Tak podpinasz jak do Skody 105, 120. Są już na forum odpowiednie tematy, słowo-klucz to Magneton.
Masa jak zwykle pod zacisk 31 Zasilanie 30 Gdy dołożysz chwilowo dodatkową masę na zacisk M wskaźnika powinna powrócić na 0.
54 to napięcie po włożeniu kluczyka, t- i b- to masa R to D+ L to DF
Wyprowadzenie na obrotomierz ,ale ciągnik posiada prądniczkę więc nie potrzebny.P
Witam ma ktoś schemat jak podłączyć czeski alternator z regulatorem?? np. do zetora??
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Tak tylko bez podłączenia do M regulatora,bo to jest dodatkowa masa alternator regulator.
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
Witam.Mogę się mylić ale patrząc na te podłączenia to regulator napięcia jest elementem odrębnym poza alternatorem.
30 + 31 masa m motogodziny sz obroty Podłączane z tachoprądniczkoimpulsatora pod alternatorem- ciągnik zetor.
Wystarczyło poszukać na forum. Jest tego dużo a tu masz prosty rysunek jak najprościej podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem : http://obrazki.elektroda.net/79_12794001...
Czyli ten kabel co u mnie jest podciągnięty pod alternator, ale nie podłączony to jest plus który mam podłączyć do alternatora.
mam zepsutą prądniczkę w zetorze 7211 i chciałbym jakoś to podłaczyć bez niej :) chociaż sam obrotomierz, a nie wiem czy istnieje możliwość np z alternatora.
Alternator od Skody lub Zetora potrzebny regulator zewnętrzny.
mam pytanie dotyczące rozrusznika c-360 3p gdy chce załączyć wciskam włącznik i automat tylko przesunie tą zębatke w rozruszniku ale nic sie nie kręci jak pare razy powciskam włącznik to tak za 30 40 razem załącze ciągnik co to może być??
Do masy czyli obojętnie gdzie mogę podłączyć ?
Jak sprawdziłeś alternator? Czy po odpięciu alternatora nadal świeci? Podmień regulator napięcia. byłbym bardzo wdzięczny jakbyś powiedział mi jak to podłączyć by nie spalić alternatora
Ktoś coś namieszał , kontrolka jest zasilana + z stacyjki , kontrolka nie jest podłączona ( fizycznie bezpośrednio na - ) .
Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
obrotomierz ma sygnał z alternatora, sprawdz czy wszystko dobrze podłączyłeś i sprawdz mase
Przykładowo czeski od Zetora ,lub z T25 ten drugi.
"Wyrysowałem" coś takiego. Czy tak Kolega podłączył: http://obrazki.elektroda.net/74_12902758... Jeśli tak, pozostaje uszkodzenie płytki prostownika w alternatorze.
Witam . Jest to czeski alternator ,stosowany w starych Skodach i nie tylko . Zaciski; R -kontrolka ładowania +zasilanie regulatora M -zacisk wzbudzenia B+zasilanie stale z akumulatora lub rozrusznika Regulator oryginalny elektroniczny ,lub mechaniczny z Poloneza Dodano po 4 Przykładowo taki; Dodano po 2 Taki regulator;[img]https://sklep.agroma.rzes...
Jeszcze tak możesz spróbować; przewód, dość gruby, może być taki jak do odpalania na 2 akumulatory, podłączyć bezpośrednio od akumulatora ( biegun +) bezpośrednio pod dolną śrubę od blendixa. Sprawdzisz na 100 % czy rozrusznik jest sprawny....
viper 555 ELEKTRONICZNY REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA ER 01-14V ZETOR JAWA SKODA AWIA NR:59115782 NR:0086.350.902
Kupiłem miernik, i kazdą diode sprawdziłem i każda dioda miała około 520 dwie jedna miała 510 ale wydaje mi się że są w takim razie dobre Dodano po 1 I cały alternator złożyłem i podłączyłem z regulatorem razem i przy akumulatorze na mierniku pokazało mi 12,43V
witam mam jeszcze takie małe pytanie jaki regulator napięcia polecacie do zetora 7011 z orginalnym alternatorem??? i czy może z nim wspólpracować dowolny regulator 12V??
W regulatorach Magnetion zacisk 54 był połączony ze stacyjką 54 Dodano po 7 Witam.W alternatorach Magnetion pomiar napięcia był realizowany na zacisku D+,były to alternatory stosowane w Skodach ,Zetorach i LKT ,oczywiście 12v lub 24v. Dodano po 28 W alternatorach starego typu [Fiat 125 p,ciągnik ruski T 25]były stosowane alternatory 6 diodowe i w razie...
Spróbujcie podłączyć do tego alternatora czeski regulator napięcia który był montowany w czeskich ciągnikach Zetor. Był on montowany na wiązce kablowej w kabinie ciągnika. Regulator ten był rozbieralny i można go było bez problemu naprawić. Regulatory napięcia od malucha są nierozbieralne. Regulatory napięcia od malucha ,zasilające kolektor wirnika...
Zasadniczo, lampy kierunkowskazów mają masę przez swe mocowanie; możliwe, że jest zaśniedziałe mocowanie tej lewej przedniej na kabinie. Jednak w połączeniu ze zjawiskiem niegaśnięcia lampki "na postoju", możliwe jest jakieś zwarcie w zegarach, pod tablicą rozdzielczą. Może inną procedurę zastosować: odłączyć żółty przewód D+ i starannie go zaizolować...
Kolego ixs, wpsowa692 dobrze Ci radzi z tym alternatorem. Swego czasu też próbowałem reanimować mechaniczne regulatory prądnic. Niestety taki regulator jest urządzeniem wrażliwym na wstrząsy i wibracje oraz dość trudnym do wyregulowania. Jeździłem po kilka razy do klientów, ponieważ czasami godzinę po regulacji pradnica przestawała ładować. Teraz jeżeli...
Witam mierzyłem i prądniczka działa, tylko że przy zegarze są cztery kable, jak zapale traktor to wskazówka podnosi się i opada, im większe obroty tym częściej podnosi się wskazówka, a jeden kabel jest podciągnięty w okolice alternatora ale nigdzie nie podłączony i nie wiem czy ma być gdzieś podłączony
Ostatnio zakładałem do zetora regulator od starego fiata 125p. Jest to regulator z takiego alternatora gdzie jedna szczotka podłączona jest do masy a prąd wzbudzenia regulowany jest dodatnim napięciem z regulatora. Koszt nowego około 20zł więc nie wiem czy jest sens naprawiać orginał... Pozdrawiam...
Po co nowe fotki, kol. elektrit wszystko wyjaśnił. Jeżeli nie posiadasz regulatora z dużego fiata lub żuka dziewięcio diodowego to kup oryginalny Magneton /występują w Zetorach/ oznaczenia z alternatora masz na regulatorze z dodatkową 15. i nie W tylko M. P.
To że w c 385 są części czeskie to wiem że normalne bo można powiedzieć że to taki polski zetor. Alternator jest chyba orginalny a na nim jest 443113516, 35 A. Ogólnie alternator ładował, ale strasznie poplątane było z kabelkami, było podłączone tylko B+ przez amperomierz do rozrusznika i wyjście M do 67 regulatora, R nie było podłączone, a 15 regulatora...
A jak rozpoznać alternator, który ma wbudowany regulator? Wystarczy że nie kupisz od Żuka, Dużego fiata, Łady i Chryslera voagera. Cała reszta ma wbudowane. Prawie cała. Zetor, Skoda... haha właśnie miałem dopisac.
Tak tylko ze jak idziemy do sklepu z częściami zamiennymi do aut i mówimy ze chcemy stojan do magneton-a i podajemy model to oni nam na to jaki samochód model rocznik i silnik i jesteśmy wtedy ugotowani Jak powiemy że do zetor-a to oni na to że ''nie prowadzimy części zamiennych do maszyn rolniczych''
Mostek prostowniczy tzn. sześć diod ,czy trzy diody wzbudzenia, te mniejsze podmieniałeś . Jeżeli jest to starszy model to może być tylko sześć diod a kontrolka podłączona jest do uzwojenia stojana tam gdzie trzy uzwojenia łączą się razem ( wspólny gwiazdy) .
Więc tak: -wyjąłem regulator, między pierścieniami ślizgowymi alternatora jest przejście mierzone miernikiem. - ciągnik to uturbiony samodzielnie Zetor 8045, alternator to Bosch 100A z Opla Vectry, poprzedni to Angielski Lucas. -powód zmiany to wywalone łożyska, i urwane mocowanie -Co do kontrolki, to racja,mierzyłem zacisk D+ z podłączoną kontrolką....
Witam. Odgrzebie trochę temat. Szukałem dość dużo po internecie tematów z tym związanych ale nikt chyba nie podjął wyzwania (przynajmniej nic w internecie na ten temat nie znalazłem). Chodzi o montaż wspomagania od Lublina do ursus c330M (tu fakt są na ten temat materiały, ale dążę do elektryki). Idąc za ciosem po zamontowaniu wspomagania (z tym zero...
Pozwolę podłączyć sie do tematu, aby nie zakładać nowego... wymieniłem ostatnio szczotki w moim alternatorze, bo były na wykończeniu i nie ładował. Teraz ładuje, ale lampka od ładowania nie chce całkowicie zgasnąć, a jarzy się delikatnie ( paski napięte), napięcie trochę chyba wysokie bo w granicach 14,7 v ale stabilne. Lampka gaśnie dopiero po mocnym...
Po pierwsze silnik C360 i zetora na biegu jałowym schodzi z obrotami tak nisko, że każdy alternator ma kłopot z generowaniem wystarczającego napięcia. Po włączeniu świateł na wolnych obrotach nie ma ładowania lecz rozładowywanie akumulatora, dopiero po lekkim dodaniu gazu powinny światła świecić jaśniej. Po drugie wygląda że masz rozładowany akumulator,...
Witam! Interesue mnie gdzie prawidłowo podłączyć mogę dodatkowe reflektory według załączonego schematu instalacji Zetora Forterry tzn. nie wiem czy dobrze czytam schemat ale wydaje mi się że oświetlenie jest chyba na jednym przekaźniku i chcę wiedzieć czy dodatkowe reflektory muszą mieć dodatkowy przekaźnik czy wcale nie muszą mieć i gdzie je najlepiej...
Witam Mam problem z podłaczeniem alternatora . Ciagnik zetor 7211 88r. alternator firmy magneton: Posiada on wyjścia D+, DF, masa, i na gruby czerwony kabel. a także oddzielnie elektroniczny regulator z dwoma wsówkami 67 i 15, oraz przekaźnik do kontrolki. Jak to poprawnie połaczyć? Pozdrawiam
Witam W twoim traktorze jest alternator .Zacisk B+ to zasilanie stałe z rozrusznika lub akumulatora.Zacisk R podłączona kontrolka ładowania i wejście regulatora napięcia ,zacisk M nie N jest to wzbudzenie na wirnik .Gdy alternator pracuje na zacisku R powinno być takie samo napięcie co na zacisku B+,czyli 12-14-14.5 V .Sprawdź sobie jeszcze zacisk R...
W niemieckich przełącznikach 12/24 jakie są stosowane w mtz-tach nie ma żadnego rezystora. Zmiana instalacji częściowo to co możliwe na 24V też sprawy nie rozwiąże bo i tak urządzeniami które będą podłączone na 12V obciąża się jeden akumulator. Jeżdżę bardzo dużo w nocy. Mam przełącznik 12/24, włączone światła, dwa wentylatory, radio, kogut, halogeny....
Panowie, Było tak: Alternator oryginalny [wyprowadzenia B+,D+, DF, B-] z zewnętrznym, polskim regulatorem nieoryginalnym [wykorzystane tylko D+, DF]. Napięcie na B+ dochodzi do 15.5V - w zależności od obrotów silnika i obciążenia. Poza tym kontrolka ładowania gaśnie przy wysokich obrotach silnika [ok. 1500], dodatkowo - pomiguje sobie nieregularnie,...
A co nie tak jest z tym alternatorem? Wygląda jak po regeneracji, ale przypadkiem wyczułem luz w łożyskach (albo w gniazdach łożysk). To jest wersja 55A, wcześniejsze generacje miały słabsze. Regulator napięcia jest oryginał, wygląda wszystko że działa jak należy. Tylko dziwne ma to wejście 54 które też nie jest zabezpieczone bezpiecznikiem. Natomiast...
Takie akumulatory są np w koparkach, dużych ciągnikach i w ciężarowych A w których? Bo nawet w czołgach taki niema No widzisz mój sąsiad ma ciągnik John Deere i on tam ma akumulator w pojemności 620Ah, ja mam nowego Zetora ale mam 260Ah więc mniej. Zasilacz laboratoryjny, mógłbyś coś o nim więcej powiedzieć? Czy jesteś zadowolony,czy pasuje do moich...
podłączyć alternator zetor alternator zetor zetor alternator
focus ciśnienie silnik plamy matrycy laptop zdjąć koło pasowe
generator infradźwięków ogarnicznik przepięć
RIGOL DS1054Z – jak odblokować opcje, pasmo 100 MHz, dekodery, krok po kroku Przeróbka głowicy Golf 1.9 TD AAZ do Transportera T4 1.9 TD ABL – modyfikacje, gwinty, króciec