Tyle tylko że tam alternatorem steruje komputer silnika chyba, sądząc po opisie terminala alternatora - masz "S" - czyli sense, i "F1" - czyli sterowanie plusem na szczotkę.
Powodzenia, bo moim zdaniem porywasz się z motyką na słońce. Chcesz mieć 48V DC, to załatw sobie gotową prądnicę z takim wyjściem. Ty bierzesz się za specjalistyczną część samochodową o skomplikowanej funkcji i się dziwisz, że sterowanie jest skomplikowane. I nikt ci żadnego protokołu nie poda, bo na to nie ma standaryzacji, bo po co. To tak, jakbyś...
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej...
Bo nie mam, i możesz czekać na dalsze odpowiedzi, lub sugerować się oznaczeniami wyjść na alternatorach - tylko jak jest w oryginale sterowanie alternatorem ze skrótu "C" > "COM" z jakiegoś sterownika, to trzeci link http://expom-kwidzyn.pl/wp-content/uploa... wprowadza zamieszanie i możliwość upalenia czegoś...
Obecnie coraz mniej alternatorów które ładują "na sztywno" przykładowo 14,4 V. W większości stosuje się regulatory sterowane komputerowo które tylko na początku po rozruchu ustawiają ładowanie na ponad 14 V. W dłuższej trasie gdy akumulator jest w pełni naładowany to napięcie ładowania spada poniżej 14 V. Sterowanie komputerowe pozwala też wyłączyć...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
W silniku....... . Pow wypięciu wtyczlo obroty wzrosły o 100
Nie pokaże dopóki czujnik podaje wartości mieszczące się w zakresie pracy, ale nieprawdziwe. Znaczy to, że np. czujnik temp będzie pokazywał 15⁰C, a rzeczywiście będzie 80⁰C - błędu nie będzie. Trzeba komputerem popatrzeć w parametry tzn widzieć to co widzi ecu silnika. Tu głównie podciśnienie, temperatury i sondy lambda. Przepustnica powinna być zaadoptowana...
Nie wiemy jaki masz silnik w tym samochodzie. W dieslu sterowanie alternatora idzie z BSM (tej skrzynki koło akumulatora), w silnikach benzynowych alternatorem steruje ecu. Tak, czy inaczej trzeba sprawdzić ten kabelek pod kątem zwarć do + https://obrazki.elektroda.pl/5501132200_...
Nawet encyklopedie nie wyjaśniają zasady działania układu start-stop w Peugeotach z superkondensatorem i alternatorem rewersyjnym. Kalkulator scentralizowanego urządzenia utrzymania napięcia zapewnia następujące funkcje : Przebudzenie kalkulatora scentralizowanego urządzenia utrzymania napięcia Sterowanie alternatora odwracalnego przy rozruchu lub...
Nic tam nie ma Jednak coś jest 😉 Jeśli sterowanie ładowaniem z generatora wiatrowego rzeczywiście zrealizowane jest tak jak przedstawia rys https://obrazki.elektroda.pl/8330774400_... To jeśli napięcie z generatora przekracza napięcie akumulatora, święty boże nie pomoże. Sterownik nie ma szans na działanie, żadne mppt toto nie jest....
To że jest to sygnał cyfrowy to jest oczywiste , moje pytanie jest (do kogoś kto podłączał oscyloskop pod L na alternatorze) na jakiej zasadzie CEM kształtuje sygnał sterujący alternatorem. Czy jest sens budować jakieś proste sterowanie czy łapać sie za kieszeń i szukać komputera?
Jak dla mnie to jest rezonator kwarcowy który nie ma związku z tym co piszesz.
Na dzień dzisiejszy wszystko działa prócz obrotomierza - wskazówka zatrzymała się na ograniczniku od drugiej strony (wszystkie wskaźniki ok). W pewnym momencie miałem taki objaw że zgasły światła (ksenony), zgasło radio i zaczeły wariować wszystkie wskaźniki. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym załączeniu wszystko ok prócz obrotomierza. Jak sprawdzałem...
Dziękuję, jeszcze tylko przydała by się rozpiska który pin za co odpowiada. konkretnie to sterowanie alternatorem i sygnał z czujnika ciśnienia oleju.
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku? Nie wiem, ja taki kupiłem używany, nie znam jego historii. Kupiłem tylko na potrzeby zasilania grzałki. Ktoś sprzedawał samochód po dzwonie na części i odkupiłem alternator. Regulator z AS.pl więc było już robione, a ten co zamówiłeś to też będzie problem...
W tym roczniku jest zewnętrzny czujnik temperatury akumulatora , ale żeby spojrzeć na sygnał z niego , potrzebny będzie sprzęt jak pisałem . Sygnał z takiego czujnika może zaniżać ładowanie - gdyby odczyt temperatury baterii wskazywał na zbyt wysoką wartość . Więc dobrze byłoby kogoś poszukać . Sterowanie alternatorem odbywa się po przewodzie - w kolorze...
(at)zadam64 aby akumulator CA/CA był w pełni naładowany, napięcie ładowania powinno być w 16,7-16,8 v. Jeśli nie wierzysz, zapytaj googli albo kogoś obcykanego w aku. Twoje teorie są dziwaczne wręcz. A dokładając jeszcze sterowanie poprzez komputer alternatorem i napięciem ładowania, można by dojść do wniosku, że obudziłeś się po 20 letnim letargu....
Witam Napotkałem na problem z ładowaniem, który objawił się faktem, że samochód po pracy nie chciał odpalić - rozładowany akumulator. Alternator Valeo 2607372. Przebieg <50kkm. Ogólnie nie miałem dotąd problemów z akumulatorem. Zacząłem robić dochodzenie, przy czym mam wpięty woltomierz w gniazdo zapalniczki. Otóż podczas jazdy, czyli na wyższych...
nie zawsze,w nowszych modelach lampka to zezwolenie na właczenie prądu wirnika ( z zacisku 30) , wygasza ja regulator, zresztą proszę sprawdzić jak to ma np Opel z alternatorem Internal Fan ( i nie tylko)
Piszesz ,ze zegar zeruje sie tylko gdy wyłaczysz zapłon, idz tym tropem i poszukaj na schemacie skąd zegary biorą stały plus, złącze pod podszybiem tez mozesz sprawdzić. Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. Wszystkie moduły ,ktore u Ciebie wariują pracuja na canie napedu,byc moze...
problem rozwiązany, w aucie nie był zamontowany przewód masowy pomiędzy blokiem silnika a karoseria i po prostu alternator nie miał prawidłowej masy... co ciekawe usterka była najprawdopodobniej od 6 lat i tak auto wyjechało z fabryki. Auto faktycznie ma sterowanie alternatorem z ECU, amperomierz jest na klemie akumulatora, ale nie wydaje mi się aby...
bmw opracowalo intligentne sterowanie alternatorem IGR. rozszerzenia sieci pokladowej obejmuje rozwiniety interfejs obslugi sterowania napieciem w alternatorze regulator BSD ( szeregowe zlacze wymiany danych) i czujnika stanu naladowania akumulatora IBS (inteligentny czujnik akumulatora) jest on zintegrowany z ujemna klema akumulatora mierzy stale prad...
Sterowanie alternatora jest z EMS, przewody są krótkie także nie powinien być ci potrzebny schemat, jeśli jesteś pewien że alternator jest dobry(kiedyś miałem uszkodzony nowy z pudełka) i nie ma ADR to masz uszkodzony EMS.
Gniazdo to sterowanie alternatora. Nie znam posczegulnych pinó ale na stole raczej nie da sie sprawdzić bez odpowiedniego testera. Alternator ten sterowany jest ze sterownika silnika
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Można na próbę to sterowanie odpiąć... Do sprawdzenia tez spadki napięcia między alternatorem akumulatorem, po kablu plusowym i po masie.
Co to za auto? ECU musi mieć możliwość sterowania takim alternatorem, jeśli fabrycznie był autonomiczny regulator napięcia to ECU nie ma takiej możliwości. Zresztą to tylko cięcie kosztów, bo sterowany z ECU alternator (a właściwie regulator) nie ma żadnych zalet nad działającym autonomicznie. Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji,...
W dniu dzisiejszym próbowaliśmy ominąć sterowanie alternatorem z komputera, przez podanie "+" przez żarówkę na szary przewód wchodzący do alternatora, pojawiło się ładowanie, lecz znowu po kilku odpaleniach samochodu i paru minutach pracy problem powrócił-ładowanie brak. Wpięta "kontrolka" zachowuje się w ten sposób że świeci gdy silnik jest unieruchomiony,...
Bsm steruje alternatorem. W parametrach swojego profesjonalnego testera masz podgląd zapewne napięcia jakie widzi ECU, bsi możesz sprawdzić podczas jazdy.
EDC 03075 - Czujnik ciśnienia paliwa EDC 03076 - Immobilizer: niewłaściwe sterowanie identyfikatorem pojazdu komputerowego
no dobra :) zrobilem wsadzilem drugi akumulator, teraz jest 2x100Ah identyczne = 200Ah wsadzilem drugi alternator 90A (w sumie jest 60+90) w miejsce na klimatyzacje, na uchwycie dospawanym do orginalnej lapy. sterowanie alternatorem wzialem bezposrednio z pierwszego L-L, S-S. napedzany jest dodatkowym paskiem z wolnego kola. ladowanie i polaczenie akumulatorow...
Mam problem z alternatorem w BMW e46 td. Alternator 150 amper. Spaliły mi się da alternatory a trzeci się mocno grzeje. Wiem że ten typ alternatora ma też dodatkowe sterowanie z komputera samochodowego. byłem już z problemem u trzech różnych elektryków samochodowych i kilku mechaników nie spotkali się z podobnym problemem... mówią tradycyjne rzeczy...
Regulator obrotow to jest juz przy wiertalce ,taki silnik od wiertalki ma duzy moment obrotowy i wysoki obroty ,to jest jego plus ,ale nie wiem do konca jak z moca takich silnikow. Nie wie ktos, jaka moc moze miec silnik od pralki frani??:) Z tym alternatorem to watpie zeby cos wyszlo ,ale jak wyidzie to daj znac.
ten blad dotyczy alternatora, ladowania lub braku syganlu ladowania. sprawdz ladowanie, polaczenia z alternatorem te na samym alternatorze i przy rozriszniku. zobacz tez bo parametrow mierzonych bo moze przeplywomierz siedzi lub sterowanie turbina. Dodano po 11 ten blad dotyczy alternatora, ladowania lub braku syganlu ladowania. sprawdz ladowanie, polaczenia...
Trochę z własnej praktyki: jeździłem Mondeo z podgrzewaną przednią szybą. Procedurę stosowałem następującą: odpalenie auta, uruchomienie silnika, włączenie ogrzewania elektrycznego przedniej i tylnej szyby. Następnie skrobaczka i odkuwanie tylnych, bocznych szyb (i tak nie odmarzną samoistnie). Po tym zabiegu szyba czołowa (około 600W mocy elektrycznej)...
Przy światłach dziennych świecą długie z 30% mocy plus jakieś sterowanie tego to załóżmy razem 50% x 2 żarówki = jakieś 5A razem. Tył wtedy nie świeci. Cęgi to nie Aliexpress, wyzerowane, pomiar powtarzany kilkakrotnie. Wyłączone jest wszystko i na tą chwilę wyjęte wszystkie bezpieczniki za wyjątkiem tych niezbędnych do pracy silnika... Nadal jest 15A......
A.D.submariner Jest dość spora różnica między alternatorem a tym silnikiem o który chodzi A.D. pubus Znam odpowiedź . Robiłem takie sterowniki .
Na końcu się okaże, że do wydania jest 1300zł. Uważasz, że to mało na modyfikacje posiadając już wózek? Osobie niepełnosprawnej nie są potrzebne super bajery, mocniejsze silniki i akumulatory. Wózek którzy przekracza 20km/h z osobą NIEPEŁNOSPRAWNĄ która nim kierune to proszenie się o tragedie. Bardziej skup się na poprawieniu zasięgu. Mały silnik 4t...
Witam. Czy można załozyć cały regulator z Fiata 125p na miejsce rosyjskiego elektronicznego ? Teoretycznie nie widzę przeszkód, ale musi to być regulator (najlepiej elektroniczny) od alternatora 6-cio diodowego - takowe były stosowane w starych wersjach Fiata 125, Żuk, Nysa. Dla zobrazowania daję schemat układu ładowania z tych samochodów. http://obrazki.elektroda.pl/5511722000_1...
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA.
To niby jaki element zabezpiecza alternator przed zbyt dużym prądem ładowania? Sterowanie odbywa się na podstawie napięcia. Więc może uzasadnisz swój wywód? Bo na razie trąca bzdurą. Nawet nowsze alternatory, sterowane z ECU, nie kontrolują natężenia prądu. Dlaczego może dojść do uszkodzenia alternatora? Dla danego samochodu, moc alternatora jest dobierana...
Nie rozumiem czemu tak kombinujesz. Wspomniałem o alternatorze z jeszcze jednego powodu. Nie wzbudzony ma bardzo mały moment startowy. Praktycznie opór łożysk. Pokręć nie podłączonym kilowatowym alternatorem i dla kontrastu trzywatowym samowzbudnym dynamem od roweru. Wyciągnij wnioski. I nie trzeba będzie ciągnąć żadnych dodatkowych przewodów. Do tego...
Cześć. Wpadł mi w ręce taki układ jak na rysunku tylko ze ten układ jest tak narysowany ale posiada więcej elementów rysunek wielce poglądowy. Na 2 jest troszkę więcej ale też nie wszytko tylko takie zdobyłem. Chodzi o układ: mamy alternator 28v daje on to na 2 akumulatory 12v z tym ze jeden jest do rozruchu (na dole obrazka) stosowany wiec zawsze jest...
Za alternatorem to jest raczej elektrotermostat a nie czujnik temperatury. Dzieki temu jest mozliwa kontrola temperatury poprzez sterownik ale aby tak bylo sygnal z czujnika chlodnicy i glowicy musi byc bez zaklucen czyli rzeczywisty. W twoim przypadku sygnal przekazywany do sterownika moze byc niewlasciwy przez to sterowanie kątem otwarcia termostatu...
Możliwość istnieje, ale nikt jej nie stosuje. 1 - Takie alternatory są bardzo kosztowne - pakiety akumulatorowe są wielokrotnie tańsze. 2 - Alternator dodatkowo obciąża silnik, tracimy więc moc, która mogłaby napędzać naszą łódkę. Za darmo ta energia nie jest. 3 - Jeżeli silnik zgaśnie, tracimy sterowanie. 4 - nie potrzebna komplikacja prostego układu...
Okej, jutro przy atakuje auto złomy, byłem też w jednym sklepie z częściami do fiata 125p ale był zamknięty może jutro się uda. P.s. niestety 27 muszę wyjechać na 2 tygodnie, ale mam nadzieje że zbiorę wszystko czego potrzebuje przed wyjazdem a po powrocie wezmę się za montowanie. Bardzo Wam dziękuje za pomoc, na prawdę bardzo. Pozdrawiam EDIT: Szukałem...
Witam Mam podobny problem, ale znacznie prostszy, a nie chcę zakładać nowego tematu więc podpinam się do istniejącego. Chciałbym zrobić sterowanie dwóch silników DC za pomocą joysticka. Silniki to silniki od wycieraczek malucha z przekładniami 12V. Nie wiem jaki mają pobór prądu ale pewnie około 2-5A. Chodzi mi o 1 stopniowe sterowanie tych silników...
Po co obrażać innych... sam nie wiele potrafisz jedynie co to wyrwać od kogoś pieniądze. Do rzeczy, znalazłem świetny sposób na sterowanie tej kontrolki za pomocą diody zenera sterowanej. Prosty dość układ będę robić i poinformuję wszystkich o efektach bo nie jestem jak kolega wyżej. PS. Przesyłam poniżej link z informacją o tym sposobie. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29...
astra alternatorem alternatorem bosch alternatorem toyota
błąd 17925 zasilać kampera gwałtowny ruszać
problemy diagbox bateria parkside styki
Kod błędu F07 w lodówce Indesit - co oznacza? Przyczyny braku dźwięku w sprawnym gwizdku