A do silnika to "zanurkowałeś"? Zdemontuj go i zobacz co się stało a magnesem od tacho, bo pewnie jest ok tylko nie wiem na co czekasz ,może na serwis? Moze ten magnes trzeba poprostu wkręcić? A jaka jest opornosć tej cewki tacho?
Oporność ok. 30 om a napięcie jest gdzieś na elektrodzie, poszukaj.
Witam, sprawdź upływność silnika do masy i napięcie wytwarzane przez tacho.
Rezystorek smd 272 czyli 2.7 kilo.
Sprawdź szczotki silnika,tacho,uzwojenia-cały silnik.
Komutator w silniku iskrzy?
Triaka nie sprawdzałeś a chcesz kupować w ciemno tacho i magnes. Powodzenia 😁
Tacho w silniku , to jego problem albo triak silnika.
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Witam, sprawdź upływność do masy w silniku. Miałem coś takiego w innym modelu, chociaż tacho sprawne, to upływność do masy w silniku powodowało zwiększenie napięcia na tacho. Skończyło się uszkodzeniem portu procka.
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
E60 Brak informacji od silnika - sprawdzić silnik, moduł, przekaźnik, tacho
nie muszę sobie wyobrażać widze takie na codzień w nieco starszych pralkach bez "inteligentnego" sterowania.... inne propozycje ?
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od silnika do modułu, prądniczke tacho, triak silnika na module.
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
Czy jest możliwość sprawdzenia poprawności działania takiego " tacho " ? Tak, przez pomiar rezystancji.
Trzeba sprawdzic polaczenia tacho z elektronika, ponieważ takie objawy daje brak kontaktu elektroniki z sygnalem tacha. Chodzi o kostki, oraz samo tacho, po podgrzaniu suszarki, a były przypadki gdy tacho dostawalo przerwy w wyniku nagrzania.
Tu znajdziesz wartość rezystancji cewki tacho: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W razie potrzeby o cewkę zapytaj użytkownika z tego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Pasuje od silnika pralki AMICA, ale te starsze wersje:)
Witam! Temat wielokrotnie omawiany np. tutaj : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Wpisz sobie w szukajce amica błąd E 21 i masz kopalnie wiedzy. Zacznij od silnika ( tacho, wiązka przewodów, szczotki ), potem w/g wskazówek w powyższym temacie. Powodzenia.
Witam. Przykleić Kolego. Jest na rynku dużo bardzo dobrych klejów. Polecam kleje dwuskładnikowe (chyba poxipol-obym nazwy nie pomylił). Przed przyklejeniem dobrze odtłuść powierzchnie klejone np. czystym spirytusem. Pozdrawiam
Szczotki są w porządku. Niestety nie wiem jak sprawdzić tacho.
tak ale jak na pusto jest ten sam problem to wskazuje to na uszkodzenie tacho
Ten po lewej 10k, po prawej 1k. Oba są na wyjściu obwodu tacho (od strony procesora), skoro są spalone to poleciała prawdopodobnie reszta obwodu.
Do sprawdzenia tacho, ale może być również uszkodzenie modułu - obwód wejściowy z tacho
Witam. Jakiś czas temu miałem podobny przypadek ale wtedy rozkręcił się magnes w tacho i pralka wariowała przy wirówce.Warto sprawdzić. Pozdrawiam
Witam! Ostatnio zepsuło mi się tacho do silnika pralki Amica AWCT10L. Żeby je wymienić musiałbym zakupić cały silnik. Gdzie mogę kupić tacho do tej pralki? Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam!
Zacznij od sprawdzenia prądniczki tacho.
Witam,do sprawdzenia silnik,pod kątem jakość połączeń na wtyczce,szczotki,oraz tacho.
Sprawdź tacho.
Witam Krótkie pytanie jaka powinna być oporność tacho silnika w pralce Amica comfort 800? Wyskoczył mi błąd E21 po zmierzeniu oporu pradniczki uzyskałem wynik 56 omów co wydaje mi się za mało ale nie wiem jak powinno być książkowo Czy ktoś miał by ewentualnie jakiś link podesłać z takimi tacho do kupienia ? Dziękuję i pozdrawiam
Jak ta Amica posiada wersję z silnikiem SOLE, to masz problem z magnesem w prądnicy tacho...
sprawdź prądniczkę tacho >>>>pewnie wypadła http://obrazki.elektroda.net/82_11592974...
To może sprawdź znowu ten silnik: szczotki, przewody, tacho.
To wygląda na uszkodzenie w obwodzie tacho.
Witam . Jeżeli tacho-prądniczka sprawna to sprawdź ciągłość przewodów od niej do modułu,gdyż mogą być złamane.
O co chodzi? O rezystor w obwodzie tacho.
A sprawdzałeś czy tacho nie wypadło z silnika? Bo objawy na to wskazują.
Skoro silniki sprawne to wyglada faktycznie na to, że Problem tkwi w module. Może z obwodem tacho jest cos nie tak
Po ruszeniu silnika brak sygnału tacho - uszkodzona prądniczka tacho.
Witam. Sprawdź oporność prądniczki, blaszkę lekko odginasz i prądniczka jest na wierzchu. Podejrzewam, że jest uszkodzona. Amortyzatorom i paskowi dałbym na razie spokój...
Sprawdź długość szczotek w silniku oraz czy nie wykręcił się wirnik tacho.
A jak tam pasek się czuje i sprawuje? Może już rozciągnięty za mocno? Magnes sprawdzałeś w tacho?
Rozwiązanie: Padnięty rezystor na płytce i drugi na wejściu tacho - przyczyna - uszkodzenie w wtyczce silnika/tacho ....
Witam, poszukuję cewki tacho do silnika ACC 20684.520. Pralka Amica obr. wirowania 1200.
Zacznij od magnesu prądnicy tachometrycznej , moze sie wykrecił z wirnika sprawdz tez rezystancje samej prądnicy ,oraz rezystory od tacho na module (również czy wszystkie są na swoim miejscu... :lol: ) Pozdrawiam
Do sprawdz. silnik(szczotki), tacho, wiązka...
Sprawdz tacho przy silniku.
Silnik, a raczej prądniczka tacho.
:arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Do sprawdzenia szczotki, kostka, połączenia i prądniczka tacho.
bump :d
Witam, Sprawdź szczotki w silniku, ew. jak kolega wyżej napisał - tacho. Pozdrawiam
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku
Do sprawdzenia szczotki,zawieszone lub się skończyły.Jeszcze można wymienić opornik w obwodzie tacho. Pozdrawiam.
Witam do sprawdzenia silnik( szczotki ,tacho) pozdrawiam
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
To jest e21. Uszkodzony silnik, tacho lub elektronika
co jeszcze mogę sprawdzić Podstawową rzecz, czyli tor tacho na elektronice.
Na początku podłącz silnik bezpośrednio do sieci i zobacz czy chodzi .Następnie do sprawdzenia rezystancja cewki tacho generatora . Jeśli ww rzeczy sprawne do wymiany moduł .To by było na tyle ;)
Może być- nawet lepiej.
Wartość tego rezystora to 2,7kilo Sprawdź silnik, a w szczególności tacho pozdrawiam
Witam.Proponuję sprawdzić tacho na silniku.
Lub od pralki Amica.
A jak nie skończyła tego programu to woda była wylana ? Drugi błąd to problem z prądniczką tacho. Silnik obraca?
No i to zasadniczo zmienia postać rzeczy. Interesuje Cię błąd E22. Generalnie silnik pracuje poza kontrolą układu tacho. Na forum znajdziesz tonę informacji o tym problemie. Aha, i ten kondensator zostaw w świętym spokoju.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
Napięcie jest ok, tymbardziej, ze pomiar prędkości odbywa się na zasadzie pomiaru częstotliwości napięcia z tacho. Spróbuj wyczyścić komutator, wymienić szczotki. Jeśli to nie pomoże to wina po stronie panelu strowania. Jaki to dokładnie model?
Na początek sprawdż silnik(szczotki,tacho itd,)
Ma kolega odp Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Pralka przerywa program i wyświetla E22(T9). Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo
Uszkodzony silnik (pradniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) Wyciągnięta kostka silnika; Lub zablokowany beben Wykręcony magnes na osi silnka / tacho/
Około 200-220 omów.
Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo dużym niewyważeniu typu koc, szlafrok)
Silnik posiada dwie pary wyprowadzeń ze stojana, z których wychodzi po jednym przewodzie z zacisku. Wydaje się że początki i końce wyprowadzeń są zmostkowane, sprawdzano miernikiem mają przejście. Cele w komutatorze również mają przejście 0.8ohm. Dwa przewody od cewki tacho mają ciagłość.
Błąd znany jako E21 - "Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. ", pokrewny z błędem poprzednim - oba związane z napędem. Do sprawdzenia w takim wypadku silnik. Jeżeli silnik tuż przed wyświetleniem błędu pracuje na zwiększonych obrotach (podobnie jakby wchodził na wirowanie) w pierwszej kolejności należy przyjrzeć się prądniczce...
Badań nad sterownikiem pralek Amica PA5580A5xx ciąg dalszy. Czy ktoś może posiada informacje jak się mają częstotliwość i napięcie wyjściowe przetworniczki tachometrycznej w tych pralkach do obrotów bębna (NIE SILNIKA). Maksymalne napięcie (dla największych obrotów wirowania) Maksymalna częstotliwość (powiedzmy przy 800 obrotach/min). Z góry dziękuję.
stan tachoprądniczki. i cały obwód tacho: ścieżki, oporniki , nie ma tego aż tak dużo...
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
Był taki temat na Forum dokładnie z taką pralką 7 mignięć co 10 minut pracy silnika - poszukaj. Tam po kolei sprawdzono przekaźniki, tranzystory sterujące przekaźnikami a wyszło na to,że magnes od tacho poluzował się na osi silnika. Coś w tym rodzaju.
tacho ma opornosc 225ohm A co z magnesem? Tacho mierzyłeś przy samym module, czy silniku? Jakie tacho daje napięcie?
Jeżeli tacho OK ( 220 Ohm), to sprawdź rezystory i ścieżki obwodu tacho na module.
lub przerwa w obwodzie tachoprądniczki na zaciskach tacho zobacz miernikiem czy nie ma przerwy
Sprawdź czy przypadkiem wirowanie nie zaczyna się od wysokich obrotów.Jeśli tak to zacznij od tacho(usytuowane w tylnej części silnika)
Jak wlutowałeś triaka? Z tego widać, że silnik dostaje pełne napięcie, a powodem tego może być: zwarty triak lub wypadnięta prądniczka tacho na silniku.
Może podpowiesz mi gdzie to jest i jak to sprawdzić? Czy to ta część z dwoma kabelkami, która jest przy ośce silnika? Proszę o pomoc. Tak to jest tacho, sprawdź jakość połączeń przewodów w kostce silnika i na module, zmierz rezystancję tacho.
Przerwa w obwodzie tacho lub zwarty triak silnika głównego.
świecą diody 30 i 60 st.C Wszystko co związane z silnikiem i tacho, oraz okablowaniem tychże.
Sprawdziłbym też szczotki silnika oraz rezystor smd prądniczki tacho na module sterowania Pozdrawiam
Uszkodzenie usunięte.Wymieniono dwa oporniki Tacho na płytce modułu.Działa juz poprawnie
Sprawdź szczotki silnika, powinny być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika-jakość połączeń, prądniczkę tacho. To jest silnik komutatorowy, nie ma kondensatora rozruchowego. Szczotki są OK. Wyczyściłem komutator, podłączyłem miernik i zakręciłem ręcznie silnikiem. Pokazuje się napięcie na woltomierzu stąd wnioskuję że silnik jest sprawny i szczotki przewodzą,...
A tak przy okazji , czy za liczenie "zerojedynkowe" w sterowniku odpowiada procesor główny ? Pytam bo mam podobną sytuację w pralce Amica PA.....(nie pamiętam) w której silnik rozpędza mi się do maksymalnych obrotów i nie ma ich regulacji obrotów . Cewka dobra ,magnes też, przewody do modułu mają ciągłość , rezystory w linii tacho dobre, pozostaje...
E22 Zwarcie triaka silnika -obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika
Tak jak kolega podpowiada, do sprawdzenia prądniczka tacho, ewentualnie moduł jeśli prądniczka dobra :)
Probemy z silnikem trzeba rozwązać bo same się nie usuną i dopieo potem pytać. Nie rozumiem o czy ty tu piszesz... A skoro 200 to za dużo to ile powinno być prawidłowo? I czy to oznacza że tacho jest uszkodzony?
Wstawiałem jakieś silniki ze zezłomowanych, starych Amic - aby tylko uchwyty pasowały. A co z tachoprądniczką? Mam na myśli tutaj prąd wytwarzany, wszystkie prądniczki amiki mają takie same wartości? Prąd wytwarzany przez tachoprądniczkę zawsze mieści się w tolerancji elektroniki jej sterującej. Bez względu na wartość oporności cewki. Cewka wytwarza...
Do sprawdzenia pompa wylewająca, węże zbiornik-pompa i odpływowy (drożność), wężyk od hydrostatu,szczotki silnika (czy nie za krótkie, przeczyścić komutator), w ostateczności kondensatory na module, prądniczka tacho lub sam hydrostat.
Sprawdź szczotki. Tacho możesz sprawdzić podpinając woltomierz i obracając silnikiem - powinno podawać napięcie.
Witam, był dzisiaj serwis do pralki. Pan wymienił tacho i pralka dalej pracuje zrywając sobie obroty...
Sprawdź tacho,magnes,moduł(triak może być zwarty). Użyj funkcji -"szukaj".
sprawa rozwązana spalony był tachometr.odwrotnie podłączyłem kostkę prz silniku i przez to spaliłem tacho. dziękuje wszystkim za pomoc.
cewka tacho amica prądniczka tacho amica amica prądniczka tacho
uszkodzone drzwi lodówki samsung zjawisko naskórkowości baterie rowerowe połączenie
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Analizator spalin 327-1 uszkodzony na części Zapłon na stałe po podpięciu klemy - przyczyny