A125-70
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Powiem tak-zwykły mutimetr do tego pomiaru się nie nadaje. Dioda alternatora musi być sprawdzona podczas przepływu przez nią jakiegoś większego prądu, wystarczy już 0,5A
M12x1,5
Jeżeli altek 44A lub 55A to 1N4007 Jeżeli altek 70A to 1N5407
Tak czy siak - proponuje zmierzyć prąd ładowania i się wyjaśni, jeśli akumulatory są nie za nowe i będą ładowane dużym prądem to alternator szybko je wykończy :(
Tak, te same.
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
Przyjrzyj się również szczotkom. Niemce mają lepsze alternatory.
Szansa na podwieszeni szczotek, czy jakieś ich niekontaktowanie po polaniu wodą jest raczej niewielka. Woda nie rozpuszcza węgla, a pierścień ślizgowy też od razu cały nie zzielenieje. Woda zrobiła gdzieś zwarcie i poleciała jakaś elektronika. Proponuję obrać kierunek na jakiś warsztat.
Poszukaj na forum. Było już i o tym. Żeby pozbyć się problemu raz na zawsze trzeba troszeczkę przerobić obwód wzbudzenia alternatora...
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
Spóbuj delkatnie rozwiercic i przegwintowac, a śrubki muszą byc bo stanowią połączenie miedzy regulatorem a obudową alternatora.
Załóż tam przekładnię 1 : 4 a będzie dobrze.
Pomogłem ? Ale jeszcze podaj napięcia przy buczeniu na rozruszniku i na akumulatorze .Pozdrawiam ,powodzenia w innych naprawach
Witam. Teraz nie pamiętam dokładnie jakie przeróbki były ale widziałem kiedyś jak kumpel adaptował do malucha alternator z poloneza. I to działa.
Alternator A125-55K, oryginalny.
Wstawię znów, bo kiedyś dałem: http://obrazki.elektroda.pl/3438324200_1... Zacisk "15" w C330 ma chyba oznaczenie "54", w każdym razie to ten na którym jest napięcie po włożeniu kluczyka. I jeszcze jedno: BIEGUNY AKUMULATORA ! Alternator ma minus na masie , musi Kolega w ciągniku mieć taki układ! A ten "kondensator" to faktycznie kondensator...
Diody na fotografii to diody o max prądzie przewodzenia 10A, choć jak na ruskie diody przystało znoszą większe przetężenia. Proponuję zakpić sztabę profilu aluminiowego ( gruby na 7 do 10mm) i po wywierceniu otworów 12,5mm wcisnąć diody od alternatora poloneza. Będą potrzebne dwie sztabki-na diody z katodą i anodą na obudowie.
Zanim zadasz pytanie poszukaj czy nie było tematu wcześniej :) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
Temat poruszany parę postów niżej.Pozdr.
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
jeśli miał już tyle części wymienione to wymieniłbym jeszcze te diody a alternator może pasować od uno tylko czy wysadzenie koła pasowego jest to samo? http://bendiks.lublin.pl/PL/index.php5?o...
Uszkodzona jedna z diód wzbudzenia.
Na diodach smiga jak nowy ze sklepu.Zastosowałem diody z alternatora (Polonez ,Fiat).
0,3 Ω jest zakładam wartością prawidłową, . No co ty. Wiesz jak to by się grzało? Z pamięci-0,145 Ω to rezystancja jednej fazy w alternatorze w polonezie.
Musisz tylko obrócić akumulatory i podłączyć alternator oraz regulator i to wszystko.
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Alternator z Poloneza też dobra sprawa(widziałem takie montowane) ,gdyż ma dwie łapy do mocowania,tylko jeden minus,jak padnie to tylko regeneracja,lub następny ze szrotu.
Z tyłu alternatora była taka osłona,zawsze mi sie kojarzyła z donicą. Regualator był zamontowany zaraz na szczotkotrzymaczu. Alternatorowi w tym Fordzie Kartonie :) nie szkodziła woda,a cieknący gaźnik.
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
ale nie mam możliwości podłączenie do samochodu bo chce go założyć do ciągnika a czy nie da sie jakoś inaczej sprawdzić jakimś przyrządem
Zniszczyłeś alternator podłączając go do instalacji z plusem na masie. Teraz musisz go naprawić lub założyć inny.
Polonez ma słaby obwód prądu masy . Wystarczy z tylnego dekielka alternatora podłączyć przewód 6mm2 prosto do - klemy.
Wzbudzenie podpięte prawidłowo przez lampkę?
Wyjąć na wzór i kupić.
Sprawdzenie rodzaju alternatora: https://www.youtube.com/watch?v=6CL1c1N-... . I obok, więcej pouczających filmików
A czy koło pasowe ma być z jakiegoś danego modelu poloneza? Jeżeli grubość ośki Twojego alternatora ma 15 mm to od dowolnego Poloneza, Fiata jeżeli 17mm to od tych pojazdów nie nada się.
Poleciłem alternator od poloneza dlaczego ?A no dlatego iż jego przednia pokrywa jest w całoći odlana bez użebrowania i nie ulega uszkodzeniu przy naciąganiu paska oraz nie reaguje na różnicę temperatur.Alternatory tego typu pracują całe lata bezawaryjnie.W moim samochodzie pracuje już ten alternator około 13 lat i tylko jeden raz wymieniłem w nim łożyska...
Witam. Wymieniłem łozyska w alternatorze od poloneza i mam problem. Po założeniu wiatraka oraz kolka pasowego, wiatrak szoruje o obudowę i nie da rady obrócić. Czy jest jakiś dystans pod wiatraczkiem czy jak bo zgupialem? Dodam że zgubiłem gdzieś klin, może to przez to? Pozdrawiam
potrzebuję oznaczenia diód w alternatorze do poloneza 1.6GLi 95 r. popsuła mi sie jedna z diód wzbudzających i nie wiem jaką kupic. Nie wiem też jak dokładnie je sprawdzić. Proszę o pomoc
To zależy co to za alternator bo w starszych polonezach były 6302 i 6201 a w nowszych 6203 i 6201.P
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
To co brakuje weźmie z akumulatora. Na biegu jałowym wydajność alternatora niska.
Witam zamierzam wymienić prądnice na alternator w ciągniku C 330. Po usunięciu prądnicy i wymianie na alternator co należy wyrzucić z instalacji i do czego podłączyć przewody z alternatora. Wiem o potrzebie zamiany biegunowości czyli należy podłączyć - na masę zmienić położenie akumulatorów. Jak podłączyć to wszystko żeby działało. Poniżej schemat instalacji...
jak podłązyć alternator w polonezie z regulatroem i stacyjką
jak podłączyć alternator poloneza z góry dziękuje
Witam. Moim zdaniem znacznie łatwiej zmienić kierunek wirowania rozrusznika. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić podłączenia szczotek (w przypadku bocznikowego lub obcowzbudnego lepiej zamienić końce uzwojenia wzbudzenia). W przypadku dostosowania alternatora musiałbyś odizolować całe zawieszenie od masy...
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
alternator w poldku ma wydajność ~44A. Cięzko będzie napełnić te dwa akumulatory za pomocą tego alternatora.
Tutaj masz podłaczenie alternatora ze zintegrowanym regulatorem , jeśli masz regulator osobno to wstawię rysunek dla drugiej wersji https://obrazki.elektroda.pl/8493779400_... Dodano po 1 Jeśli masz alternator ze zintegrowanym regulatorem to ten "stary" pomiń. Dodano po 36 Tu masz kolego wersję z regulatorem zewnętrznym. https://obrazki.elektroda.pl/3521354500_...
tak sobie myślę i tak wymyśliłem ze jednak najprościej to będzie odseparować ten alternator, ale z drugiej strony zabawa ze zamiana diod prostowniczych to góra 2 godziny roboty wraz z rozebraniem i poskałdaniem alternatora z poloneza :) wiem bo taki mam w tarapnie ale jeszcze stary typ co osobno jest regulator. jednak po odseparowaniu wystarczy wystarczy...
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
Do autora: Czy jesteś pewien, że od początku był założony regulator właściwy do alternatora? RNA-1 jest przeznaczony do alternatorów 6-cio diodowych (Fiat 125p), natomiast Polonezy posiadały alternatory 9-cio diodowe. Podaj dokładny model alternatora, bądź zamontuj po prostu właściwy regulator i dopilnuj poprawnych połączeń masy. pozdrawiam
Oj Romoo, to chyba tylko układ Leonarda ratuje...
Mam takie pytanie jak przerobic alternator samochodowy 12V od polonea na silnik elektryczny ,najlepiej pradu stalego.
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
Witam Może masz '' głodne aku '' i wtedy potrzebuje więcej prądu do chwili naładowania . Chociaż normalnie było by do około 14,6 V ale i mówią że 15 V też nie szkodzi , czego lepiej unikać no chyba że głodne aku np. po uruchomieniu kiedy był duży pobór prądu . Pozdrawiam
Pewnie skończyła się kostka w stacyjce albo przewody na alternatorze nie łączą. Pozdrawiam.
ładowanie,alternator :?:
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Masz wybite na bloku nad łapą alternatora.
Może... Tylko dziwi mnie, czemu są obroty dla których jest OK. Przełożenie jest standard C330+standardowe koło alternatora z poloneza. Jeszcze zauważyłem, że jak kontrolka świeci to mam 14,2/14.3V, a jak nie świeci to 14,4V.
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji. O tym regulatorze mówisz https://obrazki.elektroda.pl/8490752400_... Ten regulator to idzie ale do nowszego typu alternatora od Poloneza.
Nic nie pokutuje i nic sie nie pali jak jest dobrane z głową. Prąd zwaciowy trafa jest ok 120A a diody wytrzymują 25A więc gdzie tu myślenie. Tam wystarczy prostownik alternatora Polonez Maluch DF można sobie zwierać dopuki nie zapali sie ogniem a diody wytrzymają.
Zmierzyć prąd czerpany z alternatora.
Patrząc na to co kolega napisał w temacie, to tak akumulatory mogły się skończyć, ale tu też trzeba zwrócić uwagę na przewody którymi są połączone akumulatory, bo jeśli są w kiepskim stanie, np zaśniedziałe, albo też po prostu zczarniały, to wiadomo też będzie znaczna utrata mocy, do tego przy tak rzadkim użytkowaniu warto by było zerknąć, co się dzieje...
To wygląda na alternator z Poloneza, który był 9-cio diodowy. Bez rozbierania też łatwo sprawdzić, czy jest 9-cio diodowy.
Mam nowy alternator od Fiata 125 bez regulatora i drugi od Poloneza z regulatorem ale zatarte łożyska. Czy można przełożyć szczotkotrzymacz z regulatorem do tego alternatora od fiata125 i czy będzie to dobrze?
Ja polecę alternator od Poloneza. Pasuje idealnie jak i ładuje. Pomiędzy tylne mocowanie alternatora a ciągnika potrzebujesz kawałek rurki jako dystans i jest ok. U mnie pasek ma rozmiar 1280. Nie wiem czy wszystkie alternatory w Polonezie miały takie samo koło pasowe.
Czasami pomaga mi ' rozchodzić' łożyska. Właśnie mam do sprzedania ok 300kg alternatorów polonez żuk 126 125p jak wiecie sa one przystosowane do zewnętrznych regulatorów.
witam czy ktoś wie jakie parametry mają diody prądowe w alternatorze (polonez maluch) mają one oznaczenie D204 20 i D104 20. dziekuje za pomoc
benzyniaki biorą od alternatora
Idź człowieku na byle szrot i poproś o alternator z wbudowanym regulatorem od poloneza za30zł takie cudo kupisz, a szczotki czy regulator diody czy coś innego dostaniesz byle gdzie,a zaoszczędzone pieniadze przeznacz na 3 kraty piwa
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
Ten kontroler ( na ST62) często się zawiesza, wystarcza mu byle szpilka z alternatora.
do kupienia w sklepach motoryzacyjnych,diody do alternatora poloneza,około 4-5zł sztuka.
Znaczenie ma napiecie.
Wymiana alternatora
Może być ze się tylko zawisiły .Sprawdz kabel z alternatora do aku./zwłaszcza poł. z oczkiem przy alternatorze.
Witam własnie robię kapitalkę silnika w 30 i pomyslałem o zmianie prądnicy na alternator od poloneza tylko z tego co pamietam miałem w polonezach alternator z regulatorem elektronicznym ze szczotkami oraz ze zwykłym regulatorem takim jak w maluchu, który będzie lepszy?
Uszkodzona dioda w alternatorze.
zamontowałem alternator od poloneza i śmiga do dziś...
W C 360-3P mam zamontowany alternator od poloneza z mniejszym niż standardowe kołem pasowym. Alternator kilkadziesiąt motogodzin temu był kompleksowo regenerowany. Od jakiegoś czasu (robiłem coś przy silniku i rozłączałem instalację, ale wydaje mi się że to nie ma związku), brak ładowania na wolnych obrotach, a dokładniej to: Do tej pory uruchamiałem...
To już było na forum, nie szukasz, a to źle!!!!
Najtaniej wymień alternator.
Tak , masz uszkodzony alternator.
Sprawdź też ładowanie, może to być awaria alternatora.
Poszły diody w alternatorze.
Sprawdź dobrze alternator.
Stary alternator 9 diodowy od poloneza, z zewnętrznym regulatorem, miał jedną szczotkę na masie. Maluch miał na zasilaniu. Nowe alternatory poloneza, te z wbudowanym regulatorem, już też miały obie szczotki izolowane. Tak więc trzeba dobrze znać typ, by się wypowiadać.
Ewentualnie może być poluzowana śrubka na alternatorze.
sprawdź 'naciąg' paska napędzającego alternator
Ale obrotomierz dostaje sygnał z alternatora
Witam Sprawdź przed wyjęciem alternatora,czy szczotki nie są zawieszone,to był częsty przypadek ,zwłaszcza w alternatorach z regulatorami (z Malucha) montowanymi na alternatorze.
Sprawdz czy nie ma czasem spadku napięcia pomiędzy zaciskiem "-" akumulatora a obudową alternatora.
jeszcze jedno pytanie czy w/w podjedzie bez problemu alternator od poloneza caro
naprawa alternatora polonez podłączenie alternatora polonez regulator alternatora polonez
civic elektryczny schemat radio alpine schemat podświetlenie łącznika
Citroen C5 II: Lokalizacja motoreduktora temperatury kierowcy Pioneer SX-Q180 - Niedziałający wyświetlacz: Diagnoza i naprawa