Sprawdź napięcie jakie jest. Może alternator nie domaga. Wyglada jakby za wysokie napiecie w układzie jak pali żarówki.
tak to taka kostka przy alternatorze. a skad wiesz ze daje ci takie wysokie napiecie moze miernik masz zly .
Wiem wiem dzieki... narazie odłączyłęm to żeby mi nie ładował.... ide zdejme ten trzymacz... mam nadziej że pójdzie bez zdejmowania alternatora...
napewno siedzi regulator znajduje sie on w alternatorze
Wymień przekaźniki,20zł typowa usterka . u samej góry skrzynki góry po prawej dwa, fabrycznie żółte. Nic innego tam nie pada. Chyba że masz za wysokie napiecie ładowania alternatora to będą znikać kierunkowskazy. Podczas pracy silnika oczywiście.
(at)gorki73 Sprawdzę tak jutro obciążę go maksymalnie ale i tak wydaje mi sie ze napiecie powinno być własnie maxymalnie na poziomie 14,4V i to własnie na nie obciązonym
mialem w astrze j podobny problem okazalo sie ze akumlator jest w du.... i alternator czasami podbijal napiecie do 18v przez co cisnienie paliwa skakalo ale nie wiem jak w vw z ta pompa bedzie
Usterka jest w regulatorze napięcia alternatora. alternator daje zbyt wysokie napięcie ładowania(max 15V). Sprawdź napiecie ładowania.
Witam. Po wymianie alternatora (regenerowany) (stary brak ładowania) pokazuje zbyt wysokie napiecie: w spoczynku 13V, po odpaleniu powyżej 15V wariuje w przedziale 14.5-15.5V, do tego wyświetlacz podświetla się i gaśnie co chwilę (przebieg, kontrolka paliwa, predkosciomierz przywiesza się), światła przygaszaja pulsacyjnie, generalnie dyskoteka. Nawet...
Witam. Mam pytanko. Podczas jazdy pojawia mi sie czasami dziwny swist. Co gorsze gdy samochod sie zatrzyma traci zasilanie (nie moge zamknac centralnym auta) po pewnym czasie wskakuje i mozna jechac. elektryka byla spr wiec nic nie zostalo znalezione . Wystepuje to czasami wiec jest trudne do wykrycia. Czy moze ktos mial z czyms takim do czynienie?...
Witam. Mam taki kłopot. Po odpaleniu silnika na zimno napięcie ładowania utrzymuje sie w granicach 14.3/14.4V. Po włączeniu swiateł spada nieznacznie. Jednak po ponownym odpaleniu ciepłego silnika nap. jest na poziomie 17.6/18.2V i nawet załączenie swiateł nie powoduje spadku napięcia. Pytanie: czy winny za takie objawy jest regulator napięcia, czy...
Czy wiekszy prad wzbudzenia daje wyzsze napiecie ladowania? Tak.
witam Jestem posiadaczem skody felicji 1,3 mpi 99r. i jakis czas temu pojawil sie taki problem ze w miejscu gdzie znajduja sie bezpieczniki i styczniki(tam nad nogami pasazera) zaczelo cos skrzeczec tak jakby jakies zwarcie. wymieniliem wszystkie styczniki i dalej to samo. na akumulatorze przy zalaczonym silniki miernik wskazuje napiecie 20V. rozebralem...
Kolego podaj numer alternatora żeby wiadomo było jaki tam jest. Może głupie sprawdzałeś na innym mierniku może miernik szwankuje. I jak dobrze pamietam były tam alternatory które musiały mieć we wtyczce napiecie z akumulatora taki pomiar i szlo to przez bezpiecznik kiedy bezpiecznik był spalony lub kabel nie łączył wtedy alternator nie widział jakie...
Witam - odpowiedz sam juz napisałeś kod 56 ...... zbyt wysokie napiecie zasilania. Weź miernik w ręke i sprawdź napięcie alternatora gwarantuje że jest za duże (regulator napięcia do wymiany). Stąd biorą sie następne błedy. Pozdrawiam.
No wlasnie na swiatłach masz to obciazenie i raz wzbudzony cały czas działa, zatem czemu bez obciążenia sie wyłacza? I czemu ponownie sie wzbudza korzystajac z napiecia podanego przez kontrolke , owe mrugniecie. Moze faktycznie uszkodzenie szczotek bądź regulatora, ale stacyjkę można szybko pominąć i sprawdzic teorie. Trzeba sobie zadać pytanie co oznacza...
"tam", to znaczy gdzie? Jednak gdzie by to nie bylo, to 0V na linii zasilania moze sie tylko pojawic przy fatalnym stanie instalacji. Wiadomo co autor mierzy i jak? Nic na ten temat. Zreszta napiecie ladowania 15.8V nie jest czyms niezwyklym. Moze ciut za wysokim ale... czym to mierzone, jaki stan akumulatora itd itp
Dodam Ze odlaczylem regulator od wiazki w aucie i podlaczylem osobne wzbudzenie alternatora i sytuacjia wyglada tak samo wiec wychodzi na to ze napiecie ktore laduje akumulator jakby bylo za wysokie ale sprawdzane bylo kilkukrotnie i jest w okolicach 14.39V wiec co moze broic? Tak sobie jeszcze mysle czy czasami nie jest wina pompa abs a dokladnie elektronika...
Na poczatek zmierz napiecie na aku. Ktos niech doda gazu, az sie pojawi kontrolka, a Ty zobacz czy napiecie spada. A jesli cos piszczy w alternatorze, to niezaleznie od wszystkiego i tak warto go rozebrac. Dodano po 3 Sprawdz tez paski klinowe - moze przy wyzszych obrotach zaczynaja sie slizgac. Oraz dokrecenie kola pasowego - niedawno mialem z tym...
Standardowy uklad zasilania w samochodzie (zrodlo: Bosch, Kraftfahrtechnisches Taschenbuch, 1991): http://obrazki.elektroda.net/88_12519144... Przy zalaczaniu silnika (zamkniecie ZS) napiecie z "Bat" jest poprzez zarowke kontrolna podawane na D+, a wiec rowniez na uklad regulatora, ktory za posrednictwem T1 wymusza odpowiednia wartosc pradu wzbudzenia...
juz dalem rade jest to pin G w gniezdzie pod maską usterka zarejestrowana to za wysokie napiecie akumulatora kilka razy padl w tym aucie alternator byc moze to od tego a chyba ople sa dosc wrazliwe na spadki napiec bo to juz niepeirwszy przypadek jaki mialem
Napiecie miedzy nieobciążonymi ( wypięty regulator) żółtymi przewodami powinno być 50~70V AC. Najczęściej padają regulatory.
Wg. mnie wystarczy dioda, ale dopasowana do mocy alternatora, regulacja natężenia jest zbędna. Jak masz alternator 120 A to poszukał bym diody o natężeniu rzędu 100 A, przy czym napiecie nie musi być wysokie. Dodano po 2 Ach! Błąd. Jak będziesz dostawiać (łączyć) akumulator rozładowany do akumulatora naładowanego, to natężenie prądu nie bedzie ograniczone...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Mam problem z ladowaniem akumutora. Alternator to 90A w aucie klima swiatla mijania radio i tyle. Ladowanie 14,10V mierzone na klemach mierzone na alternatorze 14,2V po dodaniu gazu 14,2V na aku 14,4V na alternatorze. Podkreslam bez znaczenia dluga trasa czy miasto wysokie obroty czy niskie. Zawsze gdy zmierze napiecie na aku po 5/6h postoju napiecie...
Zaobserwuj lampkę kontrolną ładowania akumulatora , przy prądnicy ma ona przy wolnych obrotach świecic dosyć jasno , ale tak aby silnik nie gasł. Jezeli masz alternator w/w lampka ma świecic na pograniczu gaśniecia i zarzenia się , również na takich obrotach aby silnik nie gasł gdy przechodzi z wysokich obrotów na wolne obroty. Precyzyjnie to możesz...
dzieki wszytskim za odpowiedz udało mi sie dojechac ..ale wolniutko Alternator naprawiłem wymieniłem regulator i diody w układzie prostowniczym ale coś musiało sie zepsuć w instalacji w aucie na kostce co sie wpina do alternatora sa dwa piny (to napiecie wzbudzenia) a na nim jest +12V a na drugim pinie zamyka sie obwód przez kontrolkę CHEK na tablicy...
Sprawdz jeszcze napiecie na 3 pinie kostki regulatora,jeśli takie same to już nic nie zdziałasz raczej , PCM woła o takie i już , a jak kolega wspomniał wyżej TTTM "ten typ tak ma" :) .
Witam! Mam takie małe pytania co myślicie na temat chińskich ammperomierzy elektronicznych w raz z ich boczniakiami, na chińskich stronach aukcyjnych jest dużo ofert amperomierzy wraz z voltomierzami, zastanawiam się tylko nas jednym czy się nie uszkadza za szybko? Do tego mam pytanie na temat prostownika, prostownik jest wykonany z ruskiego trafa,...
Alternatorem w tym ciagniku nie steruje komp.Komp.(CCU) tylko odczytuje wartośc napiecia.Za regulacje napięcia odpowiada oczywiście regulator alternatora.Jakie jest naprawde napiecie wyjsciowe powie Ci podłączenie miernika do zacisków akumulatora.Jest mozliwe że uszkodzila sie dioda na wejsciu CCU i żle wskazuje sam komp. ale to raczej regulator.Podłączenie...
LEDówki to w końcu jeżdżę z akumulatorami naładowanymi na fulla czy laduja się z alternatora przez tydzień bo raz piszesz tak a raz tak to ja już nie wiem Napiecie 14.4 to jest zaraz po uruchomieniu a potem spada do 14.2 bądź do 14 a latem to jeszcze mniej jest 13.5-13.8 nie wiem dlaczego tak się dzieje jest to zwykły alternator beż żadnego ECU Też...
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
witam . mam problem z moim fordem s max mianowicie. Auto po kolizji w stronę kierowcy . wymienione komputer czujniki wału i wałka, regulator napiecia w alternatorze instalacja przeglądnięta . ogólnie nie odpala . błędy . P0563.nie prawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej -napiecie za wysokie. brak obiawu . bieżący . P0380.obwódsterowania...
Witam. Postaram się to w najbliższym czasie wykonać. Teraz nowe pytanko założyłem ten nowy akumulator i po paru dniach użytkowania jak silnik pracuje na wolnych obrotach to światła świecą słabo, gdy lekko dogazuje widać znaczna poprawe gołym okiem, czym to jest spowodowane?? Właśnie brakiem ładowania na wolnych obrotach a właściwie słabym ładowaniem...
W dalszym ciągu jednak uważam że napięcie 20V nie pojawi się przy odłączeniu akumulatora, Tu nie chodzi o to że się pojawi a o to że w pewnych okolicznościach może się pojawić. Najbardziej sprzyjające to rozładowany ale sprawny aku, powolny regulator napięcia i odłączenie aku tuż po starcie silnika. Z tego powodu odradza się odłączanie kabli rozruchowych...
witam. panowie powiedzcie czy napiecie 14,7 na wolnych obrotach jest ok? gdy powlaczam co sie da czyli swiatla, dmuchawe, grzanie szyby itd to spada do 14,4. czy 14,7 to nie za wysokie napiecie? jezdze tak juz od roku i w sumie nic sie nie dzieje ale zastanawiam sie czy nie katuje tym akumulatora. alternator i akumulator rok temu zalozylem nowe i od...
Tak ajk napisał przedmówca - trzeba zlokalizowac testerem cały sysytem tam ci wykaze w którym miejscu szukac, czy przy poduszkach w kierze , czy u pasazera , czy w bocznych, czy np. w czujnikach w fotelach ( jesli takowe są) napinaczach, a moze magistrala can gdziec przetarta jest i zwiera , moze jakies zakłocenia.... Pozycji moze nyc wiele. Sprawdz...
Masz gdzies jakies straty w polaczeniach elektrzycznych. To powoduje uszkodzenia alternatora. Jakis slaby styk na masie, plusie. Podstawa dobrego dzialania alternatora jest jego 100% pewne polaczenie elektryczne z akumulatorem. Tzn. musisz miec pewnosc ze alternatoz zawze ma obciazenie w postaci akumulatora. Juz nie raz mialem problemy w oplu z alternatorem,...
W alternatorze jest szczotkotrzymacz z regulatorem i to ten regulator moze byc padniety. Najlepiej sprawdzic czy napiecie wzrasta wraz z wzrostem obrotow. Jezeli tak to pewnie caly ten modol do wymiany. Normalnie powinno byc w granicach 14,4 V w calym zakresie obrotow (na wolnych obrotach moze byc mniej nawet 12V). Pozdrawiam
Na pewno rozwali akumulator i nie tylko. NA ogol jezeli napiecie jest zbyt wysokie to wine nalezy zwalic na niesprawny regulator. Zacznij przedewszystkim od sprawdzenia polaczen elektrycznych w ukladzie ladowania. Luzny zacisk, lub korozja moze miec duzy wplyw na nieprawidlowe zachowanie sie regulatora.
Witam, termostat raczej ok, następna rzecz która biorę pod uwagę to akumulator, możliwe ze ma za słabe napięcie, a gdy ma zbyt duży opór wewnętrzny i przez to alternator jest obciążony który z kolei stawia opór na pasku i ostatecznie silnik musi ciężej pracować, a co za tym idzie więcej spalać. Co myślicie o tej tezie...? A Twojej wypowiedzi ukouko...
Czyli dobrze rozumiem, że podłączenie obciążenia nie tylko obniża napięcie na wyjściu uzwojeń z powodu spadku napięcia na stosunkowo dużej rezystancji uzwojeń (ok. 1ohm) oraz ich reaktancji ale jeszcze sam pobór prądu powoduje zmniejszenie indukowanej SEM. Przez nasycenie szczeliny powietrznej? Prawo Faradaya dotyczące indukcji magnetycznej nadal obowiązuje...
WITAM WSZYSTKICH!Walcze z ładowaniem w fiacie 126p,na wolnych obrotach 11v na wysokich 13v.Wymieniłem juz akumulator,i szczotki bo sie zawieszały,po odkreceniu kabla zasilajacego od alternatora napiecie na wyjsciu pokazuje wg miernika az 15v.do tego na wolnych obrotach swieci sie ładowanie po dodaniu gazu gasnie ale po chwili lekko sie żarzy.prosze...
Kolego Ennauto , podejrzewasz ze nastapila korozja tzw. chemiczna na styku dwoch metali i jest slabe przewodzenie pradu przez miejsce styku i daje takie objawy , ze raz za wysokie a raz za niskie ? Moze miales taki przypadek u siebie ? jak tylko przeczyszcze ten styk zaraz dam znac. Najpierw sprawdź czy się coś zmieni po dokręceniu nakrętki - tej pod...
_jta_ ale tak sie robi elektrownie wiatrowe, prostujesz prad poniewaz nie ma on jednakowej czestotliwosci, o ile napiecie wysterujesz wzbudnica to czestotliwosci nie da sie, i trzeba prostowac jak juz masz wyprostowane (diody sa zwykle wpudowane w alternator) to sobie mozesz z nim robic co chcesz dalej, np podlaczyc ladowarke odpowiednia, albo jakis...
Witam Robiłem w aucie co wymagalo sciagniecia altka. Okazalo sie ze po zlozeniu slysze na jednym kanale na wzmacniaczu tyrkotanie w rytm obrotow a na drugim piszczenie jak wysokie napiecie tez wedlug predkosci obrotowej. Kontrolka ładowania nie zaświeca się wcale i nie gasnie bo sie nie swieci. Bezpiecznik sprawny zarowka niedawno wymieniana przy wymianie...
A dlaczego mógłby być zły jak pracuje w nim juz jakieś 1,5roku. Teraz nie dawno się takie rzeczy zaczęły dziać.. Ale przecież 2V ładowania to chyba trochę mało?? A na akumulatorze 11V. Jak zmierzyles ze masz 2 volty, chyba nie odlaczyles przewodu ladowania od akumulatora? Akumulator moze miez zwarta cele co powoduje ze napiecie jest nizsze a zatem...
Witam Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru...
Witam. Moim skromnym zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia. Sprawdz jak wysokim napięciem Ci ładuje - domniemam, że dlatego masz uszkodzony akumulator. Wskakuje na wysokie obroty ponieważ jest w trybie awaryjnym. Stawiam na za wysokie napiecie i dlatego komp głupieje i nie zawsze zaświeci check engine. I prosze nie kupuj odrazu nowego regulatora...
Witam ponownie....przyznam, ze niestety czytaj mogę pokusić sie o stwierdzenie ze na autach sie nie znasz, w czym nie ma niczego złego, bo nie każdy sie musi na wszystkim znac:) Sprobuje jednak w punktach wymienic co mozesz zrobic (było by super, gdyby mógł Ci pomoc ktokolwiek kto moze wiec cos wiecej, moze sąsiad, kolega?): 1. proponuje auto odpalic...
Jakie powinno byc napiecie na styku 15 i 67 na rekulatorze? Mi przy wysokich obrotach pokazuje az 32 to chyba za duzo a przy niskich za mało i nie doładowywuje akumulatorów... skąd ogólnie idzie prad z alternatora ? ze szczotek?
Witam, od jakiegos czasu zaobsrewowalem cos dziwnego z napieciem w astrze, po zapaleniu jest 14V na akumulatorze i tak stoi jak pracuje na wolnych obrotach (900-1000obr), ale jak dodam gazu do 3000obr to wzrasta do 16-17V, a jak dam na maksa do 5500obr to jest 18V. Wczesniej tak nie bylo. Dodam ze jak lekko przygazowuje przy ruszaniu to swiatla troszeczke...
opisze swój problem bo jestem trochę załamany tą usterka. Nie jestem elektrykiem i nie znam się za bardzo na instalacji elektrycznej w aucie. A więc: Kilka dni temu były problemy z radiem w aucie - troche się z niego zadymiło, zaśmierdziało spalonym plastikiem. Po ponownym podłączeniu okazało się, ze gra ale niestety nie można go wyłączyć tzn przy próbie...
Po pierwsze jesli Kuba nie miałes do czynienia z regulatorami samochodowymi z alternatorów. to powiem ci ze jesli napięcie wejsciowe przekroczy napiecie odciecia to dopóki pradnica bedzie pracowac w odcieciu bez obciazenia i nie zniknie wiatr to jej praca pojdzie w "powietrze"... bo da wysokie napiecie wejsciowe ktore bedzie dla regulatora przekroczone......
oczywiscie ze moze byc prostokat ja zastosowalem mostek H tyle ze takie 1,5H bo 3 fazy jest 6 mosfetow , ktore poprzez drivey sterowane sa sekwencyjnie z cd 4017 , dokladnie chyba jest na schemacie , uklad wymaga przetwornicy podajacej napiecie dla gornych mos mostka H gdyz opornosc uzwojen jest bardzo mala i nie ma mozliwosci wysterowac gorne MOS -...
witam. mam problem z bmw e60 2009 rok 3,0 diesel ciagle swieci sie komunikat wysoki stopien utraty energii akumulatora po podlaczeniu do impy nie wykazuje zadnego bledu akumulator jest nowy dobry, wymienilem regulator napiecia, wymienilem alternator a blad ciagle sie wyswietla. ma ktos moze pomysl jaki moze byc powod ?? Na postoju przy akumulatorze...
zrozumiałem ale pod ta nazwa jest pare podobnych ale jeszcze nie takich.. Dodano po 15 bardziej moę obrotomierz i ekonomizer w jednym Dodano po 5 AUTO-MONITOR Auto-monitor inaczej mowiac to mały komputer pokładowy ktory łaczy w sobie takie mozliwosci i cechy jak : *pokzauje predkosc obrotowa silnika czyli obrotomierz -diodowy *zmiane biegów czyli Gear-Sgift...
na wysokich obrotach kontrolka jarzy się lub gaśnie a napięcie na wysokich obrotach wynosi 13,5V i po kilku minutach gdy silnik pochodzi na wysokich obrotach alternator robi się gorący a gdy obroty spadna po kilku minutach powraca temperatura zbliżona do otoczenia Dodano po 28 dodam że po włączeniu świateł i odłączeniu od akumulatora światła świeciły...
Czy do regulatora dochodzą 2 czy 3 przewody i zmierz na nich napiecie. Do alternatora dochodzą 2 przewody pomarańczowy i szary. Napięcie na pomarańczowym: 1,3V gdy jest przykrecony kluczyk, gdy odepne wtyczkę przy alternatorze zmienia się na 4,5V, na odpalonym silniku 3,2V. Napięcie na szarym: po odpaleniu silnika skacze pomiędzy 4,4-4,8V Dodano po...
Sprawdź nap z kompa na potencjometr powinno być 5V Jest 5.12v Jakie ciśnienie masz w kolektorze ssącym na wolnuch obrotach? Sprawdź szczelność kolektora ssącego i egr, czasem uszczelka pod egr przepuszcza, i jeszcze jedna sprawa, ten zaworek na filtrze powietrza czy działa poprawnie? Zaworek na filtrze powietrza służy do odpowietrzania baku tak? Sugerujesz,...
15.85V - auto odpalone, ale nic nie wlaczone, Ja coś takiego miałem jak padnięta była dioda wzbudzenia w alternatorze. 13.35V - napiecie na akumulatorze przed odpaleniem auta, Wg mnie przy takim napięciu ładowania (15.85V) stosunkowo niedługo po zgaszeniu auta to normalna rzecz, szczególnie jak I akumulator sluzy mi na jakies 3-5 dni. a jego eksploatacja...
Dzięki za pomoc - alternator juz podłączony - na szczęście działa - mam jeszcze kilka pytań: 1. czy napięcie ładowania jest OK - na wolnych obrotach ok 13V - przy bardzo niskich obrotach zaczyna lekko świecic lampka ładowania, ale to juz przy bardzo niskich obrotach , po podwyższeniu obrotów napiecie wzrasta do 14,5, a chwilami nawet 14,6V, przy wysokich...
Posiadam quada Reinmech Motortek 175H. Odkad go kupilem jest problem ze swiatlami, bardzo slabo swieca. Do wtyczki od lampy dochodzi 7.6V na wolnych obrotach. Kiedy wlacze swiatla, napiecie spada do ok 5.6V Nie jestem w stanie zmierzyc napiecia po dodaniu gazu gdyz moj miernik zaczyna pokazywac glupoty, wartosci bardzo skacza a moj przyrzad potrzebuje...
Jeżeli podłączy się źródło o zbyt wysokim napięciu może paść nie tylko elektronika. Oświetlenie, układ zapłonowy albo regulator napięcia alternatora także mogą ulec zniszczeniu. Dedykowane zasilacze rozruchowe mają odpowiednie charakterystyki napięciowo prądowe. Na biegu jałowym zasilacz często ma wyższe napiecie, po podłączeniu do "obiektu" normalizuje...
Z górnej części silnika wychodzą dwa kable na których po zmierzeniu miernikiem jest : na pewno prąd zmienny na wolnych obrotach ma od 20 do 26 V Na średnich obrotach od 40 do 60V na wysokich obrotach dochodzi nawet do 120V Nie szalej Kolego. :D To napiecie, o jakim piszesz powstaje na nieobciązonym alternatorze (magneto).Sprawdzić, czy środek tych...
a jakie powinien mieć napiecie ładowania??? a może to regulator napięcia albo diody w alternatorze?? Dodano po 13 łdowanie na małych obrotacz wynosi 13.6V a na wysokich 14.6-8V więc w czym tkwi problem :( ???
Nie wolno w zadnym wypadku odpinac alterantora od instalacji. Czy wyrazenie odpinam chodzi o strikte podpiecie elektryczne , czy zdejmujesz np pasek? Piszesz o czystych kostkach, ale nie napisales jakim napieciem laduje i czy wogole laduje. Jedynie woltomierz to moze pokazac. Sprawadz i napisz wyniki. Podaj tez napiecie spoczynkowe twojego akumulatora....
To zależy jak wyglada dowód. Jak jest cały, to nie powinno byc problemów, jak ma uciety róg, to pozamiatane. Pojazd został wyrejestrowany i skasowany. Nadaje sie jedynie jako eksponat do muzeum. No, ale od czego nasze polskie głowy? Kupujesz "zdrowe" papiery na taki motocykl, delikatnie posługujesz sie numeratorami i masz "motór nówkę sztukie" :) Jeśli...
Ok panowie sprawdzę alternator tylko musze wiedzieć ile ma mi pokazac na mierniku. Na wolnych miałem 13,9V czy to jest za malo? czy napiecie powinno wzrastac gdy zwieksze obroty silnika? bo umnie jest na wysokich tez 13,9V . Jutro sprawdze jeszcze raz i dam znac. Co do tankowania na maxa to pamietam ze latem nalewalem full zbiornik a silnik nadal zimny...
Nie przestudiowałem tego artykułu do końca, ale jestem przekonany, że proces ładowania akumulatorów na okrętach podwodnych różni się zasadniczo od stałonapięciowego ładowania akumulatora w samochodzie. Zapewne tak ale mnie chodziło o zależność napięcia gazowania od temperatury, tu wyciągnąłeś prawidłowy wniosek: Wcześniej kładłem to na karb parowania...
wszystko OK napiecie ladowania po wymianie powrocilo do normy 13,5-13,6V przy wlaczonych swiatlach w "pelnym zakresie obrotow" bez wlaczonych swiatel rowniez jest OK teraz jednak pojawil sie inny "problem" musze czyms spowrotem zalac plytke elektroniki regulatora, stara substancja juz sie nie nadaje wymieszala sie z olejem i drobinkami piasku... podejrzewam...
Regulator byl produkowany przez zaklady Elektroniczne Warel.Wysylam jego schemat w orginale na 12V.Nastepujace elementy nalezy wymienic, aby uklad dostosowac do 24V.C1 i C2 na 35V , R1- 4,7K , D2- 10-12V ,R4 i R6- 2,7-3K , R7- 680Ω , R12- 510Ω.Oporniki R7 i R11 powinny byc o mocy 1W, pozoztale na 0,25-0,5W.R2 i R3 nalezy dobrac w taki sposob,...
Regulatory mechaniczne to juz niestety przeżytek. A w elektronicznych nalezy tylko zmierzyć napiecie czy podczas ładowania rośnie do 14,2[ 14,4]wolta. Oczywiście nie od razu.Alternatory maja to do siebie że bardzo gwałtownie ładuja akumulatory Szczegulnie z początku. Ale ich nie przeładowuja.Szczegulnie te z elektronicznym reg;. Prądnica ma inne mozliwości.Jest...
Witam, mam taki problem z alternatorem może ktoś wie co mu dolega: W czesie jadzy ok 50-70 km/h czasami żaży się żaróweczka od ładowania po dodaniu gazu gaśnie wymieniłem szczotki ale nic to nie dało sprawdzałem prąd ładowania na wysokich obrotach około 14,15 V a na normalnych spada do 12,8 V bez obciązenia czyli radia i świateł i niewiem czy to regulator...
Witam, jakis czas temu przy wyzszych obrotach (ok 4000) migala kontrolka ladowania (Felicia 1.3). Poniewaz wymiana regulatora napiecia nic nie dala, wymienilem wirnik (pierscienie wydawaly mi sie dosyc zuzyte). Od tego czasu na wysokich obrotach jest juz ok, natomiast problem jest na biegu jalowym (okolo 800). Otoz praktycznie brak ladowania, napiecie...
Część mechaniczna wygląda mniej więcej tak: do wirnika przykręcona jest poprzez tuleje dystansową przesłona. Ma ona kształt mniej więcej jak nakrętka słoika. Przesłona jes na połowie okręgu wycięta co przy obrocie przez 180 stopni mamy okienko. Czujniki są przylutowane tak że na przeciw nich znajduje się nieruchomy magnes. Przesłona przechodząc pomiędzy...
Radziuk Witaj Bylem tam, skierowany Twoim linkiem. Juz to kiedys ogladalem. W cewkach nie widzialem zadnych rdzeni. To sa cewki powietrzne z wirujacymi magnesami w rotorze. Tak mi sie przynajmniej wydaje, bo angielskiego nie znam. Odnosnie mojego alternatorka, to jest miniaturka, wszystkie tarcze zrobione ze sklejki wodoodpornej, ceweczki i magnesiki...
Witam wszystkich zakupiłem ostatnio używany prostownik DETA WLG4 coś takiego http://www.matthies.de/index.php?id=101&... i tera moje pytanie brzmi, czy czymś takim można przeładować akumulator ? Mierzyłem napięcie przy zakresie 11-31Ah wynosi ok. 13,5 V, przy 32-63Ah - 14,4V przy 64-99Ah - 15,0V i przy ostatnim 100-180Ah - 15,5V ( przy wyprostowaniu...
No właśnie, włączone światła i przy nagrzanym silniku 13.9 - 14, a przy włączeniu kolejnych odbiorników było tylko gorzej. Jeśli napiecie bez obciazenia jest dobre to nie ma co kombinować z jego zmianą. U ciebie jest o jakieś 0,2V za mało, ale jeszcze w normie... a przy włączeniu kolejnych odbiorników było tylko gorzej. To jest skutek albo marnej wydajności...
Ogolnie jest tak z alternatorami, ze gdy pracuje i pozbawi si ego obciazenia to napieci en anim szaleje. Moze dojsc do bardzo wysokich wartosci. Nawet powyzej 30V. Najczesciej wtedy uszkodzeniu ulega mostek prostownichy i regulator. Jezeli chodzi o mostek to multimetrem mozesz sprawdzic czy nie ma zwarci a miedzy wyjsciem + a masa( obudowa) Jezeli jest...
Witam Panowie tak sobie czytam i czytam , każdy z piszących ma rację i zarazem jej nie ma. Zatem od początku rozkminiany akumulator to 80Ah 700 A Ołowiowo-kwasowy Zalety akumulatora Centra PLUS CB802: Doskonałe parametry rozruchowe. Wysoki standard bezpieczeństwa - specjalna konstrukcja wieczka umożliwia skuteczna redukcje zbędnych gazów. Technologia...
Nigdy nie odłączaj akumulatora gdy silnik jest odpalony.To że wylał ci się kwas świadczy o pękniętej obudowie lub zbyt wysokim ładowaniu.częsta usterka regulatora.Od kilku prób uruchomienia nie zagotuje ci akumulatora.Napięcie ladowania 14.7V jest troszeczkę za wysokie.
13 - sonda lambda , nieprawidłowy sygnał 14 - czujnik temperatury płynu chłodzącego, zbyt wysoki sygnał 15 - j/w, zbyt niski sygnał 17 - wadliwe działanie wtryskiwacza lub wtryskiwaczy 19 - Czujnik położenia ZZ, brak lub nieprawidłowy sygnał 21 - czujnik położenia przepustnicy zbyt wysoki sygnał 22 - j/w, zbyt niski sygnał 24 - czujnik prędkości samochodu,...
Jak dodałeś gazu to napięcie mogło skoczyć nawet do 100V i mogłeś uszkodzić dużo rzeczy. chyba tylko przy uszkodzonym regulatorze, normalnie po odłączeniu alternatora napiecie powinno być troszkę wyższe 13.8-14.3V w moim maluszku jak pracuje wolno silnik to się zarzy kontrolka ładowania jak dodam gazu to kontrolka przygasa ale nie calkiem Miałem taki...
Mój aku mimo 3 lat Five Star 74Ah 640A słabo kreci, dopuki jest ciepło ok, temp.spada poniżej 5st to napiecie spada do 12,3vi ampery na 380 i silnik łapie słabo. Pobór prądu 0,07A ( rozbudowany alarm gps ) więc ok. Doładuje aku 2 dni trzyma w miarę ok i znów mimo ze codziennie robie trochę km , altek 120A, ładowanie 14,23V na światłach. Pojechałem kupic...
Na tą trzecią idzie plus przez kontrolkę ładowania twz. wzbudzanie. Gdyby ona a własciwie ten przewód miałby słaby styk może powodować to wyższe napiecie ? bądz co ewentualnie moze uszkodzić ?
Witam. Alternatory są prądnicami prądu przemiennego. Na wyjściu dają wyższe napięcie niż napiecie ładowania. Regulacja napiecia i prądu ładowania akumulatora jest realizowana poprzez elektroniczny regulator. W przypadku odłączenia akumulatora podczas pracy silnika zawsze dojdzie do uszkodzenia regulatora.
Popracuj nad tym. Możliwe, że krótki zanik, zapad zasilnia powoduje dłuższy zanik 5V REF. Oscyloskopy po to mają całe menu "TRIGGER" żeby łapać takie rzeczy. Gdzie masz podpiętą masę sondy oscyloskopowej? Oscyloskop jest podpiety w tej chwili pod sygnal 5V ref przy czujniku MAP i do masy tegoz czujnika (wspolna dla wiekszosci czujnikow 5V). Probowalem...
Rezystancja wewnętrzna sprawnego akumulatora kwasowego jest właśnie bardzo mala kilka mili omów (dlatego stosuje sie akumulatory kwasowe w pojazdach do rozruchu akumulatory zasadowe i baterie mają znacznie wieksza rezystancję wewnetrzną), w kazdym razie jest w stanie stopić ten przewód ktorym ładuje alternator akumulator, dodatkowo rozładowany akumulator...
A co za car audio ma kolega że nie wyrabia 120A? Na wyższych obrotach np.1500 jest prawidłowe napiecie?
Sprawdź napięcie bezpośrednio na akumulatorze.Jeśli wynosi na wolnych obrotach ok 14.2V to żażenie lampki jest to normalny objaw w pełni naładowanego akumulatora.Napięcie na akumulatorze jest trochę wyższe od napięcia wytwarzanego przez alternator(przy tych obrotach)i alternator ma ograniczone wzbudzenie.
Trzeba zmierzyć napięcie na zaciskach akumulatora przy pracujacym silniku (wkręcić na nieco wyższe obroty) gdy napiecie przekracza 14,5 V to coś nie tak zapewne z regulatorem alternatora.
Miernik podacz pod klemy + do + ,a- do - Ladowanie powinno wynosic 14,4V. Mozliwe ze masz za niskie obroty albo za slabo naciagniety pasek i to takze moze byc przyczyna. Jezeli to nic nie da to regulator napiecia albo alternator.Przy regulatorze regulujesz napiecie na biegu jalowym(pierwszy bieg) i na wysokich obrotach(drugi bieg).Jezeli masz elektroniczny...
Rok 1995. Dzisiaj poskładalem ten silnik i po odpaleniu sprawdziłem napiecie. wynosiło 13,5 na wolnych obrotach a na wyższych 13.8. dodam ze alternator strasznie sie grzeje ze nie idzie sie go dotknac. Od czego mam zaczac zeby to dobrze sprawdzic.
Wzbudzanie się alternatora przy wysokich obrotach może być spowodowane zmianą koła pasowego na większe.Powodem bywa regulator słabej marki.Napięcie mierzone na B+ i D+musi być takie same,inaczej uszkodzona dioda.Podmienił bym stojan może być zwarcie między zwojowe.Jaki jest stan łożysk i ich siedzeń co wpływa na szczelinę wirnika i stojana.
Sprawdź bimetal, czujnik temperatury, spadek napięcia gdy jest włączony. Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby sygnał. Prawidłowo, w pewnym momencie bimetal działa i przestaje grzać. Temperatura - dziwne jest, że nawet podczas spokojnej jazdy (2 tys rpm) sonda działa idealnie. Nawet gdy odepnie się zasilanie grzałki...
jak napiecie było by ok to by sie nie paliły żarówki ... Moim zdaniem należy wymienić regulator i szczotki w alternatorze . Regulator może dawać napiecie ok ale czasem generuje sie pik pradowy i powoduje to szpilke o wyższym napięciu która pali żarówki ...
Witam.Nie kolego zwarcie tych kabelków nic nie da,pompa jest wyposażona w układ który rozpoznaje czy masz ładowanie,mowa o cienkich kabelkach jeden po stacyjce masz tam napięcie akumulatora,13,8-14,5 drugi zaś od alternatora z mostka pomocniczego z tego też mostka jest zasilany wirnik alternatora po przez regulator.Napięcie to jest wyższe i bardziej...
Alternator będzie w niego pakować ile da radę, czyli może nawet 100A, to ani zdrowe dla akumulatora ani alternatora. Poza tym alternator nigdy go nie doładuje do pełna. Przez ile? Przez 10min? Jak nie naladuje jak daje 14.5v to naladuje prostownikiem co się przy 14.2 wylacza? Prostownikiem ponoc nie wolno bo to agm a te ładowarki to i to przecież ładują...
Za wysokie nie ale za niskie tak,robilem dwa takie alternatory ktore ladowly napieciem na poziomie 11,5-12,2v i po pewnym czasie kllienci musieli doladowywac akumulatory bo brakowalo juz pradu w obu astrach na tak uszkodzonych regulatorach wlasnie oszukiwaly wskazniki temperatury cieczy.
napiecie alternator alternator wysokie samsung wysokie napiecie
technics głośniki wysokotonowe radeon ustawienia arduino mcp2515
generator infradźwięków pomiar rezytstancji izolacji
Aktualizacja LineageOS przez TWRP - jak zmienić na oficjalne recovery? Opel Insignia 2013 2.0 CDTI - Klimatyzacja włącza się i wyłącza