży bezpiecznik FL-4/100A/ ,powinien spaść pobór prądu!
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
to ja juz nie rozumiem nic... to po co na internecie tabeli zaleznosc naladowania od napięcia i od gęstości... jesli to nieprawda i akumulator moze miec 13V a moze byc wyladowany... Zużyty akumulator o szczątkowej pojemności też będzie miał wysokie napięcie spoczynkowe. I co uznasz, że jest dobry?
Np bral połaczenia alternator-PCM lub złe napięcie odniesienia na alternator
z golfa nie pasuje, dzisiaj sprawdzałem szczotkotrzymacz jest za długi i nie mieści się w obudowie alternatora
to jest fotka alternatora
Nie prościej zamiast tych chińskich kombinacji jest ustawić właściwe napięcie alternatora? Za wysokie napięcie jest niezdrowe nie tylko dla żarówek, ale również dla akumulatora i całej elektroniki, chyba że jest uodporniona. W samochodach którymi jeździłem nie miałem problemu przepalających się nagminnie żarówek. Niektóre wytrzymywały po kilka lat.
Dobrze, że dałeś link.... tylko szkoda, że łamie regulamin. Moim zdaniem: Ciesz się, że to coś, co nazywają alternatorem wysokiej jakości, w ogóle ładuje. Odeślij im to. Kup oryginał używany.
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Podlacza się rożnie zależy od układu czytaj opis , do prądnicy (alternatora) lub do cewki wysokiego napięcia.
Czyli jednak możliwe.[/spoiler]
Waha się 7,5-10V.
Jeśli przebiło mosfeta trzeba się cofnąć po bramce i sprawdzić driver a wcześniej diodę,ew. rezystor bo wątpię żeby przebicie doszło aż do mikrokontrolera bez zabezpieczeń po drodze. Napięcia moga być nawet indukowane przy niesprawnym alternatorze wysokie. Między drenem a źródłem było przejście
Gdyby podłaczył alternator na instalacji z plusem na masę to tylko dym by poszedł z prostownika.I po alternatorze. Były pradnice z minusem na masie. Minus na masie to obecnie standard.
nie, bo szkoda mi akumulatora. hasło miesiąca!!!
miałem to samo okazało sie ze to alternator bardzo łatwo to sprawdzic sciągnij pasek od alternatora i zapal samochód bo moze siac jeszcze od wysokiego napiecia a jaki to samochód jest?
Musiałbyś ustalić dlaczego masz tylko 13.8V widocznie masz uszkodzony stojan i podnosząc napięcie ładuje cały czas wysokim natężeniem prądu.P
Weź multimetr i zmierz napięcie na akumulatorze nie powinno być mniejsze niż 11.8V (silnik nie pracuje) Po odpaleniu ładowanie powinno być 14-14.4V nie mniejsze i nie większe jeżeli ładowanie jest za niskie lub za wysokie alternator do naprawy Dodano po 1 Prawdopodobnie regulator napięcia wraz ze szczotkami Przy minimalnej wiedzy jesteś go wstanie sam...
Problem rozwiązany,ułamał sie kabel na odcinku alternator-akumulator. Przy okazji pytanie: istnieje schemat instalacji do tego pojazdu? Szukałem i nie potrafie znaleźc
Nie wolno tego robić - poszło za wysokie napięcie z alternatora i zabiło elektronikę. Było zgasić wysokim biegiem i ruszeniem..
Oznacza to że regulator nie odłączy napięcia na uzwojenie wirnika,po wyłączeniu kluczyka.
Temat z 4 lat.
Prawdopodobnie wytarte pierścienie, zużyte szczotki. Podłącz woltomierz i sprawdź jakie jest napięcie na niskich oraz wysokich obrotach.
Szukaj takiego, który ma tylko lampkę 'L' jako wzbudzenie.
Tylko jest pewien samochodowe alternatory potrzebują wysokiej prędkości.
Przy rozłączonym alternatorze może być wysokie napięcie,alternator musi być zawsze obciążony akumulatorem.
Styki na alternatorze są wyczyszczone i zakonserwowane preparatem do styków elektrycznych, to samo zrobiłem z masą regulatora jak i samymi końcówkami do niego wkładanymi. Żeby wyjaśnić wszystko- żarówki sprawdziłem na krótko i są sprawne,licznik wyjąłem i prześledziłem ścieżki z tyłu w celu zweryfikowania przepaleń/nadtopień i nic nie widać. Plus do...
Na wolnych obrotach ładuje normalnie ok. 14,3V, po zwiększeniu obrotów do ok. 3000 świeci kontrolka ładowania i wyświetla się komunikat BATTERY LOW Ile ładuje wtedy?
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Daleka droga przed Tobą. Zakładając magnesy zmienisz całkowicie charakter prądnicy. Będzie niesterowalna, a tak poprzez regulację prądu wzbudzenia była możliwość łagodnego startu i kontrola mocy maksymalnej. Druga podstawowa sprawa to obroty; alternator "lubi" wysokie tak ponad 3tyś. Żaden wiatrak ponowy nie osiąga takiej prędkości. Również z poziomego...
Ależ może bez problemu podłączyć bezpośrednio jeśli akumulator podpinany zniesie nagłe duże prądy ładowania przy wysokich różnicach napięcia które mogą sięgać 100-200 A . w tym watku mowa o T4, którego alternator daje góra 120A i to na wysokich obrotach
Sprawdzi napięcie ładowania jeżeli utrzymuje się poniżej 14,4 przy uruchomionym silniku ,to prawdo podobnie uszkodziła się dioda i poddaje alternator wysokiemu obciążeniu ( hałas) a zwarcie obwodu uk. prostowania napięcia powoduje grzanie się obwodów i radiatora prostownika stąd ciepło i nagrzewanie się obudowy , spotkałem się z 2 takimi przypadkami!
nie musisz tłumaczyć całości rzuć wędkę powiedz czego szukać Na temat wzbudzania alternatora na wysokich obrotach na tym forum powiedziano już wszystko, więc tylko poszukać.P
Odłącz wtyczkę sterującą z alternatora, i sprawdz jakie sa naciecia na klemach po uruchomieniu silnika. Z opisu wygląda na to że ze jest za wysokie ladowanie - jak kable się grzeją jakie jest napięcie na klemach akumulatora? Być może uszkodzone sterowanie alternatorem.
Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
Zmniejsz koło pasowe z 5-8mm na średnicy,uzyskasz pełne ładowanie na wolnych. Pełnych obrotów i tak sie prawie nie uzywa,sprawdzony myk. ;) A1003 ma też wysokie napięcie regulowane także styknie ci prądu.
Wygląda jakbyś nie miał ładowania po rozruchu. Wolne obroty mogą być z tym związane (brak oporu alternatora) bądź nie.
Witam, auto jak w temacie. Przyjechało z usterką alternatora. Alternator wymieniony, po paru godzinach powtórka ponowne uszkodzenie drugiego alternatora. Podjęta decyzja o regeneracji starego alternatora wymieniony mostek (był pęknięty), wymieniony regulator. Części AS. Założone wszystko do auta. Alternator ładuje. Nie dawało mi to spokoju więc zacząłem...
Mam rozumieć, że masz alternator z wewnętrznym wentylatorem? alternator ma zewnętrzny wentylator foto z tyłu (identyczny jest magneti marelli) http://obrazki.elektroda.net/3_126487973...
Czesc.Dobrze ,że już wszystko ok.U mnie było podobnie ale musiałem wymienić pasek klinowy napędzający alternator.Stary przy dużych obrotach poprostu się ślizgał. Na wolnych obrotach oczywiście było ok.
Jakie jest napięcie przy odpalonym aucie na akumulatorze ? Jeśli ponad 15V to regulator uszkodzony.
Alternator wymieniony.
Uszkodzony alternator , zbyt wysokie ładowanie wyłącza się elektronika. Najprawdopodobniej uszkodzony regulator.P
Mierzenie prądu multimetrem uniwersalnym w samochodzie to proszenie się o poważne "kuku". a Ty czym mierzysz??? cwaniak co do kolegi wymień ten alternator wszystko wskazuje na nadpalone uzwojenie. szkoda że nie posiadasz oscyloskopu... widzielibyśmy wtedy cały problem jak na dłoni... na 95% to alternator.... i jest to usterka z którą walczyłem jeszcze...
Włącznik masy jest w obwodzie akumulatora. Podczas pracy silnika NIE WOLNO wyłączać tego wyłącznika. Brak akumulatora powoduje niepoprawną pracę regulatora napięcia alternatora. Jakie są skutki, już wiesz... Dobrze, że tylko żarówki.
Witam Problem rozwiązany, alternator nie ładował ponieważ było przebicie na kablach wysokiego napięcia, przeskakiwała iskra i alternator wariował kable przeczszczone i auto jak nowe
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Alternator napędza jeden pasek klinowy.
Witam.Z tego co wiem to focusy maja takie ladowanie.Wiem bo sam sprawdzalem na kilku.Ja bym sie nie przejmowal.
Trzeba szukać po linii zasilania czyli przede wszystkim podłączyć bezpośrednio do akumulatora sprawdzić alternator,przewody wysokiego napięcia i modlić się żeby to było to,pozdrawiam.
Albo w alternatorze padła jedna z trzech diod od wzbudzenia (małe), albo regulator napięcia chyba również zamontowany w alternatorze.
Jeśli alternator był podłączony do wiązki po prądnicy to nie będzie prawidłowo działać. Grubszą końcówkę opisaną + lub B+ podłącz do akumulatora a cienką opisana D+ lub inaczej podłącz przez kontrolkę do + po stacyjce.
Właśnie rozmawiałam z mechanikiem, powiedział, że może to być wina alternatora przez zw wysokie ładowanie przepustnica gubi nastawy. Odstawiam do sprawdzenia alternator liczę, że pomoże.
Przy tym alternatorze za wysokie ładowanie występuje tylko w przypadku uszkodzenia głównie regulatora, więc zakładaj smiało i nie słuchaj tego kolegi. Jeśli był w aucie i nie dawał za wysokiego ładowania to jakim sposobem w ciągniku nagle bedzie dawał za wysoko? Czy samochody pracuja tylko i wyłącznie na niskich obrotach ? :)
Komunikat alternator na czerwono w Dafi-e jest tyko w przypadku uszkodzenia regulatora napiecia w kazdym innym przypadku jest komunikowane na desce osterzeniem na zolto. Alternator nowy ze sklepu czy urzywany czy tez po regeneracji? Ja obstawial bym dalej ze wina lezy po stronie alternatora
Pomyliło mu się z napięciem, był po prostu spadek napięcia i regulator żył w nieświadomości, że na alternatorze było za wysokie napięcie bo sam widział 14,4V.
witaj bart może zamiast trafo przewinąć alternator cienkim drutem wtedy napięcie bezpośrednio z alternatora będzie wysokie np 230 V po wyprostowaniu
Witam kolegów. Mam ponownie problem z Seicento . Od czasu do czasu ginęło ładowanie. tzn światła słabo świeciły , po zgaszeniu auta nie chciał odpalić tak jak by aku był rozładowany. Lecz dziś zapaliła się kontrolka ładowania. Co może być przyczyną?? Gdzie znajdują sie diody w alternatorze? Dodam także ,że auto zaczęło dużo palić . po zatankowaniu za...
Alternator aby zaczął dawać prąd musi zostać na początku wzbudzony niewielkim przepływem prądu. Nieraz przy wysokich obrotach alternator może się sam wzbudzić, ale jak napisałem przy wysokich obrotach rzędu 6000 obr/min.[/youtube]
Nic mu nie mu, pozwól brudowi się wypalić tylko nie na wolnych obrotach bo wtedy nie ma dobrego chłodzenia i go spalisz. Alternator musi mieć wysokie obroty czyli silnik min 3000obr.m
Był na to środek zaradczy , cytat -"Przy wysokich temperaturach (zewnętrznych) może się zdarzyć, że żel we wtyku modułu sterowania silnika może stać się płynny i dostać się między styki wtyku. W ten sposób przerwany zostaje kontakt elektryczny i moduł sterowania silnika rejestruje nieprawidłowe działanie P0093" i dwie wiązki w zależności od alternatora...
jak nie ma na zewnątrz,to jest pod tym czarnym plastikowym dekielkiem z tyłu alternatora.
Regulator napięcia - nie szczotki....
Próbowałeś może sprawdzić błędy w komputerze silnika ? Mierzyłeś napięcie na alternatorze ? Najlepiej w momencie występowania objawów, na niskich obrotach, na wysokich
Kontrolka nie jest dobrym sprawdzianem ładowanie, może nie swiecić się zarówno przy zbyt niskim jak i przy zbyt wysokim napięciu alternatora, również może świecić przy braku ładowania i przy za wysokim napięciu. Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś, kontrolka nie informuje jak altenator pracuje, informuje tylko, że alternator wytwarza jakieś sem (jeżeli...
zibiwar Napisał "Bardzo mi zależy na wyjaśnieniu jeśli źle myślę ." Nie źle myślisz tylko nie odrobiłeś lekcji. -siła wiatru, realna 3-4m/s -wielkość koła wiatrowego -obroty koła wiatrowego -stopień przełożenia -uzyskiwana moc wiatraka Znając wyżej wymienione parametry możesz rozważać wybór prądnicy. Zobacz jaki wiatrak zbudował ZGG http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
wysokie napięcie alternator alternator wysokie napięcie alternator wysokie obroty
urwany wirnik pompy skody superb myjka ultradźwiękowa budowa
pasek pralka frania spawarka inwertorowa
Bezpiecznik radia MAN TGA 18.430 2005 - lokalizacja i numer Wymiana boczka drzwi i bagażnika Hyundai ix20