rozważam połączenie uzwojeń alternatora szeregowo. Trzeba to przetestować. Tak, tak, to znane połączenie. Nazywa się łączeniem w ... trójkąt! Nie próbuj odkrywać Ameryki i skoncentruj się jednak na dwóch fazach.
Da się, przełącznik szeregowo równoległy sterowany ładowaniem.
Skoro potrzebujesz 48 VDC to połącz alternatory szeregowo. Troche problemów z izolacją, ale sie da. Poza tym ten ,,schemat" to bzdura. Co chcesz ładować prądem 600 A ??
Załóż 2 takie same alternatory połaczone szeregowo uzwojenia w gwiazdę bez przezwajania.
Można podłączyć 1 cewke i będzie 1 fazowy. Ale moc mocno spadnie , a napięcie wzrośnie o 1,7. Ale po co? Jak podłączysz wszystkie szeregowo to wyjdzie ci 0V.
Uzwojenia są łączone w gwiazdę , możesz użyć żarówek dwuwłóknowych 12V podłączonych tak aby włokna były szeregowo, alternator ma moc w okolicy 300W więc musi być odpowiednie obciążenie aby napięcie nie poszło za wysoko i żarówki się nie popaliły. Więcej info masz tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Mam pytanie, czy napięcia alternatorów samochodowych też tak można sumować przez połączenie w szereg jak zwykłych akumulatorów? Zależy mi na uzyskaniu tanim sposobem (szroty) napięcia ok. 110 150 volt i mocy ok. 1,5 kW. :?:
Dokładnie, albo połączyć szeregowo 9÷10 alternatorów 300W i obędzie się bez przetwornicy. Albo 5 alternatorów 24V szeregowo.
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
skorp napisał: skoro instalacja ma być niezależna to niby dlaczego nie można się podłączyć do jednego akumulatora. W czym problem? Nie było komputerów, przetwornic i kierowcy sobie radzili. "Elektrycznie" pobór 12V z jednego akumulatora jest " logicznie prawidłowy". Problemem jest ładowanie tych akumulatorów. Jeden akumulator- "dolny" - od strony MASY,...
Tak. Na zdjęciu brakuje połączenia masowego - minus akumulatora, obudowa alternatora, podstawa regulatora. Złóż to jak na obrazku, podepnij woltomierz, a na wyjściu z alternatora (szeregowo) amperomierz. I sprawdź, jak wyglądać będą parametry napięcia i prądu.
12 V połączonymi szeregowo ? Alternator jaki?
Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
Więc znajdź bezpiecznik alternatora i szeregowo z nim włącz bocznik.
Były takie przypadki, kiedy alternatory pracowały szeregowo lub równolegle i był układ wyrównywania napięć.
No właśnie coś mi tu nie grało od początku... 1.Jest możliwość podłączenia 5x takich alternatorów równolegle co daje 12V 3500W(290A) Jaki powinien mieć parametry w takim razie kontroler ładowania !? ...łącznie jest to 290A, z alternatora akumulator musi być ładowany max.30A. Czy przeoczyłem coś po drodze ?! Moge też połączyć alternatory szeregowo, wtedy...
Jak odłącze przewód D+ od alternatora i szeregowo włącze żarówkę 5W/12V to po zapłonie na desce kontrolka powinna słabiej zaświecić?
A Jak był dal dwa alternatory połączone szeregowo?
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
Czy w tym wózku jest alternator na 24V czy nie? Akumulatory połączone szeregowo czy równolegle? Skąd tam bierze się 24V.
Patrząc na obecne twoje problemy z tym to szybciej nie będzie. Masz raczej na pewno zepsuty regulator, te elektroniczne łatwo spalić, gdyby był mechaniczny to inna sprawa Zrób najprostszą czynność. Pomiędzy 67 w alternatorze i plus ze stacyjki wepnij szeregowo żarówkę H4 (55/60W). Powinno ładować a żarówka słabiej lub mocniej świecić. Druga sprawa...
Odkręć gruby ( plusowy ) kabel od alternatora, podepnij go przez żarówkę np od przedniego reflektora ( szeregowo ) do alternatora, podepnij klemę, jak żarówka będzie się świecić, to świadczy o uszkodzeniu alternatora.
Ten separator wygląda na 2 diody włączone szeregowo pomiędzy alternator a baterie akumulatorów. Rozładowanie jednej baterii spowoduje, że prąd ładowania popłynie do niej tylko z alternatora. Druga bateria nie będzie ładowana do czasu naładowania tej wyczerpanej. Tańsze od ładowania baterii hotelowej i też spełnia zadanie.
Skąd wniosek że powinno być osobne wyjście na kontrolkę? Łączysz żarówkę 12V 2W szeregowo ze stacyjką do zacisku D+ i tyle.
Prąd mierzysz miernikiem cęgowym czy wpinasz się w obwód zasilania szeregowo amperomierzem?
Teraz pytanie takie. Jezli odbiornikami bedą maty grzewcze (siedzenie i oparcie) To dla akumulatora będzie lepiej szeregowo czy równolegle??? Według mnie. Szeregowo mniejsze natężenie mniejsza moc (słabsze grzanie i dłuższe rozgrzewanie) Kto lub co jest ważniejsze - Ty czy akumulator. Podłącz równolegle, alternator i tak się "wyrobi".
Masz tam diody z alternatora podłącz to do kupy, szeregowo z akumulatorem zależnie jak szybko chcesz naładować, ale także jaka pojemność, żarówka do świateł długich lub razem z krótkimi.
Mam Mazdę 626 2.0D (2000r), teraz mam nowy aku ale jak poprzedni się kończył, rano ,,ładowałem'' kilka minut w autku (akumulator z podpiętymi klemami oczywiście) i odpalałem z włączoną ładowarką (tylko zimą sporo poniżej zera), zero problemów. Ładowarka samoróbka: transformator ok. 16V 200W, cztery diody wymontowane ze starego alternatora, szeregowo...
Zmartwię Cię ale jeden pasek klinowy nie da rady w pełni przenieść mocy na alternator ~100A. Z tego co zauważyłem to na jednym pasku ciągnie gdzieś do 60A. Możesz mi wyjaśnić jak udało się wam pogodzić 12V alternator z rozruchem na 24V ? Normalnie, instalacja normalnie pracuje pod 12V a w momencie rozruchu przekaźnik łączy szeregowo akumulatory. Popularne...
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Szeregowo między alternatorem a akumulatorem. Dobrze mówię?
kojot999 a mozesz zrobić dokładne zdjecie obrotomierza od poloneza - tak aby było widac elementy i ścieżki z tyłu. Jak masz pare elementów elektronicznych w domu to z wyjścia alternatora przez diodę (szeregowo) i rezystor (równolegle do masy - z 1k ohm) podłacz do wejscia obrotomierza.
Konwersji alternatora na agregat spawalniczy? Znalazłem taki temat Pandy mógłbys rozwinąć swoja myśl?
Nie wiem dokładnie jak jest rozwiązane zasilanie wzbudzania alternatora w Twoim aucie. Zazwyczaj właśnie w desce rozdzielczej, poprzez lampkę ładowania, szeregowo do układu wzbudzenia. Jak miałeś "rozbebeszoną" deskę, to mogłeś czegoś nie podłączyć
W "dziapańskich" motocyklach pracują alternatory samowzbudne, z wirnikiem na magnesach stałych, z bodaj regulatorami szeregowymi.
Nic nowego w myśl ekologii "pozorne" ladowanie w nowych autach tylko po to by obniżyć emisję spalin a że akumulator szybciej pojedzie do huty to przecież dla ochrony środowiska. W najnowszych autach zaczną dodawać korbę do odpalania. :) Cegami nie mierzymy małych prądów jedynie pomiar szeregowy.
Szanowni Koledzy, po co te emocje? Tekst z książki jest swoistą nadinterpretacją. Rozrusznik nie jest przystosowany do ciągłej pracy (a "częste" odpalanie można do takiej przyrównać). Z przymrużeniem oka oczywiście;) Autorze tematu: obwód ładowania w cinquecento jest prymitywny jak konstrukcja cepa. Wzbudzenie alternatora jest szeregowo przez żarówkę...
Nie rozumiem alternator 24V więc akumulatory są połączone szeregowo w czym problem.P
Diada prostownicza szeregowo w obwodzie obniża napięcie o 0.7V.
Jest to możliwe. Wyprowadzenie "D" służy do wzbudzenia alternatora. Należy podłączyć go szeregowo z kontrolką ładowania do głównego zasilania (do amperomierza zacisk -)
.Pozostała dmuchawa i powiem szczerze że nie wiem jak się za nią zabrać Ma magnesy stałe i jeden scczotkotrzymacz połączony z masą? Jesli tak to trzeba obrócić szczotkotrzymacze o 180 stopni (być może z połówką korpusu w której są zamocowane). Jeśli silnik jest szeregowy to niczego przerabiać nie trzeba.
Spróbuj włączyć szeregowo alternator z in stalacją 2 szt. diod 35A 50V.Jak dasz radę kupić w sklepie elektronicznym./nawet lepiej 2 mostki bo łatwiej przykręcić do nadwozia./
Prądnica prądu stałego działa jako silnik (alternator nigdy) ale na rozrusznik się nie nadaje.Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i ma b. duży moment obrotowy.Silnik równoległy jaki można zrobić z prądnicy nie ma takiego momentu.Ciekawe jest odpalenie silnika szeregowego(alternatora) bez obciążenia.Rozbiega się on i jego obroty dążą do nieskończoności...
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Żarówka lampki ładowania nie ma nic do rzeczy. Może jej nie być a układ będzie działał. Chyba jeszcze raz muszę napisać jak to działa. Plus na cewce przekaźnika pochodzi ze stacyjki w momencie przekręcenia kluczyka na 'rozruch', minus (masa) jest podawany przez regulator alternatora i szeregowo połączone uzwojenie wzbudzenia. W momencie gdy alternator...
Witam. Ten ciągnik ma oryginalnie 24 V? Czy ktoś akumulatory podpiął szeregowo zamiast równolegle?
MA być budżetowo czy profesjonalnie? Jak profesjonalnie to szukaj pod hasłem hamulec wiroprądowy. Jak budżetowo to dowolny alternator samochodowy. Do stojana podłączasz zespół rezystorów do obciążenia; regulując natężeniem prądu wzbudzenia uzyskujesz zmienne obciążenie na wale.
wystarczylo dac na poczatku opornik i by bylo wszystko ok o ile bylo polaczenie szeregowe a alternator nie robil kosmicznych skokwo napiecia
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
https://motoplat.nl/tech-info/connection... podłącz bez dfm tylko L sprawdź miernikiem czy masz ok14,6V jak nie będzie to podłącz D+ szeregowo przez żarówkę 2W do + po zapłonie przy obciążeniu prądowym nie zgaśnie
Wlacz amperomierz szeregowo miedzy zacisk alternatora a akumulator po uprzednim odlaczeniu przewodu z alternatora do aku
Szczotki minusowe to te których obudowy są przynitowane bezpośrednio do obudowy rozrusznika(nieizolowane) . Plusowe to te przynitowane poprzez izolator .Tak to wygląda kiedy masz już założony alternator jeżeli masz jeszcze prądnice to biegunowość jest odwrotna ale jak pisze Kindlar rozrusznik to silnik szeregowy i nawet jak zmienisz mu biegunowość i...
Witam.Czy ktoś przerabiając alternatory na generatory przełączał cewki w poszczególnych fazach z połączenia równoległego kilku drutów na szeregowe? Da sie to wykorzystać do podniesienia napięcia przy użyciu zewnętrznego mostka prostowniczego?
Wpinasz kontrolkę w jeden pin. Czy tylko ? Na schemacie masz diodę szeregowo z kontrolka do pin ,,L" . Pin ,,S" podłączony jest do klemy + akumulatora Uwzglednia to spadki napiecia na przewodzie alternator - akumulator i silnik (masa) klema (-).
Masm pytanie czy w tym samochodzie była instalacja 24V fabryczna. Bo mam takie coś i alternator 12v a żarówki 24V akumulatory połączone szeregowo.
Do sprawdzenia alternator (regulator napięcia), jak pisze Kolega Grzegorz. Nie oryginalne regulatory lubiły padać. Dodano po 1 Akumulatory podłączone szeregowo z racji braku przełącznika 12/24V.
Mógł byś połączyć to wszystko w gwiazdę, każdą fazę składając z szeregowego połączenia odpowiednich uzwojeń wielu alternatorów, ale wirniki musiały by pracować w fazie, tzn. powinny być połączone przekładnią która uniemożliwia poślizg i odpowiednio ustawione (kątowo) względem siebie. Jeśli alternatory mają sprawne prostowniki mógł byś je połączyć szeregowo...
Po pierwsze nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika,następnie trzeba sprawdzić czy kontrolka ładowania działa poprawnie.Podłączyć woltomierz do alternatora,przy wyłączonych wszystkich odbiornikach powinno być około 14V.Podłączyć amperomierz szeregowo i zobaczyć czy alternator produkuje prąd.
Ok więc zrobiłem tak. Do DF przy alternatorze połączyłem + z akumulatora łączac żarówkę szeregowo 12 V 5 W. Przewody d+ z 51 połączyłem ze sobą przed regulatorem i zaczęło ładować, więc prądnica sprawna. Podejrzewam regulator. Sprawdziłem jeszcze czy na styku 61 jest napięcie z kontrolki ładowania i jest 0,8 V na włączonym zapłonie, a 2 V na pracującym...
Możesz policzyć z prawa Oma, bierzesz najniższe napięcie, czyli 3,2 V, mnozysz X4 bo szeregowo i otrzymujesz 12,8 V. Liczysz różnicę między napięciem alternatora, czyli Ur=14-12,8=1,2 V. Następnie liczysz szukana wartość opornika R=1,2/0,7=1,71 om, zaokraglasz do E24 -> R=1,8 lub 1,6 Oma. Liczysz moc rezystorów, P=(1,2)^2/1,8=0,8 W i dla 1,6: P=0,9...
Ładowania nie sprawdzałem bo dopatrzyłem się że jest napisane 12V jak mi padł alternator. Akumulatory mam 2 - 12V 100Ah połączone szeregowo. Myślę że polonez15 ma rację z tymi bebechami.
Wpinasz rezystor szeregowo. W postaci kilku metrów przewodu 2,5 mm² dla prądu ładowania 16 A.
Kolego nie bezpośrednio ,tylko szeregowo przez amperomierz .
Witam! Bardzo dobry pomysł z tą elektrownią i zazdroszczę że nie mam takich warunków środowiskowych. Muszę powiedzieć że "elek555" ma rację, przecież alternator masz przerobiony. Pole magnetyczne wirnika będzie stałe , nurt rzeczki też, więc napięcie na wyjściu z alternatora powinno być w miarę stabilne . Tak więc regulator napięcia nie będzie potrzebny...
Mc33888 to driver widocznie coś spowodowało że zgłupiał i nie wystawia stanów niskich, także nie widzi F z alternatora. Szkoda ze sterowany szyną szeregową. Ciemno to widzę.
LEDówki dobrze podpowiada, lecz ja bym połączył ten wskażnik pod zacisk akumulatora i alternatora natomiast bocznikiem byłby ten istniejący przewód, szeregowo z wskażnikiem opór do regulacji zakresu, lecz jeden minus, wskaże tylko ładowanie bo prąd do stojącego alternatora nie płynie.
A jakbym połączył żarówkę szeregowo na przewodzie od alternatora do akumulatora to by działało prawidłowo?
Ok, lecz nie bardzo rozumiem kiedy piszesz odłączyć przewód B+ od alternatora, zabezpieczyć go by nie dotknął masy i powtórzyć pomiar. Odłączyć kable od alternatora, wpiąć miernik szeregowo i zmierzyć prąd? Co wtedy zmierzę? To wiem, ale po odpaleniu bez alternatora okazałoby się czy coś przy pracującym silniku nie robi zwarcia w instalacji. Mój miernik...
To nie ma znaczenia jaki kupisz, byle by był sprawny i ładował około 14,4 V. Przecież regulator to nie część ze statku kosmicznego, tylko prosty regulator szeregowy produkowany od 30 lat.
3 fazy przy 120-140 obrotach 39 v 1 faza 23 wyszło ok 1.7 mnożnik więc słabiutko. A czego się kolega spodziewa? Łączenie trzech faz nie da napięcia 3x fazowego - wspominałem o sumowaniu wektorowym wektorów przesuniętych o 120 stopni. Mnożnik 1,7 (tyle ma mniej więcej pierwiastek z 3) to wystąpi w układzie gwiazdy miedzy dowolnymi dwoma fazami. To w...
Obroty ze zdawczego niby ok, o ile z nich będzie sterowany altek... Połącz je równolegle będzie ok. diody w alternatorach nie cofną prądu. co do walki, do alternatora z motocykla dołącz szeregowo diodę 20A. Najlepiej o niewielkim napięciu złącza. Germanowa 0,4V ale na 20A chyba niema.... Nie wiem na 100% czy dobrze kombinuje :(
Ale myślę że dioda musi być między stacyjką a żarówką bo jeśli będzie między żarówką a alternatorem wtedy żarówka nie będzie gasnąć.? To źle myślisz, dioda tylko określi kierunek prądu i nie wazne czy bedzie przed czy za. bo masz połączyć szeregowo w obwód. Dioda wystarczy najzwyklejsza 1N4007 za parę groszy, nawet z wylutu coś podobnego. Taka dioda...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Zamiast dwóch szóstek spokojnie da rade jeden 12v, jednak potrzebny będzie akumulator o odpowiednim prądzie rozruchowym i należy zadbać o odpowiednie ładowanie najlepiej alternator zamontować (od poloneza chyba pasuje bez zabawy z mocowaniem). Połączenie 12V i 6V szeregowo myślę, że nie jest najlepszym rozwiązaniem, nie będzie zdrowe dla rozrusznika...
W żadnym wypadku nie wolno zdejmować klem przy pracującym alternatorze , może popalić wszystko . A że nie popaliło , to mieliście dużo szcęścia . Napięcie sprawdza się woltomierzem i powinno być w granicach do 14,7 V , prąd ładowania sprawdza się amperomierzem włączonym szeregowo pomiędzy alternator a akumulator i powinien wynosić bez obciązenia do...
czy to by wypaliło gdyby miast alternatora wpiąć 2 dynama 6v szeregowo Da się, ale każde musi mieć własny prostownik z filtrem, to narzuca konkretne wyzwanie w materii izolacji dynam(a) od ramy.
Po pierwsze - czy kolega jest pewien, że jest to szeregowa i prądnica? DF to zwykle szotki i wirnik - i to alternatora; w ogóle oznaczenia jakby z altka.
Witam. Zainspirowany tematem chciałbym popełnić podobne urządzenie, ale w większej skali i większej mocy. Potrzebuję przerobić wózek widłowy elektryczny i wpadłem na pomysł że taniej niż akumulatory wyszłoby przerobienie na "hybrydowy" z użyciem jednego bądź kilku mocnych alternatorów 24 lub 48 V. Czy tego typu przeróbka ma rację bytu? Wózek to Balkancar...
mozliwe ze nie ma kabelka tak jak napisał kolega powyzej ,ale ja bym sie czepił innego jeszcze kabelka który ma za zadanie pomiar napięcia między alternatorem a akumulatorem. Jezeli z altrnatorem jest cos nie tak to pojawia sie spadek napięcia na zarówce .jest to szeregowe połączenie z regulatora napięcia przez zarówke do plusa akumulatora .
Więc pakuj szeregową diodę i ciesz sie ładowaniem na poziomie.
Jak działa dystrybuowanie energii w kamperach w których znajduje się instalacja solarna? Czy w przypadku gdy podłączam coś do gniazdka 12v to energia idzie z paneli słonecznych a dopiero gdy pobór jest zbyt wysoki to z akumulatora? Lub co mogę zrobić aby pobór był bezpośrednio z paneli zamiast przez akumulator. Pytanie nr 2. Czy źródła prądu dc można...
No, to Ci nie wyjdzie nic dobrego: regulator napiecia współpracujący z alternatorem (lub prądnicą) działa w ten sposób, że jeżeli napiecie podawane na regulator jest niższe od napiecia progowego, to regulator powoduje przepływ prądu przez uzwojenie wzbudzenia prądnicy (lub alternatora). Gdybyś chciał to wykorzystac do regulacji napięcia zasilacza sieciowego,...
Dziękuję za odpowiedzi, a przy zastosowaniu przetwornicy przy wyjściu z auta (są takie na alledrogo) 12->24v sprawdziłoby to się w jakiś sposób na ładowanie szeregowe? Zakładając, że alternator ma na wyjściu 15v, czy przetwornica poda więcej niż 24? Pomyślałem też, że aby zwiększyć natężenie ładowania wystarczy podnieść lekko obroty auta ;)
Alternator jest 12V? Akumulatory masz chyba szeregowo czyli 24V. Ładowanie masz puszczone przez diody na każdy akumulator osobno? Jak masz ograniczony prąd ładowania dla każdego akumulatora? Jak przekazywany jest prąd na silniki?
skąd się bierze 200W spadku mocy na diodach . Spadek na diodzie to ok 0,7Vx2sztuki to 1,4V aby spadek mocy na diodzie osiągnął 200W prąd przepływający przez diodę musiałby mieć ok 150A !!!! , co dawałoby alternator o mocy 3600W , nie wydaje mi się ,aby takie alternatory istniały !!!! 150A to całkiem poważny prąd i nie ma mowy aby uzwojenia w alternatorze...
O wydajność prądową gniazd czy to 24V, czy 12V nie ma się co bać, bo można podłączyć bezpośrednio do akumulatorów. 12V nie - będziesz nierównomiernie rozladowywał akumulatory, a ładowane są zapewne w połączeniu szeregowym pojedynczym alternatorem 24V.
Dokladne sprawdzenie jest możliwe tylko omomierzem cyfrowym, diody w kierunku przewodzenia mają około 1000 omów, a w drugą stronę - nieskończoność, Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną rezystancję. Sprawdzenie w obwodzie: akumulator-dioda-żarówka (połączone szeregowo) pozwala tylko stwierdzić, czy dioda nie jest zwarta lub przepalona (pomiar...
Jak możesz otworzyć maskę silnika, to podłącz się pod masę i zacisk prądowy rozrusznika lub alternatora (uwaga na biegunowość), ale najlepiej szeregowo przez żarówkę np. H7 (powinno wystarczyć prądu dla centralnego zamka)- w razie, jak w miejscu na akumulator klema plusowa kabla leży na blasze, to najwyżej zaświeci żarówka, nie całe auto :) Możesz korzystać...
Kontrolka powinna byc bo alternator szybciej sie wzbudzi, bez kontrolki potrzebuje wyzszych obrotow; dwa wieksze konektory to B+, trzeci to L, do L mozesz wpiac zarowke (np 5W 12V) w sposob szeregowy. pozdrawiam
Przydatny byłby schemat według którego podłączona została instalacja elektryczna z zapłonem VAPE. Przeglądając różne przykłady schematów w internecie można zauważyć pewne nietypowe i niezbyt dobre rozwiązania. Dla przykładu jeden ze schematów sugeruje podłączenie przewodu masowego regulatora napięcia bezpośrednio pod akumulator, co może stanowić ominięcie...
Były wpinane szeregowo z prądnicą lub alternatorem i służyły do wizualnej kontroli zasilania sieci lecz przy dzisiejszych konstrukcjach jest to całkowicie zbędne - no chyba , że składasz old-timera .
Witam. Kupiłem wyciągarkę do Mitsubishi Pajero. Chcę podłączyć ale okazuje się, że jest na 24V? Pytanie moje jest takie: czy można w jakiś sposób ładować oryginalnym alternatorem dwa spięte ze sobą szeregowo akumulatory? Np przez jakiś system z diodowy?
Wskaźnik ładowania to jest właśnie amperomierz, tylko że może on wychylac sie w obie strony. Zasada działania https://pl.wikipedia.org/wiki/Amperomier... Jeśli masz multimetr który ma zakres pomiaru prądu do 20A to weź podłącz szeregowo amperomierz z ciągnika, multimetr i jakieś obciążenie 120W z żarówek i sprawdź na ile się wychyli.
Dawniej w celu stabilizacji prądu ładowania stosowało się proste rozwiązanie z szeregową żarówką.
Wyłącz wszystkie odbiorniki prądu i wepnij szeregowo amperomierz i sprawdź jaki prąd płynie w tym stanie. często przyczyną rozładowywania akumulatora bywa zepsuty regulator napięcia przy alternatorze oraz alternator jak siądą w nim łożyska . Przy okazji sprawdź ilość elektrolitu w akumulatorze w przypadku niskiego stanu uzupełnij wodą destylowaną ....
Te jednostki ?/1447/ , to LED - a lub dwie szeregowe diody prostownicze.
W klasycznym układzie, regulator napięcia jest zasilany z dodatkowego prostownika oraz szeregowo przez kontrolkę ładowania z + po kluczyku. Ponadto w kilku starszych VW w tym Passacie B4 alternator był połączony z rozrusznikiem, wiem że to głupie pytanie,ale może warto. więc gdzie rozpinałeś kable jak Ci spadło do 0,02? No i czy jak wyjmiesz ten alternator...
Niestety tego nie sprawdziłem, jutro zrobię pomiary we wszystkich miejscach i w trzech opcjach. Przeczytałem w innym temacie,że te alternatory mają problemy same w sobie i,że można szeregowo wpiąć diodę 3A w żółty przewód oszukując regulator i uzyskując lepsze ładowanie?
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Ale jak to zrobić? Dodano po 10 https://obrazki.elektroda.pl/9345036800_... https://obrazki.elektroda.pl/9470992200_... Dodano po 2 A może by tak spadek napięcia uzuskać poprzez szeregowe połączenie diod prostowniczych z alternatora samocbodowego, bo takie posiadam, jakie spadki napięć są ma takich diodach ? Z góry...
alternatory schemat motoryzacja alternatory alternatory valeo
philips dźwięku youtube tylnia wycieraczka escort skrzynki bezpiecznikow
kettler sterownik mikrokomputer cobra1
Piekarnik Gorenje B3365E - Diagnostyka i Naprawa Usterek Wymiana linki pokrywy silnika Hyundai i40 - instrukcja