Kopułka od S21 powinna mieć znak podobny do opla, zakłady ZELMOT. Ta wygląda jak Zastawa lub Łada.
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
http://republika.pl/arecki1113/jawa50-1.... Może to Ci w czymś pomoże. Pozdrawiam Mat.
Prąd do cewki dochodzi? Może być też padniety czujnik Halla w aparacie zapłonowym, ale skoro wymieniłeś cały aparat, to raczej nie wchodzi w grę.
Więc teraz przylóż w to miejsce palec rozdzielacza i sprawdź.
https://obrazki.elektroda.pl/4193581800_... Ta czarna kropka to nr 1, potem 3, 4 i 2. Jak źle podepniesz to albo nie zapali wcale, albo zapali z trudem i będzie kulał, albo strzeli w wydech lub dolot. Ale nic mu się nie stanie.
Wydaję mi się że kolega cordoba_2004 dostał wyczerpującą odpowiedż na swój post.
WITAM! Aparat zapłonowy do VAILANT naprawa to drogi zabieg. Taniej będzie poszukać aparatu na allegro lub tablicy ( są tez hurtownie oferujące części czasami po niezłych cenach)
pinologia modułu w załączniku. Hallotron-kabel czarny-masa,zielony sygnał ,czerwony plus
Ecu siadają, ale czesciej czujniki polozenia walu lub same aparaty. Czujnik na rozrzadzie lub pod aku na skrzyni.
Pytasz o zabierak, a nie krzywkę, wystarczyło spojrzeć jak zdejmowaleś. Ale jak już jest po ptakach to ustaw wał korbowy i rozrządu na znaki, zdejmij kopułkę, ustaw palec na pierwszy cylinder, zobacz jakiej pozycji zabieraka to odpowiada i nasadź go tak żeby wszystko pasowało. Najprawdopodobniej będzie to poziome położenie równoległe do płaszczyzny...
Jaki byś zastosował i jak podłączył? BU941ZT, jest też w TO220FP, fajna bo mała i w dodatku izolowana...
Zwykła cewka podwójna plus rezystor lub oryginalny przewód oporowy. Bez problemu znajdziesz na szrocie. Natomiast Twój problem leży zapewne w kondensatorze w aparacie zapłonowym lub samych platynkach.
Ja myślę że namieszali robiąc aparat, stąd odgłos z wydechu i wysokie HC Jaka wartość CO?
P2weł - nie w każdym maluchu masz podwójną cewkę, czyli jak napisałeś "świece w układzie szeregowym". Starsze wersje miały jeszcze tradycyjny aparat zapłonowy z rozdzielaczem. Jeśli kolega ma aparat z rozdzielaczem, to namawiam na założenie cewki z dwoma wyjściami na świece (podwójnej) i problem się rozwiąże. Bo opisywane symptomy wyraźnie wskazują...
Moduł padł,jest w aparacie
Cześć! Zacznij od wyczyszczenia i wyregulowania przerwy "platynek" i sprawdź połączenia. Zapłon ustaw tak: Do aparatu dołącz jakąś żarówkę na 12V do tej kostki co kabelek dochodzi do aparatu i do masy. Następnie pokręcając kołem pasowym na wale (w prawo) ustaw tak, żeby kreska na kole pasowym i kreska na obudowie pokrywały się w momencie zaświecenia...
Tam na aparacie jest zamontowany moduł.W załączniku pinologia tego modułu.
Rezystor i dioda zenera na 5,1V albo na trochę niższe (3,6V).
Witaj. Z tego co piszesz wynika jednoznacznie ze nalezy wymienic kopolke. Jesli chodzi o palec sprawdz w jakim jest stanie, podejzewan ze jest bardzo nadpalony jak iskra przeskakiwala jak chciala i tez przydaloby sie go wymienic. Dobra rada na zime!!! przy wynianie tych elemetow warto zainwestowac w nowe przewody zaplonowe i swiece. (o ile tego jeszcze...
Kostka do aparatu ma 3 kable.+,-,I sterowanie.Będzie pasować z golfa.
Koniec suwu sprężania w pierwszym cylindrze i palec rozdzielacza ma celować na ryse na obrzeżu aparatu. To baza, resztę wyregulować na lampę.
Tu jest, widzisz 3-pinową wtyczkę? Łapany na dwie śruby M6, potrzebny klucz nasadowy 10mm. każdemu podaj na tacy gotowe rozwiązanie... Eeee, widzę że nie ma się co produkwać..... http://obrazki.elektroda.net/33_12128300...
Mi się wydaje, że aparaty LUKASA były montowane w silnikach 1,4. Silniki 1,6 miały aparat DELCO i moduł sterujący zapłonem w środku. W LUKASIE w aparacie jest tylko HALL, a moduł zapłonu jest zabudowany pod cewką zapłonową. Sprawdź jak jest u Ciebie?
Wygląda że ci świece zalewa. Jak świece wykręcisz czy są mokre?
zakłucenia radia pochodzą najczęsciej od alternatora gdy słychać gwizdy wraz dodaniem gazu lub trzaski od aparatu zapłonowego te dolegliwości likwiduje się odkłócając alternator i aparat zapłonowy kondensatorami
Zasilanie czyli plus na złącze nr. 16 a przewód od aparatu zapłonowego na złącze nr. 1. Góra czy dół nie ma znaczenia , jest to jedno wspólne połączenie.
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
Kopułkę wymyj i wysusz wewnątrz. W jakim stanie palec, kable i świece? Paliwo dostaje, tzn. świece mokre?
Zaślepka aparatu zapłonowego . Silnik Favority , wyrzucono aparat zapłonowy i założono dekielek na wałek pompki oleju . Co się dzieje ? Pozdrawiam
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
Kondensator aparatu zapłonowego 0,25uF
Chodzi o ten przewód od cewki do aparatu zapłonowego, wyjmij go z aparatu zapłonowego i zbliż do obudowy metalowej silnika na odległość 1 cm. powinna być solidna iskra. Oj, nie ma tam piątego przewodu. Cewka jest w aparacie.
Miałem podobny problem w Audi 90 2,3. Po delikatnej regulacji aparatu zapłonowego przestało dzwonić, tylko że u mnie dzwoniło dopiero przy dość wysokich obrotach, gdy wciskałem gaz do oporu
Witam. Mam problem z quadem 110. Rozrząd jest idealnie ustawiony, ale silnik nie chce zapalić i chodzi jakby na odwrót, bo strzela z gaźnika. Dowiedziałem się, że jest problem z wałkiem rozrządu. Teraz jak to ustawić, by to działało. Rozrząd kontroluje głównie 'fazy' otwierania i zamykania zaworów względem położenia tłoka/tłoków w cylindrze. Ponadto,...
Witam serdecznie. Wyciągnij wtyk z aparatu. Weź kawalek kabla. Włącz zapłon. Włóż kabel do środkowgo zacisku. Wyciągnij kabel środkowy ( ten centralny) z kopułki ,włóż do niego świecę zapłonową i umieść ją w uchu do wyciągania silnika. Kablem włożonym do środkowego pinu dotykaj do masy. Powinna być iskra. Jak jest to wszystko oprócz aparatu zapłonowego...
Usterkę udało się namierzyć, problem była padnięta cewka zapłonowa znajdująca się w całym aparacie Znalazłem przypadkiem na jakimś forum podobny problem z zapłonem, przedtem sprawdzaliśmy kompresję i musieliśmy zapomnieć wypiąć przewód od aparatu a podobno to jest błąd w tym modelu Cewka Bosch około 120zł Warto przy podobnym kłopocie sprawdzić masę...
Sprawdź taki zielonkawy przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego
żółty podświetlenie + Niebieski sygnał z aparatu zapłonowego czerwony + po stacyjce czarny masa Płytka montowana za obrotomierzem jest nieoryginalna, nie wiem co to jest...
Luzy na wałku aparatu zapłonowego, losowo gubi wtedy zapłony - będzie szarpał. Podmienić aparat - identyczny jak w 1500, chociaż teraz mogą z tym być już problemy. W gaźniku nie ma żadnej filozofii, z tego rocznika ma pewnie jeszcze gigantyczne dysze. Przewód serwa nie zgnił?
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Na wtyczce przed modułem sprawdż czy jest sygnał z aparatu zapłonowego na oscyloskopie lub omomierzem potem masa,zasilanie.Uszkodzenie modułu zapłonowego to bardzo rzadki przypadek.
Prędzej złe ustawienie aparatu zapłonowego - brak kąta wyprzedzenia lub zacięty w tym aparacie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu (jest w aparacie pod przerywaczem). Jeżeli chodzi o rozrząd to w maluchu nie ma co regulować. Jedynie ustawienie zaworów - szczelina między popychaczami a dźwigienkami zaworów. Chyba coś ok 0,1 mm? Trzeba sprawdzić.
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
A czy jeszcze jakiś przewód po lewej stronie nie wisi, chodzi mi o trójnik? Czy z aparatu zapłonowego też nie odchodzi jakiś wolny wężyk?
Trzeba zdjąć środkowy przewó wysokiego napięcia z kopułki aparatu zapłonowego i włożyć tam świecę zapłonową. Podłączyć lampkę kontrolną do dodatniego bieguna akumulatora, drugim końcem dotykać na zmianę do zacisków G i W modułu. Jeśli będzie skakała iskra - moduł jest dobry i usterki trzeba szukać na trasie przewód - ceweczka aparatu.
Jeśli nie masz iskry a jest zasilanie na wtyczce do aparatu zapłonowego który jest pod rozdzielaczem bo w nim jest moduł i cewka to możesz szukać nowego a raczej używanego modułu bo pewnie padł. To normalne w tym typie auta powyżej 10lat. I radził bym żebyś kupił gdzieś cały aparat zapłonowy bo jeśli dostaniesz nawet sam moduł to wcale nie powiedziane...
Kodem 42 to się nie sugeruj bo on oznacza że jest brak impusów z aparatu zapłonowego a tak jest przecież jak silnik nie pracuje (jak odczytujesz kody to pewnie masz silnik zgaszony). W C16NZ lecą "jak muchy" moduły zapłonu ale możesz w pierwszej kolejości sprawdzić stan izolacji na cewce w aparacie zapłonowym i jak jest wukruszona dobrze zaizolować...
Coś jest namieszane. Przy gaźniku miałbyś chyba inną cewkę zapłonową (nie mam pewności) Model aparatu zapłonowego sugeruje, że to z Suzuki SJ413. Musisz dokładnie posprawdzać "klamoty". Podsyłam schemat dla wersji z gaźnikiem, może pomoże rozwikłać problem. https://obrazki.elektroda.pl/1619519900_... Dla porównania schemat z modelu...
Zaglądałeś do aparatu zapłonowego :?: :idea: ,jak wygląda palec czysty :idea: ,kopułka styki itd ... trzeba pewnie po czyscić albo wymienić na nowe :idea: ,
kondensator aparatu zapłonowego palec aparatu zapłonowego budowa aparatu zapłonowego
sterowany głosem angielski rozszerzy landi renzo instalacja gazowa
VW T5 2.0 TDI – napięcie 5,6 V na MAP, czujnik ciśnienia, ECU, objawy i diagnostyka Toyota Auris 2.0 D-4D 2009 – check engine po wymianie czujnika i listwy, zawór SCV/DRV nie upuszcza ciśnienia