Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Sprawdź jakość połączenia między alternatorem i dodatnią klemą akumulatora. Podstaw jeszcze jeden regulator napięcia, jeśli reg. nie jest Bosch tylko jakaś podróba to też może być podobnie. A 14,4 V to jest górna granica nieraz trudna do osiągnięcia, jak będzie 14V to też będzie dobrze.
Witam mam podobny problem z alternatorem szukam schematu tego regulatora ja mam alt. 70A 12V UK tak na nim pisze kolega wyzej nie napisał jaki ma ten alt. P.S kolego Podobno da sią sprawdzić regulator miernikiem Czy to prawda?
przemierz kabel miedzy alternatorem a kontrolka na bank jest gdzies uwalony mozesz tez na szybko przeciagnac kabel pod licznik i wtedy sprawdzic czy jest ok
Witam. Jestem na etapie budowy prądnicy prądu zmiennego przy użyciu alternatora samochodowego. Jeśli ktoś podważa ten temat to proszę o nie kierowanie żadnych zbędnych wypowiedzi bo i tak nie będzie miał racji. Do rzeczy. Każdy alternator zbudowany jest róznie. Posiadam dwa typy ale z tym drugim mam problem. Rysunki przedstawiają alternator Boscha oraz...
Poza tym silnik nie trzyma wolnych obrotów jak psikałem w dolot samostartem to zagadał pare razy ale sam z siebie nie chce zapalić To w końcu co jest z tą pracą silnika ? Zapala czy nie zapala ? Tak wszystko było ustawione Co to znaczy znaczy ? Na ile mm ustawiona pompa ? Był kołek pod alternatorem ? To jest starocie, jaka jest kompresja ?
W aucie głównym elementem tłumiącym przepięcia (te o dłuższym okresie trwania czyli większej energi, krótkie szpilki nie niosą ze sobą dużej energi więc nie mogą być przyczyną uszkodzeń włukna żarówki) jest akumulator jeżeli on sobie nie poradzi to żaden warystor tym bardziej szczególnie w obwodzie wysokoprądowym (musiała by być niezła pastylka :wink:...
https://obrazki.elektroda.pl/5644950100_... Witam Szanownych Kolegów z Elektrody, Mam przyjemność zaprezentować autorski projekt testera diagnostycznego przeznaczonego dla samochodów FSO Polonez. Mam nadzieję, że niniejsza prezentacja wniesie odrobinę koloru na forum, które od dłuższego czasu tonie w szarej serii artykułów o ponownym...
Ok podłączyłem kolejny alternator, cewki w szereg, uzwojenia w gwiazdę. W międzyczasie na złomie znalazłem ciekawą przekładnię 1:10 może ktoś wie od czego ona jest? Nie ma żadnej tabliczki. Przy 300obr/min na wejściu mam 3000 na alternatorze. Za mostkiem obciążenie 3 grzałki równolegle, 4,5Ω. Przy wzbudzeniu 2A przy 6V uzyskuje 49V. Przy ok 3A uzyskałem...
Witam. Mam problem z alternatorem MAN-a TGS. Dziwny przypadek. Alternator ładuje dopiero gdy choćby na chwilę podgonić obroty - chyba sam się wzbudza. Napięcie wzbudzenia (15) z ZBR przychodzi - sprawdzane pod obciążeniem żarówką 21W. Alternator po starcie silnika daje impulsy do ZBR ale mają one apliktudę 10Vpp i nie są prostokątem a bardziej górna...
Co do pierścieni i szczotek, to fakt, że są nowe, może powodować, że wirnik kręci się tak sobie? Tzn. przed naprawą chodził na prawdę luźno. Opukaj lekko obudowę wzdłuż osi. Ściągnąłeś ją śrubami i teraz jest napięta. Jak lekko pouderzasz, to łożysko się przesunie i nie będzie prężyć.
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
Mierzyłeś na aku czy na wyjsciu altka? Miedzy alternatorem a akumulatorem mam nowy przewód, rozrusznik pominięty, spadek na tym przewodzie 0.1 V max, styki poczyszczone, odpada. Jak go pęd powietrza schłodzi do wejdzie nawet na 13.7 ale stanę w korku i powoli sukcesywnie do 13.3 schodzi. Chciałem go naprawić ale jak się nie da przyjdzie mi założyć...
Jaki prąd może przenieść regulator napięcia Bosch 14V 0 192 052 008 i czy można go zastosować do alternatora 980W?
Odp jest w temacie konkretna. Dziękuję. Zmierzamy w dobrym kierunku. Google mnie nie nakierowało na ww stronę producenta. Valeo: brak w ogóle konkretów, Bosch [url=https://www.bosch-motorsport.com/co... alternator 12V <- w tym speku jest opisany format jakiś ramek LIN. Na takim...
Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
Myślę, że to powinno rozwiać Wasze wątpliwości: http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Taka jest charakterystyka tego regulatora i zachowanie jest prawidłowe, wystarczy zadbać o to by nie było spadków napięcia między alternatorem a regulatorem - zazwyczaj winne są końcówki kabli, ale problemu nie rozwiąże ich czyszczenie, bo słaby styk...
Nie będzie, to,,te same plusy,,
Witam. Czy orientuje się ktoś gdzie można znaleźć numery katalogowe zamienników regulatora napięcia do tegoż alternatora? Zobacz to ale to nie bosch tylko DELCO po nr które podałeś http://www.as-pl.com/p/ARE1001 Podał regulator do Delco.
CARGO jest to firma handlująca częściami do alternatorów poszukaj w sklepie u siebie we Wrocławiu nie będzie problemu przesyłka drozsza byłaby niż sam pierścień
kupilem taki to chyba to samo 01220AA090: BOSCH takie oznaczenie jest na alternatorze https://archiwum.allegro.pl/oferta/regul... tak akumulator zameldowany auto stoi miesiac i odpala bez problemu nie odpinałem wtyczki Dodano po 5 https://obrazki.elektroda.pl/2108746700_...
Witam Bliska osoba poprosiła mnie o pomoc. Sprzęt jak w temacie z alternatorem Bosch o nr 0120400606 zaciski D+ D- DF czyli standard (występuje w Mercedesach z lat 50/60). Problem z przeładowaniem. Czyszczenie i regulacja regulatora mechanicznego pomaga na krótko. Poszukuję regulatora elektronicznego, który będzie kompatybilny. Czy ktoś doradzi który...
Sprawdź resztę diód,wymień regulator.
Może od starego DENSO podejdzie, zobaczymy. Aha, ja nie wykorzystuje pinu DFM, wisi jakiś przewód jeszcze, pewnie to właśnie DFM, ale wtyczka, która była z alternatorem tylko L ma podłączone. Może spróbować te DFM podłączyć? Od Denso do Boscha nie podejdzie regulator. Lin a DFM to różne tematy nie da się zamiennie stosować. Regulator napięcia w alternatorze...
Rżuuf : Przeróbki nie robiłeś bo to widać : (1) Ta pozycja jest związana z przyjętą (dopuszczalną) gęstością prądu, w przybliżeniu jest to (w %) ok. 2..3 x gęstość prądu w A/mm2. W konstrukcjach amatorskich ta gęstość bywa niższa ze względu na gorsze chłodzenie i użycie drutu o mniej odpornej izolacji, ale wtedy z uzwojenia o tej samej wielkości uzyska...
Witam ponownie. Czas zakończyć temat 🙂 Rok temu zainstalowałem w końcu zapłon. Wykorzystałem gotowy chiński moduł CDI -DC z regulacją i korekcją kąta wyprzedzenia, impulsator i cewkę zapłonową. Nabiegunnik (wirnik, znacznik) został "wyrzeźbiony" z blachy grubości ok. 3 mm: https://obrazki.elektroda.pl/4505942400_... Plusem jest możliwość...
Witam. Mam taki problem z alternatorem Bosch 120A w passacie 1.9 TDI '99 rok. Otóż gdy popada deszcz, lub jest wilgotne powietrze podczas przyspieszania pojawia mi sie na komputerze Alternator Workshop i zapala sie kontrolka ladowania. Problem ten nie wystepuje gdy przyspieszam bardzo ale to bardzo delikatnie. Podczas jazdy na rownych obrotach jest...
Diagnoza problemu z alternatorem w Mercedesie 300 KM w dźwigu teleskopowym Problem, który opisujesz – niestabilne ładowanie alternatora w Mercedesie 300 KM (prawdopodobnie silnik OM 300 lub podobny, stosowany w ciężkich maszynach jak dźwigi teleskopowe) pomimo wymiany alternatora i zainstalowania czterech nowych akumulatorów – wskazuje na potencjalną...
Witam serdecznie. Otóż posiadam pojazd własnej konstrukcji świeżo zbudowany na silniku od fiata 125p z alternatorem 90A od passata b3 firmy BOSCH taki jak na zdjęciu niżej. Alternator jest podłączony tak jak się podłącza każdy alternator z kontrolką wzbudzania. I w tym przypadku kabelek od wzbudzania alternatora jest podłączony do żaróweczki "akumulator"...
Zmieniłem w samochodzie akumulator na nowy i po zmierzeniu napięcia ładowania okazało się, że wynosi ono 13,85V. Wydaje mi się, że trochę za mało. Napięcie regulatora w zakresie od 13,8 do 14,4V jest prawidłowe dla naszej strefy klimatycznej. Zatem u Ciebie test powinien zostać przeprowadzony w ten sposób: włączyć silnik wraz z włączonymi światłami...
Będzie. Ale to średnio-dobre alternatory. Pierścienie grube jak ołówek, stojan jak poczuje wodę to puchnie.
Alternator BOSCH taki: http://obrazki.elektroda.pl/1425466900_1... jak połączyć. Chcę go wykorzystać a agregacie produkującym prąd 12V. Jednak nie znalazłem opisu złącza 2-pinowego. Może jaiś kolega dysponuje schematem instalacji auta z tym alternatorem i podpowie. Stosowany jak ustaliłem w autach VW.
Bierz boscha np 0124525043 tem jest dosyć rześki iładuje od niskich obrotów.
Mam problem z alternatorem chyba.Mam forda fieste 92rok i gdy wjade w kałużę wody to zapala mi się kontrolka ładowania i po chwili gaśnie. Teraz mam problem bo dużo pada i już musiałem siłować sie z autem i go pchać.Alternator jest firmy bosch.Czy to jest wina alternatora czy instajacji że zapala mi się kntrolka?
ZVL-nie znam ,ale cena mówi sama za siebie a FAG to jednak marka.P
6303 -przód 6201-tył
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Można na próbę to sterowanie odpiąć... Do sprawdzenia tez spadki napięcia między alternatorem akumulatorem, po kablu plusowym i po masie.
jako klasa 08 czy klasa 15 Taka sama, jak na alternatorze (80 lub 150 A).
Czyli mam rozumieć że z alternatorem wszystko jest ok a to są tylko spadki napięć, a czym mogą być spowodowane przy jednostajnej jeździe i nie włączaniu dodatkowych odbiorników.
Takich szczegółów jest dużo. -specjalny klucz do odkręcania koła wolnobieżnego -czasami kostka przyłączeniowa zasłania jedną ze śrub -potrzebny odpowiedni ściągacz do zdjęcia tylnego łożyska -potrzebny śrubokręt udarowy do odkręcenia śrub tarczy oporowej łozyska przedniego
Cześć, mam problem z alternatorem w BMW e36 2.0. Wymieniłem ostatnio alternator na nowy (używany, sprawny) i nie posiada on ładowania, jedynie gdy obroty wzrosną powyżej 3000, alternator zaczyna podawać napięcie w okolicach 14V, na wolnych 11.5-12.5. Wymieniłem cały regulator napięcia i przy okazji napinacz paska, lecz usterka dalej występuje. Dodam...
6203 i 6201
Ten alternator nie ma regulatora napięcia, musi być zewnętrzny.
Bo tam masz układ trójfazowy nieskojarzony, kojarzony jest w mostku, stąd 6 prętów (a w zasadzie 12, bo zwojony podwójnym drutem)
Witam, mam problem z alternatorem Boscha 100. Alternator pochodzi z jakiegoś golfa, montuję go w ciągniku, ale do rzeczy, wstawiłem owy alternator, ma on 2 wyjścia, tak jak na starym, B+ i D+, i podłączyłem go jak ten wcześniejszy, prąd z aku na grubszą śrubę, a na cieńszą od kontrolki. Wciskam kluczyk, kontrolka świeci, odpalam silnik, kontrolka gaśnie,...
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
Witam Mam problem z alternatorem w Seacie Ibiza 1.4 AKK, 60 KM, rok 2000, alternator typu Bosch 70A. Jakiś tydzień temu zaczęła mi świecić kontrolka ładowania i po kilku godzinach rozładował się akumulator. Oddałem auto do warsztatu, gdzie wymieniono regulator napięcia na alternatorze. Od tego czasu zachodzi zjawisko, że po uruchomieniu silnika kontrolka...
Panowie mam problem z alternatorem bo pali mi cały czas bezpiecznik od razu po jego włożeniu. Zrobiłem test żarówki i się zapaliła-> zwarcie w alternatorze. po rozebraniu alternatora i wymontowaniu mostka prostowniczego pomierzyłem diody bez ich wymontowania. Pomiary jakie otrzymywałem wahały się od 0.468v do 0.474v. Żadna z nich nie przewodziła w drugą...
http://obrazki.elektroda.net/12_12652003... D+ -kontrolka B+ -akumulator
astra alternatorem sterowanie alternatorem alternatorem toyota
błąd 17925 impulsator zamiennik schemat elektryczny mercedes sprinter
reset pieca buderus kabel brake radio
Dodatkowy dzwonek bezprzewodowy do dzwonka sieciowego - jak to zrobić? LG 42PT250B Plasma TV No Image, YSUS Buzzing, VS/VA OK, Buffers and ZSUS Tested