Szukam pełnej instrukcji/ serwisówki renault wymiany alternatora w silniku 1,9dci- jak ktoś posiada lub podpowie jak to znaleźć to będę wdzięczna. W książce sam naprawiam , nie ma za wiele informacji A po co komu to, co w demontażu/montażu niesamowitego? To z serwisówki Laguny, nota MR339. Jak widać żadne mecyje. Do trafica też mam. :lol:
Podpiołeś się +sem pod zacisk D+.Tam właśnie powinno pojawić się napięcie jeżeli alternator jest sprawny.Dlatego też gaśnie kontrolka STOP i ładowania.Masz jednak uszkodzony alternator.
Nie wiem dokładnie czy to to, ale może komuś się przyda.
Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
Naprawić instalację do alternatora.
Dostałem go wraz z uciętą wtyczką, do dolutowania. To nie kombinuj tylko dolutuj, tak się robi. Sterowanie COM. Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie, czy rolka paska jest na pasek PK7? Jeżeli masz pasek 6PK to spoko założysz (pasek od wewnątrz), wolny rowek zostaje na zewnętrznej stronie. Możesz też przełożyć koło pasowe, trzeba mieć pneumatyczny klucz.
Dlaczego film można ściągnąć tylko za punkty? Nowy użytkownik to nie wie gdzie się co ustawia . Poprawi się na przyszłość :D Co do dźwięku to ja wiem czy on jest jakiś nienormalny . Dla mnie normalny/często spotykany dźwięk pola elektromagnetycznego obciążonego alternatora .
No ale to chyba jest alternator Delphi.P
W uszach alternatora są wciśnięte tuleje, podeprzyj uszy na czymś, np. na imadle i stuknij młotkiem żeby się przesunęły, będzie Ci łatwiej ustawić alternator i wkręcić śruby
Tak, do zacisku 15 lub 54.
Sprawdzić to trzeba nie tylko koło pasowe ale cały napęd osprzętu razem z kołem alternatora.
I pewno masz prawidłowo dla tego samochodu. Pomierzony prąd to zapotrzebowanie instalacji samochodu (zapłon, wskaźniki, lampki, sterowniki itp). Napięcie 12,8 V przy pełnym obciążeniu instalacji to jeszcze nie jest klęska.
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
skoro kontrolka świeci jak jest odłączona od alternatora to wzbudź go przez zwykłą probówkę z żarówką i szukaj usterki w instalacji :D
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
Witam, jakie łożyska do alternatora Renault Megane I z 97r Alternator Valeo 80A A 13 VI 104
regulator napiecia jest na alternatorze od tylu
Na alternatorze. Zmierz miernikiem napięcie w instalacji na akumulatorze i na alternatorze.
Kontrolka to skutek , znajdź przyczyne i napraw ją, - alternator.
Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
kolego śmiało możesz montować moduł z diesla, to element niekodowany jedynie ustawia sie tam typ alternatora
To w alternatorze nie ma więcej rzeczy ,sprawdź jeszcze jaki pobór prądu ma wirnik.P
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
Jest taki alternator 180 A/14 V montowany z silnikami 1,5 dci. Jego oznaczenie to : 231006293R. Troszku zabawy i powinien wejść do 1,6 16V. Mnie zastanawia co innego. 180 x 14 = 2520 W. Nie wiem co chcesz tym zasilić ale tyle mocy to nie miał sprzęt nagłaśniający w remizach. Duże kolumny estradowe mają po 1000 W i obsługują wielkie imprezy na kilka...
Takiego regulatora nie dostaniesz (tej firmy).Można założyć Valeo lub jakąś inną podróbkę. Jakiej firmy masz alternator?
Wogole nie podpinasz kontrolki do niego. Tak będzie ładował, tak najlepiej voltomierz.
Kup se drugi,zamontujesz sam http://moto.allegro.pl/item204333579_ren...
Jak Valeo to 6203 i 6200
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
Jak Ci popiskuje to masz najpewniej napinacz do wymiany. Zwłaszcza jak nie był jeszcze robiony. Jest już wyrobiony i prowadzi krzywo pasek. Jaki masz tam silnik?
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
Tak. Koło pasowe alternatora padło, ale wymieniłem cały alternator.
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
Na powrocie z wtryskiwaczy i pompy. Szara wtyczka (okolice pokrywy, nad alternatorem, pompą wspomagania).
Popraw masy
Sygnał nie idzie z alternatora.
Do żarówki ma dochodzić + po stacyjce a drugi idzie na alternator
Jak powinny iść te druciki? który do górnego ślizgu a który do dolnego? Czy wszystko jedno? Obojętne. Rozumiem, że pomiędzy dolnym ślizgiem a górnym nie może być zwarcia jak również pomiędzy oboma ślizgami a korpusem (to tak dla pewności):wink:? Dobrze prawisz.
Niestety inżynierowie się nie popisali w tym modelu jeśli chodzi o instalację elektryczną. W samochodzie, ktoremu kilka miesięcy temu skończyła się gwarancja wystąpił problem z ładowaniem. Po kilku sekundach zapalała się kontrolka, przy czym na akumulatorze napięcie nie spadało poniżej 13,9V. Na alternatorze było 14,6V. Przewód od akumulatora do rozrusznika...
Francuzi nie potrafią robić porządnych aut. A skad to zty nie potrafisz mierzyć lub nadal masz uszkodxony alternnator !
No wlaśnie nie zawsze jest to takie proste. Ja mam Lale z klimą i alternator jest na stałe i nie pełni roli napinacza. Jest dodatkowo rolka napinająca.
Czytałem ten temat ale to nie jest to próbowałem tak zrobić i nic nie pomaga. Ewidentnie brakuje wzbudzenia na pin 3(wtyczka alternatora)
nie znam sie bardzo na duzych mobilach, ale regulator moze sie zepsuc to raz, a dwa najczesciej zamontowany jest w alternatorze pozdrawiam
Co za problem, bierzesz stetoskop i określasz z dokładnością do 1 cm. Jeżeli go nie masz to bierzesz kij od szczotki i jednym końcem przykładasz do podejrzanego elementu a drugim do ucha (metoda mechaników gdy stetoskop mieli tylko lekarze). Ja obstawiam łożysko w alternatorze.
Zapal i zaobserwuj czy nie skacze/drży/wibruje pasek alternatora.
Kontrolka się zapali jeśli napięcie dla komputera spadnie. Na klemach nie masz napięcia czy jak?
Jeśli ma ADR to wyłącz i włącz główny wyłącznik prądu powinno pomóc
+15 - Zielono/Czerwony L - Żółty/Czerwony W - Biały/Czarny BS - Czerwony
Kostka b 29 w liczniku gdzie ma dochodzić prąd z alternatora jest masa. Po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu ładowania ma tam być +12V
Jakiej firmy jest ten alternator bo coś w Google nie mogę znaleźć.
Tam już więcej nie ma nic, halogen za daleko
Trzeba tylko pociągnąć jeden przewód ( plus za stacyjką) na zacisk +. Alternator na fotce pierwszej od góry jest właśnie z renault, marnie widzę szanse ze podejdzie do peugeota-inaczej ma łapy.
110 amperaze: 110
santrus , obrotomierz jest tak naprawdę częstotliwościomierzem - mierzy częstotliwość prądu przemiennego wytwarzanego w jednej z faz alternatora, pisał o tym moderator carrot . Czyli szukamy takiego wyjścia na alternatorze na którym panuje napięcie przemienne i to wyjście podłączamy do obrotomierza, jeśli takowego wyjścia nie ma można je dorobić, ale...
Z tego co pamiętam to 6303 i 6202 RS to jedno a C3 to drugie :D Chociaż i zwykłe bez powiększonego luzu też by się nadały myśle Skoro łożyska już piszczą to na bank i pierścienie ślizgowe są wyjechane. Skoro pierścienie to i szczotki już zużyte. Z dostępnością pierścieni slizgowych jest bardzo trudno. Tylko Cargo lub Bendiks takie posiada, prowadzą...
Przecież pisałem ci o tym ,plusik się należy :D
Witam. Mam problem z Renault Premium 420 dci. Wyskakuje " błąd alternatora 103". Może wie ktoś w czym tkwi problem? Z góry dziękuje za pomoc
między kołem pasowym na wale a na alternatorze jest rolka i to jest napinacz, regulowany ręcznie, przykręcony na 2 śruby
Masz do wymiany napinacz i koło wolnobieżne na alternatorze, zwłaszcza to drugie.
Jeśli masz klime to klima jeśli nie masz klimy to wspomaganie.
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Procentowe obciążenie które widzisz zależy od rzeczywistego obciążenia skorelowanego z aktualną wydajnością alternatora. Czyli na wolnych obrotach 30A to może być 100%, ale jeśli obroty wzrosną to przy 30A pokaże np. 40%.
Odgłos uszkodzonego wtryskiwacza albo mechanicznego uszkodzenia układu korbowo- tłokowego ( panewki , sworzeń tłoka ...) . Jeśli uważasz że od alternatora to zrzuć pasek akcesoriów - wyeliminujesz alternator .
Witam . Jeżeli kontrolka ładowania się nie pali,mogą być trudności ze wzbudzeniem alternatora.Sprawdź przewody przy alternatorze(czy przykładowo przewody nie urwane ),sądzę że może jest to tradycyjny alternator z regulatorem bez COM.Musisz podać ilu pinową ma kostkę zasilającą alternator(oznaczenie pinów),lub podać typ alternatora to dużo wyjaśni.
Witam ,łożysko wciskane było na prasie . Myślę że to wina jakości łożyska . Próbowałem kupić w serwisie Renault ale występuje tylko cały altek . Nie wiedzą jakiej firmy montują na pierwszy montaż . Szkoda że nie mam starego oryginalnego kupił bym tej samej firmy.
15,2 normalne, konsultant pewnie też... Cóż ASO Renault - strefa cudów A płyty w aku jeszcze nie wygotowane??
jak jest zblokowane, to jest do wymiany. Zablokuj wirnik i spróbuj obrócić koło, będziesz miał pewność.
A może alternator jest napinaczem?
Możesz od dołu zapodać napięcie na alternator. I wymienić wkładki w zamkach.
Mam adr. Ale jak wymieniłem alternator i rozrusznik to odłączyłem kleme na aku. To nie wystarczy?? I przewody są wszystkie podpięte jak przy rozruszniku tak przy alternatorze.
Przecież na fotce widać wyraźnie skorodowane połączenia masowe alternatora. Dobrze wyczyść to połączenie na regulatorze i alternatorze, sprawdź ile wynosi ładowanie na wyjściu (na śrubie 8 alternatora w stosunku do masy na alternatorze). Niestety to już zabytek i ma choroby geriatryczne.
czy ktoś sprawdził ładowanie na wypiętej wtyczki alternatora ?
Pompa klimatyzacji tzn. Sprężarka
Podłącz odwrotnie jak miałes w starym alternatorze.
pomoże ktoś w rozwiązaniu tego problemu rozrusznik alternator sprawdzony
Witam. Mam problem ponieważ nie moge wymontować alternatora z Renault megane scenic I silnik 1.6i 8v. alternator jest zamontowany od tyłu nie wiem jak go wyciągnąć ponieważ zerwała się śrubka od naciągania i musze przegwintować czy ktoś wie jak go wyciągnąć najprostszym sposobem?
Jeśli pasuje i maja alternatory taką samą moc tyle samo Amperów to można
ASL9015 PX60
Typowe działanie. Ładowanie inteligentne sterowane przez komputer, uaktywnia się w momencie zapotrzebowania na ładowanie. Alternator nie ma typowego regulatora ładowania mechanicznego. Z taką sytuacją spotkałem się w renault clio mojego syna. Mechanik stwierdził że do wymiany alternator. Po konsultacji z innym mechanikiem znającym temat odstąpił od...
Podaj typ alternatora.
Będziesz musiał wyjąć jednak cały alternator.
A może upc nie widzi alternatora?
Naprawione. Uszkodzony był sterownik, i alternator ;(.
Tak, alternator jest chłodzony wodą, mostek 8 diodowy
Alternator ten posiada regulator zasilany napięciem po zapłonie więc jest uszkodzony i podaje napięcie na instalacje pomimo wyłączenia stacyjki.P
CO TO JEST TEN MODUŁ UPC? jak moge sprawdzic kabel od wzbudzenia jaki jego kolor i co na nim powinno byc po odłacfzeniu od alternatora?
Sa 3 rodzaje, musisz spisać z tego co masz na aucie.
Renault Modus 1,4 ma alternator 14V/120A czyli 1680 W mocy maksymalnej. Renault Modus 1,2 ma alternator 14V/90A czyli 1260W mocy maksymalnej. Dane te a także dla innych silników można znaleźć w internecie. Oczywiście dla ciągłej , długotrwałej pracy nie powinieneś pobierać pełnej mocy. W sytuacjach awaryjnych jak najbardziej mógłbyś z takiego źródła...
Jesli masz parcie na 0,3V to załóż zewnętrzny regulator napięcia. A w jakim celu to robisz?
Mierzone bezpośrednio na alternatorze?
Witam serdecznie. Pacjent to renault kangoo 1.5DCI z rocznika 2003. Otóż do pewnego momentu było wszystko ok lecz teraz okazało się, że ładowanie jest za wysokie, na poziomie 14,8V. Zanim usterka alternatora została wykryta akumulator się uszkodził. W tym momencie siedzi alternator o numerach 7711134313 czyli typowy montowany też między innymi w clio...
Teraz jest to około 12,5V Do poprawki alternator
Pompa wody ma napęd od paska rozrządu. Więc możesz spokojnie jechać bez paska wielorowkowego. Do czasu jak prądu nie braknie. Coś ci się zatarło i stanęło. Wcześniej przecież powinieneś usłyszeć hałas. No chyba że sprzęgło na alternatorze się wysypało.
70 - 80 stopni to dla altka żaden problem. W niektórych nowych autach alternator jest chłodzony (grzany?) płynem chłodniczym. Np Mercedes A klasa niektóre, Renault Espace 2,2 DCI.
Mierz na obrotach ok 2000obr.min , poxatym pomierz prad jaki daje alternator!
Luźne paski alternatora
http://obrazki.elektroda.pl/3147112000_1... http://obrazki.elektroda.pl/5923029200_1... http://obrazki.elektroda.pl/3400454700_1... Pierścienie i regulator wyglądają ok. A co do sprawdzenia tych diód to kolego czy mógłbyś mi jak krowie na miedzy wytłumaczyć jak mam to sprawdzić w moim przypadku? Bo nie...
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
To czary . Podaj numer alternatora AS
Przy takich obrotach alternator ma prawo niedomagać.
alternatora renault renault scenic alternatora wtyczka alternatora renault
motogodzina zetor czujnik obwodu mazda octavia deska rozdzielcza
ogniwo peltiera erbauer części
Szyba szyberdachu Skoda Octavia II Combi – kompatybilność z Golf V, Jetta, Leon II, OEM Volkswagen Jetta BCM J519 – lokalizacja modułu kontroli świateł, generacje Mk4–Mk7