Zmierz średnicę gwintu są 14 i 16mm × 1.5mm.P
Kolega pisze że, ma 14.3V ładowanie więc wszystko w porządku ponadto jeżeli ma 2 razy 6V 165 ah to jest normalne że po zastartowaniu alternator musi uzupełnić pobrany prąd więc wyższa temperatura przez parę minut jest zjawiskiem normalnym. Jeżeli jednak temperatura utrzymuje się przez cały czas najprawdopodobniej są zużyte akumulatory i alternator ładuje...
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Wirnik do wymiany, albo zaizolowania, taniej.
żeby zmatowić trochę koło pasowe papierem ściernym? Znajomy mi tak radził. Nie słuchaj go.
w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Polonez ma słaby obwód prądu masy . Wystarczy z tylnego dekielka alternatora podłączyć przewód 6mm2 prosto do - klemy.
Altetnator nie ma nic do rzeczy. Plus z akumulatora idzie grubym kalem do rozrusznika to jeden obwód. Drugi przewód z akumulatora idzie do alternatora i jest do niego przykręcony śrubą M6 (klucz 10). Do tego miejsca podłączony jest jeszcze jeden przewód który idzie w kierunku stacyjki. Weź żarówkę i zobacz czy jest napięcie pomiędzy masą a tym zaciskiem...
Nie!!! Zetknij przewód z alternatora do masy. Lampka ma się wesoło zaświecić.
Daj przekaźnik i bezpiecznik wszystko pod maską a sterowanie weź z wentylatora tego co jest. Najlepiej daj przewód 4mm2 wprost z alternatora żeby nie obciążać istniejącej już instalacji.
Mam takie pytanie jak przerobic alternator samochodowy 12V od polonea na silnik elektryczny ,najlepiej pradu stalego.
I tu kol. Quarz ma rację (podziwiam wzrok), z tym że ja obstawiałbym że to diody krzemowe, "wyrabowane" z alternatora - o takie: http://www.diax.pl/pic/2716s.jpg tylko z wyprowadzeniem w postaci linki dł. ok. 3cm zakończonym "kabeloczkiem" - jak to stosowano w prostownikach alternatorów "supersamochodów" PF125 i Polonez z tamtych czasów, i które to...
W maluszku wyszło troszkę za mało - oryginalnie miałem 6mm2. Polonez 900W 60A 10mm2, Opel astra 1000W 70A 10mm2, Rover 400 950W 65A 10mm2.
Zniszczyłeś alternator podłączając go do instalacji z plusem na masie. Teraz musisz go naprawić lub założyć inny.
to sa zaklucenia od alternatora polecam taki filtr: http://www.allegro.pl/item88713721_jesli... lub: http://www.allegro.pl/item87267877_filtr...
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Cześć! Pisze bo mam problem z ładowaniem w polonezie trucku 1,6 "98 rok. Po włączeniu zapłonu nie zaświeca się kontrolka ładowania. Spalona żarówka wykluczona. Po odpaleniu silnika nadal nie świeci. Auto nie ma wcale ładowania. Dziwne jest jeszcze to że ta kontrolka ładowania w ogóle się nie zaświeca. Mam taki regulator napięcia proszę o pomoc http://img208.imageshack.us/img208/9573/...
potrzebuję oznaczenia diód w alternatorze do poloneza 1.6GLi 95 r. popsuła mi sie jedna z diód wzbudzających i nie wiem jaką kupic. Nie wiem też jak dokładnie je sprawdzić. Proszę o pomoc
tak tylko czym pojadę po te łożyska ??? a 10 razy nie chce mi się tego rozbierać
To co brakuje weźmie z akumulatora. Na biegu jałowym wydajność alternatora niska.
Ja u swojego C-360 wsadziłem alternator od duzego fiata razem z regulatorem napięcia też od fiata i wszystko śmiga bez problemu juz prawie rok.
zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
A125-70
Objawy wskazują na uszkodzony regulator i popsutą diodę prostowniczą. Należy wymienić regulator ze szczotkotrzymaczem oraz radiator z diodami .Za chwilkę dojdą łożyska i korozja uzwojeń. Najlepiej kupić nowy alternator.
Powiem tak-zwykły mutimetr do tego pomiaru się nie nadaje. Dioda alternatora musi być sprawdzona podczas przepływu przez nią jakiegoś większego prądu, wystarczy już 0,5A
Do regulatora masz przykręcone masy, alternator samowzbudny, regulator dziewięciodiodowy.P
Nic nie pokutuje i nic sie nie pali jak jest dobrane z głową. Prąd zwaciowy trafa jest ok 120A a diody wytrzymują 25A więc gdzie tu myślenie. Tam wystarczy prostownik alternatora Polonez Maluch DF można sobie zwierać dopuki nie zapali sie ogniem a diody wytrzymają.
Jeżeli altek 44A lub 55A to 1N4007 Jeżeli altek 70A to 1N5407
Cześć, Dzisiaj podłączyłem alternator według tego schematu https://obrazki.elektroda.pl/20_12602849... I kontorlka ładowania cały czas sie swieci, alternator z podlaczonym regulatorem ma od 7 do 17v skacze bardzo, na wolnych ma te 7 a pedał w podloge to 12-13, nieraz przekracza 20v, a jak odlacze regulator po ponad 24v. Nie wiem czy schemat jest...
Włącz szeregowo diodę 1A w obwód przewodu od kontrolki, białym paskiem w stronę alternatora D+. Jaki masz regulator, mechaniczny czy elektroniczny ?
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Witam. Sprawdź jeszcze czy masz pozakręcane rury gazowe. Przy butli wylotowa. Miałem taki sam problem na gaźniku. Przy dodaniu gazu do dechy samochów zwalniał. Jest to wynikiem zbyt ubogiej mieszanki, tzn. za dużo łapie Ci powietrza. Gdzieś przy pompie wtryskowej powinien być jeszcze jeden zawór odcinający dopływ gazy do niej. Niestety mam gaźnik i...
Tak, te same.
Wymiana alternatora
jak sprawdzzić alternator poloneza z regulatorem przywoizlem go z ze zlomu podłączałem przewód 30 do żarówki i do obudowy alternatora i nic rozpędzałem alternator silnikiem od pralki czy ma jakięs znaczenie w która strone się kręci z góry dziękuje za pomoc
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Poszukuję schematu jak w temacie do samochodu Polonez (oczywiście elektronicznego). Z góry dzięki za pomoc. Wojtek
Mam nowy alternator od Fiata 125 bez regulatora i drugi od Poloneza z regulatorem ale zatarte łożyska. Czy można przełożyć szczotkotrzymacz z regulatorem do tego alternatora od fiata125 i czy będzie to dobrze?
Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
Odłącz przewód od kontrolki co dochodzi do alternatora,jeżeli kotrolka która się pali przy wyłączonym kluczyku zgaśnie ,to wina alternatora.Sprawdź czy na tym zacisku ,gdy silnik zgaszony jest napięcie.Powinno go nie być.
Ale obrotomierz dostaje sygnał z alternatora
Może być ze się tylko zawisiły .Sprawdz kabel z alternatora do aku./zwłaszcza poł. z oczkiem przy alternatorze.
benzyniaki biorą od alternatora
trzeba wyciągać,ale prosto i łatwo się wyciąga
nie rozumiem nic jak dodać elektrolit koło wskazówki? prąd jest stały i dobry z alternatora
Poszukaj na forum. Było już i o tym. Żeby pozbyć się problemu raz na zawsze trzeba troszeczkę przerobić obwód wzbudzenia alternatora...
przewod masowy to raczej nie moze byc ale raczej diody dodatnie lub ujemne.a jak nie to diody wzbudzania.wszystko da sie pomierzyc bez wyciagania alternatora
Przyjrzyj się również szczotkom. Niemce mają lepsze alternatory.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
Tak, bez tej kontrolki może nie ładować bo nie ma wzbudzenia. Można odpiąć ten cienki przewód idący do alternatora i dac go do masy - kontrolka powinna zaświecić po włączeniu zapłonu. Jak nie świeci to problem w kontrolce lub przewodzie idącym do alternatora.
Spóbuj delkatnie rozwiercic i przegwintowac, a śrubki muszą byc bo stanowią połączenie miedzy regulatorem a obudową alternatora.
Jeśli zdecydujesz się alternator z poloneza to potrzebna będzie mała modyfikacja, dołożenie jednego obwodu. Jeśli nie masz alternatora to lepiej kupić taki do C-360 A co niby , każdy polonezowski jest 9 diodowy i ma regulator, tylko fitat 125p jest 6 diodowy. Z tego co kojarzę to w polonez był regulator oddzielnie elektroniczny
Ja zamieniłem tanią antenę na markę PRESIDENT i problemów masa znikła, te tanie tak wszystko ściągają. Nie wspomnę jak skaczę SWR po zdjęciu i postawieniu w to samo miejsce. (at)arturbajerski nie rób tak więcej z odpinaniem przewodu "+" od alternatorka, bo go uszkodzisz, na wolnych obrotach jak był uruchomiony bardzo w palnik nie dostał, ale dotknął...
JAk nie mogę odpalić samochodu i nie mogę sprawdzić miernikiem .. ale co jest z ta iskra . a Pompie to wyciągnę i wymienię .. A moze coś sie dziać od alternatora ???
Tylko jak to się ma do złącz na wsuwce w szczotkotrzymaczu oraz na śrubie - o których też wspomniano? https://obrazki.elektroda.pl/8756213600_... A schemat tego alternatora Kolega widział?
mam podobny problem jak hutnik. Chodzi mi o URSUSA mam w nim założony alternator od poloneza Caro z 96 roku regulator taki jak w maluchu. Kontrolka od ładowania przygasa ale nie gaśnie całkowicie niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Instalacja na pewno dobra bo po wpięciu innego kontrolka gaśnie i jest ładowanie. Więc wina leży po stronie alternatora...
Co do świateł zewnętrznych to może padać kontroler świateł. Polonez Plus nie ma osobnych przekaźników do świateł, wszystkim steruje ten układ. To taka biała kość w skrzynce bezpieczników, wygląda jak taki większy i wyższy przekaźnik. Była raz taka sytuacja iż w desce kontrolki ciemniały, a światła normalnie pracowały, i okazało się że to kontroler....
Zdjęcie by wiele pomogło, ew zakup alternatora od poloneza czy fiata to wydatek ok 50zł. Rozumiem że fiat i polonez mają regulator w alternatorze?Jakie jest zagrożenie jeżdżącz z napięciem ładowania 15.3V?
Załóż tam przekładnię 1 : 4 a będzie dobrze.
A ile śrub M6 jest przy alternatorze w polonezie?Takie trudne? Przy alternatorze jest (+B) M6 (i 3 łączące obudowę ze sobą), tyle że wyjście alternatora jest napewno dobrze przykręcone i dobrze przewodzi (te pomiary były robione na tej śrubce właśnie (na akumulatorze zresztą podobne wyniki są).
Witam. Teraz nie pamiętam dokładnie jakie przeróbki były ale widziałem kiedyś jak kumpel adaptował do malucha alternator z poloneza. I to działa.
nie to nie polonez - to Citroen - ma alternator z regulatorem Valeo. Regulator jest razem ze szczotkotrzymaczem. Aha i kiedys byl taki objaw jakby przewod plusowy z alternatora sie BAAAARDzo nagrzewal przy samej koncowce alternatora. Wtedy tez byl na nim dosc duzy sopadek napiecia (nawet kilka dziesiatych volta). Wiec zastapilem go nowym. I to chyba...
Sprawdź jakie masz ładowanie alternatora przy obciążeniu światłami, stpopem i kierunkiem, może masz pasek alternatora za luźny:?:
Schemat jest dobry na 100%. Jest to scemat do alternatora dziewięciodoidowego np. Polonez z zewnętrznym regulatorem napięcia, zastosowanego w ciagniku lub widlaku. Nie wiem czy kolega "kierbedz4" pomylił go z sześciodiodowym- to gdzie przekaźnik lampki kontlolnej ładowania ? Jeśli nie mam racji to proszę mnie doszkolić.
pytanie jaki alternator? dobre pytanie, naklejka z typem alternatora starta, wiec ciężko bedzie
Moja odpowiedz dot. Kolegi "Tlenu". W drugim przypadku /kol.pijak/ , to plus z alternatora na akumulator, zgadzam się w pełni z kol.Darkiem. Wcześniej woltomierz w ręke i w czasie pracy silnika , zmierzyć napięcie na plusie przy alternatorze i masą silnika.
Witam może trafił Ci sie obrotomierz od diesla i wskazania przy f=50Hz powinny być około 1500rpm a od diesla pokaże około 100rpm bo ten jest napedzanyjest z uzwojenia alternatora
A co masz klime czy co? Po drugie wyjęcie alternatora to jak wypicie 2 browarków w tym samochodzie.
W alternatorze dioda uszkodzona,odłącz plus z alternatora i zmierz prąd.
Do PSA najłatwiej założyć oryginalny czujnik położenia wału jak miał Polonez z silnikiem Peugeota, na kole w 205 powinny być wycięcia, ale sprawdzę to.
Witam W moim polonezie ostatnio miałem awarię regulatora napięcia oraz alternatora (spalona dioda -) Po jego wymianie padł mi akumulator (p około 2 miesiącach), kupiłem nowy lecz szybko elektrolit wyparowywał, zrobiłem więc pomiar ile prądu jest ładowane na zaciskach akumulatora i napięcie wynosiło 16V!!! W czym może tkwić problem, jak byłem w warsztacie...
Może to oznaczać, że plus do alternatora podłączyłeś nie ze swojego akumulatora.
Wstawię znów, bo kiedyś dałem: http://obrazki.elektroda.pl/3438324200_1... Zacisk "15" w C330 ma chyba oznaczenie "54", w każdym razie to ten na którym jest napięcie po włożeniu kluczyka. I jeszcze jedno: BIEGUNY AKUMULATORA ! Alternator ma minus na masie , musi Kolega w ciągniku mieć taki układ! A ten "kondensator" to faktycznie kondensator...
Jeszcze można sprawdzic pasek alternatora i woltomierzem czy na zapalonym silniku napięcie wzrasta do 14V.Alternator może słabo ładować.
Ile powinno wynosić napięcie na akumulatorze przy włączonych wszystkich odbiornikach na biegu jałowym, przy jakich obrotach powinno wzrosnąć i do jakiej wartości? Samochód: Polonez 1.6 GSI rocznik 98 Jaki jest nominalny prąd alternatora w tym samochodzie?
więc ja mam podobne pytanko dlaczego gdy włanczam zapłon nie świeci sie kontrolka ładowania po uruchomieniu też nie nie świeci sie nawet gdy wypne kostke z alternatora ładowania niet?
Witam. Jezeli jest to Polonez z silnikiem Rover 1.4, nalezałoby sprawdzć wyjście połączenia prądowego, ta wersja Polonezów miała przewody prądowe łączone do alternatora za pomoca konektorów /a raczej powinno byc na kabeloczku, zwłaszcza ze jest na alternatorze odpowiednie wyjście/. Konektory przegrzewały się i korodowały, co zwiekszalo opór i częstym...
Alternator A125-55K, oryginalny.
Sprawdź czy pasek dobrze naciągnięty ,a jeśli dobrze to zmierz jak jest bezpośrednio na alternatorze, tzn na śrubie i obudowie alternatora czy też tak mało pod obciążeniem.
I jeszcze stan paska napędu alternatora oraz stan kół pasowych.
Stawiam na pełny pobór prądu przy wyższych obrotach. Takie rupiecie jak naprzykład polonez był wiele razy mierzony i poniżej 1500 obr nigdy nie ładował co jest winą konstrukcji i jego parametrów. Nie mamy parametrów alternatora skody, więc podałem opis ogólny. Bez obciązenia żadnego, faktycznie alternator powinien mieścić się w tych wartościach. 13,8...
Nie napisałeś jaki to typ alternatora czy regulator jest na alternatorze czy na zewnątrz na karoseri
Witam. Mam problem ze złożeniem alternatora (sprawnego). Posiadam kilka takich wynalazków i próbowałem z nich chodź jeden sprawny złożyć. I nic. Wszystkie części sprawne są niby a ona dalej jak nie ładuje tak nie ładuje. Nie wiem co się dzieje. Może jakiś błąd popełniam o którym jeszcze nawet sobie sprawy nie zdaję. W sumie to nawet straciłem pewność...
Kolego mam takie alternatory o oznaczeniu A124F2 -14V44-A53 i A124F-14V44-A53A i z pewnością są to alternatory 9 diodowe.Były i są montowane, nowy typ Żuka,ciągnik Ferguson,Polonez. A o czym ja piszę? Przecież to łatwo sprawdzić, bez rozbierania. Miernik, jedna końcówka na złącze 15, druga na jedną ze śrub mocujących wyprowadzenia faz. Jak okolo 0Ω...
Zamiast sprawdzac styki przy stacyjce itp. aby wykluczyc ronice napiecia wystarczy aby kolega wzial sobie zwykla kontrolke samochodowa w postci zarowki podpiol jednum koncem do zacisku alternatora ktory idzie na kontrolke a drugi do + akumulatora i bedzie widomo czy to alternator nawalil czy kontrolka ladowania zle wskazuje. Chociaz kolega powyzej ma...
Spróbuj dać może niezależną masę do bloku silnika lub prosto dokreć do alternatora i porównaj wtedy jak wypada. A pobór prądu sprawdzałeś jaki masz na aucie itd? Może warto byłoby się też przyjrzeć rozusznikowi.. c ya
tak naprzwde to wszystkie polonezy maja problemy wieksze lub mniejsze na wolnych obr. nie wiem dlaczego polskie inzynierki jeszsze sie nie zwrócili uwage na fakt ze alternator ma zle dobrane przelozenie tzn ma za niskie obroty na wolnych mozna zrobic proste doswiadzcenie postawic obok poloneza jakikolwiek normalny sampchód zapalic w obu swiatla ( wystarczy...
jest, w każdym silniku z wtryskiem paliwa jest taki czujnik - na jego podstawie jest również odczytywana prędkość obrotowa silnika. w abimexie czujnik położenia wału jest z przodu silnika przy kole pasowym po stronie alternatora - odległość czujnika od koła pasowego winna być: 0,6-0,7mm w przypadku abimexa
Problem Poloneza 1,4 MPI (silnik K16),a właściwie alternatora w tym samochodzie był wielokrotnie poruszany na forum. Uwalona dioda plusowa.
Witam , mam pytanie dotyczące akumulatora 55Ah 420A 12V .Akumulator dwu letni SZNAJDER nagle zaczął się rozładowywać . Cele pełne , jednak w jednej celi jest brązowy odcień pozostałe bez zabarwień . Czy to z powodu zwarcia na celi ? Jeśli tak to jakie są tego przyczyny skoro ładowanie z alternatora prawidłowe prawidłowe .
Pomogłem ? Ale jeszcze podaj napięcia przy buczeniu na rozruszniku i na akumulatorze .Pozdrawiam ,powodzenia w innych naprawach
Czyli regulator do alternatora - do samochodu przeczyścić wszytkie połączenia i uruchmić .
coś mi tu ściemniasz,ściąg kabel z alternatora ten co idzie do kontrolki,powinno zgasnąć ,jak nie zgaśnie to gdzieś zwarcie ,dziwne że ładuje 14,4v może podpiąłeś alternator do kontrolki oleju????
Najprostszym rozwiązaniem będzie zamontowanie alternatora A-124 od FSO Polonez i regulatora napięcia RA2/12V DE. Podoła twojemu sprzętowi grającemu i aku naładuje.
Szanowni forumowicze. Z racji tego że w moim Polonezie padł akumulator, a właściwie zagotował go spalony regulator napięcia, muszę kupić nowy akumulator. Do tej pory używałem centry plus 62 Ah, jednak jakość tej marki chyba spadła, bo w ciągu ostatnich 6 lat wymieniałem każdy akumulator od razu po zakończeniu gwarancji, czyli po 2 latach nie nadawał...
Diody alternatora sprawne. Sprawdzałeś? W jaki sposób?
No cóż, elektrykiem nie jestem i mam jakieś podstawowe pojecie o elektronice, nie boje się natomiast pobrudzić sobie rąk i jak ktoś mi powie co i jak to to zrobię. Altka oddam pewnie w ręce kolegi, który się tym zajmuje ale to dopiero jak wróci po świętach do akademika, a samochód potrzebny mi jest teraz i jak jest taka możliwość to zrobił bym to sam,...
naprawa alternatora polonez podłączenie alternatora polonez polonez pasek alternatora
magnum obroty napięcie krytyczne sound master
droga dojazdowa droga dojazdowa
Jak wyłączyć automatyczne zamykanie bramy HG600? Automatyczne podświetlenie klawiatury w laptopach Medion: jak włączyć?