Mocniejsza wiertarka jakieś np 700 W i wyciągająca około 3k obrotów da rade wzbudzić alternator.
Tak jak powinno być to zamontować właściwy alternator. Honda może nie mieć żadnego sterowania wzbudzenia przez ECU tylko po staremu przez kontrolkę.
Masowanie zapala kontrolkę. Spróbuj dociążyć żarówką 21W napięcia +12 przy alternatorze. Może ktoś wpinał alarm na =Pedała= czyli nacisnięcie pedała powoduje podanie napięcia a potem po odpaleniu z wzbudzenia alternatora.
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Fajnie, ale to zadziała tylko raz i to krótko... A to cb650 nie ma alternatora ze wzbudzeniem tak jak cbx650? Który to rocznik?
Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
zamawiaj http://www.m-and-d.com/HON-31730-MAS-601... w opisie trójdrożna dioda prostownicza więc albo mostek alternatora albo diody wzbudzenia, z wielkości sądząc to wzbudenia. ile to ma mieć nóżek cztery ? Pasuje praktyczne od każej Hondy wg katalogu od Horneta po Goldwinga tu masz listę sprzętów gdzie występuje więc może coś z używki dobierzesz...
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
na kazdym z uzwojen alternator napiecie przy 1000-2500rmp wynosi 10 - 18 v ale po przekroczeniu progu 2500rmp calkowicie zanika Albo ci miernik przekracza skalę albo urwane przewody i od drgań się robi przerwa. Alternator bez wzbudzenia na zwykłym magnecie, regulator stratny.
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Ale cudujecie. W Goldwingu wzbudzenie "IG" idzie bezpośrednio ze stacyjki. Prosty numer - wystarczy wpiąć w ten przewód szeregowo żaróweczkę bodaj 4W i Voila - dopóki alternator czerpie prąd z akumulatora, żarówka się świeci. Gdy altek się wzbudzi wystaczająco, żarówka gaśnie. Przetestowane w praktyce, właściciel motocykla do tej pory reklamacji nie...
Moja honda CB350four z 1972r miała i cewnę wzbudzenia i magnesy, dlatego pytam...
Jeśli dobrze zrozumiałem to musisz sprawdzić szczotki, regulator i jeśli są diody wzbudzenia w alternatorze, obstawiam na spaloną diode i dlatego nie pali się lampka (ma przebicie z plusa)
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
po rozebraniu alternatora trzeba bylo sprawdzic diody wzbudzenia i glowne prostownicze ,przy uszkodzonym regulatorze mogla sie spalic ktoras z diod
hmm rozwiązanie takie stosuje sie powszechnie w motocyklach honda yamaha kawasaki itp.. . z alternatora wychodza 3 fazy a wzbudzenie jest na magnesch stałych . prostownik raem z regulatorem jako jeden moduł przykrecany do ramy dla odprowadzenia ciepła . Mysle ze rozsadnie pod wzgledem strat mocy i wydzelanego ciepła było by zastosowanie prostownika...
Możesz do tego celu użyć wojskowych agregatów do ładowania akumulatorów, za kilka stówek do kupienia na allegro. Taniej kupić jakiś silnik Hondy (300zł) i do tego alternator 180A (200zł) i za 500zł mamy pojazd elektryczny, mający nizłego kopa, możemy zrezygnować z opornicy jak to w melexaxh, regulując prąd wzbudzenia, reguluemy wytwarzane napięcie...
ooo.....Paweł! Silnik Tohatsu 9.9 2T. Wychodzą dwa kabelki: żółty i biały. I na nich wiesza się wszystko: i mostek prostowniczy i obrotomierz... Walczę z tematem jak podłączyć obrotomierz od ciebie :-) Boję się go podłączyć jak poprzednio po zmierzeniu napięć na akumulatorze... Ale to chyba temat na PW? A jakie konkretnie regulatory od Hondy sugerujesz?...
Hmm ... wzbudzenie powiadasz .... tylko dla czego P i Y idzie do regulatora/prostownika z którego później wychodzi na resztę instalacji. Z kolei W/Y idzie do drugiego regulatora AC. Czy to nie jest alternator samowzbudny ?
Wiem czym jest połączenie szeregowe a czym równoległe, Podstawy elektrotechniki przez 2 lata w szkole:). Zastanawia Mnie czy dobrze rozumiem. Chodzi o to, że tranzystory Q1 i Q2 3dd15 są połączone szeregowe względem płynącego prądu dodatniego do akumulatora. Nie wiem czy dobrze rozumiem. A i zmieniłem wypowiedz z czasu 11:56.:) Masz rację, ale trochę...
Witam ponownie, temat muszę odświeżyć, trochę się doinformowałem, i myślę że zadam bardziej odpowiednie pytania niż ostatnio :) od początku. samochód mazda RX8 ze swapem silnika z hondy civic type R K20z4 w maździe alternator jest typu P - D - wtyczka posiada dwa kable które idą bezpośrednio do ECU, jeden służy do sterowania alternatora i jest sygnałem...
Coś mi tu nie pasuje. Powinieneś mieć trzy takie płytki, każda na fazę, z tym że tyrystor powinien być dużo większy i na radiatorze. Wtedy oznaczenie możesz sprawdzić z innej płytki. Honda raczej nie stosuje regulatorów z wejściem "sense". Musiałbyś mieć trzy tyrystory w okolicach diod prostowniczych. Dodano po 14 Chyba już wiadomo. Masz alternator...
Oczywiście jak zwykle wszyscy radzą tylko nikt pojecia nie ma .... Jakie znowu trafa, przetwornice? Jaka obcowzbudna prądnica??? Toć to zwykłe dynamo rowerowe tylko większe! Widział ktoś w dynamku wzbudzenie? Pedałowe chyba tylko :) hubiwit popatrz pod hasłem "regulator stratny) tudzież przejrzyj schematy instalacji motocyklowych gdzie alternator jest...
Witam. mam następujący problem który nie dotyczy auta a motocykla Honda Cb650. ktoś wymodził sobie ładowanie i na wzbudzenie puścił 14V prosto z instalacji... na szczęście nie zdążyła sie spalić.. lekko przypalić. w każdym razie brak ładowania , rozebrałem układ wyczyściłem powierzchnie styku szczotek wirnika i na probe przez żarówkę puściłem mu 14...
A wokół niego wiruje sobie koło magnesowe. Wszystko jasne. Ten regulator z jawy to już możesz sobie w buty wsadzić lub przerobić pokrywkę na popielniczkę. Ten alternator to właściwie duże dynamo rowerowe, do tego trzyfazowe. Regulacja tam polega nie na regulowaniu prądu wzbudzenia wirnika/magneśnicy jak to robi regulator, który właśnie niepotrzebnie...
Dziś przeprowadziłem jeszcze testy na tym silniku ale z alternatorem 12v z hondy civic reszte brak danych. I ten silnik daje rade wkręca sie na obroty i alternator trzyma 14V już przy nie co mniej jak pół gazu. Owszem trzeba wkręcić na wyższe obroty by sie wzbudził ale reszte spokojnie można zwolnić gaz. Układ obciążyłem pompą hydrauliczną w granicach...
Kolego, napisałem przecież, że wymieniony został! Tak czytałem to w pierwszym poście. Skoro jesteś pewien, że regulator jest sprawny w całym zakresie temperatury w jakiej pracuje (alternator się rozgrzewa podczas pracy) to pozostaje wymienić mostek prostowniczy, ponieważ zdarza się, że diody wzbudzenia pod wpływem podwyższonej temperatury zaczynają...
Jeśli się będzie jeżdziło na wolnych obrotach to spali więcej bo altrernator musi dać duży prąd a tu dopiero przy 3 tyś ma on swoją sprawność. Więc jeśli będziemy rozpędzali do większych obrotów to zaoszczędzimy na paliwie bo samo przyspieszenie z 2,5 tyś na 3,4 tyś zużyje mniej paliwa jak jechanie ppomiędzy 1,5 a 2,5 tyś i męczenie alternatora, bo...
Jaki rocznik motocykla? Pięćsetka i znamionowe napięcie cewek 6V ??? Skąd ta informacja? Znajdź i zmieść schemat elektryczny. Będzie łatwiej dyskutować. Wg. mnie powinien być tam alternator trójfazowy z wzbudzeniem od magnesów trwałych i instalacja 12 V znamionowe. Zrobienie regulatora to nie jest jakiś wielki problem. Jednak trzeba obciążyć alternator!...
Witam, Problemem jest brak ładowania na wolnych obrotach (650-800) pod obciążeniem typu włączone światła oraz nawiewy wychodzi 12,5V-12,0. Na zimnym silniku (po nocy) w chwili odpalenia 14,3-14,5V bez obciążenia, z obciążeniem 14,1V i zaczyna spadać po pięciu minutach jest już 12,5V. Pomiar na zaciskach alt. porównywalny na aku. różnica 0,2V Wystarczy...
kolega ma rację z tymi korkami. Byłem tam w piątek w G. - istny koszmar. Z tego powodu nie bacząc na przeciwności losu przesiadałem się na motocykl kiedy tylko śnieg się stopił. Pieniądze wydane na rower zwrócą się na zmarnowanym czasie podczas przymusowych postojów na nerwy nie mają ceny więc tego nie da się przeliczyć. Z odzyskiem energii to myślę...
Popełniłem parę takich układów w swoim życiu i klijęci byli z nich zadowoleni. Ostatni zrobiłem dla kolegi, który zajmował się serwisem wyjazdowym. Silnik Hondy, GX 200, bo akurat taki był po ręka. Postawione to było na butli od LPG bodajże 80l. Sprężarka od Stara ze smarowaniem rozbryzgowym ( dzięki temu dało się napompować koła i używać dorywczo klucza...
Proponuję wymienić ten regulator wygląda na padnięty na wzbudzenie alternatora daje za duże napęcie i stąd masz 10A. Bardzo szbko zniszczy akumulator. Pozdrawiam
Za świecenie kontrolki i jej gaśnięcie jest odpowiedzialny całkiem inny układ w alternatorze, to że kontrolka gasnie jak odpalisz samochód czyli że powinno ładować, a nie ładuje świadczy o tym iż układ wzbudzania alternatora pracuje, czyli, szczotki masz dobre, wirnik masz dobry, i twornik terz masz dobry.Jeżeli nie znalazłeś dalszej drogi od plusa...
Uzwojenie alternatora sprawne? Wychodzi z niego napięcie? Na wzbudzaniu coś się pewnie pojawia jak jest 12VDC, ale sprawdź.
Na 100% stawiałbym na regulator napięcia ale dlaczego czasami jest dobrze. Sprawdzić należy również masowanie silnika oraz styki w 4 pinowym złączu alternatora. Jak piszesz kostka jest 4 pinowa więc za pewnę kontrolka, wzbudzanie, sygnał do komputera i odniesienie akumulatora(napięcie). Sprawdź również szczotki alternatora, mogą się zawieszać.
Oglądam drugi film: Zdecydowanie masz zmierzony niebieskim multimetrem prąd postojowy jako niższy niż ~20 mA co jest bardzo dobrą wartością. No właśnie. Wygląda na to, że jest dobrze, a nawet bardzo dobrze skoro pomiar na (+) i na (-) się potwierdza i tylko 20mA. Więc jakaś dziwna sytuacja z tą druga wiązką. Robiłem identyczne pomiary w Maździe CX-3...
Nie wiem tylko gdzie trzeba podpiąć kable do regulatora, aby to działało. Nie da się w prosty sposób zrobić kontrolki ładowania gdy alternator wzbudzany jest od magnesów trwałych. Były tematy o kontrolkach ładowania. Użyj szukaj.
Zależy co oznacza prawidłowo ładował - bez kontrolki ładowania, sugerując się, lub nie, kontrolką paska. Alternator może być uszkodzony, przeładowywać akumulator, bo chyba napięcia z niego autor nie sprawdzał ? Dobrze że wreszcie zdobył się na własną żarówkę, nie te obecne z traktora, nie będące od ładowania. Apropo, w "moim" przypadku, internetowo...
Do interart1. Znajomy przewijał prądnicę od agregatu Honda. To się zdziwiłem Ze niema w nim Żadnej elektroniki Typu regulator napięcia -- Jest to jednofazowy silnik asynchroniczny z kondensatorem. Tylko uzwojenie pomocnicze ma więcej zwojów niż rozruchowew silniku. I to wzbudza się i pracuje stabilnie. Niestety mocy nominalnej Własnie 650watów , często...
Witam szanownych kolegów, Pacjent to Honda Accord '06 z fabrycznym audio Premium Sound System, a celem jest wyprowadzenie na zewnątrz wyjść RCA (zasilanie suba). Schemat blokowy jest na rysunku - udało mi się dotrzeć do sygnału między modułem audio, a fabrycznym wzmacniaczem. Jednak próby podłączenia jak na razie idą średnio ;-) Próba podłączenia kabelka...
wzbudzić alternator alternator wzbudzić zacisk wzbudzić alternator
wkrętarka bosch dioda livebox router bezprzewodowo simson kabel stacyjka
napis neonowy roomster schemat
Pilot nie przestawia kanałów, np. 532 - diagnostyka i rozwiązania Przyczyny nieodpalania silnika Deutz 2L1011