Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Daj model alternatora, zapewne 4pinowa wtyczka czyli dwa prądy muszą być. Pod maską szukaj bezpiecznika opisanego jako alternator. Dodano po 1 Choć ten elektryk dobry jest, jak do mnie ktoś przyjeżdża z alternatorem i on jest sprawny to zawsze daję wskazówki co ma sprawdzić i jak nie ogarnie to zapraszam do siebie
Witam. Dziś zauważyłem ze alternator jest trochę mokry z oleju i tutaj mam pytanie co to może być bo jak sprawdziłem nad alternatorem jest jakiś kabel z chyba czujnikiem i on jest dość zaolejony.Pytanie co to jest i co może być przyczyną ze coś kapie na alternator.
http://obrazki.elektroda.pl/7428993900_1... http://obrazki.elektroda.pl/7428993900_1...
Jak napinasz alternatorem to musisz popuścić jeszcze drugą śrubę która trzyma alternator.
Proszę bardzo - Toyota Land Cruiser LC120 - bezpiecznik alternatora między alternatorem a akumulatorami (są dwa lub jeden zależnie od wersji klimatycznej) - bezpiecznika ma 120A lub 140A dla mocniejszego alternatora. ... Jestem dość duży, choć powierzchnia optymalizowana w stronę kuli więc troche tego złota wyjdzie :-) Bezpiecznik jest - nie da się...
Łożyska 6303 2Rs/C3 6003 2Rs/C3
zakupilem taki woltomierz pod zapalniczke i podczas jazdy napiecie sie wacha 14,2-13,6.po zjechaniu do domu napiecie jest 12,8v,rano gdy odpalam jest 11,7v co jest grane. Dobry pomysł, taki woltomierz może nie jest zbyt dokładny jeżeli chodzi o wartość bezwzględną pomiaru ale daje powtarzalne wyniki. Rozumiem, że 11,7V masz przed przekręceniem klucza...
Toyota Yaris 1 benzyna 2002r. Mam taki problem. Wymieniłem lampy przód, ok. Nie załączyłem silniczków, ustawienia wysokości ok. Są inne gniazda na pin, zaizolowane ok. To nie problem, ale po tym wszystkim, chciałem zapalić autko i tablica i kontrolki pala, a nawet przy rozruchu nie przygasają, przygasa radio, bezpieczniki dobre. Palił dobrze. Nie mam...
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
Sprawdz wiązkę przy wtyczce alternatora.
Ta wtyczka nie ma pinów L i M tylko to jest oznaczenie magistrali cyfrowej LIN . Jednoprzewodowa łączy ECU z alternatorem . Dlatego zabawy z wzbudzeniem żarówką to bym omijał bo faktycznie zaraz będzie i regulator uszkodzony . Dodatkowo napięcie pracy alternatora może być w czasie pracy zmieniane w sporym zakresie szczególnie jeśli jest rekuperacja...
Regulator napięcia w alternatorze.
Zadbany akumulator podziała min 7 - 8 lat. Pewnie Was nie zaskoczę, ale zobaczymy. Ostatnio sprawdzałem akumulator w Toyota Auris (diesel). Okazało się, że fabryczny akumulator Varta z września 2007 ma na dzień dzisiejszy 34,4 Ah z fabrycznych 84Ah. Ten 14-letni aku nadal bez większych problemów odpalał samochód (a samochód miał 190k km na liczniku,...
miedzy alternatorem a kontrolka nie ma przekaznika w wiekszosci toyot przekaznik jest miedzy stacyjka a kontrolka ładowania tym bardziej że jest to alternator bosch wiec jest to carina angielska a nie japonska
Witam! Ostatnio mam problem z alternatorem w Yarisce, mianowicie pokazuje napięcie ładowania 13,1V. Gdzie i czym mierzyłeś , jaki masz silnik.
Witam. Potrzebuje wszystkie informacje jak podłączyć regulator napięcia ERA-28 z alternatorem (do czego służą aż tyle kabli z tego regulatora). On jest w takim wózku widłowym firmy toyota. Z góry dziękuje i pozdrawiam G,C
Zawsze się opłaca ale jest jedno ale -alternator ma mieć oznaki naturalnego zużycia i nie był przez nikogo naprawiany.P
A na alternator masę dałeś? A w ogóle to gdzie dokładnie masz przykręconą masę na silnik, pod jaką śrubę od czego itd, precyzyjnie. Pytam bo może gdzieś nie przechodzi, miałem tak z alternatorem - nie "masował" na uszach.
Alternator masz dobrze podłączony, ale środkowy pin złącza, czyli IG oraz żarówka kontrolna ładowania powinny być podłączone przez stacyjkę. Jak podłączyłeś bezpośrednio do + akumulatora to płynie stały prąd magnesowania wirnika, który będzie rozładowywał akumulator
powiem że przedstawiła mi się rolka To teraz już jesteście po imieniu 😀. Na nic nie musisz zwracać uwagi. Jak dobrze przykręcisz rolkę to zakładasz pasek i tyle. Rolka nie ma jakiś typowych ustawień, przykręcasz i tyle.
Więc... wiem że napiecie ładowania powinno wynosić ok 14.4V a u mnie jest 11.2V więc alternator nie ładuje. Jest jeszcze kwestia zapalonej kontrolki ładowania która domniemam iż jest podłączona do samego alternatora, więc z tąd można wnioskować że sam alternator nie dziala. po rozebraniu alternatora nie natrafiłem na jakiekolwiek uszkodzenia wiec......
Pierwsze co to brak pradu w systemie....dlaczego....? Pomimo ,ze raz odpala a raz nie to sprawdzilbym akumulator,potem polaczenia plusa i szczegolnie masy . Podczas odpalania obserwuj na mierniku spadki napiecia na akumulatorze oraz silniku ( rozruszniku /alternatorze ) .
Skoro uważasz, że ten błąd należy do alternatora, to mierzyłeś czy masz napięcie na klemach kiedy silnik chodzi? Ten błąd nie oznacza problemu z alternatorem ( sprawdź jednak napięcia)ale ogólnie w układzie elektrycznym, na początku sprawdził bym jeszcze przekaźniki, sprawdź również masę, czy ma dobre połączenia we wszystkich punktach, na pewno masz...
Sprawdź ładowanie na wyjściu z alternatora i na klemach akumulatora, sprawdź połączenia czy nie są skorodowane lub w jakiś sposób zabrudzone, czyli na klemach akumulatora, główny prąd na alternatorze, masa na silniku i na alternatorze.
Nie miałem do czynienia z tym samochodem, ale jeżeli nie ma napinacza to poluzuj śruby alternatora. Pod jedną ze śrub jest naciąg paska. Jak odkręcisz naciąg to alternator opadnie i wówczas ściągasz pasek. Dodano po 3 Tutaj masz filmik. Może pomoże. https://www.youtube.com/watch?v=g-2dkfqE...
Mam pytanie. Pytanie to pisze dla tego, że ni mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi. Chcę spuścić płyn chłodniczy z silnika ( dane samochodu: Toyota Avensis T22, rok produkcji: 1997, silnik: benzyna 1.8, oznaczenie silnika: 7a-fe ). Tylko nie wiem gdzie jest korek wlewu i korek spustowy. Pan z forum toyoty ( z tego co przeczytałem z tematu założonego przez...
Raczej sygnał do komputera, bo płynie po tym łączu informacja o obciążeniu alternatora. Bez podłączonego tego złącza alternator też będzie pracował.
Spróbuje ,ale to raczej nie jest to.Toyota jest na boschu ,hall w aparacie taki jak w golfie 3 .Czujnik temperatury jak w astrze f raczej sprawny.Przy zerze 5,5 kohm,20 stopni 2,5kohm.Sterownik też bosch a miałem kiedyś taką przygodę z alternatorem ,że nawet się spaliły h4.Cewka boscha ma oporność pierwotnego 1,2ohm,wtórne 9kohm.
Witam. Przymierzam się do spuszczenia płynu chłodniczego z układu. Samochód to: Toyota Avensis T22 z roku 1997 z silnikiem benzynowym 1.8 o numerze: 7A-FE. 1. W poprzednim temacie o nagrzewnicy pisaliście o kraniku pod chłodnicą którym można spuścić płyn z układu chłodzenia ( wiem gdzie ten kranik jest, ale w książce która jest do toyoty cariny e, (ale...
Można też bez klucza pneumatycznego i rozbierania alternatora.
Mierzyłeś napięcie miernikiem na akumulatorze i alternatorze?
Myślałem z początku o fiacie ale troszkę poczytałem, że mają problemy z alternatorem ( rozpada się bo koroduje ) Znowu o peugeot,że ma drobne wycieki :D ( kapie z niego ). Oglądałem mazdę 323F z 95r z przebiegiem 211854km za 5400zł i mazdę XEDOS 6 z 94r z przebiegiem 185000km za 6900zł ( z gazem). Jeszcze podoba mi się toyota corolla 1.4 16V z 96r wersja...
Mam podobny problem, hałas również. Tylko, że u mnie jak przygazuje to robi się cicho 😐 to alternator ?
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Jeśli wszystkie bezpieczniki masz odpowiednie i się nie przepalają to raczej jest dobrze, sprawdź ładowanie na samym alternatorze jeśli jest inne niż na aku to wiesz co masz zrobić a jeśli spada to alternator do naprawy
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Może ktoś podpowie co robić. Sprawdzić połączenia na alternatorze - przewody, wtyczki jak sprawne to wymienić alternator.
S oraz B to stałe plusy: przy mierzeniu żarówką do poszczególnych kabli i do masy - żarówka powinna jasno swiecić i to zawsze. Ten, na którym pojawi się świecenie "po kluczyku" - to IG. A ten od lampki spowoduje lekkie żarzenie żaróweczki którą Kolega sprawdza ORAZ świecenie lampki kontrolnej akumulatora w desce (zegarach). Jako kontrolnej żaróweczki...
Nie trafiła mi sie awaria regulatora wToyocie. Mazda, Ford tylko i rzadko. Ten sam typ alternatora.
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z piszczącym paskiem od alternatora. Pasek piszczy zawsze przy obrotach rzędu 600/min. Jeśli lekko przygazuję i obroty utrzymam na poziomie 1000/min pasek od razu przestaje piszczeć. Przypuszczam co to może być, ale chciałbym się upewnić. Zaznaczam, że wszystkie paski były wymienione 3 miesiące temu na nowe. W momencie...
Witam Jakie łozyska do alternatora Denso DAN1061- TOYOTA 27060-0T010 ? Dziekuje.
Szczotki są nowe, pasek jest napięty poprawnie, pytanie się nasuwa-gdzie jest regulator napięcia? z alternatora wychodzi aż 5 przewodów więc chyba jest na zewnątrz ...
Duża szansa że brak ładowania (usterka alternatora).
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
To poszukaj dobrze, albo podłącz sie pod alternator.
Kable do alternatora.A kto sprawdzał alternator?
. Dążę jednak do uzyskania informacji jak wygląda "kabelkologia właściwa" Pzdr. Gerri Tak jak podłączyłeś S- stałe zasilanie /musi być podłączone bo to pomiar bez tego alternator będzie przeładowywał/ L-kontrolka IGN- zasilanie po zapłonie Alternator nie posiada diod wzbudzenia .P
Nie elaborat , ale niektóre samochody regulują obroty w związku z obciążeniem alternatora.
jaki to model yarisa
astra alternatorem sterowanie alternatorem alternatorem bosch
spalać scania passat połączenie sterownik zwarcie pralki miele
suszarka siemens suszarka siemens
Multimetr UNI-T, Fluke, DT830B nie mierzy rezystancji – brak odczytu Ω, przyczyny, diagnostyka Krajalnica Zelmer, Bosch, MAS9xxx – nie osiąga pełnych obrotów, wymiana szczotek, kondensatora