Bo mają chińskie regulatory napięcia bosch
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
Nie będzie, to,,te same plusy,,
CARGO jest to firma handlująca częściami do alternatorów poszukaj w sklepie u siebie we Wrocławiu nie będzie problemu przesyłka drozsza byłaby niż sam pierścień
Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
Tak szotka daje ok 0,3V a Si 0,7V.
Witam. Czy orientuje się ktoś gdzie można znaleźć numery katalogowe zamienników regulatora napięcia do tegoż alternatora? Zobacz to ale to nie bosch tylko DELCO po nr które podałeś http://www.as-pl.com/p/ARE1001 Podał regulator do Delco.
Sprawdź resztę diód,wymień regulator.
Będzie. Ale to średnio-dobre alternatory. Pierścienie grube jak ołówek, stojan jak poczuje wodę to puchnie.
ZVL-nie znam ,ale cena mówi sama za siebie a FAG to jednak marka.P
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
6303 -przód 6201-tył
Takich szczegółów jest dużo. -specjalny klucz do odkręcania koła wolnobieżnego -czasami kostka przyłączeniowa zasłania jedną ze śrub -potrzebny odpowiedni ściągacz do zdjęcia tylnego łożyska -potrzebny śrubokręt udarowy do odkręcenia śrub tarczy oporowej łozyska przedniego
6203 i 6201
Bierz boscha np 0124525043 tem jest dosyć rześki iładuje od niskich obrotów.
jako klasa 08 czy klasa 15 Taka sama, jak na alternatorze (80 lub 150 A).
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
Bo tam masz układ trójfazowy nieskojarzony, kojarzony jest w mostku, stąd 6 prętów (a w zasadzie 12, bo zwojony podwójnym drutem)
Ten alternator nie ma regulatora napięcia, musi być zewnętrzny.
Jest to informacja o obciążeniu alternatora i następuje podnoszenie obrotów silnika.P
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Sprawdź jakość połączenia między alternatorem i dodatnią klemą akumulatora. Podstaw jeszcze jeden regulator napięcia, jeśli reg. nie jest Bosch tylko jakaś podróba to też może być podobnie. A 14,4 V to jest górna granica nieraz trudna do osiągnięcia, jak będzie 14V to też będzie dobrze.
w oplach najlepiej dorobić dodatkową masę do alternatora ta fabryczna często szwankuje.
tu masz kolego opis zamiennika swojego alternatora. http://www.rollco.pl/alternator-skoda-ye...
Jeżeli masz poprowadzoną masę to przykręć ją do tylnej obudowy alternatora.P
Wyprowadź przewód z punktu połączenia 3-ch uzwojeń, tzw. środek gwiazdy.
Grubość drutu nawojowego i ilość tego drutu.
Bosch, z czerwoną nalepką (jeżeli 55A).
jak zmienisz alternator to daj znac:) hehe
http://obrazki.elektroda.net/12_12652003... D+ -kontrolka B+ -akumulator
Przy takich obrotach potrzebujesz przekładni ok. 6:1. Szukaj najprostszego alternatora bez żadnych udziwnień w stylu sterowania cyfrowego.
Łożysko ma symbol 6303-2RS 140093 oraz 60032RSC3 HC -CARGO
Przeciez jest dostępny nowy 280zł.
Jak oddasz stary do regneracji to i taniej i pewniej bedzie, ponieważ te alternatory potrafi rozsadzać rdza od środka. Lubia także padać uzwojenia a tego sam nie sprawdzisz.
6003 i 6303
Końcówka przy akumulatorze na kablu od alternatora ma słaby styk ,normalne . Założyć nową końcówkę i po problemie.P
witam; www.bendiks.rzeszow.pl/ tam znajdziejsz kontakt, zadzwoń, powinni podać
6303 i 6203 oba 2RS C3
zmień regulator napięcia powinno pomóc
To normalne wymienić prostownik, regulator na pewno dobry.P
Siema. Jak sobie z tym poradziliście? Mam to samo. Pomóżcie
Najłatwiej zamontować żarówki o właściwej mocy - Nowe zawsze lepiej świecą. Jeśli zamontowałeś żarówkę o znacznie większej mocy, to na pewno BSI zarejestrowało przeciążenie . Przy stosowaniu żarówek o większej mocy zaczną się topić kostki w tych francuskich lampach i od ciepła odkształcać się gniazda żarówek . Należy zamontować właściwej mocy nowe żarówki...
Witam mam podobny problem z alternatorem szukam schematu tego regulatora ja mam alt. 70A 12V UK tak na nim pisze kolega wyzej nie napisał jaki ma ten alt. P.S kolego Podobno da sią sprawdzić regulator miernikiem Czy to prawda?
Jeżeli masz numer alternatora to napisz, ewentualnie więcej danych samochodu i silnika. spróbuję coś poszukać.
Myślę że sklep spokojnie sprowadzi lub poszukać na allegro. Koszt producenta to 100 i 165 zł.P
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
nie powinno być problemów
Nie może napięcie tak skakać zmień to koło jeśli TDI to afp0010 kup koło INA ok 80PLN. Alternator BOSCH czy Valeo?
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
L (D+) - lampka alternatora-sygnał wejściowo /wyjściowy; Fr -sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora(field report) G- jak IG, w niektórych rozwiązaniach służy do wyłączenia alternatora
https://as-pl.com/p/AFP0045(INA) według katalogu masz alternator Bosch i takie kółko wychodzi.
Przy prawidłowym połączeniu w gwiazdę napięcia między dowolną parą z trzech pozostałych końcach będą równe (tylko przesunięte w fazie). Przy nieprawidłowym jedno będzie o ponad 70% wyższe od dwóch pozostałych. Najprościej podłączyć trzy jednakowe żarówki - jak jedna zaświeci jaśniej, niż dwie pozostałe razem, to trzeba zamienić końcówki tego uzwojenia,...
6303 i 6202
Jak już szaleć to są alternatory BOSCH dostępne w Agromie, z przeznaczeniem do Ursusów. Tylko drogie. Ten z linku to tania chińszczyzna z "Autostartera".
Masz alternator Bosch o jakim amperażu, 90 czy 120A? Przy 90A może nie być.
Ten alternator z Volvo nie pójdzie. Musisz wymienić w nim regulator "na śrubkę" i będzie ładował aż miło. Takie coś : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
Terminale są przykręcane przed tą plastikową osłoną i po co masz zapas nakrętek.
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
Sprawdzanie regulatora: http://obrazki.elektroda.pl/7792644600_1... Jak będziesz zmieniał napięcie na zasilaczu trzeba znaleźć takie przy którym żarówka na szczotkach będzie świeciła z połową intensywności (ok. 14,3V). To będzie napięcie ładowania. Poniżej tej wartości żarówka będzie świeciła z pełną mocą, a powyżej przygaśnie. Inne zachowanie...
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
Zmierz napięcie ładowania na aku, następnie spróbój na samym alternatorze na śrubie B+ wykluczy to przerwę na przewodzie alternator- akumulator. Przewód ten może posiadać bezpiecznik przy samym akumulatorze który mógł się przepalić. Jaki typ alternatora, Bosch czy Delco?
Jakie są łożyska w alternatorze Bosch 028 903 028 D 90A?
Tyle napisałeś i nic z tego nie wynika. Po pierwsze co to za alternator Bosch czy Delco , po drugie ile wynosi napięcie na samym alternatorze, po trzecie ewidentnie niedoładowywany akumulator, po czwarte albo strata na instalacji albo słabe diody główne i wszystko.P
Ok podłączyłem kolejny alternator, cewki w szereg, uzwojenia w gwiazdę. W międzyczasie na złomie znalazłem ciekawą przekładnię 1:10 może ktoś wie od czego ona jest? Nie ma żadnej tabliczki. Przy 300obr/min na wejściu mam 3000 na alternatorze. Za mostkiem obciążenie 3 grzałki równolegle, 4,5Ω. Przy wzbudzeniu 2A przy 6V uzyskuje 49V. Przy ok 3A uzyskałem...
Witam wszystkich, długo czytałem forum, ale to mój pierwszy post. Posiadam alternator Bosch 200 A z Mercedesa i chciałem go sprawdzić na stole z wiertarką, proszę o pomoc co i jak podłączyć i czy w ogóle system wzbudzania z żarówką zda tu egzamin... Alternator to 0 124 625 014 z regulatorem F OM 145 292. Proszę o pomoc, a jeżeli wzbudzenie żarówką nie...
Póki co został zamówiony nowy regulator napięcia (Bosch). To sobie jeszcze zamów pierścienie ślizgowe wirnika (oraz łożysko tylne) bo znając te alternatory już są starte
Ciekawe, alternator Valeo czy Bosch? Który komputer wymieniony? Ile cienkich przewodów dochodzi do alternatora, jeden czy dwa?
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
Proszę o fachową poradę co może być przyczyną ciągłego palenia się kontrolki ładowania w mojej polówce. Więc tak: Dość często padał mi nowy akumulator i nie wiedziałem co jest tego przyczyną (często odpalałem na pych). Kontrolka ani się nie żarzyła ani nie mrugała, po odpaleniu gasła, wszystko było ok i pracowało bez najmniejszych problemów do wczoraj...
Witam. Mam Ursusa 360 i niedawno mi się popsuł alternator. Znalazłem na złomie inny ale nie wiem od jakiego to auta, gdyż wykręciłem go od samego silnika. Mam problem z jego podłączeniem. Wiem tylko, że B+ to ładowanie ale nie wiem, gdzie podłączyć pobudzenia i kontrolkę ładowania. Alternator to Bosch Lg nic więcej nie wiem, gdyż jest zmazane. Z góry...
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
możliwe że klin się obciął..... jeśli oczywiście jest...... nie wiem przy tym modelu jak jest, ale też są takie przypadki przy innych autach....... no jeśli się nie kręci wirnik to świadczy o tym tylko......
Podlaczam miernik i pokazuje ok 30 V !!! Zmień najpierw miernik ,skąd bierzecie takie napięcia.P
Poprawiłem połączenia przewodów, wymieniłem regulator napięcia - szczotki były jak nowe, ale sam regulator najwyraźniej uszkodzony. Po tych zabiegach, ładowanie około 14V, po włączeniu wszystkich świateł 13,5V na wolnych obrotach. Podziękowania dla Was. :)
Musisz rozwiercić szczotki wiertłem 2mm, uważnie je prowadząc środkiem, żeby nie uszkodzić sprężynek. Wiercisz, aż na wylot przez szczotkotrzymacz. W powstałe otwory wpuszczasz przewody nowych szczotek i lutujesz, na koniec nadmiar przewodu obcinasz. Jeżeli szczotki były już kiedyś wymieniane, to po prostu je rozlutowujesz. Jeśli alternator bosch, to...
Tak samo jak w każdym innym alternatorze. Zamykam - skrajne lenistwo.
Odkopie temat bo mam identyczny problem (rok i alternator zdaje się też). Kontrolka gaśnie, a napięcie ani drgnie. Czy problem udało się rozwiązać? Dysponuje może ktoś schematem?.
chodzi Ci o zmianę kierunku wirowania?
Myślę, że to powinno rozwiać Wasze wątpliwości: http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Taka jest charakterystyka tego regulatora i zachowanie jest prawidłowe, wystarczy zadbać o to by nie było spadków napięcia między alternatorem a regulatorem - zazwyczaj winne są końcówki kabli, ale problemu nie rozwiąże ich czyszczenie, bo słaby styk...
To jest łożysko które nie ma ma podanego standardowego oznaczenia a jakiś inny, nie wiem jaki, ja je po prostu kupuję całą paczką. To łożysko kosztuje około pół stówy. Łożysko zewnętrznym wymiarem zbliżone do 6303, ale wewnętrzny jest inny, no i jego szerokość to 15 mm. Zjęcie klucza mam, bo mam i klucz.
Wszystkie będą dobre: BOS1197311212 BOS1197311214 BOS1197311221 BOS1197311223 BOS1197311225 BOS1197311233 BOS1197311238 BOS1197311519 BOS1197311522 BOS1197311528
Widzę, że to tajemnica jak tego dokonać... Powiem tak. Uzyskałem z altka oczekiwane napięcie przy około 1500 obr. Nie musiałem nic przezwajać, wystarczyło przelutować łączenia uzwojeń. Jak to będzie sprawować się pod obciążeniem na dłuższą metę, nie wiem. Na chwilę obecną przetestowałem na stole przez około 10min i obciążeniu 5A i wszystko zimne. Jak...
Kontrolka świeci gdyż regulator podaje masę na kontrolkę nie (+) , tak jak Ty to piszesz. Pewnie regulator jest uszkodzony, lecz nie powiedziane że tylko on.
M12x1,5
Witam . Wystarczy 12V/2W jak podaje kolega ,lecz prędzej zadziała wzbudzenie gdy będzie żarówka 12V/4W.Jeżeli kontrolka bardziej świeci ,ze wzrostem obrotów silnika ,to sprawdź napięcie na zacisku D+ alternatora (miejsce podłączenia kontrolki).Napięcie mniejsze od napięcia na zacisku B+ (mniej niż 12-14V)może świadczyć o uszkodzeniu diod wzbudzenia...
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
Alternator Bosch z Audi? 6303 i 6203.
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Witam chce wymienic lozyska w altku i nievwiem jakie maja numery . czy ktos wie gezie ich szukac? Pozdro
Witam! Moze zdjęcia wnetrznosci regulatora coś Wam pomogą! http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9120... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e66a... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65fc... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4294... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b98... Dzięki...
Nie, jeden to przebieg z B+ drugi z D+
Przy 13,8 to coś bierze prąd.. albo bateria złom - weź na noc auto.. Pozdrawiam.
Alternator Bosch czy Valeo 120A?
Jak to zrobić w załączniku BR14-MO.xls[/b]
Mogłeś tylko odpiąć przewód od alternatora i już byś wiedział. Zobacz czy nie jest gdzieś przetarty. W miejsce bezpiecznika wstaw dużą żarówę na 12 V.
Witam ,za tydzień uciekam na urlop do domu do Polski wymontuje altka i zawiozę do naprawy ,po wszystkim napisze co i jak się popsuło co było skopane .........
Witam. Czy ktoś może się orientuje jakie są numery łożysk w alternatorze BOSCH 100A w samochodzie opel Vectra B 1998r silnik X20XEV?
Mało jeżdżę samochodem na krótkich odcinkach. Ładowanie prawidłowe 13,4V. Masz przyczynę. Ładownie powinno być 14,4 V. Napraw najpierw alternator.
W aucie głównym elementem tłumiącym przepięcia (te o dłuższym okresie trwania czyli większej energi, krótkie szpilki nie niosą ze sobą dużej energi więc nie mogą być przyczyną uszkodzeń włukna żarówki) jest akumulator jeżeli on sobie nie poradzi to żaden warystor tym bardziej szczególnie w obwodzie wysokoprądowym (musiała by być niezła pastylka :wink:...
sterowanie alternatorem alternatorem toyota seicento alternatorem
uniwersalne sterowniki karty graficznej sterujacy samsung generator sygnału radiowego
lokalizacjia sterownika okleiniarka brandt
Tefal X-Pert 3.60 – wymiana lub regeneracja baterii Li-Ion FS-9100039576, objawy uszkodzenia Grzałka elektryczna, Vaillant atmoMAG – jak uruchomić, podłączenie, zabezpieczenia