Dostałem go wraz z uciętą wtyczką, do dolutowania. To nie kombinuj tylko dolutuj, tak się robi. Sterowanie COM. Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie, czy rolka paska jest na pasek PK7? Jeżeli masz pasek 6PK to spoko założysz (pasek od wewnątrz), wolny rowek zostaje na zewnętrznej stronie. Możesz też przełożyć koło pasowe, trzeba mieć pneumatyczny klucz.
Nie wiem dokładnie czy to to, ale może komuś się przyda.
Do kontrolki wzbudzenie.
Raczej uszkodzenie czegoś od podciśnienia przy wymianie alternatora. A zegar to sprawdź ustawienia na kompie: dzień/noc, bo pewnie po zdjęciu klemy się zresetował
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Witam. Mam problem ponieważ nie moge wymontować alternatora z Renault megane scenic I silnik 1.6i 8v. alternator jest zamontowany od tyłu nie wiem jak go wyciągnąć ponieważ zerwała się śrubka od naciągania i musze przegwintować czy ktoś wie jak go wyciągnąć najprostszym sposobem?
A więc sprawdź ładowanie. Być może alternator do roboty, albo jakiś inny spadek w instalacji. Np. przez słabą jakość połączeń. Ok, sprawdzę. Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mniej więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora?
nie zagladałem do alternatora ale raczej to nie wina alternatora jest akcja serwisowa na ta usterke tylko nie wiem czy cie obejmie jak nie serwisowałes auta w aso i nie jestes pierwszym włascicielem zapomni pozostaje ci znalezc fachowca co to ogarnie
alternator to jakiś chińczyk bez numerów ale kupiłem używany oryginalny bosch 98A (numerów nie pamiętam) i jest dokładnie ten sam efekt, do alternatora przychodzi jeden kabel prądowy i jeden przewód sygnałowy (wzbudzenie-kontrolka)
Witam Z racji tego iż jestem nowym użytkownikiem proszę o wyrozumiałość oraz cierpliwość co do mojej niewiedzy. Zakładam nowy temat ponieważ jestem w dużej kropce i na chwilę obecną nie mam czasu na przeszukiwanie oraz czytanie wszystkich tematów. pokrótce przedstawię mój problem. Jestem posiadaczem od 2 lat auta Renault Scenic II 1.5 DCI 82 KM z 2003...
no właśnie to reno to jest taki wynalazek na karte i gdy załacze zapłon to kotrolka się zapala tak samo jak kotrolka oleju i w tym samym czasie gasną mimo że auto jest nie odpalone. Ten sam rezultat jest gdy mam kostkę od alternatora odłączoną czyli kompletna bzdura bo on nie wychwytuje żadnego błędu. Proszę o pomoc
Witam. jestem tutaj pierwszy raz więc proszę o wyrozumiałość i pomoc. Mam Renault Scenic II 1.9 dci z 2003 roku. proszę o pomoc ponieważ mierzyłem napięcie ładowania wyjściu z alternatora i jest 14.25V a na klemach akumulatora jest 12.9V, natomiast jak wkładam mierniki w gniazdo zapalniczki to wskazuje 15V. Skąd taka różnica i co może być tego przyczyną...
Ładowanie na poziomie 15,4 jest ładowaniem dopuszczalnym ale wskazującym na duży wydatek prądowy alternatora i albo jest słabo naładowany ( padnięty) akumulator ( nie sprawdzisz , jeśli nie wymienisz akumulatora na inny - podpinanie dodatkowych źródeł prądu równolegle do niego nic nie zmienia ponieważ cały czas obciążą układ ładowania ) albo jest faktycznie...
Gdzie ta nasadka?
Sprawdziłeś czy pasek od alternatora nie jest luźny? I jakie napięcie akumulatora na włączonym silniku bez obciążenia i pełnym obciążeniu? I jaki przebieg ma ?
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
podać prąd do czujnika ABS Pierwsze słyszę i lepiej nie próbuj. Do alternatora jak najbardziej. Stoi i nie można go podnieść? To gdzie on stoi, w jeziorze?
Witam, mam problem z moim sceniciem 1 z 2001 roku 1.6. Otóż podczas jazdy 600km nagle stanął nam na autostradzie po wcześniej skaczących zegarach, wyłączającym się radiu i światłach. Wymieniliśmy alternator i auto jak nowe. Po ok miesiącu problem powrócił. Zmierzyliśmy napięcie w akumulatorze, 3x niższe- wymieniony. No i dziś znowu zapaliła się kontrolka...
Aby wyjąć alternator muszę odkręcić zderzak
witam wszystkich mam problem z Reno scenikiem a mianowicie w moim aucie z skończyły się szczotki kupiłem nowy regulator napięcia zamiennik za Valeo Po zamontowaniu okazało się alternator rozładowuje mi akumulator na postoju w czasie pracy ładuje książkowo gdy na noc odłączyłem kabel plusowy przy alternatorze akumulator rano był w porządku pytanie brzmi...
Witam mam problem z zasilaniem w moim Scenicu 3 1.5dci 2010r. otóż mam dziwne objawy w czasie ruszania z 1 biegu światła przygasają a dmuchawa zaczyna słabiej dmuchać po kilku sekundach zaczyna wracać wszystko do normy. Przeprowadziłem mały test ładowanie wynosi 15.5v na pełnym obciążeniu a w trakcie tych objawów potrafi spaść do ok 12.5v co odpowiada...
Witam wszystkich, mam nietypowy problem z moim autkiem i przed wizytą u mechanika chciałbym zaczerpnąć waszych rad. renault scenic lift 2002 1,6 16V Problem polega na tym, że co czwarty, piąty raz gdy chcę go odpalić nie kręci rozrusznik, znaczy po przytrzymanie kluczyka parę sekund słychać jakby chciał ruszyć, pozostaje pych, rusza bez problemu, a...
Hej, co może być przyczyną pulsujących swiatel na wolnych obrotach. Widać to szczególnie jak stoję gdzieś w korku jak pulsujące światła mijania, oświetlenie kabiny. Po wyłączeniu silnika swiatla lekko przygasaja i świeca się bez pulsowania. Alternator sprawdziłem, na klemach aku jest 14,7v (nie skacze), bezpośrednio na alternatorze 14,8V. Po wlaczeniu...
Witam Przy małych obrotach od jakichś 800 do 1100 obrotach coś drga w okolicach alternatora lub pod nim, co to może być ? Pozdrawiam Irek
Witam Posiadam Scenica II z grudnia 2004 wersja grand i mam już dłuższy czas problem z hałasującym osprzętem silnika i potrzebuje informacji czy były modele alternatora bez sprzęgiełka? Wymieniałem 2 razy kolo pasowe (7rowkowe) na wale. Jest pewna różnica w dźwięku na każdym z nich, podejrzewam ze nowe to mało wyrobione ale przy ruszaniu czy obciążeniu...
Witam. Mam Renault Scenic z 1998r 2.0 benz. Podczas odpalania ciężko kręci rozrusznik był on remontowany tzn. nowe szczotki i tulejki i nowy automat. Napięcie na akumulatorze 12,9 V. Gdy odpalam samochód (zwłaszcza gdy zimny) napięcie na akumulatorze spada do 11-10,8 V- czyli akumulator chyba dobry. Natomiast gdy voltomierz podłączę w komorze sinika...
Mam problem ze scenic 2006 1.5 dci. Podczas jazdy nagle zgaslo wszystko, auto stanelo - przepalilo bezpiecznik cal 2 na klemie. Jako, ze wczesniej ze strony paska dobiegaly co jakis czas dziwne dzwieki (mechanik powiedzial, ze to napinacz i nie ma sie czym martwic po co) uznalem, ze to alternator. Potwierdzenie tego znalazlem tez w google. Wymienilem...
Sprawdziłem i ceny są kosmiczne 150-200 pln Kup se na złomie skoro nowe ''drogie''. I zamknij temat.
(at)eraeste ty przez pół roku jeszcze się nie przyzwyczaiłeś? Zobaczę u siebie ale raczej tak nie jest, tzn jest różnie w zależności od uj wie czego. Tak te francuzy pokomplikowały prostą rzecz że głowa mała. Mój ma czasem podobne trzaski ale zwykle jak się zatrzymam, obroty spadną na te 3 kreski, wtedy słabo reaguje na gaz i zwykle po tej akcji są...
regulatorem ciśnienia paliwa - teraz nie pali sie wcale, to sie dzieje spradycznie Ale : 3 mies.temu była dziwna sytuacja.. stałam w kolejce do ronda, po wrzuceniu 1-ki i ruszeniu,przy próbie dodania gazu stracił moc, słychac było pisk, potem swąd.. czuc było na zewnatrz i w kabinie..po redukcji biegu dopiero ruszył.. dlugo nic sie nie działo az do...
witam miałem problem w scenicu 1,6 97rok mechanik wymieniał mi pasek alternatora i oberwał przewód masowy który przykręcony jest obok alternatora
pamiętaj, że elektronika w SCIII to już wyższa jazda i np. komp sam steruje ładowaniem alternatora (napięcia wyższe niż 14,4V), więc... :)
Użyj EcuTweaker i zmień sobie parametr C_B_UbattManu_req w UPC z manual na auto (albo odwrotnie - nie pamiętam). Ładowanie wtedy stoi jak wryte na 14,3V niezależnie od czegokolwiek czyli można stosować normalne akumulatory. Grzebanie z regulatorem napięcia nic nie da, bo on jest sterowany przez UPC i tak na prawdę nie decyduje o napięciu. Jak odłączysz...
przed sierpniem.I tak przy okazji jeszcze jedno pytanko.Skąd idzie sygnał obrotów silnika do obrotomierza na liczniku w 1.9 dti ze sterownikiem bosch.Z alternatora czy ze sterownika silnika?
A czy może być to wina alternatora bo mógł się zatrzeć
Rozwiązaniem był problem z akumulatorem - w tych modelach jest jakiś sygnał z alternatora który wymusza podwyższone obroty, nie znalazłem jednak tego w parametrach dostępnych do odczytu. Jednak gdy obroty wzrosły odpiąłem wtyczkę regulatora i obroty spadły - sposób z jakiegoś forum. Po tygodniu akumulator i tak umarł (zwarcie jednej celi) a na drugim...
Odepnij kabelek od alternatora to się przekonasz.
Odpinałem wszystkie kable od alternatora zapłon dalej się zapala
A masz pasek alternatora w całości, nie postrzępiony?
Witam, w piatek oddalem alternator do sprawdzenia. Problem - palaca sie dioda ladowania alternatora przy wylaczonym zaplonie. Warsztat stwierdzil przerwe w diodzie ujemnej. Czy tak rzeczywiscie moze byc i jaki ona ma zwiazek z paleniem sie diody? ---- Wydzielono z tematu: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum//v... Renault...
To ciekawe, bo dieslach są takie podgrzewcze płynu chłodzącego o mocy nawet 900W, a w niektórych autach np. Renault Scenic są grzałki elektryczne do szybkiego podgrzewania kabiny o mocy 1800W. Oczywiście trzeba pamiętać, aby podczas dogrzewania reduktora nie załączać inny dużych pożeraczy prądu jak ogrzewanie szyb itp... Ważna też jest wydajność i pojemność...
Witam Mój samochód jest już po naprawie. Powodem tych wszystkich cyrków było uszkodzenie wiązki, zwarcie, brak masy (nie wiem o co chodzi ale słyszałam takie nazwy). Wymieniono mi też koło paska alternatora i mikropasek. Koszt wszystkiego 600 zł. Ten mój mechaniko-elektryk mówi, że leżał pod samochodem 2 dni zanim znalazł tą uszkodzoną wiązkę. Pozdrawiam...
Auto nie jest moje . osobiście nie jestem zwolennikiem mycia silników :) prąd z akumulatora dochodzi do rozrusznika alternatora jak i do skrzynki bezpieczników przy akumulatorze
Spotkałem się że falowanie na liczniku kiedyś było spowodowane z winy alternatora , wspomniałeś że masa była zmieniana sugeruję się przyjrzeć temu . Miałem takie cuda z almerą . Czemu nie gaśnie kontrolka Servi ?
Światło ciągłe na immo oznacza brak informacji ze sterownika wtrysku , stąd też nie widzi go na magistrali oraz numery same 000000 ... Po kiego grzyba czepiasz się poduszek i alternatora jak nie masz komunikacji z silnikiem ? Pierwsza sprawa , zasilania główne sterownika oraz magistrala danych do sprawdzenia .
podłączyłem do tego cienkiego przewodu i do masy na włączonym silniku i nic przewód od alternatora do puszki na nadkolu jest cały bezpieczniki również..
W starym alternatorze był bardzo głośny odgłos jak by walnęło łożysko, dlatego kolego postanowił go zmienić lub naprawić, mechanik powiedział że padł na dobre , kupił inny na szrocie podobno sprawny i go założył. Podkreślę że rozrządu nie robili , był robiony był 30000km temu Mechanik twierdził że ktoś kto dokręcał koło pasowe nie posmarował śruby klejem...
tak jak kolega pisze sprawdz ładowanie przy wyjściu z alternatora a następnie na akumulatorze jeżeli jest inne to gdzieś po drodze jest nie tak (np.śniedz) jeśli to samo to alternator do wyjęcia
Witam, ... teraz akumulator jest rozładowany do 0, mierzony woltomierzem i pokazuje 0 volt. Próbowaliśmy odpalić auto na kable rozruchowe z innego auta ale sie nie dało. Od kiedy to odpala się auto kablami rozruchowymi kiedy ma rozładowany akumulator do 0V? Ciesz się, że nie zniszczyłeś alternatora w aucie z którego "pożyczałeś prąd"... Pozdrawiam.
Zaczęła mrugać w moim Scenic'u kontrolka ładowania. Co może być przyczyną? Po odpaleniu słyszę z okolic alternatora cykliczne ocieranie/szelest. Po jakimś czasie np 5km mruganie zanika i wszystko wydaję się być w porządku. Mam do zrobienia teraz trasę około 700km głównie po autostradzie i mam dylemat czy mogę z tą usterką jechać... Wszystko zaczęło...
Bez demontażu alternatora chyba nie da się sprawdzić (ew. wymienić) szczotki i regulator. W tym silniku jest trudny dostęp do alternatora, jeśli się nie mylę to znajduje się on po stronie pasażera, na wysokości przedniego koła.
Prawie w każdym aucie jak włączysz wszystko naraz to alternatora nie idzie dotknąć, gdyby sytuacja taka trwała długotrwale to w co drugim ucie albo altek padnie albo coś się spali. Naszczęście zwykle wszystkiego naraz się nie włącza.
Witam mam pytanie dotyczącze samochodu renault megan scenic 2004 1,9d . Wczoraj pożyczyłem auto swojej ,po czym dzwoni do mnie że stoi na eksprestówce i nie ma prądu.Więc załądowałem akumulator do auta i pojechałem jej pomóc . Po przyjeździe na miejsce próbowałem odłączyć akumulator i kable minusowe - wtopiły mi się w palce .Poczekałem aż ostygną i...
Przecież 0,02 A to idealnie jest w dolnej granicy normy. Nic nie kombinuj, skoro aku przy tak dużym napięciu ładowania przyjmuje tylko niecały amper prądu to znaczy że jest szmelc. A po drugie to skończcie te głupie porady że nie wolno odłączać klemy od aku gdy silnik pracuje, to zależy od konstrukcji alternatora (dokładnie chodzi o napięcie odniesienia),...
Chryste Panie.... :0 ,zaraz beda rozkrecac i patrzec czy rozrzad sie nie przestawil. Dodano po 2 Po wyczyszczeniu filtra gazu,samochod lepiej pracuje na gazie i nie gasnie,magia!Za rozrzad beda brac sie w czwartek,mam pytanie,czy od alternatora tez moze byc to ze samochod nie trzyma obrotow i dziwnie chodzi?Jaki moze byc koszt szczotek lub jakiejs diody...
Wiec jezeli dla pojedynczej diody spadek napiecia 0.5V jest prawidlowy to jak to wyglada z pomiarem calego mostka, caly mostek sprawdzalem przed rozbiorka alternatora podlaczajac miernik pomiedzy obudowe alternatora i kolejno zacisk B+ i D+. Przy wszystkich pomiarach wynik - spadek napiecia 0.5V. Zasadniczo mierzac mostek diodowy pomiedzy obudowa a...
Witam po odpaleniu autka mierząc napięcie: włączone światła ,radio i dmuchawa na 3 Alternator--14,38V akumulator--14,36V Gdy silnik się nagrzeje np. po 45 minutowej podroży: włączone światła ,radio i dmuchawa na 3 Alternator--14,13V akumulator--13,60V Gdzie ginie napięcie Dodam jeszcze że jak mierzę napięcie alternatora to masę dotykam wszędzie(obudowa...
Witam Moim problemem jest zanikanie ładowania w Renault Scenic 1.9 DCI. Przy pewnym zakresie wyższych obrotów silnika zapala się kontrolka od ładowania. Można też zauważyć po przygasających światłach, że w momencie zapalenia się kontrolki zanika ładowanie. Zanikanie jest nie regularne. Zaniki pojawiają się czasami przy większych, czasami przy mniejszych...
renault scenic pasek alternatora alternatora renault renault alternatora
głośniki studyjne rezystancja uziemienia pomiar mondeo diagnostyczny
avr270 reset rozruch tyrystorowy
TDA8425 brak dźwięku, pin 10 do masy – analiza I²C, MUTE, zasilanie Tonsil ZKD 480A – schemat zestawu głośnikowego 5.1 z subwooferem aktywnym 100W