Tacho w silniku , to jego problem albo triak silnika.
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od silnika do modułu, prądniczke tacho, triak silnika na module.
Bez problemu.
7 mrugnięć to brak obrotów silnika silnik zablokowany,szczotki silnika,wyjęta wtyczka zasilania silnika,uszkodzony triak zasilania silnika
Komutator w silniku iskrzy?
Przy jakości tych modułów możliwe jest wszystko. Trzeba płytę wyjąć i przemierzyć. Na pierwszy rzut triak + przekaxniki silnika.
Masz zwarty triak silnika na module.
Czyli rozumiem że triak silnika to ten z radiatorem Tak dlatego tak napisałem :D
Przepięcia (przekroczenie dopuszczalnego du/dt) powodują "nieintencjonalne" załączenie triaka. Przetężenia (za duże di/dt) powodują "ubicie" triaka. Skup się na silniku.
Dokładnie oczyść PCB i wymień triak, ale jak bozia przykazała, daj trochę pasty termo-przewodzącej i zadbaj by triak bardzo solidnie przylegał do radiatora. Można pomyśleć nad przykręceniem go krótką śrubą M3.
Jeden i drugi dobry.
Wilgotny kurz osadza się w taki sposób, wygląda to źle, ale elementy te są sprawne. U Ciebie nie działa albo silnik, albo przekaźnik/tranzystor/triak silnika.
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Dwa są połączone z triakiem BTB12 600BW więc myślę, że to od silnika.
Jaki stan szczotek? Nie za krótkie? Może już nie dociskają dobrze do komutatora bo je doprowadzenia (linka)trzymają. Połącz uzwojenia równolegle i podłącz pod akumulator 12V. Jak będzie kręcił to sprawny i szukasz dalej. Samo przejście na mierniku to za mało.
Witam ! Na module znajdziesz rezystor smd 2,7 kΩ a znajdziesz go śledząc ścieżki od strony tacho silnika. Będzie wyglądał na lekko przegrzany także z pewnością go znajdziesz. Na jego miejsce najlepiej wlutować taki do montażu przewlekanego. Ten rezystor z czasem się wygrzewa i zaczyna przerywać. Błędy jakie występują przy wypaleniu tego rezystorka...
A te obroty to są szybkie czy normalne i czy w jedną stronę czy możę rewersy. Sprawdzić tachometr silnika . Zwarcie triaka silnika to poprostu jego uszkodzenie bardzo często bez powodu poprostu trzeba go wymienić.
Witam ! Wyglada to na zwarcie triaka sterujacego silnikiem .
Ok, jeśli po odpięciu sypało błędem E4 a przy podłączonym nie to jestes w gronie tych diesiecioprocentowych. Moduł do sprawdzenia, najpewniej do wymiany triak i pewnie silnik pompy.
Pralka Amica PA5580B425 Występuje kod błędu E21, silnik nie pracuje, Wymieniony triak BTB12600BW. Pytanie brzmi: z waszego doświadczenia stawiacie na uszkodzenie silnika czy tachoprądniczki??
Przekaźniki tylko są od zmiany kierunku obotów silnika. Napięcie podaje procesor poprzez triak.
Ja bym sprawdził triak silnika .Błąd E-22 mówi również o zwarciu triaka sterującego pracą silnika głównego.
Raczej będzie uszkodzony moduł . Naprawa jest możliwa, ale czy połacalna ? Na początku sprawdź triak silnika oraz przekaźniki ( są 2 odpowiedzialne za kierunek obrotów silnika ) , oraz czy podawane jest napięcie na złączke silnika.
Przerwa w obwodzie tacho lub zwarty triak silnika głównego.
Uszkodzona elektronika - zwarcie triaka silnika.
Ja bym na Twoim miejscu silnik włożył do pralki,silnik bez obciążenia łatwo może się rozbiegać i powodować ogłupienie elektroniki a w konsekwencji E22(zwarcie triaka silnika)...
Podmień triak silnika, może coś nie tak ze sterowaniem?
Widoczne są osmalenia na powierzchni Po prostu je wytrzyj szmatką czy pędzelkiem (fotka w tej jakości), ale obszar przekaźników silnika oraz samego triaka silnika (od strony lutowania) :D
Sprawdź elektronikę, konkretnie triak sterujący silnikiem.
Witam, sprawdź przebicie silnika do masy, przy okazji można sprawdzić grzałkę. Odłącz tacho silnika, pomierz napięcie, jakie wytwarza, od razu zobaczysz, czy przy odpiętym tacho będzie się inaczej zachowywać, czy tak samo. Triak silnika wygląda na zdjęciu, jakby miał jakiś nalot, to może świadczyć o jego uszkodzeniu.
Witam Wszystkich .11 mrugnięć oznacza :zwarcie triaka silnika głównego.Pozdrawiam.
Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo dużym niewyważeniu typu koc, szlafrok)
Triak silnika :) Najprawdopodobniej BTA16-600 Obudowa TO-220
Szanowny adminie. Szyderstwa i kpiny to nie moja bajka. Gdybym przynajmniej dowiedział się, co w tym silniku nawaliło jeśli nie uzwojenia. Co do prezydenta, na wózki aku 12V nie potrzeba uprawnień G1. Moją specjalnością nie jest AGD. Jestem radiowcem. Za poradę dziękuję i potem napiszę czy faktycznie był to silnik. Zaoszczędzę zatem parę złotych na...
Słuchaj blokada drzwiczek to nic innego jak zamek elektromagnetyczny z zapadką sprawdzenie raczej poprzez pomierzenie rezystancji multimetrem na przejście lub w też w inny sposób czy napięcie dochodzi do zamka pomiar napięcia woltomierzem . Bo może być tak ze zamek elektromagnetyczny nie zamyka zapadki i sterownik modułu procesor widzi jako otwartą...
Witam. W trakcie cyklu prania rewersy są poprawne czy też ze silnik zrywa w którąś stronę? Warto by triaka silnika podmienić.
Sprawdź triak silnika na module.
Jeżeli zawór był wymieniony to znaczy że co się stało z poprzednim(uszkodził się mechanicznie czy elektrycznie?), przyczyn należy szukać nadal na płycie programatora,posprawdzaj jeszcze raz wszystkie połączenia i ścieżki,co do silnika jeżeli by był uszkodzony to by nie kręcił na rewersach(wolne obroty).Można jeszcze sprawdzić triak który steruje silnikiem...
Pompa dowolna, magnetyczna (silnik), dostępna w każdym sklepie z częściami AGD. Triak Z00607MA http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
http://www.pralkoporadnik.pol.pl/ -w zakładce ,,dokumenty,, są schematy.Prędkość regulowana jest triakiem.
W tym modelu nie ma kondensatora , w ogule silnik komutatorowy nie ma kondensatora . Możliwe sš 4 przyczyny , szczotki , wirnik , triak silnika lub cały moduł .
Do sprawdzenia grzałka i silnik pod kątem upłynności. Może być też problem z triakiem silnika lub jego sterowaniem
a jakie parametry ma triak sterowania silnikiem ??
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, być może jest zwarcie lub uszkodzona płyta - zwarcie triaka silnika itp.
prądniczka tachometryczna daje impuls. Co może być uszkodzone ? Triak?
Podłacz silnik bezpośredni pod 230V .Dodatkowo sprawdź rezystor sterujący triakiem oraz tranzystor i rezystor w układnie tacha .
Short circuit on the motor triac, check the motor and tacho. http://obrazki.elektroda.pl/5042773200_1...
Jak wlutowałeś triaka? Z tego widać, że silnik dostaje pełne napięcie, a powodem tego może być: zwarty triak lub wypadnięta prądniczka tacho na silniku.
E22 Zwarcie triaka silnika -obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika Skoro triak jest zwarty to zasilanie musi być na silniku.
taki błąd: 1. Płukanie extra - świeci się na żółto, 2. Wyłączenie wirowania - świeci się na żółto, 3. Start/Pauza - nie świeci się, 4. POWER - nie świeci się, To nie jest błąd. Przy sygnalizacji błędu świeci na czerwono dioda start. Skoro nie świeci dioda zasilania, to prawdopodobnie coś jest nie tak z modułem (procesor, pamięć). Może też być problem...
Sprawdź ścieżki na module te które prowadzą do silnika,triak sterujący silnikiem.Pozdrawiam.
Wężem spustowym położonym płasko po podłodze do niskiego naczynia Dzięki za radę, spróbuję. Dlaczego? Dokonałeś jakichś przeróbek? Nie nie przerabiałem. Dawałem już raz programator do naprawy, wtedy dziabnięty był triak sterujący silnikiem.
Sprawdż czy grzałka nie ma przypadkiem przebicia ,co może być przyczyną spadku napięcia. Wtedy może szaleć przekaznik załączający silnik lub triak sterujący tym przekażnikiem.
pralka amika pa45 7 mignięć diody silnik , prądniczka sprawne triak i przekażniki sprawne
Silnika mają na ogół kilkanaście do kilkadziesiąt omów. Ja bym na Twoim miejscu wymienił uszkodzony triak i rezystor prawdopodobnie 100 omów i podłączył bym zasilanie na razie bez obciążenia, czyli bez silnika. Jeżeli nic by się nie wypaliło, to podłączam silnik i sprawdzam. UWAGA na triakach masz 230V.
Ma kolega odp Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Pralka przerywa program i wyświetla E22(T9). Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo
te czarne plamy to normalka te białe też szczerze to jak narazie nie próbowałem na ten błąd naprawiać elektroniki wymieniam cały moduł ale ciekaw jestem co powoduje takie zachowanie. Zacznij może od wywiany triaka silnika (ten na radiatorze)
Szczotek jest końcówka i nie zostało już im wiele życia, ale zużyte ekstremalnie nie są. Raczej wysiadł silnik, ale triak fortuny nie kosztuje więc albo wymienić w ciemno albo go wylutować i pomierzyć.
TO nie tu szukasz . Pierwsza sprawa : sprawdz pompę odpływową czy nie zablokowana przez syf ( zawór 3 drogowy jest do rozdzielania wody na górne dolne smigło ) Jak pompa drożna - sprawdź zasilanie czy dochodzi do silnika 220V Brak napiecia przez 10-15 sekund po uruchomieniu programu to masz moduł mocy do naprawy ( masz go po lewej stronie na dole )...
Tak mniej więcej wiem, to taki symetryczny tyrystor. Z tym że ten stary działał jak tyrystor, a sprawdziłem to podpinając go pod prostownik. Odbiornikiem była żarówka, a na bramce był rezystor ok 350ohm i tak zmieniałem jego polaryzacje. I w jednej konfiguracji działał, a w drugiej nie. Nie bardzo wyobrażam sobie jak wyglądało to Twoje sprawdzanie...
Chodzi mi o zasymulowanie jakimś generatorkiem (przestrajanym) sygnału z prądnicy tacho, by programatorowi się wydawało, że widzi pralkę ? Programator "widzi" obroty silnika głównego jako częstotliwość napięcia z prądnicy tachometrycznej i na podstawie tego stabilizuje obroty sterując odpowiednio triakiem.
Czyli gdybym wymienił zawór przesterowania i to coś co sie przepaliło pralka byłaby sprawna ? Tak. W jaki sposób zawór miałby uszkodzić elektronikę? Dochodzi w nim do zwarcia i uszkadza triaka. Jak sie nazywa ten element spalony? Zawór przesterowania, to jest taki trójnik pod silnikiem.
Sprawdź tachometr silnika a jeżeli sprawny to triak w sterowniku.
BZDURA !!!!!!!!!!! Nie ma tam żadnych triaków ani przekaźników . Włóż widelec do silnika, ustaw temperaturę na około 200 stopni C włącz silnik i spróbuj przekręcić widelec aby mu pomóc ruszyć, powtórz to 3-4 razy. Zdarza się że po kilku latach nie używania zapiecze się. Jeśli nie ruszy to napęd rożna jest do wymiany. Prosta wymiana od tyłu i mały koszt...
Sprawdź na płycie elektroniki sterowanie pompy, nie wiem co tam jest triak,przekaźnik?
Błąd nr.7 mówi o uszkodzeniu silnika ,prądniczki tachometrycznej .Sprawdź czy ten triak ma takie same wyprowadzenia i czy silnik ma przejścia między uzwojeniami ,na szczotkach. Jeżeli wymieniałeś triaka silnika to musiała być jakaś przyczyna o której nie napisałeś.
Silnik do wymiany lub przewinięcia. Na module wymień triaka jeżeli nie ruszy ze sprawnym silnikiem.
Proponuję sprawdzić sterownik silnika - najprawdopodobniej uszkodzony triak identyczne objawy miałem w mojej pralce zwarcie A1 i A2 miał triak BTA 16- 600 na płycie sterownika pozdrawiam
Opis błędu serwisu (Przyczyna bezpośrednia): Zwarcie triaka silnika - obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Możliwe przyczyny awarii: Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo dużym nie wyważeniu typu koc, szlafrok)
Czy to jest sterownik produkcji firmy MDL S.A (Elrad) ? Bo jeżeli tak, to tam są stosowane triaki Z00607MA (na obudowie jest Z0607MA) produkcji ST. To te małe wyglądające jak tranzystory w obudowie TO-92. Podają one ZERO sieciowe - wg producenta (albo fazę, jak kto ma odwrotnie okablowane gniazdko sieciowe) do zaworów, pompy i siłownika przekierowania...
drzwi zamykają się i trzymają. Jeśli zamykają się i trzymają ( czyli są zablokowane) to triak blokady sprawny. Sprawdź szczotki silnika .
Sprawdź rezystor szeregowy na wejściu sygnału z tacho. Lubi się spalić - zwłaszcza wtedy gdy trochę wody dostanie się na złączkę silnika.
Może triak sterujacy silnikiem (ten na raditorze) ma przerwe.Powodzenia.
Stawiam na uszkodzenie triaka - dziura w kołnierzu, woda zlewa się po kablach do wtyczki silnika - reszta znana.
Dzięki (at)TONI_2003 Jedno chyba z ostatnich pytań.. ;) Rozumiem, że ten triak ze zdjęcia znajduje się przy silniku?
Witam. Najczęściej taki objaw to zwarty triak sterowania silnika. Jeżeli tak będzie, to może być przegrzany wirnik.
Trójnik jet systemu jest zamocowany pod silnikiem na dolnej obudowie.Jeżeli jest załaczony pompa spryskuje pranie przez dyszę,jeśli nie jest załaczony pompa wylewa wode z pralki.W trójniku jest pozycjoner który nie raz się zacina lub blokuje brudem.Częścią elektryczna trójnika jest siłownik termiczny załaczany triakiem Z0607.Przeciazenie siłownika lub...
Jeśli sprawdziłeś silnik Przejścia na stojanie na zabezpieczeniu na szczotkach na prądniczce(ale to ostanie jak by było uszkodzone to silnik by ruszał z max.prędkością na chwilę i wyłączał się) To sprawdź jeszcze na sterowniku przekaźniki czy łączą czy triak sterujący silnikiem nie jest uszkodzony
Witam.Miałem taki sam problem jak Snaker tylko u mnie woda wyciekała z pod grzałki ,ale dzięki radom Kristo - "Sprawdź czy triak ten duży przy radiatorze nie ma zwarcia ." Wymieniłem triaka i pralka naprawiona ! Dzięki pozdrawiam :) .
Do sprawdzenia złączka silnikowa, sama prądniczka tachometryczna - nigdy nie masz pewności nie czy ta 2 nie jest walnięta (sam ostatnio kupiłem nową uszkodzoną blokadę;/) oraz triak/tyrystor od sterowania silnikiem na module
Szczotki są OK. Wymieniane były trochę wcześniej zanim się zepsuł czujnik drzwi. To od manipulowanie nim wywaliło mi moduł. Podejrzewam wymienione wcześniej tacho (przestaje działać silnik zanim dobrze się rozkręci, tzn. najpierw działa pompa, a później silnik zaczyna i szybko przestaje). Ewentualnie jeden kolega wcześniej sugerował triaka. Tylko nie...
Pewnie zwarty silnik, np stojan dostał przebicia do blach i wywaliło triak na programatorze. Mam taki programator ze swojej starej pralki. W zasadzie cała pralka na części jest.
Najprościej dorobić regulator na triaku. Ten pewnie też by się dało podłączyć tylko trzeba by dostarczyć wszystkie potrzebne sygnały.
Do sprawdzenia silnik - szczotki, tacho, kostka, i jego sterowanie - triak.
Uszkodzony triak sinika-do wymiany moduł.Sprawdzić silnik przed założeniem nowego modułu.
Sprawdź silnik i grzałkę pod kątem upływności. Sprawdź również gniazdko czy ma uziemienie, ewentualnie zerowanie i czy na bolcu uziemiającym przypadkiem nie ma jakiegoś napięcia nie wiadomo skąd. Miałem takie przypadki.
A przekaźniki klikają rewersy są przłączane przekaźnikami w momencie jak mają być obroty odwrotne sprawdź czy na triaku zasilającym silnik jest przepuszczane zasilanie
Witam.jestem początkującym elektronikiem ale posiadam wiedze w tym zakresie.Zajmuję się naprawą pralek i w Amice AWCN 12DA uszkodzony jest tranzystor sterujący triakiem silnika. Jedyne oznaczenie to W26,nie mogę znaleźć parametrów. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.Pozdrawiam.
Czyli uszkodzeniu uległ silnik jak w opisie błędu, uszkodzony bezpiecznik termiczny, uzwojenia lub tachoprądnica ewentualnie triak silnika. Podłącz silnik na chwilę bezpośrednio poza pralką i sprawdź czy ruszy i jeśli ruszy to jak będzie pracował: https://youtu.be/PmsoYS5UVvY
Tutaj zauważyłem jeden uszkodzony triak i rezystor przesyłam zdjęcia. Rezystor jest połączony z triakiem https://obrazki.elektroda.pl/8362925200_... https://obrazki.elektroda.pl/3328022700_...
Triak sterowania silnikiem jest przykręcony do radiatora i znajduje się na programatorze.Dobrze wcześniej spr. kostkę silnika czy nie ma nadpaleń.
1. Przyczyna bezpośrednia : Zwarcie triaka silnika- obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika 2. Akcja podejmowana przez sterownik : Pralka przerywa program i wyświetla kod błędu. 3. Możliwe przyczyny awarii : Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo dużym niewyważeniu typu koc, szlafrok...
Sprawdź dokładnie prądniczkę tachometryczną na silniku, mocowanie jej cewki i mocowanie magnesu i sprawdź czy nie jest zwarty triak sterujący pracą silnika na module. To na początek, poza tym za mało daje nazwa amica, a model ?
Witaj;Silnik narazie sprawdzilem oględnie ,jutro sprawdze dokladniej .Wtym module są triaki (który steruje silnikiem-??czy BTB-12) Dlaczego przy ręcznym pokrecniu programatorem nie moglem wypompowac wody??[/code]
Nie ma za co, forum od tego jest. Jednak jeśli pralka "kręci" to przed triakiem zajął bym się kablami i silnikiem. pozdrawiam :D
E22 D3 Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Pralka przerywa program i wyświetla E22. Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo
Skończcie opowiadać pierd... jak wymienił pompe i zawór trójdrożny i dalej nic to wina wypompowywania wody po 3 min. tkwi w programatorze , jest uszkodzony triak smd od zaworu przesterowania i drabinka smd 10 kOhm i 330 Ohm. Koniec kropka. Moduł do naprawy jak chce proszę podesłać lub samemu bawić się. Dodano po 27 Dodam że nie jest to żaden elektrozawor...
Ten błąd oznacza zablokowany bęben to znaczy pomimo podawania napięcia na zasilanie silnika brak sygnału z prądniczki do sprawdzenia silnik (szczotki , złączka ) na sterowniku przekaźniki sterujące silnikiem połączenie pomiędzy sterownikiem a silnikiem
Prawdopodobnie triak sterujący silnikiem miał zwarcie, a teraz to ciężko powiedzieć. Pozdrawiam
Coś Ty zrobił? Coś Ty pozamieniał???? :O Przecież jest tylko 1 (słownie JEDEN) triak silnika. Przypuszczalnie z drobnej pierdoły zrobiłeś taką kichę że moduł będzie do wymiany...
uszkodzony triak silnika amica amica triak triak amica
wzmacniacz 2sd2390 2sb1560 akumulator tesco zamiennik tda7560
protokol pomiarow energii zgrzewarka transformatorowa
Dacia Duster 1.2 TCe - Czerwona kontrolka spirali Zaciski 7, 8, 9 na regulatorze Vaillant VRT 390: eBUS komunikacja