Uszkodzony prostownik.
Czym wyższe obroty tym mniej oporu stawia alternator bo nadrabia obrotami. Na wolnych obrotach jest najwyższy moment przenoszony.
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
to jest fotka alternatora
ja miałem taki problem wina leżała po stronie alternatora,,,,zimny chodził po paru minutach(5-10) silnik gasł,nie wchodził na wysokie obroty sprawdz ładowanie alternatora
http://obrazki.elektroda.net/95_12609008... Kupisz w sklepie z częściami.P
Brak kontrolki to prawdopodobnie brak wzbudzenia alternatora, wtedy zacznie ładować dopiero przy wyższych obrotach, jeśli w ogóle, lub alternator uszkodzony. Pobór prądu duży, ale też nie wiadomo czy prawidłowo sprawdzony. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
Alternator nie ma żadnego ładowania! Ładowanie dotyczy akumulatora. Prawidłowo działajacy alternator w instalacji, w której jest sprawny i naładowany akumulator, przy najwyższych obrotach powinien utrzymywać napięcie nie wyższe, niż 14,4V przy braku poboru prądu przez większe odbiorniki. Napięcie będzie się zmieniać w zależności od obrotów silnika i...
Witam, mam problem z ładowaniem aku a mianowicie, n awolnych obrotach 1,5 tyś ładowanie wynosi 13,5 natomiast powyżej 3 tyś spada na 12,7 , 12,4 . Sprawdziłem napięcie na kablach od alternatora i na wszystkich jest tyle samo.....gdzie jeszcze szukać problemu aby być pewnym że to regulator jest do wymiany a nie coś przy alternatorze?
Po odłączeniu "-" klemy wszystkie zamki się uruchomiły i samochód się zamknął z kluczykiem w środku . Na pewno po odłączeniu, czy podczas majstrowania przy klemach? W mojej polówce ostatnio mierzyłem napięcie w akumulatorze i ile pobiera prądu Rzeczywistego pomiaru prądu podczas postoju należy dokonywać przy zamkniętym aucie, po odczekaniu min. 15...
Ależ może bez problemu podłączyć bezpośrednio jeśli akumulator podpinany zniesie nagłe duże prądy ładowania przy wysokich różnicach napięcia które mogą sięgać 100-200 A . w tym watku mowa o T4, którego alternator daje góra 120A i to na wysokich obrotach
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
Kolego! Kolega Jan Nojszewski podał postępowanie, podstawowe w takim wypadku. W kolejnym swym poście był już Kolega blisko. Co prawda, trochę lektury o pracy i zasadach działania alternatora by nie zaszkodziło, lecz ponowię tu rady, po raz ...dziesiąty na tym forum udzielane: Kabelek niebieski odłączamy od alternatora i dołączamy na próbę do obudowy...
Sprawdzane jest po VIN-ie na realoem i wyskakują te oba alternatory, a poza tym właśnie przy wyższych obrotach potrafi wskoczyć to napięcie.
Mam problem z alternatorem w oplu astrze (alternator 100A).Do usterki doszło w czasie jazdy (chwilowo wyłączyłem silnik a następnie po włączeniu zapaliła się kontrolka ładowania).Po ok. 2km kontrolka zgasła by następnie po 10km. zapalić się na dobre.Wymieniłem reg.napięcia i teraz przy niskich obrotach (800) ładuje 14,7 przy wyższych dochodzi do 19.Diody...
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
lampka ładowania nie gasła, alternator w ogóle nie ładował
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
Poprawiłem połączenia przewodów, wymieniłem regulator napięcia - szczotki były jak nowe, ale sam regulator najwyraźniej uszkodzony. Po tych zabiegach, ładowanie około 14V, po włączeniu wszystkich świateł 13,5V na wolnych obrotach. Podziękowania dla Was. :)
Kiepski regulator napięcia (zbyt wysoki próg zadziałania). Normalnie można z tym jeździć i nic się nie stanie. W Twoim przypadku masz alternator na gwarancji, możesz spoko reklamować. Dogadaj się ze sprzedającym czy sam regulator przyjmie i wymieni. Regulator da się wymienić bez wyjmowania całego alternatora.
Zmniejsz koło pasowe z 5-8mm na średnicy,uzyskasz pełne ładowanie na wolnych. Pełnych obrotów i tak sie prawie nie uzywa,sprawdzony myk. ;) A1003 ma też wysokie napięcie regulowane także styknie ci prądu.
Regulator kupiłeś nowy czy używkę? U mnie w malaguti 250 cc 2003 rok na wolnych obrotach jest ok. 14V, a na wysokich nieco ponad 13V. Czekam na nowy akumulator, ale obawiam się czy na tym się skończy...
map sensor na moje lub uszczelka pod korpusem. weź w rękę plaka i psikaj na około gardzieli zwracając uwagę czy rosną obroty. "zawor cyrkulacji spalin" hehe zostaw oryginalnie, jeśli plak nie zdiagnozuje to map sensor. ewentualnie silniczek krokowy sprawdź i ładowanie alternatora. odczytaj też błąd z druta - A i B
Witam Mam następujący problem w MercedesActros MP2 2007 Kontrolka akumulatora na wolnych obrotach świeci się cały czas na czerwono, a jak dodam gazu, auto wejdzie na wyższe obroty to gaśnie. Ktoś podpowie co to może być? Alternator się kończy czy może pasek jest luźny i na wolnych obrotach nie ładuje, a może ktoś ma inny pomysł o co chodzi. Jak sprawdzić...
Mierzenie prądu multimetrem uniwersalnym w samochodzie to proszenie się o poważne "kuku". a Ty czym mierzysz??? cwaniak co do kolegi wymień ten alternator wszystko wskazuje na nadpalone uzwojenie. szkoda że nie posiadasz oscyloskopu... widzielibyśmy wtedy cały problem jak na dłoni... na 95% to alternator.... i jest to usterka z którą walczyłem jeszcze...
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Temat wyczerpany zamykam.
Witam. Zapaliła się kontrolka od ładowania ,sprawdziłem ładowanie było za małe 13 v , wymieniłem alternator ,sprawdziłem ładowanie 14,3 v czyli prawidłowe ,czy wolne obroty czy wyższe , a kontrolka jednak się pali. Gdzie jest problem? Ktoś pomoże? Myślę że dalej jest problem w alternatorze
Odpal auto,miernik pod akumulator,włącz światła,dmuchawę i obserwuj napięcie. Masz klasyczne objawy braku ładowania. Po odpaleniu jeśli jest ładowanie silnlk nie zgaśnie. Sprawdż przewód plusowy pomiędzy akumulatorem-rozrusznikiem i alternatorem. Minusowy akumulator-nadwozie-silnik. Dodano po 4 Naciąg paska klinowego. Ładowanie przy wyższych obrotach.
Ta bardzo łatwo zmierz jego oporność. Powinno być chyba ze 4 omy. Czasem kontrolka świeci słabo ,i alternator ładuje. Ale dopiero przy wyższych obrotach. Wtedy wiadomo że jest padnięta jedna z diód prostowniczych. Zasilających regulator. Drugi + małej mocy. Jeżeli masz zwarte zwoje na wirniku to pali ci tranzystor kluczujący w regulatorze. I wtedy alternator...
heh bardzo ciekawe wypowiedzi :) jak można połączyć równolegle 2 alternatory które mają zintegrowane regulatory ?? przecież to absurdalny pomysł, nawet 2 identyczne bym się bał tak łączyć wzbudzenie jest zazwyczaj realizowane żarówką 4W, jest ona zawsze większa od pozostałych w panelu, jeśli jest 1,2W jak reszta to stosuje się równoległy rezystor tak...
Jakby ktoś miał podobny problem to wrzucam propozycję swojego rozwiązania: Kupiłem zamiennik oryginalnego regulatora briggs i po zamontowaniu do traktorka w wersji tylko z diodą (diodę zostawiłem) mam 14,15 V na średnich i wysokich obrotach oraz prąd ładowania ok. 1,3 A. Poniżej obrazek jak to u siebie podłączyłem: https://obrazki.elektroda.pl/6402116000_...
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Nic tam nie trzeba kasować ani przyuczać. Sprawdź czy niebieski cienki przewód jest podłączony do alternatora, czy się nie urwał. Jeżeli jest podłączony to czy w momencie kręcenia rozrusznikiem jest na nim +12V, podłącz żarówkę między niego a masę. Wygląda na to jakby niebieski przewód idący z licznika do alternatora był przerwany przez co licznik nie...
Był zamontowany z nowym regulatorem w samochodzie i chodził kilkanaście minut zanim się akumulator nie rozładował. Gdy silnik chodził to dawałem mu wysokie obroty, ale dalej nie ładował.
W mieście prądnica nie będzie dostarczała dość energii dla jakiejkolwiek baterii - czy 30 Ah czy 45 Ah. W trasie będzie lepiej, bo będzie mniej postojów, niskich obrotów silnika. Moim zdaniem nie ma co się bać pojemniejszej baterii akumulatorów. Ciągnikowe 165 Ah były włożone z myślą o częstych rozruchach ciągnika i uruchamiania silnika wysokoprężnego...
Nie ma sensu. Alternator ma ładować czy jest na wolnych obrotach czy na wysokich. A jak ładuje tylko na wysokich to znaczy że alternator nie domaga. A sprawdziłeś pobór prądu? Bo nigdzie nie wyczytałem.
jest opcja luzu łożyska od strony szczotek i przy obrotach szczotki tracą styk i wszystko spada - przy dużych obciążeniach i wysokich obrotach w ciemnościach nawet żarzy się kontrol ładowania
(at)kkknc pytam w jakim celu wykonać to iskrzenie. W takim że jak zaiskrzy tzn. że powinno być ok i alternator po połączeniu tych dwóch styków powinien ładować na full oczywiście przy wyższych obrotach. Jak nie zaiskrzy tzn. że coś z alternatorem jest nie tak. Pisałem tu o łączeniu przy alternatorze ale gdy łączysz przy regulatorze to jeszcze możesz...
Masz za niskie ładowanie na wysokich obrotach- alternator do przeglądu.
Chodzi o prądnicę tego typu: http://www.sg.krakow.pl/galeria-pradnica... cena w tym linku jest trochę zbyt wysoka a i Ty nie potrzebujesz takiej mocy, chodzi o pokazanie co to jest, a już znalezienie tańszego wykonawcy na różnych portalach aukcyjnych, tu na elektrodzie, czy wykonanie samemu powinno nie być trudne. Prądnica wolnoobrotowa...
Na wolnych obrotach ładuje normalnie ok. 14,3V, po zwiększeniu obrotów do ok. 3000 świeci kontrolka ładowania i wyświetla się komunikat BATTERY LOW Ile ładuje wtedy?
Masz uszkodzony stojan.
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
Olej opornik, jak mówi Motronic on w twoim przypadku nie gra roli. Jeśli wirnik bije na pierścieniach to masz przyczynę. Na wolnych obrotach sprężyny są w stanie docisnąć szczotki do pierścieni. Przy wyższych obrotach nie nadążają. Ktoś z głową, okiem i wyczuciem może to jeszcze naprostuje, ew podtoczy na tokarce. Jak się nie uda to wymiana wirnika.
akumulator, który ładowałem w domu przez zimę dał radę, ale po kilku minutach ładowanie na zaciskach - na maksymalnych obrotach ok. 13,5V a na wolnych 12V z kawałkiem i spadało. Nie dało się już uruchomić - podłączyłem go na kabel z samochodu. Twój opis wszystkiemu przeczy. Na wysokich obrotach masz ładowanie - napięcie 13.5V, co zarówno oznacza że...
Zaobserwuj lampkę kontrolną ładowania akumulatora , przy prądnicy ma ona przy wolnych obrotach świecic dosyć jasno , ale tak aby silnik nie gasł. Jezeli masz alternator w/w lampka ma świecic na pograniczu gaśniecia i zarzenia się , również na takich obrotach aby silnik nie gasł gdy przechodzi z wysokich obrotów na wolne obroty. Precyzyjnie to możesz...
Też tak mi się zdaje bo szlifowanie ślizgów nic nie dało. To coś z wirnikiem, ale przepatrzyłem wszystko po dwa razy, diody miernikiem i żarówą, luty...wszystk OK. Olewam temat. Ładuje oK, zatem jest OK. Kolego, podaj schemat Twoich połączeń w instalacji - tutaj jest powód. Albo coś nie tak w połączeniach wykonanych przez Ciebie, albo przed montażem...
Mam nadzieje że problem już rozwiązany, otóż od jakiegoś czasu miałem problemy z alternatorem na wysokich obrotach 2k rpm ładowało aż wkońcu się "skończył" jego żywot alternator zmieniłem na nowy ładowanie wporządku i auto zaczeło jeździć normalnie.
Trochę wysoko ładuje. Moze byc cos z alternatorem
A mam jeszcze jedno pytanie, to jest alternator od silnika benzynowego czyli od silnika wysoko obrotowego a diesel jest nisko obrotowy. I jak to się będzie przekładało na obroty silnika? Rzeby zaczą ładować akumulatory to silnik będzie musial pracowa na minimum 1200-1600 obr.? Jeżeli zamontujesz to sam zobaczysz jak każdy alternator potrzebuje tylko...
sprawdz jaki masz prad ladowania na wolnych obrotach i wysokich z wlaczonymi swiatlami i bez powodzenia
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator sie wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka??
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Sprawdź okablowanie, czy nie masz gdzieś przerwy, Opisz jak badasz to ładowanie bez aku? Z tego co wiem to można ubić alternator jak go uruchamiasz bez aku. Jakie masz napięcie gdy ładuje (niskie obroty)?
W 5 minut to jakim prostownikiem by trzeba ładować żeby auto mogło już odpalić ? 50 Amperowym chyba bo napewno nie zabawką 5A. :) Możliwe. Przez 300 sekund ładujesz 5 A, by potem przez 5 sekund pobierać 300 A. Jak miałem problem z alternatorem też tak robiłem. Dodano po 4 W moim samochodzie czasami alternator przestawał ładować, lub ładował tylko na...
moje pytanie brzmi jaki powinien być alternator i czy ten alternator będzie w stanie ładować te 4 akumulatory Zacznij od pytania jak wysoki ma być wiatrak i jaka średnica śmigieł aby przy umiarkowanym wietrze napędzać prądnicę o mocy minimum 600W ? Zastanów się też nad doborem przekładni zwiększającej obroty bo śmigła obracają się wolno a wirnik alternatora...
Jakie masz napięcie ładowania na jałowych obrotach i na wyższych? Jest ładowanie, czy alternator się nie wzbudza?
ok , sprawdzę. A to nie będzie tak że brak zasilania stałego spowoduje brak ładowania lub słabe ładowanie a nie zbyt wysokie napięcie ładowania. I jeszcze jedno pytanie. Jeśli akumulatory były niedoładowanie to czy jest możliwość że alternator podawał wyższe napięcie niż 28V.?
Witam czy ktoś mi pomoże mam vectrę a po przekreceniu zapłonu nie palą się żadne kontrolki samochód odpala i przy większych obrotach zapala się kontrolka ładowania choć alternator ładuje co dalej robić
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
Ale to obowiązek warsztatu, nie klienta. Właściwa diagnoza i naprawa. Dokładnie. :) A wracając do tematu to koledze założono tańszy zamiennik, który nie działał prawidłowo. Przy normalnej jeździe było 13V a przy wyższych obrotach nawet 16V co sygnalizowało wyłączeniem się abs i airbag. Też 407.
kkknc napisał: Załączam rysunek robiony na szybko od ręki, paintem więc jakość taka sobie, ale widać, o co chodzi. Poniżej rysunek. Z rysunku wynika że układ nie ma prawa pracować! Nawet jak się to połączy jak należy, czyli wejścia AC mostków międzyfazowo, to układ ma sporo wad. Choćby szeregowe połączenia czterech diod. Prowadzi to do niepotrzebnych...
Alternator ma ładować pełną mocą na wolnych obrotach , to nie jest stara prądnica co miała wyższe napięcie przy wyższych obrotach dopiero .
Tutaj masz podłaczenie alternatora ze zintegrowanym regulatorem , jeśli masz regulator osobno to wstawię rysunek dla drugiej wersji https://obrazki.elektroda.pl/8493779400_... Dodano po 1 Jeśli masz alternator ze zintegrowanym regulatorem to ten "stary" pomiń. Dodano po 36 Tu masz kolego wersję z regulatorem zewnętrznym. https://obrazki.elektroda.pl/3521354500_...
Ładowanie ok, ale auto w poprzednim warsztacie miało wymieniony alternator rzekomo z powodu tych podwyższających się obrotów, ;lecz to nie pomogło.
Witam, Woltomierz na akumulator i sprawdzić czy jest i jakie, czy nie ma tego ładowania i jak to wygląda kiedy się świeci kontrolka, a jak kiedy już zgaśnie. Można jeszcze sprawdzić czy jest wzbudzenie na alternatorze. Może nie ma wzbudzania, dochodzi do samowzbudzenia alternatora i zaczyna ładować dopiero wtedy kiedy silnik wejdzie na wyższe obroty.
On ma czasem tak, ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają drastycznie i gaśnie. Nie mogę wyjechać nigdzie z rozładowanym aku, bo w Niemczech za lawetę mi policzą więcej niż wartość rowera Dodano po 44 Jest opcja, żeby na biegu jałowym akumulator sie naładował? Jak najbardziej. 20 minut powinno mu bardzo pomóc. Nie wiadomo czy Ci ktoś nie dowali za...
Tytułem przykładu- w VV Golf I i II alternator ma obroty dwukrotnie wyższe od obrotów wału korbowego silnika (przełożenie 2:1), który na "luzie" ma ok. 900 obr/min. Alternator w tych warunkach ładuje... Wyciągnij wnioski. V.
Kwazor ! Prądnica samochodowa samowzbudna ma charakterystykę ŁADOWANIA zaczynającą się przy 1400 rpm, ale ona "wzbudza się" od zera! W zakresie obrotów 0 ... 1400 jej napięcie jest <12V i to nie wystarcza dla uzyskania przepływu prądu do akumulatora 12V, który ładuje się przy napięciu 12,6 ... 13,8V. Jeżeli zamiast prądnicy 12V weźmiesz prądnicę...
Musisz wiedzieć że alternator aby się wzbudzić czyli aby zaczął ładować potrzebuje własnie wyższych obrotów. Po wzbudzeniu następuje trzymanie ładowania nawet na dużo niższych obrotach. Jeżeli z tym zagadnieniem się jeszcze nie spotkałeś musiałbyś na ten temat trochę poczytać aby dokładnie to zrozumieć.Pozdr.
Jeżeli to jest alternator obcowzbudny to wyczyść styki bezpiecznika i zmień bezpiecznik na ceramiczny z duzymi główkami z nierdzewki.
Tuż po uruchomieniu silnik pracuje lecz w pewnym momencie przygasa jakby niemiał dopływu prądu podnoszę gwałtownie obroty do 3000-3500 obrotów wszystko wraca do normy i na najniższych obrotach silnik pracuje normalnie .Mam wrażenie jakby alternator wzbudzał się przy wysokich obrotach
A jeśli ktoś nie słucha na postoju jak to jest w moim przypadku, akumlator 75Ah a alternator "I don't known", wzmacniacz 30A. Czy jest się zagrożonym, że braknie kiedyś prądu?? A zwłaszcza, ze teraz światła obowiązują przez całą dobę. Każdy jest zagrożony bo nie wiadomo jak ładuje Ci się ten akumulator. Zresztą jak jeździsz głównie na krótkich odcinkach...
Przypnę się do tematu. Mam problem w fiacie ducato 3.0 silnik Iveco 2008r. Po pół rocznym postoju auta po odpaleniu po około minucie zapaliła się kontrolka ładowania. Alternator nie ładował. Sprawdziłem na stole i faktycznie brak ładowania. Fiat wchodził na wyższe obroty bez tego ładowania. Oddałem alternator do fachowca, przyczyną braku ładowania był...
No też prawda, chociaż na wysokich obrotach ładowanie może zaskoczyć jak jest żarówka spalona :)
Witam Sprawdź ładowanie na wysokich obrotach przy właczonych światłach ,jak sugeruje kolega.Jeżeli spada ,to powodem może być nawet pasek klinowy.
Witam , częściowo ciągnik złożony odpalony , sprawa wygląda w taki sposlob ze pomylilem kontrolki zmylilo mnie to ze ten cienki kabel idzie w ogóle nie do tej kontrolki co trzeba (to jest kontrolka od świecy żarówej) zastanawiam sie tylko po co ktos tak to zrobił , a kontrolka do tego wzbudzenia działa tylko ze tam żarówka raz lapala raz nie lapala...
Przy niewielkiej różnicy napięć prąd ładowania zapewne nie jest kosmiczny Niewielka różnica napięć nie jest sytuacją normalną. Zależy jeszcze co rozumiesz przez pojęcie "niewielka". Oznacza albo źle dobrany alternator albo jakieś uszkodzenie. Pomijam współczesne auta w których ponoć jest specjalnie momentami redukowane ładowanie ze względów "eko" itp....
Witam! Mam problem z wzbudzeniem alternatora. Alternator nie chce się wzbudzić przez żarówkę 3W, 5W. Dopiero po podłączeniu żarówki 21W alternator się wzbudza i jest ładowanie. Przy żarówce 5W, wyższe obroty także nie powodują wzbudzenia alternatora. Jest to alternator starego typu, gdzie regulator jest pod obudowa, na obudowie są zaciski L, W itd....
może tylko żarówka, musisz sprawdzić a będzie na wyższych obrotach jeżeli nie ma ładowania bo alternator nie stawia oporu
Witam. Sprawdz szczotki w alternatorze mogą być wytarte. I dlatego na małych obrotach ci nie ładuje.
Witam wszystkich.Pozwole sobie odświeżyć troche temat.Mam ten sam problem z alternatorem visteon,ładowanie na wyższych obrotach jest 14.4Vna wolnych 12.2V przy normalnym obciążeniu. Napięcia na wtyczce trzypinowej biały pin32 0.39v ,brązowy pin72 10.2v.Wszystkie masy, przejścia ,konektory ,kable itp.(różnica napięć nie wieksza niż 0.1V,oporność niewiększa...
Sprawa rozwiązana. Przeczyszczone wszystkie kostki, mostki usunięte - instalacja tak jak ją Japończyk zrobił. Nowy prostownik. Oprócz tego mogło być przebicie z niezaizolowanego połączenia z kabla od alternatora. Ładowanie aku na niskich obrotach 6.8V przy wyższych max 7.3 7.4V Dziękuję wszystkim za pomoc, off topic ;)
Możesz podpiąć ale wtedy potrzebujesz kontrolkę i wyższych obrotów do wzbudzenia alternatora.P
Tak, taka jest konstrukcja alternatora i ładowania. Ładowanie jest uzależnione od napięcia na światłach, w takim dużym skrócie myślowym można powiedzieć że napięcie ładowania jest niemal równe napięciu na oświetleniu. Nie jest to jednak w pełni właściwa interpretacja tego zjawiska, musiałbym się sporo rozpisać aby wytłumaczyć to zachowanie we wszystkich...
Witam nie mam miernika lecz ładowanie sprawdziłem wagiem i: Na światłach mijania 13.94V + drogowe światła 13,84V + dmuchawa 13.30V + podgrzewanie tylnej szyby 12.50V (to wszystko niskie obroty 800) Na światłach mijania 13,90V + światła drogowe 13,80V + dmuchawa 13,60V + podgrzewanie tylnej szyby 13,50V (to wszystko wysokie obroty 10000) Ładowanie bez...
Ten typ tak ma! Miałem do czynienia z Uazami dość długo, to stała przypadłość tego alternatora. Powodem jest dość długi wolny odcinek paska klinowego. Przy wyższych obrotach wpada w wibracje i skutkuje to wibracjami wirnika, szczotki słabiej kontaktują i efekt końcowy to słabsze ładowanie. Wymiana szczotek na nowe trochę pomaga.
Gdy jest tak jak piszesz, to niech elektryk sprawdzi alternator (prądnicę) i regulator napięcia. Światła śiwiecą mocniej, bo dopiero na wysokich obrotach ci ładuje, a powinien ładować też na wolnych obrotach. Taki objaw jest (przygasanie świateł na wolnych), bo świała pobierają prąd z akumulatora, a alternator daje za mały. Stawiał bym na regulator...
Czepił bym się tego 14,4 na wolnych obrotach a co na większych i wtedy regulator A ile ma być według ciebie? Ma poprawne ładowanie, zresztą pisze gdzieś, że z aku capi siarkowodorem albo się grzeje co mogło by świadczyć o tym, że napięcie ładowania jest za wysokie? A tutaj na forum SEAT'a, ktoś napisał, że akumulator masz za duży pojemnościowo: . Na...
Nie powinno być takiej możliwości. Napięcie podawane na akumulator zależy nie tylko od obrotów ale i prądu wzbudzenia a to już jest działka regulatora. Niemniej koszt dodatkowej automatyki przy silniku czy alternatorze naprawdę nie jest wysoki jak to sobie sam poskładasz. Obroty na alternatorze policzysz z prostych proporcji jeśli masz tam w planach...
Witam Mam problem polega na tym że raz mi ładuje akumulator a raz nie jak potrzymam go chwile na wysokich obrotach to zaczyna ładować teraz mam mały wyciek na silniku i trochę mi zalało alternator i mi wo gule nie ładuje i nie wiem co mam teraz zrobić proszę o pomoc :-(
Witam wszytki. Posiadam Punto II 1.9 JTD, alternator zaraz po odpaleniu nie ładuje przez około 45 sekund bez względu na obroty silniki, po tym czasie światła się rozjaśniają, silnik chodzi troszkę inaczej i ładowanie jest prawidłowe bo sprawdzałem. Czytałem po forach i nic konkretnego nie znalazłem jedynie ze mogły paść diody w alternatorze ale wtedy...
O ile dobrze mi się wydaje to Jawa a Cz to są bliźniacze konstrukcje. Tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... w pierwszym poście jest schemat elektryczny motocykla i są dwa bezpieczniki - drugi 8A na kierunkowskazy. Ale o coś innego - dlaczego cały czas nikt nie kojarzy że przez bezpiecznik płynie tylko prąd z akumulatora przy rozładowywania...
Alternator ładuje, ale nie wiadomo, czy odbiorniki nie ciągną z akumulatora więcej, niż akumulator jest w stanie "się ładować" z alternatora. A jest prawdopodobne, że na wolnych obrotach tak właśnie się dzieje, choć na pewno zależy to też od kondycji akumulatora. Ważne jest, aby bilans energii pochłoniętej przez akumulator był nieco wyższy (ewentualnie...
Witam posiadam xedos 6 2.0 l V6 1994 r czyli podobnie jak piszący wcześniej, Jestem po wymianie 3 alternatorów ( używek ) ale zawsze sprawdzanych fachowym okiem . Znowu mam problem z tym samycm co wczesniej , mianowicie przy niskich obrotach okolo 1000/min. jak mam odpaloną klime czyu światła czy nawet nadmuch etc. (coś związanego z elektrykom ) świecą...
Regulator napięcia jest nowy. W pierwszy dzień po wymianie działało bardzo dobrze było ładowanie i wszystko ok dopiero po kilku dniach zaczęło się psuć
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Na wysokich obrotach czy niskich jest tak samo. Wszystkie możliwe styki wyczyściłem i niema różnicy.
alternator wysoki obrót ładować wysoki obrót alternator wysoki
podłączyć zamel skoda stopu canon zresetować
odkurzacz electrolux ultra silencer instrukcja telewizorów thomson
Czujniki piezoelektryczne do rejestracji dźwięku z obudowy radia Optymalizacja ustawień pieca Termet Silver Pro 20 kW