Nie wiem dokładnie czy to to, ale może komuś się przyda.
Dostałem go wraz z uciętą wtyczką, do dolutowania. To nie kombinuj tylko dolutuj, tak się robi. Sterowanie COM. Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie, czy rolka paska jest na pasek PK7? Jeżeli masz pasek 6PK to spoko założysz (pasek od wewnątrz), wolny rowek zostaje na zewnętrznej stronie. Możesz też przełożyć koło pasowe, trzeba mieć pneumatyczny klucz.
Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
Naprawić instalację do alternatora.
Sprawdzić to trzeba nie tylko koło pasowe ale cały napęd osprzętu razem z kołem alternatora.
W uszach alternatora są wciśnięte tuleje, podeprzyj uszy na czymś, np. na imadle i stuknij młotkiem żeby się przesunęły, będzie Ci łatwiej ustawić alternator i wkręcić śruby
Tak, do zacisku 15 lub 54.
Podpiołeś się +sem pod zacisk D+.Tam właśnie powinno pojawić się napięcie jeżeli alternator jest sprawny.Dlatego też gaśnie kontrolka STOP i ładowania.Masz jednak uszkodzony alternator.
Dlaczego film można ściągnąć tylko za punkty? Nowy użytkownik to nie wie gdzie się co ustawia . Poprawi się na przyszłość :D Co do dźwięku to ja wiem czy on jest jakiś nienormalny . Dla mnie normalny/często spotykany dźwięk pola elektromagnetycznego obciążonego alternatora .
Na alternatorze. Zmierz miernikiem napięcie w instalacji na akumulatorze i na alternatorze.
Kontrolka to skutek , znajdź przyczyne i napraw ją, - alternator.
skoro kontrolka świeci jak jest odłączona od alternatora to wzbudź go przez zwykłą probówkę z żarówką i szukaj usterki w instalacji :D
kolego śmiało możesz montować moduł z diesla, to element niekodowany jedynie ustawia sie tam typ alternatora
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
Takiego regulatora nie dostaniesz (tej firmy).Można założyć Valeo lub jakąś inną podróbkę. Jakiej firmy masz alternator?
No ale to chyba jest alternator Delphi.P
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
Witam, jakie łożyska do alternatora Renault Megane I z 97r Alternator Valeo 80A A 13 VI 104
Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
No wlaśnie nie zawsze jest to takie proste. Ja mam Lale z klimą i alternator jest na stałe i nie pełni roli napinacza. Jest dodatkowo rolka napinająca.
Kostka b 29 w liczniku gdzie ma dochodzić prąd z alternatora jest masa. Po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu ładowania ma tam być +12V
Co za problem, bierzesz stetoskop i określasz z dokładnością do 1 cm. Jeżeli go nie masz to bierzesz kij od szczotki i jednym końcem przykładasz do podejrzanego elementu a drugim do ucha (metoda mechaników gdy stetoskop mieli tylko lekarze). Ja obstawiam łożysko w alternatorze.
Jest taki alternator 180 A/14 V montowany z silnikami 1,5 dci. Jego oznaczenie to : 231006293R. Troszku zabawy i powinien wejść do 1,6 16V. Mnie zastanawia co innego. 180 x 14 = 2520 W. Nie wiem co chcesz tym zasilić ale tyle mocy to nie miał sprzęt nagłaśniający w remizach. Duże kolumny estradowe mają po 1000 W i obsługują wielkie imprezy na kilka...
Tak. Koło pasowe alternatora padło, ale wymieniłem cały alternator.
Napisałem, że regenerowałem. Akurat w megane iii 1.5 jest bardzo dobry dostęp do alternatora. A łożysko jest za pierścieniami.
między kołem pasowym na wale a na alternatorze jest rolka i to jest napinacz, regulowany ręcznie, przykręcony na 2 śruby
Witam ,łożysko wciskane było na prasie . Myślę że to wina jakości łożyska . Próbowałem kupić w serwisie Renault ale występuje tylko cały altek . Nie wiedzą jakiej firmy montują na pierwszy montaż . Szkoda że nie mam starego oryginalnego kupił bym tej samej firmy.
Wogole nie podpinasz kontrolki do niego. Tak będzie ładował, tak najlepiej voltomierz.
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
nie znam sie bardzo na duzych mobilach, ale regulator moze sie zepsuc to raz, a dwa najczesciej zamontowany jest w alternatorze pozdrawiam
Odgłos uszkodzonego wtryskiwacza albo mechanicznego uszkodzenia układu korbowo- tłokowego ( panewki , sworzeń tłoka ...) . Jeśli uważasz że od alternatora to zrzuć pasek akcesoriów - wyeliminujesz alternator .
Jakiej firmy jest ten alternator bo coś w Google nie mogę znaleźć.
Na powrocie z wtryskiwaczy i pompy. Szara wtyczka (okolice pokrywy, nad alternatorem, pompą wspomagania).
Jesli masz parcie na 0,3V to załóż zewnętrzny regulator napięcia. A w jakim celu to robisz?
regulator napiecia jest na alternatorze od tylu
Francuzi nie potrafią robić porządnych aut. A skad to zty nie potrafisz mierzyć lub nadal masz uszkodxony alternnator !
Sygnał nie idzie z alternatora.
Czytałem ten temat ale to nie jest to próbowałem tak zrobić i nic nie pomaga. Ewidentnie brakuje wzbudzenia na pin 3(wtyczka alternatora)
dziękuje za zainteresowanie tematem, zacznę od tego że na naładowanym akumulatorze też nie działa, PROBLEM POLEGAŁ NA: przy klemie (+) ,przy akumulatorze odchodzą dwa przewody z czego jeden idzie przez taką plastikową obudowę (do alternatora i rozrusznika), po rozebraniu zobaczyłem tam dwie grurbe płytki które były wcześniej zlutowane- rozumiem że takie...
Kup se drugi,zamontujesz sam http://moto.allegro.pl/item204333579_ren...
CO TO JEST TEN MODUŁ UPC? jak moge sprawdzic kabel od wzbudzenia jaki jego kolor i co na nim powinno byc po odłacfzeniu od alternatora?
Jezeli w całym zakresie obrotów napięcie się nie zmienia to regulator jest dobry. A jakie napięcie jest przy wlaczonych odbiornikach, swiatla, ogrzewanie szyby tylnej itp. ? Wogóle to jaki problem jest przez to ładowanie? Wygotowuje elektrolit z akumulatora?
czy ktoś sprawdził ładowanie na wypiętej wtyczki alternatora ?
Naprawione. Uszkodzony był sterownik, i alternator ;(.
A może upc nie widzi alternatora?
Do żarówki ma dochodzić + po stacyjce a drugi idzie na alternator
Mam adr. Ale jak wymieniłem alternator i rozrusznik to odłączyłem kleme na aku. To nie wystarczy?? I przewody są wszystkie podpięte jak przy rozruszniku tak przy alternatorze.
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
Dzięki za podpowiedzi jutro wieczorem wezmę się za rozkręcanie plastików żeby dostać się do alternatora
Zapal i zaobserwuj czy nie skacze/drży/wibruje pasek alternatora.
jeden jest z lat 95-99 a drugi >99 pisałem że renault, oczywiście valeo. Skoro sprawa podłączenia jest prosta, to prosze powiedzieć. Najlepeij bez podłączenia do deski rozdzielczej.
I pewno masz prawidłowo dla tego samochodu. Pomierzony prąd to zapotrzebowanie instalacji samochodu (zapłon, wskaźniki, lampki, sterowniki itp). Napięcie 12,8 V przy pełnym obciążeniu instalacji to jeszcze nie jest klęska.
kolego tomaszek77 w którym konkretnie miejscu znajduje się ten czujnik , u siebie clipem sprawdzałem napięcie to w aplikacji jest 14,2 a sprawdzając miernikiem jest 13,5 ta sama sytuacja na 2 różnych alternatorach
Do wymiany kolo wolnobieżne na alternatorze.
To w alternatorze nie ma więcej rzeczy ,sprawdź jeszcze jaki pobór prądu ma wirnik.P
Regulator prądu ładowania albo alternator.
a regulator jest tylko w alternatorze czy może być jakiś regulator ładowania osobny (iliada jest na dwóch alternatorach)
pomoże ktoś w rozwiązaniu tego problemu rozrusznik alternator sprawdzony
Będziesz musiał wyjąć jednak cały alternator.
Masz do wymiany napinacz i koło wolnobieżne na alternatorze, zwłaszcza to drugie.
http://obrazki.elektroda.pl/3147112000_1... http://obrazki.elektroda.pl/5923029200_1... http://obrazki.elektroda.pl/3400454700_1... Pierścienie i regulator wyglądają ok. A co do sprawdzenia tych diód to kolego czy mógłbyś mi jak krowie na miedzy wytłumaczyć jak mam to sprawdzić w moim przypadku? Bo nie...
Otóż w Lagunie regulacja pracy alternatora odbywa się przez sterownik silnika (klimatyzacja, ABS itp). Stąd nieco inne reguły. Ale nie pojmuję co ciebie martwi. Przecież po wyłączeniu silnika tzw stacyjka nie ma potrzeby pozostawać włączona.
Luźne paski alternatora
9341-Drzwi elektryczne - odblokowane - zwarcie do masy 406C-System stabilności C073-Moduł sterujący - magistrala danych wyłączona 50C3-Zasilanie pompy elektrycznej ABS C129-Magistrala danych: moduł sterujący układu hamulcowego - brak komunikacji Czy to z CLIPa ? , jakieś dziwne te kody. Poddaj kontroli wiązkę Aku alternator i przetestuj alternator
UPC czy USM jest pod maską. Jest to moduł zarządzania energią. W clipie widać typ alternatora. W starszych trzeba było wybrać z listy i zapisać, a w nowszych jest kilka i samo się wybiera. Jak zamontujesz inny altek to będzie błąd nierozpoznanego alternatora.
Witajcie Po wymianie regulatora napięcia (założony oryginalny) po około 2.000 km zapaliła się kontrolka ładowania, która o dziwo gaśnie powyżej 2 tys. obrotów. Gaśnie ale ładowania ciągle nie ma. Miał ktoś taki przypadek? Rozbierać alternator?
ja zawsze tak kupuję, a konkretniej to oddaje zdechły, biorę wytypowany dobry i dopłacam różnicę wagową/uznaniową) To masz układy mi nawet nie chcieli odsprzedać alternatora.
Do sprawdzenia szczotki alternatora.
Mierz na obrotach ok 2000obr.min , poxatym pomierz prad jaki daje alternator!
Mierzone bezpośrednio na alternatorze?
Przecież na fotce widać wyraźnie skorodowane połączenia masowe alternatora. Dobrze wyczyść to połączenie na regulatorze i alternatorze, sprawdź ile wynosi ładowanie na wyjściu (na śrubie 8 alternatora w stosunku do masy na alternatorze). Niestety to już zabytek i ma choroby geriatryczne.
raczej wina alternatora/
Jak Valeo to 6203 i 6200
Podłącz odwrotnie jak miałes w starym alternatorze.
Sprawdź regulator w alternatorze
Jeśli kontrolka z symbolem baterii gaśnie oznacza to tylko tyle, że na obwodzie diod wzbudzenia pojawiło się napięcie. Natomiast ładowania faktycznie może nie być np ze względu na brak dobrego kontaktu przy przewodzie ładowania - zaśniedziałe styki, kabel pęknięty itp. Trzeba najpierw to wyeliminować a dopiero potem się przyglądać alternatorowi.
Napraw ładowanie, alternator.
Sprawdź naciąg paseka alternatora
Napięcie jakie widzą sterowniki, i obciążenie alternatora?
Zapodaj zdjęcia tego obrotomierza z Deutza. Renaulty z czasów '80–'90 z silnikiem MWM miały czujnik na kole zamachowym (tzw. impulsator), a nie pomiar z uzwojenia alternatora.
Akumulator 100Ah 760A Webasto montowane przy zabudowie. Jeździłem kilkoma już Masterkami i nigdy takich problemów nie miałem. Akumulatory wytrzymywały po 12 godzin pracy Webasta. Zmartwiło mnie zbyt niskie ładowanie alternatora - 13.45V.
Zostaw bezpieczniki a zajmij się alternatorem.
Pompa wody ma napęd od paska rozrządu. Więc możesz spokojnie jechać bez paska wielorowkowego. Do czasu jak prądu nie braknie. Coś ci się zatarło i stanęło. Wcześniej przecież powinieneś usłyszeć hałas. No chyba że sprzęgło na alternatorze się wysypało.
Podaj typ alternatora.
witam miałem problem w scenicu 1,6 97rok mechanik wymieniał mi pasek alternatora i oberwał przewód masowy który przykręcony jest obok alternatora
Witam. Panowie, potrzebuję Waszej wiedzy. Chcę kupić nowy oryginalny alternator Valeo do Renault Captur 2013 r. 1.2 TCe 120 KM benzyna. Na stronie: https://as-pl.com/pl szukałem alternator Valeo wg. marki i pokazują mi się alternatory z wtyczką na dwa piny BSS, a u mnie jest jeden pin LIN. Potrzebuję od Was informacji, jaki mam alternator i numer (u...
Teraz jest to około 12,5V Do poprawki alternator
Potrzebny schemat alternatora, Renault Espace 1993r. silnik 2,2l. Jeżeli ktoś ma to proszę o wysłanie na maila: belo.rt7(at)gmail.com Z góry dziękuję.
Możesz od dołu zapodać napięcie na alternator. I wymienić wkładki w zamkach.
Witam serdecznie. Pacjent to renault kangoo 1.5DCI z rocznika 2003. Otóż do pewnego momentu było wszystko ok lecz teraz okazało się, że ładowanie jest za wysokie, na poziomie 14,8V. Zanim usterka alternatora została wykryta akumulator się uszkodził. W tym momencie siedzi alternator o numerach 7711134313 czyli typowy montowany też między innymi w clio...
Jak Ci popiskuje to masz najpewniej napinacz do wymiany. Zwłaszcza jak nie był jeszcze robiony. Jest już wyrobiony i prowadzi krzywo pasek. Jaki masz tam silnik?
Zacząłbym od wymiany baterii w mierniku
Sprawdź alternator.
kontrolka lekko żarzyła jak jechało się wieczorem Przy słabym aku dzieją się takie czary mary (duża rezystancja wewnętrzna powoduje tętnienia napięcia z częstotliwością ładowania przez alternator)
Wymień kondensator na alternatorze
Miałem podobną sytuację w swoim Espace,do momentu kiedy rozsypało mi się na dobre sprzęgiełko koła pasowego alternatora.
Więc musi być frajlaufszajba na alternatorze.
Trzeba tylko pociągnąć jeden przewód ( plus za stacyjką) na zacisk +. Alternator na fotce pierwszej od góry jest właśnie z renault, marnie widzę szanse ze podejdzie do peugeota-inaczej ma łapy.
renault alternatora renault scenic alternatora wtyczka alternatora renault
przekaźnik corsa vaillant czujnik ciąg termostat lodówka turystyczna
ogniwo peltiera erbauer części
Rozrusznik nie kręci na gorącym silniku benzynowym Zabezpieczenie nad pedałami w Renault Clio 2013