Witam. Czy ktoś chce akumulator, który prawdopodobnie przeżyje każde nasze kolejne auto, ba, prawdopodobnie nawet nas samych? Czy ktoś chce wychodząc w zimowy poranek -20 st. C. do auta mieć 100% pewności, że odpali bez mrugnięcia oka za pierwszym razem? Czy ktoś chce podczas postoju bezkarnie korzystać ze świateł, radia i wszystkiego czego mu potrzeba...
skąd się bierze 200W spadku mocy na diodach . Spadek na diodzie to ok 0,7Vx2sztuki to 1,4V aby spadek mocy na diodzie osiągnął 200W prąd przepływający przez diodę musiałby mieć ok 150A !!!! , co dawałoby alternator o mocy 3600W , nie wydaje mi się ,aby takie alternatory istniały !!!! 150A to całkiem poważny prąd i nie ma mowy aby uzwojenia w alternatorze...
Gdyby kolega wyłuszczył nam przyczyny stosowania takich pomysłów to może warto by myśleć. Tymczasem stwierdzenie, że mają być ładowane 2 akumulatory 12 V i łączone szeregowo to jest mało logiczne. A niby dlaczego nie podłączyć ich równolegle ewentualnie z jakąś kompensacją (jeśli nie są jednakowe)? Ale jeśli nie są jednakowe to łączenie szeregowe też...
Panowie! Wszystko pięknie, tylko czy w starych magnesach koła zamachowego będzie na tyle pola magnetycznego aby przy realnych obrotach alternator miał na tyle mocy aby nie korzystać ciągle z akumulatora? Przepraszam, że studzę zapędy, ale alternatory ze wzbudzeniem od magnesów trwałych to bardzo trudny temat. Regulatory z reguły są równoległe a nie...
rozważam połączenie uzwojeń alternatora szeregowo. Trzeba to przetestować. Tak, tak, to znane połączenie. Nazywa się łączeniem w ... trójkąt! Nie próbuj odkrywać Ameryki i skoncentruj się jednak na dwóch fazach.
Da się, przełącznik szeregowo równoległy sterowany ładowaniem.
Jak dobrze poszukasz to spokojnie znajdziesz jakiś sprawny silnik elektryczny z hybrydy na alledrogo, byle na magnesach trwałych. Problemem będzie dopasowanie reduktora by pracując jako generator z prędkością jaką da twoja "turbina wodna" dawał napięcie odpowiednie do falownika. Alternatory na pierwszy rzut oka wyglądają jako zdatne do takiego zadania,...
Skoro potrzebujesz 48 VDC to połącz alternatory szeregowo. Troche problemów z izolacją, ale sie da. Poza tym ten ,,schemat" to bzdura. Co chcesz ładować prądem 600 A ??
Można podłączyć 1 cewke i będzie 1 fazowy. Ale moc mocno spadnie , a napięcie wzrośnie o 1,7. Ale po co? Jak podłączysz wszystkie szeregowo to wyjdzie ci 0V.
Załóż 2 takie same alternatory połaczone szeregowo uzwojenia w gwiazdę bez przezwajania.
Uzwojenia są łączone w gwiazdę , możesz użyć żarówek dwuwłóknowych 12V podłączonych tak aby włokna były szeregowo, alternator ma moc w okolicy 300W więc musi być odpowiednie obciążenie aby napięcie nie poszło za wysoko i żarówki się nie popaliły. Więcej info masz tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
Mam pytanie, czy napięcia alternatorów samochodowych też tak można sumować przez połączenie w szereg jak zwykłych akumulatorów? Zależy mi na uzyskaniu tanim sposobem (szroty) napięcia ok. 110 150 volt i mocy ok. 1,5 kW. :?:
skorp napisał: skoro instalacja ma być niezależna to niby dlaczego nie można się podłączyć do jednego akumulatora. W czym problem? Nie było komputerów, przetwornic i kierowcy sobie radzili. "Elektrycznie" pobór 12V z jednego akumulatora jest " logicznie prawidłowy". Problemem jest ładowanie tych akumulatorów. Jeden akumulator- "dolny" - od strony MASY,...
Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
Patrząc na obecne twoje problemy z tym to szybciej nie będzie. Masz raczej na pewno zepsuty regulator, te elektroniczne łatwo spalić, gdyby był mechaniczny to inna sprawa Zrób najprostszą czynność. Pomiędzy 67 w alternatorze i plus ze stacyjki wepnij szeregowo żarówkę H4 (55/60W). Powinno ładować a żarówka słabiej lub mocniej świecić. Druga sprawa...
Dokładnie, albo połączyć szeregowo 9÷10 alternatorów 300W i obędzie się bez przetwornicy. Albo 5 alternatorów 24V szeregowo.
Witam. Jak sprawdzić czy alternator ładuje prawidłowo przy instalacji z dwoma akumulatorami 12 V połączonymi szeregowo ? Pozdrawiam
Tak. Na zdjęciu brakuje połączenia masowego - minus akumulatora, obudowa alternatora, podstawa regulatora. Złóż to jak na obrazku, podepnij woltomierz, a na wyjściu z alternatora (szeregowo) amperomierz. I sprawdź, jak wyglądać będą parametry napięcia i prądu.
Skąd wniosek że powinno być osobne wyjście na kontrolkę? Łączysz żarówkę 12V 2W szeregowo ze stacyjką do zacisku D+ i tyle.
Teraz pytanie takie. Jezli odbiornikami bedą maty grzewcze (siedzenie i oparcie) To dla akumulatora będzie lepiej szeregowo czy równolegle??? Według mnie. Szeregowo mniejsze natężenie mniejsza moc (słabsze grzanie i dłuższe rozgrzewanie) Kto lub co jest ważniejsze - Ty czy akumulator. Podłącz równolegle, alternator i tak się "wyrobi".
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
Akumulatory szeregowo (równolegle nigdy nie widziałem w żadnym urządzeniu), alternator 24V, natomiast rozrusznik 12V. Zastosowano układ wyrównawczy, widoczny na ostatniej fotografii, kompensujący różnice napięcia na akumulatorach wynikające z asymetrycznego ich obciążenia. Układ wzbudzenia zarówno generatora jak i silnika niezależny od masy wózka. Przydała...
Więc znajdź bezpiecznik alternatora i szeregowo z nim włącz bocznik.
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Zmartwię Cię ale jeden pasek klinowy nie da rady w pełni przenieść mocy na alternator ~100A. Z tego co zauważyłem to na jednym pasku ciągnie gdzieś do 60A. Możesz mi wyjaśnić jak udało się wam pogodzić 12V alternator z rozruchem na 24V ? Normalnie, instalacja normalnie pracuje pod 12V a w momencie rozruchu przekaźnik łączy szeregowo akumulatory. Popularne...
Były takie przypadki, kiedy alternatory pracowały szeregowo lub równolegle i był układ wyrównywania napięć.
Jak odłącze przewód D+ od alternatora i szeregowo włącze żarówkę 5W/12V to po zapłonie na desce kontrolka powinna słabiej zaświecić?
No właśnie coś mi tu nie grało od początku... 1.Jest możliwość podłączenia 5x takich alternatorów równolegle co daje 12V 3500W(290A) Jaki powinien mieć parametry w takim razie kontroler ładowania !? ...łącznie jest to 290A, z alternatora akumulator musi być ładowany max.30A. Czy przeoczyłem coś po drodze ?! Moge też połączyć alternatory szeregowo, wtedy...
Nic nowego w myśl ekologii "pozorne" ladowanie w nowych autach tylko po to by obniżyć emisję spalin a że akumulator szybciej pojedzie do huty to przecież dla ochrony środowiska. W najnowszych autach zaczną dodawać korbę do odpalania. :) Cegami nie mierzymy małych prądów jedynie pomiar szeregowy.
A Jak był dal dwa alternatory połączone szeregowo?
Nie wiem dokładnie jak jest rozwiązane zasilanie wzbudzania alternatora w Twoim aucie. Zazwyczaj właśnie w desce rozdzielczej, poprzez lampkę ładowania, szeregowo do układu wzbudzenia. Jak miałeś "rozbebeszoną" deskę, to mogłeś czegoś nie podłączyć
Ten separator wygląda na 2 diody włączone szeregowo pomiędzy alternator a baterie akumulatorów. Rozładowanie jednej baterii spowoduje, że prąd ładowania popłynie do niej tylko z alternatora. Druga bateria nie będzie ładowana do czasu naładowania tej wyczerpanej. Tańsze od ładowania baterii hotelowej i też spełnia zadanie.
Witam serdecznie wszystkich. Właśnie pracuję nad projektem. Muszę stworzyć alternatywny sposób na naładowanie mojego magazynu 48 V w czasie zimowym. Chcę spiąć szeregowo dwa alternatory 24 V w celu podniesienia ich napięcia do 48 V, bo taki mam magazyn off-grid. Będą one napędzane silnikiem Diesla. Największym problemem dla mnie jest właśnie to, jak...
Odkręć gruby ( plusowy ) kabel od alternatora, podepnij go przez żarówkę np od przedniego reflektora ( szeregowo ) do alternatora, podepnij klemę, jak żarówka będzie się świecić, to świadczy o uszkodzeniu alternatora.
Wpinasz kontrolkę w jeden pin. Czy tylko ? Na schemacie masz diodę szeregowo z kontrolka do pin ,,L" . Pin ,,S" podłączony jest do klemy + akumulatora Uwzglednia to spadki napiecia na przewodzie alternator - akumulator i silnik (masa) klema (-).
Prąd mierzysz miernikiem cęgowym czy wpinasz się w obwód zasilania szeregowo amperomierzem?
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
MA być budżetowo czy profesjonalnie? Jak profesjonalnie to szukaj pod hasłem hamulec wiroprądowy. Jak budżetowo to dowolny alternator samochodowy. Do stojana podłączasz zespół rezystorów do obciążenia; regulując natężeniem prądu wzbudzenia uzyskujesz zmienne obciążenie na wale.
.Pozostała dmuchawa i powiem szczerze że nie wiem jak się za nią zabrać Ma magnesy stałe i jeden scczotkotrzymacz połączony z masą? Jesli tak to trzeba obrócić szczotkotrzymacze o 180 stopni (być może z połówką korpusu w której są zamocowane). Jeśli silnik jest szeregowy to niczego przerabiać nie trzeba.
https://motoplat.nl/tech-info/connection... podłącz bez dfm tylko L sprawdź miernikiem czy masz ok14,6V jak nie będzie to podłącz D+ szeregowo przez żarówkę 2W do + po zapłonie przy obciążeniu prądowym nie zgaśnie
Ale myślę że dioda musi być między stacyjką a żarówką bo jeśli będzie między żarówką a alternatorem wtedy żarówka nie będzie gasnąć.? To źle myślisz, dioda tylko określi kierunek prądu i nie wazne czy bedzie przed czy za. bo masz połączyć szeregowo w obwód. Dioda wystarczy najzwyklejsza 1N4007 za parę groszy, nawet z wylutu coś podobnego. Taka dioda...
Masz tam diody z alternatora podłącz to do kupy, szeregowo z akumulatorem zależnie jak szybko chcesz naładować, ale także jaka pojemność, żarówka do świateł długich lub razem z krótkimi.
Masa to obudowa. Klema ta guba to +. Ten rozrusznik to silnik szeregowy. Jak nie chcesz mieć tych problemow wymień go na rozrusznik z przekładnią planetarną. Zapalisz capka na aku od samochodu. Masz alternator czy prądnicę
Witam.Czy ktoś przerabiając alternatory na generatory przełączał cewki w poszczególnych fazach z połączenia równoległego kilku drutów na szeregowe? Da sie to wykorzystać do podniesienia napięcia przy użyciu zewnętrznego mostka prostowniczego?
Witam! Bardzo dobry pomysł z tą elektrownią i zazdroszczę że nie mam takich warunków środowiskowych. Muszę powiedzieć że "elek555" ma rację, przecież alternator masz przerobiony. Pole magnetyczne wirnika będzie stałe , nurt rzeczki też, więc napięcie na wyjściu z alternatora powinno być w miarę stabilne . Tak więc regulator napięcia nie będzie potrzebny...
Konwersji alternatora na agregat spawalniczy? Znalazłem taki temat Pandy mógłbys rozwinąć swoja myśl?
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Szeregowo między alternatorem a akumulatorem. Dobrze mówię?
No, to Ci nie wyjdzie nic dobrego: regulator napiecia współpracujący z alternatorem (lub prądnicą) działa w ten sposób, że jeżeli napiecie podawane na regulator jest niższe od napiecia progowego, to regulator powoduje przepływ prądu przez uzwojenie wzbudzenia prądnicy (lub alternatora). Gdybyś chciał to wykorzystac do regulacji napięcia zasilacza sieciowego,...
alternatory schemat motoryzacja alternatory alternatory valeo
fabia podłączyć radio amatorska elektronika openvpn iptables
płytą indukcyjną transmiter radiowy
Kod 25897 w Scania R420 Euro 5 2009 - przyczyny Zamienniki tranzystora C1815: 2N3904, BC547, 2N2222